etebarkala snappay
etebarkala snappay

مقایسه Xiaomi 12 با شیائومی 11T pro

4.4
(20)
شکیبا گیلانی
1 سال پیش
مقایسه Xiaomi 12 با شیائومی 11T pro

در یکی دو سال اخیر، گوشی‌های پرچمدار شیائومی سهم عمده‌ای از بازار موبایل اروپا و آسیا را به خود اختصاص داده‌اند. این گوشی‌ها علیرغم ویژگی‌های بسیار قدرتمندی که دارند، از قیمت مناسبی نسبت به گوشی‌های پرچمدار سامسونگ داشته و همین امر آن را به یکی از برندهای بازار موبایل تبدیل کرده است. در این بلاگ دو گوشی پرچمدار Xiaomi 12 با شیائومی 11T pro‌ را با یکدیگر از نظر عملکرد، نمایشگر، دوربین و طول عمر باتری با یکدیگر مقایسه کرده‎ایم. اگر قصد خرید یک گوشی پرچمدار اما با قیمتی استثنایی دارید، در این بلاگ با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید: مقایسه گوشی Google Pixel 6 و گوشی Google pixel 6A + معایب و مزایا

مقایسه قیمت Xiaomi 12 با شیائومی 11T pro

گوشی هوشمند شیائومی 11T pro در حال حاضر یکی از گوشی‌های پرچمدار موجود در بازار است. از سویی دیگر گوشی هوشمند Xiaomi 12 نیز از پرچمداران شیائومی در بازار اروپا محسوب می‌شود. از آنجایی که شیائومی همواره از سیاست‌های ارزان قیمت بودن، جهت فروش بالای محصولات خود استفاده می‌کند، بنابراین علیرغم پرچمدار بودن هر دو گوشی، قیمت مناسبی داشته و می‌توان با پرداخت هزینه‌ای معقول از یک گوشی با سخت‌افزار قدرتمند بهره‌مند شد. شیائومی 11T Pro با قیمتی حدود ۵۶۰ دلار و شیائومی ۱۲ با قیمت ۶۲۹ دلار به فروش می‌رسد و این اختلاف قیمت کم‌تر آن چیزی است که بتواند موجب برتری یکی بر دیگری بشود. با این حال از آنجایی که در این بلاک مقایسه، کوچکترین اختلاف‌ها نیز لحاظ می‌شود، بنابراین باید گفت، Xiaomi 12 با اختلاف کمی برنده این بخش از مقایسه است.

برنده: Xiaomi 12

طراحی Xiaomi 12 برتر است یا شیائومی ردمی 11T Pro

متمایزترین گوشی هوشمند دنیا از نظر ظاهری نیست، اما این خط T این شرکت ویژگی‌های بسیار خوبی دارد. این گوشی هوشمند کمی بزرگ است اما در نظر داشته باشید که این ابعاد، نمایشگر بزرگتری را در اختیار می‌گذارد. وزن گوشی هوشمند شیائومی 11T Pro ۲۰۴ گرم است که در دست گرفتن آن کمی سخت است. جنس قاب پشتی آن شیشه‌ای بوده و جنس محافظ پنل آن نیز گوریلا گلس ویکتوس است. فریم 11T Pro آلومینیومی بوده و برامدگی دوربین عقب نیز بسیار باسلیقه طراحی شده است.

برخلاف 11T Pro، گوشی هوشمند Xiaomi 12 جز گوشی‌های جمع و جور محسوب می‌شود و تنها ۱۷۹ گرم وزن داشته و از شیائومی 11T Pro سبک‌تر است. دوربین آن نیز درون یک قاب برجسته قرار گرفته که از نظر طراحی به همان ظرافت 11T Pro است. از نظر جنس بدنه و فریم این دو گوشی پرچمدار با یکدیگر برابر هستند و از استحکام کافی برخوردارند. تنها تفاوت میان این دو گوشی، وزن آن‌ها است که چندان فرقی ندارد.

گوشی پرچمدار 11T Pro  دارای ضخامت ۸.۸ میلی‌متر بوده و از اغلب گوشی‌های پرچمدار، ضخامت بیشتری دارد؛ اما تمام منحنی‌ها و برجستگی‌های این تلفن هوشمند، کاملا با سلیقه و با فکر طراحی شده است. ضخامت گوشی Xiaomi 12 برابر ۸.۲ میلی‌متر بوده که نازک‌تر از 11T Pro بوده و در نتیجه کار کردن با آن آسان‌تر است.

گوشی هوشمند 11T Pro در رنگ‌های خاکستری، سفید مرواریدی و آبی در بازار موجود است که تمامی رنگ‌ها بسیار چشم نواز هستند. شیائومی ۱۲ نیز در چهار رنگ خاکستری، آبی، بنفش و سبز به فروش می‌رسد.

شیائومی 11T Pro دارای ابعاد کلی آن ۱۶۴.۱ در ۷۶.۹ در ۸.۸ میلی‌متر است و همانطور که اشاره شد، این ابعاد برای یک گوشی هوشمند کمی بزرگ است. از سویی دیگر نمایشگر Xiaomi 12 ابعاد کوچکتری داشته و ۶.۲۸ اینچ است. به همان نسبت ابعاد کلی Xiaomi 12 از 11T Pro کوچکتر بوده و برابر است با ۱۵۲.۷ در ۶۹.۹ در ۸.۲ میلی‌متر. این گوشی در برابر آب و گرد و غبار نیز مقاوم نبوده و گواهی IP ندارد.

شیائومی 11T Pro فاقد جک ۳.۵ میلی‌متری صدا جهت اتصال هدفون باسیم بوده، و یک اسلات اسلات USB-C در پایین برای شارژ تلفن یا انتقال داده‌ها به دستگاه دیگری وجود دارد. همچنین دکمه پاور و کنترل صدا نیز در قسمت راست فیرم آن قرار گرفته که حسگر اثر انگشت نیز دقیقن در زیر دکمه پاور قرار دارد. در گوشی Xiaomi 12 علاوه‌بر جک ۳.۵ اینچی و اسلات USB-C، یک IR Blaster نیز وجود دارد که به شما امکان می‌دهد از تلفن به عنوان کنترل از راه دور برای تلویزیون یا ویژگی‌های خانه هوشمند خود استفاده کنید.

برنده: Xiaomi 12

برتری نمایشگر Xiaomi 12 نسبت به شیائومی 11T Pro

شیائومی 11T Pro دارای نمایشگر AMOLED ۶.۶۷ اینچی بوده و با وضوح تصویر ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل و نرخ به روز رسانی ۱۲۰ هرتز، یک نمایشگر مناسب برای انجام اغلب کارها از وب گردی گرفته تا تماشای ویدئو، است. تنها نقطه ضعف این نمایشگر، قرار گرفتن حفره دوربین سلفی در مرکز قسمت بالایی نمایشگر است که کمی حواس کاربر را پرت می‌کند. اما حاشیه‌های اطراف نمایشگر کاملا باریک طراحی شده است.

نمایشگر Xiaomi 12 دارای ابعاد ۶.۲۳ اینچ با پنل AMOLED بوده که از اندازه معمول نمایشگرهای شیائومی کوچکتر است. گوشی Xiaomi 12 نیز مانند 11T Pro از وضوح تصویر ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل برخوردار است و نرخ نوسازی آن نیز به ۱۲۰ هرتز می‌رسد. شیائومی ۱۲ همچنین به خود می‌بالد که نمایشگر از ۶۸ میلیارد رنگ با Dolby Vision و HDR10+ پشتیبانی می‌کند.

برنده: هر دو گوشی شیائومی

مقایسه دوربین Xiaomi 12 با شیائومی 11T Pro

شیائومی 11T Pro از دوربین‌های اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی و تله ماکرو ۵ مگاپیکسلی برخوردار بوده، اما دوربین‌های فوق عریض و سلفی آن به ترتیب ۸ و ۱۶ مگاپیکسل با رزولوشن پایین‌تر هستند. دوربین اصلی در شرایط نوری مناسب، با کنتراست خوب، تصاویری با رنگ‌های شفاف و جزئیات زیاد، ثبت می‌کند. این دوربین به‌طور پیش‌فرض از ‘pixel binning’ استفاده می‌کند، فرآیندی که طی آن پیکسل‌ها یا فتوسایت‌ها روی حسگر ترکیب می‌شوند تا پیکسل‌های کمتر اما بزرگ‌تری ایجاد کنند، به این معنی که تصاویر گرفته شده ۲۷ مگاپیکسل هستند. در قسمت جلویی، یک لنز واید ۱۶ مگاپیکسلی وجود دارد که برای گرفتن عکس‌های سلفی ساده و تماس‌های ویدیویی است.

در ظاهر گوشی Xiaomi 12 نیز دارای سه دوربین پشتی بوده که شامل دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی ، ۱۳ مگاپیکسل فوق عریض و ۵ مگاپیکسل تله ماکرو است. اما سنسورهای بزرگتر و دقیق‌تری داشته که تصاویری واضح و روشن ثبت می‌کند.

تصاویر گرفته شده با دوربین اصلی شیائومی ۱۲ دارای رنگ‌های زنده، کنتراست چشمگیر و جزئیات زیاد است. با این حال، برخی تصاویر از شدت رنگ و روشنایی زیادی برخوردار هستند که کمی از حالت طبیعی خارج می‌شوند.

لنز تله ماکرو Xiaomi 12 به شما این امکان را می‌دهد که بدون نزدیک‌تر کردن گوشی به سوژه، عکس‌های کلوزآپ دقیقی بگیرید و مطمئن شوید که نور گوشی را مسدود نمی‌کنید. در جلو یک دوربین ۳۲ مگاپیکسلی برای گرفتن عکس‌های سلفی وجود دارد. این دوربین قادر به ثبت تصاویر زیبا و روشنی بوده به‌ویژه عکس‌های پرتره با کیفیتی را ثبت می‌کند.

دوربین گوشی Xiaomi 12 دارای ویژگی ویرایش آسمان است. در برنامه گالری می‌توانید در هنگام ویرایش عکس، پس زمینه آسمان را به آن اضافه کنید که کاملا واقعی به نظر می‌رسد.

برنده: 11T Pro

مقایسه پردازنده Xiaomi 12 با شیائومی 11T Pro

شیائومی 11 تی پرو به پردازنده اسنپدراگون ۸۸۸ استفاده مجهز است که پردزنده رده بالای اندرویدی نبوده و نسخه پلاس آن کمی قبل از عرضه این گوشی منتشر شد، اما همچنان یک پردازنده فوق العاده قدرتمند است. این گوشی مجهز به  رم ۸ یا ۱۲ گیگابایتی و حافظه داخلی ۲۵۶ یا ۱۲۸ گیگابایتی است که پیشنهاد می‌شود گزینه ۲۵۶ گیگابایتی را انتخاب کنید.

موارد فوق مشخصات کاملاً مناسب برای یک تلفن هوشمند مدرن هستند و معمولا در حین استفاده از گوشی هیچ مشکل عمده‌ای پیش نخواهد آمد. شیائومی 11T Pro قادر به اجرای تمام برنامه‌ها و بازی‌ها بوده و با اندروید ۱۱ اجرا می‌شود که اگر از برخی از ویژگی‌های غیر ضروری و اضافی چشم پوشی کنیم، این اندروید تا امروز سیستم‌عامل خوبی یوده است. این گوشی اتصالات 5G‌ دارد، ویژگی که اغلب گوشی‌های پرچمدار جدید از آن بهره‌مند هستند.

برخلاف شیائومی 11T Pro، گوشی Xiaomi 12 از قدرتمند‌ترین پردازنده موبایل اسنپدراگون ۸ نسل ۱ استفاده می‌کند. این گوشی در بنچمارک Geekbench 5، امتیاز چند هسته‌ای ۳۴۰۱ را به دست آورده است. تنها ویژگی منفی این پردازنده، تولید گرمای زیاد است که این مشکل داغ شدن بیش از حد می‌تواند برای گیمرهای پرکار موبایل مشکل ساز باشد.

گوشی Xiaomi 12 در دو نسخه ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت فضای ذخیره سازی، ۸ یا ۱۲ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت فضای ذخیره سازی در دسترس قرار دارد. همچنین دارای اتصالات 5G نیز هست. این گوشی شایئ>می با اندروید ۱۲ راه‌اندازی می‌شود.

برنده: Xiaomi 12

مقایسه طول عمر باتری Xiaomi 12 با شیائومی 11T Pro

عملکرد ۱۱ تی پرو کاملاً درجه یک نیست، اما باتری آن یکی از بهترین باتری‌های گوشی هوشمند است. عمر باتری آن بالا بوده و می‌توانید با خیالی راحت با آن کار کنید. باتری آن یک روز کامل را دوام خواهد آورد و حتی بعد از یک روز کامل کاری، هنوز ۳۰ تا ۴۰ درصد باتری خواهد داشت. بنابراین می‌توانید حتی دو روز نیز بدون نیاز به شارژ مجدد، از آن استفاده کنید.

گوشی هوشمند Xiaomi 11T Pro از شارژ سیمی فوق‌العاده سریع با ۱۲۰ وات پشتیبانی می‌کند که ۱۷ دقیقه طول می‌کشد تا گوشی به طور کامل شارژ شود. این گوشی شارژ بی‌سیم ندارد و همین موجب پایین آمدن قیمت آن نسبت به نمونه‌های مشابه شده است.

شیائومی ۱۲ نیز به باتری قدرتمندی مجهز است که طول عمر مناسبی دارد. باتری این گوشی در شراطی حداکثر استفاده از آن، یک روز کامل را دوام خواهد آورد. این باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپری بوده که با توجه به کوچک بودن نمایشگر این گوشی، مانند 11T Pro دوام خوبی دارد.

شارژر سیمی آن ۶۷ واتی بوده و در دسته شارژرهای سریع قرار می‌گیرد و در کمتر از ۴۰ دقیقه گوشی شما از صفر به صد در صد شارژ کامل می‌رسد. که سرعت شارژ آن از شیائومی 11T Pro کمتر است. شیائومی ۱۲ همچنین از یک منبع تغذیه بی‌سیم ۵۰ واتی نیز پشتیبانی می‌کند که در کمتر از یک ساعت گوشی شما کاملا شارژ می‌شود.

در نهایت، شارژ بی‌سیم معکوس ۱۰ واتی این دستگاه به شما امکان می‌دهد دستگاه دیگری را با استفاده از Xiaomi 12 روشن و شارژ کنید. اما چندان قوی عمل نمی‌کند و معمولا مورد استفاده قرار نمی‌گیرد.

برنده: هر دو گوشی شیائومی

سخن پایانی

هر دو گوشی که در این بلاگ مورد بررسی و مقایسه قرار گرفت، از رده پرچمداران شیائومی هستند و می‌توان گفت هر دو تا حد زیادی با یکدیگر برابر هستند اما با توجه به اینکه تاریخ معرفی Xiaomi 12 پس از 11T Pro بوده، این گوشی از برخی جهات نسبت به 11T Pro برتری‌هایی دارد اما این برتری آنقدر زیاد نبوده که بتوان گفت Xiaomi 12 در رتبه‌ای بالاتر از 11T Pro قرار می‌گیرد. با این وجود در این بلاگ سعی شد با توجه به همان تفاوت‌های حداقلی، به مقایسه این دو گوشی پرچمدار شیائومی بپردازیم.

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

4.4 / 5. تعداد رای دهندگان: 20

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید


دیدگاه خود را ارسال کنید :

سید محمد طاها حکیمی گفت:

12 t pro بهتره یا 11 t pro

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
به مطلب مراجعه کنید. ما در این مطلب به طور کامل این دو گوشی را با یکدیگر مقایسه کرده‌ایم

امید عظیمی گفت:

دوربین شیائومی ۱۲ بهتره یا آیفون ۱۱ ساده

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
بدون شک آیفون ۱۱ استاندارد دوربین بهتری دارد

مرتضی شیری گفت:

سلام،بین خرید mi 12 با mi11t pro کدوم از لحاظ کیفیت فیلم برداری و دوربین،وضوح تصاویر،باطری،عملکرد بهتره

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
از نظر دوربین و کیفیت عکاسی و فیلمبرداری، به مراتب گوشی mi 11 Pro عملکرد بهتری دارد

حلاج گفت:

سلام من تو این دو مدل گوشی گیر کردم کدومش بهتره از لحاظ کیفیت صدا دوربین 11Tیا12mi

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
همانطور که در مطلب به آن اشاره شد، شیائومی 11T Pro به مراتب بهتر است

محمدخانی گفت:

سلام من تو این دو مدل گوشی گیر کردم کدومش بهتره از لحاظ کیفیت صدا دوربین 11Tیا12mi

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
همانطور که در مطلب به آن اشاره شد، شیائومی 11T Pro به مراتب بهتر است

ابراهیمی گفت:

باسلام من بین دوراهی خرید گوشی شیامی 12 یا شیامومی 11 تی پرو ماندهام توصیه شما چیست

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
ما به شما شیائومی ۱۱ تی پرو را پیشنهاد می‌کنیم

مهدی هاشمی گفت:

گوشی می ۱۲ بهتره یا نوت۱۱ پرو

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
سری‌های ردمی نوت مانند ردمی نوت ۱۱، گوشی‌های میان رده شیائومی هستند و اگرچه از بهترین گوشی‌های بازار هستند اما در مقایسه با سری های پرچمدار شیائومی مانند می ۱۲، عملکرد ضعیف تری دارند

مینا گفت:

کدوم بخرم

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
ما به شما گوشی شیائومی ۱۲ را پیشنهاد می‌کنیم

طاهر زندی گفت:

سلام ۱۲ لایت الان تو بازار موجوده ممنونم اگه جواب بدین

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
بله با قیمت حدود ۱۱ میلیون ۳۰۰ در بازار به فروش می‌رسد

مجید گفت:

گوشی شیائومی 11tپرو بهتره یا 12x

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
از آنجایی که هر مدل جدید گوشی‌های هوشمند از به روزرسانی سخت افزاری برخوردار هستند، لذا عملکرد بهتری نیز ارائه می‌دهند. بنابراین ما به شما Xiaomi 12 را پیشنهاد می‌کنیم که از دوربین و سایر سخت افزار بسیار خوبی برخوردار است

صادق بوعذار گفت:

دوربین کدام گوشی بهتره

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
همانطور که در انتهای بخش مقایسه دوربین، برنده بهترین دوربین را مشخص کردیم، گوشی شیائومی 11T Pro دوربین بهتری دارد.

Sajedeh گفت:

گوشی خوب از نظر دوربین و باتری تا رنج 10میلیون

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
ما از بین گوشی‌های سامسونگ، گوشی سامسونگ گلکسی A53 5G را پیشنهاد می‌کنیم و از بین گوشی‌های شیائومی، گوشی Xiaomi 11T را پیشنهاد می‌کنیم

کاربر گفت:

سلام وقتتون من دنبال یه گوشی خوب میگردم که بعد دو سه سال خراب نشه و افت نکنه توی باطری و و انواع کارای دیگه استفادم هم زیاده از گوشی

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
هر دو مدل گوشی که در این مطلب معرفی شدند، از نظر باتری و عملکرد بسیار خوب بوده و کارایی آن تا ۳ سال تضمین شده است.

ممحمد گفت:

سلام وقت بخیر ببخشید گوشی شیائومی 12x بیشتر ارزش خرید داره یا 11t pro کدومش بهتره؟؟

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
با توجه به مرادی که در این بلاگ بررسی شده شیائومی ۱۲ از قدرت و کیفیت بالاتری نسبت به 11t pro برخوردار است. اما با توجه به اینکه این اختلاف بسیار جزئی بوده، لذا خرید 11t pro نیز ارزش بالایی دارد