etebarkala snappay
etebarkala snappay

بررسی آیپد نسل ۹ (۲۰۲۲)

4.3
(20)

تبلتی مقرون‌به‌صرفه و قدرتمند

طاهره محزون
2 سال پیش
بررسی آیپد نسل ۹ (۲۰۲۱)

اپل هر سال در رویدادهای خود محصولات جدید را معرفی می‌کند. فارغ از قیمت محصولات آیفون که نسبت به سایر برندها بیشتر است، این محصولات کیفیت بالایی دارند و با ویژگی‌های خود توانسته‌اند نظر طرفداران زیادی را به خود جلب کنند. آیپد (iPad) دسته‌ای از محصولات اپل هستند که تنوع زیادی دارند. این تبلت‌ها در چهار مدل آیپد، آیپد مینی، آیپد ایر و آیپد پرو به بازار عرضه می‌شوند. آیپدها نسخه‌ها و نسل‌های متنوعی دارند که هرکدام دارای ویژگی‌های خاص خود هستند.

اپل در جدیدترین رویداد خود در سپتامبر ۲۰۲۱ از محصولات جدیدش رونمایی کرد. یکی از این محصولات آیپد نسل ۹ بود. اگر به محصولات اپل به‌خصوص آیپد علاقه دارید. برای بررسی آیپد ۱۰.۲ (۲۰۲۱) با مجله اعتبارکالا همراه باشید.

آیپد نسل ۹ در یک نگاه

آیپد نسل ۹ در یک نگاه

شاید بتوان گفت آیپد نسل ۹ که جدیدترین آیپد اپل است؛ شگفتی جدیدی به همراه ندارد. البته همچنان این محصول مقرون‌به‌صرفه است و به‌راحتی می‌تواند با ویژگی‌های خود از رقبای اندرویدی پیشی بگیرد. از نظر ظاهری تغییر زیادی را در آیپد ۱۰.۲ مشاهده نمی‌کنیم. اما پردازنده قوی‌تر، دوربین بهبود یافته و فضای ذخیره‌سازی بیشتر، ارزش خرید این آیپد را هم‌چنان حفظ کرده است. آیپد نسل ۹ از قلم اپل، قلم لاجیتک و کیبورد هوشمند پشتیبانی می‌کند و به دلیل نمایشگر بزرگ خود گزینه مناسبی برای طراحی است.

قلم و کیبورد هوشمند آیپد نسل ۹

سیستم‌عامل iPadOS 15 را می‌توان یکی از سریع‌ترین و امن‌ترین نسخه‌های سیستم‌عامل دانست. این نسخه سیستم‌عامل با استفاده از کتابخانه‌ای قوی از برنامه‌های متنوع، روی انواع دستگاه‌ها با ابعاد نمایشگرهای متنوع، به خوبی کار می‌کند.

شاید یکی از معایب آیپد نسل ۹ را بتوانیم نسبت پایین نمایشگر به بدنه بنامیم. اپل در این مدل‌ها هنوز از دکمه استفاده می‌کند که باعث می‌شود این آیپد مثل آیپد پرو جذابیت ظاهری نداشته باشد. این آیپدها در دو نسخه LTE و WiFi به بازار عرضه می‌شوند. نسخه LTE علاوه‌بر پشتیبانی از اتصال بی‌سیم، قابلیت نصب سیم‌کارت نیز دارد. این مزیت به شما امکان می‌دهد تا به راحتی بتوانید با تبلت خود تماس برقرار کنید. البته این نسخه مقداری از مدل WiFi گران‌تر است.

تاچ آی‌دی آیپد نسل ۹

با توجه به قیمتی که اپل برای آیپد نسل ۹ در نظر گرفته است، نباید انتظار یک نمایشگری با کیفیت فوق‌العاده یا جنس صفحه‌نمایش OLED داشته باشیم. از طرف دیگر دکمه تاچ آی‌دی (Touch ID) را شاید بتوان یکی از معایب این آیپد در نظر گرفت. زیرا در این بازه قیمتی، تبلت‌هایی وجود دارند که حاشیه کمتری داشته باشند.

از مزایای این تبلت می‌توان به وجود جک ۳.۵ میلی‌متری اشاره کرد که به شما امکان می‌دهد تا بتوانید با هدفون‌های معمولی نیز با آیپد خود کار کنید. همچنین این تبلت از بلندگوهای استریو بهره می‌برد که کیفیت قابل قبولی دارند. اما در صدای بسیار بلند کمی کاهش کیفیت را مشاهده می‌کنیم.

بلندگوهای آیپد نسل ۹ ۲۰۲۱

آیپد ۱۰.۲ از فناوری 5G بهره نمی‌برد و به همین دلیل بدیهی است که در مقایسه با رقبایی که فناوری 5G دارند؛ سرعت و پهنای باند کمتری را هنگام کار با اینترنت تجربه کنید. 

آیپد نسل ۹ شاید بهترین مدل بین آیپدهای اپل نباشد، یا شاید در حد آیپد پرو حرفه‌ای و قدرتمند نباشد؛ اما پردازش‌‌ها و برنامه‌های بسیاری را می‌تواند به خوبی اجرا کند. اگر مدام در حال رفت‌وآمد هستید و می‌خواهید سیستم خود را با خود حمل کنید، این آیپد در کنار یک کیبورد هوشمند که به آن متصل می‌شود، می‌تواند برای شما یک لپ‌تاپ مناسب برای کاربری‌های روزمره باشد. همچنین می‌توانید برای این آیپد ماوس تهیه کنید تا به‌طور کامل به یک لپ‌‌تاپ خوش‌دست و سبک تبدیل شود.

این مطلب را هم بخوانید: لپ‌تاپ بخرم یا تبلت؟

طراحی آیپد نسل ۹

طراحی آیپد نسل ۹

بدنه آیپد ۱۰.۲ از ترکیب فلز و شیشه تشکیل شده است که به ظاهر آن جذابیت می‌بخشد. پنل جلویی این آیپد از جنس شیشه و پنل پشتی و فریم آلومینیومی است. وجود آلومینیوم باعث می‌شود که وزن این آیپد در حد مناسبی باقی بماند. این آیپد دارای ابعاد ۲۵۰.۶×۱۷۴.۱×۷.۵ میلی‌متر است.

همان‌طور که بیان کردیم، آیپدها در دو نسخه WiFi و LTE به بازار عرضه می‌شوند. نسخه LTE از سیم‌کارت پشتیبانی می‌کند اما شما با نسخه WiFi نمی‌توانید از قابلیت‌های سیم‌کارت بهره‌مند شوید. وزن این دو نسخه با یکدیگر متفاوت است. وزن نسخه LTE حدود ۴۹۸ گرم است و نسخه WiFi وزنی معادل ۴۸۷ گرم دارد. آیپد نسل ۹ در دو رنگ خاکستری و نقره‌ای تولید شده است.

آیپد نسل ۹ دارای یک جک ۳.۵ میلی‌متری و پورت شارژ Lightning است. این سری تبلت‌های اپل تنها سری هستند که هنوز از پورت USB Type-c بهره‌مند نشده‌اند. شاید بتوان این مورد را یکی از معایب این سری آیپد به حساب آورد.

نمایشگر آیپد ۱۰.۲ (۲۰۲۱)

نمایشگر آیپد ۱۰.۲ (۲۰۲۱)

آیپدها جزو محصولات میان‌رده اپل به شمار می‌روند. بنابراین طبیعی است که نمایشگر آن‌ها مانند محصولات پرچمدار این شرکت نباشد. نمایشگر آیپد نسل ۹ از جنس Retina IPS LCD با روشنایی ۵۰۰ نیت است. ابعاد نمایشگر این آیپد ۱۰.۲ اینچ است که سایز آن نسبت به بدنه ۷۳.۸ درصد است. بنابراین برخلاف آیپد پرو ما با یک آیپد تمام صفحه روبرو نیستیم و این آیپد همچنان دکمه تاچ آی‌دی را با خود به همراه دارد.

رزولوشن نمایشگر این آیپد ۱۶۲۰×۲۱۶۰ پیکسل با نسبت تصویر ۴:۳ است. تراکم پیکسلی این نمایشگر ۲۶۵ پیکسل بر اینچ است. یکی از ویژگی‌های این نمایشگر پوشش مقاوم در برابر خط و خش و پوشش اولئوفوبیک است که باعث می‌شود اثر چربی و لکه روی این صفحه‌نمایش باقی نماند. همچنین پنل آیپد از فناوری True Tone پشتیبانی می‌کند. این فناوری باعث می‌شود که با توجه به نور محیط، سفیدی صفحه به‌طور خودکار تنظیم شود.

سخت‌افزار آیپد نسل ۹

سخت‌افزار آیپد نسل ۹

آیپد ۱۰.۲ دارای پردازنده A13 Bionic است. این پردازنده‌ی ۷ نانومتری و شش هسته‌ای، پردازنده اختصاصی شرکت اپل است. A13 Bionic از یک پردازنده دو هسته‌ای Lightning با فرکانس ۲.۶۴ گیگاهرتز و یک پردازنده چهار هسته‌ای Thunder با فرکانس ۱.۸ گیگاهرتز تشکیل شده است. این پردازنده از نسخه A12 حدود ۲۰ درصد سریع‌تر است و تفاوت ملموسی هنگام استفاده از آن به چشم می‌خورد.

پردازنده گرافیکی این آیپد Apple GPU چهار هسته‌ای است که به خود شرکت اپل تعلق دارد. اپل در این آیپد مانند سایر محصولات خود از کارت حافظه پشتیبانی نمی‌کند. این تبلت دارای حافظه رم ۳ گیگابایتی است که در دو نسخه ۶۴ گیگابایت و ۲۵۶ گیگابایت به بازار عرضه می‌شود. با عرضه نسخه ۶۴ گیگابایتی می‌توان گفت که پایان عمر حافظه‌های ۳۲ گیگابایتی در آیپد فرا رسیده است.

نسخه ۲۵۶ گیگابایتی حدود ۱۵۰ دلار گران‌تر از نسخه ۶۴ گیگابایتی است. بنابراین اگر از فضای ابری استفاده می‌کنید یا نیاز زیادی به ذخیره فایل‌ها و داده‌های خود ندارید، نسخه ۶۴ گیگابایتی برای شما مناسب است و نیازی به پرداخت هزینه بیشتری نخواهید داشت. اما اگر می‌خواهید به راحتی از تمام توان و عملکرد آیپد استفاده کنید و نگران کمبود فضای ذخیره‌سازی نباشید، نسخه ۲۵۶ گیگابایتی را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

ویژگی‌های نرم‌افزاری آیپد نسل ۹

ویژگی‌های نرم‌افزاری آیپد نسل ۹

این آیپد با سیستم‌عامل iPadOS 15 به بازار عرضه شده است. البته یکی از مزیت‌های محصولات اپل این است که تا چندین سال به‌روزرسانی‌های سیستم‌عامل را بدون هیچ مشکلی دریافت می‌کنند. این نسخه سیستم‌عامل ویژگی‌های جذابی را با خود به همراه آورده است. قابلیت Multitasking در این نسخه بهبود یافته است. همچنین قابلیت Focus Mode به شما امکان می‌دهد تا بتوانید به راحتی برنامه‌های مزاحم را حذف کنید.

این نسخه سیستم‌عامل از قابلیت Universal Control بهره می‌برد که یکی از جذاب‌ترین قابلیت‌های iPadOS به شمار می‌رود. این قابلیت باعث می‌شود وقتی‌که آیپد خود را در کنار iMac یا MacBook Air قرار می‌دهید، به صفحه دوم تبدیل می‌شود. در این حالت می‌توانید به راحتی فایل‌های مورد نظر خود را بین هر صفحه منتقل کنید.

iPadOS 15

با وجود کانفیگ سخت‌افزاری آیپد نسل ۹ می‌توانید به راحتی بازی کنید و حتی از این آیپد برای ویرایش فیلم استفاده کنید. بازی‌های Alto’s Odyssey و Genshin Impact بدون کند شدن سرعت یا داغ شدن بدنه به راحتی اجرا می‌شوند که این یک دستاورد خوب برای تبلتی با این بازه قیمتی است.

یکی از قابلیت‌های جذاب iPadOS با قلم هوشمند اپل Scribble است که با کمک آن می‌توانید در هر صفحه‌ای هر متن دلخواه را بنویسید. این کار وب‌گردی و گشت‌وگذار در اینترنت را کمی جذاب‌تر و ملموس‌تر می‌کند. 

عمر باتری آیپد نسل ۹

عمر باتری آیپد نسل ۹

آیپد ۱۰.۲ که نهمین نسل آیپد به شمار می‌رود دارای یک باتری غیر قابل تعویض لیتیوم-یونی است. این باتری ظرفیتی برابر با ۸۵۵۷ میلی‌آمپرساعت دارد که میزان مناسبی برای یک تبلت به حساب می‌آید. این باتری نسبت به سال‌های گذشته تغییر زیادی نداشته است. اپل ادعا می‌کند که این باتری ۱۰ ساعت دوام می‌آورد. در یک تست باتری، با Wifi یک فیلم با کیفیت HD پخش شد که باتری توانست ۵ ساعت و ۱۸ دقیقه دوام بیاورد که به‌نظر می‌رسد ادعای اپل قابل دسترس است.

شارژ سریع این باتری قابل قبول است و در یک ساعت شارژ شدن به پنجاه درصد ظرفیت خود می‌رسد. 

دوربین آیپد نسل ۹

دوربین آیپد نسل ۹

می‌دانیم که تبلت‌ها برای عکاسی حرفه‌ای مناسب نیستند؛ اما به‌هرحال برای تماس‌های ویدیویی و کاربردهای دیگر برای تبلت‌ها نیز دوربین تعبیه شده است. البته بدیهی است که کیفیت دوربین تبلت اصلا قابل مقایسه با دوربین گوشی موبایل نیست. آیپد ۱۰.۲ دارای یک لنز دوربین ۸ مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم f/2.4 است. این دوربین قابلیت فیلم‌برداری با کیفیت ۱۰۸۰×۱۹۲۰ پیکسل با سرعت ۲۵ و ۳۰ فریم بر ثانیه دارد. همچنین دوربین این آیپد می‌تواند فیلم‌برداری با کیفیت ۷۲۰×۱۲۸۰ پیکسل با سرعت ۱۲۰ فریم بر ثانیه داشته باشد.

شاید بتوان گفت که هیجان‌انگیزترین تغییر این آیپد جدید دوربین سلفی آن است. اپل بالاخره دوربین بی‌کیفیت آیپدها در مدل‌های قبلی را کنار گذاشت و یک لنز قوی و بهتر در آیپد نسل ۹ به کار برده است. دوربین سلفی این تبلت نسبت به دوربین اصلی کیفیت بهتری دارد. این دوربین یک لنز ۱۲ مگاپیکسلی اولتراواید با دید ۱۲۲ درجه دارد که در شدت نورهای مختلف عملکرد خوبی از خود نشان می‌دهد. این لنز باعث بهبود بسیار چشمگیری در کیفیت عکس‌ها و تماس‌های ویدیویی شده است. همچنین این دوربین قابلیت فیلم‌برداری Full HD با سرعت‌های ۲۵، ۳۰ و ۶۰ فریم بر ثانیه دارد. 

آیا آیپد ۱۰.۲ ارزش خرید دارد؟

آیا آیپد ۱۰.۲ ارزش خرید دارد؟

با اینکه طراحی آیپد سال‌های زیادی است که تغییر ندارد، اما همواره یکی از مناسب‌ترین و به‌صرفه‌ترین آیپدهای اپل برای عموم افراد به شمار می‌رود. می‌توان یکی از مزایای بزرگ این آیپد را قیمت مناسب آن نسبت به سایر محصولات اپل و نیز نسبت به تبلت‌های دیگر برندها دانست. پردازنده قوی و حافظه ذخیره‌سازی مناسب باعث می‌شود که این تبلت ارزش خرید بالایی داشته باشد.

اگر به‌دنبال آیپد بهتری هستید و به تبلت‌های اندرویدی علاقه دارید، می‌توانید به سراغ Galaxy Tab 7 بروید که قیمت بالاتری دارد اما نمایشگر و باتری قدرتمند آن نیز واقعا جذاب به نظر می‌رسد. اگر می‌خواهید طراحی قدیمی آیپد را کنار بگذارید، می‌توانید با هزینه بیشتر آیپد ایر ۲۰۲۰ را انتخاب کنید که از قلم هوشمند نسل دوم اپل پشتیبانی می‌کند و از آیپد سریع‌تر به نظر می‌رسد.

این مطلب را هم بخوانید: بررسی ۵ تبلت قلم دار

آیپد نسل ۹ با قیمت پایه ۳۲۹ دلار عرضه می‌شود و بر اساس میزان حافظه و نسخه WiFi یا سیم‌کارت‌خور، به قیمت آن اضافه می‌شود. در واقع یکی از مزایای این تبلت قیمت بسیار مناسب‌تر آن در مقایسه با آیپد پرو است. بنابراین اگر به آیپدهای اپل علاقه دارید، این محصول می‌تواند انتخاب مناسبی باشد.  زیرا در بین تبلت‌های زیر ۵۰۰ دلار مزایای بسیار خوبی را به کاربر ارائه می‌دهد.

به نظر شما آیپد نسل ۹ (۲۰۲۱) ارزش خرید دارد؟ آیا جایگزین‌های بهتری برای آن وجود دارد؟ نظر خود را با مجله اعتبارکالا درمیان بگذارید.

سوالات متداول

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

4.3 / 5. تعداد رای دهندگان: 20

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید


دیدگاه خود را ارسال کنید :

اشک گفت:

سلام من این تبلت رو برای طراحی میخوام به نظرتون انتخاب مناسبیه با بودجه کم؟

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
انتخاب محصولات اپل هرگز شما را پشیمان نخواهد کرد

میلاد امیدیان گفت:

درود من یه مدت هست که این مدل ایپد رو خریداری کردم و اکثرا برا گیم کالاف دیوتی ازش استفاده میکنم ،ک متاسفانه جدیدا داره در حین اجرای بازی از بازی میندازتم بیرون و باید مجدد وارد بازی بشم ،میشه اگه اطلاعی در این باره دارید در اختیارم قرار بدین ممنون میشم 🙏🙏🙏

خسروی گفت:

سلام ، من میخواستم ارزش خرید آیپد نسل ۹ رو با آیپد ۱۰ اینچ ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ مقایسه کنم.برای کار تصویر سازی و طراحی کدوم مناسب تره؟

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
بدون شک برای کار طراحی و تصویر گری، آیپد نسل ۹ انتخاب بهتری خواهد بود

سینا گفت:

قیمتش چنده؟

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
در حال حاضر در فروشگاه اعتبارکالا موجود نیست اما به قیمتی حدود ۱۳ الی ۱۴ میلیون تومان در بازار به فروش می‌رسد.

ماهان شیرازی گفت:

چه مدل ایپد هایی با cpu m1 داریم

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
آیپد ایر و آیپد پرو ۲۰۲۱ به این تراشه مجهز هستند

ناصر جلالی گفت:

ایا صفحه لمسی ایپد 9th خازنی میباشد ؟؟

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
بله، نمایشگر این آیپد از نوع خازنی است

سلام گفت:

من میخوام ایپد نسل ۹ ۲۰۲۲ رو خریداری کنم به رهنمایی نیاز دارم

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
ما در همین مطلب به بررسی آپد نسل ۹ اپل ۲۰۲۲ پرداخته‌ایم که می‌تواند یک راهنمای کامل و جامع برای شما پیش از خرید باشد

سوال دارم گفت:

سلام ایا صفحه نمایش گر از 120 هردز پشتیبانی میکن؟

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
نمایشگر این آیپد ۶۰ هرتزی است

سوال دارم گفت:

ایا نمیاش گر 120 هردز رو پشتیبانی میکنه

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
نمایشگر این آیپد ۶۰ هرتزی است

ثنا گفت:

سلا بین گوشی a11 و آیپد ۱۰ اینچی نسل ۹ کدام را انتخاب میکنید ؟

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
هر کدام کاربرد خاص خود را دارند. آیپدها برای این تولید می‌شوند که علاوه‌بر تماس و چت در فضای مجازی، یک رایانه کوچک برای انجام برخی از کارهای گرافیکی سبک مانند طراحی نیز هستند. گوشی های هوشمند صرفا یک دستگاه جهت برقراری تماس، گشت و گذار در مجازی و عکاسی هستند

طاها گفت:

یهترین ایپدی که تا 12ملیون برای گیم میتونم بخرم چیه

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
آیپد اپل مناسب برای گیم در این بازه قیمتی مورد نظر شما موجود نیست و آیپد ۸ با قیمت حدود ۱۴ میلیون ارزان ترین تبلت اپل است. باید سراغ سایر برندها بروید

عال گفت:

همین آیپد ۹ رو بخر خیلی خوبه اگه پول بیشتر هم خرج کنی آیپد ایر ۵

رامین امامی گفت:

سلام
آیپد نسل ۹ از قلم نسل ۲ پشتیبانی می‌کند؟

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
بله پشتیبانی می‌کند

Star گفت:

از نسل ۱ پشتیبانی میکنه نه از نسل ۲

لیلا پیراسته گفت:

سلام من می خواستم برای دختر ۱۰ ساله ام بخرم آیا مناسب هست

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
اگر محدودیت بودجه ندارید، تبلت مناسبی است

فرجی گفت:

سلام
قابلیت هات اسپات داره ؟

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
بله
نسخه سیستم عامل iOS 9 به بالا این قابلیت را دارد

علی رضا گفت:

برای کلاف دیوتی موبایل خوبه بدون لگ اجرا میشه

فرجی گفت:

سلام
ببخشید قابلیت هات اسپات داره ؟

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
بله
نسخه سیستم عامل iOS 9 به بالا این قابلیت را دارد

بردیا عاشوری گفت:

اون یکی رنگش نقره ای یا سفید

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
نقره ای هست

امیر گفت:

چجوری قفل اثر انگشت برای ایپد نسل ۹ بزارم ؟

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
مراحل زیر را قدم به قدم انجام دهید
به بخش تنظیمات یا همان Settings آیفون یا آیپد خود مراجعه کنید.
گزینه Touch ID & Passcode را انتخاب کنید.
گزینه Turn On Passcode را انتخاب کنید.
حال باید یک رمز عبور را برای دستگاهتان تعیین نمایید. رمز عبور مورد نظرتان را وارد کنید.
بار دیگر رمز عبور مورد نظر را وارد کرده تا فرآیند ثبت آن تایید و تکمیل شود.

حیدر گفت:

قیمت

مهدی سهمی گفت:

به نظرم اصلا ارزش خرید نداره.

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
نمی‌توان با قاطعیت گفت ارزش خرید دارد یا خیر. کاملا به نیازها و خواسته‌های کاربر از تبلت و نیز بودجه‌ای کرا برای خرید در نظر گرفته، بستگی دارد

سینا محمد کاظمی گفت:

آیا کالاف دیوتی موبایل رو میشه نصب کرد

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
بله این بازی بر روی گوشی‌های اندرویدی قابل نصب و اجرا است

امیر گفت:

سلام خسته نباشید آیپد ۹ چند فریمه آیا۹۰ فریم یا ۹۰ آف پی اس ساپورت میکنه

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
در عکاسی ماکزیمم ۳۰ فریم و در فیلمبرداری حداکثر تا ۱۲۰ فریم بر ثانیه رو پشتیبانی می‌کند