etebarkala snappay
etebarkala snappay

تاریخچه برند اینوی

4
(4)

تاریخچه شکل گیری کمپانی روسی اینوی INOI

شکیبا گیلانی
2 سال پیش
تاریخچه شکل گیری کمپانی روسی اینوی INOI

کمپانی اینوی (INOI) یک شرکت لوازم الکترونیکی مصرفی روسی است که متخصص در توسعه و تولید گوشی‌های هوشمند ارزان قیمت، تبلت‌ و فیچر فون است. این شرکت اولین گوشی هوشمند خود را با نام INOI R7 در کنگره جهانی موبایل ۲۰۱۷ در بارسلون معرفی کرد. این دستگاه بر روی سیستم عامل روسی Sailfish Mobile OS RUS توسعه داده شد و برای بخش شرکتی در نظر گرفته شده بود. در سال ۲۰۱۸، این شرکت طیف گسترده‌ای از تلفن‌های‌ همراه (فیچر فون) و گوشی‌های هوشمند مبتنی بر سیستم عامل اندروید را عرضه کرد. در حال حاضر دستگاه های INOI در روسیه، قزاقستان و قرقیزستان به فروش می‌رسد و قرار است در آینده وارد سایر بازارهای CIS نیز شود.

تاریخچه اینوی INOI

این شرکت در سال ۲۰۱۶ تاسیس شد و در سال ۲۰۱۷ به عنوان یکی از شرکت کنندگان نمایشگاه بین‌المللی Mobile World Conrgress در بارسلون، حضور پیدا کرد. شرکت INOI اولین گوشی هوشمند خود را بر اساس سیستم‌عامل روسی Sailfish Mobile OS RUS – INOI R7 ارائه و در سال ۲۰۱۸ طیف گسترده‌ای از تلفن‌های ساده و گوشی‌های هوشمند را در سیستم‌عامل اندروید معرفی کرد.

محصولات شرکت اینوی INOI

انیوی در توسعه و تولید لوازم الکترونیکی مصرفی، تلفن‌های همراه ساده، گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها تخصص داشته و همانطور که در ابتدا گفته شد، اولین دستگاه این برند یک گوشی هوشمند مبتنی بر سیستم عامل روسی Sailfish Mobile OS RUS – INOI R7 بود. در سال ۲۰۱۸ نیز اولین گوشی‌های هوشمند اندرویدی و همچنین تلفن‌های همراه ساده را به بازار معرفی کرد. اینوی اولین تبلت مبتنی بر سیستم عامل Sailfish Mobile OS RUS – INOI T8 را نیز تولید کرده است.

گوشی‌های هوشمندی که با سیستم عامل روسی Sailfish اجرا می‌شوند

در سال ۲۰۱۶، وزارت مخابرات و ارتباطات جمعی فدراسیون روسیه به طور رسمی استفاده از سیستم عامل Sailfish را در دستگاه‌هایی که برای مقامات و شرکت‌های دولتی در نظر گرفته شده بود، تأیید کرد. در همان زمان، توسعه Sailfish Mobile OS RUS، یک سیستم عامل داخلی برای گوشی‌های هوشمند مبتنی بر اجزای Sailfish OS، اعلام شد. نسخه روسی توسط Open Mobile Platform LLC در حال توسعه است. در سپتامبر ۲۰۱۶، سیستم‌عامل Sailfish Mobile OS RUS در رجیستر نرم‌افزارهای داخلی قرار گرفت.

  • گوشی هوشمند INOI R7

گوشی هوشمند INOI R7، اولین گوشی هوشمند INOI مبتنی بر سیستم عامل Sailfish است و برای اولین بار در سال ۲۰۱۷ در کنگره جهانی موبایل در بارسلون ارائه شد. گوشی هوشمند INOI R7 به طور خاص برای بخش شرکتی در سیستم‌عامل روسی Sailfish Mobile OS RUS توسعه یافته است. برخلاف iOS و اندروید، این پلتفرم به شما این امکان را می‌دهد که اطلاعات شخصی کاربر را مستقیماً روی گوشی هوشمند ذخیره کنید، بدون اینکه آن‌ها را به سرورهای خارجی منتقل کنید.

پیش از تولید گوشی‌های هوشمند اینوی، در روسیه تلاش‌هایی برای تولید گوشی‌های هوشمند شده بود؛‌ عنوان مثال، گوشی هوشمند Yermak را می‌توان پیش زمینه تولید INOI R7 دانست.

گوشی هوشمند INOI R7 به نمایشگر ۵ اینچی با وضوح تصویر ۱۲۸۰ در ۷۲۰ پیکسل مجهز است. همچنین از پردازنده اسنپدراگون ۲۱۰ و ۲ گیگابایت رم و ۱۶ گیگابایت حافظه داخلی برخوردار بوده و دارای یک اسلات برای کارت حافظه micro-SD تا ۶۴ گیگابایت است. این گوشی هوشمند از شبکه‌های LTE پشتیبانی می‌کند و باتری ۲۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی دارد. رزولوشن دوربین‌ها نیز ۸ و ۵ مگاپیکسل است. این دستگاه علاوه بر GPS دارای سیستم ناوبری GLONASS است.

در سال ۲۰۱۷، INOI R7 برنده رقابت برای خرید دولتی تلفن‌های هوشمند برای کارمندان روسیه پست شد. روسیه پست ۱۷۱.۱ میلیون روبل برای ۱۵۰۰۰ گوشی هوشمند پرداخت کرد.

در سومین نمایشگاه بین المللی “Import substitution” گوشی هوشمند INOI R7 به نخست وزیر روسیه دیمیتری مدودف و وزیر مخابرات و ارتباطات جمعی، نیکلای نیکیفوروف ارائه شد.

در ماه مه ۲۰۱۸، Rostelecom از وزارت مخابرات و ارتباطات جمعی درخواست کرد تا پیش نویس فرمان دولتی را تهیه کند که مقامات دولتی را ملزم می‌کند تا سال ۲۰۱۹ از تلفن‌های هوشمند رسمی با سیستم عامل Sailfish روسیه استفاده کنند.

  • تبلت INOI T8

این دستگاه در پاییز ۲۰۱۸ وارد بازارهای روسیه، قزاقستان و قرقیزستان شد. این تبلت نیز بر روی سیستم عامل روسی توسعه یافته توسط پلتفرم Open Mobile – Sailfish Mobile OS RUS اجرا می‌شود. تولید INOI T8 در درجه اول بر روی تدارکات دولتی متمرکز است، اما این مدل همچنان در بازار انبوه در دسترس خواهد بود. مشخصات این تبلت برای نخستین بار در نمایشگاه بین المللی Mobile World Congress 2018، رونمایی شد.

تبلت INOI T8 دارای نمایشگر ۸ اینچی با وضوح Full HD، پردازنده MTK8735W در فرکانس ۱.۳ گیگاهرتز، ۲ گیگابایت رم و ۱۶ گیگابایت حافظه داخلی بوده که قابل ارتقا تا ۳۲ گیگابایت است.

گوشی‌های هوشمند موجود در سیستم عامل اندروید

  • گوشی هوشمند INOI 2 Lite اولین مدل از سری اسمارت فون‌های اندرویدی INOI 2 است. فروش این دستگاه در بهار ۲۰۱۸ آغاز شد.
  • گوشی هوشمند INOI 2 یک گوشی 4G (LTE) مقرون به صرفه با نمایشگر ۵ اینچی است. این دستگاه بر روی پردازنده MediaTek MTK6737 با اندروید 7.0 Nougat اجرا می‌شود. فرکانس پردازنده ۱۳۰۰ گیگاهرتز بوده و دارای ۱ گیگابایت رم و ۸ گیگابایت حافظه داخلی است. این گوشی هوشمند دارای ۲ اسلات برای سیم کارت و یک اسلات برای کارت میکرو SD تا ۶۴ گیگابایت است. ظرفیت باتری ۲۵۰۰ میلی‌آمپر ساعت بوده و وضوح دوربین آن ۵ مگاپیکسل است.
  • گوشی هوشمند INOI 3 Lite  که یک نسخه ساده شده از INOI 3 است.
  • گوشی هوشمند INOI 3 یک گوشی هوشمند Android 8 Go با پردازنده MediaTek MTK6739 است. این دستگاه از اتصال 4G  پشتیبانی می‌کند. گوشی هوشمند INOI 3  دارای ۲ اسلات برای سیم کارت و یک اسلات برای کارت micro-SD تا ۱۲۸ گیگابایت است. دوربین دوگانه آن دارای وضوح ۸ مگاپیکسلی بوده و دوربین جلو نیز ۵ مگاپیکسل است. همچنین ظرفیت باتری آن ۲۲۵۰ میلی‌آمپر ساعت است. قطر نمایشگر این گوشی هوشمند ۵ اینچ  با نسبت تصویر ۱۸:۹ و وضوح ۹۶۰ در ۴۸۰ پیکسل است.
  • گوشی هوشمند INOI 3 Power نسخه بهبود یافته INOI 3 با ظرفیت باتری ۳۵۰۰ میلی آمپر ساعت است.
  • گوشی هوشمند INOI 5 Lite یک گوشی هوشمند با نمایشگر ۵.۵ اینچی و وضوح تصویر ۱۴۴۰ در ۷۲۰ پیکسل است. ظرفیت باتری آن ۲۸۵۰ میلی‌آمپر ساعت بوده و دارای حافظه داخلی ۸ گیگابایت با قابلیت ارتقا تا ۳۲ گیگابایت است. این دستگاه به دوربین دوگانه ۸ مگاپیکسلی و دوربین جلویی ۵ مگاپیکسلی مجهز شده است. امکان استفاده همزمان از دو سیم کارت وجود دارد. این مدل در چهار رنگ قرمز، آبی، مشکی و طلایی به فروش می‌رسد.
  • گوشی هوشمند INOI 5 Pro نسخه حرفه‌ای INOI 5 است. این گوشی هوشمند بر روی اندروید 8.1 Oreo اجرا می‌شود، دارای ۲ گیگابایت رم، ۱۶ گیگابایت حافظه داخلی با قابلیت ارتقا تا ۱۲۸ گیگابایت است و از عملکرد 4G (LTE) پشتیبانی می‌کند. نمایشگر این گوشی هوشمند ۵.۵ اینچ با وضوح تصویر ۱۴۴۰ در ۷۲۰ پیکسل است. این گوشی به باتری با ظرفیت ۲۸۵۰ میلی‌آمپر ساعتی مجهز است. گوشی هوشمند INOI 5 Pro دارای یک اسلات برای دو سیم کارت است. رزولوشن دوربین دوگانه اصلی ۱۳ مگاپیکسل و دوربین جلو نیز ۵ مگاپیکسل است.
  • گوشی هوشمند INOI 6 Lite یک نسخه ساده شده از INOI 6 است.
  • گوشی هوشمند INOI 6 یک گوشی هوشمند 4G با باتری ۴۷۵۰ میلی‌آمپر ساعتی بوده که از اندروید  8 Go با پردازنده MediaTek MTK6739 استفاده می‌کند. این دستگاه مجهز به نمایشگر ۵.۵ اینچی با وضوح ۱۲۸۰ در ۶۴۰ پیکسل است. حافظه داخلی ۸ گیگابایتی این گوشی هوشمند را می‌توان تا ۱۲۸ گیگابایت افزایش داد. دوربین اصلی آن ۱۳ مگاپیکسل و دوربین سلفی نیز ۸ مگاپیکسل است. این گوشی هوشمند دارای یک اسلات برای دو سیم کارت و یک اسکنر اثر انگشت است.
  • گوشی هوشمند INOI 7 Lite مجهز به نمایشگر ۶ اینچی با وضوح تصویر ۱۴۴۰ در ۷۲۰ پیکسل است و با اندروید ۸ اجرا می‌شود. گوشی هوشمند INOI 7 Lite دارای باتری ۴۴۵۰ میلی‌آمپر ساعتی بوده و دوربین اصلی آن ۱۳ مگاپیکسل و دوربین سلفی ۸ مگاپیکسل است.

تلفن‌های همراه ساده

  • تلفن INOI 101 یک تلفن همراه دکمه‌ای با عملکردهای اساسی است.
  • تلفن INOI 105 یک تلفن همراه دکمه‌ای با دوربین ۰.۰۸ مگاپیکسلی است.
  • تلفن INOI 240 یک تلفن همراه دکمه‌ای با دوربین ۰.۰۸ مگاپیکسلی است.
  • تلفن INOI 107B یک تلفن همراه دکمه‌ای با صفحه کلید بزرگ برای نسل قدیمی است. این دستگاه دارای یک دکمه SOS است که در مواقع اضطراری، زنگ هشدار را فعال می‌کند و به طور خودکار پیام اضطراری را به مخاطبین مورد اعتماد ارسال می‌کند.
  • تلفن INOI 108R یک تلفن همراه دکمه‌ای است که دارای دوربین ۰.۰۸ مگاپیکسلی است.
  • تلفن INOI 247B یک گوشی تاشو با نمایشگر بزرگ ۲.۴ اینچی است.

سخن پایانی

کمپانی اینوی یک شرکت تازه تاسیس بوده که در ابتدای راه تولید گوشی‌های همراه ساده و هوشمند است. بنابراین گوشی‌های این کمپانی قابل قیاس با برندهایی مانند شیائومی، هواوی، سامسونگ و آیفون نیست اما در زمینه تولید گوشی‌های همراه ساده و دکمه‌ای، گوشی‌های خوبی با طراحی جمع و جور تولید کرده است. در هر صورت باید منتظر ماند تا دید در سالهای آتی این کمپانی همانند شیائومی قادر خواهد بود بخشی از بازار جهانی را به خودش اختصاص دهد یا خیر.

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

4 / 5. تعداد رای دهندگان: 4

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید


دیدگاه خود را ارسال کنید :

فرشاد گفت:

قیمت۱۰۷b چند هست

فرشاد گفت:

دکمه درشت برای افراد مسن دارد

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
ما به شما گوشی موبایل اینوی مدل 241 را پیشنهاد می‌کنیم که دارای دکمه و نمایشگر بزرگ است
جهت مشاهده محصول و یا خرید به لینک زیر مراجعه نمایید
https://etebarkala.com/products/inoi-241-dual-sim-32mb-and-32mb-ram-mobile-phone