etebarkala snappay
etebarkala snappay

مقایسه گوشی های سامسونگ گلکسی S22 Ultra و شیائومی ۱۱ اولترا + جدول مقایسه ویژگی ها

5
(3)
عاطفه تاسا
2 سال پیش
مقایسه گوشی های سامسونگ گلکسی s22 Ultra و شیائومی ۱۱ اولترا

امروز قصد داریم دو گوشی پرچمدار اولترا را از دو برند محبوب شیائومی و سامسونگ با یکدیگر مقایسه کنیم و مزایا و معایب هر یک را بررسی کنیم. این دو گوشی پرچمدار و قدرتمند تقریبا با فاصله یک سال از هم معرفی شدند و هر کدام از آن‌ها ویژگی‌های خیره کننده‌ای را ارائه می‌دهند که آن‌ها را به محصولاتی ارزشمند برای خرید تبدیل می‌کند. آیا گوشی ۱ ساله شیائومی ۱۱ اولترا توان رقابت با پرچمدار جدیدتر سامسونگ را دارد؟ با مجله اعتبارکالا همراه باشید تا پاسخ این سوال را با هم بررسی کنیم. 

این مطلب را هم بخوانید: بررسی گوشی هوشمند Samsung Galaxy S22 Ultra

               شیائومی ۱۱ اولترا سامسونگ گلکسی S22 Ultra 
ابعاد و وزن۱۶۴.۳ در ۷۴.۶ در ۸.۴ میلی متر 
وزن ۲۳۴ گرم 
۱۶۳.۳ در ۷۷.۹ در ۸.۹ میلی متر 
 وزن ۲۲۸ گرم 
نمایشگرAMOLED
ابعاد نمایشگر ۶.۸۱ اینچ
 رزولوشن ۱۴۴۰ در ۳۲۰۰ پیکسل
 نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز 
Dynamic AMOLED 2X
ابعاد نمایشگر ۶.۸ اینچ 
رزولوشن ۱۴۴۰ در ۳۰۸۸ پیکسل
 نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز 
پردازندهSnapdragon 888 5G (5nm)نسخه اروپایی: Exynos 2200 
نسخه جهانی : Snapdragon 8 Gen 1
حافظه داخلی  ۲۵۶-۵۱۲ گیگابایت ۱۲۸-۲۵۶-۵۱۲گیگابایت / ۱ ترابایت 
حافظه رم۸-۱۲ گیگابایت ۸-۱۲ گیگابایت 
سیستم عامل و رابط کاربری Android 11
رابط کاربری  MIUI 12.5
اندروید ۱۱ قابل ارتقاء به اندروید ۱۲
رابط کاربری  One UI 4.1
قابلیت اتصال Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac/6e
Bluetooth 5.2
 GPS
Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac/6e
Bluetooth 5.2 
 GPS
دوربین۵۰ مگاپیکسل اصلی – ۴۸ مگاپیکسل پریسکوپ تله‌فوتو – ۴۸ مگاپیکسل اولترا واید / ۲۰ مگاپیکسل سلفی ۱۰۸ مگاپیکسل اصلی – ۱۰ مگاپیکسل پریسکوپ تله‌فوتو – ۱۰ مگاپیکسل تله‌فوتو – ۱۲ مگاپیکسل اولترا واید / ۴۰ مگاپیکسل سلفی  
باتریباتری لیتیوم پلیمری با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت باتری لیتیوم یونی با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت 
سایر ویژگی‌هافناوری 5G
دو سیم کارته 
دارای گواهینامه IP68
فناوری 5G
دو سیم کارته 
دارای گواهینامه IP68

مقایسه طراحی شیائومی ۱۱ اولترا و سامسونگ گلکسی S22 Ultra

مقایسه طراحی شیائومی ۱۱ اولترا و سامسونگ گلکسی S22 Ultra

اگر به گوشی شیائومی ۱۱ اولترا توجه کنید، متوجه می‌شوید که این گوشی مقداری باریک‌تر و نازک‌تر از گوشی سامسونگ گلکسی S22 Ultra به نظر می‌رسد. طول بدنه گوشی شیائومی به میزان ۱ میلی متر از طول بدنه گوشی سامسونگ بیشتر است. در حالی که عرض آن ۳ میلی متر از گوشی سامسونگ کم‌تر است. گوشی شیائومی وزن سنگین‌تری از گوشی Samsung galaxy S22 Ultra دارد. هر دو گوشی فریمی آلومینیومی دارند و هر دو برند چیزی در طراحی این دو گوشی پرچمدار کم نگذاشته‌اند. 

پشت بدنه گوشی سامسونگ از جنس شیشه (گوریلا گلس ویکتوس  پلاس) است. در حالی که گوشی شیائومی از پشتی از جنس سرامیک بهره می‌برد. سرامیک مقاومت بیشتری را نسبت به شیشه از خود نشان می‌دهد و این یکی از مزایای این گوشی نسبت به رقیب کره‌ای آن است. سامسونگ برای پنل جلویی نیز از گوریلا گلس ویکتوس پلاس استفاده کرده است. در حالی که نمایشگر گوشی شیائومی ۱۱ اولترا از گوریلا گلس ویکتوس بهره می‌برد. 

مقایسه طراحی شیائومی ۱۱ اولترا و سامسونگ گلکسی S22 Ultra
مقایسه طراحی شیائومی ۱۱ اولترا و سامسونگ گلکسی S22 Ultra

گوشی شیائومی، از قاب دوربین بزرگی بهره مند است که تقریبا تمام عرض بدنه گوشی را می‌پوشاند. این قاب دوربین، تنها خانه ۳ لنز دوربین این گوشی نیست و شیائومی تصمیم گرفته در آن، یک نمایشگر کوچک را جای دهد که بسیار کاربردی است. هر دو گوشی به شدت خوش دست هستند و به دلیل بهره مندی از لبه‌هایی خمیده، در دست گرفتن آن‌‌ها حس خوبی را به شما منتقل می‌کند.

هر دو گوشی از گواهینامه IP68 بهره می‌برند. این یعنی شما می‌توانید بدون هیچ مشکلی این گوشی‌ها را به مدت ۳۰ دقیقه در عمق ۱.۵ متری آب قرار دهید. هر دوی این گوشی‌های پرچمدار، دو سیم کارته هستند و در هیچ کدام خبری از جک ۳.۵ میلیمتری هدفون و پشتیبانی از کارت حافظه میکرو SD نیست. 

برنده: هیچ کدام     

مزایای گوشی شیائومی ۱۱ اولترا مزایای گوشی سامسونگ گلکسی S22 Ultra
جنس پشت بدنه، از سرامیک است که مقاومت بیشتری نسبت به شیشه داردپنل جلویی از شیشه گوریلا گلس ویکتوس پلاس بهره مند است 

مقایسه نمایشگر شیائومی ۱۱ اولترا و سامسونگ گلکسی S22 Ultra

گوشی سامسونگ گلکسی اس ۲۲ اولترا از نمایشگر Dynamic AMOLED 2X بهره می‌برد. در حالی که نمایشگر گوشی Xiaomi 11 Ultra از نوع AMOLED است. هر دو گوشی از نمایشگری با کیفیت و فوق العاده درخشان بهره مند هستند. اما استفاده سامسونگ از تکنولوژی Dynamic AMOLED 2X در نمایشگر گوشی پرچمدار خود، باعث شده است که کیفیت و کنتراست رنگ‌ها، در نمایشگر این گوشی بهتر باشد و همچنین این نمایشگر مصرف انرژی بهینه‌تری را نسبت به نمایشگر گوشی رقیب از خود نشان دهد. 

یکی دیگر از مزایای نمایشگرهای Dynamic AMOLED 2X نسبت به نمایشگر AMOLED، محافظت بهتر آن‌ها از چشم در برابر نور آبی است. هر دو نمایشگر ابعادی تقریبا یکسان دارند. نسبت اندازه نمایشگر به بدنه در گوشی شیائومی ۱۱ اولترا به میزان ۱ درصد از گوشی سامسونگ گلکسی S22 Ultra بیشتر است. همچنین این گوشی از تراکم پیکسلی بیشتری نسبت به رقیب سامسونگی خود بهره می‌برد.

 این مطلب را هم بخوانید: بهترین گوشی‌ها از نظر نمایشگر در سال ۲۰۲۲

مقایسه نمایشگر شیائومی ۱۱ اولترا و سامسونگ گلکسی S22 Ultra

نمایشگر هر دو محصول به نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی مجهز هستند و از استاندارد +HDR10 نیز پشتیبانی می‌کنند. هر دوی این نمایشگرها از نرخ نوسازی تطبیقی بهره می‌برند. اما تفاوت آن‌ها این است که نرخ نوسازی گوشی سامسونگ گلکسی اس ۲۲ اولترا می‌تواند از ۱ هرتز تا ۱۲۰ هرتز تغییر کند. در حالی که نرخ نوسازی نمایشگر گوشی رقیب، قابلیت تغییر بین ۳۰، ۶۰، ۹۰ و ۱۲۰ هرتز را دارد. 

یکی از مزایای نمایشگر گوشی سامسونگ گلکسی S22 Ultra، قابلیت نمایشگر همیشه روشن است. این قابلیت باعث می‌شود شما بتوانید بدون نیاز به روشن کردن نمایشگر گوشی، همواره تاریخ، زمان و اعلان‌ها را روی نمایشگر ببینید. شیائومی سعی کرده این قابلیت را در نمایشگر ۱.۱ اینچی که در پشت گوشی شیائومی کار گذاشته است به نمایش بگذارد. اما تجربه کاربران نشان می‌دهد این نمایشگر کوچک، چندان موفق نبوده است. 

مقایسه نمایشگر شیائومی ۱۱ اولترا و سامسونگ گلکسی S22 Ultra

شما می‌توانید زمان، تاریخ، میزان باتری و اعلان‌ها را روی این نمایشگر کوچک ببینید. برخلاف ادعای شیائومی این نمایشگر، همیشه روشن نیست و بعد از مدتی کوتاه خاموش می‌شود. اما در کل، استفاده از این نمایشگر ۱.۱ اینچی در پشت گوشی، ایده جالبی بود که تا پیش از این در هیچ گوشی هوشمندی ندیده بودیم. این نمایشگر کوچک علاوه بر نمایش زمان، کاربرد دیگری نیز دارد. زمانی که شما در حال گرفتن عکس از شخصی هستید، آن شخص می‌تواند تصویر خود را بر روی این نمایشگر کوچک ببیند. 

هر دو نمایشگر شیائومی ۱۱ اولترا و سامسونگ گلکسی اس ۲۲ اولترا، از درخشندگی عالی بهره مند هستند که حتی زیر نور مستقیم خورشید نیز دید خوبی را برای شما فراهم می‌کنند. حداکثر میزان درخشندگی نمایشگر گوشی سامسونگ گلکسی S22 Ultra  به ۱۷۵۰ نیت و حداکثر میزان درخشندگی نمایشگر گوشی شیائومی به ۱۷۰۰ نیت می‌رسد. 

در کل باید بگوییم هر دو گوشی از نظر عملکرد نمایشگر، عالی هستند. اما وجود برخی قابلیت‌ها در نمایشگر Samsung Galaxy S22 Ultra موجب برتری آن بر نمایشگر گوشی رقیب می‌شود.   

برنده: سامسونگ گلکسی اس ۲۲ اولترا   

مزایای نمایشگر گوشی شیائومی ۱۱ اولترا مزایای نمایشگر گوشی سامسونگ گلکسی S22 Ultra 
پشتیبانی از تکنولوژی Dolby Visionمجهز به تکنولوژی Dynamic AMOLED 2X
تراکم پیکسلی و رزولوشن بیشتر بهره مندی از نمایشگر همیشه روشن 
۳۵ درصد حداکثر درخشندگی بیشتر 
بهره مندی از نرخ نوسازی تطبیقی با قابلیت تغییر از ۱ هرتز تا ۱۲۰ هرتز 

مقایسه پردازنده شیائومی ۱۱ اولترا و سامسونگ گلکسی S22 Ultra

مقایسه پردازنده شیائومی ۱۱ اولترا و سامسونگ گلکسی S22 Ultra

پردازنده جایی است که این دو گوشی تفاوت یک ساله خود را نشان می‌دهند. گوشی شیائومی ۱۱ اولترا از پردازنده‌ی پرچمداری استفاده می‌کند که بیشتر گوشی‌های پرچمدار در سال ۲۰۲۱ به آن مجهز بودند. پردازنده Snapdragon 888 5G سکان هدایت این گوشی قدرتمند را در دست دارد و اگرچه قدرت خوبی در اجرای برنامه‌ها و بازی‌ها دارد؛ اما یک پله از پردازنده ۴ نانومتری Snapdragon 8 Gen 1 عقب‌تر است. 

البته نسخه اروپایی گوشی سامسونگ گلکسی s22 Ultra  مجهز به پردازنده Exynos 2200 است. این پردازنده نیز از فناوری ۴ نانومتری بهره می‌برد که از لحاظ عملکرد، چیزی از پردازنده Snapdragon 8 Gen 1 کم ندارد. گوشی Xiaomi 11 Ultra به خوبی از پس اجرای بازی‌های سنگین برمی‌آید. اما مشکلی که در مورد این پردازنده وجود دارد، داغ کردن آن در هنگام بازی است.  

برنده:  گوشی سامسونگ گلکسی S22 Ultra   

مزایای پردازنده Snapdragon 888 5Gمزایای پردازنده Snapdragon 8 Gen 1
بهره مندی از معماری ساخت کوچک‌تر 
۳۰ درصد عملکرد بهتر در محاسبات شناور 
داغ نکردن در هنگام بازی 
۶ درصد سرعت ساعت بیشتر 

مقایسه دوربین شیائومی ۱۱ اولترا و سامسونگ گلکسی S22 Ultra

گوشی samsung galaxy S22 Ultra مجهز به ۴ دوربین اصلی، پریسکوپ تله‌فوتو، تله‌فوتو و اولترا واید و گوشی Xiaomi 11 Ultra مجهز به ۳ دوربین اصلی، پریسکوپ تله‌فوتو و اولترا واید است. هر دو گوشی از نظر کیفیت تصاویر ثبت شده، جزئیات و دقت رنگی، عملکرد بسیار مطلوب و رضایت بخشی دارند. اما گوشی سامسونگ گلکسی s22 Ultra به دلیل بهره مندی از پردازنده‌ی بروزتر و هوش مصنوعی بهتر، تصاویر با کیفیت‌تری را ثبت می‌کند. 

این مطلب را هم بخوانید: بهترین گوشی‌ها برای عکاسی در سال ۲۰۲۲

دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی گوشی سامسونگ، با بهره مندی از لنزی با دیافراگم گشوده تر، میزان نور بیشتری را به نسبت دوربین اصلی گوشی شیائومی جذب می‌کند و در نتیجه تصاویری روشن‌تر را مخصوصا در شب ثبت می‌کند. دوربین اصلی و پریسکوپ تله‌فوتوی هر دو گوشی، از لرزشگیر اپتیکال بهره مند هستند. 

مقایسه دوربین گوشی سامسونگ گلکسی s22 Ultra  و شیائومی ۱۱ اولترا
مقایسه دوربین گوشی سامسونگ گلکسی s22 Ultra  و شیائومی ۱۱ اولترا

یکی دیگر از مزایای دوربین گوشی سامسونگ گلکسی اس ۲۲ اولترا بر گوشی رقیب، بهره مندی از قابلیت زوم اپتیکال ۱۰ برابری است. در حالی که دوربین گوشی شیائومی از قابلیت زوم اپتیکال ۵ برابری بهره می‌برد. مزیت اصلی این گوشی پرچمدار شیائومی بر اس ۲۲ اولترا، در بخش دوربین اولترا واید است. جایی که دوربین اولترا واید گوشی شیائومی ۱۱ اولترا، با بهره مندی از پوشش ۱۲۸ درجه، یکی از عریض‌ترین دوربین‌های اولترا واید موجود در گوشی‌های هوشمند است. 

مقایسه دوربین گوشی سامسونگ گلکسی s22 Ultra  و شیائومی ۱۱ اولترا

در کل اگر بخواهیم دوربین این دو گوشی را با هم مقایسه کنیم، گوشی سامسونگ گلکسی S22 Ultra با تفاوت‌هایی اندک، پیروز میدان است. 

برنده:گوشی  Samsung Galaxy s22 Ultra 

مزایای دوربین شیائومی ۱۱ اولترا مزایای دوربین سامسونگ گلکسی S22 Ultra 
بهره مندی دوربین اولترا واید، از زاویه پوشش ۱۲۸ درجه در مقابل زاویه پوشش ۱۲۰ درجه‌ای دوربین سامسونگبهره مندی دوربین پریسکوپ تله‌فوتو از قابلیت زوم اپتیکال ۱۰ برابری 
کیفیت بیشتر تصاویر به دلیل بهره مندی از پردازندهای بروزتر و هوش مصنوعی ارتقاء یافته‌تر 

مقایسه حافظه شیائومی ۱۱ اولترا و سامسونگ گلکسی S22 Ultra

مقایسه حافظه شیائومی ۱۱ اولترا و سامسونگ گلکسی S22 Ultra

گوشی سامسونگ گلکسی اس ۲۲ اولترا در ۴ نسخه با میزان حافظه داخلی و رم متفاوت در بازار موجود است. این نسخه‌ها عبارت‌اند از: 

۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی / ۸ گیگابایت رم، ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی / ۱۲ گیگابایت رم، ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی / ۱۲ گیگابایت رم، ۱ ترابایت حافظه داخلی / ۱۲ گیگابایت رم. 

گوشی شیائومی ۱۱ اولترا نیز در ۳ نسخه با ترکیب حافظه داخلی و رم متفاوت در بازار موجود است. این نسخه‌ها عبارت‌اند از: 

۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی / ۸ گیگابایت رم، ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی / ۱۲ گیگابایت رم، ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی / ۱۲ گیگابایت رم. 

مانند بسیاری از گوشی‌های پرچمدار دیگر، این دو گوشی نیز از کارت جانبی میکرو SD پشتیبانی نمی‌کنند و میزان حافظه داخلی این دو گوشی نیز برای نصب انواع برنامه‌ها و کارهای دیگر کافی به نظر می‌رسد.  

مقایسه باتری شیائومی ۱۱ اولترا و سامسونگ گلکسی S22 Ultra

مقایسه باتری گوشی سامسونگ گلکسی S22 Ultra  و شیائومی ۱۱ اولترا

باتری گوشی Xiaomi 11 Ultra از نوع لیتیوم پلیمری و باتری گوشی سامسونگ گلکسی S22 Ultra از نوع لیتیوم یونی است. اما ظرفیت باتری هر دو گوشی، به میزان ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت است. از نظر عمر باتری باید بگوییم هر دو گوشی عمر باتری یکسانی دارند و بالاترین عمر باتری را در میان گوشی‌های پرچمدار ارائه می‌دهند. 

اگر استفادهای معمولی از این گوشی‌ها داشته باشید، باتری آن‌ها یک روز کامل دوام خواهد آورد. تفاوت اصلی گوشی‌های سامسونگ گلکسی اس ۲۲ اولترا و شیائومی ۱۱ اولترا، در سرعت شارژ شدن این گوشی‌هاست. اگرچه سامسونگ نسبت به نسل قبل، پیشرفت داشته و به جای استفاده از توان شارژ ۲۵ واتی، این بار از قابلیت شارژ ۴۵ واتی بهره می‌برد؛ اما گوشی شیائومی ۱۱ اولترا با بهره مندی از قابلیت شارژ سریع ۶۷ واتی، گوشی پرچمدار سامسونگ را پشت سر گذاشته است. 

مقایسه باتری گوشی سامسونگ گلکسی s22 Ultra  و شیائومی ۱۱ اولترا

طبق گفته شیائومی، شارژر ۶۷ واتی این گوشی قادر است تنها در مدت زمان ۳۶ دقیقه شارژ این گوشی را از صفر به ۱۰۰ برساند. هر دو گوشی از تکنولوژی Power Delivery 3.0 بهره می‌برند و هردو مجهز به قابلیت شارژ معکوس بی سیم هستند. با این تفاوت که گوشی پرچمدار سامسونگ این قابلیت را با توان ۴.۵ وات و گوشی پرچمدار شیائومی آن را با توان ۱۰ وات ارائه می‌دهد. گوشی Xiaomi 11 Ultra در بخش شارژ بی سیم نیز پیروز میدان است. شیائومی این گوشی را با قابلیت شارژ بیسیم ۶۷ واتی به بازار عرضه کرده است؛ در حالی که گوشی سامسونگ از شارژ بیسیم ۱۵ واتی بهره می‌برد.

 برنده: گوشی Xiaomi 11 Ultra   

مزایای باتری گوشی شیائومی ۱۱ اولترا مزایای باتری گوشی سامسونگ گلکسی S22 Ultra 
بهره مندی از توان شارژ ۶۷ واتی در برابر توان ۴۵ واتی سامسونگ.
بهره مندی از شارژ بی سیم ۶۷ واتی در برابر شارژ بیسیم ۱۵ واتی سامسونگ. 
شارژ معکوس بیسیم ۱۰ واتی در برابر شارژ معکوس ۴.۵ واتی سامسونگ 

مقایسه قیمت شیائومی ۱۱ اولترا و سامسونگ گلکسی S22 Ultra

 تفاوت قیمتی بین این دو گوشی، زیاد است و گوشی سامسونگ گلکسی S22 Ultra تقریبا ۹ تا ۱۰ میلیون تومان از گوشی شیائومی ۱۱ اولترا گران‌تر است. 

سخن آخر

مقایسه گوشی های سامسونگ گلکسی s22 Ultra  و شیائومی ۱۱ اولترا

هر دو محصول، گوشی‌های ارزشمندی هستند که امکانات فراوانی را به نسبت قیمتشان فراهم می‌کنند. هر دو گوشی در بیشتر بخش‌ها رقابت پایاپایی دارند و تفاوت این دو گوشی در بخش دوربین و نمایشگر، چندان فاحش نیست. بزرگ‌ترین برتری گوشی سامسونگ گلکسی S22 Ultra بر رقیب شیائومی خود، بهره مندی از پردازنده جدیدتر و قدرتمندتر Snapdragon 8 Gen 1  است که بر روی عملکرد دوربین‌ها نیز تاثیر گذاشته و با برخورداری از هوش مصنوعی بروزتر می‌تواند تصاویر با کیفیت‌تری را ثبت کند. 

در عوض، گوشی شیائومی ۱۱ اولترا با بهره مندی از قابلیت شاٰرژ سیمی و بی سیم سریع‌تر، در بخش باتری بر رقیب سامسونگی خود برتری دارد. اگر طرفدار سامسونگ هستید و قصد تهیه یک گوشی بروز را دارید که به سیستم عامل اندروید ۱۲ مجهز باشد، خرید سامسونگ گلکسی S22 Ultra انتخابی ارزشمند است. 

اما اگر بودجه کم‌تری برای تهیه گوشی دارید و یک گوشی می‌خواهید که از نظر کیفیت و عملکرد تفاوت چندانی با گوشی سامسونگ گلکسی S22 Ultra نداشته باشد، گوشی شیائومی ۱۱ اولترا بهترین و ارزشمندترین انتخاب برای شما خواهد بود. این گوشی به قطع عملکرد بهتری را از گوشی گران قیمت‌تر سامسونگ گلکسی S21 Ultra از خود نشان می‌دهد و ارزش خرید بیشتری دارد. امیدواریم که این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد. نظرات خود را با مجله اعتبارکالا در میان بگذارید. 

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

5 / 5. تعداد رای دهندگان: 3

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید


دیدگاه خود را ارسال کنید :