etebarkala snappay
etebarkala snappay

مقایسه آیفون SE 2022 با سامسونگ گلکسی A53 5G

3.3
(3)
حسین رجب چالی
2 سال پیش
مقایسه آیفون SE 2022 با سامسونگ گلکسی A53 5G

اپل ماه گذشته نسخه به روز شده گوشی میان‌رده خود، یعنی آیفون SE 2022 را معرفی کرد که از فناوری 5G نیز پشتیبانی می‌کند. همچنین، سامسونگ هم جدیدترین گوشی مقرون‌به‌صرفه 5G خود، یعنی گلکسی A53 5G را معرفی کرد. ما در این مطلب مقایسه آیفون SE 2022 با سامسونگ گلکسی A53 5G را برای آماده کرده‌ایم تا ببینیم این دو گوشی در مقابل یکدیگر چه عملکردی دارد. پس با مجله اعتبارکالا همراه باشید.

مقایسه مشخصات گلکسی S22 پلاس با آیفون ۱۳ پرو

سامسونگ گلکسی A53 5Gآیفون SE 2022
قیمت پایه (جهانی)۴۹۹ دلار۴۲۹ دلار
ابعاد نمایشگر۶.۵ اینچ (۱۰۸۰ × ۲۳۴۰)۴.۷ اینچ (۱۳۳۴ × ۷۵۰)
نرخ نوسازی۱۲۰ هرتز۶۰ هرتز استاندارد
پردازندهاگزینوس ۱۲۸۰A15 Bionic
رم۸ گیگابایت۶ گیگابایت
حافظه داخلی۱۲۸ – ۲۵۶ گیگابایت۶۴ – ۱۲۸ – ۲۵۶ گیگابایت
دوربین‌های عقب۶۴ مگاپیکسل عریض (f/1.8) با OIS
۱۲ مگاپیکسل اولتراواید (f/2.2)
۵ مگاپیکسل ماکرو (f/2.4)
۵ مگاپیکسل تشخیص عمق (f/2.4)
۱۲ مگاپیکسل اصلی عریض (f/1.8)
دوربین جلو۳۲ مگاپیکسل (f2.2)۷ مگاپیکسل (f/2.2)
سایز باتری۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت۲۰۱۸ میلی‌آمپر ساعت
سرعت شارژ۲۵ وات سیمی۲۰ وات سیمی، ۷.۵ وات وایرلس
ابعاد۸.۱ × ۷۴.۸ ، ۱۵۹.۶ میلی‌متر۷.۳ × ۶۷.۳ × ۱۳۸.۴ میلی‌متر
وزن۱۸۹ گرم۱۴۴ گرم
رنگ‌هاسیاه، سفید، آبی، هلوییسیاه، سفید، قرمز

این مطلب را هم بخوانید: مقایسه گوشی آیفون SE 2022 با آیفون SE 2020

طراحی و کیفیت ساخت

طراحی و کیفیت ساخت

روی کاغذ، گلکسی A53 5G مجموعه وسیعی از ویژگی‌ها را دارد که آیفون SE 2022 نمی‌تواند با آن‌ها رقابت کند. برای مثال، در بخش نمایشگر، A53 دارای یک نمایشگر به‌روز ۶.۵ اینچی 1080p امولد تمام‌صفحه با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز است؛ در حالی که آیفون SE از یک نمایشگر ۴۰۷ اینچی با حاشیه‌های زیاد و قدیمی استفاده می‌کند. نمایشگر پرنور و خوش رنگ‌ولعاب با وضوح 1080p نماینده سامسونگ، مطمئنا از نماینده آیفون بهر عمل می‌کند.

همچنین، سامسونگ در بخش امنیت از حسگر اثر انگشت اپتیکال زیر نمایشگر و تشخیص چهره استفاده می‌کند و در طرف دیگر، آیفون SE از دکمه استاندارد Touch ID Home بهره می‌برد و تشخیص چهره آن هم در حد فیس آیدی نیست. تاچ آیدی اپل فقط در این گوشی مورد استفاده قرار گرفته است؛ اما هنوز سریع و پاسخگو و ساده است.

گلکسی A53 5G از پلاستیک ساخته شده است و نسبت به آیفون SE که کاملا شیشه‌ای با روکش آلومینیومی است، هنگام در دست گرفتن حس ارزان‌تر بودن به شما می‌دهد. مشخص است که آیفون از مواد باکیفیت‌تری ساخته شده است و در دست گرفتن آن حس پریمیوم بیشتری به شما می‌دهد.

عملکرد و باتری

عملکرد و باتری

در بخش باتری، A53 5G پیروز می‌شود؛ چون تقریبا باتری آن دو برابر بیشتر ظرفیت دارد. با این حال، آیفون SE در عملکرد، خیلی خیلی سریع‌تر از نماینده سامسونگ است؛ چون از همان تراشه آیفون ۱۳ یعنی، A15 استفاده می‌کند. گوشی گلکسی A53 از پردازنده اگزینوس ۱۲۸۰ قدرت می‌گیرد که حتی نمی‌تواند به آیفون نزدیک شود.

سامسونگ در بخش ذخیره‌سازی پیروز می‌شود؛ مدل پایه آن ۱۲۸ گیگابایت حافظه دارد و می‌توان آن را با کارت حافظه نیز افزایش داد. در طرف دیگر، نسخه پایه آیفون SE دارای حافظه داخلی ۶۴ گیگابایت است. به علاوه اینکه هر دو گوشی دارای اتصال 5G نیز هستند.

مقایسه دوربین‌ها

مقایسه دوربین‌ها

گلکسی A53 5G از آیفون SE سه دوربین بیشتر دارد. آیفون SE فقط از یک دوربین پشتی عریض ۱۲ مگاپیکسلی است؛ در حالی که A53 دارای دوربین چهارگانه شامل دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی عریض، حسگر اولتراواید ۱۲ مگاپیکسلی و دوربین ۵ مگاپیکسلی ماکرو و تشخیص عمق است.

البته این تعداد دوربین و مگاپیکسل بیشتر به معنای کیفیت بهتر نیست؛ چون دوربین آیفون SE دارای بافت، جزئیات و ویژگی‌های HDR است که تراشه A15 باعث متمایز شدن این قابلیت‌ها نیز می‌شود.

مقایسه قیمت گلکسی A53 5G با آیفون SE

مقایسه قیمت گلکسی A53 5G با آیفون SE

در بخش قیمت، مدل پایه گلکسی A53 5G از نظر فنی در بازار جهانی دارای قیمت ۴۹۹ دلار است؛ اما در حال حاضر به قیمت ۳۴۹ دلار فروخته می‌شود. همین امر باعث می‌شود تا از آیفون SE با قیمت پایه ۴۲۹ دلار ارزان‌تر شود.

این مطلب را هم بخوانید: مقایسه سامسونگ گلکسی S22 پلاس با آیفون ۱۳ پرو

به علاوه، با توجه به اینکه هر دو این گوشی‌ها به تازگی وارد بازار ایران شده‌اند؛ اما هنوز هم گلکسی A53 چندین میلیون تومان از آیفون SE 2022 ارزان‌تر است. البته برای پیدا کردن فاصله دقیق قیمتی این دو گوشی در ایران باید کمی منتظر بمانیم تا از تب‌وتاب قیمت بالای فعلی آن‌ها کاسته شود.

حرف آخر

با اینکه به نظر می‌رسد گلکسی A53 سامسونگ گوشی بهتری است؛ پردازنده A15 آیفون SE باعث می‌شود تا این گوشی از رقیبش کاملا متمایز شود. اپل برای آیفون SE به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری، قابلیت‌های جدید و پشتیبانی ۵ تا ۷ ساله ارائه می‌دهد؛ در حالی که این زمان برای سامسونگ خیلی زیاد نیست.

گلکسی A53 5G مجموعه‌ای از ویژگی‌های بهتری دارد که در نگاه اول جذاب هستند؛ اما کسانی که به دنبال گوشی هستند که سال‌ها دوام بیاورد، بهتر است نگاهی به آیفون SE 2022 بیندازند. البته تمام این‌ها بستگی به این دارد که شما سیستم عامل iOS را ترجیح می‌دهید یا اندروید. هرکدام از این دو گوشی تجربه کاربری متفاوتی دارند که ممکن است طرفداران خاص خودشان را داشته باشند.

نظر شما در مورد این گوشی چیست؟ به نظرتان آیفون SE 2022 بهتر است یا گلکسی A53 5G؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

سوالات متداول

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

3.3 / 5. تعداد رای دهندگان: 3

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید


دیدگاه خود را ارسال کنید :

نیستانک گفت:

سلام در بخش سخت افزار متاسفانه هیچ کشوری به آمریکا نه تنها نمی رسد بلکه وارد کننده تکنولوژی از آمریکا هم هست. در بخش امنیت هم همین موضوع صدق میکند. در آخر در تکنولوژی ساخت هم همینطور هست. کارکرداپل تا ده سال به اثبات رسیده.