etebarkala snappay
etebarkala snappay

چگونه هندزفری بلوتوثی را شارژ کنیم؟

3.8
(5)
عاطفه تاسا
1 سال پیش
روش شارژ هندزفری بلوتوثی

اگر به تازگی هندزفری بلوتوثی تهیه کرد‌ه‌اید و نمی‌دانید چگونه آن را شارژ کنید، جای درستی آمده‌اید. ما در این مقاله روش‌های مختلف شارژ هندزفری بلوتوثی را به شما آموزش خواهیم داد. برندهای زیادی اقدام به تولید هندزفری‌‌های بلوتوثی می‌کنند که هر کدام تکنولوژی‌های خاصی را در این هنذفری‌ها به کار می‌برند. نحوه شارژ هر یک از آن‌ها نیز بر حسب مدل و تکنولوژی به کار رفته در آن‌ها متفاوت است. با مجله اعتبارکالا تا پایان این مقاله همراه باشید تا نحوه شارژ هندزفری‌های بلوتوثی را با هم بررسی کنیم. 

بیشتر بخوانید: مقایسه گوشی Google Pixel 6 و گوشی Google pixel 6A + معایب و مزایا

روش شارژ هندزفری بلوتوثی 

۳ راه اصلی برای شارژ انواع هندزفری بلوتوثی وجود دارد. اولین روش، رایج‌ترین روش است که با استفاده از کابل USB انجام می‌شود. دومین روش استفاده از کیس شارژر است؛ این روش بهترین و آسان‌ترین در میان این ۳ روش است. سومین روش نیز استفاده از قابلیت شارژ بی سیم است که ما در این مقاله هر ۳ روش را آموزش خواهیم داد. با ما همراه باشید.   

بیشتر بخوانید: آیا لپ تاپ دست دوم ارزش خرید دارد؟

شارژ هندزفری بلوتوثی با استفاده از کابل microUSB 

شارژ هندزفری بلوتوثی با استفاده از کابل microUSB 

همانطور که گفته شد، این روش، رایج‌ترین روش برای شارژ هندزفری بلوتوثی است. زمانی که یک هندزفری بلوتوثی را خریداری می‌کنید، یک کابل USB را نیز به همراه آن، درون بسته بندی دریافت می‌کنید. اگر به همراه هندزفری، کابل USB دریافت نکردید،  می‌توانید از کابل شارژر گوشی موبایل خود استفاده کنید. 

هندزفری‌های مختلف موجود در بازار، مجهز به انواع پورت‌های USB هستند و برخی از مدل‌های آن‌ها نیز از درگاه USB Type-C پشتیبانی می‌کنند. اگر می‌خواهید بدانید که هندزفری شما از کدام نوع پورت USB پشتیبانی می‌کند، پیشنهاد می‌کنیم دفترچه راهنمای محصول را مطالعه کنید. برای شارژ هندزفری بلوتوثی از طریق کابل میکرو USB، شما نیاز به یک آداپتور شارژر یا یک کامپیوتر دارید تا یک سر دیگر کابل microUSB را به آن متصل کنید. سپس باید منتظر بمانید تا هندزفری به طور کامل شارژ شود.    

از کجا بفهمیم هندزفری بلوتوثی شارژ شده است؟ 

از کجا بفهمیم هندزفری بلوتوثی شارژ شده است؟ 

شما می‌توانید از دو راه بفهمید که هندزفری بلوتوثی شما شارژ شده است یا خیر. بیشتر هندزفری‌ها روی بدنه خود، چراغ‌های LED دارند. این چراغ‌های LED به شما کمک می‌کنند بفهمید هندزفری تا چه حد شارژ شده است. بسته به مدل هندزفری شما، ممکن است این چراغ‌ها دارای رنگ‌های قرمز و سبز یا قرمز و آبی باشند. اما رنگ قرمز این چراغ‌ها، معمولا برای نشان دادن کم شارژ بودن هندزفری به کار گرفته می‌شود.   

بیشتر بخوانید: علت تار شدن عکس های دوربین گوشی و روش تعمیر آن

شارژ هندزفری بلوتوثی با استفاده  از کیس شارژر

امروزه بیشتر هندزفری‌های بلوتوثی به همراه خود یک کیس دارند که می‌تواند هندزفری را شارژ کند. این کیس‌ها در واقع مانند پاور بانک عمل می‌کنند و می‌توانند انرژی را داخل خود نگه دارند. اگر زیاد به سفر می‌روید، سعی کنید هندزفری را خریداری کنید که همراه خود این کیس‌‌های شارژر را داشته باشد. 

برای شارژ کردن کیس، از همان روشی که در قسمت بالا آموزش دادیم استفاده کنید. قبل از اینکه هندزفری را برای شارژ شدن داخل کیس بگذارید، مطمئن شوید کیس را قبلا شارژ کرده‌اید. کیس را با استفاده از کابل USB شارژ کنید و وقتی به طور کامل شارژ شد، هندزفری‌ها را داخل کیس بگذارید تا شارژ شوند. 

از کجا بفهمیم هندزفری بلوتوثی شارژ شده است؟ 

استفاده از کیس شارژر برای شارژ هندزفری، به بالا رفتن عمر باتری هندزفری‌ها کمک می‌کند. به این ترتیب شما می‌توانید حداقل ۱۵ ساعت از هندزفری خود بدون نیاز به شارژ مجدد استفاده کنید. اگر در جایی هستید که نمی‌توانید کیس هندزفری را شارژ کنید و پاور بانک گوشی همراه خود دارید، می‌توانید از آن برای شارژ کیس استفاده کنید. 

شارژ هندزفری بلوتوثی با استفاده از شارژر بی سیم

شارژ هندزفری بلوتوثی با استفاده از شارژر بی سیم

مدرن‌ترین راه برای شارژ هندزفری بلوتوثی، استفاده از قابلیت شارژ بی سیم است. این قابلیت هر روز درحال پیشرفت و ارتقاء است. شرکت اپل، گوشی‌ها و هندزفری‌های خود را به این قابلیت مجهز کرده است. برای استفاده از قابلیت شارژ بی سیم، باید کیس هندزفری را روی سطح شارژ قرار دهید تا به طور کامل شارژ شود و سپس هندزفری‌ها را برای شارژ، داخل کیس قرار دهید. 

سخن آخر 

اکثر هندزفری‌های بلوتوثی داخل کیس‌هایی قرار دارند که آن کیس‌ها نیز در واقع پاور بانک‌هایی برای شارژ هندزفری هستند. این کیس‌ها از مخزن‌هایی بهره می‌برند که انرژی الکتریکی را داخل خود نگهداری می‌کنند و در صورت لزوم می‌توانید از آن‌ها برای شارژ هندزفری استفاده کنید. اگر شارژ کیس هندزفری به اتمام رسید می‌توانید با استفاده از یک کابل USB یا microUSB، کیس را به کیس کامپیوتر یا پورت USB لپ تاپ متصل کنید و یا از پاور بانک گوشی خود برای شارژ کیس استفاده کنید. 

روی اکثر کیس‌ها، چراغ‌های LED برای تشخیص میزان شارژ آن وجود دارد و در صورتی که همه این چراغ‌ها روشن شد متوجه می‌شوید که کیس به طور کامل شارژ شده است. روی برخی از کیس‌ها نیز، میزان شارژ به طور دقیق و با اعداد دیجیتالی مشخص می‌شود. از اینکه تا انتهای این مقاله همراه ما بودید از شما متشکریم. نظرات خود را با مجله اعتبارکالا در میان بگذارید. 

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

3.8 / 5. تعداد رای دهندگان: 5

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید


دیدگاه خود را ارسال کنید :