etebarkala snappay
etebarkala snappay

مقایسه سامسونگ گلکسی S22 پلاس با آیفون ۱۳ پرو

5
(3)

خرید آیفون ۱۳ پرو بهتر است یا گلکسی S22 پلاس؟

حسین رجب چالی
2 سال پیش
مقایسه سامسونگ گلکسی S22 پلاس با آیفون ۱۳ پرو

مقایسه دو گوشی آیفون ۱۳ پرو و گلکسی S22 پلاس را می‌توان رویارویی دو پرچمدار میانی بهترین سازندگان گوشی موبایل دانست و این گوشی در بخش‌های زیادی شبیه یکدیگر هستند. گلکسی S22 پلاس هم مانند آیفون ۱۳ پرو، گزینه میانی خانواده خودش محسوب می‌شود. با این حال، هر دو دستگاه هماهنگی فوق‌العاده‌ای بین قابلیت‌ها و قیمت‌شان دارند. در این مطلب، مقایسه سامسونگ گلکسی S22 پلاس با آیفون ۱۳ پرو را برای شما آماده کرده‌ایم که برای انتخاب خرید بین این دو، بتوانید بهترین را تهیه کنید. پس با ما همراه باشید.

مقایسه مشخصات گلکسی S22 پلاس با آیفون ۱۳ پرو

سامسونگ گلکسی S22 پلاسآیفون ۱۳ پرو
قیمت پایه (جهانی)۹۹۹ دلار۹۹۹ دلار
ابعاد نمایشگر۶.۶ اینچ (۱۰۸۰ × ۲۳۴۰)۶.۱ اینچ (۱۱۷۰ × ۲۳۵۲)
نرخ نوسازیمتغیر بین ۴۸ تا ۱۲۰ هرتزمتغیر بین ۱۰ تا ۱۲۰ هرتز
پردازندهاسنپدراگون ۸ نسل ۱اگزینوس ۲۲۰۰A15 Bionic
رم۸ گیگابایت۶ گیگابایت
حافظه داخلی۱۲۸ – ۲۵۶ گیگابایت۱۲۸ – ۲۵۶ – ۵۱۲ گیگابایت – ۱ ترابایت
دوربین‌های عقب۵۰ مگاپیکسل عریض (f/1.8)
۱۲ مگاپیکسل اولتراواید (f/2.2)
۱۰ مگاپیکسل تله‌فوتو (f/2.4) با ۳ برابر زوم اپتیکال
۱۲ مگاپیکسل اصلی (f/1.6)
۱۲ مگاپیکسل اولتراواید (f/2.4)
۱۲ مگاپیکسل تله‌فوتو (f/2.8) با زوم اپتیکال سه برابری
دوربین جلو۱۰ مگاپیکسل (f2.2)۱۲ مگاپیکسل (f/2.2)
سایز باتری۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعت۳۰۹۵ میلی‌آمپر ساعت
سرعت شارژ۴۵ وات سیمی، ۱۵ واتی وایرلس۲۰ وات سیمی، ۱۵ وات وایرلس
ابعاد۷.۶ × ۷۵.۸ ، ۱۵۷.۴ میلی‌متر۷.۷ × ۷۱.۵ × ۱۴۶.۷ میلی‌متر
وزن۱۹۵ گرم۲۰۴ گرم
رنگ‌هامشکی فانتوم، سفید فانتوم، سبز، صورتی طلاییگرافیتی، طلایی، نقره‌ای، آبی

این مطلب را هم بخوانید: مقایسه سامسونگ گلکسی S22 اولترا با آیفون ۱۳ پرو مکس

قیمت گلکسی S22 پلاس در مقایسه آیفون ۱۳ پرو

هر دو گوشی گلکسی S22 پلاس و آیفون ۱۳ پرو مکس با قیمت پایه جهانی ۹۹۹ دلار به فروش می‌رسند. تفاوت قیمت در حافظه‌های بالاتر نمایان می‌شود. جایی که نسخه ۲۵۶ گیگابایتی گلکسی S22 پلاس، ۵۰ دلار ارزان‌تر از رقیبش، یعنی آیفون ۱۳ پرو به فروش می‌رسد. به علاوه اینکه اپل نسخه‌های ۵۱۲ گیگابایتی و ۱ ترابایتی آیفون ۱۳ پرو را به ترتیب با قیمت ۱۲۹۹ و ۱۴۹۹ دلار به فروش می‌رساند.

برنده: سامسونگ گلکسی S22 پلاس

مقایسه طراحی دو گوشی

مقایسه طراحی دو گوشی

هر دو شرکت، یعنی سامسونگ و اپل، سرنخ‌هایی از مدل‌های گذشته را گرفته‌اند و آن‌ها را در S22 پلاس و آیفون ۱۳ پرو مورد استفاده قرار داده‌اند. در سامسونگ، این به معنای نگه داشتن برآمدگی «Contour Cut» دوربین است؛ با این حال، مدل امسال، با ابعاد نمایشگر ۶.۷ اینچ، کمی کوچک‌تر از S21 پلاس ۶.۶ اینچی است.

این گوشی هنوز هم بزرگ‌تر از آیفون ۱۳ پرو با نمایشگر ۶.۱ و ناچ بالای صفحه است. ۱۳ پرو حاشیه‌های تخت دارد و مثل سنت این چندساله اپل، پنل پشتی آن میزبان قاب دوربین مربعی شکل است.

در بخش گزینه‌های انتخابی، می‌توان گلکسی S22 پلاس را در رنگ‌های مشکی فانتوم، سفید فانتوم، سبز و صورتی طلایی خریداری کرد و آیفون ۱۳ پرو هم در رنگ‌های نقره‌ای، طلایی، گرافیتی و آبی قابل تهیه است.

در بخش طراحی تفاوت زیادی بین این دو گوشی وجود ندارد؛ اگرچه ابعاد بزرگ‌تر S22 پلاس برای خریدارانی که می‌خواهند نمایشگر بزرگ‌تری داشته باشند جذاب‌تر است. این مسئله زمانی مهم‌تر می‌شود که بفهمیم سامسونگ با داشتن حفره داخل نمایشگر برای دوربین سلفی و حسگر اثر انگشت داخل نمایشگر، فضای بیشتری را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. حسگر اثر انگشت هم در آیفون ۱۳ پرو وجود ندارد و فقط باید به تکنولوژی فیس‌آیدی بسنده کرد.

برنده: سامسونگ گلکسی S22 پلاس

نمایشگر دو گوشی

نمایشگر دو گوشی

به غیر اندازه‌های متفاوت، فرق‌های قابل توجه دیگری نیز در نمایشگر گلکسی S22 پلاس و آیفون ۱۳ پرو وجود دارد. S22 پلاس از نمایشگر فول اچ‌دی پلاس (۱۰۸۰ × ۲۳۴۰ پیکسل) استفاده می‌کند؛ در حالی که آیفون ۱۳ پرو از رزولوشن منحصر‌به‌فرد ۱۱۷۰ × ۲۳۵۲ پیکسل Super Retina XDR بهره می‌برد که باعث می‌شود تا تصاویر کمی جزئیات بیشتری نسبت به گلکسی S22 پلاس داشته باشند. هر دو دستگاه از پنل اولد استفاده می‌کنند که رنگ‌ها و روشنایی خوبی در اختیار کاربر قرار می‌دهند.

سامسونگ قول حداکثر روشنایی ۱۷۵۰ پیکسل را برای گلکسی S22 پلاس داده است که در آزمایش‌های انجام شده، این گوشی به روشنایی ۶۴۸ با نورسنج ثبت شد. در آیفون ۱۳ پرو روشنایی صفحه وقتی حالت تطبیقی روشن بود، به ۱۰۲۴ نیت رسید و در زمان خاموش بودن آن، حداکثر روشنایی ۸۲۵ نیت ثبت شد. در نهایت، سامسونگ پنل نمایشگر فوق‌العاده‌ای دارد و رنگ ها در آن به خوبی نمایش داده می‌شوند.

هر دو دستگاه می‌توانند تا نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز را در اختیار کاربر قرار دهند تا جابجایی در صفحات نرم‌تر و ویدئوها بهتر نمایش داده شوند. هرچند، وقتی نمایشگرها ثابت باشند، نرخ نوسازی آیفون ۱۳ پرو می‌تواند تا ۱۰ هرتز کاهش پیدا کند؛ در حالی که این عدد در گلکسی S22 پلاس به ۴۸ هرتز می‌رسد. این بدان معنی است که هنگام مطالعه یا نگاه کردن به نمایشگر یا تصاویر و متن‌های ثابت آیفون، عمر باتری بازدهی بهتری خواهد داشت.

برنده؛ سامسونگ گلکسی S22 پلاس

مقایسه دوربین گلکسی S22 پلاس با آیفون ۱۳ پرو

در هر دو گوشی دارای دوربین سه‌گانه‌ای هستند که همین دوربین‌ها در دیگری نیز همان وظایف را ایفا می‌کنند. البته رزولوشن دوربین‌ها و قابلیت‌هایی که ارائه می‌دهند کمی با هم متفاوت است.

در گلکسی S22 پلاس، دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی، حسگر اولتراواید ۱۲ مگاپیکسلی و یک دوربین تله فوتو ۱۲ مگاپیکسلی با زوم اپتیکال سه برابری را داریم و در حفره درون نمایشگر هم دوربین سلفی ۱۰ مگاپیکسلی قرار گرفته است. آیفون ۱۳ پرو هم همین دوربین‌های اصلی، اولتراواید و تله‌فوتو را دارد؛ با این تفاوت که رزولوشن هر سه آن‌ها ۱۲ مگاپیکسل است. در پشت آیفون سنسور LiDAR هم دیده می‌شود که به بقیه دوربین‌ها هنگام استفاده از قابلیت‌ها خاص مانند ثبت تصاویر پرتره یا استفاده از اپلیکیشن‌های واقعیت مجازی کمک می‌کند.

این مطلب را هم بخوانید: مقایسه سامسونگ گلکسی S22 با گلکسی S21 FE

در آزمایش‌های انجام شده روی دوربین دو گوشی به نظر می‌رسد که سامسونگ در نور روز، توانایی رقابت با آیفون را دارد و تا وقتی به اشباع رنگ‌ها در سامسونگ اهمیت ندهید؛ ممکن است حتی از آن هم بهتر باشد. با این حال، به نظر می‌رسد که پردازش واقعی‌تر دوربین‌های آیفون، نماینده اپل را در مقایسه دوربین‌ها برتر می‌کند.

برنده: آیفون ۱۳ پرو

مقایسه فیلم‌برداری دو گوشی

در گلکسی S22 پلاس هم مانند سری S21، می‌توانید با کیفیت 8K در ۲۴ فریم بر ثانیه یل 4K در ۶۰ فریم بر ثانیه فیلم‌برداری کنید. همچنین، این گوشی دارای تثبیت‌کننده و HDR بهبودیافته برای فیلم‌برداری روان‌تر و واضح‌تر است و به همراه ویژگی قاب‌بندی خودکار برای ۱۰ نفر، اطمینان حاصل می‌کند که تقریبا در کادر قرار داشته باشند.

آیفون ۱۳ پرو به کیفیت 4K در ۶۰ فریم بر ثانیه محدوده شده است؛ اما مواظب باشید که مسئله شما را گول نزند. شما در این گوشی مانند دیگر اعضای خانواده آیفون ۱۳ به حالت سینماتیک دسترسی دارید که به شما اجازه می‌دهد تا به سرعت بین سوژه‌های پس‌زمینه و پیش‌زمینه جابجا شوید. همچنین، می‌توانید با فرمت جدید ProRes اپل (که کدک ویدئویی با کیفیت حرفه‌ای است) ویدئو بگیرید تا کنترل بیشتری هنگام ویرایش فیلم به شما می‌دهد.

برنده: آیفون ۱۳ پرو

مقایسه کیفیت 5G و عملکرد دو گوشی

مقایسه کیفیت 5G و عملکرد دو گوشی

در اینجا به مقایسه عملکرد گلکسی S22 پلاس با آیفون ۱۳ پرو می‌رسیم. جایی که آیفون ۱۳ پرو نه تنها از گلکسی S22 اولترا، بلکه تمامی گوشی‌های حال حاضر بازار عملکرد بهتری دارد.

آیفون ۱۳ پرو با پردازنده A15 Bionic اپل و ۶ گیگابایت رم به فروش می‌رسد. در حالی که گلکسی S22 پلاس با پردازنده‌های اسنپدراگون ۸ نسل ۱ یا اگزینوس ۲۲۰۰ و ۸ گیگابایت رم به فروش می‌رسد.

گلکسی S22 پلاس (اسنپدراگون ۸ نسل ۱)گلکسی S22 پلاس (اگزینوس ۲۲۰۰)آیفون ۱۳ پرو (A15 Bionic)
تک هسته گیک‌بنچ ۵۱۲۱۴۱۱۴۷۱۷۳۳
چند هسته‌ای گیک‌بنچ ۵۳۳۶۱۳۴۷۴۴۷۱۸
3DMark WildLife Unlimited FPS۶۰۴۲۷۰

هر دو نسخه گلکسی S22 پلاس، به راحتی از آیفون ۱۳ پرو شکست می‌خورند. همانطور که در نتایج بنچمارک‌های جدول بالا مشاهده می‌کنید، دو مدل اسنپدراگون ۸ نسل ۱ و اگزینوس ۲۲۰۰ گلکسی S22 پلاس، پشت سر آیفون ۱۳ پرو (که بهترین نتایج بنچمارک‌ها را دارد) قرار 

گرفته‌اند. در تست گرافیک، آیفون ۱۳ پرو به ۷۰ فریم بر ثانیه در تست 3DMark می‌رسد. در حالی که دو مدل نماینده سامسونگ به نتایج ۶۰ و ۴۲ فریم بر ثانیه می‌رسند.

اگر فقط به دنبال یک آزمایش برای فهمیدن سرعت آیفون ۱۳ پرو هستید، تست Adobe Premiere Rush که برای رمزگذاری ویدئو این دو گوشی انجام گرفته توجه کنید. گلکسی S22 پلاس در ۴۸ ثانیه این کار را انجام داد؛ در حالی که آیفون ۱۳ پرو فقط در ۲۶ کار رمزگذاری را به پایان رساند. این فاصله در سرعت واقعا شگفت‌انگیز است.

اگر به دنبال یک گوشی 5G برای سال‌های آینده هستید، لازم است بدانید که اتصال 5G در هیچ‌کدام از گوشی‌ها با مشکل مواجه نیست. هر دو خانواده آیفون ۱۳ و گلکسی S22 هر دو فرکانس ۶ گیگاهرتز و mmWave اتصال 5G را پشتیبانی می‌کنند و هر اپراتوری که این فناوری را ارائه دهد، این گوشی‌ها می‌توانند از فرکانس‌های آن استفاده کنند.

برنده: آیفون ۱۳ پرو

مقایسه عمر باتری و شارژ

مقایسه عمر باتری و شارژ

در گلکسی S22 پلاس یک باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی داریم که نسبت به آنچه در گلکسی S21 پلاس به کار رفته بود، کاهش پیدا کرده است. در طرف دیگر، آیفون هم از باتری کوچک‌تر ۳۰۹۵ میلی‌آمپر ساعتی نیرو می‌گیرد.

اندازه باتری در اینجا همه‌چیز نیست؛ چون آیفون در تست باتری انجام گرفته ۱۱ ساعت و ۴۲ دقیقه دوام آورد که در آن با گوشی تمام مدت وبگردی می‌کنیم تا وقتی باتری تمام شود. این مسئله، آیفون ۱۳ پرو مکس را یکی از بهترین گوشی‌ها از نظر باتری می‌کند.

گلکسی S22 پلاس در همین شرایط، زمان ۹ ساعت و ۴۶ دقیقه را ثبت کرد که آن را در حد یک گوشی متوسط می‌کند. اگر حالت تطبیقی گوشی را خاموش کنیم، این زمان به ۹ ساعت و ۵۷ دقیقه می‌رسد که باز هم خیلی کمتر از آیفون است.

در عوض، در بحث شارژ باتری، شما با نماینده سامسونگ سرعت شارژ بیشتری خواهید داشت که البته در جعبه هیچکدام از گوشی‌ها نمی‌توانید آداپتور شارژر را پیدا کنید. گلکسی S22 پلاس سرعت شارژ سیمی سریع‌تر ۴۵ واتی نسبت به شارژ ۲۵ واتی آیفون ۱۳ پرو دارد و هر دو گوشی در حالت وایرلس، با سرعت ۱۵ وات شارژ می‌شوند.

سرعت شارژ بیشتر گلکسی S22 پلاس به این دستگاه کمک می‌کند تا از در مدت ۳۰ دقیقه از صفر تا ۷۰ درصد شارژ شود. این مقدار برای آیفون ۱۳ پرو ۵۳ درصد است.

برنده: آیفون ۱۳ پرو

نرم‌افزار و قابلیت‌های ویژه

نرم‌افزار و قابلیت‌های ویژه

مطمئنا بیشترین تفاوت بین گلکسی S22 پلاس و آیفون ۱۳ پرو در سیستم‌عامل آن‌ها خلاصه می‌شود. آیفون از سیستم‌عامل iOS 15 خود اپل استفاده می‌کند؛ در حالی که گلکسی S22 پلاس با رابط کاربری One UI 4 بر پایه اندروید ۱۲ کار می‌کند.

این نسخه از رابط کاربری سامسونگ ویژگی‌هایی مانند تصویر تم تطبیقی که با توجه به والپیپر شما تغییر می‌کند و گزینه‌های حریم خصوصی دقیق‌تری با خود به همراه دارد. حالا سامسونگ چهار سال به‌روزرسانی نرم‌افزاری برای سری S22 ارائه می‌کند تا کاربران بتوانند مدت طولانی‌تری از گوشی خود استفاده کنند.

در طرف دیگر، iOS 15 ویژگی‌هایی مانند خلاصه اعلان‌های زمان‌بندی شده، حالت فوکوس،  Visual Look Up و به‌روزرسانی اپلیکیشن‌های خاص اپل مانند Maps و Notes را به کاربر ارائه می‌دهد. اپل اعلام نکرده که کاربران سری آیفون ۱۳ تا چه مدت از به‌روزرسانی نرم‌افزاری بهره‌مند می‌شوند؛ اما با توجه به اینکه آیفون 6S (که سال ۲۰۱۵ معرفی شده) به‌روزرسانی جدید سیستم‌عامل را دریافت کرده، به احتمال زیاد اگر یکی از این گوشی‌ها را بخرید، ۵ سال یا بیشتر، ارتقا نرم‌افزاری دریافت خواهید کرد.

این مطلب را هم بخوانید: مقایسه گلکسی S21 اولترا با گلکسی S22 اولترا

تجربه استفاده از هر دو گوشی بسیار عالی است؛ بنابراین، انتخاب بین این دو گوشی کاملا شخصی و سلیقه‌ای است.

برنده: مساوی

نتیجه نهایی

نتیجه نهایی

با توجه به شباهت‌های این دو گوشی، انتخاب برنده. مقایسه سامسونگ گلکسی S22 پلاس با آیفون ۱۳ پرو سخت‌تر از آن چیزی است که فکر می‌کنید؛ اما وقتی گوشی‌ها در مقابل یکدیگر قرار می‌گیرند، برنده واقعی که آیفون ۱۳ پرو است، خودش را نشان می‌دهد.

نظر شما در مورد این مقایسه چیست؟ به نظرتان آیفون ۱۳ پرو بهتر است یا گلکسی S22 پلاس؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

سوالات متداول

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

5 / 5. تعداد رای دهندگان: 3

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید


دیدگاه خود را ارسال کنید :