etebarkala snappay
etebarkala snappay

معرفی 5 تبلتی که به کیبورد فیزیکی متصل می‌شوند

4.6
(19)
حسین رجب چالی
2 سال پیش
معرفی ۵ تبلتی که به کیبورد فیزیکی متصل می‌شوند

تبلت‌هایی که قابلیت اتصال کیبورد فیزیکی دارند همزمان می‌توانند جای دو دستگاه کاربرد داشته باشند بدون اینکه نیاز به حمل دستگاه اضافی باشد. چنانچه به دنبال چنین دستگاهی هستید در ادامه ۵ تبلت که قابلیت اتصال به کیبورد فیزیکی دارند را معرفی خواهیم کرد.

امروزه برخی تبلت‌ها چنان توانمند شده‌اند که در مواردی به رقیب لپ‌تاپ‌ها هم تبدیل می‌شوند و نه تنها به شما اجازه انجام کارهای روزمره را می‌دهند؛ بلکه می‌توان با آن‌ها طراحی هم کرد. به علاوه، به دلیل باریک و مقرون‌به‌صرفه بودن و امکان اتصال کیبورد فیزیکی، می‌توان با آن‌ها به عنوان یک دستگاه ۲ در ۱ کار کرد.

لپ‌تاپ‌ها دستگاه‌های فوق‌العاده‌ای هستند اما همه به یک لپ‌تاپ نیاز ندارند؛ در طرف مقابل، برخی افراد یک تبلت که صفحه‌کلید دارد و می‌توان با آن کارهای مختلف مثل ساخت موسیقی و تولید محتوا انجام داد را بیشتر ترجیح می‌دهند.

در مطلب پیش رو ۵ تبلت با قابلیت اتصال کیبورد فیزیکی را به شما معرفی خواهیم کرد که سیستم‌عامل‌های iOS و اندروید دارند و می‌توانید با توجه به نیاز و ترجیح خود هرکدام از آن‌ها را خریداری کنید. پس با مجله اعتبارکالا همراه باشید.

۵ تبلت با قابلیت اتصال کیبورد فیزیکی در سال ۲۰۲۱

۱. سامسونگ Galaxy Tab S7 Plus

سامسونگ Galaxy Tab S7 Plus

مشخصات کلی

پردازندهکوالکام اسنپدراگون ۸۶۵ پلاس
حافظه رم۶ + ۱۲۸ گیگابایت، ۸ + ۲۵۶ گیگابایت،

 

 ۸ + ۵۱۲ گیگابایت

نمایشگر۱۲.۴ اینچی Super AMOLED از نوع ۱۲۰ هرتزی
حافظه ذخیره‌سازیتا ۱ ترابایت با کارت حافظه MicroSD
سیستم‌عاملاندروید

مزایا

  • نمایشگر فوق‌العاده OLED
  • طراحی زیبا

معایب

  • اندروید با اپلیکیشن‌های تبلت همخوانی ندارد
  • قیمت آن زیاد است

اولین تبلت اندرویدی فهرست ما، بهترین تبلت سامسونگ در تمام دوران است که رقیبی جدی برای آیپد پرو اپل محسوب می‌شود. حداقل می‌توان گفت نمایشگر این تبلت می‌تواند نمایشگر آیپد پرو را شکست دهد؛ چون نمایشگر ۱۲.۴ اینچی Super AMOLED با رزولوشن ۱۷۵۲ × ۲۸۰۰ پیکسلی آن نرخ نوسازی ۱۲۰ در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

هرچند آیپد پرو ۲۰۲۰ یک تبلت عالی و همه‌کاره است اما نمایشگر آن در برابر سامسونگ Galaxy Tab S7 Plus حرفی برای گفتن ندارد؛ چون فناوری تبلت سامسونگ از نوع IPS LCD است. البته اپل در تولید آیپد پرو ۲۰۲۱ نمایشگر بسیار خوبی به کار برده است که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد.

۲. آیپد Air 4

آیپد Air 4

مشخصات کلی

پردازندهچیپست A14 Bionic با موتور عصبی
حافظه رم۴ گیگابایت
نمایشگر۱۰.۴ اینچی Liquid Retina display
حافظه ذخیره‌سازی۶۴ – ۲۵۶ گیگابایت
سیستم‌عاملiPadOS 14

مزایا

  • طراحی تمام صفحه است
  • قدرت زیادی دارد

معایب

  • کمترین حافظه ذخیره‌سازی ۶۴ گیگابایت است
  • قیمت آن از نسل قبلی بیشتر است

آیپد ایر ۴، مدل سال ۲۰۲۰ بهترین انتخاب برای کسانی است که نیازی به تمامی امکانات آیپد پرو ندارند و قصد دارند با قیمت کمی یک تبلت اپل داشته باشند.

این مطلب را هم بخوانید: لپ‌تاپ بخرم یا تبلت؟

این تبلت از همان پردازنده قدرتمند سری آیفون ۱۲ یعنی چیپست A14 Bionic استفاده می‌کند و همچنین از صفحه‌کلید فوق‌العاده Magic Keyboard و قلم Apple Pencil نیز پشتیبانی می‌کند. بنابراین با کمی اغماض می‌تواند مانند یک لپ‌تاپ روزمره برای شما کارایی داشته باشد.

آیپد Air 4 با داشتن مشخصات مناسب و طیف رنگی گسترده می‌تواند گزینه‌ای عالی برای بسیاری از افرادی باشد که می‌خواهند از دیدن لذت ببرند.

۳. سامسونگ Galaxy Tab S6

سامسونگ Galaxy Tab S6

مشخصات کلی

پردازندهکوالکام اسنپدراگون ۸۶۵
حافظه رم۶ – ۸ گیگابایت
نمایشگر۱۰.۵ اینچ با رزولوشن ۲۵۶۰ × ۱۶۰۰ پیکسل
حافظه ذخیره‌سازی۱۲۸ – ۲۵۶ گیگابایت
سیستم‌عاملاندروید ۹

مزایا

  • قدرت مناسب
  • نمایشگر با کیفیت

معایب

  • قیمت بالا

چند دلیل برای قرارگیری سامسونگ Galaxy Tab S6 در این فهرست وجود دارد. یکی از آن‌ها پردازنده قدرتمند کوالکام اسنپدراگون ۸۶۵ است که در کنار نمایشگر فوق‌العاده AMOLED (فناوری صفحه نمایش که در نمایشگر ساعت‌ هوشمند، گوشی موبایل، لپ‌تاپ‌ و تلویزیون‌ استفاده می‌شود) به کاربر اجازه می‌دهد تا کارهای سنگین را با این تبلت سامسونگ انجام دهد.

به علاوه، این تبلت از بلندگوهای باکیفیتی استفاده می‌کند که به وسیله شرکت اتریشی AKG تقویت شده و لذت تماشای فیلم و گوش دادن موسیقی با آن را دو چندان می‌کند.

این مطلب را هم بخوانید: معرفی ۵ تبلت ارزان برای شروع نقاشی دیجیتال

البته باید توجه داشته باشید که برای اتصال صفحه‌کلید به این تبلت باید کیبورد را جداگانه خریداری کنید. کاور مدل Book Cover سامسونگ که کیبورد هم دارد مانند کیبورد جداشدنی مایکروسافت سرفیس پرو از یک پایه مغناطیسی قوی استفاده می‌کند تا به قاب پشتی گلکسی تب S6 متصل شود.

 Book Cover سامسونگ بهترین لوازم جانبی این دستگاه محسوب می‌شود اما قیمت آن بسیار گران است.نکته منفی دیگر این است که رابط کاربری سامسونگ برای این تبلت به خوبی بهینه نشده و همین موضوع ارزش خرید این تبلت را کمی پایین می‌آورد. در کنار این نکات منفی، گلکسی تب S6 یکی از گزینه‌های مناسب برای افرادی است که به تبلتی با امکان اتصال کیبورد فیزیکی نیاز دارند.

۴. آیپد پرو ۱۲.۹ (۲۰۲۱)

آیپد پرو ۱۲.۹ (۲۰۲۱)

مشخصات کلی

پردازندهApple M1
حافظه رم۸ – ۱۶ گیگابایت
نمایشگر۱۲.۹ اینچ Liquid Retina XDR Mini LED LCD
حافظه ذخیره‌سازی۱۲۸ – ۲۵۶ – ۵۱۲ گیگابایت
۱ – ۲ ترابایت
سیستم‌عاملiPadOS 14.5

مزایا

  • عملکرد فوق‌العاده
  • نمایشگر عالی

معایب

  • قیمت بسیار زیاد
  • طیف رنگی کم

آیپد پرو ۱۲.۹ نسخه ۲۰۲۱ با پردازنده M1 بهترین تبلت اپل تا به امروز است اما برای همه مناسب نیست. بزرگ‌ترین ایراد هم قیمت بسیار بالای این تبلت است. همچنین نمایشگر آن هم چندان بزرگ نیست.

آیپد پرو ۱۲.۹ جدید برای کسی که بتواند با قیمت بالا و اندازه بزرگ دستگاه کنار بیاید انتخابی عالی است. این تبلت فوق‌العاده دارای قدرت بالا، نمایشگر عالی و تمام چیزی‌هایی است که از یکی تبلت ۲ در ۱ انتظار دارید.

نمایشگر جدید Liquid Retina XDR Mini LED این تبلت حداکثر روشنایی را ارائه می‌دهد که تاکنون در کمتر تبلتی دیده شده است. در بالا گفتیم که سامسونگ گلکسی تب S7 پلاس بهترین نمایشگر تبلت در بازار را دارد و نمایشگر آیپد پرو جدید هم می‌تواند رقیبی سرسخت برای تبلت پرچمدار سامسونگ باشد. 

اپل طی سال‌های گذشته تلاش کرده تا تبلت‌های سری آیپد پرو را به عنوان جایگزینی برای لپ‌تاپ‌ها معرفی کند و با وجود اینکه تاکنون اینگونه نبوده است؛ اما آیپد پرو جدید را می‌توان رقیبی جدی برای لپ‌تاپ‌های بازار دانست.

آیپد پرو ۱۲.۹ اینچی با پردازنده M1 به اندازه یک مک‌بوک قدرت دارد و اگر می‌توانید به جای MacOs با iPadOS کنار بیایید، با اتصال کیبورد فیزیکی (و همچنین استفاده از قلم Apple Pencil) به آیپد پرو جدید خود تجربه‌ای مشابه با یک مک‌بوک پرو خواهید داشت.

۵. مایکروسافت سرفیس بوک ۳

مایکروسافت سرفیس بوک ۳

مشخصات کلی

پردازندهپردازنده Core i5 – i7 نسل دهم اینتل
حافظه رم۸ – ۱۶ – ۳۲ گیگابایت
نمایشگر۱۳.۵ اینچ PixelSense با رزولوشن ۲۰۰۰ × ۳۰۰۰ پیکسل

 

۱۵ اینچ PixelSense با رزولوشن ۲۱۶۰ × ۳۲۴۰ پیکسل

حافظه ذخیره‌سازی۲۵۶ گیگابایت – ۲ ترابایت PCIe SSD
سیستم‌عاملویندوز ۱۰ Home

مزایا

  • طراحی زیبا
  • صفحه‌کلید راحت
  • نمایشگر فوق‌العاده

معایب

  • پردازنده ضعیف سری U اینتل
  • ترک‌پد (Trackpad) کوچک

اگر به دنبال یک لپ‌تاپ زیبا هستید که قابلیت استفاده به عنوان تبلت را داشته باشد پیشنهاد ما به شما مایکروسافت سرفیس بوک ۳ است.

این دستگاه ۲ در ‍۱ با نمایشگر و صفحه‌کلید بی‌نقض خود انتخاب مناسبی برای افرادی است که با لپ‌تاپ (یا تبلت) کارهای اداری خود را انجام می‌دهند. همچنین ظاهر زیبای طرفیس بوک ۳ باعث شده تا به راحتی افراد را به خود جذب کند.

به علاوه سرفیس بوک ۳ با قابلیت حمل بالا، گرافیک مجزا و حافظه رم زیاد برای کسانی که به تولید محتوا مشغول هستند انتخابی عالی به حساب می‌آید.

متاسفانه پردازنده این دستگاه ۲ در ۱ ضعیف است و ترک‌پد لمسی آن هم اندازه بزرگی ندارد و همین امر باعث شده تا سرفیس بوک ۳ از یک دستگاه کامل فاصله زیادی داشته باشد. با تمام این معایب، این دستگاه یک لپ‌تاپ/تبلت فوق‌العاده مجهز به کیبورد فیزیکی است.

چطور می‌توانم صفحه‌کلید را به تبلت خود متصل کنم؟

در این مطلب ۵ تبلتی که می‌توان به آن‌ها کیبورد فیزیکی متصل کرد را معرفی کردیم. فراموش نکنید که این تبلت‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که می‌توان به آن‌ها صفحه‌کلید وصل کرد؛ اما شما می‌توانید با استفاده از یک رابط USB، صفحه‌کلید یا حتی موس را به هر تبلت جدیدی متصل کنید.

همچنین به راحتی می‌توان کیبوردهای بلوتوثی را بدون قطعه جانبی به تبلت متصل کرد. پس نگران نباشید؛ اگر تبلت شما جزو فهرست بالا نیست هم می‌توانید به آن کیبورد فیزیکی وصل کنید.

نظر شما در مورد فهرست بالا چیست؟ آیا تبلت دیگری وجود دارد که بتوان به آن کیبورد فیزیکی متصل کرد؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

سوالات متداول

منبع: techradar

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

4.6 / 5. تعداد رای دهندگان: 19

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید


دیدگاه خود را ارسال کنید :

فاطمه مددی گفت:

سلام وقت بخیر
تبلت سامسونگ s6lite قابلیت اتصال به کیبورد دارد؟

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
بله، این تبلت جهت سهولت استفاده از آن به کیبورد متصل می‌شود

شکارچی گفت:

قیمت سامسونگ Galaxi tab s7 plas با صفحه نمایش 14 یل 14 اینچی را لطفا بفرمایید

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
در حال حاضر در فروشگاه موجود نبوده اما در بازار با قیمتی حدود ۳۸ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

یزدامهدی زاده گفت:

سلام من یک تبلت با کیبورد میخواستم پولش حدودی ۴میلیون یاعلی میلیون

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
متاسفانه با بودجه‌ای که در نظر دارید، امکان خرید چنین تبلتی وجود ندارد

سعیدعرب گفت:

تبلتی نیاز دارم برای ذخیره عکس چون کارم بازسازی ساختمان میخوام از کاری های انجام میدم عکس داشته باشم

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
ما به شما تبلت Samsung Galaxy Tab S6 Lite را پیشنهاد میکنیم

امین گفت:

قیمت شون چنده

خیرالدین عزیزی گفت:

تب S7 plus با حافظه 128 گیگابایت قیمت اش چند است

شکیبا گیلانی گفت:

سلام
در حال حاضر در فروشگاه اعتبارکالا موجود نبوده اما در سایر سایت های فروشگاهی به قیمت حدودا ۴۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد

فرزانه گفت:

سلام وقت شما بخیر
سامسونگ‌ a8 و s6 lite خیلی با هم تفاوت دارند؟
برای خوندن پی دی اف و سرچ و تایپ میخوام تبلت بگیرم

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
وضوح تصویر، تراکم پیکسلی و نسبت تصویر به بدنه در تبلت سامسونگ A8 بسیار پایین تر از S6 Lite است. گذشته از پردازنده ضعیف تری که A8 نسبت به S6 Lite دارد؛ برای شخصی که قصد دارد بیشترین استفاده را از نمایشگر ببرد، S6 Lite به مراتب بهتر است

مریم پوربراتی گفت:

سلام روز خوش.بهتریت تبلت که بشه با ان کار تایپ انجام داد چه تبلتی هست؟

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
تمام تبلتی هایی که در این مطلب معرفی شدند، برای کار تایپ مناسب هستند. بسته به بودجه ای که در نظر دارید، می‌توانید یکی را انتخاب کنید

سلام نرگس میردادیان گفت:

تبلت سامسونگ با قابلیت اتصال کیبورد تا ۸ میلیون نیاز دارم.

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
تبلت هایی که به کیبورد متصل می‌شوند معمولا قیمتی بسیار بالا دارند و با بودجه مد نظر شما همخوانی ندارند

فرزانه گفت:

سلام
تبلت سبک که موس و کیبورد داشته باشد و قابلیت اتصال به اینترنت همراه را داشته باشد چه مدلی را پیشنهاد می کنید

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
از این فهرست ما به شما مایکروسافت سرفیس بوک ۳ را پیشنهاد می‌کنیم

معصومه صباح گفت:

سلام وقتتون بخير من يك تريدرم ويك تبلتي ميخوام كه عين لبتاپ كار كنه فقط سايزش كوچك باشه ايا همچين چيزي وجود داره ؟

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
بله، چنین لپ تاپی یا تبلتی در بازار موجود است و به آن لپ تاپ هیبریدی یا ۲ در ۱ نیز می‌گویند. برای آشنایی با بهترین لپ تاپ های هیبریدی لینک زیر از مجله اعتبارکالا را مطالعه کنید
https://etebarkala.com/blog/the-best-hybrid-laptops-of-2022/

طالب حسین تکتا گفت:

سلام
قیمت این محصول سامسونگ Galaxy Tab S6 چند است

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام وقتتون بخیر.
این تبلت الان در بازار ایزران حدود ۱۸ تا ۲۴ میلیون تومان قیمت داره.

مهدی مالکی گفت:

سلام با بودجه 8میلیون می توان یک تب s6 سامسونگ خرید

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
قیمت سامسونگ تب S6 کمی بالاتر بوده و از ۹ میلیون تا ۹ میلیون ۵۰۰ با توجه به گارنتی که اعمال می‌شود متغیر است.

مهدی گفت:

قیمت تبلت تب s6 سامسونگ چند میلیون است

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
قیمت گلکسی S6 از ۹ میلیون تا ۹ میلیون ۵۰۰ با توجه به گارنتی که اعمال می‌شود متغیر است.

مجید پارسا گفت:

من 800 هزار میتونم برای خرید یک تبلت هزینه کنم دوست دارم بهترین گزینه ای را که قادر به خریدش هستم را به من معرفی کنید ، خداییش خسته شدم از بس توگوشی دنبالش گشتم
راستی یدونه هم با کیبورد تو همین قیمت زحمت بکشید و معرفی کنید
بینهایت سپاسگذارم

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
متاسفانه بودجه‌ای که برای خرید تبلت درنظر گرفته‌اید بسیار کم بوده و باید دست کم دو میلیون تومان اضافه کنید تا بتوانید ارزان ترین تبلت موجود در بازار را خریداری کنید

ترانه گفت:

آیا میشه به آیپد ایر ۲ کیبورد وصل کرد؟

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
بله. تمامی آی‌پد ها از آیپدر ایر ۲ و بالاتر رو میشه متصل کرد