etebarkala snappay
etebarkala snappay

نقد و بررسی گوشی شیائومی ردمی A2

4.4
(5)
شکیبا گیلانی
11 ماه پیش
نقد و بررسی گوشی شیائومی ردمی A2

اندروید وان در ابتدا به عنوان راهی برای ارائه یک رابط کاربری تمیز، سریع و مورد تایید گوگل برای گوشی‌های هوشمند مقرون‌به‌صرفه در کشورهای در حال توسعه در نظر گرفته شد.شیائومی ردمی A1 نیز سال گذشته این سیستم عامل را با سخت افزار میان رده با قیمتی بسیار مقرون به صرفه ترکیب کرد که ترکیب قدرتمندی بود.

اکنون شیائومی ردمی A2 برای دومین بار از این رابط کاربری استفاده کرده است. تغییرات نسبت به A1 بسیار جزئی بوده اما در مجموع یک گوشی مقرون به صرفه بسیار خوب محسوب می‌شود. ما در این مطلب از مجله اعتبارکالا قصد داریم به بررسی این گوشی هوشمند اقتصادی جدید شیائومی بپردازیم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

جدول مشخصات فنی گوشی شیائومی ردمی A2

مشخصات فنیXiaomi Redmi A2
ابعاد و وزن۱۶۴.۹ در ۷۶.۸ در ۹.۱ میلی‌متر
۱۹۲ گرم
جنس بدنهقاب پشتی پلاستیک
پنل جلو شیشه
فریم پلاستیک
نمایشگرنمایشگر ۶.۵۲ اینچی IPS LCD
نرخ نوسازی ۶۰ هرتز
وضوح تصویر ۷۲۰ در ۱۶۰۰ پیکسل
حداکثر روشنایی ۴۰۰ نیت
پردازندهمدیاتک Helio G36
فرایند ساخت ۱۲ نانومتری
تعداد هسته ۸ هسته‌ای
پردازنده گرافیکی PowerVR GE8320
سیستم عاملاندروید ۱۳ نسخه GO عرضه با رابط کاربری MIUI
حافظه رم۲ گیگابایت
۳ گیگابایت
فضای ذخیره سازی۳۲ گیگابایت
باتری۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت
شارژ ۱۰ وات
حسگرهاشتاب سنج

مزایا

  • عملکرد قوی نسبت به قیمت
  • کیفیت ساخت خوب

معایب

  • روشنایی نمایشگر کم و تنظیم تطبیقی ​​کاملا خاموش است

نقد و بررسی طراحی گوشی شیائومی ردمی A2

طراحی شیائومی Mi A2 شیائومی بسیار خالص است. این گوشی دست کم از نظر سخت‌‍‌افزاری همان گوشی Mi 6X بوده و پنل جلویی آن کاملا ساده با گوشه‌های کمی گرد است. قاب اطراف نمایشگر به اندازه برخی از گوشی‌هایی که از قیمت بالاتری برخوردار هستند، باریک نیست و ضخامت نسبتا زیادی دارد.

قاب پشتی ردمی A2 از نظر شکل و موقعیت دوربین دوگانه کاملا شبیه به آیفون X است و البته بیرون زدگی آن کمی بیشتر از پرچمدار است که هنگامی که آن را روی میز قرار می‌دهید، ثابت در جای خود نمی‌ماند. بدنه ردمی A2 از پلاستیک سخت و مات ساخته شده است که اگرچه ظاهر جذابی همانند سایر گوشی‌های شیائومی ندارد اما از استحکام کافی برخوردار است. این گوشی علاوه‌بر ظاهر مینی‌مالیستی و کیفیت ساخت خوبی که دارد، از وزن و ضخامت کمی نیز برخوردار است که در دست گرفتن آن برای طولانی مدت خسته کننده نیست.

این گوشی دارای ضخامت ۹.۱ میلی‌متر و وزن ۱۹۲ گرم است و در رنگ‌های مشکی، آبی و سبز به فروش می‌رسد و رنگ مشکی آن ظاهری کلاسیک و جذاب به آن بخشیده است. در بخش فریم پایینی آن بلندگو و یک درگاه USB-C قرار دارد. در بخش بالایی نیز شاهد یک بلستر IR هستیم که با برنامه همراه Mi Remote، می‌توانید از Xiaomi Mi A2 جهت کنترل از راه دور اشیا هوشمند خانگی از آن استفاده کنید.

نقد و بررسی نمایشگر گوشی شیائومی ردمی A2

شیائومی ردمی A2 به نمایشگر بزرگ ۶.۵۲ اینچی مجهز شده است که دارای نسبت تصویر ۲۰:۹ است و هیچ بریدگی در نمایشگر مشاهده نخواهید کرد. این نمایشگر دارای وضوح تصویر ۷۲۰ در ۱۶۰۰ پیکسل بوده که به اندازه کافی واضح است اما با توجه به حداکثر روشنایی ۴۰۰ نیتی که دارد می‌توان گفت در زیر نور آفتاب چندان واضح و روشن نیست.

در مجموع می‌توان گفت که نمایشگر ردمی A2 واضح و نسبتا دقیق است. مسلما در پنل IPS LCD رنگ‌ها مانند نمایشگر OLED نمایش داده نمی‌شوند، اما رنگ‌ها کاملا طبیعی نشان داده می‌شود.

نقد و بررسی عملکرد گوشی شیائومی ردمی A2

شیائومی ردمی A2 عملکرد خوبی از خود ارائه می‌کند. این گوشی به لطف پردازنده میان رده مدیاتک Helio G36 و ۳ گیگابایت رم، به راحتی از پس اجرای برنامه‌هایی مانند شبکه‌های اجتماعی و گشت و گذار در وب برآمده و در پخش ویدیو نیز کاملا روان و بدون پرش عمل می‌کند. همچنین ناوبری صفحه اصلی به طور بی عیب و نقصی روان بوده و جابه‌جایی بین برنامه‌ها نیز به طور مشابه بدون مشکل است.

پردازنده‌ی Helio G36 مبتنی‌بر لیتوگرافی ۱۲ نانومتری TSMC است. این پردازنده در واحد CPU هشت هسته‌ی ۲.۲ گیگاهرتزی Cortex-A53 دارد و به تراشه‌ی گرافیکی IMG PowerVR GE8320 مجهز است. Helio G36 سیستم‌های ویژه‌ای مثل Resource Management Engine 2.0 نیز دارد که روی بهینه‌سازی عملکرد در بازی‌های ویدئویی متمرکزند. این پردازنده در گوشی ردمی A2 با ۲ یا ۳ گیگابایت رم و ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی قابل‌ارتقا همراه شده است.

ردمی A2 با اندروید اندروید ۱۳ نسخه Go و رابط کاربری MIUI اجرا می‌شود که علاوه‌بر اینکه از آخرین نسخه اندروید برخوردار است، از رابط کاربری نسبتا آسانی نیز بهره برده است که کار با آن را ساده می‌کند.

نقد و بررسی دوربین شیائومی ردمی A2

دوربین‌های پشت این گوشی شامل یک دوربین اصلی ۸ مگاپیکسلی و یک سنسور QVGA می‌شوند که نمی‌توان از آن توقع ثبت تصاویری با کیفیت بالایی را داشت. در پنل جلویی نیز یک دوربین سلفی ۵ مگاپیکسلی وجود دارد که قادر نیست تصاویری با جزئیات بالا ثبت کند. در نهایت بخش دوربین حرفی برای گفتن ندارد و شاید یکی از نقاط ضعف این گوشی، دوربین آن باشد. البته از یک گوشی اقتصادی و ارزان قیمت نمی‌توان توقع دوربینی را داشت که در گوشی‌های میان رده به کار رفته است.

نقد و بررسی باتری و شارژ گوشی شیائومی ردمی A2

شیائومی ردمی A2 همانند بسیاری از گوشی‌های اقتصادی، نقص سخت افزاری و به‌ویژه دوربین خود را با قرار دادن یک باتری بزرگ جبران می‌کند تا ارزش خرید را بالا ببرد. این گوشی اقتصادی جدید شیائومی به یک باتری بزرگ ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی مجهز شده که به راحتی تا دو روز در استفاده معمولی و بیش از یک روز در استفاده سنگین دوام خواهد آورد. این گوشی با یک شارژر ۱۰ واتی شارژ می‌شود که با توجه به این موضوع که از شارژ سریع پشتیبانی نمی‌کند، شارژ آن زمان زیادی می‌برد.

سخن پایانی

شیائومی ردمی A2 یکی گوشی اقتصادی و رده پایین بوده که از عملکرد و متریال ساخت خوبی نسبت به قیمتی که دارد، بهره برده است. متاسفانه در زمینه دوربین نمی‌توان انتظار زیادی از آن داشت اما نمایشگر خوب، باتری قدرتمند و پردازنده‌ای با عملکرد قابل قبول، آن را به یک گوشی اقتصادی با ارزش خرید بالا تبدیل کرده است.

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

4.4 / 5. تعداد رای دهندگان: 5

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید


دیدگاه خود را ارسال کنید :