etebarkala snappay
etebarkala snappay

بررسی گوشی هوشمند گلکسی A34 سامسونگ

4.5
(2)
شکیبا گیلانی
1 سال پیش
بررسی گوشی هوشمند گلکسی A34 سامسونگ

گوشی‌های میان رده سامسونگ که با گلکسی A شروع می‌شوند بخش وسیعی از گوشی‌های پر فروش و محبوب این کمپانی را در سراسر دنیا تشکیل می‌دهد. سامسونگ به تازگی گلکسی A34 5G در کنار Galaxy A54 5G معرفی کرده است که دارای ویژگی‌های بسیار چشمگیری در مقایسه با سایر گوشی‌های میان رده سامسونگ است.

ما در این مطلب از مجله اعتبارکالا به نقد و بررسی کامل و همه جانبه گلکسی A34 خواهیم پرداخت. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

بررسی طراحی و ساخت گوشی هوشمند گلکسی A34 سامسونگ

  • دارای ابعاد ۱۶۱.۳ در ۷۸.۱ در ۸.۲ میلی‌متر و وزن ۱۹۹ گرم
  • پوشش شیشه‌ای
  • دارای گواهی IP67

سامسونگ طراحی دستگاه‌های گلکسی A خود را تغییر داده است، دستگاه‌هایی که حداقل اکنون از پشت، ظاهری تقریبا مشابه گلکسی S23 دارند. این به طراحی اطراف دوربین‌ها برمی‌گردد که هر لنز را به‌صورت جداگانه نشان می‌دهد، به جای استفاده از جزیره‌ای که در نسل‌های قبلی گوشی‌های گلکسی A شاهد آن بودیم.

این فرم از طراحی ظاهری عالی به این گوشی می‌دهد و در نگاه اول دقیقا شبیه گلکسی اس است که ممکن است برای کسانی که پرچمدار خواهان یک گوشی پرچمدار هستند اما نمی‌توانند آن را خریداری کنند جذاب باشد. با این حال، از نزدیک این گوشی شبیه به سری اس نیست و بجای استفاده از شیشه که در سری‌های S شاهد هستیم، از پلاستیک یا همان Glastic برای قاب پشتی استفاده شده است. در حالی که سامسونگ از شیشه برای A54 استفاده کرده، اما برای A34 خود همچنان به پلاستیک برای قاب پشتی بسنده کرده است. سامسونگ رنگی مات را در چهار رنگ انتخاب کرده است که شامل گرافیت، نقره‌ای، لیمویی و بنفش می‌شود.

سامسونگ برای این گوشی هوشمند میان رده خود رتبه حفاظتی IP67 را در نظر گرفته است، بنابراین با وجود اینکه کاملاً در رده میانی قرار دارد، تلفنی تهیه می‌کنید که از غوطه ور شدن در آب یا یک روز در ساحل جان سالم به در می‌برد.

بررسی نمایشگر گوشی هوشمند گلکسی A34 سامسونگ

  • نمایشگر ۶.۶ اینچی Super AMOLED
  • وضوح تصویر Full HD+
  • نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز
  • باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت و شارژر ۲۵ وات

نمایشگر با پنل ۶.۶ اینچی Super AMOLED یکی از ویژگی‌های برجسته گلکسی A34 5G است. این یک نمایشگر بزرگ عالی است و گوشی را کمی بزرگتر از Galaxy A54 5G می‌کند که در کنار آن عرضه شد، اما همچنان به موارد ضروری پایبند است. نمایشگر AMOLED با آن اشباع مشخصه سامسونگ کیفیت خوبی دارد و باید برای تماشای فیلم و سریال در گوشی عالی باشد.

نمایشگر A34 وضوح تصویر ۲۴۰۰ در ۱۰۸۰ پیکسل با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز را ارائه می‌دهد. اما این نرخ نوسازی مانند مدل‌های گلکسی اس تطبیق‌پذیر نیست، اما به این معنی است که شما می‌توانید به راحتی محتوای خود را اسکرول کنید.

بررسی عملکرد گوشی هوشمند گلکسی A34 سامسونگ

  • پردازنده MediaTek Dimensity 1080
  • پیکربندی ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت فضای ذخیره سازی به همراه ۶  یا ۸ گیگابایت رم

وقتی صحبت از قدرت به میان می‌آید، گلکسی A34 5G مقرون به صرفه‌تر از Galaxy A54 5G است و این باعث می‌شود که به سمت سخت‌افزار مقرون‌به‌صرفه‌تر حرکت کند. این دستگاه از سخت‌افزار ۶ نانومتری مدیاتک Dimensity 1080 در مقایسه با ۵ نانومتری اگزینوس ۱۳۸۰ در گلکسی A54 استفاده می‌کند، اما همچنان کم و بیش معادل سخت‌افزار سری Snapdragon 7 است.

با این حال، این یک به‌روزرسانی نسبت به گلکسی A33 از سال ۲۰۲۲ است که سامسونگ ادعا می‌کند که ۱۷ درصد CPU و ۱۴ درصد GPU تقویت شده است. بنابراین کمی افزایش عملکرد وجود دارد.

با این حال یک باتری بزرگ ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی وجود دارد که برای چند روز استفاده با شارژ ۲۵ واتی باید خوب باشد. این سریع‌ترین شارژی نیست که در گوشی‌های میان رده در سایر برندها استفاده می‌شود، اما به نظر نمی‌رسد سامسونگ به دنبال شارژ سریع در دستگاه‌های خود باشد.

بررسی دوربین گوشی هوشمند گلکسی A34 سامسونگ

  • دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسل، f/1.8 OIS
  • دوربین دوم اولتراواید ۸ مگاپیکسل، f/2.2
  • دوربین سوم ماکرو ۵ مگاپیکسل، f/2.4
  • دوربین سلفی ۱۳ مگاپیکسل، f/2.2

همانطور که در بخش طراحی در بالا اشاره کردیم، تغییری در نحوه چیدمان دوربین ایجاد شده است و حسگر چهارم، تشخیص عمق حذف شده و سایر لنزها همچنان حفظ شده است. به طور طبیعی، دوربین یکی از حوزه‌هایی است که برای پایین نگه داشتن قیمت استفاده می‌شود و در اینجا نسبت به گلکسی A54 تغییری در مقیاس پایین‌تر وجود دارد.

یک دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی وجود دارد که توسط یک سنسور ماکرو ۸ مگاپیکسلی فوق عریض و ۵ مگاپیکسلی پشتیبانی می‌شود. از میان این‌ها، دوربین‌های اصلی و فوق عریض، دوربین‌هایی هستند که احتمالا بیشتر از آن‌ها استفاده می‌‎کنید. اما ما همچنین گمان می‌کنیم که این دوربین‌ها عملکردی مشابه گلکسی A33 5G داشته باشند، زیرا دارای مشخصات مشابه هستند.

سخن پایانی

گوشی هوشمند Galaxy A34 5G سامسونگ، نه صد درصد در بین گوشی‌های میان رده قرار می‌گیرد و نه صد در صد در بین گوشی‌های اقتصادی این کمپانی، اما چند ویژگی جذاب را ارائه می‌دهد. طراحی شبیه به گوشی‌های پرچمدار، با پرداخت عالی پشت پلاستیکی آن تقویت شده است و عالی به نظر می‌رسد.

رتبه IP نیز آن را از سایر گوشی‌های هم رده خود متمایز کرده است. نمایشگر بزرگ نیز یکی دیگر از ویژگی‌هایی است که احتمالا نظر بسیاری از کاربران را به خود جلب می‌کند. این نمایشگر بزرگ، از وضوح و روشنایی بالایی برخوردار است. اگرچه ممکن است عملکرد سخت‌افزار کمی کندتر و دوربین‌ها تصاویری با جزئیات و کیفیت بالا ثبت نکنند، اما در مجموع گلکسی A34 سامسونگ یک خرید با ارزش محسوب می‌شود.

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

4.5 / 5. تعداد رای دهندگان: 2

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید


دیدگاه خود را ارسال کنید :

طاهرجاهد گفت:

فیلترجستجوی ایمن گوگل