etebarkala snappay
etebarkala snappay

مقایسه گوشی های گلکسی m13 و گلکسی f13 + جدول ویژگی ها

4.5
(6)
عاطفه تاسا
2 سال پیش
مقایسه گوشی های سامسونگ گلکسی F13 و سامسونگ گلکسی m13

گوشی‌های اقتصادی سامسونگ به دلیل پایداری مناسب در طولانی مدت، رابط کاربری آسان و در دسترس، نمایشگرهای فوق‌‌العاده و عمر باتری عالی مورد استقبال بسیاری از افراد قرار گرفته‌اند. اگر قصد خریداری یک گوشی اقتصادی را داشته باشید، به احتمال زیاد نام دو گوشی سامسونگ گلکسی f13 و گلکسی m13 به گوشتان خورده است. 

این دو گوشی هر دو در سال ۲۰۲۲ معرفی شده‌اند و ویژگی‌های آن‌ها در کاغذ، شباهت زیادی به هم دارد. حال باید ببینیم شباهت‌های این دو گوشی در عمل تا چه حد است. امروز قصد داریم در این مقاله شباهت‌ها و تفاوت‌های این دو گوشی را مورد بررسی قرار دهیم تا انتخاب را برای شما آسان‌تر کنیم. با مجله اعتبارکالا همراه باشید. 

این مطلب را هم بخوانید: مقایسه گوشی‌های سامسونگ گلکسی F13 و سامسونگ گلکسی A13

Samsung galaxy F13Samsung galaxy M13
ابعاد و جنس بدنه ابعاد ۱۶۵.۴ در ۷۶.۹ در ۹.۳ میلی متر 
وزن ۲۰۷ گرم      
فریم و پشت پلاستیکی 
ابعاد ۱۶۵.۴ در ۷۶.۹ در ۸.۴ میلی متر
 وزن ۱۹۲ گرم 
فریم و پشت پلاستیکی 
نمایشگر ابعاد نمایشگر ۶.۶ اینچ
 از نوع PLS LCD
رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۸ پیکسل 
ابعاد نمایشگر ۶.۶ اینچ 
از نوع PLS LCD
رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۸ پیکسل 
پردازنده پردازنده Exynos 850 پردازنده Exynos 850 
دوربین پشت ۵۰ مگاپیکسل دوربین اصلی /  ۵ مگاپیکسل اولترا واید / ۲ مگاپیکسل تشخیص عمق ۵۰ مگاپیکسل اصلی / ۵ مگاپیکسل اولترا واید / ۲ مگاپیکسل تشخیص عمق 
دوربین سلفی ۸ مگاپیکسل ۸ مگاپیکسل 
حافظه ۶۴ گیگابایت حافظه ذخیره سازی  ۴ گیگابایت رم / ۱۲۸ گیگابایت حافظه ذخیره سازی ۴ گیگابایت رم
مجهز به اسلات جداگانه برای حافظه میکرو SD
۶۴ گیگابایت حافظه ذخیره سازی ۴ گیگابایت رم /  ۱۲۸ گیگابایت حافظه ذخیره سازی ۴ گیگابایت رم 
مجهز به اسلات جداگانه برای حافظه میکرو SD
باتری لیتیوم پلیمری با ظرفیت ۶۰۰۰ میلی آمپر ساعت
 شارژ سریع ۱۵ واتی 
لیتیوم پلیمری با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت
 شارژ سریع ۱۵ واتی 

مقایسه طراحی گلکسی f13 و گلکسی m13 

مقایسه گوشی های سامسونگ گلکسی M13 و گلکسی F13

همانطور که در جدول بالا مشاهده می‌کنید، این دو گوشی از نظر طراحی شباهت‌های زیادی به یکدیگر دارند. زبان طراحی هر دو گوشی تقریبا یکسان است هر دوی آن‌ها از بدنه‌ای پلاستیکی بهره می‌برند. طول و عرض بدنه هر دوی این گوشی‌های اقتصادی به ترتیب به میزان ۱۶۵.۴ در ۷۶.۹ میلی متر است. اما قطر بدنه و وزن گوشی سامسونگ گلکسی f13  به دلیل بهره مندی از باتری بزرگ‌تر، از گوشی رقیب بیشتر است. این شاید گوشی سامسونگ گلکسی m13 را به گوشی خوش دست‌تری تبدیل کند. 

سامسونگ برای دوربین سلفی هر دوی این گوشی‌های اقتصادی از طراحی ناچ استفاده کرده است. در کل این دو گوشی از نظر طراحی تفاوت چندانی با هم ندارند و هر دو در یک سطح قرار دارند. اما اگر وزن گوشی برای شما مهم است، می‎توانید گوشی سامسونگ گلکسی m13 را انتخاب کنید، زیرا وزن آن از گوشی رقیب ۱۵ گرم سبک‌تر است. 

برنده: هیچ کدام 

مقایسه نمایشگر گلکسی f13 و گلکسی m13

مقایسه گوشی های سامسونگ گلکسی M13 و گلکسی F13

هر دوی این گوشی‌های اقتصادی از یک نمایشگر ۶.۶ اینچی از نوع PLS LCD بهره می‌برند که مجهز به رزولوشن فول اچ دی (۱۰۸۰ در ۲۴۰۸ پیکسل) هستند. نسبت تصویر در نمایشگر این دو گوشی ۲۰:۹ است. تراکم پیکسلی در این دو نمایشگر به میزان ۴۰۰ پیکسل بر هر اینچ است. بهره مندی از این میزان تراکم پیکسلی و رزولوشن Full HD باعث می‌شود تصاویر با جزئیات و کیفیت مناسب در این نمایشگر‌ها به نمایش دربیایند. 

در کل کیفیت نمایشگر این دو گوشی، مناسب و در حد و اندازه قیمت آن‌هاست. تنها تفاوتی که نمایشگرهای دو گوشی سامسونگ گلکسی m13 و گلکسی f13 دارند، بهره مندی نمایشگر گوشی گلکسی f13 از محافظ گوریلا گلس ۵ است. 

برنده: هیچ کدام 

این مطلب را هم بخوانید: بهترین گوشی‌های ارزان قیمت سامسونگ

مقایسه دوربین  گلکسی f13 و گلکسی m13

مقایسه گوشی های سامسونگ گلکسی M13 و گلکسی F13

دوربین نیز بعد از طراحی و نمایشگر، یکی از بخش‌هایی است که تفاوتی را نمی‌توانید در آن پیدا کنید. هر دو گوشی به یک دوربین اصلی از نوع عریض با رزولوشن ۵۰ مگاپیکسل، یک دوربین اولترا واید ۵ مگاپیکسلی و یک دوربین تشخیص عمق ۲ مگاپیکسلی مجهز هستند. میزان گشودگی لنزها نیز در دوربین‌های هر دو گوشی برابر است. بنابراین لنز دوربین‌های دو گوشی گلکسی m13  و گلکسی f13 تفاوتی از نظر جذب نور ندارند. 

دوربین هر دو محصول به قابلیت فیلم برداری 1080p با فریم ریت ۳۰ فریم بر ثانیه مجهز هستند. با توجه به قیمت این دو گوشی، نباید انتظار زیادی از دوربین‌های آن داشته باشید. اگر شرایط نوری خوبی را فراهم کنید می‌توانید تصاویری مناسب و با کیفیت را ثبت کنید که در این بازه قیمتی شما را راضی خواهند کرد. در کل باید بگوییم دو گوشی سامسونگ گلکسی f13 و گلکسی m13 از نظر دوربین نیز در یک حد و اندازه هستند و نمی‌توان برتری خاصی در یکی نسبت به دیگری پیدا کرد. 

برنده: هیچ کدام  

این مطلب را هم بخوانید: بهترین گوشی‌ها برای عکاسی در سال ۲۰۲۲

مقایسه پردازنده  گلکسی f13 و گلکسی m13

مقایسه گوشی های سامسونگ گلکسی M13 و گلکسی F13

همانطور که در جدول بالا مشاهده می‌کنید، پردازنده هر دوی این گوشی‌ها، Exynos 850 است. این پردازنده ساخت شرکت سامسونگ است و از معماری ۸ نانومتری بهره می‌برد. پردازنده‌های اگزینوس معمولا به نسبت پردازنده‌های اسنپدراگون که ساخت شرکت کوالکام هستند، طرفداران کم‌تری دارند. زیرا تجربه نشان داده است، پردازنده‌های اسنپدراگون در طولانی مدت پایداری بیشتری را از خود نشان می‌دهند و افت عملکرد کم‌تری دارند. 

پس اگر به دنبال یک گوشی هستید که ریسک کم‌تری داشته باشد، به شما پیشنهاد می‌دهیم گوشی‌هایی با پردازنده اسنپدراگون را در اولویت قرار دهید. در کل پردازنده Exynos 850 به خوبی از پس کارهای روزمره، گشت و گذار در فضای مجازی و اجرای بازی‌های سبک برمی‌آید و عملکردی در حد و اندازه قیمت خود را ارائه خواهد داد. گوشی‌های گلکسی m13 و گلکسی f13 هر دو از اندروید ۱۲ و رابط کاربری اختصاصی سامسونگ به نام One UI Core 4.1 بهره مند هستند که یکی از مزایای این دو گوشی هوشمند به حساب می‌آید.

برنده: هیچ کدام  

مقایسه حافظه  گلکسی f13 و گلکسی m13

هر دو گوشی از ۴ گیگابایت حافظه رم، حداقل ۶۴ گیگابایت و حداکثر ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی بهره می‌برند. نکته مثبت در مورد این گوشی‌ها، پشتیبانی همزمان آن‌ها از دوسیم کارت و یک کارت حافظه میکرو SD است. 

برنده: هیچ کدام 

مقایسه باتری  گلکسی f13 و گلکسی m13

مقایسه گوشی های سامسونگ گلکسی M13 و گلکسی F13

تنها بخشی که دو گوشی گلکسی m13 و گلکسی f13 در آن تفاوت دارند، ظرفیت باتری است. گوشی سامسونگ گلکسی f13  از یک باتری لیتیوم پلیمری با ظرفیت ۶۰۰۰ میلی آمپر ساعت بهره می‌برد. در حالی که ظرفیت باتری سامسونگ گلکسی m13 به میزان ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت است. باتری گلکسی f13 حتی در استفاده‌های سنگین نیز می‌تواند یک و نیم روز دوام آورد که فوق‌العاده است. پس اگر به دنبال حداکثر عمر باتری هستید، گوشی گلکسی f13 را انتخاب کنید

مثل همیشه سامسونگ در هر دوی این گوشی‌ها، از قابلیت شارژ با توان بالا استفاده نکرده و آن‌ها را به قابلیت شارژ سریع ۱۵ واتی مجهز کرده است. با توجه به بیشتر بودن ظرفیت باتری گلکسی f13، زمان بیشتری لازم است تا باتری آن به طور کامل شارژ شود. در کل شیائومی نسبت به سامسونگ در این بخش قوی‌تر عمل کرده است و در میان محصولات آن می‌توانید گوشی‌هایی اقتصادی با توان شارژ بالاتر را پیدا کنید. آداپتور ۱۵ واتی شارژر، داخل جعبه هر دو گوشی وجود دارد.

برنده: Samsung Galaxy F13

این مطلب را هم بخوانید: بهترین گوشی‌های ارزان قیمت شیائومی ۲۰۲۲

مقایسه قیمت  گلکسی f13 و گلکسی m13

قیمت این دو گوشی اقتصادی تقریبا با هم برابر و در حال حاضر بین ۴ تا ۵ میلیون تومان است. 

برنده: هیچ کدام 

سخن آخر

مقایسه گوشی های سامسونگ گلکسی M13 و گلکسی F13

دو گوشی اقتصادی سامسونگ گلکسی f13 و سامسونگ گلکسی m13 ویژگی‌های خوب و مناسبی را به نسبت قیمت خود ارائه می‌دهند. این دو گوشی هر دو از پردازنده Exynos 850 بهره مند هستند که عملکرد خوب و روانی در کارهای روزمره دارد. دوربین‌ها، نمایشگر و طراحی این دو گوشی نیز در یک سطح قرار دارند و نمی‌توان یکی را بر دیگری برتری داد. 

تنها تفاوت عمده این دو گوشی هوشمند، در ظرفیت باتری آن‌هاست. ظرفیت باتری گوشی سامسونگ گلکسی f13 به میزان ۱۰۰۰ میلی آمپر ساعت از ظرفیت باتری گوشی رقیب بیشتر است. به همین دلیل قطر بدنه و همچنین وزن آن نیز از گوشی گلکسی m13 بیشتر است. پس اگر یک گوشی اقتصادی با عمر باتری عالی می‌خواهید، گوشی گلکسی f13 یکی از بهترین گزینه‌هاست. از اینکه تا انتهای این مقاله همراه ما بودید از شما متشکریم. نظرات خود را با مجله اعتبارکالا در میان بگذارید.

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

4.5 / 5. تعداد رای دهندگان: 6

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید


دیدگاه خود را ارسال کنید :

6hhh گفت:

13 .mبهتراست یا f 13

ابوالفضل تفرشی گفت:

سلام خسته نباشید . من میخوام بزودی این گوشی رو خریداری کنم و میخوام بدونم که این موبایل توان اجرا بازی های سنگین مثل کالاف دیوتی را داره؟اگه مدت زیادی با این گوشی یه بازی پلی بدیم هنگ یا داغ میکنه ؟ لطفا جواب بدید .

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
با توجه به پردازنده اگزینوس ۸۵۰، این گوشی‌ها باید گفت که هر دو گوشی قابلیت اجرای بازی سنگینی مانند کالآف دیوتی موبایل را دارند

پوریا گفت:

سلام‌میخواستم‌بدونم‌سریmبهتره‌یا‌Fیاa‌سامسونگ‌

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
معمولا سری A در گوشی های اقتصادی و میان رده سامسونگ از سخت افزار و عملکرد بهتری برخوردار هستند