etebarkala snappay
etebarkala snappay

بهترین گوشی‌ های گیمینگ سامسونگ در سال ۲۰۲۳

4.3
(3)
عاطفه تاسا
12 ماه پیش
بهترین گوشی‌ های گیمینگ سامسونگ در سال ۲۰۲۳

سامسونگ همیشه سعی کرده است که در تمامی جنبه‌ها گوشی‌های خود را به قابلیت‌های خوبی مجهز کند. بیشتر گوشی‌های سامسونگ به نمایشگرهایی بزرگ و باکیفیت و پردازنده‌هایی قدرتمند مجهز هستند. همچنین سامسونگ همیشه میزان حافظه رم خوبی را برای گوشی‌های خود در نظر گرفته است. همه این ویژگی‌ها باعث شده‌اند که گوشی‌های سامسونگ به گزینه مناسبی برای بازی کردن‌های طولانی تبدیل شوند.

اگر شما یک گیمر حرفه‌ای و طرفدار گوشی‌های سامسونگ باشید شاید مایل باشید بدانید که کدام گوشی‌های سامسونگ قابلیت‌های بیشتری برای تبدیل شدن به یک گوشی گیمینگ را دارند. ما در این مقاله تعدادی از گوشی‌های سامسونگ که برای بازی مناسب هستند را  به شما معرفی و ویژگی‌های هر یک را به اختصار بررسی خواهیم کرد. با مجله اعتبارکالا همراه باشید. 

۱. سامسونگ گلکسی S23 Ultra

ابعاد و وزنابعاد ۱۶۳.۴ در ۷۸.۱ در ۸.۹ میلی‌متر
وزن ۲۳۴ گرم
نمایشگرنمایشگر ۶.۸ اینچی Dynamic AMOLED 2X
نرخ نوسازی تطبیقی ۱۲۰ هرتز
وضوح تصویر ۱۴۴۰ در ۳۰۸۸ پیکسل
حداکثر روشنایی ۱۷۵۰ نیت
نمایشگر همیشه روشن
پردازندهQualcomm SM8550-AC Snapdragon 8 Gen 2
۴ نانومتری
۸ هسته‌ای
پردازنده گرافیکی Adreno 740
حافظه رم۸ گیگابایت رم
۱۲ گیگابایت رم
فضای ذخیره سازی داخلی۲۵۶ گیگابایت
۵۱۲ گیگابایت
۱ ترابایت
دوربین‌هادوربین اصلی ۲۰۰ مگاپیکسل از نوع عریض
لنز اولتراواید ۱۲ مگاپیکسل
لنز تله فوتو ۱۰ مگاپیکسل
دوربین سلفی ۱۲ مگاپیکسل
باتری و شارژباتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت
شارژر سریع ۴۵ وات پشتیبانی از شارژر سریع
پشتیبانی از شارژ بی‌سیم ۱۰ وات
۳۰ دقیقه مدت زمان شارژ برای ۶۰ درصد شارژ
سیستم عاملاندروید ۱۳ عرضه با رابط کاربری One UI 5.1

مزایا

  • نمایشگر درخشان
  • قلم S داخلی
  • عملکرد عالی
  • دوربین‌های بهبود یافته
  • عمر باتری طولانی

معایب

  • گران قیمت
  • طراحی تا حد زیادی بدون تغییر
  • بدون ویژگی S Pen جدید

پرچمدار جدید سامسونگ دارای نمایشگر بزرگ ۶.۸ اینچی AMOLED با نرخ نوسازی تطبیقی ​​۱۲۰ هرتز و وضوح تصویر  ۳۰۸۸ در ۱۴۴۰ بوده که عالی به نظر می‌رسد، حتی اگر این مشخصات نسبت به مدل قبلی تغییر زیادی نکرده باشد. رنگ‌ها خیره کننده هستند و از حداکثر روشنایی ۱۷۵۰ نیت برخوردار بوده که خیره کننده است.

گلکسی S23 Ultra یکی از اولین گوشی‌های موجود در بازار است که دارای پردازنده اسنپدراگون ۸ نسل ۲ است. در آزمایشات، S23 Ultra نمرات چند هسته‌ای را در Geekbench 5 ارائه کرد که ۴۰ درصد بیشتر از امتیاز گلکسی S22 Ultra سال گذشته است که یک جهش بزرگ محسوب می‌شود. باید اشاره کرد که Snapdragon 8 Gen 2 سفارشی برای پلتفرم گلکسی که سامسونگ از آن استفاده می‌کند، دارای سرعت کلاک است که فقط حدود ۱۵۰ مگاهرتز بالاتر از تراشه استاندارد است.

پرچمدار سامسونگ همچنان به باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپری سال گذشته برای نسخه اولترا S23 بسنده کرده است. اما ظرفیت باتری همچنان خوب است. در تست‌های ویدیویی با فعال بودن نرخ نوسازی تطبیقی، S23 Ultra سامسونگ ۱۹ساعت و ۲۶ دقیقه دوام آورد که مشابه OnePlus 11 است، اگرچه به خوبی iPhone 14  نیست که در تست‌های مشابه ۲۱ ساعت و ۱۷ دقیقه دوام آورده است.

همچنین در تست‌های سنگین‌تر باتری در هنگام بازی NBA All-World در پایان همچنان ۲۵٪ باتری گوشی باقی مانده است؛ بنابراین در استفاده معمولی پس از یک روز کاری هنوز ۴۰٪ باتری برای گوشی شما باقی خواهد ماند. در نهایت می‌توان گفت از نظر عمر باتری هیچ جای نگرانی وجود ندارد، به‌ویژه زمانی که به یک شارژر سریع ۴۵ واتی دسترسی دارید که در کمتر از یک ساعت می‌تواند شارژ باتری S23 اولترا را از صفر به ۱۰۰٪ برساند.

۲. سامسونگ گلکسی S22 Ultra

سامسونگ گلکسی S22 Ultra

مشخصات کلی

نمایشگر(پیکسل)Dynamic AMOLED  ۶.۸ اینچ (۱۴۴۰ در ۳۰۸۸ پیکسل)
حداکثر نرخ نوسازی۱۲۰ هرتز
پردازندهExynos 2200 (4nm) نسخه اروپایی
Snapdragon 8 Gen 1 (4nm) نسخه جهانی
حافظه رم۸-۱۲ گیگابایت
حافظه ذخیره‌سازی / قابلیت افزایش ۱۲۸-۲۵۶-۵۱۲ گیگابایت یا ۱ ترابایت / خیر
دوربین‌ها(جلو/عقب)اصلی ۱۰۸ مگاپیکسل – پریسکوپ تله‌فوتو ۱۰ مگاپیکسل – تله‌فوتو ۱۰ مگاپیکسل- اولترا واید ۱۲ مگاپیکسل / سلفی  ۴۰ مگاپیکسل
وزن۲۲۸ گرم
ظرفیت باتری۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت

مزایا:

  • دقیق بودن قلم آن و راحتی استفاده از آن
  • کیفیت عالی دوربین
  • مجهز بودن به پردازنده‌ای جدید و قدرتمند
  • پشتیبانی نرم افزاری طولانی مدت
  • نمایشگر با کیفیت بالا و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز

معایب:

  • سرعت شارژ شدن باتری آن به نسبت گوشی‌های پرچم‌دار شیائومی کم است.
  • مقداری سنگین و بزرگ است

این گوشی بهترین گوشی سامسونگ برای بازی است. گوشی گلکسی S22 اولترا یک نمایشگر بزرگ  ۶.۸ اینچی دارد که از نوع Dynamic AMOLED است. رزولوشن نمایشگر این گوشی سامسونگ مانند گوشی گلکسی نوت ۲۰ اولترا که بعدتر در همین مقاله آن را بررسی می‌کنیم به میزان ۳۰۸۸ در ۱۴۴۰ پیکسل است. رنگ‌ها در این نمایشگر شفاف و زیبا به نمایش در‌می‌آیند و به دلیل AMOLED بودن نمایشگر، رنگ‌های تیره با عمق بیشتری نشان داده می‌شوند.

نمایشگر گلکسی S22 Ultra از استاندارد +HDR10 نیز پشتیبانی می‌کند و نرخ نوسازی این نمایشگر ۱۲۰ هرتز است. همین باعث می‌شود که جابجایی بین برنامه‌ها و بازی بر روی آن به روان‌ترین حالت ممکن انجام شود. این گوشی در کشور آمریکا با پردازنده اسنپدراگون ۸ Gen1 عرضه شده است. ولی در سایر نقاط دنیا پردازنده Exynos 2200 بر روی آن نصب است. این شاید کمی ناامید کننده به نظر برسد. چون پردازنده‌های اسنپدراگون قدرت بیشتری نسبت به پردازنده‌های اگزینوس دارند و در بلند مدت پایداری بهتری را از خود نشان می‌دهند.

ولی پردازنده Exynos 2200 نیز پردازنده‌ای بسیار قدرتمند است و توان اجرای سنگین‌ترین بازی‌ها را دارد. این گوشی تا ۱ ترابایت حافظه داخلی می‌تواند داشته باشد که رقم فوق العاده‌ای است. با این حساب شما فضای کافی برای نصب انواع بازی‌ها و برنامه‌ها را بر روی گوشی خود دارید.

سامسونگ گلکسی S22 اولترا

باتری این محصول سامسونگ ۵۰۰۰ میلی آمپر ظرفیت دارد و حتی در استفاده‌های سنگین به راحتی ۱ روز کامل دوام می‌آورد. این گوشی قابلیت شارژ سریع ۴۵ واتی نیز دارد که می‌تواند آن را در ۳۰ دقیقه به میزان ۶۷ درصد شارژ کند. این زمان نسبتا قابل قبولی است. ولی این گوشی در این بازه قیمتی رقبایی دارد که با سرعت خیلی بیشتری شارژ می‌شوند. در کل، گوشی‌های سامسونگ معمولا با سرعت کم‌تری از گوشی‌های شیائومی شارژ می‌شوند.

از قابلیت‌های ویژه‌ای که گلکسی S22 اولترا دارد می‌توان به قابلیت استفاده از سرویس ایکس باکس گیم پس، بر روی این گوشی اشاره کرد. با کمک این سرویس شما می‌توانید با اینترنت 5G و یا Wi-Fi بازی‌های نسل جدید را بر روی گوشی گلکسی S22 اولترا استریم کنید. قلم S-Pen این گوشی نیز نسبت به نسل قبلی ارتقاء یافته است و شما می‌توانید از این قلم در برخی بازی‌ها استفاده کنید.

دوربین‌های گوشی گلکسی S22 Ultra نیز کیفیت بسیاری خوبی را به شما ارائه خواهند داد. این گوشی عکس‌های بسیار با کیفیتی را در شب ثبت می‌کند که جزئیات در آن‌ها به خوبی نمایش داده می‌شوند.

۲. سامسونگ گلکسی S22

سامسونگ گلکسی S22

مشخصات کلی

نمایشگر (پیکسل)Dynamic AMOLED۶.۱ اینچ (۱۰۸۰ در ۲۳۴۰ پیکسل)
حداکثر نرخ نوسازی۱۲۰ هرتز
پردازندهورژن اروپایی Exynos 2200
جهانی  Snapdragon 8 Gen 1
حافظه رم۸ گیگابایت
حافظه ذخیره سازی / قابلیت افزایش۱۲۸-۲۵۶ گیگابایت / خیر
دوربین‌ها (جلو/ عقب)۵۰ مگاپیکسل واید- ۱۲ مگاپیکسل اولترا واید – ۱۰ مگاپیکسل تله‌فوتو /  ۱۰ مگاپیکسل سلفی
وزن۱۶۷ گرم
ظرفیت باتری۳۷۰۰ میلی آمپر ساعت

مزایا:

  • پردازنده قدرتمند Snapdragon 8 Gen 1
  • رم ۸ گیگابایتی

معایب:

  • ظرفیت کم باتری
  • نسبت به نسل گذشته خود نمایشگر کوچک‌تری دارد

گوشی سامسونگ گلکسی S22 نمایشگر کوچک‌تری نسبت به گلکسی S22 اولترا دارد. ولی مشخصات کلی این گوشی آن را به یک گزینه عالی برای گیمرها تبدیل کرده است. این گوشی مجهز به  قدرتمندترین پردازنده شرکت کوالکام یعنی اسنپدراگون ۸ Gen1 است که آن را قادر می‌کند تا سنگین‌ترین بازی‌ها را در روان‌ترین حالت ممکن اجرا کند. همچنین مجهز بودن این محصول به ۸ گیگابایت رم، سرعت عملکرد آن را بسیار بهبود می‌بخشد. 

نمایشگر این گوشی از نوع Dynamic AMOLED است و اندازه آن ۶.۱ اینچ است. نمایشگر گوشی گلکسی S22 از نرخ نمونه برداری لمسی ۲۴۰ هرتز بهره می‌برد که باعث می‌شود حتی از کوچکترین لمس انگشتان شما غافل نماند. این نمایشگر از استاندارد +HDR10 نیز پشتیبانی می‌کند. همه این ویژگی‌ها باعث می‌شوند که بازی روی این نمایشگر، عالی به نظر برسد.

سامسونگ گلکسی S22

تنها عیب بزرگ گوشی گلکسی S22 عمر باتری آن است. سامسونگ برای این گوشی از یک باتری با ظرفیت ۳۷۰۰ میلی آمپر ساعت استفاده کرده است که این عدد در مقایسه با گوشی‌های پرچم‌دار دیگر کم است. البته شاید سامسونگ گمان کرده که نرخ نوسازی تطبیقی نمایشگر این گوشی و قدرت پردازنده آن مصرف باتری را در گلکسی S22 کاهش دهد و به همین علت از ظرفیت باتری کاسته است. به هر حال معلوم شده که حساب و کتاب‌های سامونگ درست از آب در نیامده و باتری این گوشی نمی‌تواند به مدت یک روز کامل دوام بیاورد.

از دیگر ویژگی‌های مثبت گوشی سامسونگ گلکسی S22 دوربین‌های با کیفیت آن است. سامسونگ مثل همیشه، در این گوشی پرچم‌دار نیز از دوربین‌هایی فوق العاده استفاده کرده است که تجربه لذت بخشی را از عکاسی برای شما فراهم می‌کند. دوربین اصلی این گوشی عکس‌هایی شفاف، با رنگ‌های طبیعی و داینامیک رنج خوبی را ثبت می‌کند. همچنین این گوشی در ثبت تصاویر پرتره نیز عملکرد بسیار خوبی دارد.

 ۳. سامسونگ گلکسی S21 FE

ساسونگ گلکسی S21 FE

مشخصات کلی

نمایشگر (پیکسل)Dynamic AMOLED۶.۴ اینچ (۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل)
حداکثر نرخ نوسازی۱۲۰ هرتز
پردازندهورژن ۱ : Snapdragon 888 5G
ورژن ۲: Exynos 2100
حافظه رم  ۶-۸ گیگابایت
حافظه ذخیره سازی / قابلیت افزایش  ۱۲۸-۲۵۶ گیگابایت / خیر
دوربین‌ها (جلو/ عقب)۱۲ مگاپیکسل واید – ۸ مگاپیکسل تله‌فوتو – ۱۲ مگاپیکسل اولترا واید / سلفی ۳۲ مگاپیکسل
وزن  ۱۷۷ گرم
ظرفیت باتری  ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعت

مزایا:

  • قدرت عملکرد بالا 
  • دوربین‌های با کیفیت
  • نمایشگر ۱۲۰ هرتزی
  • قیمت مناسب نسبت به قابلیت‌ها

معایب:

  • سرعت شارژ کم

ویژگی‌های این گوشی بسیار شبیه به نسل قبلی آن یعنی گوشی سامسونگ گلکسی S20 FE است. این گوشی یکی از بهترین گوشی‌های‌ اندروید در سال ۲۰۲۰ بود و به دلیل قابلیت‌های قدرتمند آن محبوبیت زیادی بین کاربران پیدا کرده بود. در واقع گوشی سامسونگ گلکسی S21 FE جزء گوشی‌های پرچم‌دار سامسونگ محسوب نمی‌شود. ولی ویژگی‌هایی بسیار نزدیک به یک گوشی پرچم‌دار را  با قیمت کم‌تر به شما عرضه خواهد کرد.

این محصول طراحی زیبایی دارد و بسیار خوش‌ دست است. در دست گرفتن آن به شما حس خوبی را منتقل می‌کند و همین ویژگی باعث می‌شود که در هنگام بازی دست شما خسته نشود و از بازی کردن لذت ببرید. سامسونگ در این گوشی از نمایشگر Dynamic AMOLED 2X استفاده کرده است تمام تلاش خود را کرده تا این گوشی را به نمایشگری با کیفیت و درخشان مجهز کند. رزولوشن نمایشگر این محصول عالی است، رنگ‌ها در آن طبیعی و پر جنب و جوش نمایش داده می‌شوند و عمق رنگ‌های تیره در آن زیاد است. 

سامسونگ گلکسی S21 FE

نرخ نوسازی در نمایشگر گوشی گلکسی S21 FE به میزان ۱۲۰ هرتز است که باعث می‌شود تجزبه‌ای بسیار روان از بازی کردن داشته باشید. باتری این گوشی برخلاف گوشی گلکسی S22 شارژدهی خوب و قابل قبولی دارد. ظرفیت باتری این محصول به میزان ۴۰۰۰ میلی آمپر ساعت است و می‌تواند ۱ روز کامل شما را همراهی کند. 

سامسونگ معمولا گوشی‌های خود را به توان بالایی برای شارژ شدن مجهز نمی‌کند. این گوشی نیز از این قضیه مستثنی نیست و شارژر ۲۵ واتی آن می‌تواند در مدت زمان ۱ ساعت و ۱۵ دقیقه شارژ این گوشی را به ۱۰۰ درصد برساند. این زمان در مقایسه با سایر گوشی‌های اندروید کمی زیاد است و نقطه ضعف این گوشی به حساب می‌آید.

sسامسونگ گلکسی S21 FE

این محصول در بخش پردازنده نیز امتیاز خوبی را کسب کرده است. نسخه‌ای از این گوشی که Snapdragon 888 روی آن نصب است وارد ایران نمی‌شود و گوشی‌های موجود در ایران مجهز به پردازنده Exynos 2100 هستند. این پردازنده نیز به اندازه پردازنده Snapdragon 888 قدرتمند است.

این گوشی بازی‌های سنگینی مثل کال آف دیوتی را بدون هیچ مشکلی اجرا می‌کند. در کل، پردازنده این محصول یکی از مزیت‌های آن محسوب می‌شود و آن را برای خرید ارزشمند می‌کند. اگر قصد اجرای بازی‌های زیادی را روی این گوشی دارید؛ توصیه ما این است که نسخه‌ای از این گوشی را تهیه کنید که به میزان ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی داشته باشد. 

یکی از مزیت‌های دیگر گوشی سامسونگ گلکسی S21 FE دوربین آن است. عکس‌هایی که دوربین اصلی این گوشی ثبت می‌کند باکیفیت هستند و جزئیات به خوبی در آن‌ها نشان داده می‌شوند. با دوربین‌های پرقدرت این گوشی می‌توانید میزان نویز را به کم‌ترین مقدار ممکن برسانید و عکس‌هایی با روشنایی و کنتراست فوق‌العاده بگیرید. با وجود اینکه این گوشی به دوربین تشخیص عمق مجهز نیست عکس‌های پرتره با کیفیتی را ثبت می‌کند. در کل، اگر دوربین نیز برای شما مهم است پیشنهاد می‌کنیم این گوشی را در اولویت خود قرار دهید.

۴. سامسونگ گلکسی A53 5G

سامسونگ گلکسی A53 5G

مشخصات کلی

نمایشگر (پیکسل)Super AMOLED۶.۵ اینچ( ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل)
حداکثر نرخ نوسازی۱۲۰ هرتز
پردازندهExynos 1280 (5nm)
حافظه رم۴-۶-۸ گیگابایت
حافظه ذخیره سازی / قابلیت افزایش۱۲۸-۲۵۶ گیگابایت/ بله
دوربین‌ها (جلو/ عقب)۶۴ مگاپیکسل واید- ۱۲ مگاپیکسل اولترا واید-  ۵ مگاپیکسل ماکرو – ۵ مگاپیکسل تشخیص عمق /  ۳۲ مگاپیکسل سلفی
وزن۱۸۹ گرم
ظرفیت باتری۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت

 مزایا:

  • باتری خوب 
  • پردازنده قدرتمند با فناوری ساخت ۵ نانومتری
  • نمایشگر ۱۲۰ هرتزی
  • قیمت مناسب

معایب:

  • به اندازه گوشی‌های سطح بالای پرچم‌دار عملکرد پر سرعتی ندارد
  • دوربین‌های آن چندان تعریفی ندارند

ارزان‌ترین گوشی که در این مقاله به شما معرفی می‌شود، گوشی سامسونگ گلکسی A53 5G است. این گوشی سامسونگ طراحی زیبایی دارد و به دلیل وزن سبک آن بسیار خوش دست است. این محصول مجهز به یک نمایشگر ۶.۵ اینچی Super AMOLED است که نرخ نوسازی آن به میزان ۱۲۰ هرتز است. رنگ‌ها در نمایشگر این گوشی پرجنب و جوش و درخشان به نمایش درمی‌آیند و بازی در این گوشی را بسیار لذت بخش می‌کنند. این نمایشگر همچنین سرعت واکنش خوبی دارد و این باعث می‌شود که بازی در این گوشی برای شما خسته کننده نباشد.

گوشی گلکسی A53 5G به پردازنده Exynos 1280  مجهز است. این پردازنده به اندازه پردازنده های پرچم‌دار قدرتمند و پرسرعت نیست. ولی در این گوشی میان رده با این قیمت عملکرد بسیار خوب و قابل قبولی دارد. بر خلاف گوشی‌های دیگری که در این مقاله معرفی شده‌اند، حافظه داخلی گوشی گلکسی A53 5G را می‌توانید با کارت میکرو SD افزایش دهید. سامسونگ در این گوشی به شما این اجازه را نیز داده است که تا ۶ گیگابایت از فضای ذخیره سازی خود را به عنوان رم مجازی اختصاص دهید. شما با این کار می‌توانید سرعت عملکرد گوشی را برای بازی افزایش دهید.

گوشی سامسونگ گلکسی A53 5G

پردازنده این گوشی از فناوری ساخت ۵ نانومتری بهره می‌برد که نکته بسیار مثبتی است. تا چند سال پیش، سامسونگ فقط در گوشی‌های پرچم‌دار خود از پردازنده‌هایی با این معماری ساخت استفاده می‌کرد. پردازنده این محصول قابلیت اجرای بروزترین بازی‌های اندروید را دارد. ولی در هنگام اجرای بازی مثل  Genshin Impact فریم ریت، کمی افت می‌کند.

گوشی گلکسی A53 5G مجهز به باتری با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت است و به راحتی شما را یک روز کامل همراهی خواهد کرد. تنها عیب این گوشی دوربین‌های آن هستند. رنگ‌ها در عکس‌های ثبت شده با دوربین اصلی این گوشی اغراق شده نشان داده می‌شوند و چندان طبیعی نیستند. دوربین این گوشی همچنین عملکرد کندی در هنگام تغییر فوکوس دارد. این دوربین در ثبت عکس‌های پرتره نیز عملکرد خوبی ندارد.

 ۵. سامسونگ گلکسی A73 5G

مشخصات کلی

ابعاد و وزنابعاد ۱۶۳.۷ در ۷۶.۱ در ۷.۶ میلی‌متر
وزن ۱۸۱ گرم
نمایشگرنمایشگر ۶.۷ اینچی  Super AMOLED Plus
نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز
وضوح تصویر ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل
حداکثر روشنایی ۸۰۰ نیت
پردازندهSnapdragon 778G 5G
۶ نانومتری
۸ هسته‌ای
پردازنده گرافیکی  Adreno 642L
حافظه رم۶ گیگابایت رم
۸ گیگابایت رم
فضای ذخیره سازی داخلی۱۲۸ گیگابایت
۲۵۶ گیگابایت
دوربین‌هادوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسل از نوع عریض
لنز اولتراواید ۱۲ مگاپیکسل
لنز ماکرو ۵ مگاپیکسل لنز تشخیص عمق ۵ مگاپیکسل
دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسل
باتری و شارژباتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت
شارژر سریع ۲۵ وات پشتیبانی از شارژر سریع
سیستم عاملاندروید ۱۲ عرضه با رابط کاربری One UI 4.1

مزایا

  • طراحی زیبا با گواهی IP67
  • نمایشگرعالی
  • پشتیبانی نرم‌افزار پیشرو در صنعت

معایب

  • شارژ ۲۵ وات
  • فاقد آداپتور ۲۵ وات

سامسونگ گلکسی A73 از یک نمایشگر ۶.۷ اینچی Full HD+ Super AMOLED+ Infinity-O برخوردار است. نرخ نو‌سازی که سامسونگ آن را Motion smoothness می‌نامد را می‌توان به صورت دستی روی ۶۰ یا ۱۲۰ هرتز پیکربندی کرد. این نمایشگر بسیار درخشان بوده و تصاویر واضحی با اشباع رنگی عالی ارائه می‌دهد. همچنین دارای محافظ کورنینگ گوریلا گلس ۵ است.

گوشی گلکسی A73 دارای پردازنده هشت هسته‌ای کوالکام اسنپدراگون 778G است و با ۸ گیگابایت رم تولید شده است. این گوشی در دو مدل حافظه داخلی ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتی به فروش می‌رسد که نسخه ۲۵۶ گیگابایتی آن تنها در رنگ سبز نعنایی تولید می‌شود. گلکسی A73 به هیچ وجه کند نیست، عملکرد خوبی دارد و One UI بهینه شده است.

گوشی هوشمند سامسونگ گلکسی A73 در زمانی رونمایی شد که چیپست هشت هسته ای اسنپدراگون 778G که به آن مجهز است نسبتا قدیمی شده بود، اما پردازنده مبتنی بر ساخت ۶ نانومتری عملکرد قابل اعتمادی را ارائه می‌دهد. این دستگاه که با پردازنده گرافیکی Adreno 642L، رم ۸ گیگابایتی و حافظه ۱۲۸/۲۵۶ گیگابایتی به فروش می‌رسد که امکان وبگردی، گشت و گذار در شبکه‌های اجتماعی، انجام هم‌زمان چند کار، پخش ویدیو و بازی را به راحتی فراهم می‌سازد و در انجام هر یک از این فعالیت‌ها هیچ تاخیر یا مکثی وجود ندارد.

سامسونگ گلکسی A73 به یک باتری بزرگ و قدرتمند ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی مجهز بوده که در شرایط استفاده نرمال از این گوشی، می‌تواند برای یک روز دوام بیاورد. اگر نرخ نوسازی را روی ۶۰ هرتز تنظیم کنید باتری این گوشی حتی بیش از یک روز نیز دوام آورده و نیازی به شارژ ندارد.

سخن آخر

برای انتخاب یک گوشی هوشمند که توان اجرای اکثر بازی‌ها را بدون هیچ مشکلی داشته باشد، باید به دو نکته توجه کنید. اولین مورد قدرت پردازنده آن است که تعیین کننده عملکرد گوشی و سرعت آن است. باید توجه داشته باشید که پردازنده‌ای که بر روی گوشی نصب است قدرت کافی برای اجرای بازی‌ها را داشته باشد. هر چه عدد مربوط به معماری ساخت پردازنده گوشی کم‌تر باشد، سرعت پردازنده بیشتر خواهد بود.

خوشبختانه سامسونگ همواره در گوشی‌های خود از پردازنده‌هایی قدرتمند استفاده کرده است. همچنین باید به میزان رم گوشی نیز توجه داشته باشید. هر چقدر میزان رم بیشتر باشد سرعت گوشی بیشتر می‌شود. این دو ویژگی مهم در کنار هم باعث می‌شوند که توانایی گوشی هوشمند در پردازش داده‌ها و اجرای بازی‌ها بیشتر شود.

دومین چیزی که باید در انتخاب یک گوشی گیمینگ به آن توجه کنید نمایشگر است. گوشی‌های گیمینگ معمولا از نمایشگرهایی با کیفیت با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز بهره می‌برند. نمایشگر این گوشی‌ها باید رزولوشن بالایی داشته باشند و از نوع AMOLED باشند. خوشبختانه سامسونگ در ساخت گوشی‌های خود از نمایشگرهای با کیفیتی استفاده می‌کند و تمام گوشی‌های معرفی شده در این مقاله به نمایشگرهایی خوب و درخشان مجهز هستند. شما می‌توانید همه این گوشی‌ها را در ایران تهیه کنید. نظر شما چیست؟ به نظر شما جای کدام گوشی سامسونگ در لیست بهترین‌های گیمینگ خالی است؟ نظرات خود را با مجله اعتبارکالا در میان بگذارید. 

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

4.3 / 5. تعداد رای دهندگان: 3

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید


دیدگاه خود را ارسال کنید :

شروین گفت:

گوشی گیمینگ سامسونگ از کجا میتونم بخرم؟ ما دارید برای فروش؟

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
در حال حاضرذ هیچ کدام از گوشی های گیمینگ سامسونگ که در این مطلب معرفی شدند،‌ در فروشگاه موجود نبوده و به زودی شارژ خواهد شد

حامد گفت:

گوشی گیمینگ سامسونگ که قیمتش مناسب باشه کدومه؟

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
گوشی سامسونگ گلکسی A53 5G در این لیست نسبت به سایر مدل‌ها از قیمت پایین‌تری برخوردار است

کرامت الله گفت:

قیمت گوشی گیمینگ سامسونگ و اینکه کدومو برای فروش دارید؟

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
در حال حاضر هیچ یک از گوشی هایی که در این مطلب معرفی شدند، در فروشگاه موجود نبوده و به زودی شارژ خواهد شد. به محض موجودی مجدد، قیمت آن نیز مشخص می‌شود

حسین گفت:

ارزون ترین گوشی گیمینگ سامسونگ از این لیست کدومه؟

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
گوشی سامسونگ گلکسی A53 5G در این لیست نسبت به سایر مدل‌ها از قیمت پایین‌تری برخوردار است

سولماز گفت:

قیمت گوشی گیمینگ سامسونگ

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
در حال حاضر هیچ یک از گوشی هایی که در این مطلب معرفی شدند، در فروشگاه موجود نبوده و به زودی شارژ خواهد شد. به محض موجودی مجدد، قیمت آن نیز مشخص می‌شود

بابک گفت:

گوشی های گیمینگ سامسونگ همینان؟ مدل های دیگه رو نمیشه باهاش بازی کرد؟

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
در این مطلب ما بهترین گوشی‌های گیمینگ این برند را معرفی کرده‌ایم. مسلما با سایر گوشی‌های میان رده و زیر پرچمدار سامسونگ نیز می‌توان بازی کرد اما شاید تجربه‌ای به خوبی تجربه بازی با گوشی‌های این لیست را نداشته باشید.

سبحان گفت:

ولی گلکسی S22 بین اینا که معرفی کردید بهترین گوشی گیمینگ سامسونگ هستش

رضا گفت:

بهترین گوشی گیمینگ سامسونگ

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
دوست عزیز در این مطلب ما بهترین گوشی‌های گیمینگ سامسونگ را معرفی کرده‌ایم. مطلب را کامل مطالعه کنید

مرجان گفت:

گوشی گیمینگ سامسونگ خوب چی دارید برای فروش؟

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
در حال حاضر هیچ یک از گوشی‌های گیمینگ سامسونگ که در این مطلب معرفی شدند، در فروشگاه موجود نبوده اما به زودی موجود خواهد شد

حمید گفت:

گوشی گیمینگ سامسونگ ارزش خرید داره؟

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
بدون شک یکی از بهترین برندها در تولید گوشی های گیمینگ است

سروش گفت:

با کدوم گوشی گیمینگ سامسونگ میشه راحت کالاف دیوتی بازی کرد؟

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
تمامی گوشی‌هایی که در این مطلب معرفی شدند، قابلیت یک تجربه گیم پلی لذت بخش از تمام بازی‌ها منجمله کالاف دیوتی دارند

سعید گفت:

گوشی گیمینگ سامسونگ بهتره یا شیائومی؟

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
هر دو برند گوشی‌های بسیار قدرتمندی در زمینه گیمینگ تولید و عرضه کرده‌اند. برای آشنایی با بهترین گوشی‌های گیمینگ شیائومی به لینک زیر مراجعه نمایید
https://etebarkala.com/blog/best-xiaomi-gaming-phone/

جوکار گفت:

از بین این گوشی گیمینگ سامسونگ کدومشو موجود دارید برای فروش؟

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
در حال حاضر موجودی فروشگاه تمام شده اما به زودی تمامی گوشی‌ها موجود خواهد شد

سیاوش گفت:

باتری گوشی های گیمینگ سامسونگ دست کم باید چند میلی آمپر ساعتی باشن؟

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
نه تنها برند سامسونگ، بلکه از هر برندی که گوشی گیمینگ تهیه می‌کنید توجه داشته باشید که باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی داشته باشد. اپل مستثنا بوده چراکه اگرچه از باتری کوچکی استفاده می‌کند اما به برنامه اختصاصی مدیریت شارژ مجهز است

جواد افشار گفت:

مهمه که گوشی گیمینگ سامسونگ نمایشگرش چی باشه؟

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
صد در صد. نمایشگر، یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های یک گوشی گیمینگ است که باید از نرخ نوسازی بالا و نرخ نمونه برداری لمسی بالا برخوردار باشند تا یک تجربه بازی خوب بودن تاخیر داشته باشید

داوود اسماعیلی گفت:

سلام بهترین گوشی گیمینگ سامسونگ کدوم یکی از اینا میشه که سریع هم داغ نکنه؟

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
اگر به دنبال گوشی هستید که در هنگام بازی سریع داغ نکند، سراغ گوشی‌هایی با پردازنده اسنپدارگون ۸ نسل ۱ نروید!‌ این پردازنده اگرچه بسیار قدرتمند است اما یکی از ضعف‌های آن داغ کردن بیش از حد و سریع، در هنگام بازی است

حمیدرضا گفت:

از بین این گوشیایی که به عنوان بهترین گوشی های گیمینگ سامسونگ معرفی کردید گلکسی S22 Ultra واقعا برای بازی خوب نیست سریع داغ میکنه

محسن گفت:

میشه با بهترین گوشی های گیمینگ سامسونگ کار عکاسی هم انجام داد یا فقط بدرد گیم میخوره؟

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
اینکه یک گوشی برای گیم معرفی می‌شود به آن معنا نیست که تنها می‌شود با آن بازی کرد!‌ این گوشی‌ها علاوه‌بر سخت‌افزارهای بسیار قدرتمند در تمام موارد، برای گیم نیز مناسب هستند

احمدرضا گفت:

گوشی های گیمینگ سامسونگ چه خصوصیاتی دارن؟ یعنی از بقیه گوشیای سامسونگ بهترن؟

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
معمولا به پردازنده قدرتمندتر و نمایشگری با نرخ نوسازی بالاتری مجهز هستند

امید دانا گفت:

گوشی های گیمینگ سامسونگ بهترن یا شیائومی؟

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
هر دو کمپانی گوشی‌های قدرتمند و در خور توجهی در زمینه گیم تولید کرده‌اند. برای آشنایی با بهترین گوشی‌های گیمینگ شیائومی به لینک زیر مراجعه نمایید

پوریا گفت:

بهترین مدل گوشی گیمینگ سامسونگ کدوم یکی از اینایی میشه که معرفی کردید؟

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
تمامی گوشی‌هایی که در این لیست معرفی شدند، بهترین گوشی‌های گیمینگ سامسونگ هستند. شما می‌توانید بر اساس بودجه‌ای که برای خرید در نظر دارید، یکی را انتخاب و خرید نمایید

مرتضی جاوید گفت:

از کجا میتونم یک گوشی گیمینگ سامسونگ بخرم؟

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
در حال حاضر موجودی فروشگاه اعتبارکالا تمام شده اما به زودی تمامی گوشی ها شارژ خواهد شد

علی گفت:

سلام فرق گوشی های گیمینگ سامسونگ با بقیه گوشی های سامسونگ چیه؟

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
گوشی‌های گیمینگ معمولا پردازنده‌های قدرتمندتری دارند. درواقع هر گوشی هوشمندی که به پردازنده قوی مجهز باشد، تجربه گیم عالی دارد

محمدرضا گفت:

گوشی های گیمینگ سامسونگ چه ویژگی دارن که بهش میگید گیمینگ؟

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
گوشی‌های گیمینگ معمولا پردازنده‌های قدرتمندتری دارند. درواقع هر گوشی هوشمندی که به پردازنده قوی مجهز باشد، تجربه گیم عالی دارد

نسترن صبحی گفت:

سلام کدوم گوشی گیمینگ سامسونگ برای یک بچه ۱۰ ساله مناسبه؟

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
برای کودکان معمولا گوشی های میان رده توصیه می‌شود بنابراین ما گلکسی A53 را پیشنهاد می‌کنیم

ساجده گفت:

سلام. کدوم یکی از این گوشی های گیمینگ سامسونگ رو در حال حاضر تو فروشگاهتون برای فروش دارید؟

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
در حال حاضر موجودی فروشگاه تمام شده اما در روزهای آتی تمامی گوشی هایی که دراین لیست آمده‌اند موجود خواهد شد

رسول گفت:

سلام یک گوشی گیمینگ سامسونگ خیلی گرونه؟

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
گوشی گیمینگ الزاما قیمت بالایی ندارد. در همین لیست گوشی A53 نیز معرفی شده که یک گوشی میان رده است

نسرین گفت:

گوشی گیمینگ سامسونگ فقط برای بازی خوبه یا میشه باهاش عکاسی حرفه‌ای هم کرد؟

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
گوشی های گیمینگ صرفا برای بازی تولید نشده‌اند و از سخت٬افزار بسیار قدرتمندی برخوردار هستند. برای مثال گلکسی S22 Ultra به دوربین بسیار قدرتمندی مجهز است

کیمیا گفت:

چرا گوشی های گیمینگ سامسونگ بعد یه مدت زمان کوتاه بازی کردن یه طوری داغ میکنه که باید کنار گذاشتش تا خنک بشه؟

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

تمامی گوشی‌های گیمینگ اینطور نیستند. بلکه گوشی٬هایی که به پردازنده اسنپدراگون ۸ نسل ۱ مجهز هستند، زود داغ میکنند

مبینا گفت:

سلام. من شنیدم گوشی های گیمینگ سامسونگ زود داغ میکنه درسته؟

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
تمامی گوشی‌های گیمینگ اینطور نیستند. بلکه گوشی٬هایی که به پردازنده اسنپدراگون ۸ نسل ۱ مجهز هستند، زود داغ میکنند

محمد گفت:

بهترین مدل گوشی گیمینگ سامسونگ تو بازار کدومه؟

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
در این مطلب بهترین گوشی‌های گیمینگ سامسونگ معرفی شده‌اند