etebarkala snappay
etebarkala snappay

راهکارهایی برای حل مشکل خالی شدن باتری آیفون و آیپد

5
(2)
عاطفه تاسا
1 سال پیش
چگونه مشکل تخلیه شدن باتری آیفون و آیپد را حل کنیم؟

بسیاری از کاربران اپل از سرعت زیاد خالی شدن باتری آیفون یا آیپد خود شکایت می‌کنند. این مشکل، دو دلیل اصلی دارد: مشکلات نرم افزاری و مشکلات سخت افزاری. از آنجاییکه وجود مشکلات نرم افزاری نسبت به دلیل دوم محتمل‌تر و رایج‌تر است و حل آن نیز آسان‌تر از حل مشکلات سخت افزاری است؛ در این مقاله ابتدا به سراغ آن‌ها می‌رویم. 

اگر پس از اجرای این ترفندهای نرم افزاری باز هم شاهد خالی شدن باتری آیفون یا آیپد خود بودید، این می‌تواند نشان دهنده معیوب بودن باتری آیفون یا آیپد شما باشد. با مجله اعتبارکالا تا پایان این مقاله همراه باشید تا روش‌هایی کاربردی برای حل مشکل خالی شدن باتری در آیفون و آیپد را به شما آموزش دهیم.  

بیشتر بخوانید: اسکرین رکوردر آیفون | ضبط فیلم از نمایشگر آیفون با صدا

۱. جلوی Refresh شدن برنامه ها را در پس زمینه گوشی بگیرید 

شاید برخی از برنامه‌های پس زمینه، در خالی شدن سریع باتری آیفون یا آیپد شما مقصر باشند. می‌توانید با غیر فعال کردن Refresh برخی از برنامه‌های پس زمینه که به آن‌ها شک دارید، آن‌ها را امتحان کنید. برای این کار گام‌های زیر را بپیمایید:

  • به بخش Settings آیفون یا آیپد خود مراجعه کنید. 
  • سپس به بخش «General» بروید. 
  • حال گزینه «‌‌Background app Refresh» را انتخاب کنید. 
  • حالا می‌توانید برنامه یا برنامه‌هایی را که فکر می‌کنید در تخلیه سریع باتری گوشی مقصر هستند را انتخاب کنید. 

شما می‌توانید به هیچ یک از برنامه‌ها اجازه Refresh شدن در پس زمینه را ندهید و یا این قابلیت را تنها برای برنامه‌هایی که به آن‌ها شک دارید غیر فعال کنید. 

چگونه مشکل تخلیه شدن باتری آیفون و آیپد را حل کنیم؟

۲. سرویس‌ های لوکیشن آیفون و آیپد را تغییر دهید

سرویس لوکیشن به برخی برنامه‌های خاص امکان ردیابی موقعیت مکانی شما را می‌دهد. به این ترتیب این برنامه‌ها اطلاعات سودمندی را در اختیار شما قرار می‌دهند. استفاده برخی برنامه‌ها از سرویس موقعیت مکانی می‌تواند روی عمر باتری آیفون یا آیپد شما تاثیر منفی بگذارد و موجب تخلیه سریع باتری شود. به همین دلیل می‌توانید برای کمک به حل این مشکل تنظیمات این سرویس را تغییر دهید. برای این کار گام‌های زیر را طی کنید: 

  • به برنامه «Settings» آیفون یا آیپد خود مراجعه کنید. 
  • سپس وارد بخش «Privacy» شوید. 
  • گزینه «Location Services» را انتخاب کنید. 
  • حال صفحه را به سمت پایین اسکرول کنید تا لیست برنامه‌هایی که به سرویس موقعیت یاب دسترسی دارند را ببینید. 
  • می‌‌توانید روی هر یک از این اپ‌ها برای تغییر اجازه دسترسی کلیک کنید.  
چگونه مشکل تخلیه شدن باتری آیفون و آیپد را حل کنیم؟

همچنین می‌توانید گزینه «Precise Location» را برای برنامه‌هایی که نیازی به دانستن مکان دقیق شما ندارند، غیر فعال کنید. کلمه Precise Location به معنی موقعیت دقیق است. 

بیشتر بخوانید: صفر تا صد فناوری 5G، کدام گوشی ها اینترنت نسل پنجم دارند؟

چگونه مشکل تخلیه شدن باتری آیفون و آیپد را حل کنیم؟

۳. برنامه‌ های خود را بروزرسانی کنید 

اگر گزینه بروزرسانی خودکار در آیفون یا آیپد شما فعال نباشد، خودتان باید زمان عرضه آپدیت جدید، دست به کار شوید و برنامه‌های آیفون یا آیپد را بروزرسانی کنید. آپدیت بودن تمام برنامه‌‌های شما می‌تواند تاثیر زیادی بر عمر باتری داشته باشد. برای آپدیت کردن تمام برنامه‌های خود به App Store بروید و در گوشه بالا سمت راست صفحه، روی اکانت خود کلیک کنید. سپس گزینه «Update All» را انتخاب کنید. 

چگونه مشکل تخلیه شدن باتری آیفون و آیپد را حل کنیم؟

۴. نور نمایشگر را کم کنید

کم کردن نور نمایشگر آیفون یا آیپد، اقدامی ساده و در عین حال بسیار تاثیر گذار بر روی عمر باتری است. اگر نمایشگر آیفون شما همیشه پر نور باشد، باعث می‌شود باتری گوشی خیلی سریع تخلیه شود. می‌توانید میزان درخشندگی نمایشگر آیفون خود را از طریق کنترل سنتر آیفون تنظیم کنید. 

بیشتر بخوانید: چگونه از امن بودن درگاه پرداخت اینترنتی مطمئن شویم؟

۵. نمایشگر را در حالت Auto Brightness تنظیم کنید

تنظیم نمایشگر آیفون به حالت Auto Brightness باعث می‌شود نمایشگر، درخشندگی خود را با توجه به میزان نور محیط تنظیم کند و به این ترتیب مشکلی نیز در دیدن و خواندن صفحه نمایش در محیط‌های مختلف نخواهید داشت. فعال کردن حالت Auto Brightness در تنظیمات نمایشگر باعث می‌شود باتری آیفون شما خیلی دیرتر تخلیه شود. برای فعال کردن این حالت ابتدا به بخش Settings آیفون مراجعه کنید. سپس به بخش Accessibility بروید و روی گزینه «Display and Text» کلیک کنید. 

چگونه مشکل تخلیه شدن باتری آیفون و آیپد را حل کنیم؟

۶. قبل از آپدیت سیستم عامل، تمام جوانب را بررسی کنید 

شاید این مشکل به دلیل نسخه جدیدی از سیستم عامل iOS باشد که به تازگی روی آیفون خود نصب کرده‌اید. اگر دلیل خالی شدن باتری این موضوع باشد، باید منتظر نسخه بعدی سیستم عامل بمانید و با آپدیت دوباره سیستم عامل، این مشکل را حل کنید. همیشه قبل از آپدیت سیستم عامل آیفون یا آیپد خود، صبر کنید و عملکرد این آپدیت را روی سایر آیفون‌ها بررسی کنید. سپس اقدام به آپدیت سیستم عامل گوشی خود کنید.   

۷. از کابل یا شارژر فاقد تاییدیه MFi استفاده نکنید

چگونه مشکل تخلیه شدن باتری آیفون و آیپد را حل کنیم؟

گواهینامه یا تاییدیه MFi مخفف عبارت «Made For iPhone, iPad or iPod» است. هر کمپانی که این تاییدیه را داشته باشد، اجازه دارد برای دستگاه‌های اپل، اکسسوری و لوازم جانبی تولید کند. دقت کنید شارژر یا کابلی که برای شارژ کردن آیفون یا آیپد خود استفاده می‌کنید، از این گواهینامه بهره مند باشد. 

به هیچ وجه از کابل یا شارژر متفرقه برای شارژ آیفون یا آیپد استفاده نکنید. زیرا این کار ممکن است آسیب جدی به باتری دستگاه شما وارد کند. اگر راه حل‌های نرم افزاری را امتحان کردید و این راه حل‌ها تاثیری در عمر باتری آیفون شما نداشتند، این احتمال وجود دارد که به  دلیل استفاده از شارژر یا کابل نامرغوب، باتری آیفون شما آسیب دیده باشد.      

۸. اجازه ندهید دمای آیفون یا آیپد شما بیش از حد بالا رود 

چگونه مشکل تخلیه شدن باتری آیفون و آیپد را حل کنیم؟

اگر دمای آیفون یا آیپد شما بیش از ۹۵ درجه فارنهایت یا ۳۵ درجه سلسیوس شود، باتری آن‌ها در معرض آسیب دائمی قرار خواهد گرفت و به این ترتیب باتری با هر بار شارژ، خیلی زود تخلیه خواهد شد. به هیچ وجه آیفون یا آیپد خود را در فصل تابستان داخل اتومبیل رها نکنید و یا آن را در معرض نور مستقیم خورشید قرار ندهید. 

سخن آخر 

ما در این مقاله ۸ راهکار موثر را برای حل مشکل تخلیه شدن سریع باتری آیفون یا آیپد به شما آموزش دادیم که اکثر آن‌ها راهکارهایی نرم افزاری هستند. اگر راهکارهای نرم افزاری مشکل شما را حل نکرد، به احتمال زیاد باتری آیفون یا آیپد شما آسیب دیده است. 

برای جلوگیری از وارد شدن آسیب به باتری آیفون سعی کنید آن را با شارژر و کابل اصلی خودش شارژ کنید و از کابل یا شارژرهای فاقد گواهینامه MFi برای این کار استفاده نکنید. علاوه بر این قرار دادن دستگاه در برابر نور مستقیم خورشید یا در محیط‌هایی با دمای بالاتر از ۳۵ درجه سلسیوس می‌تواند به باتری آیفون آسیب برساند. از اینکه تا انتهای این مقاله همراه ما بودید از شما متشکریم. نظرات خود را با مجله اعتبارکالا در میان بگذارید. 

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

5 / 5. تعداد رای دهندگان: 2

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید


دیدگاه خود را ارسال کنید :