etebarkala snappay
etebarkala snappay

تاریخچه برند وان پلاس

5
(1)
شکیبا گیلانی
2 سال پیش
تاریخچه برند وان پلاس

شاید باور کردن این موضوع که یک شرکت تازه تاسیس که در سال ۲۰۱۳ فعالیت خود را آغاز کرده، در عرض گذشت دو سال از زمان تاسیسش و در سال ۲۰۱۵، یک میلیارد دلار درآمد کسب کند، سخت باشد. باور نخواهید کرد اگر به شما بگویم که این شرکت راه را هموار کرده و موجی از محصولاتی را ایجاد کرده است که علیرغم مقرون به صرفه بودن، رقیبی سرسخت برای سایر کمپانی‌های قدیمی شده است. اما حقیقت دارد! کمپانی وان پلاس در سال ۲۰۱۳ وارد بازاری شد که پیش‌تر توسط غول‌های تکنولوژی اشباع شده بود و توانست تبدیل به رقیبی سرسخت برای آنان شود.

در این مطلب به شرح تاریخچه کمپانی وان پلاس، تولید کننده گوشی‌های هوشمند خواهیم پرداخت و اگر علاقه‌مند به خواندن داستان شکل گیری، رشد و پیشرفت این شرکت چینی هستید، تا انتهای این مقاله با مجله اعتبارکالا همراه باشید.

شکل گیری ایده تاسیس کمپانی وان پلاس

کمپانی OnePlus توسط دو مرد به نام‌های Pete Lau و Carl Pei تأسیس شد. لاو (Pete Lau) معاون سابق کمپانی اوپو و رقیب فعلی OnePlus و کارل پی (Pete Lau) نیز یک برنامه نویس کامپیوتر بود.

موسسان کمپانی وان پلاس می‌گویند همه چیز از یک گفت‌وگوی دوستانه در آگوست ۲۰۱۳ بین تعدادی از کارمندان اولیه وان پلاس که در آن زمان فقط ارتباط دوستانه‌ای با یکدیگر داشتند شروع شد. هنگامی که همگی به دور یک میز برای صرف قهوه نشسته بودند، گوشی‌های همراه خود را روی میز گذاشتند و در کمال تعجب متوجه شدند که همگی از گوشی‌های آیفون استفاده می‌کنند. درحالی که همگی در شرکت‌های تولیدکننده گوشی‌های اندرویدی مشغول به کار بودند، گوشی‌های iOS را به اندروید ترجیح می‌دادند. این موضوع پرسشی را مطرح کرد که چرا باید گوشی‌های آیفون را به سایر برندها ترجیح دهند؟

همین مسئله ایده تاسیس یک شرکت بزرگ با هدف ایجاد تعادل در کیفیت بالا و قیمت پایین‌تر نسبت به سایر برندهای تولید کننده گوشی هوشمند را در ذهن دو بنیانگذار وان پلاس ایجاد کرد. شعار Never Settle به عنوان یک ایدئولوژی از این واقعیت ناشی می‌شود که کاربران فقط به این دلیل که بودجه هنگفتی برای ارتقا ندارند، نباید مجبور باشند به یک تلفن نامرغوب رضایت دهند.

لاو (Lau) می‌گوید، ما محصولی زیباتر و با کیفیت‌تر تولید خواهیم کرد و هر کاری انجام شده باید تجربه واقعی کاربر را در استفاده روزمره بهبود بخشد.

آغاز به کار کمپانی وان پلاس

شرکت OnePlus اولین گوشی به نام OnePlus One را در ۲۳ آوریل ۲۰۱۴ معرفی کرد. گوشی OnePlus One به عنوان یک تلفن انحصاری عرضه شد که تنها با دعوتنامه در هند می‌توانستید آن را تهیه کند. این گوشی توسط آمازون ارسال می‌شد و اولین گوشی در نوع خود بود که به صورت آنلاین در دسترس قرار گرفت.

نحوه خرید به این صورت بود که شخص خریدار پس از آنکه یک دعوتنامه دریافت می‌کند، به آمازون رفته و با آن دعوتنامه تلفن را می‌خرید. کسانی که این گوشی را بدون واسطه و مستقیم از کمپانی سازنده خریداری می‌کردند، بخشی از یک باشگاه انحصاری افرادی بودند که OnePlus One دارند.

استراتژی استفاده از دعوتنامه، هیجان را در بین مردم جهت خرید بالا می‌برد. این اقدام سبب می‌شد تا سایر کاربران تصور کنند که با چیزی فراتر از یک گوشی هوشمند مواجه هستند. البته وان پلاس می‌گوید این استراتژی برای کنترل تقاضا در ابتدای تولید بود که احتمال می‌دادند که نتوانند به تقاضای کاربران پاسخ دهند.

لاو می‌گوید، خط نکسوس به مصرف‌کنندگان اطلاع داده بود که می‌توانند گوشی‌های هوشمند را به صورت آنلاین خریداری کنند. این اقدام برای ما که خیلی دیر وارد بازار جهانی شده بودیم، بسیار مفید بود.

گوشی‌های OnePlus از همان ابتدا با همکاری شرکتی به نام Cyanogen Inc روی سیستم‌عامل اندروید اجرا شد. شرکت Cyanogen Inc برای ساخت سیستم‌عامل اندروید برای همه گوشی‌های OnePlus، قرارداد انحصاری با این شرکت منعقد کرد.

رشد وان پلاس و ورود به بازارهای جهانی

کمپانی OnePlus در هند با وعده افتتاح ۲۵ فروشگاه در این کشور راه اندازی شد که در سال ۲۰۱۹ این تعداد به طور میانگین به ۳۵ فروشگاه افزایش یافت. این شرکت اکنون در ۳۸ منطقه، ۲۱ کشور دفتر فروش داشته  و بیش از ۱۰۰۰ کارمند دارد.

 سیستم دعوتنامه، روش اصلی خرید برای OnePlus One و OnePlus Two بود، و زمانی که وان پلاس گوشی‌های OnePlus 3 را در ژوئن ۲۰۱۶ عرضه کرد، این سیستم فروش برای همیشه متوقف شد.

گوشی‌های هوشمند وان پلاس ابتدا فقط در هند فروخته می‌شدند. البته، با رشد شرکت، اکنون در کشورهای اروپایی و آمریکایی مانند اتریش، بلژیک، بلغارستان، کانادا، چین، کرواسی، قبرس، جمهوری چک، دانمارک، استونی، فنلاند، فرانسه، آلمان، یونان، هنگ کنگ، مجارستان، هند، ایرلند، ایتالیا، لتونی، لیتوانی، لوکزامبورگ، مالت، هلند، لهستان، پرتغال، رومانی، اسپانیا، اسلواکی، اسلوونی، سوئد، بریتانیا، و ایالات متحده آمریکا به فروش می‌رسد.

وان پلاس نسل از گوشی‌های هوشمند را منتشر کرده است که OnePlus 7 و OnePlus Pro جدیدترین آن‌ها هستند. این شرکت رشد بسیار سریعی در تولید و فروش گوشی‌های هوشمند داشته که فروش آن بین سال‌های ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۸ به میزان ۴۵ درصد افزایش یافته است. تنها یک سال مالی و جهش با این رشد، کاری نیست که هر شرکتی بتواند انجام دهد.

وان پلاس چگونه درآمد خود را بالا برده است؟

پی (Pei) در پاسخ به این پرسش می‌گوید، از آنجایی که ما از مجموعه خدمات Google استفاده می‌کنیم، و خودمان تولید کننده نرم‌افزار نیستیم، بدیهی است که درآمدی از بابت نرم‌افزارها نداشته باشیم. تمام درآمد ما از سخت افزار به دست می‌آید. برای بالا بردن سود خالص، برای بازاریابی فروش، هزینه زیادی نمی‌کنیم که همین صرفه جویی در هزینه‌ها موجب افزایش سرمایه می‌شود. همچنین فروش مستقیم به مصرف کننده یکی دیگر از دلایل رشد اقتصادی ما است چرا که دیگر نیازی به تامین هزینه‌های اولیه‌ی دفاتر واسطه نداریم.

سخن پایانی

کمپانی OnePlus نیز با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم کرده است، اما این شرکت دست از تلاش بر نداشته و اقدامات مختلفی برای رشد خود از جمله تولید گوشی‌های هوشمند با کیفیت و مقرون به صرفه داشته است. کسی اطلاعی از اقدامات آتی این شرکت ندارد اما شرکت تازه تاسیسی که به سرعت چنین موج‌های بزرگی را در بازار ایجاد کند، آینده غیرقابل پیش‌بینی دارد. تنها حدسی که می‌توان زد این است که در آینده وان پلاس از رشد چشمگیری چه در تولید گوشی و چه در فروش آن در بازار جهانی، خواهد داشت.

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

5 / 5. تعداد رای دهندگان: 1

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید


دیدگاه خود را ارسال کنید :