etebarkala snappay
etebarkala snappay

چگونه از امن بودن درگاه پرداخت اینترنتی مطمئن شویم؟

5
(11)
عاطفه تاسا
2 سال پیش
چگونه از امن بودن درگاه پرداخت اینترنتی مطمئن شویم؟

امروزه انسان‌ها برای انجام کارهای روزمره شان، روز به روز بیشتر به اینترنت وابسته می‌شوند. هر روز حجم زیادی از پول در اینترنت جابجا می‌شود و بسیاری از افراد، ترجیح می‌دهند خریدهای خود را به صورت اینترنتی انجام دهند. در این میان، امنیت درگاه‌های پرداخت اینترنتی، مسئله مهمی است که همواره کاربران در مورد آن نگران هستند. 

از کجا بفهمیم به یک درگاه پرداخت اینترنتی امن منتقل شده‌ایم؟ چگونه مطمئن شویم پشت این درگاه پرداخت اینترنتی، افرادی سودجو منتظر زدن دکمه پرداخت از طرف ما نیستند؟ این‌ها سوالاتی هستند که بسیاری از کاربران، زمانی که به یک درگاه پرداخت اینترنتی منتقل می‌شوند از خود می‌پرسند. ما در این مقاله قصد داریم روش‌هایی را برای مطمئن شدن از امنیت درگاه پرداخت اینترنتی به شما آموزش دهیم. با مجله اعتبار کالا همراه باشید.  

روش های تشخیص صفحه پرداخت اینترنتی معتبر از جعلی 

چگونه از معتبر بودن درگاه پرداخت اینترنتی مطمئن شویم ؟

اگر شما وارد یک وب سایت جعلی شده باشید، این وبسایت با دریافت اطلاعات کارت بانکی شمال می‌تواند پول شما را سرقت کند. پس باید دقت کافی را در هنگام ورود به یک درگاه پرداخت اینترنتی داشته باشید. ما در این مقاله، ۵ راهکار تشخیص صفحه پرداخت اینترنتی جعلی از اصلی را به شما آموزش خواهیم داد. با ما همراه باشید. 

۱. بررسی آدرس URL صفحه پرداخت اینترنتی 

هر صفحه اینترنتی آدرسی دارد که به آن URl می‌گویند. آدرس URl همان آدرس اینترنتی است که در نوار بالایی هر صفحه اینترنتی دیده می‌شود. برای اینکه از اعتبار درگاه پرداخت اینترنتی مطمئن شوید، باید ابتدا، آدرس URl آن را مورد بررسی قرار دهید. 

شما باید این بررسی را از جهات گوناگون انجام دهید که روش‌های دیگر آن در قسمت‌های بعد گفته خواهد شد. یکی از راه‌های سنجش اعتبار درگاه پرداخت، بررسی وجود یکی از عبارت‌های زیر در ابتدای آدرس URl آن است. در ابتدای آدرس درگاه پرداخت اینترنتی بانک‌های مختلف، عبارت‌های مختلفی وجود دارد که در قسمت زیر به آن‌ها اشاره شده است: 

۲. توجه به وجود عبارت https در ابتدای آدرس URl صفحات پرداخت 

چگونه از معتبر بودن درگاه پرداخت اینترنتی مطمئن شویم ؟

باید توجه کنید که در ابتدای آدرس URl صفحه پرداخت، عبارت «https» وجود داشته باشد. حرف S ابتدای کلمه Secure است و وجود این حرف در انتهای عبارت «http» نشان دهنده این است که این صفحه از پروتکل امن http برای ارسال اطلاعات استفاده می‌کند. 

پس توجه به این نکته ضروری است که تنها وجود عبارت «http» برای اعتبارسنجی صفحه پرداخت، کافی نیست و باید حتما عبارت «https» در ابتدای آن وجود داشته باشد. البته برای بررسی اعتبار یک صفحه اینترنتی، توجه به همه ۵ مورد گفته شده در این مقاله ضروری است.   

۳. به وجود عبارت «Shaparak.ir» در URL صفحه پرداخت توجه کنید 

چیزی که در آدرس صفحات پرداخت اینترنتی مشترک است، عبارت «shaparak.ir» است. وجود این عبارت در آدرس صفحات پرداخت اینترنتی مورد مهمی است که باید به آن توجه کنید. توجه داشته باشید صفحه‌ای که برای پرداخت پول به آن وارد شده‌اید، برای فریب شما این عبارت را با غلط املایی ننوشته باشد. برخی سایت‌ها این عبارت را به صورت «Shaaparak.ir» و یا با غلط‌های املایی مشابه می‌نویسند تا شما را فریب دهند. 

۴. ابتدا اطلاعات کارت بانکی خود را به صورت نادرست وارد کنید

چگونه از معتبر بودن درگاه پرداخت اینترنتی مطمئن شویم ؟

یکی از راه‌های اطمینان از ایمن بودن صفحه پرداخت اینترنتی، ورود اطلاعات کارت بانکی، به صورت نادرست است. اگر اطلاعات کارت بانکی را در درگاه پرداخت به صورت نادرست وارد کردید و خطایی مبنی بر نادرست بودن اطلاعات کارت بانکی به شما نمایش داده نشد؛ این می‌تواند نشانه‌ای بر جعلی بودن وبسایت باشد. 

۵. رفرش کردن صفحه 

اگر توجه کرده باشید، صفحات پرداخت اینترنتی برای افزایش امنیت، به کاربران پیشنهاد می‌دهند که برای وارد کردن رمز پویا یا شماره کارت، از صفحه کلید مجازی موجود در صفحه استفاده کنند. یکی از راه‌های تشخیص جعلی بودن صفحه، رفرش کردن آن است. اگر صفحه را رفرش کردید و متوجه شدید ترتیب اعداد در صفحه کلید مجازی تغییر نکرد، صفحه پرداخت اینترنتی مورد نظر، جعلی است.  

سخن آخر 

چگونه از معتبر بودن درگاه پرداخت اینترنتی مطمئن شویم ؟

امروزه با افزایش تعداد تراکنش‌های اینترنتی، کلاهبرداری نیز افزایش یافته است و افرادی سودجو در صدد ربودن اطلاعات کارت بانکی کاربران و سرقت پول آن‌ها هستند. صفحات پرداخت اینترنتی جعلی نشانه‌هایی دارند که اگر دقت خوبی داشته باشید می‌توانید بیشتر آن‌ها را شناسایی کنید. ما در این مقاله ۵ روش شناسایی درگاه‌های پرداخت اینترنتی جعلی را به شما آموزش دادیم. شما نباید تنها به یکی از این روش‌ها بسنده کنید و باید همه نشانه‌ها را با هم بررسی کنید. 

در کنار بررسی این نشانه‌ها، استفاده از رمز پویا به جای رمز دوم و نصب یک افزونه ضد فیشینگ بر روی مرورگر، خیال شما را از به دام افتادن راحت خواهد کرد. افزونه‌های ضد فیشینگ، در صورت جعلی بودن صفحه پرداخت، آن را تشخیص داده و به شما هشدار می‌دهند. امیدواریم که این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد. از اینکه تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید از شما متشکریم. نظرات خود را با مجله اعتبارکالا در میان بگذارید.

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

5 / 5. تعداد رای دهندگان: 11

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید


دیدگاه خود را ارسال کنید :