etebarkala snappay
etebarkala snappay

معرفی 9 مدل ساعت هوشمند که شما را در دوران کرونا به ورزش تشویق می‌کنند

4.7
(3)
حسین رجب چالی
2 سال پیش
معرفی ۹ مدل ساعت هوشمند که شما را در دوران کرونا به ورزش تشویق می‌کنند

در این مطلب قرار است ۹ ساعت هوشمند که در شرایط فعلی، یعنی همه‌گیری کرونا می‌توانند به سلامت شما کمک کنند را معرفی کنیم. این ساعت‌ها هم به عنوان دستیاری برای تناسب اندام کاربر عمل می‌کنند و هم با قابلیت اندازه‌گیری سطح اکسیژن خون در تشخیص زود هنگام ابتلای فرد به کرونا موثر هستند. این دستگاه‌ها از برندهای اپل، سامسونگ، فیت‌بیت، گارمین و تیک‌واچ هستند. توجه کنید که تمام موارد این فهرست در بازار ایران موجود نیستند. 

۱.  Apple Watch Series 6 (اپل واچ سری 6)

چیزی در مورد ساعت هوشمند اپل وجود ندارد که قبلا گفته نشده باشد؛ اما ما کمی بیشتر در مورد آن صحبت می‌کنیم. پرفروش‌ترین ساعت هوشمند بازار حالا به نسخه ۶ ارتقا پیدا کرده است و سنسور اندازه‌گیری اکسیژن خون و ردگیری خواب آن به‌روز شده است. این دستگاه اتصالی عالی با آیفون دارد و بندهای جدید به‌کار رفته در آن، راحتی بیشتری در اختیار شما قرار خواهد داد.

اپل واچ سری ۶ در ظاهر فرق زیادی با اپل واچ سری ۵ ندارد و فقط اجزای داخلی آن کمی تغییر کرده‌اند. با تمام این حرف‌ها اگر برای گوشی آیفون خود به دنبال یک اپل واچ هستید این دستگاه بهترین ساعت ساخته شده توسط اپل است.

مزایا
  • رنگ‌های مختلف و زیبا
  • نمایشگر همیشه روشن (Always-on Display)
معایب
  • عمر باتری باید بیشتر شود

۲. Garmin Forerunner 245 (گارمین فوررانر ۲۴۵)

معرفی ۹ مدل ساعت هوشمند که شما را در دوران کرونا به ورزش تشویق می‌کنند

به هر فعالیت ورزشی که علاقه داشته باشید، گارمین فوررانر ۲۴۵ (Garmin Forerunner 245) انتخابی مناسب برای شما خواهد بود. این دستگاه یک سنسور اندازه‌گیری سطح اکسیژن به نام Pulse Ox دارد که می‌تواند میزان اکسیژن اشباع شده در بدن را محاسبه کند. همچنین دستگاه مورد نظر از GPS داخلی، حسگر ضربان قلب، ردگیری خواب، مقاومت در برابر آب و دوام باتری ۷ روزه برخوردار است.

گارمین فوررانر ۲۴۵ دارای ویژگی منحصربه‌فردی به نام Body Battery است که سطح انرژی شما در طول روز را رهگیری می‌کند. این قابلیت به شما کمک می‌کند تا زمان بهینه فعالیت و استراحت خود را مشخص کنید. گارمین فوررانر ۲۴۵ با قابلیت‌های مختلفی که دارد، یکی از بهترین ساعت‌های هوشمند برند گارمین است.

مزایا
  • چی‌پی‌اس داخلی
  • ردیابی قاعدگی
  • دوام باتری زیاد
معایب
  • ارتفاع سنج ندارد 
  • NFC ندارد 

۳. Fitbit Versa 3 (فیت‌بیت ورسا ۳)

فیت‌بیت در بازار ساعت‌های هوشمند به عنوان یکی از مطمئن‌ترین برندها شناخته می‌شود و مدل ورسا ۳ نیز از این قاعده مستثنی نیست. طبق معمول تمام مدل‌های فیت‌بیت، این ساعت هم خواب شما را بدون اشکال ردیابی می‌کند. بعلاوه سنسور اندازه‌گیری میزان اکسیژن خون هم به شما در دوران همه‌گیری کرونا کمک خواهد کرد. این دستگاه طراحی منحصر‌به‌فردی دارد و سیستم بند بهبودیافته آن راحتی زیادی هنگام استفاده خواهد داشت.

یکی از نکات جالب ورسا ۳، میکروفون و بلندگوی داخلی آن است که استفاده از دستیار صوتی را لذت‌بخش‌تر از همیشه می‌کند. از طریق این دستگاه می‌توانید به پیام‌های متنی خود پاسخ دهید و تماس تلفنی برقرار کنید. همچنین قابلیت Fitbit Pay شما را از به همراه داشتن کیف پول‌تان خلاص می‌کند. از همه مهم‌تر، این دستگاه GPS داخلی دارد. تمام این قابلیت‌ها باعث شده تا فیت‌بیت ورسا ۳ نسبت به قیمتی که دارد، قابلیت‌های زیادی به کاربر ارائه دهد. شاید این دستگاه، ساعت هوشمندی کامل و عالی نباشد اما در بسیاری از بخش‌ها بهترین عملکرد را ارائه می‌دهد.

مزایا
  • مقاومت در برابر آب
  • پشتیبانی از دستیارهای صوتی گوگل اسیستنت و آمازون الکسا
معایب
  • انتخاب برنامه‌ها نیاز به کار بیشتر دارد
  • بند نسخه‌های قدیمی روی آن قابل استفاده نیست

۴. Garmin Vivoactive 4 (گارمین ویوو اکتیو ۴)

معرفی ۹ مدل ساعت هوشمند که شما را در دوران کرونا به ورزش تشویق می‌کنند

ویوو اکتیو ۴ یکی از جدیدترین نمونه‌های معرفی شده گارمین است که می‌توان نسخه‌های ۴۰ و ۴۴ میلی‌متری آن را خریداری کرد. نسخه بزرگ‌تر در مقایسه با نسخه ۴۰ میلی‌متری یک روز بیشتر، یعنی ۸ روز دوام باتری دارد. البته این زمان در حالت GPS و موزیک به ۶ روز کاهش پیدا می‌کند. از نظر قابلیت، این دستگاه از GPS داخلی، مقاومت در برابر آب تا ۵۰ متر، ردگیری کم‌آبی بدن/ خواب/ استرس، حسگر ضربان قلب، حافظه موزیک و Garmin Play است. همچنین سنسور اندازه‌گیری سطح اکسیژن خون  Pulse Ox، می‌‌تواند مقدار اکسیژن اشباع شده در خون در طول روز و هنگام خواب را اندازه‌گیری کند.

این مطلب را هم بخوانید: آیا به ساعت هوشمند نیاز دارم؟

گارمین ویوو اکتیو ۴ معایب زیادی ندارد. اگر نسخه ۴۵ میلی‌متری را بخرید فقط می‌‌توانید بین رنگ‌های طوسی و نقره‌ای حق انتخاب دارد. این دستگاه نمایشگری دارد که زیر نور آفتاب قابل نمایش است و در اکثر ساعت‌های گارمین به کار رفته است. بهتر بود گارمین در این بازه قیمتی از نمایشگر بهتری استفاده می‌کرد.

مزایا
  • قابلیت‌های سلامتی و تناسب اندام عالی
  • دوام عمر باتری تا ۸ روز
معایب
  • قیمت بالا
  • رنگ‌های نمایشگر می‌توانست بهتر باشد
  • نسخه ۴۵ میلی‌متری گزینه‌های رنگی محدودی دارد

۵. Samsung Galaxy Watch 3 (سامسونگ گلکسی واچ ۳)

گلکسی واچ ۳ یکی از جدیدترین ساعت‌های هوشمند سامسونگ است که برخلاف نسخه قبلی خود ساعتی معمولی به نظر می‌رسد. در حالی که سامسونگ این بار جنبه مد روز بودن گلکسی واچ ۳ توجه زیادی داشته اما تمرکز اصلی این دستگاه روی قابلیت‌های جدید آن است. افرادی که سیستم‌عامل تایزن را می‌پسندند، حتما از گلکسی واچ ۳ لذت خواهند برد. این ساعت در دو اندازه متفاوت در دسترس است و می‌توانید انتخاب کنید که ساعت شما قابلیت اتصال LTE داشته باشد یا خیر.

قابلیت‌های استاندارد این ساعت شامل GPS داخلی، سنسور ضربان قلب و ردگیری خواب، سنسور الکتروکاردیوگرافی (ECG)، اندازه‌گیری میزان اکسیژن خون و مقاومت در برابر آب تا عمق ۵۰ متر است. همچنین می‌توانید از سنسور الکتروکاردیوگرافی برای تشخیص میزان ضربان‌های قلب نامنظم و ردگیری فشار خون استفاده کنید.

مزایا
  • گزینه اتصال LTE
  • قابلیت‌های عالی سلامتی و تناسب اندام
معایب
  • قیمت بسیار بالا
  • عمر باتری متوسط

۶. Garmin Fenix 6 (گارمین فنیکس ۶)

معرفی ۹ مدل ساعت هوشمند که شما را در دوران کرونا به ورزش تشویق می‌کنند

سری فنیکس ۶ یکی از قدرتمندترین ساعت‌های گارمین است که قابلیت‌های زیادی نیز به کاربر ارائه می‌دهد. این ساعت مناسب افرادی طراحی شده که بیشتر در فضای باز به فعالیت می‌پردازند. مدل استاندارد این ساعت هنوز هم ۴۷ میلی‌متر است که اندازه بزرگی محسوب می‌شود. همانطور که می‌توان حدس زد، هرچه مدل‌های فنیکس ۶ پیشرفته‌تر شود قیمت آن نیز بالاتر می‌رود. عمر باتری هم در مدل‌های مختلف فرق دارد اما در نسخه استاندارد می‌توانید توقع داشته باشید که در حالت اسمارت واچ، دستگاه تا ۱۴ روز دوام باتری داشته باشد.

در حالت پایه GPS عمر باتری فنیکس ۶ به ۳۶ ساعت کاهش پیدا می‌کند. این دستگاه مانند دیگر ساعت‌های گارمین از سنسور Pulse Ox بهره‌مند است که هم در ارتفاع و هم هنگام خواب، میزان جذب اکسیژن را در خون شما اندازه‌گیری کند.

مزایا
  • ردیابی GPS پیشرفته
  • مقاومت در برابر آب تا ۱۰۰ متر
معایب
  • اندازه بزرگ و نامناسب برای اکثر افراد
  • قیمت خیلی بالا برای اکثر افراد

۷. Fitbit Sense (فیت بیت سنس)

فیت‌بیت سنس یکی از جدیدترین ساعت‌های هوشمند این شرکت است. اگر به دنبال ساعت هوشمندی هستید که قابلیت‌های سلامتی پیشرفته‌ای داشته باشد، این دستگاه بهترین انتخاب شما خواهد بود. این ساعت گران‌تر از بسیاری ساعت‌های فیت‌بیت است اما مطمئن باشید که چنین ساعتی ارزش این قیمت بالا را دارد. فیت‌بیت سنس از GPS داخلی و قابلیت‌های دیگری مثل مقاومت در برابر آب تا ۵۰ متر، شش روز عمر باتری بالا، سنسور ضربان قلب، حافظه موزیک و البته ویژگی Fitbit Pay برخوردار است.

مانند دیگر ساعت‌های فیت‌بیت، این ساعت هم از سنسور SpO2 (سنسور اندازه‌گیری اکسیژن خون) بهره می‌برد اما قابلیت‌های سلامتی آن بهتر از دیگر نمونه‌ها است و می‌تواند در دوران کرونا دستیاری مطمئن برای سلامتی باشد. از قابلیت‌های سلامتی جدید به کار رفته در فیت‌بیت سنس می‌توان به سنسور الکتروکاردیوگرام (ECG) برای چک کردن ریتم ضربان قلب اشاره کرد. دیگر حسگر به کار رفته در فیت‌بیت سنس، سنسور فعالیت الکترودرمال (EDA) است که نحوه پاسخ بدن به استرس را اندازه‌گیری می‌کند. باید قبول کنیم که حسگرهای به کار رفته این ساعت تحسین‌برانگیز است اما باید دید که قیمت گران این دستگاه ارزش دارد یا خیر.

مزایا
  • جی‌پی‌اس داخلی
  • سنسورهای ECG و EDA
معایب
  • طراحی عجیب و ناشناخته
  • قابلیت‌های هوشمند محدود

۸. Garmin Forerunner 945 (گارمین فوررانر ۹۴۵)

افرادی که دوندگی اهمیت می‌دهند به ساعت هوشمند GPS مطمئن احتیاج دارند و فوررانر ۹۴۵ یکی از این ساعت‌ها است. این دستگاه برخی از قابلیت‌هاهی اصلی ساعت‌های پرچم‌دار گارمین را به ارث برده و آن‌ها در پکیجی قدرتمند گرد هم آورده است. عمر باتری فوررانر ۹۴۵ در حالت ساعت هوشمند دو هفته و در حالت GPS و موزیک، ۱۰ ساعت است. این دستگاه بدنه‌ا ی باریک و سبک دارد اما اندازه آن ۴۷ میلی‌متر است. از قابلیت‌های فوررانر ۹۴۵ می‌توان به ردیابی ورزش‌های مختلف، تجزیه و تحلیل تمرین‌های ورزشی به‌روز شده، گارمین پی (Garmin Pay)، پخش‌کننده موزیک داخلی و جی‌پی‌اس داخلی تمام رنگی اشاره کرد.

مانند دیگر نسخه‌های ساعت گارمین، این دستگاه نیز از سنسور Pulse Ox برای اندازه‌گیری میزان اکسیژن خون بهره می‌برد که از نظارت پیشرفته خواب و سازگاری با ارتفاع پشتیبانی می‌کند. از معایب فوررانر ۹۴۵ می‌توان به اندازه بزرگ و قیمت بسیار زیاد آن برای بسیاری از افراد اشاره کرد.

مزایا
  • GPS داخلی تمام رنگی
  • عمر باتری فوق‌العاده
معایب
  • قیمت گران برای برخی افراد
  • فقط در یک اندازه موجود است

۹. TicWatch Pro 3 (تیک واچ پرو ۳)

معرفی ۹ مدل ساعت هوشمند که شما را در دوران کرونا به ورزش تشویق می‌کنند

اگر از طرفداران سیستم‌عامل Wear OS هستید و می‌خواهید ساعت‌تان در شرایط فعلی سطح اکسیژن خون‌تان را هم اندازه‌گیری کند، تیک واچ پرو ۳ می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌های شما باشد و می‌توانید از حالت نمایشگر دو لایه آن لذت ببرید. این نوع نمایشگر به یکی از مهم‌ترین قابلیت‌های نمونه‌های پرو (Pro) این شرکت تبدیل شده که در این نمونه از قبل هم بهتر شده است. ویژگی Dual Display 2.0 شمارنده ثانیه زنده و نور پس‌زمینه مناسب برای دید بهتر در اختیار کاربر قرار می‌دهد. عمر باتری تیک واچ پرو ۳ خیلی زیاد نیست و با توجه به استفاده کاربر، در حالت هوشمند (Smart Mode) تا ۳ روز دوام خواهد آورد.

از دیگر قابلیت‌هاهی این ساعت هوشمند می‌توان به GPS داخلی، ردیابی فعالیت‌ها، نظارت بر ضربان قلب، سنسور جدید اندازه‌گیری اکسیژن خون (Spo2)، و پرداخت با گوگل پی (Google Pay) اشاره کرد. تیک واچ پرو ۳ انتخابی مناسب برای اکثر افراد است و بهترین ساعت هوشمند بازار با سیستم‌عامل Wear OS محسوب می‌شود اما اندازه قاب آن بزرگ (۴۷ میلی‌متر) است و از نظر قیمت، گران محسوب می‌شود.

مزایا
  • نمایشگر دو لایه
  • عملکرد عالی و بی‌عیب و نقص
معایب
  • تک رنگ و تک اندازه
  • قیمت بالا
  • نامناسب برای دستان کوچک

چگونه یک ساعت هوشمند مناسب در دوران کرونا انتخاب کنیم؟

چگونه یک ساعت هوشمند مناسب در دوران کرونا انتخاب کنیم؟

همانطور که می‌دانید، ساعت‌های هوشمند امروزه پیشرفته‌‌تر شده‌اند و در نسخه‌های جدید قابلیت‌های بیشتری به آن‌ها افزوده می‌شود. با شیوع ویروس کرونا در جهان، شرکت‌های بیشتری اقدام به تولید ساعت هوشمند با قابلیت اندازه‌گیری میزان اکسیژن خون کردند. چون یکی از عوامل ابتلا به ویروس کرونا کمبود اکسیژن خون است. اگر از کاربران گوشی‌های آیفون هستید، اپل واچ سری ۶ می‌تواند بهترین انتخاب شما باشد. اگر توان خرید بالایی دارید و فعالیت‌های ورزشی زیادی انجام می‌دهید می‌توانید ساعت هوشمند گارمین فوررانر ۲۴۵ را امتحان کنید و اگر علاقه‌مند به ساعت‌های سامسونگ هستید، گلکسی واچ ۳ می‌تواند یکی از بهترین انتخاب‌های شما باشد.

فهرستی که در بالا اشاره شد ساعت‌هایی را شامل می‌شود که می‌توانند به عنوان یک دستیار ورزشی هوشمند در دوران کرونا برای افراد حرفه‌ای عمل کنند و در صورت موجود بودن این ساعت‌ها در بازار ایران ممکن است از نظر قیمتی مناسب هرکسی نباشند. اگر فعالیت ورزشی شدید ندارید و ساعت‌های این فهرست مورد نیاز شما نیستند، می‌توانید مطلب «بررسی ۷ ساعت هوشمند بازار ایران (۲۰۲۰ -۲۰۲۱)» منتشر شده در مجله اعتبارکالا را مطالعه کنید.

در آخر می‌توانید نظرات خودتان در مورد فهرست بالا را در بخش نظرات با ما و دیگران کاربران در میان بگذارید.

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

4.7 / 5. تعداد رای دهندگان: 3

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید


دیدگاه خود را ارسال کنید :