etebarkala snappay
etebarkala snappay

مقایسه گلکسی Z فولد 3 و گلکسی Z فلیپ 3

4.6
(5)
حسین رجب چالی
3 سال پیش
مقایسه گلکسی Z فولد 3 و گلکسی Z فلیپ 3

سامسونگ چند روزی است که دو گوشی تاشو جدید خود یعنی گلکسی Z فولد 3 و گلکسی Z فلیپ 3 را معرفی کرده است. اگر به گوشی‌های تاشو علاقه دارید و دوست دارید در مورد این دو گوشی بیشتر بدانید؛ مطلب پیش رو مجله اعتبارکالا که مقایسه‌ بین دو گوشی گلکسی Z فولد ۳ و گلکسی Z فلیپ ۳ است را مطالعه کنید. با اینکه هر دو گوشی‌ها نمایشگر تاشو دارند؛ اما از نظر قیمت، سایز نمایشگر، دوربین، مشخصات فنی و غیره با یکدیگر تفاوت دارند.

خلاصه‌ای از این مقایسه بدین شرح است: سامسونگ گلکسی Z فولد ۳ یک گوشی/تبلت با قیمت ۱۷۹۹ دلاری است که از یک دستگاه ۶.۲ اینچی به تبلتی ۷.۶ اینچی تبدیل می‌شود و آن را برای کار و بازی گزینه‌ای ایده‌آل می‌سازد. این گوشی حتی برای اجرای چند اپلیکیشن به طور همزمان هم عالی است و با قابلیت پشتیبانی از قلم S Pen، می‌توانید به راحتی با آن کار کنید.

در طرف دیگر، گلکسی Z فلیپ ۳ قرار دارد که با قیمت ۹۹۹ دلاری، مقرون‌به‌صرفه‌تر و در دسترس‌تر است. این گوشی دو نمایشگر دارد. یکی از آن‌ها در اندازه ۱.۹ اینچی برای نمایش اطلاعات کلی مانند ساعت و نوتیفیکیشن‌ها یا عکس‌های سلفی استفاده می‌شود و نمایشگر اصلی آن ۶.۷ اینچ است. جذابیت این دستگاه داشتن طراحی جمع‌وجور است که به راحتی داخل جیب قرار می‌گیرد و می‌توانید از حالت Flex شبیه به لپ‌تاپ برای تماس‌های ویدئویی و دیگر اپلیکیشن‌ها استفاده کنید.

مشخصات کلی گلکسی Z فولد ۳ و گلکسی Z فلیپ ۳

 گلکسی Z فولد ۳گلکسی Z فلیپ ۳
قیمت۱۷۹۹ دلار۹۹۹ دلار
پردازندهاسنپدراگون ۸۸۸اسنپدراگون ۸۸۸
رم۱۲ گیگابایت۸ گیگابایت
حافظه ذخیره‌سازی۲۵۶ – ۵۱۲ گیگابایت 
نمایشگر خارجی۶.۲ اینچ (۸۳۲ × ۲۲۶۸) ۱۲۰ هرتز داینامیک۱.۹ اینچ (۵۱۲ × ۲۶۰)
نمایشگر داخلی۷.۶ اینچ (۱۷۶۸ × ۲۲۰۸) ۱۲۰ هرتز داینامیک۶.۷ اینچ (۱۰۸۰ × ۲۶۴۰) ۱۲۰ هرتز داینامیک
دوربین عقباصلی ۱۲ مگاپیکسل + ۱۲ مگاپیکسل اولتراواید + ۱۲ مگاپیکسل تله‌فوتو با زوم اپتیکال ۲ برابری و زوم ۱۰ برابری دیجیتال۱۲ مگاپیکسل اصلی + ۱۲ مگاپیکسل اولتراواید
دوربین جلو۱۰ مگاپیکسل۱۰ مگاپیکسل
دوربین زیر نمایشگر۴ مگاپیکسلندارد
باتری۴۴۰۰ میلی‌آمپر ساعت۳۳۰۰ میلی‌آمپر ساعت
فناوری شارژ۲۵ وات (شارژر داخل جعبه نیست)۱۵ وات (شارژ داخل جعبه نیست)
ابعادحالت باز: ۶.۴ × ۱۲۸.۱ × ۱۵۸.۲ میلی‌متر

 

حالت بسته: ۱۴.۴ – ۱۶ × ۶۷.۱ × ۱۵۸.۲ میلی‌متر

حالت باز: ۶.۹ × ۷۲.۲ × ۱۶۶ میلی‌متر

 

حالت بسته: ۱۵.۹ – ۱۷.۱ × ۷۲.۲ × ۸۶.۴ میلی‌متر

وزن۲۷۱ گرم۱۸۳ گرم

مقایسه قیمت گلکسی Z فولد ۳ و گلکسی Z فلیپ ۳

مقایسه قیمت گلکسی Z فولد ۳ و گلکسی Z فلیپ ۳

قیمت سامسونگ گلکسی Z فولد ۳ برای مدل ۲۵۶ گیگابایتی، ۱۷۹۹ دلار است و نسخه ۵۱۲ گیگابایتی آن ۱۸۹۹ دلار قیمت دارد. در طرف دیگر، گلکسی Z فلیپ ۳ مقرون‌به‌صرفه‌ترین گوشی تاشو با قیمت ۹۹۹ دلاری برای نسخه ۱۲۸ گیگابایتی است و نسخه ۲۵۶ گیگابایتی آن هم ۱۰۹۹ قیمت دارد.

مقایسه طراحی و نمایشگر گلکسی Z فولد ۳ و Z فلیپ ۳

مقایسه طراحی و نمایشگر گلکسی Z فولد ۳ و Z فلیپ ۳-1

اگر به دنبال دستگاهی جمع‌وجور هستید، گلکسی Z فلیپ ۳ برای شما مناسب است. نمایشگر بیرونی این گوشی ‍۱.۹ اینچ (۴ برابر بزرگ‌تر از Z فلیپ اصلی) و نمایشگر اصلی آن ۶.۷ اینچ و با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز است. هنگام بسته بودن اندازه آن ۱۵.۹ – ۱۷.۱ × ۷۲.۲ × ۸۶.۴ میلی‌متر و وزن آن فقط ۱۸۳ گرم است و به سختی می‌توان این گوشی تاشو را در جیب حس کرد.

گلکسی Z فولد ۳ یک دستگاه همه‌کاره است؛ چون علاوه بر گوشی موبایل، می‌تواند به عنوان یک تبلت هم برای شما کارایی داشته باشد و نمایشگر اصلی آن ۷.۶ اینچ است. مزیت دیگر آن دوربین سلفی زیر نمایشگر است که در صورت عدم استفاده، قابل مشاهده نیست. خبر خوب دیگر در مورد Z فولد ۳ این است که هر دو پنل این گوشی دارای نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز هستند.

مقایسه طراحی و نمایشگر گلکسی Z فولد ۳ و Z فلیپ ۳-2

گلکسی Z فلیپ ۳ گزینه‌های رنگی مختلفی دارد. شما می‌توانید این گوشی را در رنگ‌های کرم، سبز، لوندر (Lavender) و مشکی فانتوم تهیه کنید. گلکسی Z فولد 3 هم با سه رنگ مشکی فانتوم، سبز فانتوم و نقره‌ای فانتوم، کمی سنتی‌تر است.

سامسونگ به لطف پوشش Armor Aluminum قوی، دوام هر دو گوشی را افزایش داده است. دوام نمایشگر تا ۸۰ درصد افزایش پیدا کرده است و گواهینامه مقاومت در برابر آب IPX6، می‌تواند در برای پاشش آب و باران مقاوم باشد.

مقایسه دوربین گلکسی Z فولد ۳ و گلکسی Z فلیپ ۳

مقایسه دوربین گلکسی Z فولد ۳ و گلکسی Z فلیپ ۳-1

تفاوت‌های بسیار زیادی بین دوربین‌های Z فولد ۳ و Z فلیپ ۳ وجود دارد. Z فولد ۳ دوربین پشتی سه‌گانه‌ای دارد که شامل حسگر اصلی عریض، اولتراواید و تله‌فوتو است که هر سه آن‌ها ۱۲ مگاپیکسلی هستند. علاوه بر این‌ها، این دستگاه یک دوربین سلفی ۱۰ مگاپیکسلی در نمایشگر جلویی و دوربین ۴ مگاپیکسلی زیر نمایشگر در بالا سمت راست نمایشگر ۷.۶ اینچی خود دارد. دوربین دوم بیشتر برای تماس‌های ویدئویی کاربرد دارد؛ چون تصویر آن کیفیت بالایی ندارد.

مقایسه دوربین گلکسی Z فولد ۳ و گلکسی Z فلیپ ۳-2

گلکسی Z فلیپ ۳ دو دوربین ۱۲ مگاپیکسلی دارد؛ یک لنز واید و یک لنز اولتراواید با زاویه دید ۱۲۳ درجه. دوربین سلفی هم ۱۰ مگاپیکسلی است. متاسفانه فلیپ، دوربین تله‌فوتو ندارد.

مقایسه نرم‌افزار و قابلیت‌های خاص

مقایسه نرم‌افزار و قابلیت‌های خاص-1

اگر دوست دارید با گوشی خود چندین کار را انجام دهید؛ Z فولد ۳ انتخاب بهتری برای شما خواهد بود. این گوشی به شما اجازه می‌دهد تا حداکثر سه اپلیکیشن را به طور همزمان روی صفحه اجرا کنید؛ به علاوه، سامسونگ با توسعه‌دهندگان ثالث همکاری می‌کند تا نرم‌افزارهای آن‌ها برای نمایشگر بزرگ فولد ۳ بهینه شوند. از جمله این اپلیکیشن‌ها می‌توان به مایکروسافت آفیس، اسنپ چت، نتفلیکس، اسپاتیفای، یوتیوب و تیک‌تاک اشاره کرد.

مقایسه نرم‌افزار و قابلیت‌های خاص-2

گلکسی Z فولد ۳ اولین گوشی تاشویی است که با قلم S Pen هم کار می‌کند؛ بنابراین می‌توانید روی صفحه یادداشت بنویسید یا نقاشی کنید. می‌توان قلم گلکسی فولد اس پن (Galaxy Z Fold S Pen) را به قیمت ۴۹ دلار خریداری کرد. برای تهیه نسخه پرو (Pro) این قلم که قابلیت بلوتوث نیز دارد هم کاربر باید ۹۹ دلار پرداخت کند. همچنین می‌توان قاب همراه با اس پن را نیز به قیمت ۷۹ دلار خرید.

این مطلب را هم بخوانید: ایرباد بهتر است یا هدفون؟

گلکسی Z فلیپ ۳ هم قابلیت‌های خاص خودش را دارد که با نمایشگر ۱.۹ اینچی در پشت گوشی شروع می‌شود. این نمایشگر لمسی به شما اجازه می‌دهد تا به چندین ویجت مانند آب‌وهوا، اعلان‌ها و پخش موسیقی دسترسی داشته باشید. علاوه بر این، می‌توانید با فشردن دکمه پاور، عکس و فیلم بگیرید. در این حالت نمایشگر جلویی تصویری از سوژه را به شما نشان می‌دهد. این قابلیت هنگام گرفتن عکس و فیلم سلفی بسیار کاربردی است.

مقایسه عملکرد گلکسی Z فولد ۳ و گلکسی Z فلیپ ۳

مقایسه عملکرد گلکسی Z فولد ۳ و گلکسی Z فلیپ ۳

هر دو گوشی از پردازنده اسنپدراگون ۸۸۸ استفاده می‌کنند؛ بنابراین باید انتظار عملکردی مشابه از آن‌ها داشت. با این حال، Z فولد ۳ با ۱۲ گیگابایت رم، در مقابل ۸ گیگابایت رم Z فلیپ ۳، ممکن است در اجرای چند نرم‌افزار به طور همزمان بهتر عمل کنند.

گلکسی Z فولد با حافظه استاندارد ۲۵۶ گیگابایتی، از نظر میزان حافظه رم هم برتری دارد؛ شما حتی می‌توانید گزینه ۵۱۲ گیگابایتی را هم انتخاب کنید. در طرف دیگر، گلکسی Z فلیپ ۳ در مدل‌های ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتی عرضه می‌شود.

این مطلب را هم بخوانید: مقایسه سامسونگ گلکسی S21 Ultra با آیفون ۱۲ Pro Max

مقایسه عمر باتری و فناوری شارژ

مقایسه عمر باتری و فناوری شارژ

از نظر عمر باتری و فناوری شارژ، تفاوت‌های زیادی بین گلکسی Z فولد ۳ و Z فلیپ ۳ وجود دارد. Z فولد ۳ باتری دوگانه ۴۴۰۰ میلی‌آمپر ساعتی دارد؛ بنابراین می‌تواند تمام روز پاسخگوی نیازهای شما باشد. در طرف دیگر، گلکسی Z فلیپ ۳ باتری نسبتا کوچکتر ۳۳۰۰ میلی‌امپر ساعتی دارد.

گلکسی Z فولد ۳ از شارژ سریع ۲۵ واتی نیز پشتیبانی می‌کند؛ در حالی که قدرت شارژ Z فلیپ ۳ فقط ۱۵ وات است. فقط به خاطر داشته باشید که هیچ‌یک از این دو گوشی شارژر ندارند؛ بنابراین اگر شارژر USB-C ندارید، باید یکی از آن‌ها را تهیه کنید.

برنده مقایسه گلکسی Z فولد ۳ و گلکسی Z فلیپ ۳

برنده مقایسه گلکسی Z فولد ۳ و گلکسی Z فلیپ ۳

به طور کلی، گلکسی Z فولد ۳ و گلکسی Z فلیپ ۳ برای مخاطبان متفاوتی تولید شده‌اند. گلکسی Z فولد ۳ برای مخاطبان ثروتمندی ساخته شده است ایده داشتن گوشی و تبلت در یک دستگاه را دوست دارند و مایل هستند هزینه زیادی برای این تنوع بپردازند. همچنین، سامسونگ با افزودن قابلیت پشتیبانی از قلم اس پن، ظاهری با دوام بیشتر و قابلیت‌های چند وظیفگی و اپلیکیشن‌های بهبودیافته، مخاطبان این گوشی شگفت‌زده کرده است.

در گلکسی Z فلیپ ۳ همه‌چیز در ظاهر زیبا و لذت بردن از دستگاه خلاصه می‌شود و قیمت ۹۹۹ دلاری آن برای افرادی که نمی‌‌توانند دیگر گوشی‌های تاشو را خریداری کنند وسوسه‌انگیز است. برای داشتن این گوشی باید قید دوربین و اندازه باتری برخی گوشی‌های پرچمدار را بزنید؛ اما خرید این گوشی ارزش چنین گذشتی را خواهد داشت.

سوالات متداول

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

4.6 / 5. تعداد رای دهندگان: 5

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید


دیدگاه خود را ارسال کنید :