etebarkala snappay
etebarkala snappay

مقایسه گوشی Google Pixel 6 و گوشی Google pixel 6A + معایب و مزایا

3.3
(3)
عاطفه تاسا
2 سال پیش

گوشی‌های گوگل پیکسل ۶ و Google pixel 6A دو گوشی ارزشمند و زیبا از کمپانی گوگل هستند که به ترتیب در سال ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ به بازار معرفی شدند. این دو گوشی به ویژگی‌های فنی خوبی مجهز شده‌اند و جزء گوشی‌های میانرده برند گوگل به حساب می‌آیند. البته قیمت آن‌ها در ایران، با قیمت گوشی‌های میانرده دیگر از دو برند سامسونگ و شیائومی تفاوت زیادی دارد. قیمت گوشی گوگل پیکسل ۶، کمی از قیمت گوشی Google Pixel 6A بیشتر است. 

امروز در این مقاله می‌خواهیم ویژگی‌های این دو گوشی را مورد بررسی قرار دهیم و ببینیم آیا با توجه به قیمت بیشتر گوشی گوگل پیکسل ۶، این گوشی ارزش خرید بیشتری دارد یا خیر. در جدول زیر ویژگی‌های این دو گوشی به اجمال مقایسه شده است. با مجله اعتبارکالا تا پایان این مقاله همراه باشید.

این مطلب را هم بخوانید: بررسی گوشی گوگل پیکسل ۶ پرو

مشخصات کلی 

ویژگی‌ها Google Pixel 6Google Pixel 6A
ابعاد و جنس بدنه ۱۵۸.۶ در ۷۴.۸ در ۸.۹ میلی متر
 فریم آلومینیومی، جلو شیشه‌ای، پشت شیشه‌ای 
وزن ۲۰۷ گرم 
۱۵۲.۲ در ۷۱.۸ در ۸.۹ میلی متر
 جلو شیشه‌ای، فریم آلومینیومی، پشت پلاستیکی 
وزن ۱۷۸ گرم 
نمایشگر ۶.۴ اینچ
 AMOLED
نرخ نوسازی ۹۰ هرتز 
رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل
 تراکم پیکسلی ۴۱۱ پیکسل بر هر اینچ 
مجهز به قابلیت نمایشگر همیشه روشن 
مجهز به محافظ گوریلا گلس ویکتوس 
۶.۱ اینچ 
AMOLED
نرخ نوسازی ۶۰ هرتز 
رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل 
تراکم پیکسلی ۴۲۹ پیکسل بر هر اینچ 
مجهز به قابلیت نمایشگر همیشه روشن  
مجهز به محافظ گوریلا گلس ۳
پردازنده Google Tensor (5nm)Google Tensor (5nm)
حافظه داخلی ۱۲۸-۲۵۶ گیگابایت ۱۲۸ گیگابایت 
حافظه رم ۸ گیگابایت ۶ گیگابایت 
نوع حافظه داخلی UFS 3.1 UFS 3.1 
دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسل اصلی از نوع عریض / ۱۲ مگاپیکسل اولترا واید ۱۲.۲ مگاپیکسل اصلی از نوع عریض / ۱۲ مگاپیکسل اولترا واید 
دوربین سلفی ۸ مگاپیکسل ۸ مگاپیکسل 
باتری باتری لیتیوم یونی با ظرفیت ۴۶۱۴ میلی آمپر ساعت 
قابلیت شارژ سریع ۲۳ واتی 
قابلیت شارژ بی سیم ۲۱ واتی 
باتری لیتیوم پلیمری با ظرفیت ۴۴۱۰ میلی آمپر ساعت 
قابلیت شارژ سریع ۱۸ واتی 

مقایسه طراحی Google Pixel 6 و Google Pixel 6A

مقایسه طراحی Google Pixel 6 و Google Pixel 6A

هر دو گوشی گوگل پیکسل ۶ و گوگل پیکسل 6A از یک زبان طراحی بهره مند هستند. بدنه گوشی گوگل پیکسل ۶ نسبت به گوشی رقیب کمی عریض‌تر و بلندتر است و وزن آن نیز حدود ۳۰ گرم بیشتر است. بدنه این دو گوشی از لحاظ جنس نیز با یکدیگر متفاوت هستند. همانطور که در جدول بالا مشاهده می‌کنید، فریم میانی هر دو گوشی از جنس آلومینیوم است. پشت بدنه گوشی Google Pixel 6 از گوریلا گلس ۶ است؛ در حالی که پشت بدنه گوشی Google pixel 6A با پلاستیک پوشیده شده است و اینجاست که تفاوت قیمت، خودش را نشان می‌دهد. 

یکی دیگر از تفاوت‌های این دو گوشی در بخش طراحی، میزان حفاظت آن‌ها در برابر آب و گردو خاک است. گوشی گوگل پیکسل ۶ از گواهینامه IP68 بهره مند است؛ در حالی که گوشی رقیب از گواهینامه IP67 بهره می‌برد. این موضوع باعث می‌شود مقاومت این گوشی، در برابر نفوذ‌ آب بیشتر باشد. گوشی Google Pixel 6 در بخش طراحی برنده میدان است. اما با توجه به تفاوت قیمتی بین این دو گوشی، هر دوی آن‌ها در بخش طراحی نمره قابل قبولی را می‌گیرند. اگر دستان بزرگی ندارید و یا گوشی با ابعاد کوچک‌تر و وزن کم‌تر را ترجیح می‌دهید، پیشنهاد ما به شما گوشی Google Pixel 6A است.  

مزایای گوشی Google Pixel 6A

  • ابعاد جمع و جور‌تر و وزن سبک‌تر 

مزایای گوشی گوگل پیکسل ۶

  • شیشه‌ای بودن جنس پشت بدنه 
  • بهره مندی از گوریلا گلس ویکتوس در پنل جلویی 
  • حفاظت بیشتر در برابر نفوذ آب به دلیل بهره مندی از گواهینامه IP68

برنده: گوشی گوگل پیکسل ۶

مقایسه نمایشگر Google Pixel 6 و Google Pixel 6A

مقایسه نمایشگر Google Pixel 6 و Google Pixel 6A

گوشی گوگل پیکسل ۶ به یک نمایشگر ۶.۴ اینچی AMOLED با رزولوشن +FHD مجهز است که از نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی بهره می‌برد. ابعاد نمایشگر گوشی رقیب ۶.۱ اینچ و حداکثر نرخ نوسازی آن نیز ۶۰ هرتز است. تنها تفاوت اصلی میان نمایشگر این دو محصول، حداکثر نرخ نوسازی آن‌ها است. 

نرخ نوسازی نمایشگر هر دو گوشی می‌تواند حداقل به ۱ هرتز برسد و به همین دلیل امکان بکارگیری قابلیت نمایشگر همیشه روشن در هر دوی این گوشی‌ها فراهم شده است. نمایشگر همیشه روشن یا always-on-display قابلیتی است که به موجب آن می‌توانید همیشه زمان و نوتیفیکیشن‌های مهم را روی نمایشگر گوشی خود مشاهده کنید و برای دیدن این موارد دیگر نیازی به روشن کردن نمایشگر گوشی ندارید. 

مقایسه نمایشگر گوشی گوگل پیکسل ۶ و Google Pixel 6A

ویژگی‌های نمایشگر هر دو گوشی Google Pixel 6 و Google Pixel 6A در حد بسیار متوسطی قرار دارند و این کمپانی نتوانسته است در این بخش، هم پای دیگر رقبای خود عمل کند. شما با هزینه‌ای که برای خرید این‌ دو گوشی کنار گذاشته‌اید، می‌توانید گوشی با نمایشگر ۱۲۰ هرتزی تهیه کنید که از استاندارد‌های دیگری نظیر Dolby vision نیز پشتیبانی می‌کند. در کل گوشی گوگل پیکسل ۶ در بخش نمایشگر با اختلاف کم، برنده میدان است. 

این مطلب را هم بخوانید: بهترین گوشی‌های شیائومی از نظر نمایشگر ۲۰۲۲

مزایای گوشی Google پیکسل ۶

  • نمایشگر ۹۰ هرتزی در مقابل ۶۰ هرتزی 
  • پشتیبانی از استاندارد +HDR10
  • بهره مندی از گوریلا گلس ویکتوس 

مزایای گوشی Google Pixel 6A

  • حسگر اثر انگشت استفاده شده در نمایشگر این گوشی، عملکرد بهتر و سریع‌تری نسبت به گوشی رقیب دارد. 

برنده: گوشی گوگل پیکسل ۶   

مقایسه دوربین Google Pixel 6 و Google Pixel 6A

مقایسه دوربین Google Pixel 6 و Google Pixel 6A

ویژگی‌های دوربین این دو گوشی، روی کاغذ شباهت زیادی به یکدیگر دارند. هر دوی ‌آن‌ها مجهز به دوربین اولترا واید ۱۲ مگاپیکسلی و دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی هستند. اما بیایید کمی دقیق‌تر شویم. گوشی Google Pixel 6A مجهز به لنز ۱۲ مگاپیکسلی Sony IMX363 است. این لنز برای اولین بار در سال ۲۰۱۸ در گوشی گوگل پیکسل ۳ به کار گرفته شد. بعدها همین دوربین را در دو گوشی گوگل پیکسل ۴ و گوگل پیکسل ۵ دیدیم. 

این مطلب را هم بخوانید: بهترین گوشی‌ها برای عکاسی در سال ۲۰۲۲

اما گوشی گوگل پیکسل ۶  از لنزی جدیدتر به عنوان دوربین اصلی بهره می‌برد که رزولوشن آن ۵۰ مگاپیکسل است. این لنز ساخته شرکت سامسونگ است و گشودگی دیافراگم آن f/1.8 است. با بیشتر بودن رزولوشن و جدیدتر بودن لنز دوربین اصلی Google Pixel 6، انتظار می‌رود دوربین این گوشی از همه نظر موفق‌تر عمل کند. اما در عمل اینطور نیست. 

مقایسه دوربین Google Pixel 6 و Google Pixel 6A

تصاویر ثبت شده با این دو دوربین نشان می‌دهند که دوربین گوشی Google pixel 6A می‌تواند تصاویری روشن‌تر از گوشی گوگل پیکسل ۶ را تولید کند. در واقع پردازش نرم افزاری در گوشی گوگل پیکسل 6A به میزان قابل توجهی بهتر از گوشی رقیب عمل می‌کند و به این ترتیب رنگ‌هایی متعادل‌تر را در این تصاویر شاهد هستیم. دوربین این گوشی همچنین نور را بهتر از دوربین گوشی گوگل پیکسل ۶ منعکس می‌کند. 

گوشی Google pixel 6 در ثبت تصاویر پرتره موفق‌تر و بهتر از گوشی رقیب عمل می‌کند. در تصاویر پرتره ثبت شده با این گوشی، سوژه از پس زمینه بهتر تشخیص داده می‌شود و جزئیات بیشتری را می‌توانید در این تصاویر مشاهده کنید. در کل گوشی گوگل پیکسل ۶ در ویژگی‌های مربوط به عکاسی محاسباتی، عملکرد موفق‌تری دارد. 

مزایای دوربین Google Pixel 6A

  • پردازش نرم افزاری بهتر تصاویر 
  • انعکاس نور بهتر 

مزایای دوربین Google Pixel 6

  • عملکرد بهتر در عکاسی محاسباتی مثل ثبت تصاویر پرتره 

برنده: هیچ کدام 

مقایسه پردازنده Google Pixel 6 و Google Pixel 6A

مقایسه پردازنده Google Pixel 6 و Google Pixel 6A

هر دو گوشی از پردازنده ۵ نانومتری Google Tensor  بهره مند هستند. با این وجود نتایج تست Geekbench 5 روی این دو گوشی نشان می‌دهند که گوشی Google Pixel 6A برتری اندکی نسبت به رقیب خود دارد. امتیازهای گوگل پیکسل 6A و Google pixel 6 به ترتیب در بخش تک هسته‌ای ۱۰۵۷ و ۱۰۲۹ و در بخش چند هسته‌ای ۲۹۱۸ و ۲۶۹۶ هستند. این گوشی حتی در بخش گرافیکی نیز گوشی گوگل پیکسل ۶ را شکست داد. البته این اختلاف‌ها در عمل چندان به چشم نمی‌آیند و می‌توان گفت که این دو گوشی از نظر عملکرد، تقریبا در یک سطح قرار دارند. 

 برنده: هیچ کدام   

مقایسه حافظه Google Pixel 6 و Google Pixel 6A

مقایسه حافظه Google Pixel 6 و Google Pixel 6A

گوشی گوگل پیکسل ۶ از نظر حافظه داخلی و حافظه رم، ظرفیت بیشتری را ارائه داده است. گوگل این گوشی را در دو نسخه با ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت یا ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی روانه بازار کرده است. در مقابل، گوشی گوگل پیکسل 6A تنها در یک نسخه به بازار عرضه شده است. این گوشی مجهز به ۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه ذخیره سازی است. نوع حافظه ذخیره سازی به کار رفته در هر دو گوشی، UFS 3.1 است و هیچ کدام از این دو گوشی از کارت حافظه میکرو SD پشتیبانی نمی‌کنند. 

مقایسه باتری Google Pixel 6 و Google Pixel 6A

مقایسه باتری Google Pixel 6 و Google Pixel 6A

گوشی گوگل پیکسل ۶ از یک باتری با ظرفیت ۴۶۱۴ میلی آمپر ساعت و گوشی رقیب از باتری با ظرفیت ۴۴۱۰ میلی آمپر ساعت بهره می‌برد. تست‌های انجام شده بر روی باتری این دو گوشی، نتایج چندان جالبی را نشان نمی‌دهند و متاسفانه این عیب اکثر گوشی‌های گوگل است. این تست‌ها، به ترتیب اعداد ۸ ساعت و ۱۳ دقیقه را برای گوگل پیکسل ۶ و ۶ ساعت و نیم را برای Google Pixel 6A ثبت کرده‌اند. این نشان می‌دهد که عمر باتری Google Pixel 6 بیشتر است. 

این مطلب را هم بخوانید: روش تبدیل ویس به متن + معرفی ابزار

مزایای باتری گوگل پیکسل ۶ 

  • عمر بیشتر باتری 
  •  قابلیت شارژ بی سیم 
  • قابلیت شارژ سیمی با توان ۲۳ وات 

برند: گوگل پیکسل ۶  

سخن آخر

مقایسه گوشی های گوگل پیکسل ۶ و Google Pixel 6A

گوشی‌های گوگل پیکسل ۶ و گوگل پیکسل 6A ویژگی‌های مشابه زیادی دارند و با وجود اینکه برخی ویژگی‌های این دو گوشی روی کاغذ متفاوت است، در عمل تفاوت چندانی با هم ندارند. گوگل، ویژگی‌های اصلی گوگل پیکسل ۶ را در گوشی Google pixel 6A قرار داده است و این ارزش خرید این گوشی را بالا می‌برد. 

تنها برتری اصلی گوشی Google pixel 6 بر گوشی رقیب، نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی نمایشگر و عمر بیشتر باتری آن است. با توجه به قیمت پایین‌تر Google pixel 6A می‌توان گفت این گوشی ارزش خرید بیشتری نسبت به گوشی رقیب دارد. از اینکه تا انتهای این مقاله همراه ما بودید از شما متشکریم. نظرات خود را با مجله اعتبارکالا در میان بگذارید.

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

3.3 / 5. تعداد رای دهندگان: 3

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید


دیدگاه خود را ارسال کنید :

عباس حیدری گفت:

شارژرپیکسل۶میخوام