etebarkala snappay
etebarkala snappay

مزایا و معایب گوشی‌های شیائومی

4.3
(4)
حسین رجب چالی
2 سال پیش
مزایا و معایب گوشی‌های شیائومی

مزایا و معایب خرید گوشی‌ شیائومی چیست؟ آیا این سوال ذهن شما را هم درگیر کرده است؟ در این مطلب قرار است در مورد مزایا و معایب گوشی‌های این برند چینی صحبت کنیم. با ما همراه باشید.

کمپانی چینی شیائومی در سال ۲۰۱۰ توسط مدیرعامل سابق شرکت Kingsoft، لی جون (Lei Jun) تاسیس شد. این شرکت اساسا به عنوان یک شرکت نرم‌افزاری شروع به کار کرد که بیشتر در ساخت ROM سفارشی بر پایه اندروید گوگل تمرکز داشت و سال ۲۰۱۱ با تولید شیائومی می 1 وارد بازار گوشی موبایل شد.

برای آشنایی بیشتر با برند شیائومی می‌توانید «تاریخچه برند شیائومی (از ۲۰۱۰ تا امروز)» در مجله اعتبارکالا را مطالعه کنید.

مزایا و معایب گوشی‌های شیائومی

مزایا و معایب گوشی‌های شیائومی

اولین گوشی شیائومی گوشی می ۱ دارای مشخصات سخت‌افزاری عالی و قیمتی مقرون‌به‌صرفه بود و همین فلسفه هم تا به امروز در محصولات این شرکت ادامه دارد. لوگوی شیائومی MI و مخفف کلمه «Mobile Internet» و به تعبیر دیگری مخفف «Mission Impossible» است.

شیائومی طی ۱۰ سال رشد چشمگیری داشته و امروزه به عنوان چهارمین تولیدکننده برتر گوشی موبایل در جهان شناخته می‌شود. آن‌ها در سال ۲۰۱۸ بیش از ۱۱۹ میلیون گوشی موبایل به فروش رساندند.

حالا دلیل این موفقیت بزرگ که معمولا تحت سلطه برندهای قدیمی است چیست؟ چه چیزی گوشی‌های این شرکت را متمایز کرده است؟ امعایب این گوشی‌ها چیست؟ با توجه به افزایش روز افزون طرفداران گوشی‌های شیائومی در کشور بر آن شدیم تا نکات مثبت و منفی این برند جوان و موفق را شرح دهیم. با مجله اعتبارکالا همراه باشید.

مزایای گوشی‌های شیائومی

۱. قیمت

قیمت گوشی‌های شیائومی

محصولات شیائومی به ارزان بودن معروف هستند. فلسفه شیائومی از روز اول تا امروز ارائه مشخصات عالی با قیمت مناسب بوده است. می‌توانید پرچمدار شیائومی را با نمایشگر OLED، دوربین سه‌گانه توانمند و جدیدترین و بهترین پردازنده کوالکام را با قیمتی به مراتب کمتر از سامسونگ و آیفون تهیه کنید.

همچنین گوشی‌های اقتصادی شیائومی هم عملکرد خوبی دارند و به نسبت هزینه‌ای که برای آن‌ها پرداخت می‌کنید، عملکرد خوبی در اختیار شما قرار می‌دهند.

۲. طراحی

طراحی گوشی‌های شیائومی

گوشی‌های شیائومی همیشه از نظر طراحی زیبا ارزیابی می‌شوند. از نمایشگر تمام صفحه با دوربین سلفی پاپ‌آپ گرفته تا دوربین‌های سه‌گانه با قاب زیبا و گوشی تاشو، همه را در محصولات شیائومی می‌بینید.

این مطلب را هم بخوانید: گوشی موبایل سامسونگ بخرم یا شیائومی؟

اگر گوشی‌های شیائومی را کنار بهترین‌های سامسونگ، اپل و هواوی قرار دهید، هیچوقت نمی‌توانید از نظر طراحی آن‌ها را بازنده بدانید. انتخاب مواد با کیفیت بالا و سبک، باعث شده تا گوشی‌های شیائومی با طراحی عالی برای کاربران ارائه شوند.

۳. سیستم‌عامل

سیستم‌عامل گوشی‌های شیائومی

گوشی‌های این شرکت با رابط کاربری MIUI بر پایه اندروید عرضه می‌شوند که بسیار سریع هستند و کاربر به راحتی می‌تواند با آن‌ها کار کند. شیائومی با هربار به‌روز کردن رابط خود، آن را پایدارتر می‌کند و تمرکز خود را روی راحت‌تر کردن استفاده از گوشی می‌گذارد.

به جرات می‌توان گفت که رابط کاربری گوشی‌های شیائومی تحت تاثیر سیستم‌عامل شرکتی با لوگوی سیب است اما به واسطه اندروید بودن، شخصی‌سازی بیشتری در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

معایب گوشی‌های شیائومی

در ادامه چند مورد از معایب گوشی‌های شیائومی را شرح می‌دهیم:

۱. گرم شدن بیش از گوشی

گرم شدن بیش از گوشی شیائومی

یکی از بزرگ‌ترین مشکلات شیائومی، گرم شدن بیش از حد گوشی است. بسیاری از شیائومی گزارش داده‌اند که گوشی‌های آنها هنگام کارهای سنگین مانند اجرای بازی بیش از حد داغ می‌کند. حتی گزارش‌هایی منتشر شده که نشان می‌دهد گوشی‌های شیائومی به دلیل بیش از حد داغ شدن آتش گرفته است.

داغ شدن دستگاه یکی از مشکلات معمول گوشی‌های میان‌رده شیائومی است. با اینکه شیائومی جهت رفع این مشکل تلاش کرده اما هنوز این مسئله پابرجا است. اگر قصد خرید یک گوشی شیائومی را دارید، این مسئله اولین موردی است که باید به آن توجه کنید.

۲. تبلیغات در رابط کاربری

تبلیغات در رابط کاربری گوشی شیائومی

کاربران گوشی‌های شیائومی همیشه از تبلیغاتی که در دستگاه‌هایشان نمایش داده می‌شود شکایت دارند. این تبلیغات معمولا هنگام نصب و حذف برنامه و در تنظیمات گوشی ظاهر می‌شوند. البته ممکن است همین مسئله برای برخی آزاردهنده نباشد اما در کل عیب بزرگی محسوب می‌شود.

این مطلب را هم بخوانید: گوشی هواوی بخرم یا شیائومی؟

شیائومی به دلیل شکایت‌های زیاد قول داده که این تبلیغات را حذف کند اما همین تبلیغات یکی از دلایل قیمت پایین گوشی‌های این شرکت است و بعید است که حداقل در گوشی‌های ارزان‌قیمت این مسئله آزاردهنده حذف شود.

۳. بهینه‌سازی رم ضعیف

بهینه‌سازی رم ضعیف گوشی شیائومی

با اینکه این مشکل در گوشی‌های دارای رم ۶ یا بیشتر دیده نمی‌شود اما گوشی‌هایی کم رم کمتری دارند، از بهینه‌سازی رم ضعیف رنج می‌برند. دستگاه‌هایی که رم ۳ یا ۴ دارند، با بیشتر شدن برنامه‌های در حال اجرا آن‌ها را پس‌زمینه پاک می‌کنند که در عملکرد مالتی‌تسکینگ (چند وظیفه‌ای بودن) اثر منفی می‌گذارد.

شیائومی باید برای گوشی‌های خود به روزرسانی نرم‌افزاری ارائه دهد تا این مشکل کمتر شود یا به دنبال روشی کارآمد برای استفاده بهینه از رم باشد.

با اینکه گوشی‌های شیائومی ارزان هستند، اما باید قبول کنیم که کیفیتی که ارائه می‌دهند به مراتب بیشتر از مبلغ هزینه شده است. نمی‌توان باور که یک گوشی شیائومی با چنین قیمتی، عملکردی فوق‌العاده داشته باشد.

البته گوشی‌های آن‌ها مشکلات خاص خود را نیز دارند و شیائومی هم تلاش می‌کند به ارائه به‌روزرسانی و معرفی گوشی‌های جدید این مشکلات را به حداقل برساند. در نهایت باید گفت که گوشی‌های شیائومی نسبت به قیمت ارزش بسیار بالایی دارند.

به نظر شما مزایا و معایب گوشی‌های چیست؟ فکر می‌کنید گوشی‌های این شرکت ارزش خرید دارند؟ نظرات خود را با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول

منبع: honestproscons

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

4.3 / 5. تعداد رای دهندگان: 4

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید


دیدگاه خود را ارسال کنید :