etebarkala snappay
etebarkala snappay

بهترین لپ‌تاپ‌ برای معماران ۲۰۲۳

4.3
(13)
شکیبا گیلانی
1 سال پیش
بهترین لپ‌تاپ‌ برای معماران ۲۰۲۳

برای معماران و دانشجویان معماری خرید لپ تاپی که بتواند پاسخگوی نیازشان بوده و خروجی‌هایی با کیفیتی ارائه دهد، کاری به نسبت دشوار است. شما  به لپ‌تاپی نیاز دارید که بتواند از میانگین نیاز یک معمار قوی‌تر عمل کند. در حال حاضر معماران و طراحان داخلی از انواع نرم‌افزارهای پیشرفته جهت پیاده سازی طرح‌های خلاقانه خود استفاده می‌کنند. این نرم‌افزارها بسیار سنگین بوده و جهت اجرا به سخت‌افزاری قدرتمند نیاز دارد. در نتیجه یک معمار و یا دانشجوی معماری به یک لپ تاپ قدرتمند نیاز دارد.

در این بلاگ در ابتدا نگاهی کوتاه به سخت‌افزار مورد نیاز برای یک لپ تاپ معماری مناسب خواهیم انداخت و در ادامه بهترین لپ تاپ های معماری را از برترین برندها بررسی خواهیم کرد. اگر معمار هستید و قصد تهیه لپ‌تاپی را دارید که پاسخگوی نیازهای خلاقانه‌ شما باشد، تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

لپ تاپ‌ های معماری چه ویژگی‌هایی باید داشته باشند؟

اگرچه بسیاری از لپ تاپ‌های میان رده با سخت‌افزار معمولی می‌توانند برنامه‌هایی مانند Revit و یا 3D MAX  را اجرا کنند. اما نکته مهم اینجاست که مشکلات زیادی در هنگام کار برای شما ایجاد می‌کنند و در نهایت عملکرد خوبی نخواهند داشت. بنابراین سخت‌افزارهایی که در ادامه به آن می‌پردازیم، حداقل سخت‌افزاری است که به آن نیاز خواهید داشت.

واحد پردازش مرکزی یا (CPU)

یک لپ تاپ مناسب برای آرشیتکت‌ها  حداقل به پردازنده Intel Core i7 و یا پردازنده AMD Ryzen 7 نیاز دارد تا در حین انجام برنامه‌های مختلف با مشکل رو‌به‌رو نشده و نرم‌افزارهای طراحی کاملا روان اجرا شود.

واحد پردازش گرافیکی (GPU)

همانطور که می‌دانیم، نرم‌افزارهای سنگینی مانند Rhino یا 3D Max‌ یا ArchiCAD یا Revit به پردازنده گرافیکی بسیار قدرتمندی نیاز دارند تا بتوان در انتهای کار رندرهای مناسب و با کیفیتی از طرح نهایی گرفت. یک لپ‌تاپ ایده‌آل برای معماری حداقل به پردازنده گرافیکی ۴ گیگابایتی برای پردازش نیاز دارد.

رم (RAM)

نرم افزارهای معماری قسمت عمده‌ای از RAM شما را به خود اختصاص می‌دهند. مخصوصاً هنگام انجام چند کار همزمان و رندرهایی با کیفیت بالا؛ بنابراین، لپ‌تاپ شما باید دارای ۱۶ یا ۳۲ گیگابایت رم باشد. البته اگر هنوز حرفه‌ای نیستید و یک دانشجوی معماری هستید، یک رم ۸ گیگابایتی نیز می‌تواند کافی باشد.

هارد دیسک (HDD) یا درایو جامد (SSD)

فایل‌های کارهای معماری که شامل پلان‌ها و رندرهای سه بعدی است، نیاز به فضای ذخیره سازی بالایی دارد. یک حافظه  SSD  از نظر سرعت و بسیار بهتر از یک هارد دیسک مکانیکی عمل می‌کند اما در نظر داشته باشید که قیمت بالاتری نیز نسبت به هارد دیسک مکانیکی دارد. پیشنهاد می‌شود همزمان از یک هارد دیسک مکانیکی با ظرفیت بالا جهت ذخیره سازی و یک اس اس دی ۱۲۸ گیگابایتی برای بوت شدن برنامه‌ها استفاده کنید.

اندازه نمایشگر و وضوح تصویر

با توجه به جزئیات لازم، یک لپ‌تاپ با نمایشگر بین ۱۵ تا ۱۷ اینچی معمولاً برای کارهای معماری ضروری شناخته می‌شود. با این حال، اگر نیاز به یک لپ‌تا‌پ کوچکتر برای حمل آسان‌تر دارید، نمایشگرهای ۱۳.۳ و ۱۴ اینچی نیز می‌تواند جوابگوی نیازهای شما باشد. در نظر داشته باشید که نمایشگر باید دارای وضوح تصویر فول اچ دی FHD‌ باشد.

در ادامه به معرفی بهترین لپ‌تاپ‌های اپل، اچ پی، ایسوس، لنوو و ام اس ای خواهیم پرداخت. لپ‌تاپ‌هایی که به بررسی آن پرداخته‌ایم، همگی می‌توانند یک انتخاب مناسب برای دانشجویان معماری و معماران باشد.

بهترین لپ تاپ های اپل برای معماران

مک بوک پرو ۱۶ اینچی اپل

مک بوک پرو ۱۶ اینچی اپل یکی از بهترین لپ تاپ‌های موجود در بازار برای معماران است. به لطف پردازنده‌های جدید M1 Pro یا M1 Max، این لپ‌تاپ عملکرد بسیار عالی دارد. این دو پردازنده نتایج عالی را برای کار با نرم‌افزارهای سنگین معماری ارائه می‌دهند.

نمایشگر ۱۶ اینچی این لپ‌تاپ فضای زیادی برای کار در اختیار شما قرار می دهد. چنین ابعادی می‌تواند طرح نهایی را در ابعاد و کیفیت مناسب به کارفرما نمایش دهد. روشنایی پنل به ۵۰۰ نیت می‌رسد و پوشش کاملی از فضای رنگی گسترده‌ی P3 در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

سیستم خنک‌کننده‌ی این لپ‌تاپ از فن‌هایی بزرگ‌ با پره‌های طویل در کنار دریچه‌های وسیع‌تر بهره می‌برد، بدین‌ ترتیب جریان هوا ۲۸ درصد افزایش می‌یابد. مک بوک پرو ۱۶ اینچی به لطف پردازنده گرافیکی AMD Radeon 5000M برای گرفتن رندرهایی با کیفیت بالا بسیارمناسب است.

مک بوک ۱۶ اینچی اپل در قدرتمندترین حالت خود دارای پردازنده ۸ هسته‌ای به همراه ۶۴ گیگابایت رم است که اجرای نرم افزارهای مختلف و انجام کارهای پردازشی سنگین را برای آرشیتکت‌ها آسان‌تر می‌کند. همچنین ذخیره سازی MacBook Pro در بالاترین حالت خود تا ۸ ترابایت اس اس دی می‌رسد.

 برخلاف مک‌بوک‌های قبلی، مک‌بوک پرو جدید با مجموعه‌ای از پورت‌ها، از جمله ۴ تاندربولت و یک پورت HDMI در اندازه کامل نیز عرضه می‌شود. اگرچه برای خرید این لپ‌تاپ باید هزینه بالایی بپردازید اما از طرفی برای سال‌های طولانی می‌توانید با خیال راحت از یک لپ‌تاپ قدرمند استفاده کنید که نیاز به به‌روزرسانی نخواهد داشت.

مک بوک ایر (M1، 2020) 

مک بوک ایر (M1، 2020) جایگزین مقرون به صرفه تری برای مک بوک پرو گران قیمت فوق است. این لپ‌تاپ علیرغم قیمت مناسبی که دارد، یک لپ تاپ نازک، سبک و با طراحی و کیفیت ساخت خیره کننده است که عملکرد عالی نسبت به قیمت آن ارائه می‌دهد.

مک‌بوک ایر از پردازنده M1 استفاده می‌کند؛ نسخه‌ای با قدرتی کمتر از پردازنده‌های M1 Pro و M1 Max در مک بوک پرو. با این اوصاف همچنان نتایج بسیار چشمگیری ارائه می‌دهد و برای بارگذاری برنامه‌ها و پروژه‌های خود با مشکل مواجه نخواهید شد. اگرچه ممکن است در هنگام گرفتن رندرهای سه بعدی پیچیده و بسیار دقیق کمی به کندی پیش برود.

لپ تاپ MacBook Air  اپل دارای نمایشگر بسیار با کیفیت با سایز ۱۳.۳ اینچی از نوع IPS LED طراحی شده است. وضوح تصویر این لپ تاپ ۲۵۶۰ در ۱۶۰۰ پیکسل است. همچنین این لپ تاپ دارای ۲۵۶ گیگابایت حافظه ssd است.

مک‌بوک ایر در دو پلتفرم موجود است. پلتفرم اول از پردازنده جدید M1 استفاده می‌کند و پلتفرم دوم بر پایه پردازنده‌های اینتل است. پلتفرم‌ اینتل دارای پردازنده‌ی بسیار قدرتمند چهار هسته ای Core i5 از نسل دهم شرکت اینتل است که فرکانس آن در حالت توربو بوست تا ۳.۸ گیگاهرتز می‌رسد. هر دو این پردازنده ها از پردازنده گرافیکی مجتمع ycore Apple-designed integrated GPU بهره خواهند برد.

ضخامت کم و سبکی مک‌بوک ایر، آن را به یک لپ تاپ عالی برای معمارانی تبدیل می کند که می‌توانند آن را به راحتی با خود حمل کنند. اگر از عمر پایین باتری این لپ‌تاپ صرفه‌نظر کنیم، می‌توان گفت که مک‌بوک ایر یک انتخاب فوق‌العاده برای معماران و به‌ویژه دانشجویان معماری خواهد بود. 

بهترین لپ‌تاپ‌های ایسوس برای معماری

لپ تاپ ایسوس ZenBook 15 فوق باریک

لپ‎تاپ ZenBook 15 بدون شک بهترین لپ‌تاپ برند ایسوس و یکی از بهترین‌های بازار است. به نظر می‌رسد تمامی ویژگی‌های این لپ‌تاپ، از صفحه لمسی تعاملی تا AppSwitcher و نیز عملکرد Handwriting در ScreenPad، ویژه معماران حرفه‌ای طراحی شده است.

ویژگی ScreenPad، بهترین و مهم‌ترین ویژگی ZenBook 15 است. این ویژگی جدا از عملکرد صفحه نمایش لمسی، به عنوان یک نمایشگر ثانویه نیز عمل می‌کند.

نمایشگر ۱۵ اینچی ZenBook ایسوس (FHD NanoEdge) علاوه بر نمایش پیکسل به پیکسل طرح‌های شما، این امکان را به شما می‌دهد که آن را در حالت بهترین وضوح تنظیم کنید.  

لپ‌تاپ معماری ZenBook با پردازنده گرافیکی انویدیا جی‌فورس و حافظه ۱ ترابایتی عرضه می‌شود که هر دو عملکرد یک رایانه رومیزی را ارائه می‌دهد. این لپ‌تاپ دارای ۱۶ گیگابایت رم DDR4 بوده که برای پردازش نرم‌افزارهای سنگین معماری کاملا مناسب است.

لپ تاپ ایسوس ROG Zephyrus Duo 16

لپ تاپ ASUS ROG Zephyrus Duo 16 دارای نمایشگر لمسی ثانویه ۱۴ اینچی با کیفیت 4K است که کار چندوظیفه‌ای و چند نرم‌افزاری را بسیار آسان می‌کند. پردازنده NVIDIA GeForce RTX 3080 Ti 16GB GDDR6 این دستگاه یک محیط کاری دیجیتالی صاف را تضمین می‌کند، در حالی که حالت‌های Boost و Turbo نیز برای پشتیبانی از کارهای پویا یک معمار آماده هستند.

نمایشگر ROG Nebula HDR با جدیدترین نمایشگرهای بازی، روشنایی متعادل، نمایش رنگ دقیق و نرخ نوسازی سریع، کیفیت کار را تضمین می‌کند. این بدان معنی است که طراحان می‌توانند با اطمینان به تصویر رنگی نمایشگر خود در هنگام ویرایش و رندر تکیه کنند.

لپ‌تاپ ایسوس ASUS ROG Zephyrus دارای یک نمایشگر ضد نور آبی است که به طراحان و معماران کمک می‌کند تا مدت زمان طولانی را جلوی نمایشگر خود بگذرانند بدون آنکه چشم‌شان خسته شود. این دستگاه دارای یک فلز مایع ارتقا یافته است که CPU و فن‌های Arc Flow را خنک می‌کند، نویز را کاهش می‌دهد و پایداری طولانی مدت را تضمین می‌کند. دستگاهی عالی با ویژگی‌های فراوان که می‌توان بهترین وسیله در دست یک معمار باشد.

بهترین لپ‌تاپ‌های لنوو برای معماری 

لپ‌تاپ ۱۴ اینچی لنوو IdeaPad Slim 9i

لپ‌تاپ IdeaPad Slim 9i لنوو ۱۴ اینچی با صفحه لمسی UHD برای افرادی که تمایل دارند از نمایشگرهای لمسی استفاده کنند عالی است. این لپ‌تاپ دارای نمایشگر لمسی  UHD IPS با وضوح 4K است که انتقال نرم و زمان‌های پاسخ سریع را تضمین می‌کند. یک لپ تاپ قابل اعتماد و قوی برای هر معمار ضروری است و این دستگاه یکی از بهترین انتخاب‌ها خواهد بود.

این لپ‌تاپ با پردازنده Intel EVO Core i7-1195G7 با فرکانس ۵.۰۰ گیگاهرتز، عملکرد سریعی را تضمین می‌کند که می‌تواند از هر کار فردی یا مشترک پشتیبانی کند. لپ‌تاپ Lenovo IdeaPad Slim از ویژگی‌های بسیار مفیدی برخوردار است که شامل صفحه‌کلید با نور پس‌زمینه، خواننده اثرانگشت و سوئیچ شاتر دوربین می‌شود و گردش کار روان و راحت را تضمین می‌کند.

این دستگاه با اتصال به بلوتوث ۵.۰ و وای فای و با درگاه هدفون و دو جک USB-C Thunderbolt 4، آماده پشتیبانی از کار از راه دور است. این لپ‌تاپ می‌تواند تا ۱۰ ساعت بدون شارژ دوام بیاورد و شکل باریک آن حمل و نقل آن را آسان می‌کند. بنابراین می‌توان گفت که IdeaPad Slim 9i دستگاهی عالی برای طراحانی که در محیط‌های کاری متعدد کار می‌کنند خواهد بود.

لپ‌تاپ لنوو ThinkPad P1 Gen 4

لپ‌تاپ ThinkPad P1 Gen 4 دارای ویژگی‎‌های بسیار زیادی است که می‌توان خرید آن را به هر معماری توصیه کرد. این لپ‌تاپ فوق‌العاده حرفه‌ای لنوو به گونه‌ای طراحی شده که تا سالیان طولانی نیازی به ارتقاء آن نخواهید داشت و می‌تواند عملکرد بسیار خوبی داشته باشد.

این لپ‌تاپ علیرغم قیمت مناسبی که دارد از کیفیت ساخت بالایی برخوردار است و سخت‌افزار بسیار قدرتمندی در آن به کار رفته شده که می‌تواند به راحتی و با سرعت بالا کارهای گرافیکی شما را انجام دهد.

پنل ۱۶ اینچی IPS نمایشگر لپ‌تاپ لنوو ThinkPad P1 Gen 4 دارای رزولوشن ۱۶۰۰ در ۲۵۶۰ و روشنایی تصویر ۴۰۰ نیت بوده که ضد انعکاس نور است. یکی از ویژگی‌های این لپ‌تاپ وزن بسیار کم آن است؛ طوری که هنگام حمل در کوله‌پشتی متوجه وزن آن نخواهید شد.

این مدل از لپ‌تاپ‌های لنوو دارای پردازنده Core i7 اینتل (هشت هسته ای)، ۶۴ گیگابایت رم، ۲ ترابایت حافظه اس‌اس‌دی و پردازنده گرافیکی RTX A2000 انویدیا است. چنین سخت‌افزاری نوید یک لپ‌تاپ قدرتمند را می‌دهد که علاوه بر اجرای نرم‎افزارهای سنگین، تا سالهای زیادی نیاز به ارتقاء نخواهد داشت.

بهترین لپ‌تاپ‌های اچ پی برای معماری

لپ تاپ اچ پی ZBook Studio G8 15.6

اگر به دنبال لپ‌تاپی هستید که به اندازه یک رایانه رومیزی قدرتمند باشد و در عین حال قابل حمل و شیک؛ باید بگوییم لپ‎تاپ اچ پی ZBook Studio G8 همان چیزی است که شما به دنبال آن هستید.

لپ تاپ HP ZBook Studio G8 دارای نمایشگر 4k با رزولوشن ۳۸۴۰ در ۲۱۶۰ پیکسل و پنل OLED بسیاری از کاربران را مجذوب خود کرده است. همچنین این نمایشگر به هیچ عنوان چشم را خسته نمی‌کند.

این لپ‌تاپ با پردازنده  Core i7 اینتل ۲.۵۰ گیگاهرتز و کارت گرافیک انویدیا  RTX A2000، می‌تواند کارهای گرافیکی سنگین از رندر گرفته تا ساخت انیمیشن را به راحتی انجام دهد. علاوه بر اینکه باتری این لپ‌تاپ تا ۹ ساعت دوام می‌آورد، فناوری شارژ سریع HP می‌تواند آن را در نیم ساعت ۵۰ درصد شارژ کند.

این لپ‌تاپ اچ پی دارای سی پی یو ۸ هسته ای Core i9 نسل ۱۱، ۲ ترابایت حافظه SSD و ۳۲ گیگابایت حافظه رم بوده که می‌تواند به اکثر نیازهای یک معمار پاسخ دهد.

لپ‌تاپ اچ پی ZBook Studio G8 دارای ابعاد ۰.۷ در ۱۳.۹ در ۹.۲ سانتی‌متر و وزنی معادل ۱.۸ کیلو گرم می‌باشد که به نسبت جمع‌وجور است.

لپ‌تاپ اچ پی ZBook Studio x360 workstation

لپ‌تاپ HP ZBook Studio x360 یکی از بهترین لپ‌تاپ‌ها برای دانشجویان معماری و ابزاری ایده‌آل برای هر معماری است که در داخل و یا خارج از دفتر کار می‌کند. این مدل از لپ ‌تاپ‌های اچ پی مخصوص رندرینگ گرافیکی و انجام کارهایی با پردازش گرافیکی بالا است.

نمایشگر لپ‌تاپ اچ پی ZBook Studio x360 workstation لمسی مات بوده و حسگر نور محیط تعبیه شده در داخل این لپ تاپ بر اساس نور محیط اطراف شما کم و زیاد می‌شود. به این ترتیب می‌توانید در خارج از محیط کار و در فضای آزاد نیز با این لپ‌تاپ بله راحتی کار کنید بدون اینکه وضوح تصویر این نمایشگر افت کند.  

لپ ‌تاپ ورک ‌استیشن اچ پی زدبوک Studio x360 G5 با کارت گرافیک NVIDIA® Quadro® P2000، حافظه رم ۶۴ گیگابایتی ۲۶۶۷ مگاهرتزی و پردازنده Intel® Core i9 ، تصاویر را با وضوح بالا و بدون تأخیر، ویرایش و ارائه می‌دهد.

لپ‌تاپ اچ پی ZBook Studio x360 workstation دارای ۴ گیگابایت حافظه رم از نوع DDR5 بوده که تا ۶۴ گیگابایت قابل ارتقاء است. همچنین از یک اس‌اس‌دی ۵۱۲ گیگابایتی برخوردار بوده که تا ۴ ترابایت امکان ارتقاء دارد. باتری لپ تاپ اچ پی ورک استیشن HP ZBook Studio به مدت ۱۶ ساعت شارژ را نگه میدارد و تنها ظرف مدت ۴۵ دقیقه به طور کامل شارژ می‌شود.

بهترین لپ‌تاپ‌ها ام اس ای برای معماری

لپ‌تاپ ام‌اس‌ای GS66 Stealth

لپ تاپ MSI GS66 Stealth جایزه بهترین لپ‌تاپ برای معماران را دریافت می‌کند. این لپ‌تاپ با حاشیه‌های باریک و مشکی مات به زیبایی با میز کارتان ترکیب می‌شود و جلوه زیبایی دارد.

کیفیت این لپ تاپ فراتر از زیبایی آن است. لپ‌تاپ ام اس ای GS66 Stealth یک لپ‌تاپ قدرتمند با عملکرد بالا است. پردازنده Core i9 اینتل، ۳۲ گیگابایت رم، حافظه ۱ ترابایتی SSD و گرافیک NVIDIA GeForce RTX SUPER ، آن را در کنار قوی‌ترین رایانه‌های رومیزی و لپ‌تاپ‌ها قرار می‌دهد.

لپ‌تاپ ام اس آی مدل GS66 Stealth  به نمایشگر ۱۵.۶ اینچی با رزولوشن FHD دارای نرخ نوسازی ۲۴۰ هرتز بوده و بر روی آن به صورت پیش فرض سیستم عامل Windows 10 Home نصب شده است. این لپ‌تاپ از سیستم عامل ویندوز ۱۰ پرو نیز پشتیبانی می‌کند. لپ تاپ MSI GS66 Stealth انرژی مورد نیاز خود را از طریق یک باتری لیتیوم پلیمری ۴ سلولی با ظرفیت ۹۹.۹ وات ساعت تامین می‌کند. 

لپ‌تاپ ام اس ای WE76 11U

لپ‌تاپ WE76 ام اس ای به نمایشگر ۱۷.۳ اینچی 4K با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز مجهز شده و بطور ۱۰۰ درصدی گاموت رنگی ادوبی RGB را پوشش می‌دهد.

لپ‌تاپ ام اس ای WE76 11U به پردازنده اینتل Core i9-11900H و گرافیک انویدیا Quadro RTX A5000 مجهز شده است که می‌تواند سنگین‌ترین نرم‌افزارهای معماری را اجرا کند. همچنین این لپ‌تاپ از فناوری خنک‌کننده Cooler Booster 5 بهره می‌برد.

معمارانی که بر روی پروژه‌های فوق‌العاده بزرگ کار می‌کنند، حداقل به یک ترابایت حافظه NVME نیاز خواهند داشت. لپ تاپ ام اس ای WE76 11U با یک ترابایت حافظه NVMe و ۳۲ گیگابایت حافظه رم سرعت بوت شدن لپ‌تاپ را افزایش داده و برنامه‌های سنگین گرافیکی را به راحتی اجرا می‌کنند.  

بهترین لپ تاپ مایکروسافت برای معماران

لپ‌تاپ مایکروسافت سرفیس پرو ۹

مایکروسافت سرفیس پرو ۹ قابل حمل، سبک وزن، جمع و جور که به تازگی عرضه شده است آماده پشتیبانی از طراحی‌ معماران بدون توجه به فضای کاری است. این دستگاه با پردازنده نسل دوازدهم اینتل Core و ۲۵۶ گیگابایت حافظه فلش، برای کارهای پویا طراحان آماده شده است. این لپ تاپ ۲ در ۱ دارای عمر باتری ۱۵.۵ ساعت و وزن آن تنها ۸۶۱ گرم است که آن را به وسیله‌ای راحت و قابل اعتماد برای حمل و نقل و کار در هنگام رفت و آمد تبدیل می‌کند.

طراحان می توانند با جفت کردن Surface Slim Pen با دستگاه، از نمایشگر لمسی ۱۳ اینچی PixelSense برای ترسیم طرح‌های خود استفاده کنند. این ابزار قلم برای آن دسته از طراحانی که طراحی دستی و یادداشت برداری را در مرحله مفهومی ترجیح می‌دهند عالی است.

معماران و طراحان داخلی می‌توانند ایده‌های خود را ترسیم کرده و در عین حال از قابلیت‌های یک دستگاه کامپیوتری به طور همزمان استفاده کنند. همچنین مایکروسافت سرفیس پرو ۹ را می‌توان در صورت نیاز با صفحه‌کلید سرفیس پرو جفت کرد.

سخن پایانی

علاوه بر سرعت اجرای نرم‌افزارهای سنگین معماری، کیفیت خروجی پایانی طرح نیز برای معماران بسیار مهم است. رندرها باید با کیفیت عالی به کارفرما تحویل داده شود تا از بروز هرگونه شک و شبه در اجرا جلوگیری به عمل آید. برای آنکه بتوان به راحتی با نرم‌افزهای سنگین گرافیکی کار کرد و در نهایت رندرهای با کیفیت از طرح گرفت، می‌بایست در انتخاب سخت‌افزارهای رایانه خود دقت زیادی داشته باشیم. در هنگام خرید لپ‌تاپ نیز باید به مواردی چون نمایشگر، پردازنده و پردازنده گرافیکی، رم و هارد دیسک لپ‌تاپ توجه کنیم تا مطمئن شویم لپ‌تاپ انتخاب شده از سخت‌افزاری با قدرت بالا برخوردار است. خرید یک لپ‌تاپ قدرتمند شما را تا سالها از خرید یک لپ‌تاپ جدیدی یا ارتقاء لپ‌تاپ فعلی بی‌نیاز می‌سازد.

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

4.3 / 5. تعداد رای دهندگان: 13

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید


دیدگاه خود را ارسال کنید :

سعید گفت:

سلام. برای مهندسان عمران که کار با نرم افزارهای سنگین میکنن. لپ تاپ های اپل چطوری هستن خصوصا این2022جدیدا؟ یکبار برای همیشه میخوام جوابشو بدونم. مک بخرم یا ویندوز. از کیفیت اپل نمیشه گذشت. ولی نظرت مهمه برام حتما بگو ممنون.

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
اگر محدودیت هزینه ندارید، مک بوک های اپل بهترین انتخاب خواهد بود

رویا رحیمی گفت:

سلام بهترین لپ تاپ برای معماری چه مارکو مدلیه ؟

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
به مطلب مراجعه کنید. ما در این مطلب بهترین لپ‌تاپ های ویژه نرم افزارهای معماری را فهرست کرده ایم

سامان گفت:

سلام وقت بخیر یه لپ تاپ میخوام بخرم برای کار های معماری مدلسازی انمیشن ورندرینگ به نظر شما tuf fx 507 zr ب ای این کار مناسبه؟

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
با توجه به پردازنده قدرتمند و گرافیک قوی که این لپ تاپ دارد، در کنار ۱ ترابایت SSD و رم ۱۶ گیگابایتی DDR4 قطعا یکی از بهترین لپ تاپ ها برای کارهای گرافیکی سنگین و نرم افزارهای معماری است

زهرا روزگاری گفت:

لپ تاپ شیائومی Xiaomi RedmiBook Pro 15 i7 MX450 برای معماری خوبه؟

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
مشخصات سخت افزاری این لپتاپ، برای معماری عالی است اما از آنجایی که هنوز امتحان خود را پس نداده و در دسته پرفروش های بازار نیست، نمی‌توان گفت که مانند گوشی های شیائومی قابل اطمینان هستند یا خیر

رضا گفت:

سلام قیمت مک بوک پرو چنده

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
بسته به میزان رم و حافظه داخلی قیمت ها از ۳۵ میلیون تومان تا ۷۰ میلیون تومان متغیر است

مرادی گفت:

سلام وقتتون بخیر برای کار گرافیکی که کارای تدوین و کار با 3dmax ، و .. هست لپ تاپ مک مناسب هست؟ یا هر برند دیگه ای پیشنهاد تون چیه

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
برای آشنایی با بهترین لپ تاپ برای اجرای برنامه‌های گرافیکی به لینک زیر از مجله اعتبارکالا مراجعه نمایید
https://etebarkala.com/blog/best-graphic-laptop/

مرادی گفت:

سلام وقتتون بخیر ، تا رنج قیمت ۵۰ تومن حالا یکم ، کم و زیاد چه لپ تاپی پیشنهاد میکنید برای نرم افزار های سه بعدی و.. مثل 3d max , Mayو.. ؟ اگه مک هم به نظرتون به کارم میاد معرفی کنید

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
ما به شما لپ‌تاپ لنوو ThinkPad P15S Gen 2 را پیشنهاد می‌کنیم که با توجه به پردازنده و رم و پردازنده گرافیکی Intel Iris X Graphics می‌تواند به راحتی سنگین ترین برنامه‌های گرافیکی و معماری را اجرا کند

ناشناس گفت:

خسته نباشید. رم ۸گیگی مک‌بوک ایر m2 برای معماری مشکل‌ساز نمیشه!؟ کم نمیاره!؟

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
خیر. با رم کمتر از ۸ گیگ نیز نرم افزار Revit و 3D Max را به خوبی اجرا کرده‌ام

کیمیا رحمانی گفت:

سلام، وقتتون بخیر. من دانشجوی معماری هستم و راستش هنوز با برنامه ها اشنایی کافی ندارم. به نظرتون اگر مک‌بوک ایر ۱۳ اینچی بخرم، رم ۸گیگ کافی هست!؟ یا به فکر یه مدل دیگه باشم!؟

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
مک بوک ایر ۱۳ اینچی یک گزینه بسار خوب برای دانشجویان و مهندسین معماری است و رم ۸ نیز کفایت می کند

نرگس جوشنلو گفت:

بهترین لب تاب مخصوص نقشه کشی ساختمان

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
در این مطلب سعی شده بهترین لپ‌تاپ‌هایی که برای معماران مناسب است را معرفی کنیم. از آنجایی که اغلب نرم‌افزارهای نقشه کشی و معماری با هم یکی هستند، می‌توانید از این راهنما کمک بگیرید

پرهیزگار گفت:

سلام راهنمایی برای خرید لپ تاب داشتم
اول اینکه چه برندی خوبه
دوم با هزینه بین 15تا 20 پیشنهاد شما چیست
سوم برای رشته معماری پیشنهاد شما چیست

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
برای معماران، لپ‌تاپ‌های ایسوس و ام‌اس‌ای انتخاب خوبی هستند اما با توجه به بازه قیمتی که شما مشخص کرده‌اید، ما به شما لپ تاپ 15.6 اینچی لنوو مدل IdeaPad 5 I5 8G 512G را پیشنهاد می‌کنیم که از سخت افزار خوبی بهره‌مند است

رزا گفت:

لپتاپ اپل برای معماری خوب است؟

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
همانطور که در مطلب به آن اشاره شد، مک بوک‌های اپل یکی از بهترین گزینه‌ها برای دانشجویان و مهندسین معمار است

بهاره مرادی گفت:

لب تاب مناسبی برای کارهای معماری میخواستم که قوی باشه

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
لپ‌تاپ‌هایی که در این مطلب معرفی شدند، بهترین لپ‌تاپ‌ها برای دانشجویان و مهندسین معماری بوده و شما با توجه به بودجه خود می‌توانید یکی از لپ‌تاپ‌های معرفی شده را تهیه نمایید

باسمن مرادب گفت:

مک بوک برای معناری مناسب هست؟و چه برنامه هایی از معماری نمیشه روشون نصب کرد

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
بله. مک بوک ها بهترین لپ‌تاپ برای معماران بوده و تمامی نرم‌افزارهای تخصصی مانند رویت، آرشیکد، 3D Max، اتوکد و… را با سرعت عالی اجرا می‌کند

شاهینی گفت:

لب تاب رشته نقشه کشی معماری تا30تومن چی خوبه

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
ما به شما لپ‌تاپ ۱۴ اینچی VivoBook ایسوس را پیشنهاد می‌کنیم

ازیتا سعدابادی گفت:

چه مک بوکی مناسب معماران هست؟

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
مک بوک پرو ۱۶ اینچی اپل به مراتب بهتر از مک بوک ایر ۲۰۲۰ است. پیشنهاد ما مک بوک پرو ۱۶ اینچی اپل است

زارع گفت:

برای برنامه های معماری مثل اتوکد و فتوشاپ یا ارشیکت چه مک بوکی پیشنهاد میدین

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
هر دو مک بوکی که در این مطلب معرفی شدند، برای نرم افزارهای معماری مناسب است

سیدهاشمی گفت:

به نظرم هیچی اپل نمیشه. ده برابر بقیه کار میکنه

نعیم گفت:

برای مهندسی معماری رنج قیمت بیست الی سی تومن چه نوع لپ تاپی پیشنهاد میشود؟

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
لپ‌تاپ های زیادی در این رنج قیمت وجود دارد که می‌تواند مناسب نرم‌افزارهای معماری باشد مانند: لنوو مدل ThinkBook 15 AB و یا VivoBook K571GT-BQ934

مرتضی امیری گفت:

سلام روز بخیر
من دانشجو معماری هستم و دنبال یه سیستم خیلی خوب برای درس و کار میگردم

میشه لطفا بهم چندتا معرفی کنید

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
به لینک زیر مراجعه کنید علاوه بر معرفی لپ تاپ های مناسب معماران، به ویژگی های مورد نیاز برای خرید یک لپ تاپ معماری هم پرداخته شده
https://etebarkala.com/blog/the-best-laptop-for-architects/