etebarkala snappay
etebarkala snappay

مقایسه گوشی های Xiaomi Poco F3 و Xiaomi Poco F4 + جدول ویژگی‌ ها

4.9
(13)
عاطفه تاسا
2 سال پیش

پوکو در ابتدا و از سال ۲۰۱۸  به عنوان زیر برند شیائومی فعالیت می‌کرد. اما  از سال ۲۰۲۰ این برند به عنوان یک برند مستقل شناخته شد و از آن زمان تا کنون، گوشی‌های زیادی را به سراسر دنیا صادر کرده است. گوشی‌های این برند به دلیل کیفیت بالا و قیمت مناسب، توانسته‌اند طرفداران زیادی را در سراسر جهان به سمت خود جذب کنند. 

گوشی Poco F3 یکی از این گوشی‌های با ارزش پوکو بود که افراد زیادی منتظر معرفی آن بودند. این گوشی سال قبل به بازار معرفی شد و همانطور که انتظار می‌رفت ویژگی‌های برجسته‌ای را نسبت به قیمت مناسب آن ارائه می‌داد و به همین دلیل با استقبال کاربران مواجه شد.

برند پوکو، در ماه ژوئن سال ۲۰۲۲ جانشین این گوشی یعنی Poco F4 را به بازار جهانی موبایل معرفی کرد. ما امروز در این مقاله قصد داریم گوشی Poco F4 را با نسل قبلی خوش نام آن، یعنی Poco F3 مقایسه کنیم و ببینیم که آیا این گوشی جانشین خلفی برای گوشی پوکو اف ۳ خواهد بود یا نه. گوشی پوکو اف ۴ از چه نظرهایی بر نسل قبلی خود برتری دارد و چه معایبی نسبت به آن دارد؟ برای فهمیدن پاسخ این سوالات با مجله اعتبارکالا همراه باشید. 

این مطلب را هم بخوانید: مقایسه گوشی هوشمند Poco F3 و شیائومی ۱۲ لایت

 گوشی Xiaomi poco F3گوشی Xiaomi poco F4
ابعاد و وزن۱۶۳.۷ در ۷۶.۴ در ۷.۸ میلی متر 
 ۱۹۶ گرم
۱۶۳.۲ در ۷۶ در ۷.۷ میلی متر
 ۱۹۵ گرم 
نمایشگر ۶.۴ اینچ
AMOLED
رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل
۶.۶۷  اینچ
AMOLED
 رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل
پردازندهSnapdragon 870 5G (7nm)
پردازنده گرافیکی Adreno 650
Snapdragon 870 5G (7nm)
پردازنده گرافیکی Adreno 650
حافظه داخلی  ۱۲۸-۲۵۶ گیگابایت ۱۲۸-۲۵۶ گیگابایت
حافظه رم۶-۸ گیگابایت رم۶-۸-۱۲ گیگابایت رم
سیستم عامل و رابط کاربری اندروید ۱۱ 
رابط کاربری MIUI 12.5.6 for POCO
اندروید ۱۲ 
رابط کاربری  MIUI 13 for POCO
قابلیت اتصال Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac/6
Bluetooth 5.1
GPS
Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac/6
Bluetooth 5.2
GPS
دوربین۴۸ مگاپیکسل اصلی-  ۸ مگاپیکسل اولترا واید- ۵ مگاپیکسل ماکرو  /   ۲۰ مگاپیکسل سلفی ۶۴ مگاپیکسل دوربین اصلی –  ۸ مگاپیکسل اولترا واید – ۲ مگاپیکسل ماکرو / دوربین سلفی   ۲۰ مگاپیکسل 
باتریظرفیت  ۴۵۲۰ میلی آمپر ساعت
شارژ سریع  ۳۳ واتی 
ظرفیت  ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعت
شارژ سریع  ۶۷ واتی 
سایر ویژگی‌هافناوری 5G
دو سیم‌ کارته
دارای گواهینامه IP53
فناوری  5G
دو سیم کارته
دارای گواهینامه  IP53

مقایسه طراحی xiaomi Poco F3 و xiaomi Poco F4

 برای ساخت هر دو گوشی Poco  F3 و Poco F4 تقریبا از یک نوع متریال استفاده شده است. پوکو قسمت پشتی بدنه هر دو گوشی را از جنس شیشه ساخته است و گوریلا گلس ۵ از پنل جلویی نمایشگر هر دو گوشی محافظت می‌کنند. هر دوی این گوشی‌ها از گواهینامه IP53 بهره می‌برند که آن‌ها در برابر پاشش آب و گرد و خاک مقاوم می‌کند. طول، عرض و قطر بدنه گوشی Poco F3 از گوشی رقیب به مقدار کمی بیشتر است.

نمای جلویی هر دو گوشی تقریبا یکسان است و پوکو برای دوربین سلفی آن‌ها از طراحی ناچ بهره برده است. اما نمای پشتی این گوشی‌ها تفاوت زیادی با یکدیگر دارند. پوکو برای قسمت پشتی بدنه گوشی Poco F3 از گوریلا گلس ۵ استفاده کرده است. گرچه قسمت پشتی بدنه گوشی poco F4 نیز از جنس شیشه است؛ اما به نظر نمی‌رسد از گوریلا گلس ساخته شده باشد. در کل، گوشی Poco F3 نمای پشتی براق‌تر و محدب‌تری نسبت به گوشی پوکو اف ۴ دارد. در حالی که گوشی رقیب از طراحی تخت و مسطح بهره می‌برد.

مقایسه طراحی گوشی شیائومی Poco F4 و Poco F3
مقایسه طراحی گوشی شیائومی Poco F4 و Poco F3

فریم میانی هر دو گوشی از جنس پلاستیک ساخته شده است و هر دو گوشی تقریبا هم وزن هستند. طراحی گوشی Poco F4 به گونه‌ای است که وقتی آن را در دست می‌گیرید؛ نسبت به گوشی Poco F3 توخالی به نظر می‌رسد. در کل هر دو گوشی از نظر طراحی و کیفیت ساخت امتیاز یکسانی را دریافت می‌کنند و در یک سطح هستند.

این به سلیقه شما بستگی دارد که کدام گوشی را انتخاب کنید و کدام یک از آن‌ها به نظر شما جذاب‌تر باشد. یکی از تفاوت‌های این دو گوشی از نظر ظاهری، گزینه‌های رنگی آن‌هاست. Poco F3 در ۴ رنگ مختلف در بازار موجود است در حالی که Poco F4 را در۳ رنگ نقره‌ای، مشکی و سبز می‌توانید بیابید.

برنده: هیچ کدام  

مقایسه نمایشگر xiaomi Poco F3 و xiaomi Poco F4

بیشتر ویژگی‌های نمایشگر این دو گوشی با یکدیگر یکسان هستند. اما پوکو، نمایشگر Poco F4 را امسال مقداری ارتقا بخشیده است و همین باعث برتری نمایشگر این گوشی، بر نمایشگر Poco F3 شده است. همانطور که اشاره شد، نمایشگر این دو محصول ویژگی‌های مشترک زیادی نیز دارند. هر دو نمایشگر از نوع AMOLED هستند، نرخ نوسازی هر دو ۱۲۰ هرتز است، هردو از استاندارد +HDR10 پشتیبانی می‌کنند و تراکم پیکسلی هر دو نمایشگر به میزان ۳۹۵ پیکسل در هر اینچ است.

نمایشگر گوشی Poco F4

اندازه هر دو نمایشگر به میزان ۶.۶۷ اینچ است. اما نسبت اندازه نمایشگر به بدنه در این دو گوشی با هم یکسان نیست. این نسبت برای گوشی Poco F4 به میزان ۸۶ درصد و برای گوشی poco F3 به میزان ۸۵ درصد است. همین باعث می‌شود میزان حاشیه اطراف نمایشگر گوشی پوکو اف ۳، مقداری از گوشی رقیب بیش‌تر باشد.

تفاوت اصلی نمایشگر گوشی Poco F4 با  گوشی Poco F3، در ویژگی به نام Dolby Vision است. نمایشگر گوشی Poco F4 از استاندارد دالبی ویژن پشتیبانی می‌کند در حالی که نمایشگر گوشی رقیب فاقد آن است و این باعث برتری این نمایشگر بر نمایشگر گوشی رقیب می‌شود. دالبی ویژن در واقع فرمت پویای HDR است.

همانطور که پیش‌تر اشاره شد، هر دو نمایشگر از فرمت +HDR10 پشتیبانی می‌کنند. اما پشتیبانی نمایشگر گوشی Poco F4 از دالبی ویژن که فرمت پیشرفته‌تر HDR است، باعث می‌شود صحنه به صحنه و فریم به فریم ویدیوهای در حال پخش بر روی نمایشگر این گوشی، تنظیم شود و جزئیات بیش‌تری را همراه با دقت رنگ بالاتر به کاربر ارائه دهد.

مقایسه نمایشگر گوشی Poco F4 با گوشی poco f3

یکی دیگر از تفاوت‌های کلیدی نمایشگرهای این دو محصول، مربوط به حداکثر روشنایی آن‌هاست. نمایشگر هر دو گوشی از میزان درخشندگی بسیار مناسبی بهره می‌برند و در استفاده‌های روزانه به هیچ وجه شما را اذیت نخواهند کرد. اگر به مشخصات روی کاغذ این دو گوشی توجه کنید، می‌بینید که نمایشگر هر دوی آن‌ها از حداکثر روشنایی ۱۳۰۰ نیت بهره می‌برند. اما در عملکرد واقعی، این موضوع صادق نیست. 

حداکثر روشنایی نمایشگر گوشی Poco F3 به میزان ۷۲۳ نیت و نمایشگر گوشی Poco F4 به میزان ۱۰۰۵ نیت است. یعنی نمایشگر گوشی پوکو اف ۴ به میزان  ۳۹ درصد، از نظر درخشندگی، عملکرد بهتری را ارائه می‌دهد. 

برنده: گوشی Poco F4 

مقایسه دوربین xiaomi Poco F3 و xiaomi Poco F4

در بخش دوربین نیز شاهد پیشرفت‌هایی در گوشی پوکو اف ۴ نسبت به نسل قبل هستیم. این بار پوکو از لنز ۶۴ مگاپیکسلی به جای لنز ۴۸ مگاپیکسلی برای دوربین اصلی استفاده کرده است. یکی دیگر از تفاوت‌های اصلی در این بخش، بهره مندی دوربین اصلی گوشی Poco F4 از لرزشگیر اپتیکال تصویر یا همان OIS است که در دوربین اصلی گوشی Poco F3 وجود نداشت.

اکنون به لطف دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی پوکو اف ۴ که به لرزشگیر اپتیکال نیز مجهز است؛ می‌توانید تصاویری واضح‌تر و شفاف‌تر را ثبت کنید و لرزش دستان شما روی کیفیت تصاویر تاثیر بسیار کم‌تری خواهد گذاشت. برخلاف دوربین اصلی که در این نسل پیشرفت داشته است؛ دوربین ماکروی Poco F4 نسبت به نسل قبلی شاهد پسرفت بوده است.

این مطلب را هم بخوانید: مقایسه گوشی‌های Poco X3 با Poco F3 به همراه جدول

مقایسهه دوربین های گوشی poco f3 و poco f4
مقایسه دوربین گوشی poco f3 با poco f4

گوشی پوکو اف ۳ به یک دوربین تله‌ ماکروی ۵ مگاپیکسلی مجهز است. اما گوشی پوکو اف ۴ از یک لنز ساده ۲ مگاپیکسلی ماکرو بهره می‌برد. همین بر روی کیفیت تصاویر ماکرو تاثیر می‌گذارد. اما پیشرفت‌هایی که در دوربین اصلی در این نسل صورت گرفته است، خلا پسرفت دوربین ماکرو را پر می‌کند. در واقع می‌توان گفت، پیشرفت‌های انجام شده در دوربین گوشی Poco F4 خیلی بیشتر از پسرفت‌های آن است. این دو گوشی از نظر دوربین سلفی عملکرد یکسانی را از خود نشان می‌دهند. 

برنده: گوشی Poco F4

مقایسه پردازنده xiaomi Poco F3 و xiaomi Poco F4

مقایسه پردازنده xiaomi Poco F3 و xiaomi Poco F4

سال گذشته گوشی Poco F3 با بهره مندی از پردازنده قدرتمند snapdragon 870 5G، عملکرد فوق‌العاده‌ای را از خود به نمایش گذاشت. بیشتر گوشی‌های پرچمدار، تا دو سال قبل به پردازنده اسنپدراگون ۸۷۰ مجهز بودند و شکی در مورد قدرت عملکرد آن نیست. هر دو گوشی Poco F3 و Poco F4  از این پردازنده ۷ نانومتری شرکت کوالکام بهره می‌برند و پردازنده گرافیکی هردو، Adreno 650 است. پس از لحاظ قدرت پردازشی و عملکرد، هر دو گوشی به اندازه کافی قدرتمند هستند و عملکرد مناسبی را از خود نشان می‌دهند. شما می‌توانید سنگین‌ترین بازی‌ها را روی این گوشی‌ها اجرا کنید و نگران داغ شدن آن‌ها نباشید.  

برنده: هیچ کدام 

مقایسه حافظه xiaomi Poco F3 و xiaomi Poco F4

هر دو گوشی حداکثر به میزان ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی دارند. گوشی Poco F4 حداقل به میزان ۶ گیگابایت و حداکثر به میزان ۱۲ گیگابایت حافظه رم دارد. این عددها برای گوشی پوکو اف ۳، به ترتیب ۶ و ۸ گیگابایت هستند. گوشی Poco F4 در ۴ مدل مختلف با ترکیب حافظه داخلی و رم مختلف موجود است. این نسخه‌ها عبارت‌اند از: 

۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی /  ۶ گیگابایت رم، ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی / ۸ گیگابایت رم، ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی / ۸ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی / ۱۲ گیگابایت رم. 

گوشی Poco F3 در ۳ نسخه مختلف با ترکیب حافظه داخلی و رم متفاوت موجود است. این نسخه‌ها عبارت‌اند از: 

۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی /  ۶ گیگابایت رم، ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی / ۸ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی / ۸ گیگابایت رم.

شما می‌‌توانید با توجه به نیاز خود هر کدام را انتخاب کنید.   

برنده: گوشی Poco F4  

مقایسه باتری xiaomi Poco F3 و xiaomi Poco F4

مقایسه باتری xiaomi Poco F3 و xiaomi Poco F4

گوشی Poco F3 از یک باتری با ظرفیت ۴۵۲۰ میلی آمپر ساعت و گوشی Poco F4 از یک باتری با ظرفیت ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعت بهره می‌برد. این تفاوت ۲۰ میلی آمپر ساعتی در ظرفیت باتری این دو گوشی، تفاوت زیادی را در عمر باتری آن‌ها ایجاد نمی‌کند. در صورتی که استفاده‌ای نسبتا سنگین از این دو گوشی داشته باشید؛ هر دوی آن‌ها می‌توانند به مدت ۱۲ ساعت شما را همراهی کنند و در صورت استفاده معمولی، باتری این دو، یک روز کامل دوام خواهند آورد. 

در کل، این دو گوشی از نظر عمر باتری تفاوت چندانی با هم ندارند و تفاوت اصلی آن‌ها در توان و سرعت شارژ شدن است. گوشی Poco F4 از قابلیت شارژ ۶۷ واتی بهره می‌برد که به موجب آن می‌تواند، تنها در ۳۸ دقیقه به طور کامل شارژ شود. اما گوشی poco F3 با قابلیت شارژ ۳۳ واتی در ۵۲ دقیقه شارژ می‌شود. پس اگر سرعت شارژ شدن گوشی برای شما اهمیت دارد و می‌خواهید زمان کم‌تری را برای آن صرف کنید؛ گوشی پوکو اف ۴ انتخاب مناسب‌تری برای شما خواهد بود.

برنده: گوشی Poco F4  

مقایسه قیمت xiaomi Poco F3 و xiaomi Poco F4

هر دو این گوشی‌ها، گوشی‌هایی میانرده و با کیفیتی هستند که به نسبت امکاناتی که فراهم می‌کنند، قیمت مناسبی دارند. قیمت گوشی پوکو اف ۳ در حال حاضر به میزان ۳۲۹ یورو و قیمت گوشی پوکو اف ۴ به میزان ۳۴۹ یورو است. البته در حال حاضر به دلیل تازه وارد بودن Poco F4 در بازار ایران، این گوشی قیمت زیادی دارد و ما به شما پیشنهاد می‌دهیم اگر قصد خریداری این گوشی را دارید، بهتر است صبر کنید تا قیمت آن بعد از مدتی، مقداری پایین بیاید.   

سخن آخر

مقایسه گوشی های poco F3 و poco F4

گوشی Poco F4  امسال به بازار معرفی شده است و به عنوان جانشین گوشی Poco F3 امکانات خوب و پیشرفت‌های قابل قبولی را ارائه می‌دهد. از جمله این پیشرفت‌ها می‌توان به اضافه کردن لرزشگیر اپتیکال تصویر به دوربین اصلی، افزایش رزولوشن دوربین اصلی، قابلیت پشتیبانی از دالبی ویژن در نمایشگر و افزایش توان شارژ گوشی به ۶۷ وات اشاره کرد.

این گوشی طراحی کاملا متفاوت با گوشی Poco F3 را ارائه می‌دهد و ظاهری تخت‌تر و مسطح‌تر نسبت به گوشی پوکو اف ۳ دارد. اما از لحاظ متریال استفاده شده در آن و جنس بدنه، نسبت به نسل قبل تفاوتی نکرده است. هر دو گوشی از یک پردازنده بهره می‌‌برند و پردازنده آن‌ها یکی از قدرتمندترین پردازنده‌ها در این بازه قیمتی است.

در کل گوشی Poco F4 پیشرفت‌های خوبی نسبت به نسل قبلی داشته است و ارزش خریدن دارد. از اینکه تا انتهای این مقاله ما را همراهی کردید از شما متشکریم. به نظر شما این دو گوشی چه تفاوت‌های دیگری با هم دارند که در این مقاله ذکر نشده است؟ نظرات خود را با مجله اعتبارکالا در میان بگذارید.

گوشی موبایل شیائومی Poco F4 نسبت به گوشی شیائومی Poco F3 چه برتری دارد؟

گوشی شیائومی poco F4 مجهز به ویژگی دالبی ویژن در نمایشگر خود است. همچنین حداکثر روشنایی نمایشگر آن نسبت به گوشی شیائومی poco F3 بیشتر است. این گوشی مجهز به دوربین اصلی با رزولوشن بیشتر است و دوربین اصلی آن از لرزشگیر اپتیکال بهره می‌برد. سرعت شارژ شدن گوشی شیائومی poco F4 از سرعت شارژ شدن Poco F3 بیشتر است.

گوشی شیائومی Poco F3 چه ویژگی خاصی نسبت به گوشی شیائومی Poco F4 دارد؟

گوشی شیائومی poco F3 مجهز به دوربین تله ماکروی ۵ مگاپیکسلی است. در حالی که گوشی شیائومی poco F4 از یک لنز ساده ماکرو با رزولوشن ۲مگاپیکسل بهره می‌برد.

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

4.9 / 5. تعداد رای دهندگان: 13

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید


دیدگاه خود را ارسال کنید :