etebarkala snappay
etebarkala snappay

بررسی آیپد مینی ۶ (۲۰۲۱)

5
(2)
طاهره محزون
2 سال پیش
بررسی آیپد مینی ۶ (۲۰۲۱)

آیا تا به‌حال به داشتن یک تبلت جمع‌وجور و جذاب فکر کرده‌اید؟ اپل تبلت‌های متنوعی را به بازار عرضه می‌کند که هرکدام ویژگی‌ها و طرفداران خاص خود را دارند. این تبلت‌ها در چهار سری آیپد، آیپد پرو، آیپد ایر و آیپد مینی تولید می‌شوند. در سال ۲۰۲۱ مدل‌های جدیدی از آیپدها به بازار عرضه شد که آیپد مینی ۶ یا آیپد مینی ۲۰۲۱ نیز در میان آن‌ها بود.

آیپد مینی ۶ حدود دو سال و نیم بعد از آیپد مینی ۲۰۱۹ به بازار عرضه شد و همه منتظر بودند تا ببینند که تغییرات آیپد مینی ۶ ارزش صبر کردن را داشت یا خیر. اگر می‌خواهید با کوچک‌ترین عضو خانواده آیپد بیشتر آشنا شوید، با بررسی آیپد مینی ۶ ۲۰۲۱ همراه ما باشید.

آیپد مینی ۲۰۲۱ در یک نگاه

مشخصات
ابعاد‍۱۹۵.۴×۱۳۴.۸×۶.۳ میلی‌متر
وزن۲۹۳ گرم
سیستم‌عاملiPadOS 15
نمایشگر۸.۳ اینچ
Liquid Retina IPS LCD
رزولوشن ۱۴۸۸×۲۲۶۶ پیکسل
پردازنده اصلیApple A15 Bionic
پردازنده گرافیکیApple GPU
دوربین اصلی۱۲ مگاپیکسل
دوربین سلفی۱۲ مگاپیکسل
باتریلیتیوم-یونی ۱۹.۳ وات‌ساعت
حافظه رم۴ گیگابایت
حافظه داخلی۶۴ گیگابایت
۲۵۶ گیگابایت

طراحی آیپد مینی۶ (۲۰۲۱)

طراحی آیپد مینی۶ (۲۰۲۱)

آیپد مینی ۲۰۲۱ ششمین نسل از آیپدهای مینی اپل است که در سپتامبر ۲۰۲۱ به بازار عرضه شد. این آیپد مینی که باز طراحی شده است، توانست با طراحی ظریف و ابعاد کوچک خود طرفداران زیادی پیدا کند. آیپد مینی ۶ ابعاد ‍۱۹۵.۴×۱۳۴.۸×۶.۳ میلی‌متر و وزن ۲۹۳ گرمی دارد. بنابراین با یک تبلت جمع‌وجور و سبک روبرو هستیم. این تبلت از ترکیب آلومینیوم و شیشه تشکیل شده است که جذابیت آن را افزایش می‌دهد. آیپد مینی ۶ از قلم هوشمند نسل دوم اپل پشتیبانی می‌کند. بنابراین می‌توانید با کمک آن به‌راحتی طراحی و یادداشت‌برداری کنید. آیپد مینی ۲۰۲۱ از اسپیکرهای استریو با کیفیت، پورت USB Type-C 3.1 و حسگر اثر انگشت بهره می‌برد.

در طراحی جدید آیپد مینی ۶ می‌بینیم که از دکمه هوم خبری نیست و حاشیه‌ها به شکل جذابی کمتر شده‌اند. همچنین حذف پورت لایتنینگ و جایگزین شدن آن با Type-C برای بسیاری از دوستداران اپل اتفاق خوشایندی بود. البیته جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون نیز در آیپد مینی ۲۰۲۱ حذف شده است که شاید برای همه کاربران خوشایند نباشد.

آیپد مینی ۲۰۲۱ در نسخه وای‌فای و نسخه وای‌فای + سلولار عرضه می‌شود. در نسخه وای‌فای شما فقط می‌توانید برای اتصال به اینترنت از مودم‌های بی‌سیم استفاده کنید. بنابراین اگر جایی باشید که به وای‌فای دسترسی نداشته باشید، نمی‌توانید از اینترنت بهره ببرید. این نسخه برای افرادی مناسب است که در منزل، مدرسه یا دانشگاه بیشتر از تبلت خود استفاده می‌کنند و همیشه به وای‌فای دسترسی دارند.

نسخه Wifi+Cellular به شما امکان می‌دهد تا بتوانید از سیم‌کارت استفاده کنید. این قابلیت باعث می‌شود که شما از مزایای اینترنت همراه نیز بهره‌مند باشید و همه‌جا بتوانید به شبکه متصل شوید. این نسخه از سیم‌کارت نانو و e-SIM پشتیبانی می‌کند. وزن این دو نسخه کمی با هم متفاوت است. نسخه وای‌فای وزنی معادل ۲۹۳ گرم و نسخه وای‌فای+سلولار وزن ۲۹۷ گرمی دارد. این تبلت در رنگ‌‌های خاکستری، صورتی، بنفش و سفید عرضه شده است.

نمایشگر آیپد مینی ۶

نمایشگر آیپد مینی ۶

نمایشگر آیپد مینی ۲۰۲۱ از نوع Liquid Retina IPS LCD با ابعاد ۸.۳ اینچ است. این تبلت از رزولوشن ۱۴۸۸×۲۲۶۶ پیکسل بهره می‌برد. نمایشگر آیپد مینی ۲۰۲۱ ویژگی‌‌هایی مانند نسبت نمایشگر به بدنه ۷۷.۴ درصد، تراکم پیکسلی ۳۲۷ پیکسل بر اینچ، روشنایی ۵۰۰ نیت و نسبت تصویر ۳:۲ دارد. همچنین این نمایشگر دارای شیشه مقاوم در برابر خط و خش، پوشش ضد چربی و لکه، فناوری True-Tone و طیف رنگی وسیع است.

روشنایی نمایشگر آیپد مینی ۶ نسبت به نسل قبلی خود روشن‌تر نیست و تراکم پیکسلی نیز تغییری نکرده است. حالت رنگ True Tone نیز همچنان در این مدل نیز وجود دارد که نقطه سفید را با توجه به دمای نور محیط شما تنظیم می‌کند. رنگ‌ها در این حالت کمی دقیق‌تر و متعادل‌تر به نظر می‌رسند. چیزی که تغییر کرده این است که این پنل LCD بازتاب نور کمتری دارد. در حالی که عمق رنگ سیاه هنوز با آنچه در آیپد پرو ۱۲.۹ دریافت می‌کنید فاصله زیادی دارد. این مقوله نسبت به نسل قبلی بهبود چشمگیری داشته است.

سخت‌افزار آیپد مینی ۲۰۲۱

سخت‌افزار آیپد مینی ۲۰۲۱

یکی از مزایای مهم آیپد مینی ۶ پردازنده قدرتمند آن است. این آیپد از پردازنده شش هسته‌ای Apple A15 Bionic با ابعاد ۵ نانومتر بهره می‌برد. این پردازنده بسیار قدرتمند است و با کمک آن می‌توانید برنامه‌‌ها و بازی‌های مختلف را اجرا کنید. پردازنده گرافیکی آیپد مینی ۲۰۲۱ مثل همیشه پردازنده اختصاصی اپل یا Apple GPU است. جایگزین شدن  A12 Bionic با تراشه قدرتمندتر و به روزتر A15 یک اتفاق عالی برای کسانی است که می‌خواهند یک تبلت کوچک و قدرتمند داشته باشند. این پردازنده حدود ۴۰ درصد سریع‌تر از پردازنده آیپد مینی قدیمی است و پردازنده گرافیکی آن نیز حدود ۸۰ درصد سریع‌تر از قبل عمل می‌کند. پردازنده A15 جدید دارای یک موتور عصبی ۱۶ هسته‌ای جدید است که ویژگی‌هایی مانند تشخیص صدا و تصویر روی دستگاه و سایر وظایف پیشرفته یادگیری ماشینی را تقویت می‌کند. 

آیپد مینی ۲۰۲۱ از رم ۴ گیگابایت بهره می‌برد؛ اما دو نسخه با میزان حافظه متفاوت دارد. این نسخه‌‌ها شامل حافظه ۶۴ گیگابایتی و حافظه ۲۵۶ گیگابایتی است. شما با توجه به میزان نیازتان برای ذخیره‌سازی داده‌ها می‌توانید نسخه مناسب خود را انتخاب کنید. از مزایای این آیپد مینی جدید می‌توان به پشتیبانی از فناوری 5G در نسخه Wifi+Cellular اشاره کرد.

قلم هوشمند نسل دوم اپل می‌تواند کار کردن با آیپد مینی ۶ را بسیار لذت‌بخش کند. این قلم به تبلت شما می‌چسبد و می‌تواند همیشه همراه شما باشد. وقتی قلم را به کنار تبلت وصل می‌کنید، از باتری آیپد به صورت مغناطیسی شارژ می‌شود. البته یادتان باشد که اگر جایی هستید که به برق دسترسی ندارید، قلم را از تبلت جدا کنید تا باعث کاهش ظرفیت باتری شما نشود.

اسپیکرهای استریو این آیپد کیفیت بسیار بالایی دارند. با این اسپیکرها می‌توانید Dolby Atmos را دریافت کنید و از سیستم صوتی فضایی اپل لذت ببرید. البته فراموش نکنید که هدفون شما نیز باید مانند ایرپاد پرو، ایرپاد مکس و ایرپاد ۳ از سیستم صوتی فضایی پشتیبانی کند. در واقع حتی بدون هدفون، صدای این تبلت بسیار مناسب است. بلندگوهای استریو افقی حجم بسیار بیشتری نسبت به مدل قبلی ارائه می‌دهند. وجود بلندگو در هر انتهای آیپد مینی به این معنی است که میدان صوتی بسیار بهتری برای تلویزیون و فیلم وجود دارد.

این مطلب را هم بخوانید: بررسی آیپد نسل ۹ (۲۰۲۱)

ویژگی‌های نرم‌افزاری آیپد مینی ۲۰۲۱

ویژگی‌های نرم‌افزاری آیپد مینی ۲۰۲۱

آیپد مینی ۶ از نسخه سیستم‌عامل iPadOS 15 بهره می‌برد. این سیستم‌عامل نیز به ‌طور اختصاصی به شرکت اپل تعلق دارد و مخصوص تبلت‌های اپل است. این نسخه در ترکیب با پردازنده Apple A15 Bionic، تجربه‌ای نرم و روان ارائه می‌دهد. رابط کاربری، گرافیکی روان و یک‌دست دارد و پاسخ‌گویی لمسی بسیار سریع آن واقعا جذاب است. بسته به برنامه‌هایی که برای دانلود انتخاب می‌کنید، می‌توانید انواع ویجت‌های جالب، مانند ابزارهای مربوط به عمر باتری، جستجوهای کروم، مخاطبین، بازی‌ها، پادکست‌ها، Apple TV و موارد دیگر را به صفحات اصلی اضافه کنید. این برنامه‌ها به‌طور خودکار در یک سری از پوشه‌های مرتبط در بخش App Library مرتب‌سازی می‌شوند.

ویژگی چندوظیفه‌ای که به تازگی اضافه شده است، مطمئنا مفید است. می‌توانید انتخاب کنید که دو برنامه را در کنار هم قرار دهید و هم‌زمان با آن‌ها کار کنید. برخی از نوآوری‌هایی که با iPadOS 15 اپل عرضه می‌شوند عبارت‌اند از سرویس بهتر فیس‌تایم، موتور جستجوی Spotlight هوشمندتر، حالت‌های فوکوس، مرورگر سافاری بهبود یافته. این نسخه رابط کاربری تمیزتری دارد. همچنین کاربران اپل می‌توانند میکروفون خود را با Voice Isolation یا Wide Spectrum بهبود بخشند و به دیگران اجازه دهند آن‌ها را بسیار بهتر بشنوند. 

یکی از مزایای بزرگ آیپد مینی ۶، پشتیبانی آن از قلم اپل (Apple Pencil) نسل دوم است. البته همه افرادی که آیپد مینی ۶ را خریداری می‌کنند ممکن است به آن نیازی نداشته باشند. آیپد مینی ۲۰۲۱ دست‌خط قلم هوشمند شما را تشخیص می‌دهد و آن را به متن تبدیل می‌کند. این شامل ویرایش اسناد یا وارد کردن فرم‌ها می‌شود. می‌توانید با کشیدن انگشت به سرعت کلمات را انتخاب کنید، شکاف‌هایی در کپی ایجاد کنید و یادداشت‌های خود را اضافه کنید. همه این‌ها به خوبی کار می‌کند، اما در هر حال این بستگی به شما دارد که با نوشتن و کار کردن با قلم راحت‌تر هستید یا کیبورد را ترجیح می‌دهید.

باتری آیپد مینی ۶

باتری آیپد مینی ۶

تبلت‌ها به دلیل نمایشگر بزرگ‌تر خود نسبت به گوشی‌های موبایل، باید باتری بزرگ‌تری داشته باشند تا بتواند ساعت‌ها شارژدهی داشته باشد. آیپد مینی ۶ نیز از یک باتری لیتیوم-یونی با ظرفیت ۱۹.۳ وات‌ساعت بهره می‌برد. باتری این تبلت در استفاده مالتی‌مدیا به‌طور بی‌وقفه، حدود ۱۰ ساعت دوام می‌آورد. آیپد مینی ۲۰۲۱ در وب‌گردی حدود ۱۰ ساعت ۴۳ دقیقه و در حالت پخش فیلم ۲۰ ساعت دوام می‌آورد. آیپد مینی ۶ از شارژ سریع ۲۰ واتی پشتیبانی می‌کند.

اگر باتری خالی این تبلت را به شارژ بزنید در حدود نیم ساعت شارژ به ۳۵ درصد می‌رسد. برای اینکه این تبلت را کامل شارژ کنید به حدود ۲ ساعت زمان نیاز دارید. این میزان به نظر متعادل است و خیلی کم یا زیاد نیست.

دوربین آیپد مینی ۶

دوربین آیپد مینی ۶

معمولا تبلت‌ها دوربین‌های قدرتمندی ندارند زیرا تبلت اساسا برای عکاسی حرفه‌ای ساخته نشده است. این دوربین‌ها برای تماس‌های تصویری، ویدیو کنفرانس، عکاسی در مواقع اضطراری و کلاس‌های آنلاین به کار می‌روند. اما اپل در آیپد مینی ۶ دوربین‌های با کیفیتی را تعبیه کرده است. اما اپل تصمیم گرفت در آیپدهای نسل جدید دوربین‌‌های با کیفیتی را طراحی کند.

آیپد مینی ۶ از یک لنز دوربین ۱۲ مگاپیکسلی عریض با فناوری AF و دریچه دیافراگم f/1.8 بهره می‌برد که نسبت به دوربین ۷ مگاپیکسلی آیپد مینی قدیمی، پیشرفت قابل توجهی به شمار می‌رود. از ویژگی‌های این دوربین می‌توان به فناوری HDR، قابلیت عکاسی پانوراما و فلش Quad-LED dual-tone flash اشاره کرد. این تبلت دارای قابلیت فیلم‌برداری با کیفیت 4K با سرعت ۲۴، ۲۵، ۳۰ و ۶۰ فریم است. دوربین آیپد مینی ۶ می‌تواند با کیفیت 1080p با سرعت ۲۵، ۳۰، ۶۰، ۱۲۰ و ۲۴۰ فریم بر ثانیه فیلم‌برداری کند. یکی از ویژگی‌های جذاب این دوربین کوچک بودن آن است که پیشرفت زیادی نسبت به نسل قبلی آیپد مینی است.

دوربین آیپد مینی ۶ ۲۰۲۱

دوربین سلفی آیپد مینی ۶ یک لنز ۱۲ مگاپیکسلی اولتراواید با فناوری HDR و دریچه دیافراگم f/2.4 است که قابلیت فیلم‌برداری با کیفیت 1080p با سرعت ۲۵، ۳۰ و ۶۰ فریم بر ثانیه دارد. یکی از مفیدترین قابلیت‌های این دوربین افزودن ویژگی سنتر استیج به تماس‌های ویدیویی است. هنگام استفاده از فیس‌تایم یا سایر برنامه‌های کنفرانس ویدیویی، نرم‌افزار چهره شما را ردیابی می‌کند و سپس دوربین را بزرگنمایی و حرکت می‌دهد تا به طور خودکار شما را در وسط تصویر نگه دارد. این فناوری به اندازه کافی هوشمند است که بتواند زمانی که بیش از یک نفر در کادر وجود دارد را مدیریت کند.

آیا آیپد مینی ۲۰۲۱ ارزش خرید دارد؟

آیا آیپد مینی ۲۰۲۱ ارزش خرید دارد؟

شاید بسیاری از افراد آیپد مینی را یک گوشی بزرگ یا یک تبلت کوچک بنامند. در واقع طراحی جدید آیپد مینی ۶ با پردازنده قدرتمند، پورت Type-C و طراحی جذاب‌تر، ارزش صبر کردن را داشت. حذف دکمه تاچ‌آیدی (Touch ID) و بزرگ‌تر شدن نمایشگر نسبت به آیپد مینی ۲۰۱۹، جذابیت بیشتری به ظاهر آیپد مینی ۶ بخشید و آن را به مدل‌های پرو شبیه‌تر کرد. آیپد مینی ۶ با قیمت پایه ۴۹۹ دلار عرضه می‌شود که یک قیمت به‌صرفه است. البته اگر ترجیح می‌دهید یک آیپد بزرگ‌تر با ویژگی‌‌های بهتر داشته باشید، آیپد نسل ۹ منتظر شما است. 

آیپد مینی مزیت‌هایی دارد که نسبت به مدل قدیمی‌تر، پیشرفت بزرگی به شمار می‌رود. این تبلت به اندازه کافی کوچک است که بتوانید آن را در جیب ژاکت خود حمل کنید و در عین حال تجربه جذابی را بسیار فراتر از یک گوشی موبایل بزرگ ارائه داد. همچنین از نظر قیمت، چیزی را پیدا نخواهید کرد که با آن مطابقت داشته باشد. عملکرد صوتی پیشرو، تجربه کاربری فوق‌العاده نرم، ظاهر زیبا و اضافه شدن پشتیبانی از قلم ارزش خرید این تبلت کوچک را افزایش می‌دهد.

از معایب آیپد مینی ۲۰۲۱ که ممکن است زیاد باب میل شما نباشد می‌‌توان به حذف جک هدفون، پشتیبانی نکردن از کارت حافظه، نداشتن کیبورد مغناطیسی اشاره کرد. البته شاید کیبورد مغناطیسی برای یک تبلت با این ابعاد زیاد ضروری به نظر نرسد. اما اگر زیاد تایپ می‌کنید شاید این فقدان شما را ناراحت کند.

با بررسی آیپد مینی ۶ (۲۰۲۱) متوجه می‌شویم که اگر به یک تبلت جمع‌وجور و کوچک برای کتاب خواندن، مشاهده فیلم و سریال و اجرای بازی نیاز دارید، آیپد مینی ۶ یک گزینه مناسب برای شما خواهد بود.

به نظر شما ارزش خرید کدام تبلت اپل بیشتر است؟ آیا شما به دنبال یک آیپد کوچک هستید یا می‌‌خواهید با آیپد خود برنامه‌های حرفه‌ای را اجرا کنید؟ آیا برای شما اهمیت دارد که آیپد شما صفحه‌کلید داشته باشد؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

سوالات متداول

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

5 / 5. تعداد رای دهندگان: 2

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید


دیدگاه خود را ارسال کنید :

علی جامعی گفت:

سلام
آیپد مینی۶ نسخه ۲۵۶ موجود هست؟

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
خیر در حال حاضر در فروشگاه اعتبارکالا موجود نیست

ابوالفضل گفت:

سلام با آیپد مینی سری شش میتوان نقاشی کرد وآیا همراه با خود قلم هم داره

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام.
آیپد مینی ۶ از قلم هوشمند نسل دوم اپل پشتیبانی می‌کند و از جایی که از پردازنده قدرتمندی بهره‌برده برای اجرای کارهای گرافیکی کاملا مناسب است

ابوالفضل گفت:

سلام با آیپد مینی سری شش میتوان نقاشی گرافیکی انجام داد

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام.
آیپد مینی ۶ از قلم هوشمند نسل دوم اپل پشتیبانی می‌کند و از جایی که از پردازنده قدرتمندی بهره‌برده برای اجرای کارهای گرافیکی کاملا مناسب است

فریده خیام گفت:

سلام علت اینکه سیم کارت را نمیخواند چیست

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
اگر از آیپد مینی ۶ استفاده می‌کنید، مدل آن را چک کنید. احتمالا مدلی که استفاده می‌کند بدون پشتیبانی از سیمکارت است