etebarkala snappay
etebarkala snappay

نقد و بررسی گوشی هوشمند گکلسی F14 سامسونگ

4.1
(7)
شکیبا گیلانی
12 ماه پیش
نقد و بررسی گوشی هوشمند گکلسی F14 سامسونگ

سامسونگ به تازگی گوشی هوشمند گلکسی F14 خود را معرفی کرده که یک گوشی میان رده با قیمتی بسیار مناسب است. این گوشی دارای ویژگی‌ها و مشخصات چشمگیری بوده که ارزش خرید آن نسبت به قیمتی که عرضه می‌شود بسیار بالا باشد.

به طور خلاصه این گوشی یک نمایشگر ۹۰ هرتزی با اسپیکرهای قدرتمند را ارائه می‌دهد و از پردازنده اگزینوس ۱۳۳۰ برخوردار بوده که به راحتی از پس کارهای روزمره برمی‌آید. از ویژگی‌های برجسته این گوشی هوشمند باتری بزرگ ۶۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی آن است که مدت زمان زیادی را دوام خواهد آورد. اما ویژگی‌ها و مشخصات این گوشی جدید سامسونگ به همینجا ختم نمی‌شود. ما در این مطلب از مجله اعتبارکالا، این گوشی هوشمند را به صورت کامل با جزئیات آن بررسی کرده‌ایم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

جدول مشخصات فنی گوشی هوشمند گلکسی F14 سامسونگ

مشخصات فنیSamsung Galaxy F14
ابعاد و وزن۱۶۶.۸ در ۷۷.۲ در ۹.۴ میلی‌متر وزن ۲۰۶ گرم
نمایشگرنمایشگر ۶.۶ اینچی PLS LCD نرخ نوسازی ۹۰ هرتز وضوح تصویر ۱۰۸۰ در ۲۴۰۸ پیکسل
پردازندهSamsung Exynos 1330 پردازنده گرافیکی Mali-G68 MP2
سیستم‌عاملاندروید ۱۳ عرضه با رابط کاربری One UI Core 5.1
حافظه رم۴ گیگابایت ۶ گیگابایت
حافظه داخلی۱۲۸ گیگابایت
دوربین‌ها۵۰ مگاپیکسل دوربین اصلی از نوع عریض ۲ مگاپیکسل لنز ماکرو
باتری۶۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت شارژ سریع ۲۵ وات
حسگرهاحسگر اثرانگشت
شتاب‌سنج
ژیروسکوپ
حسگر مجاورت
قطب‌نما

مزایا

  • نرخ نوسازی ۹۰ هرتز
  • قابلیت AI Voice Focus
  • گوریلا گلس ۵
  • اندروید نسخه ۱۳
  • باتری بزرگ ۶۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی

معایب

  • بدون رتبه IP
  • بدون شارژر در جعبه
  • شارژ آهسته
  • دوربین ثانویه ضعیف

طراحی و ساخت گلکسی F14 سامسونگ

گوشی سامسونگ Galaxy F14 ظاهری بسیار ساده و مینی‌مالیستی دارد. رنگ‌بندی‌های سبز، بنفش و مشکی آن نیز، هر یک زیبایی و درخشندگی خود را دارد. این گوشی دارای پشتی پلاستیکی با دو لنز گرد در قسمت بالایی با فلاش LED است.

هیچ جزیره دوربین جداگانه‌ای وجود ندارد، فقط لنزها کمی بیرون می‌آیند. در قسمت جلویی گوشی، شاهد یک بریدگی قطره‌ای و حاشیه‌های ضخیم در پایین هستیم که حاشیه ضخیم در این رنج از قیمت گوشی، امری طبیعی است و نمی‌توان انتظار حاشیه‌های باریک موجود در گوشی‌های گران قیمت را داشت.

فریم خمیده نیز از پلاستیک ساخته شده است و به خوبی در دست قرار می‌گیرد. وزن این گوشی ۲۰۶ گرم بوده و نسبتا سنگین است اما گوشه‌های گرد زمانی که به مدت طولانی گوشی را در دست می‌گیرید، مانع خسته شدن و حمل سخت آن می‌شود. گلکسی F14 یک گوشی بزرگ با ابعاد ۱۶۶.۸ در ۷۷.۲ در ۹.۴ میلی‌متر بوده که بر خلاف ظاهر بزرگی که دارد در دست گرفتن آن بسیار راحت است اما وزن آن همچنان زیاد به نظر می‌رسد.

سمت راست فریم این گوشی دکمه پاور قرار گرفته است که به عنوان اسکنر اثر انگشت و تنظیم کننده صدا نیز عمل می‌کند، در سمت چپ نیز شیار سیم کارت قرار دارد. قسمت پایین دارای جک ۳.۵ میلی‌متری صدا، درگاه نوع C و بلندگو است.

نمایشگر گلکسی F14 سامسونگ

سامسونگ گلکسی F14 دارای نمایشگر ال سی دی ۶.۶ اینچی FHD+  و نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی است. حداکثر روشنایی این نمایشگر ۴۸۰ نیت بوده که برای استفاده در فضای داخلی به اندازه کافی روشن است، اما هنگام استفاده از آن در خارج از منزل در یک روز آفتابی با کمی مشکل مواجه خواهید شد.

نمایشگر با وضوح تصویر ۱۰۸۰ در ۲۴۰۸ قادر است تصاویری با رنگ واقعی و جزئیات بالا را به نمایش بگذارد. رنگ‌ها زنده به نظر می‌رسند و زوایای دید عالی هستند. اگرچه به خوبی نمایشگر AMOLED نیست، اما در مجموع نمایشگر خوبی به نظر می‌رسد. همچنین، این نمایشگر با پشتیبانی از Widevine L1 ارائه می‌شود اما فاقد گواهی HDR است. این نمایشگر دارای محافظ گوریلا گلس ۵ است که تا حدی از آن در برابر خط و خش و افتادن تصادفی محافظت می‌کند.

عملکرد و نرم افزار گلکسی  F14 سامسونگ

عملکرد سامسونگ گلکسی F14 بهتر از هر گوشی هوشمند میان رده دیگری در این رنج از قیمت است. این گوشی دارای پردازنده اگزینوس ۱۳۳۰ سامسونگ است که با حداکثر ۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی همراه شده است. این گوشی به راحتی می‌تواند کارهای روزمره را انجام دهد و چندین برنامه را نیز به طور همزمان اجرا کند. حتی دارای یک ویژگی RAM Plus است. با رم پلاس برنامه‌ها ظرف یک ثانیه باز می‌شوند، که خوب است.

گلکسی F14 یک گوشی میان رده اما مقرون به صرفه است، با این وجود، می‌تواند بازی‌های سنگین را نیز اجرا کند. بازی Asphat 9 و New State Mobile با F14 به خوبی اجرا می‌شود و در کمال تعجب، هر دو بازی حتی در تنظیمات بالا به خوبی اجرا می‌شوند. بازی New State با گرافیک Ultra و حداکثر نرخ فریم بدون هیچ مشکلی اجرا می‌شود و گیم پلی روانی دارد. همچنین این گوشی در طی بازی گرم نمی‌شود که یک مزیت محسوب می‌شود.

سامسونگ Galaxy F14  روی پوسته One UI 5.1 که مبتنی بر اندروید ۱۳ است اجرا می‌شود. این گوشی دارای ویژگی‌هایی مانند Secure Folder، Samsung Wallet، Voice Focus و غیره است. برخی از برنامه‌های از پیش نصب شده مانند Snapchat، Truecaller و غیره وجود دارد که هر زمان بخواهید می‌توانید آن‌ها را حذف کنید. سامسونگ وعده دو سال به روز رسانی سیستم عامل اصلی و چهار سال به روز رسانی امنیتی را برای این گوشی داده است.

دوربین گلکسی F14 سامسونگ

سامسونگ برای گوشی F14 خود دوربین‌های خوبی در نظر گرفته است. این گوشی دارای تنظیمات دوربین دوگانه در قاب پشتی است که شامل یک دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی از نوع عریض و یک لنز ماکرو ۲ مگاپیکسلی می‌شود. در پنل جلویی نیز یک دوربین سلفی ۱۳ مگاپیکسلی تعبیه شده که پرتره‌های خوبی ثبت می‌کند.

دوربین اصلی در شرایطی که نور کافی وجود داشته باشد، قادر است تصاویر خوبی را ثبت کند. رنگ‌های ثبت شده کاملا دقیق و زنده هستن و جزئیات نیز به خوبی ثبت می‌شوند. در حالت زوم نیز تصاویر همچنان از کیفیت و وضوح قابل قبولی برخوردار هستند. عکس‌های پرتره نیز قابل قبول و با کیفیت بوده و جزئیات سوژه به خوبی ثبت می‌شود. البته کمی در پس زمینه شاهد تاری هستیم.

متاسفانه لنز ماکرو به هیچ عنوان عملکرد خوبی ندارد و به نظر می‌رسد سامسونگ صرفا این لنز را جهت زیبایی قاب پشتی f14 در نظر گرفته است. تصاویر ثبت شده با لنز ماکرو کیفیت بسیار پایین داشته و حتی در شرایطی که نور به اندازه کافی وجود داشته باشد نیز، جزئیات به خوبی ثبت نمی‌شود.

اما دوربین جلو ۱۳ مگاپیکسلی سلفی‌های مناسبی می‌گیرد. اگرچه جزئیات زیادی در این سلفی‌ها قابل مشاهده نیست، اما سلفی‌ها کاملا واضح هستند. حتی رنگ‌های پوست هم کاملا طبیعی به نظر می‌رسند.

باتری و شارژ گلکسی F14 سامسونگ

اکنون وقت آن رسیده است که در مورد یکی از بزرگترین دلایل خرید گلکسی F14 سامسونگ صحبت کنیم. این گوشی به یک باتری بزرگ ۶۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی مجهز شده که بزرگ‌ترین نقطه قوت آن است. این باتری به راحتی تا دو روز دوام آورده و در این مدت نیازی به شارژ مجدد ندارد.

حتی در استفاده‌های سنگین مانند بازی نیز، باتری این گوشی به راحتی یک روز دوام می‌ورد. این گوشی با شارژ سریع ۲۵ واتی عرضه می‌شود و متاسفانه سامسونگ مانند بسیاری از گوشی‌های جدید خود، آداپتور شارژر را از جعبه حذف کرده است و برای خرید یک آداپتور ۲۵ واتی باید هزینه‌ای جداگانه بپردازید. همچنین شارژ گوشی دو ساعت زمان می‌برد که ممکن است خسته کننده باشد.

سخن پایانی

سامسونگ گلکسی F14 یک گوشی میان رده با قیمتی مناسب است که عملکرد عالی، باتری بزرگ و تجربه رابط کاربری عالی را ارائه می‌کند. فراموش نکنید، دوربین اصلی نیز عکس‌های بسیار خوبی می گیرد. در حالی که کیفیت نمایشگر در حد وسط قرار می‌گیرد، بلندگوی پایینی بالاتر از حد متوسط ​​است. در مجموع، Samsung Galaxy F14 گزینه خوبی برای افرادی است که می‌خواهند یک تلفن 5G با قیمت مناسب داشته باشند.

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

4.1 / 5. تعداد رای دهندگان: 7

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید


دیدگاه خود را ارسال کنید :

حلیمه دریس اصل گفت:

سلام ،امکان خریدقسطی موجود هست

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
در حال حاضر امکان خرید اقساط گوشی از این فروشگاه وجود ندارد