etebarkala snappay
etebarkala snappay

ایرباد بهتر است یا هدفون؟

4
(27)
حسین رجب چالی
2 سال پیش
ایرباد بهتر است یا هدفون؟

ایربادها و هدفون‌ها از جمله شخصی‌ترین لوازم جانبی موبایل هستند که می‌توانید تهیه کنید. احتمالا استفاده شما از این دستگاه‌ها زیاد است؛ چون در خانه، مسافرت یا هنگام ورزش کردن در حال موسیقی گوش کردن هستید و بیشتر از همه به خاطر فراگیری ویروس کرونا، از خانه در کلاس‌ها و کنفرانس‌های تصویری شرکت می‌کنید. بنابراین، انتخاب بهترین نوع این گجت‌ها اهمیت بسیار زیادی پیدا می‌کند.

هدفون و ایرباد هرکدام مزایا و معایب خاص خودشان را دارند و انتخاب بین این دو تا حد زیادی به سلیقه شخصی و نحوه استفاده شما از آن‌ها بستگی دارد. آیا دستگاه کوچک و قابل حملی می‌خواهید که در حین ورزش و در صورت عرق کردن‌تان در گوش باقی بماند؟ پس احتمالا انتخاب شما باید ایرباد کاملا بی‌سیم باشد. آیا به دنبال صدایی با کیفیت هستید که جلوی صدای بیرون را تا حد امکان بگیرد؟ پس باید یک هدفون پشت بسته بگیرید.

خوشبختانه وقتی به دنبال جواب چنین سوالی هستید، هیچ‌وقت ناامید نخواهند شد و به لطف هدفون‌های جدید اپل، سونی و بوس (Bose)، می‌توانید هدفونی حرفه‌ای و باکیفیت داشته باشید. در ادامه ایرباد و هدفون را با یکدیگر مقایسه می‌کنیم تا هنگام انتخاب، بتوانید تصمیم بهتری بگیرید. با مجله اعتبارکالا همراه باشید.

ایرباد برای شما انتخاب بهتری است اگر…

دنبال چیزی هستید که تا حد امکان قابل حمل و ظریف باشد

دنبال چیزی هستید که تا حد امکان قابل حمل و ظریف باشد

واضح است که اگر به دنبال دستگاهی قابل حمل و سبک هستید، بهتر است از یک جفت ایرباد بی‌سیم استفاده کنید. ایربادها معمولا یک جعبه شارژ نسبتا کوچک دارند که به راحتی در جیب شما جا می‌گیرد. در حالی که هدفون را باید در کیف نسبتا بزرگ قرار دهید یا وقتی از آن استفاده نمی‌کنید روی گردن‌تان قرار دهید.

این مطلب را هم بخوانید: ایرپاد چه کاربردهایی برای من دارد؟

این تفاوت در اندازه به نحوه استفاده شما از این دستگاه‌ها در هنگام روز هم گسترش پیدا می‌کند. ایربادها وزن کمتری دارند و معمولا اندازه کوچک‌تری نسبت به هدفون‌ها دارند؛ اما اگر می‌خواهید ساعت‌ها به موسیقی و پادکست گوش دهید بدون اینکه دو قوطی بزرگ روی گوش شما سنگینی کند، بهتر است هدفون بی‌سیم را انتخاب کنید.

معمولا ورزش می‌کنید

معمولا ورزش می‌کنید

از نظر اندازه و وزن، ایربادهای بی سیم همراه خوبی برای ورزش هستند. این گجت‌ها هنگام دویدن یا بلند کردن وزنه کمتر مزاحم شما می‌شوند و مدل‌هایی مانند Powerbeats Pro و Bose Sport Earbuds به طور خاص برای ورزشکارانی طراحی شده‌اند که به ارگونومی و مقاومت در برابر باران و عرق احتیاج دارند. به علاوه، بیشتر ایربادهای بی‌سیم مانند ایرپادز پرو اپل و گلکسی بادز پرو سامسونگ به دلیل مقاومت در برابر آب و سری‌های متعدد برای قرارگیری راحت دستگاه در گوش، برای سالن بدنسازی بسیار عالی هستند.

ترکیبی از قیمت مناسب و عملکرد خوب می‌خواهید

ترکیبی از قیمت مناسب و عملکرد خوب می‌خواهید

ایربادهای کاملا بی‌سیم قیمت کمتری نسبت به هدفون‌های بی‌سیم دارند اما عملکرد آن‌ها عالی است. حتی گران‌ترین ایربادهای بی‌سیم مانند ایرپاد پرو ۲۴۹ دلاری و ایرباد Bose QuietComfort Earbuds با قیمت ۲۷۹ دلار هنوز هم حدود ۱۰۰ دلار ارزان‌تر از برخی هدفون‌های پشت بسته مانند هدفون‌های سونی  هستند WH-1000XM4 با قیمت ۳۴۹ دلار و هدفون ۳۷۷ دلاری Bose 700 هستند. حتی می‌توانیم هدفون ۵۴۹ دلاری ایرپادز مکس اپل را هم به این فهرست اضافه کنیم.

قیمت پایین به این معنی نیست که ایربادها قابلیت‌های کمی دارند. ایربادهای ایرپادز پرو، QuietComfort Earbuds بوس و گلکسی ایربادز پرو ۱۹۹ دلاری همه قابلیت حذف نویز فعال (ANC) قوی دارند و حتی بسیاری ایربادها ترفندهای نرم‌افزاری پیشرفته برای داشتن صدای بهتر ارائه می‌دهند. اگر به دنبال ایرباد با کیفیت با قیمت مناسب هستید ایرپاد استاندارد و گلکسی بادز لایو سامسونگ انتخاب‌های مناسبی هستند.

هدفون برای شما انتخاب بهتری است اگر…

بهترین کیفیت صدا و حذف نویز را می‌خواهید

بهترین کیفیت صدا و حذف نویز را می‌خواهید

اگر به دنبال بهترین و فراگیرترین صدای ممکن هستید، بهتر است پول خود را برای خرید یک هدفون خوب صرف کنید. هدفون‌های وایرلس (به ویژه مدل‌های پشت بسته)، عموما درایورهای بزرگ‌تری دارند و می‌توانند گوش‌های شما را با فراگیر و کامل که همه جزئیات آهنگ را پوشش می‌دهد، نوازش کنند. هدفون‌های گران‌قیمت قابلیت‌های پیشرفته‌ای هم دارند؛ برای مثال، سونی WH-1000XM4 از فایل‌های صوتی با کیفیت بالا (high-res) پشتیبانی می‌کند و می‌تواند آهنگ‌های شما را ارتقا دهد تا صدای آن‌ها به بهترین شکل ممکن پخش شود.

با اینکه ایربادهای بی‌سیم باکیفیت قابلیت ANC خوبی دارند؛ اما هدفون‌هایی مانند سونی WH-1000XM4 و Bose 700 به دلیل حالت پشت بسته، می‌توانند به طور کامل جلوی صدای بیرون را بگیرند و گوش شما را از سروصدای ناخواسته محافظت کنند.

عمر باتری طولانی می‌خواهید

عمر باتری طولانی می‌خواهید

وقتی صحبت از هدفون می‌شود، معمولا بزرگ‌تر بودن به معنی عمر باتری بیشتر است. اکثر ایربادهای بی‌سیم با یک بار شارژ، ۵ تا ۶ ساعت برای شما کار می‌کنند؛ در حالی بسیاری از هدفون‌های بالارده تا یک روز دوام باتری دارند. به عنوان مثال، ایرباد سونی WF-1000XM3 حدودا ۶ ساعت عمر باتری دارد؛ در حالی که هدفون پشت بسته WH-1000XM4 از همین شرکت، تا ۳۰ ساعت باتری در اختیار شما قرار می‌دهد.

با در نظر گرفتن شارژ اضافی که از کیس ایرباد دریافت می‌کنید، معمولا عمر باتری دستگاه از ۱۰ تا ۲۰ ساعت افزایش پیدا می‌کند. اما وقتی نوبت به پخش مداوم موسیقی می‌رسد، عموما هدفون‌ها بیشتر از برادران کوچک خود عمر باتری دارند.

نمی‌خواهید چیزی وارد گوش‌تان شود

نمی‌خواهید چیزی وارد گوش‌تان شود

در حالی که برخی طراحی جمع‌وجورتر و اندازه کوچک‌تر ار ترجیح می‌دهند؛ افراد زیادی هم هستند که هدفون‌های سنتی را راحت‌تر و ایمن‌تر می‌دانند. برخی افراد هم به دلیل اینکه ایرباد معمولا از گوش‌شان خارج می‌شود، هدفون را ترجیح می‌دهند. اگر ترجیح می‌دهید هنگام گوش دادن به موسیقی یا پادکست چیزی داخل گوش‌تان قرار ندهید، هدفون‌های روی گوش یا پشت بسته، انتخاب مناسبی برای شما هستند.

حرف آخر

انتخاب بین ایرباد و هدفون کاملا شخصی است؛ اما قبل از انتخاب هرکدام از این دو، چند نکته مهم وجود دارد که باید به آن دقت کنید.

ایربادها معمولا نسبت به هدفون‌ها چمع‌وجورتر، مقرون‌به‌صرفه‌تر هستند و برای ورزش نیز مناسب هستند. از طرف دیگر، هدفون‌ها اغلب بهترین کیفیت صدا و حذف نویز را در اختیار شما قرار می‌دهند. البته اگر می‌خواهید هدفون شما عمر باتری بیشتر نسبت به ایرباد داشته باشد، باید یک هدفون بالارده و گران‌قیمت خریداری کنید.

به نظر شما هدفون بهتر است یا ایرفون؟ شما کدام‌یک را انتخاب می‌کنید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

سوالات متداول

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

4 / 5. تعداد رای دهندگان: 27

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید


دیدگاه خود را ارسال کنید :

Atefeh گفت:

سلام یسوال داشتم کدوم دیر تر خراب میشه چون من خیلی هندفری خریدم و همشون زود خراب شده و عمرشون بیشتر از دوسال نبوده بنظر شما هدفون عنر طولانی تره یا ایرماد

باران ستودا گفت:

من اهنگ خیلی گوش میدم حتی موقع خواب باید با اهنگ بخوابم حالا نمیدونم ایرباد بخرم یا هدفون از طرفی هم ایرباد برای مکالمه رانندگی بهتره هدفون کیفینش نمیدونم کدومو بخرم

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
یک ایرپاد با کیفیت از برند اپل یا سامسونگ خریداری کنید

مهلا کریمی گفت:

سلام من قصد خریدم هدفن دارم اما الان گیج شدم ک هدفن بگیرم یا ایرپاد تا۲تومان هم میخوام هزینه کنم بنظر شما کدوم خوبه؟

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
ما به شما هندزفری سامسونگ Galaxy Buds2 را پیشنهاد می‌کنیم

رضا گفت:

برا گوش دادن زیاد موسیقی کدوم بهتر است

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
مسلما هدفون گزینه بهتری خواهد بود

رومینا صفاپور گفت:

هدفون بهجز گوش دادن موسیقی میشه صدا های دیگری هم بشنویم وثلا اگه ما بریم اینستاگرام وقتی ویدیو ای میبینیم میتونیم یدای اون راگوش دهیم یا فقط میتونیم آهنگ گوش بدیم😶

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
دوست عزیز هدفون برای گوش دادن به هر صدایی به صورت شخصی و بدون اسپیکر است

پوریا گفت:

سوال اینه که اگر من ارپاد را به خاطر اندازه کوچک تر ترجیح دهم باز هم ارزش دارد که برای کیفیت صدای بیشتر هدفون بخرم یعنی کیفیت صدا به اندازه قابل توجهی بیشتر است یا خیر ؟ممنون

حسین رجب چالی گفت:

ایربادها چون اندازه کوچیک‌تری دارن، درایورشون هم معمولا کوچک‌تر از هدفون‌هاست. اگر به ایرباد علاقه دارید بهتره دنبال مدلی باشید که درایور بزرگی داره.