etebarkala snappay
etebarkala snappay

تمامی زیربرندهای شیائومی

4
(10)
طاهره محزون
2 سال پیش
شیائومی و زیربرندهای آن

اگر کمی به دنیای تکنولوژی و وسایل دیجیتال علاقه داشته باشید، بدون شک نام برند شیائومی را شنیده‌اید. شیائومی یک شرکت جوان در زمینه تولید لوازم الکترونیکی است که امروزه طرفداران بسیاری پیدا کرده است. شیائومی دارای چندین زیربرند است که هر کدام در زمینه خاصی فعالیت می‌کنند. در این مقاله قصد داریم با زیربرندهای شیائومی بیشتر آشنا شویم. پس با مجله اعتبارکالا همراه باشید.

نگاهی به تاریخچه شیائومی

لی جون به همراه شش نفر دیگر شرکت شیائومی را در سال ۲۰۱۰ تاسیس کردند. این شرکت به تولید گوشی موبایل مشغول بود ولی رفته رفته توانست در زمینه‌های دیگر نیز لوازم الکترونیکی متنوعی را تولید کند. شیائومی یکی از برندهای پرفروش و پرطرفدار در چین است و در سال‌های اخیر توانسته است در کشورهای دیگر نیز فروش بسیار بالایی داشته باشد. کارایی بالای محصولات این شرکت به همراه قیمت بسیار مناسب آن، از دلایل فراگیر شدن محصولات شیائومی است. 

در سال‌های اولیه فعالیت شیائومی بیشترین سود این شرکت از فروش گوشی‌های موبایل این شرکت به دست می‌آمد. گوشی‌های شیائومی مبتنی بر اندروید هستند؛ اما شیائومی رابط کاربری مخصوص خود به نام MIUI را برای گوشی‌های موبایل خود پیاده‌سازی کرده است. قیمت مناسب در کنار امکانات پیشرفته باعث افزایش فروش و سودآوری شرکت شیائومی شده است.

شیائومی در سال ۲۰۱۷ توانست در کشورهایی مانند هند، پاکستان، بنگلادش و تعدادی از کشورهای اروپایی فروشگاه‌های Mi را افتتاح کند. این برند رفته رفته به یکی از پرطرفدارترین برندهای دیجیتال در آسیا و نیز بسیاری از کشورهای اروپایی تبدیل شد. در سال ۲۰۲۱ این شرکت دومین تولیدکننده بزرگ گوشی موبایل شد.

یکی از ویژگی‌های شیائومی این است که زیربرندهای بسیاری دارد. هر کدام از این زیر برندها محصولات خاصی را تولید و عرضه می‌کنند. بعضی از آن‌ها پس از مدتی از شیائومی جدا شده و به‌طور مستقل به فعالیت‌های خود ادامه می‌دهند. در ادامه مهم‌ترین زیربرندهای شیائومی را مرور خواهیم کرد.

اکوسیستم شیائومی

اکوسیستم شیائومی

شیائومی سهام بیش از ۵۰ شرکت را دارد که به‌طور مستقیم یا غیر مستقیم در تولید و عرضه محصولات خانه هوشمند شیائومی شرکت داشتند. شیائومی همه همکاری‌های خود را زیر یک سقف جمع‌آوری کرد و آن را اکوسیستم شیائومی نامید. برندهای بسیاری زیر این نام فعالیت می‌کنند و محصولات خود را مطابق با این اکوسیستم و استانداردهای آن تولید می‌کنند. شیائومی همواره تلاش می‌کند تا محصولات خانه هوشمند خود را از تولیدات گوشی، تبلت و تلویزیون‌های هوشمند مجزا نگه دارد.

وان مور؛ جوان و نوآور

وان مور؛ جوان و نوآور

وان‌مور (1More) با یک ماموریت عمیق متولد شد: دوستداران موسیقی، جوان یا پیر، مقتصد یا مرفه شایسته شنیدن موسیقی همان‌گونه که قرار است شنیده شود، هستند. وان‌مور با فراتر رفتن از استانداردهای صنعت با نوآوری، خلاقیت و کیفیت متحول کننده محصولات خود را ارائه می‌دهد. وان‌مور تلاش می‌کند تا از طریق مهندسی دقیق، تولید ساده و بازاریابی معتبر محصولی را ارائه کند که هیچ برند دیگری آن را ارائه نکرده است. 

این شرکت با سرمایه‌گذاری شیائومی و سه نفر از مدیران سابق فاکس‌کان، برای به چالش کشیدن محصولات Beats تاسیس شد. وان‌مور در سال ۲۰۱۴ توانست در چین حدود ده میلیون ایرفون بفروشد و پس از آن قصد دارد که در بازارهای سایر کشورها نیز نفوذ خود را گسترش دهد. علاوه‌بر شیائومی، شرکت‌هایی مانند GGV Capital و صندوق سرمایه گذاری مستقل سنگاپور GIC Private Ltd در شرکت وان‌مور سرمایه‌گذاری کرده‌اند. این شرکت قصد دارد تا از طریق شبکه‌های اجتماعی و تبلیغات دهان به دهان افزایش آگاهی از برند خود را تحقق ببخشد.

انکر؛ پیشگام در فناوری شارژ

انکر؛ پیشگام در فناوری شارژ

انکر (Anker) را می‌توان یکی از محبوب‌ترین برندهای پاوربانک و لوازم جانبی شارژ وسایل دیجیتال دانست. این برند که در سال ۲۰۱۱ تاسیس شد در خارج از چین طرفداران بسیار زیادی دارد و بیشتر سود فروش این شرکت از بازارهای خارجی به دست می‌آید. این شرکت که با سرمایه‌گذاری و همکاری شیائومی فعالیت می‌کند، محصولات دیگری مانند هدفون، اسپیکر و لوازم خانگی هوشمند را نیز تولید می‌کند.

هوامی؛ پیشرو در گجت‌های پوشیدنی

هوامی؛ پیشرو در گجت‌های پوشیدنی

شرکت هوامی (Huami) در سال ۲۰۱۳ متولد شد تا به یکی از برندهای پیشرو در زمینه پوشیدنی‌ها و دستگاه‌های هوشمند شخصی تبدیل شود. این شرکت از زمان تاسیس خود به‌طور انحصاری تامین‌کننده Mi Bands است. برند هوامی در سال ۲۰۱۵ تصمیمی می‌گیرد تا فعالیت‌های خود را از شرکت شیائومی جدا کند و به‌طور مستقل به فعالیت بپردازد. از آن پس برند هوامی محصولات هوشمند خود را با نام امیزفیت (Amazfit) به بازار عرضه می‌کند.

امیزفیت توانسته با برندهای بسیاری در زمینه گجت‌های پوشیدنی هوشمند رقابت کند. یکی از مهم‌ترین دلایل محبوب شدن امیزفیت قیمت مناسب محصولات آن است که نسبت به برندهای دیگر بسیار جالب توجه است.

آکارا؛ خانه هوشمند

آکارا؛ خانه هوشمند

برند آکارا (Aqara) در سال ۲۰۱۶ تاسیس شد. چشم‌انداز این شرکت ارائه محصولات و راه‌حل‌های جامع خانه هوشمند است که به زیبایی طراحی شده‌اند و بسیار مقرون‌به‌صرفه هستند. آکارا متعهد به ارائه راهکارهای کارآمد انرژی به مشتریان است و همواره بیان می‌کند که محصولاتی با طراحی ساده، ظریف با انرژی مصرفی کم تولید می‌کند.

محصولات آکارا با پلتفرم‌هایی مثل الکسا آمازون (Amazon Alexa)، دستیار گوگل (Google Assistant)، اپل هوم‌کیت (Apple HomeKit) و می‌هوم (Mi Home) سازگار هستند. در سال ۲۰۱۹ آکارا به ایالات متحده راه پیدا کرد و امروزه دستگاه‌های آنلاین آکارا بیش از ۱۹۲ کشور دنیا را تحت پوشش قرار داده است. 

باسئوس؛ کاربر محور

باسئوس؛ کاربر محور

شرکت باسئوس که در سال ۲۰۱۱ تاسیس شد یک برند لوازم الکترونیکی که شعار آن همواره «مبتنی بر کاربر» است که نشان‌دهنده اصرار این برند بر تفکر از دیدگاه کاربران است. این شرکت همواره تلاش می‌کند تا محصولاتی با ارزش زیبایی شناختی بالا و کاربردی تولید و عرضه کند.

یک دهه فعالیت باسئوس را قادر ساخته است تا به یک شرکت پیشرو در صنعت کالاهای دیجیتال در چین تبدیل شود. این برند همیشه سعی می‌کند تا به فلسفه نوآوری در طراحی با تمرکز بر فناوری‌های جدید و استفاده از مواد سازگار با محیط زیست پایبند باشد. باسئوس علاوه‌بر توجه به نوآوری بر کیفیت و قدرت فنی نیز تمرکز دارد تا بتواند در فضای رقابتی فعالیت کند.

در سال ۲۰۱۹ باسئوس آزمایشگاه خود را با ۳۵ مهندس کیفیت حرفه‌ای تاسیس کرد. تمام محصولات ساخته شده قبل از اینکه به بازار عرضه شوند، در این آزمایشگاه مورد بررسی قرار می‌گیرند تا اطمینان حاصل شود که این محصولات در محیط‌های مختلف نیز عملکرد عالی دارند. همچنین این برند گواهی بومی‌سازی برای محصولات را ارائه می‌دهد تا از فروش کالاها در تمام کشورهای جهان اطمینان حاصل کند.

بلک شارک؛ تجربه بی‌نظیر بازی

بلک شارک؛ تجربه بی‌نظیر بازی

بلک شارک (Black Shark) یک شرکت فناوری بازی پیشرفته است که یک اکوسیستم بازی ۳۶۰ درجه مبتنی بر سخت‌افزار، نرم‌افزار و خدمات را توسعه می‌دهد. در حال حاضر گوشی‌های هوشمند پرچمدار این برند این اکوسیستم را در اختیار دارند. هدف گوشی‌های پرچمدار بلک شارک ارائه یک تجربه بی‌نظیر بازی و ایجاد بهترین دنیای بازی با گیمرهای جهانی است.

گوشی‌های گیمینگ بدون نقص علاوه‌بر سخت‌افزار قدرتمند دارای نوآوری‌های پیشرفته، ساخت و طراحی دقیق، نرم‌افزارهای پیشرفته و خدمات گیمر محور است. بلک شارک تلاش می‌کند تا روی این جنبه‌ها تمرکز کند. 

این مطلب را هم بخوانید: تاریخچه برند شیائومی

بلک شارک اولین برند گوشی هوشمند است که خنک‌کننده مایع را برای عملکرد حرفه‌ای به کار برده است. بلک شارک همواره از ورزش‌های الکترونیکی، بازی‌های آنلاین و گروه‌های استریم حمایت می‌کند؛ زیرا معتقد است که بازی‌ها توانایی باورنکردنی در گردآوردن افراد دارند.

ردمی؛ با کیفیت و به‌صرفه

ردمی؛ با کیفیت و به‌صرفه

ردمی (Redmi) در سال ۲۰۱۳ تاسیس شد. این نام به گوشی‌های میان‌رده شیائومی نسبت داده می‌شد. در آن زمان گوشی‌های بالارده و پرچم‌دار شیائومی تحت عنوان Mi منتشر می‌شدند. در سال ۲۰۱۹ شیائومی اعلام کرد که ردمی به یک برند فرعی مستقل تبدیل خواهد شد.

هدف از این استراتژی تسریع گسترش جهانی و ارائه کالایی با کیفیت و قیمت بی‌نظیر به عموم مردم بود که باعث افزایش علاقه و کنجکاوی کاربران درباره شیائومی شد.

درما؛ نوآور در لوازم خانگی

درما؛ نوآور در لوازم خانگی

درما (Deerma) یک برند نوآورانه لوازم خانگی است که در سال ۲۰۱۱ تاسیس شد. این برند بر تحقیق، تولید و بازاریابی محصولاتی مانند رطوبت‌ساز محیطی، جاروبرقی، لوازم خانگی کوچک تمرکز دارد. درما با تمرکز بر کنترل مستقیم زنجیره صنعت و انتخاب دقیق محصول، لوازم خانگی کوچک را با طراحی و نوآوری عالی و کیفیت بالا تولید می‌کند. این برند قصد دارد حضور خود را در کشورهای خارجی گسترش دهد و یک استراتژی توسعه جهانی را راه‌اندازی کند.

دکتر بی؛ نوآوری در بهداشت فردی

دکتر بی؛ نوآوری در بهداشت فردی

شرکت Xiaobei در سال ۲۰۱۶ تاسیس شد. این شرکت عضوی از اکوسیستم شیائومی است که هدف آن عرضه محصولات با کیفیت بالا و قیمت منصفانه برای مراقبت و بهداشت دهان و دندان افراد است. این برند در سال ۲۰۱۷ توانست جایزه طراحی RedDot را نیز دریافت کند. این شرکت تیم‌هایی از سایر برندهای بزرگ مانند فیلیپس و سونی را با خود دارد و همچنین دارای پرسنل حرفه‌ای و متخصص در زمینه دندان شناسی است.

دریمی؛ چشم‌انداز بهبود کیفیت زندگی جهانی

دریمی؛ چشم‌انداز بهبود کیفیت زندگی جهانی

شرکت فناوری دریمی (Dreame) در سال ۲۰۱۵ تاسیس شد که یک شرکت نوآور با چشم‌انداز بهبود کیفیت زندگی کاربران جهانی است. تمرکز این شرکت بر لوازم نظافتی پیشرفته با بهره‌گیری از فناوری‌های نجومی است. این شرکت در اواخر سال ۲۰۱۷ به عنوان نیروی محرکه و شرکت پیشرو در زمینه لوازم نظافت منزل، به زنجیره زیست‌محیطی شیائومی پیوست.

هایلو؛ جوان و خلاق

هایلو؛ جوان و خلاق

برند هایلو متعلق به شرکت فناوری Dongguan Liesheng است. این شرکت نیز یکی از شرکت‌های تابعه Dongguan Hele است. شرکت‌های Hele Electronics و Liesheng Electronic تولیدکنندگان اصلی تجهیزات Airdots شیائومی هستند.

شرکت Dongguan Liesheng در سال ۲۰۱۵ تاسیس شد. این شرکت همان ابتدا توانست از شیائومی تامین مالی دریافت کند و یکی از اعضای زنجیره زیست محیطی شیائومی شد. این شرکت اینترنتی جوان به یکی از بازیگران اصلی در صنعت ورزش و لوازم هوشمند در چین تبدیل شده است.

هیمو؛ فناوری در خدمت محیط زیست

هیمو؛ فناوری در خدمت محیط زیست

شرکت هیمو الکتریک (Himo Electric) در زمینه تولید و توسعه دوچرخه‌های برقی تخصص دارد. این برند تلاش می‌کند تا بهترین راه‌حل‌های دیجیتال را برای تحرک شهری سبز ارائه کند. هدف این شرکت ارائه روشی هوشمندانه و راحت به مردم برای رفت‌وآمد همراه با تفریح و لذت بیشتر است. 

ماموریت این برند تغییر آینده رفت‌وآمد با ساخت محصولات سبز، نوآورانه و سرگرم‌کننده است. این برند در صدد آن است که محصولات قابل اعتمادی بسازد تا بتوانند جایگزینی واقعی برای خودروها و سایر وسایل حمل‌ونقل آلاینده باشند.

برند IQUNIX؛ تحول در کیبوردها

برند IQUNIX؛ تحول در کیبوردها

این برند در سال ۲۰۱۴ تاسیس شد. لوان لی موسس این شرکت که از کیبوردهای مکانیکی ناراضی بود تصمیم گرفت طراحی خود را برای تولید کیبوردهای مکانیکی آغاز کند. حالا این شرکت یکی از برندهای پرطرفدار در زمینه تولید کیبوردهای مکانیکی است. طراحی عالی و منحصربه‌فرد، ظرافت، سادگی و کیفیت از مشخصات کیبوردهای این برند به شمار می‌روند.

پوکو؛ ارائه گوشی‌های قاتل پرچمدار

پوکو؛ ارائه گوشی‌های قاتل پرچمدار

برند پوکو یکی از زیرمجموعه‌های شیائومی است که گوشی‌هایی به‌صرفه با امکانات بسیار عالی را به کاربران عرضه می‌کند. گوشی‌های پوکو به دلیل امکاناتی که دارند بسیار مورد استقبال افراد در سراسر جهان قرار گرفتند.

این مطلب را هم بخوانید: مزایا و معایب گوشی‌های شیائومی

سایر برندهای شیائومی

سایر برندهای شیائومی

علاوه‌بر برندهایی که معرفی شدند، ده‌ها برند دیگر نیز در زمینه تولید و توسعه محصولات اکوسیستم شیائومی فعالیت می‌کنند. 

– برندهایی مانند برند Mijia، برند Yunmai، برند Viomi، برند Wuro تجهیزات خانه هوشمند را برای اکوسیستم شیائومی تولید و عرضه می‌کنند.

– برندهایی مثل XPrint، برند Aller، برند MiiiW Technology، برند SmartMi، برند RoboRock و برند MiniJ در زمینه تولید لوازم خانگی هوشمند فعالیت می‌کنند. 

– برندهایی مثل Soocas، برند iHealth، برند AirPOP، برند Oclean و برند Yuwell از برندهایی هستند که خدمات سلامت فردی ارائه می‌دهند. این برندها تجهیزات پزشکی هوشمند و پیشرفته‌ای را تولید می‌کنند.

سخن آخر

اکوسیستم هوشمند شیائومی

شیائومی با حمایت و ایجاد شراکت با برندهای متنوع کوچک و بزرگ سعی دارد تا جایگاه اکوسیستم خود را بیش از پیش در سطح جهانی تثبیت کند. به همین منظور برندهای زیرمجموعه آن همواره تلاش می‌کنند تا تجهیزات هوشمند و با کیفیتی بسازند تا کاربران را به سمت خود جذب کنند.

شما از محصولات کدام زیربرندهای شیائومی بیشتر استفاده کرده‌اید؟ بنظر شما تجربه اکوسیستم شیائومی چگونه خواهد بود؟ نظرات خود را با مجله اعتبارکالا در میان بگذارید.

سوالات متداول

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

4 / 5. تعداد رای دهندگان: 10

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید


دیدگاه خود را ارسال کنید :

سورنا فرهنگ نژاد گفت:

سلام
ساعت کیسلکت بهتره یا میبرو لایت؟

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
به مراتب ساعت هوشمند شیائومی Mibro Lite عملکرد بهتری نسبت به ساعت هوشمند کیسلکت دارد