etebarkala snappay
etebarkala snappay

چگونه عملکرد بازی را در گوشی اندرویدی بهبود ببخشیم

3
(2)
شکیبا گیلانی
1 سال پیش
چگونه عملکرد بازی را در گوشی اندرویدی بهبود ببخشیم

آیا می‌دانستید که می‌توانید برخی از گزینه‌ها را در گوشی اندرویدی خود تغییر دهید تا بازی‌هایتان روان‌تر اجرا شوند؟ مواردی که در این مطلب از مجله اعتبارکالا آمده، برخی از تغییرات ساده‌ای هستند که می‌تواند سرعت بازی شما را بهبود بخشیده و شما حتی برای اکثر این نکات بهینه سازی بازی نیازی به روت کردن گوشی اندرویدی خود ندارید. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

۱- نرخ نوسازی نمایشگر را افزایش دهید

هرچه نرخ نوسازی نمایشگر بیشتر باشد، با انیمیشن‌های بسیار روان‌تر، احساس بصری بهتری از بازی‌های خود دریافت می‌کنید. تغییر به نرخ نوسازی بالا یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای افزایش عملکرد بازی در اندروید بدون نیاز به روت است.

بسیاری از دستگاه‌های اندرویدی از جمله مدل‌های پرچم‌دار مانند سامسونگ و وان پلاس به شما این امکان را می‌دهند نرخ نوسازی نمایشگر خود را تغییر دهید. اگر نرخ نوسازی را به بالاترین حدی که گوشی شما ارائه می‌دهد تغییر دهید، می‌توانید جلوه‌های بصری بازی‌های خود را تا حد زیادی بهبود بخشید.

در گوشی‌هایی که از این ویژگی پشتیبانی می‌کنند، می‌توانید از طریق مراحل زیر نرخ نوسازی نمایشگر را افزایش دهید.

  • برنامه Settings را روی گوشی خود اجرا کنید و روی Display ضربه بزنید.
  • در نمایشگر گزینه Advanced را انتخاب کنید.
  • روی Refresh rate ضربه بزنید.
  • بالاترین نرخ نوسازی ممکن را از گزینه‌های روی صفحه خود انتخاب کنید.

از آنجایی که اندروید دارای مدل‌های مختلفی است، مراحل دقیق از دستگاهی به دستگاه دیگر متفاوت خواهد بود. اگر نمی‌توانید این گزینه را پیدا کنید و مطمئن هستید که دستگاه شما دارای نرخ نوسازی نمایشگر بالایی است، مدل دقیق گوشی خود را به صورت آنلاین بررسی کنید.

۲- به سریع‌ترین شبکه اینترنت متصل شوید

اگر در گوشی اندرویدی خود بازی‌های آنلاین انجام می‌دهید، سرعت اتصال به اینترنت شما بر عملکرد بازی تاثیر می‌گذارد. این به این دلیل است که بازی‌های شما باید دائما داده ارسال و دریافت کنند. اگر اتصال اینترنت شما ضعیف باشد، این انتقال داده بیشتر طول می‌کشد و تجربه بازی شما خراب می‌شود.

بنابراین، برای اطمینان از اینکه بازی‌های آنلاین شما مانند بازی‌های آفلاین روان و بدون تاخیر انجام می‌شوند، هنگام اجرای بازی‌های خود از اتصال اینترنت سریع استفاده کنید.

می‌توانید از هر اتصالی که به اندازه کافی سریع است استفاده کنید که می‌تواند یک اتصال Wi-Fi یا حتی یک اتصال داده تلفن همراه باشد، به خصوص اگر به 5G دسترسی دارید. اما اگر بازی‌های چند نفره انجام می‌دهید، توجه داشته باشید که پینگ بسیار کمتری در شبکه وای فای خانگی خود نسبت به داده‌های تلفن همراه دریافت خواهید کرد.

۳- گزینه Force 4x را خاموش کنید

گزینه Force 4x MSAA  (multisample anti-aliasing)گزینه‌ای است که در برخی از تلفن‌های اندرویدی یافت می‌شود که کیفیت بصری بازی‌های شما را تا حد زیادی افزایش می‌دهد. این بهترین تنظیمات برنامه‌نویس برای بهبود ظاهر بازی‌هایتان است.

متاسفانه، این تنظیم به طور قابل توجهی عملکرد بازی را بدتر می‌کند. به‌ویژه اگر پردازنده گوشی هوشمند شما به اندازه کافی قدرتمند نباشد، هنگام انجام بازی‌های گرافیکی سخت مانند PUBG Mobile، Fortnite، Apex Legends، Call of Duty: Mobile و غیره، افت فریم را تجربه خواهید کرد. به علاوه، باتری را خیلی سریع تخلیه می‌کند.

بنابراین، سعی کنید آن را خاموش کنید و ببینید که بازی‌ها چقدر روان‌تر روی گوشی شما اجرا می‌شوند. مهمتر از آن، می‌توانید بدون نگرانی در مورد خالی شدن شارژ گوشی، مدت زمان بیشتری بازی کنید. به خاطر داشته باشید که همه گوشی‌های موجود در بازار از Force 4x پشتیبانی نمی‌کنند. اما می‌توانید با انجام مراحل زیر بررسی کنید که آیا این گزینه را دارید یا خیر.

  • برنامه تنظیمات را باز کنید، روی About phone ضربه بزنید و هفت بار روی Build number ضربه بزنید. تلفن شما باید بگوید شما یک توسعه دهنده هستید.
  • به منوی تنظیمات اصلی برگردید و روی System ضربه بزنید.
  • روی Developer options ضربه بزنید.
  • گزینه‌ای که Force 4x MSAA را نشان می‌دهد پیدا کرده و آن را خاموش کنید.

اگر این مراحل برای شما کار نکرد، به سرعت Force 4x را با استفاده از نوار جستجوی بالای برنامه تنظیمات جستجو کنید. به یاد داشته باشید که ابتدا باید Developer options را فعال کنید.

۴- فایل‌های اضافی را از گوشی خود حذف کنید

هرچه فایل‌های بیشتری در گوشی خود ذخیره کنید، سرعت گوشی شما کندتر می‌شود و این به ویژه در مواردی که فضای ذخیره سازی گوشی شما کم شده باشد، محسوس‌تر خواهد بود. اگر فایل‌هایی را در گوشی خود ذخیره کرده‌اید که دیگر قصد استفاده از آن‌ها را ندارید، بهتر است که آن‌ها حذف کرده تا عملکرد گوشی خود را بهبود بخشید. این عملکرد بهبود یافته تاثیر مثبتی بر جلسات بازی شما خواهد داشت.

گوشی اندرویدی شما محتوای ناخواسته را از منابع بسیاری جمع آوری می‌کند. بقایای برنامه‌های حذف‌شده، فایل‌های رسانه قدیمی و سایر اسناد استفاده‌نشده، همگی بخشی از این موارد ناخواسته هستند. شما می‌توانید از یک ویژگی داخلی در بسیاری از گوشی‌های اندرویدی استفاده کنید تا فایل‌های استفاده نشده را پیدا کرده و با خیال راحت آن‌ها را از گوشی حذف کنید. در ادامه نحوه یافتن و استفاده از این ویژگی را به شما نشان خواهیم داد.

  • به تنظیمات گوشی خود دسترسی پیدا کنید و روی Storage ضربه بزنید.
  • روی دکمه Free Up Space ضربه بزنید.
  • مواردی را که دیگر استفاده نمی‌کنید انتخاب کرده و روی Free Up در پایین سمت راست ضربه بزنید.

۵- صدای Dolby Atmos را فعال کنید

وفاداری صوتی عاملی است که اغلب در بازی‌های موبایل نادیده گرفته می‌شود. اما گیمرهای حرفه‌ای به خوبی می‌دانند که نشانه‌های صوتی در بازی‌های چند نفره تا چه میزان زیادی مهم هستند.

صدای فراگیر Dolby Atmos کیفیت صدای بازی‌های شما را تا حد زیادی افزایش می‌دهد. بنابراین، اگر گوشی اندرویدی دارید که از این قابلیت پشتیبانی می‌کند، می‌توانید این ویژگی را روشن کرده و از صداهایی با کیفیت بهتر در بازی‌های خود لذت ببرید. اکثر گوشی‌های سامسونگ گلکسی این ویژگی را دارند و می‌توانید از منوی تنظیمات آن را روشن و خاموش کنید. در ادامه نحوه فعال کردن Dolby Atmos را شرح خواهیم داد.

  • برنامه تنظیمات را در تلفن خود باز کنید و روی Sounds and Vibration ضربه بزنید.
  • روی کیفیت صدا و جلوه‌ها (Sound quality and effects) در صفحه زیر ضربه بزنید.
  • گزینه Dolby Atmos را روشن کنید.

اکنون، چه از هدفون استفاده کنید چه از بلندگوهای استریوی داخلی گوشی، تفاوتی که این فناوری ایجاد می‌کند را مشاهده خواهید کرد.

۶- از یک برنامه تقویت کننده بازی استفاده کنید

با افزایش روزافزون کاربرانی که با گوشی‌های اندرویدی خود بازی می‌کنند، برنامه‌هایی نیز برای بهینه سازی بازی‌های دستگاه ارائه شده است.

این برنامه‌های تقویت‌کننده بازی، گزینه‌های مختلف گوشی شما را بهینه‌سازی می‌کنند تا مطمئن شوند تلفن شما می‌تواند بازی‌ها را بدون مشکل انجام دهد، و همچنین اعلان‌ها را خاموش می‌کنند تا در حین بازی با مشکل مواجه نشوید. شما نیازی به بهینه سازی دستی هر گزینه ندارید، زیرا برنامه با یک ضربه این کار را برای شما انجام می‌دهد.

به عنوان نمونه Game Booster یک برنامه رایگان بهینه سازی بازی است که می‌توانید از آن برای بازی پسند کردن دستگاه اندرویدی خود استفاده کنید. چند لانچر بازی دیگر نیز برای اندروید وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. و اگر گوشی اندرویدی شما حالت بازی دارد، مطمئن شوید که هر بار که می‌خواهید بازی کنید، آن را فعال کنید.

۷- از لوازم جانبی بازی گوشی استفاده کنید

علاوه بر نرم‌افزار، می توانید تغییراتی در سخت افزار خود برای بهبود بازی در دستگاه اندرویدی خود ایجاد کنید.

به عنوان مثال، شما می‌توانید یک دسته‌ی بازی اکسترنال برای اجرای بازی در گوشی خود تهیه کنید. این کنترلر به شما کمک می‌کند تا حرکات خود را در بازی‌ها بهتر کنترل کنید. به عنوان مثال، می‌توانید کنترلر Xbox Series X یا PlayStation 5 خود را از طریق بلوتوث به تلفن اندرویدی خود متصل کنید.

همچنین می‌توانید برای بهترین تجربه بازی دستی، یک پایه گیره گوشی هوشمند برای کنترلر خود خریداری کنید. نصب اکثر این لوازم جانبی بازی آسان است و شما می‌توانید به سادگی آن‌ها را به گوشی خود وصل کنید.

۸- پردازنده گوشی را اورکلاک کنید

در نهایت، چیزی عملی‌تر از اورکلاک کردن پردازنده برای علاقه‌مندان به بازی‌های موبایل وجود ندارد. اورکلاک کردن CPU گوشی به شما این امکان را می‌دهد تا انرژی بیشتری را از همان پردازنده استخراج کنید. این کار موجب شده تا بازی‌های شما آیتم‌های بیشتری را همزمان پردازش کنند و در نتیجه محیط بازی بهبودیافته خواهد شد. می‌توانید پردازنده را در اکثر گوشی‌های اندرویدی اورکلاک کنید. با این حال، به خاطر داشته باشید که قبل از اینکه بتوانید آن را اورکلاک کنید، باید گوشی خود را روت کنید.

برای اورکلاک کردن گوشی اندرویدی، ابتدا باید یک کرنل سفارشی نصب کنید. سپس می‌توانید از اپلیکیشنی Franco Kernel Manager برای اورکلاک کردن CPU استفاده کنید. بخاطر داشته باشید اورکلاک باعث می‌شود تلفن شما داغ‌تر شده و عمر باتری شما کاهش یابد.

سخن پایانی

اگر گوشی هوشمند اندرویدی شما دستگاه بازی اصلی شماست، نکات بالا به شما کمک می‌کند تا عملکرد بازی‌ها را در تلفن خود بهبود بخشید. اندروید بازی‌های زیادی به گیمرهای موبایل ارائه می‌دهد، که حتی برخی از آن‌ها نیازی به اتصال به اینترنت ندارند.

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

3 / 5. تعداد رای دهندگان: 2

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید


دیدگاه خود را ارسال کنید :

مهدی مژگانی گفت:

فیلتر شکن نصب نمی‌شود

علیرضا صفرزاده گفت:

چچوری میتونم قسطی خرید کنم

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
فروشگاه اعتبارکالا در حال حاضر فروش اقساط ندارد