etebarkala snappay
etebarkala snappay

بررسی گوشی هوشمند سامسونگ گلکسی A04

3.7
(6)
شکیبا گیلانی
1 سال پیش
بررسی گوشی هوشمند سامسونگ گلکسی A04

در یک شرایط اقتصادی سخت، همه به دنبال یک گوشی ارزان هستند. سامسونگ نیز گوشی اقتصادی گلکسی A04 را به همین منظور راه اندازی کرده است، یک گوشی هوشمند سطح پایه که تمام نیازهای روزانه شما را برآورده می‌کند، این گوشی با نمایشگر بزرگ ۶.۵ اینچی، باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی به فروش می‌رسد. این گوشی، ارزان ترین گوشی سامسونگ بوده که در سال جاری میلادی عرضه شده است. در این مطلب از مجله اعتبارکالا قصد داریم به بررسی این گوشی اقتصادی بپردازیم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

جدول مشخصات سامسونگ گلکسی A04

مشخصات فنیSAMSUNG GALAXY A04
نمایشگرنمایشگر Infinity-V، اندازه ۶.۵ اینچ، وضوح ۱۶۰۰ در ۷۲۰ پیکسل HD
پردازندههشت هسته‌ای
رم۳ گیگابایت، قابل ارتقا تا ۴ گیگابایت از طریق عملکرد RAM Plus
ظرفیت۳۲ گیگابایت، پشتیبانی از microSD
دوربین دوگانه عقبدوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی (f/1.8) و دوربین سنجش عمق ۲ مگاپیکسل (f / 2.4)
دوربین جلو۵ مگاپیکسل (f / 2.2)
قابلیت اتصالLTE، Wi-Fi 802.11 a / b / g / n / ac 2.4 + 5 گیگاهرتز، Bluetooth® نسخه 5.0
باتری۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت
سیستم‌عاملسیستم اندروید ۱۲ پوشش داده شده با One UI Core 4.1
ابعاد / وزنابعاد ۱۶۴.۴ در ۷۶.۳ در ۹.۱ میلی‌متر / وزن ۱۹۲ گرم

بررسی اجمالی گوشی هوشمند سامسونگ گلکسی A04

سامسونگ گلکسی A04 نظر هر کسی را که به دنبال گوشی هوشمند جدید مقرون به صرفه، نمایشگر بزرگ، عمر باتری طولانی، پخش شبکه‌های اجتماعی و تماشای فیلم، گوش دادن به موسیقی، استفاده راحت برای زندگی روزمره است، به خود جلب می‌کند.

نکات مثبت سامسونگ گلکسی A04

  • باتری بسیار بادوام ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت قابل استفاده در تمام طول روز.
  • مشخصات کلی به خوبی کار می‌کند.
  • نمایشگر بزرگ، می‌توانید به راحتی فیلم و سریال را با کیفیت مناسب تماشا کنید.
  • دوربین عقب با کیفیت در مقایسه با سایر گوشی‌های هوشمند در این سطح
  • حالت پرتره برای هر دو دوربین سلفی و اصلی به خوبی کار می‌کند.
  • طراحی زیبا و لوکس
  • می‌تواند بازی‌های سه‌بعدی معمولی را اجرا کند
  • قیمت مناسب

نکات منفی سامسونگ گلکسی A04

  • نمایشگر در نور زیاد چندان واضح نیست
  • ظرفیت ۳۲ گیگابایت، ظرفیت کمی است
  • بلندگوهای پخش صدای خوبی ندارد
  • کیفیت فیلمبرداری معمولی
  • بدون سیستم شارژ سریع باتری که مدت زمان زیادی طول می‌کشد تا شارژ شود.

ظاهر ساده، طراحی خوب سامسونگ گلکسی A04

سامسونگ  گوشی هوشمند اقتصادی گلکسی A04 خود را در دو رنگ سبز و مشکی به فروش می‌رساند و طراحی پشت دستگاه با لبه‌های نسبتا گرد، بدنه پلاستیکی براق ظاهری جذاب دارد. بدنه این گوشی با لبه‌های گرد و سطحی با شیارهای باریک هنگام قرار گرفتن در معرض نور ظاهری خیره کننده‌ای دارد و آن را شبیه به گوشی‌های میان‌رده سامسونگ کرده است. اما باید در نظر داشته باشید که اثر انگشت بر روی این بدنه براق باقی می‌ماند و بهتر است از یک قاب گوشی برای آن استفاده کنید.

هیچ ماژول دوربینی وجود ندارد و تنها ۲ لنز دوربین محدب در قسمت پشتی آن قرار گرفته است. همراه با فلاش LED در سمت راست دستگاه دکمه پاور قرار دارد و دکمه های ولوم سمت چپ دستگاه قرار گرفته‌اند. این گوشی دارای یک شیار برای سیم کارت و میکرو اس دی است.

قسمت پایینی فریم گلکسی A04 مجهز به یک  بلندگو، پورت اتصال USB Type-C، میکروفون و جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری است. پنل جلویی نیز مجهز به نمایشگر ۶.۵ اینچی است که اگرچه نمایشگر PLS-LCD دارای وضوح HD است، اما تصاویر پخش شده کیفیت مطلوبی دارد. این نمایشگر در نور طبیعی نیز دید خوبی دارد اما در نور شدید، دید آن کمی دشوار می‌شود. گوشی هوشمند Galaxy A04 همچنین از Netflix با وضوح HD پشتیبانی می کند. دوربین جلو نیز از طراحی قطره‌ای Infinity-V استفاده می‌کند. در نهایت با وزن ۱۹۲ گرم، نه خیلی سنگین بوده و نه خیلی سبک، بنابراین دست کاربر را در طولانی مدت خسته نمی‌کند.

عملکرد خوب گلکسی A04‌ در هنگام بازی‌های سه‌بعدی

اگر قصد استفاده روزمره مانند استفاده از اپلیکیضن‌های بانکی، گشت و گذار در شبکه‌های اجتماعی و یا تماشای فیلم و سریال را دارید، پردازنده هشت هسته‌ای گوشی اقتصادی گلکسی A04 به خوبی از پس نیازهای شما برمی‌آید. اما خبر خوب این است که این گوشی در اجرای بازی‌های سه‌بعدی نیز خوب عمل کرده است. بنابراین می‌توانید علاوه‌بر انجام کارهای روزمره، گاهی با آن بازی هم انجام دهید.

برای نمونه، اگر تنظیمات گرافیکی این گوشی را روی حداکثر قرار دهید، این گوشی قادر است بازی ROV را به خوبی اجرا کند. اما برای بازی سنگین‌تری مانند پابجی چندان عملکرد خوبی ندارد. از طرفی، این گوشی به دلیل استفاده از ظرفیت رام پایین ۳۲ گیگابایتی قادر به اجرای بازی‌هایی مانند Genshin Impact نخواهد بود.

دوربین با کیفیت گلکسی A04 می‌تواند در هر شرایطی عکس‌های خوبی بگیرد

در قاب پشتی سامسونگ گلکسی A04 دو دوربین قرار دارد؛‌ دوربین اصلی دارای رزولوشن ۵۰ مگاپیکسل و دوربین عمق ۲ مگاپیکسل مجموعه دوربین‌های این گوشی را تشکیل می‌دهد که تصاویری واضح و قابل قبولی را ثبت می‌کند. حالت پرتره بیش از حد انتظار خوب است! نویز در عکس‌هایی که در نور شب ثبت می‌شود، ممکن است کمی بیش از حد باشد. اما در نهایت می‌توان برخی جزئیات را با آن ثبت کرد.

همچنین، دوربین سامسونگ گلکسی A04 از زوم دیجیتال تا ۱۰ برابر نیز پشتیبانی می‌کند. این دوربین قادر است تا زوم x2 یا x4 تصاویر خوبی را ثبت کند که جزئیات این تصاویر به صورت کامل ثبت می‌شود اما چنانچه زوم را از x4 بیشتر کنید، دیگر تصاویر واضح نبوده و بسیاری از جزئیات حذف خواهد شد.

دوربین جلوی ۵ مگاپیکسلی سامسونگ گلکسی A04 می‌تواند در ۲ سطح، هر دو زاویه باز و معمولی، تصاویر بسیار خوبی را ثبت کند. این دوربین قادر است به صورت خودکار روشنایی پوست ساختار صورت را طوری تنظیم کند که دیگر نیازی به رتوش عکس نداشته باشید. اما آنچه که این دوربین را شگفت انگیز می‌کند، است حالت پرتره دوربین جلو است که جزئیات را تا حد بسیار زیادی حفظ می‌کند و تصاویر کاملا طبیعی ثبت می‌شود.

در رابطه با ضبط فیلم، باید بگوییم که دوربین جلو و دوربین پشتی سامسونگ گلکسی A04 فقط می‌توانند تا Full HD 1080p / 30fps و HD 720p / 30fps فیلمبرداری کنند و حالت لرزش‌گیر نیز وجود ندارد. اما در نهایت ضبط فیلم نیز تا حد زیادی قابل قبول است. همچنین یک حالت ویدیوی Hyperlapse برای شما وجود دارد که می‌توانید آن را امتحان کنید.

عمر بالای باتری گلکسی A04

باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی سامسونگ گلکسی A04 بسیار راضی کننده است. ما باتری این گوشی را با تماشای یک کلیپ در یوتیوب با کیفیت Full HD  در حالی که به به Wi-Fi متصل بودیم، برای حدود ۲ ساعت با نمایشگر روشن آزمایش کردیم. نتیجه این بود که از ۱۰۰ درصد باتری فقط به ۸۵ درصد کاهش یافت! پس از آن دستگاه برای ۱۲ ساعت دیگر در حالت آماده به کار قرار گرفت که شارژ باتری آن  به حدود ۸۱ درصد رسید.

در حالت عکاسی نیز باتری کمی مصرف می‌شود و در نهایت باید بگوییم که باتری گوشی گلکسی A04 در حالتی که گوشی روی وضعیت آماده به کار قرار دارد، می‌تواند تا ۳ روز دوام بیاورد. متاسفانه گوشی اقتصادی سامسونگ گلکسی A04 از سیستم شارژ سریع پشتیبانی نمی‌کند و با توجه به حجم نسبتا بزرگ باتری، شارژ شدن کامل آن کمی طولانی به نظر می‌رسد.

سخن پایانی

سامسونگ در تلاش است تا گوشی‌های اقتصادی خود را مانند گوشی‌های اقتصادی شیائومی با ویژگی‌های چشمگیر به بازار روانه کند و این بار، در گوشی گلسی A04 نسبتا خوب عمل کرده است. گوشی اقتصادی گلکسی A04 در مجموع دارای ویژگی‌هایی است که با توجه به قیمت ارزانی که دارد، ارزش خرید آن را بالا برده است. ویژگی‌های خوبی نظیر دوربین خوب و باتری قدرتمند، آن را به یک گزینه چشمگیر برای خرید تبدیل کرده است.

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

3.7 / 5. تعداد رای دهندگان: 6

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید


دیدگاه خود را ارسال کنید :

سهرابی گفت:

چقدر کیفیت دارد

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
در حد یک گوشی اقتصادی کیفیت و عملکرد خوبی دارد اما نسخه A04s آن از عملکردی به مراتب برخوردار است

متین ترکاشوند گفت:

سلام کیفیت گوشی a04 خوبه

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
به عنوان یک گوشی اقتصادی که جدیدا معرفی شده، یک گوشی مناسب در رده خود است

متین ترکاشوند گفت:

سلام کیفیت گوشی A04 چطوره چه ویژگی هایی داره

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
به عنوان یک گوشی اقتصادی که جدیدا معرفی شده، یک گوشی مناسب در رده خود است؛ ویژگی‌ها نیز در مطلب ذکر شده است، به مطلب مراجعه نمایید

عیسی نیسی گفت:

سلام
خوبید
گوشی در رنج‌قیمت ۳تومان میخواستم امکانش هست که راهنمایی کنید

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
برای آشنایی با گوشی های ۳ میلیون تومانی به لینک زیر از مجله اعتبارکالا مراجعه کنید
https://etebarkala.com/blog/best-phones-up-to-3-million/