etebarkala snappay
etebarkala snappay

بررسی گوشی هوشمند سامسونگ گلکسی S22 Ultra

5
(2)
شکیبا گیلانی
2 سال پیش
بررسی گوشی هوشمند سامسونگ گلکسی S22 Ultra

آخرین گوشی از سری گوشی‌های Ultra سامسونگ با تمرکز بر قلم هوشمند و دوربین حرفه‌ای برای علاقه‌مندان با نام گلکسی S22 Ultra‌ وارد بازار شد. این گوشی هوشمند یکی از قدرتمندترین گوشی‌های سامسونگ است. اگر قصد دارید یک گوشی هوشمند با دوربین فوق‌العاده تهیه کنید  و یا از آن دسته کاربرانی هستید که علاقه به طراحی با قلم گوشی را دارید، در این بلاگ با ما همراه باشید.

قلم این گوشی به گونه‌ای ساخته شده که طرفداران S Pen هیچ ایرادی در آن نمی‌بینند. گلکسی S22 Ultra از همان قلمی استفاده می‌کند که Note20 Ultra استفاده می‌کند. با توجه به تاخیری که در معرفی S22 Ultra صورت گرفت،  این گوشی نسبت به نسل قبلی خود، گلکسی S21 Ultra بهبودهای کلی و چشمگیری داشته است.

همانطور که در ابتدا اشاره شد، طرفداران دوربین‌های قدرتمند با خرید این محصول به یک مجموعه دوربین عالی دسترسی دارند. گلکسی S22 Ultra‌ از همان تنظیمات چهارگانه گلکسی S21 Ultra بهره می‌برد و شامل چند تله فوتو با زوم ۱۰ برابری و همچنین فوکوس خودکار فوق عریض است. همچنین از سنسور جدید و عظیم ۱۰۸ مگاپیکسلی با تکنولوژی nona-binning سامسونگ نیز بهره‌مند است.

به طور خلاصه این گوشی دارای روشن‌ترین نمایشگر در بین گوشی‌های هم رده خود، جدیدترین پردازنده کوالکام، فضای ذخیره سازی ‍۱ ترابایتی و یک باتری بسیار قدرتمند است که در مجموع آن را به یک گوشی عالی برای تمام کاربران تبدیل کرده است.

جدول ویژگی‌های گوشی هوشمند سامسونگ گلکسی S22 Ultra

 سامسونگ گلکسی S22 Ultra
بدنه گوشی۱۶۳.۳ در ۷۷.۹ در ۸.۹ میلی‌متر / ۲۲۸ گرم / شیشه جلو گوریلا گلس ویکتوس پلاس / شیشه پشتی گوریلا گلس ویکتوس پلاس / فریم آلومینیومی
نمایشگرپنل ۶.۸ اینچی AMOLED 2X / نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز/ وضوح تصویر ۱۴۴۰ در ۳۰۸۸ پیکسل
سیستم‌عاملاندروید ۱۲ One UI 4.1
پردازندهنسل اول پردازنده هشت هسته‌ای اسنپدراگون
فضای ذخیره‌سازی۱۲۸ گیگابایت با ۸ گیگابایت رم/ ۲۵۶ گیگابایت با ۱۲ گیگابایت رم / ۵۱۲ گیگابایت با ۱۲ گیگابایت رم/ ۱ ترابایت با ۱۲ گیگابایت رم
دوربین اصلی۱۰۸ مگاپیکسلی عریض/ ۱۰ مگا پیکسلی پریسکوپ تله فوتو/ ۱۰ مگاپیکسلی تله‌فوتو / ۱۲ مگاپیکسلی اولتراواید
دوربین سلفی۴۰ مگاپیکسل
اتصال به شبکهWi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac/6e, dual-band, Wi-Fi Direct, hotspot
رابط اتصالUSB Type-C 3.2, USB On-The-Go
باتری۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت

مزایای اختصاری گوشی سامسونگ گلکسی S22 Ultra

  • بهترین نمایشگر گوشی تاکنون؛ پنل AMOLED گلکسی اس ۲۲ اولترا نه تنها روشن‌تر از رقبا است و آن را در محیط باز و نور زیاد به یک نمایشگر ایده‌آل تبدیل می‌کند، بلکه وضوح رنگ بهتری را ارائه می‌دهد.
  • قلم S کارآمد: با کاهش تأخیر تا ۷۰ درصد، نوشتن و طراحی روی Galaxy S22 Ultra مانند نوشتن با خودکار بر روی کاغذ آسان است.
  • عکس‌های بهتر (بویژه در نور کم)؛ به لطف سنسور اصلی بزرگ‌تر، Galaxy S22 Ultra تصاویر روشن‌تری نسبت به S21 Ultra ارائه و در حالت شب حتی بهتر از iPhone 13 Pro Max عمل می‌کند.
  • پشتیبانی طولانی‌تر؛ سامسونگ وعده پنج سال پشتیبانی به‌روزرسانی و چهار سال به‌روزرسانی‌های اصلی سیستم‌عامل را داده است.
  • عمر بالای باتری؛ در تست‌های باتری در هنگام تماشای فیلم و فعالیت در شبکه‌های اجتماعی طول عمر بالای ۱۵ ساعت را دارا بوده که کمی پایین‌تر از آیفون ۱۳ پرو مکس است.
  • طراحی شیک و بادوام؛ گلکسی اس ۲۲ اولترا با قاب آلومینیومی و پشت شیشه گوریلا گلس ویکتوس پلاس محافظت می‌شود و در عین حال سبک‌تر از آیفون ۱۳ پرو مکس است.
  • شارژ 45 واتی سریع؛ گوشی در ۲۰ دقیقه به ۵۰ درصد شارژ رسیده که سریع‌تر از شارژر ۲۵ واتی نسل قبل است.

مشخصات ظاهری سامسونگ گلکسی S22 Ultra

گلکسی S22 Ultra در یک جعبه مقوایی مشکی به فروش می‌رسد که بخاطر حفظ محیط زیست، ابعاد آن بسیار کوچک شده است. روی این گوشی عدد ۲۲ و یک S درخشان که دقیقا با رنگ گوشی مطابقت دارد دیده می‌شود.

در واقع، S22 Ultra شکلی بسیار شبیه به Note20 Ultra دارد که خود تکاملی از طراحی‌های قبلی در نسل گوشی‌های نوت است. شاید مهمترین مشخصه گوشی‌های نوت، گوشه‌‎های تیز آن باشد که در این گوشی S نیز دیده می‌شود؛ درست بر خلاف سری S21 که گوشه‌های منحنی دارد. همچنین پنل نمایشگر ۶.۸ اینچی این گوشی توسط گوریلا گلس +Victus محافظت می‌شود، کمی کوچکتر از نمایشگر Note20 Ultra است.

سامسونگ گلکسی S22 Ultra  دارای وزنی معادل ۲۲۸ گرم بوده که هم‌وزن S21‌ است و از Note20 Ultra حدود ۲۰ گرم سنگین‌تر است.‌برخی از متنقدین این وزن را کمی زیاد دانسته‌اند اما صرفا وزن زیاد نمی‌تواند مانع حضور چشمگیر این گوشی در رده گوشی‌های پرچمدار شود. چرا که آیفون ۱۳ پرو مکس نیز دارای وزن بیشتری معادل ۲۴۰ گرم و شیائومی می ۱۱ اولترا با وزنی معادل ۲۳۰ گرم در رده گوشی‌های پرچمدار قرار دارند.  

دوربین سامسونگ گلکسی S22 Ulta

دوربین سامسونگ گلکسی S22 Ultra دارای تنظیماتی بوده که در سایر گوشی‌های سامسونگ وجود ندارد. این گوشی دارای ۵ دوربین در ۵ حلقه برجسته و جداگانه است که سه حلقه بزرگ آن شامل لنز تله اصلی، فوق عریض، بلند و دو حلقه کوچک آن شامل تله کوتاه، بیت AF لیزری است. این چیدمان کاملا مختص به S22 Ultra‌ بوده و آن را به یک گوشی بی رقیب تبدیل کرده است.  به جرات می‌توان گفت طراحی لنزهای دوربین آن بهتر از لنزهای دوربین آیفون است.  

گلکسی S22 Ultra دارای سنسور پیکسل ۲.۴ میلی‌متری بزرگتر برای گرفتن نور و داده‌های بیشتر و همچنین لنز شیشه‌ای Super Clear برای فیلمبرداری در شب است. همچنین از یک لنز اولتراواید ۱۲ مگاپیکسلی، به‌علاوه دوربین‌های تله‌فوتوی دوگانه ۱۰ مگاپیکسلی برخوردار است که با هم ترکیب شده و زوم اپتیکال ۱۰ برابر و زوم فضایی ۱۰۰ برابر را ارائه می‌دهند.

یکی دیگر از تفاوت‌های این گوشی با نسل قبلی خود، رنگ مشکی فریم آن است. این فریم از متریالی ساخته شده که سامسونگ آن را Armor Aluminium می‌نامد. آلیاژ Armor Aluminium با ویژگی‌های بهبود یافته آلیاژ آلومینیوم ساخته شده و با جدیدترین گوشی‌های نسل تاشو این کمپانی معرفی شده است. از این فریم در هنگام معرفی به عنوان قوی‌ترین آلومینیوم مورد استفاده در گوشی‌های هوشمند یاد شده است.

دکمه‌های کنترل این گوشی شامل یک دکمه خاموش و روشن و یک دوربین تنظیم صدا بوده که در سمت راست قرار گرفته است. همچنین یک حسگر اثر انگشت در زیر صفحه نمایش تعبیه شده است، و همانطور که در پرچمداران گلکسی معمول بوده، از انواع اولتراسونیک است.

میکروفون و بلندگوی اصلی در کنار درگاه USB-C‌ و در قسمت پایین قرار گرفته است و میکروفون ثانویه در قسمت بالا قرار دارد. لازم به یادآوری است که گلکسی S22 Ultra هیچ گزینه‌ای برای افزایش فضای ذخیره‌سازی ارائه نمی‌دهد. فضای ذخیره سازی پایه ۱۲۸ گیگابایتی بوده که از نظر منتقدان باید ۲۵۶ گیگابایت شروع می‌شد و نیازی به ۱۲۸ گیگابایت نبود.

این گوشی پرچمدار سامسونگ در برابر گرد و غبار و آب مقاوم است. در واقع Galaxy S22 Ultra دارای استاندارد IP68 بوده و تا عمق ۱.۵ متری به مدت ۳۰ دقیقه روشن می‌ماند که درقیاس با آیفون‌های جدید اپل که تا عمق ۶ متری مقاومت می‌کند، کمی ضعیف به نظر می‌رسد. قلم این گوشی نیز به دلیل قرار گرفتن در یک محفظه به عمق ۱۰.۵ سامنتی‌متر، در هنگام غوطه‌ور شدن در آب، مقاومت مناسبی دارد. این قلم برای اولین بار در گوشی‌های هوشمند سری Galaxy S استفاده شده بود.

گلکسی اس ۲۲ اولترا به اوج فناوری نمایشگر گوشی‌های هوشمند سامسونگ که در دسترس عموم قرار دارد، مجهز شده است. روشنایی چشم نواز، نرخ نوسازی تطبیقی، وضوح QHD، سازگاری با قلم S از ویژگی‌های این گوشی بوده که همراه با رنگ‌ مشکی OLED، نمایشگر بی‌رقیبی ارائه می‌دهد.

نمایشگر سامسونگ گلکسی S22 Ultra

سامسونگ ادعا می‌کند این گوشی از حداکثر روشنایی ۱۷۵۰ نیت در حالت عادی و ۱۲۰۰ نیت در حالت روشنایی بالا، برخوردار است. نمایشگر S22 Ultra‌ به کمک ویژگی جدید Vision Booster سامسونگ، نور روشن محیط را بهتر کنترل می‌کند. این تلفن تصاویر نمایش داده شده را تجزیه و تحلیل کرده و بر اساس میزان نوری که به نمایشگر برخورد می‌کند، سایه روشن‌ها و شدت رنگ را تنظیم می‌کند.

گلکسی S22 Ultra در واقع می‌تواند به صورت پویا بین نرخ‌های نوسازی جابجا شود تا حالت مناسب را برای محتوای نمایش داده شده ارائه دهد. نرخ نوسازی در سراسر این نمایشگر ۱۲۰ هرتز است و بازی‌هایی که از نرخ فریم بالا پشتیبانی می‌کنند از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی این گوشی بهره‌مند هستند.

اندروید 12 از APIهایی در لیست گلکسی اس ۲۲ اولترا پشتیبانی می‌کند که پنل‌های آن‌ها می‌توانند در یکی از حالت‌های ۱۰ هرتز، ۲۴ هرتز، ۳۰ هرتز، ۴۸ هرتز، ۶۰ هرتز، ۹۶ هرتز و ۱۲۰ هرتز نوسازی شوند که سامسونگ ادعا می کند که Ultra می‌تواند بین ‍۱-۱۲۰ هرتز نرخ نوسازی متغیر ارائه دهد.

عمر باتری Samsung Galaxy S22 Ultra

گلکسی اس ۲۲ اولترا از یک باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی تغذیه می‌کند که قدرت آن نسبت به ظرفیت ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی Note 20 Ultra و مشابه S21 Ultra افزایش یافته است. این گوشی می‌تواند به مدت ۱۸ ساعت کامل از پخش ویدیو با نمایشگر تنظیم شده بر روی ۶۰ هرتز پشتیبانی کند. همچنین در هنگام کار با شبکه‌های اجتماعی در صورتی که به Wi-Fi متصل باشید، باتری آن به مدت ۱۷ ساعت و در حالت مکالمه ۳۲ ساعت دوام می‌آورد.

گوشی سامسونگ Galaxy S22 Ultra مجهز به شارژ ۴۵ واتی بوده که نسبت به شارژ ۲۵ واتی در Galaxy S21 Ultra قدرت و سرعت شارژ بالاتری دارد. سامسونگ مدعی است که شارژ گوشی ظرف مدت ۲۰ دقیقه به ۵۰ درصد می‌رسد که این سرعت شارژ از سری S21 حدود ۱۰ دقیقه سریع‌تر است.

پردازنده سامسونگ گلکسی S22 Ultra

سامسونگ گوشی‌ گلکسی S22 را مانند دستگاه‌های جدید معرفی شده در سال‌های اخیر، با پردازنده‌های مختلفی بسته به منطقه معرفی کرده است. برخی از مدل‌ها از پردازنده داخلی اگزینوس ۲۲۰۰ سامسونگ استفاده می‌کنند در حالی که برخی دیگر از پلتفرم نسل ۱ پردازنده هشت هسته‌ای اسنپدراگون برخوردار هستند.

 سخن پایانی

در نهایت باید گفت گوشی سامسونگ گلکسی اس ۲۲ اولترا به عنوان آخرین نسل از سری S یک گوشی کاملا حرفه‌ای بوده که با توجه به پشتیبانی سامسونگ به مدت ۴ سال، با خرید آن می‌توانید سال‌ها از خرید یک گوشی جدید معاف شوید. این گوشی که تلفیقی از سری نوت اولترا سامسونگ و نسل های قبلی خود است، با بهبودهایی همه جانبه تبدیل به یک گوشی پرچمدار بی‌رقیب شده است و برای افرادی که به دوربین گوشی هوشمند خود توجه ویژه‌ای دارند، یک انتخاب ممتاز است. قلم این گوشی نیز به شما امکان نوشتن و طراحی بسیار روان و آسان درست مانند نوشتن بر روی کاغذ را فراهم می‌سازد. همچنین باتری قدرتمند این گوشی بعد از هر بار شارژ به شما دست کم امکان استفاده بیش از ۱۰ ساعت مداوم را می‌دهد. با تمام این تفاسیر، این گوشی یک خرید ممتاز و منطقی به نظر می‌رسد.

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

5 / 5. تعداد رای دهندگان: 2

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید


دیدگاه خود را ارسال کنید :