etebarkala snappay
etebarkala snappay

مقایسه سامسونگ گلکسی A04 با گلکسی A03

3.7
(15)
شکیبا گیلانی
2 سال پیش
مقایسه سامسونگ گلکسی A04 با گلکسی A03

گلکسی A04‌ سامسونگ به تازگی معرفی و وارد بازار موبایل ایران شده است. همانطور که می‌دانید این گوشی در گروه گوشی‌های اقتصادی سامسونگ قرار می‌گیرد و نسل بعدی گوشی‌های اقتصادی A03 سامسونگ است. اما این گوشی چه تفاوت‌هایی با گلکسی A03 دارد و آیا ویژگی‌های بهبودیافته‌ای نسبت به نسل قبلی خود ارائه می‌دهد؟ برای مقایسه و آشنایی با ویژگی‌ها و تفاوت‌های موجود میان این دو گوشی اقتصادی سامسونگ با ما تا انتهای این مطلب در مجله اعتبارکالا همراه باشید.

مقایسه طراحی سامسونگ گلکسی A04 با گلکسی A03

بدنه سامسونگ گلکسی A04 از جنس پلاستیک بوده و فریم آن هم از پلاستیک است که طراحی ناچ و حاشیه‌های بسیار زیاد آن توجه را به خود جلب می‌کند. گلکسی A03‌ نیز از جنس پلاستیک بوده و از این نظر تفاوتی با گلکسی A04 ندارد. یکی از نکات مهم گلکسی A04 را باید هم‌سطح نبودن دو سنسور با بدنه دانست؛ هنگامی که دستگاه را روی میز قرار دهید، خواهید دید که تراز نخواهد بود و احتمال لیز خوردن وجود دارد. از سویی A03 یک دوربین دوتایی در پشت ارائه می‌کند که همین مشکل عدم تراز را دارد؛ در واقع سامسونگ در مدل جدید اقتصادی خود تصمیمی برای حل این مشکل نگرفته و شما تنها با تهیه یک قاب مناسب، می‌توانید این مشکل را حل کنید.

سامسونگ گوشی گلکسی A03 خود را در نوامبر ۲۰۲۱ معرفی کرد که از ابعاد ۱۶۴.۲ در ۷۵.۹ در ۹.۱ میلی‌متر و وزن ۱۹۶ گرم برخوردار است که نسبتا گوشی سبکی بوده و حمل آن چندان مشکل نیست. این کمپانی همچنین گوشی گلکسی A04 را نیز در آگوست ۲۰۲۲ معرفی کرده که از ابعادی تقریبا برابر با A03‌و وزنی معادل ۱۹۲ گرم برخوردار است که علیرغم اینکه کمی بزرگ‌تر از A03‌است، از وزنی کم‌تر از آن برخوردار است.

در نهایت سامسونگ گلکسی A03 در سه رنگ آبی، قرمز و مشکی به فروش می‌رسد و گلکسی A04 با یک رنگ اضافه در رنگ‌های مشکی، سفید، سبز و مسی به فروش می‌رسد که به مراتب تنوع رنگی جذاب‌تری نسبت به A03 دارد.

مقایسه نمایشگر سامسونگ گلکسی A04 با گلکسی A03

سامسونگ در بخش جلوی گلکسی A04 از نمایشگر ۶.۵ اینچ PLS LCD استفاده کرده که وضوح آن ۱۶۰۰ در ۷۲۰ پیکسل است. از سویی دیگر گلکسی A03‌ به یک پنل ۶.۵ اینچی PLS TFT مجهز شده که تراکم پیکسلی مناسب و نمایشگری با وضوح +HD را ارائه می‌دهد.

نسبت نمایشگر به بدنه گلکسی A04 معادل ۸۱.۳ درصد بوده که نشان می‌دهد این گوشی هوشمند دارای حاشیه‌های زیادی است. نمایشگر A03 نیز چندان توفیری با A04 نداشته و با نسبت ۲۰:۹ نمایشگر می‌توان به حاشیه‌های زیاد این نمایشگر نیز پی برد. اما در مجموع هر دو نمایشگر وضوح رنگ خوبی دارند و صرف نظر از حاشیه زیادی که دارند، تصاویری واضح را به نمایش می‌گذارند.

مقایسه دوربین سامسونگ گلکسی A04 با گلکسی A03

گوشی هوشمند گلکسی A04 مجهز به دوربین دوگانه با سنسور اصلی ۵۰ مگاپیکسل بوده و گشودگی دیافراگم آن معادل f/1.8 است. از سویی با خرید گلکسی A03 یک دوربین دوگانه ۴۸ مگاپیکسلی دریافت می‌کنید. هر دو گوشی دوربینی فراتر از انتظار را ارائه می‌دهند؛ چرا که معمولا گوشی‌های اقتصادی دارای دوربینی ماکزیمم ۱۳ مگاپیکسلی هستند.

همچنین در کنار سنسور اصلی گلکسی A04 شاهد سنسور ۲ مگاپیکسل سنجش عمق خواهید بود که البته نمی‌تواند تاثیر زیادی روی کیفیت تصاویر داشته باشد که شاهد همین سنسور در گلکسی A03 هستیم. درواقع سامسونگ فقط تمایل داشت این دو گوشی هوشمند اقتصادی را با یک سنسور روانه بازار نکند و به همین علت برای افزایش زیبایی از یک سنسور سنجش عمق هم استفاده کرد.

در بخش جلوی گلکسی A04 در سمانند دوربین گلکسی A03 شاهد یک سنسور ۵ مگاپیکسل خواهید بود؛ بدون تردید استفاده از یک سنسور ضعیف ۵ مگاپیکسل در سال جاری میلادی جای تعجب دارد، اما در نظر داشته باشید که A04 سال ۲۰۲۲ همانند A03 سال ۲۰۲۱ هر دو گوشی اقتصادی هستند و نباید انتظاری بیش از این داشت.

مقایسه پردازنده سامسونگ گلکسی A04 با گلکسی A03

از یک گوشی ارزان قیمت نباید انتظار بالایی داشت، اما بهتر است بدانید سامسونگ گلکسی A04 قدرت خود را از پردازنده اصلی اگزینوس ۸۵۰ دریافت می‌کند. البته هنوز اطلاعات بیشتری درباره پردازنده گرافیکی در دسترس قرار ندارد. همچنین در ۵ پیکربندی ۴ گیگابایت حافظه رم و ۳۲ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی داخلی و ۴ گیگابایت حافظه رم و ۶۴ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی داخلی و ۶ گیگابایت حافظه رم و ۶۴ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی داخلی و ۴ گیگابایت حافظه رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی داخلی و در نهایت ۸ گیگابایت حافظه رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی داخلی تولید و عرضه شده است.

از سویی دیگر  گلکسی A03 نسخه اصلی ۳ گیگابایت رم و ۳۲ گیگابایت فضای ذخیره سازی را ارائه می‌دهد. در عین حال، نسخه برتر دارای ۴ گیگابایت رم با ۶۴ تا ۱۲۸ گیگابایت فضای ذخیره سازی است. این تعداد پیکربندی و پردازنده ضعیفی که A03 ‌نسبت به A04 ‌دارد موجب شده تا گلکسی A04 در این بخش برتری خود را نسبت به نسل قبلی به رخ بکشد.

مقایسه باتری سامسونگ گلکسی A04 با گلکسی A03

گوشی گلکسی A04 سامسونگ مانند نسل قبلی خود، گلکسی A03 انرژی خود را از باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی لیتیوم پلیمری دریافت می‌کند، اما خبری از فناوری شارژ سریع نیست. قدرت باتری هر دو گوشی هوشمند با توجه به پردازنده‌ای که درون اسمارتفون قرار دارد، ایده‌آل است. هر دو گوشی بدون هیچ مشکلی بیش از ۶ ساعت زمان تمام صفحه را ارائه می‌دهد. همچنین می‌توانید بازی‌های سبک را بیش از ۳ ساعت انجام دهید.

سخن پایانی

بدون تردید هر دو گوشی هوشمند اقتصادی سامسونگ گلکسی A03‌و A04 می‌توانند پاسخگوی نیاز کاربران در زمینه اجرای بازی یا کارهای روزمره باشد. گلکسی A04 با اندکی تغییرات در ابعاد و تغییرات نسبتا چشمگیر در بخش دوربین و پردازنده تولید و عرضه شده و البته باید اضافه کرد که رنگ بندی و پیکربندی‌های رم و حافظه داخلی ارائه شده با گلکسی A04‌ به مراتب بهتر و متنوع‌تر از نسل قبلی، یعنی A03‌است.

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

3.7 / 5. تعداد رای دهندگان: 15

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید


دیدگاه خود را ارسال کنید :

نیکا گفت:

مدل گوشی a04 چه خوبیایی داره😕

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
برای آشنایی با ویژگی‌های گوشی گلکسی A04 سامسونگ به لینک زیر از مجله اعتبارکالا مراجعه نمایید
https://etebarkala.com/blog/samsung-galaxy-a04-review/

طناز همت شاه نواز گفت:

سلام
متن مفیدی بود
ولی سوالم اینکه کدوم بهتر هست

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
ممنون از توجه شما. با توجه به اینکه مدل‌های جدیدتر، از بهبودهای نرم‌افزاری و سخت افزاری برخوردار هستند ما به شما گلکسی A04 را پیشنهاد می‌کنیم