etebarkala snappay
etebarkala snappay

تاریخچه برند ریلمی Realme

4.5
(2)
شکیبا گیلانی
2 سال پیش
تاریخچه برند ریلمی Realme

در دهه گذشته شاهد ظهور برندهای متعدد چینی در زمینه تولید گوشی‌های هوشمند بودیم که برند ریلمی یکی از این برندها است که در سال ۲۰۱۸ شکل گرفت. این برند مانند تمامی برندهای دیگر چینی که در زمینه تولید گوشی‌های هوشمند فعالیت می‌کنند، از قیمت پایین‌تری نسبت به گوشی‌های کره‌ای برخوردار است. در این مطلب می‌خواهیم نگاهی به شکل گیری این کمپانی و اولین محصولات تولیدی آن بی‌اندازیم. با ما در مجله اعتبارکالا همراه باشید تا با تاریخچه این برند نوظهور چینی آشنا شوید.

شکل گیری و تاسیس کمپانی Realme

تاریخچه شرکت گوشی هوشمند Realme با پیدایش Realme در سال ۲۰۱۸ شروع می‌شود. در ۳۰ جولای ۲۰۱۸، اسکای لی (Sky Li) معاون سابق OPPO و رئیس بخش تجارت خارج از کشور این کمپانی استعفای خود را اعلام و Realme را به عنوان یک برند مستقل در وب‌سایت میکروبلاگینگ چینی Weibo معرفی کرد. او شعار “جرات جهش” را سرلوحه قرار داد و تصمیم گرفت گوشی‌های هوشمند با کیفیتی که عملکردی عالی و طراحی شیک دارند را تولید و عرضه کند. از طرفی یکی از سیاست‌های ریلمی، همان سیاست سایر برندهای چینی، یعنی ارزان‌ترین قیمت، بالاترین کیفیت است.

اسکای لی در اولین سخنرانی خود گفت که در آینده، برند realme بر روی ارائه تلفن‌های همراهی متمرکز خواهد شد که عملکرد قوی و طراحی شیک را ادغام می‌کنند و زندگی شادی را با فناوری و زیبایی مقرون به صرفه برای جوانان به ارمغان می‌آورند.

در ۱۵ نوامبر ۲۰۱۸، realme لوگوی جدیدی را معرفی و در ۲۲ نوامبر ۲۰۱۸ اولین برند نوظهور تلفن همراه در بازار گوشی‌های هوشمند هند شد.

ورود رسمی به بازار گوشی‌های هوشمند چین در سال ۲۰۱۹

برای ورود رسمی به بازار گوشی‌های هوشمند چین، Realme کنفرانسی را در شهر پکن چین برگزار کرد. این کنفرانس در تاریخ ۱۵ می ۲۰۱۹ برگزار شد تا رسما realme X، realme X Lite و realme X Master Edition را راه اندازی کند و سرانجام در ژوئن ۲۰۱۹، Realme اولین موبایل دوربین ۶۴ مگاپیکسلی خود را منتشر کرد و رسماً اعلام کرد که وارد بازار موبایل اروپا نیز خواهد شد.

گوشی‌های Realme با ورود به ۲۰ کشور از جمله اروپا، آسیای جنوبی، آسیای جنوب شرقی و چین، در ظرف مدت زمان کوتاه یک سال توانست خود را بر سر زبان‌ها بیاورد و ارزش بند خود را تا حد چشمگیری بالا ببرد. بر اساس گزارش موسسه تحلیلی معتبر بین المللی Counterpoint، فروش جهانی realme در سه ماهه دوم ۲۰۱۹، حدود ۴.۷ میلیون دستگاه در سراسر جهان بوده که نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۱۸ حدود ۸۴۸ درصد افزایش داشت و به یکی از 10 تولیدکننده برتر تلفن همراه در جهان تبدیل شد. بر اساس آمار منتشر شده، تا آگوست ۲۰۱۹، realme از ۱۰ میلیون کاربر در سراسر جهان عبور کرد.

فروش اولین محصولات در آمازون هند

کمپانی Realme اولین محصول خود، به نام realme 1 را به طور انحصاری در بازار هند در می ۲۰۱۸ در آمازون هند عرضه کرد. از آنجایی که realme بازار جهانی را هدف قرار می‌دهد، با بازارهای بالقوه در آسیای جنوب شرقی به گسترش دامنه جغرافیایی خود ادامه داد. یک سال بعد، درست در اولین سالگرد تاسیس شرکت، realme اعلام کرد که وارد بازار چین و تایوان خواهد شد. و هامانطور که وعده داده بود نه تنها در چین که در بیش از ۲۰ بازار از جمله ، هند، اندونزی، تایلند، مالزی، سنگاپور، میانمار، فیلیپین، ویتنام، پاکستان، نپال، بنگلادش، امارات متحده عربی، مصر، بریتانیا، فرانسه، ایتالیا، گوشی‌های هوشمند خود را عرضه کرد.

فروش ۴۰۰۰۰۰ دستگاه realme 1 در ۳۰ روز نخست

گوشی هوشمند realme 1، که در ماه مه ۲۰۱۸ در هند عرضه شد، دارای نمایشگر فول اچ دی پلاس ۶.۰ اینچی با وضوح ۱۸:۹ بود. این گوشی از پردازنده MTK Helio P60، هبره‌مند بوده و دوربین پشتی آن به صورت تکی و ۱۳ مگاپیکسل با فلاش LED تک رنگ بود. همچنین به یک دوربین جلو ۸ مگاپیکسلی بدون فلاش LED و یک باتری غیرقابل تعویض ۳۴۱۰ میلی‌آمپر ساعتی مجهز شده بود.

گوشی هوشمند Realme 1 در ابتدا در سه پیکربندی ذخیره سازی موجود بود که شامل ۳ گیگابایت رم و ۳۲ گیگابایت فضای ذخیره سازی، ۴ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت فضای ذخیره سازی، و نسخه‌ای با ۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی می‌شد. که در همان ۳۰ روز نخست پس از معرفی، بیش از ۴۰۰۰۰۰ دستگاه از این گوشی در آمازون هند به فروش رسید.

فروش ۲۰۰۰۰۰ دستگاه Realme 2 به طور انحصاری در Flipkart در عرض ۵ دقیقه

این کمپانی دومین گوشی هوشمند خود را با نام Realme 2 در ۴ سپتامبر ۲۰۱۸ رونمایی کرد. گوشی Realme 2 دارای نمایشگر ۶.۲ اینچی HD+ با نسبت تصویر ۱۹:۹ است. این گوشی بر اساس ColorOS 5.1، و الهام گرفته از اندروید 8.1 Oreo است، و از یک باتری ۴۲۳۰ میلی‌آمپر ساعتی تغذیه می‌کند و به پردازنده Qualcomm Snapdragon 450 مجهز است.

گوشی هوشمند Realme 2 دارای طراحی شیشه پشتی الماسی است که بدنه تمام شیشه‌ای گوشی را حفظ می‌کند. همچنین Realme 2 دارای دوربین دوگانه 13MP + 2MP در پشت و دوربین جلو 8MP است. نکته جالب توجه این است که در عرض ۵ دقیقه ۲۰۰۰۰۰ دستگاه Realme 2 به طور انحصاری در Flipkart فروخته شد.

گوشی realme 2 Pro اولین محصولی که در خارج از هند فروخته شد

گوشی هوشمند realme 2 Pro در سپتامبر ۲۰۱۸ عرضه شد. این گوشی دارای نمایشگر لمسی ۶.۳۰ اینچی با وضوح تصویر ۱۰۸۰ در ۲۳۴۰ پیکسل با تراکم ۴۰۹ پیکسل بر اینچ است. این اولین محصول realme بود که در خارج از هند فروخته شد و در ۹ اکتبر در اندونزی عرضه شد.

گوشی هوشمند Realme 2 Pro از یک پردازنده هشت هسته‌ای Qualcomm Snapdragon 660 1.95 GHz با پردازنده گرافیکی Adreno 512 و همچنین با ۸ گیگابایت رم پشتیبانی برخوردار بود. این گوشی دارای ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی بوده که می‌توان آن را تا ۲۵۶ گیگابایت از طریق کارت microSD افزایش داد.

سخن پایانی

با توجه به توانایی‌های realme در فناوری‌های پیشرفته تلفن‌های هوشمند وAIoT، این برند توانسته محصولات با فناوری پیشرو و طراحی‌های روند ساز را برای اولین بار در این رده قیمتی به مصرف‌کنندگان ارائه دهد. محصولات realme بلافاصله پس از عرضه گسترده، با ویژگی‌های قدرت و طراحی شناخته و معروف شدند. برند realme  در صدد ارائه عملکرد قوی، طراحی شیک، خدمات دوستانه و تلاش برای ارائه امکانات بیشتر برای تلفن‌های هوشمند است.

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

4.5 / 5. تعداد رای دهندگان: 2

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید


دیدگاه خود را ارسال کنید :

علی موسوی گفت:

سلام گوشی ریلمی جی تی نئو 5 ارزش خرید بیشتری داره یا شیائومی 12 تی

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
ریلمی GT Neo 5 ارزش خرید بالاتری دارد