etebarkala snappay
etebarkala snappay

نقد و بررسی گوشی هوشمند شیائومی ردمی نوت ‍۱۲ پرو پلاس

3.5
(4)
شکیبا گیلانی
12 ماه پیش
نقد و بررسی گوشی هوشمند شیائومی ردمی نوت ‍۱۲ پرو پلاس

هشت سال از زمانی که شیائومی خط تولید Redmi Note خود را در هند معرفی کرد می‌گذرد که صنعت گوشی‌های هوشمند میان رده و مقرون به صرفه را متحول کرده است. اکنون، این کمپانی گوشی ردمی نوت ۱۲ پرو پلاس را معرفی و عرضه کرده است، گوشی هوشمندی که ممکن است سقف قابلیت‌های تصویربرداری را در دستگاه‌های میان‌رده بشکند. این گوشی توسط سنسور ۲۰۰ مگاپیکسلی ISOCELL HPX جدید سامسونگ پشتیبانی می‌شود. این گوشی همچنین دارای مشخصات قابل توجه‌ای بوده که نظر بسیاری از منتقدین را به خود جلب کرده است.  

ردمی نوت ۱۲ پرو پلاس تمام توان خود را به کار گرفته تا در تمام جنبه‌ها، یک گوشی هوشمند بی‌نقص باشد. به عنوان مثال، دارای قابلیت‌های پردازش مناسب، شارژ فوق العاده سریع و نمایشگر خیره کننده است. در بخش دوربین نیز، عکاسی با لنز ۲۰۰ مگاپیکسلی آن بسیار دقیق و طبیعی صورت می‌گیرد. ما در این مطلب از مجله اعتبارکالا به طور مفصل به بررسی تمام بخش‌های این گوشی میان رده و در عین حال قدرتمند شیائومی خواهیم پرداخت. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

جدول مشخصات شیائومی ردمی نوت ۱۲ پرو پلاس

مشخصات فنیRedmi Note 12 Pro Plus
ابعاد و وزن۱۶۲.۹ در ۷۶ در ۹ میلی‌متر
وزن ۲۰۸.۴ گرم
جنس بدنهقاب پشتی شیشه گوریلا گلس ۵
قاب جلو شیشه گوریلا گلس ۵
فریم آلومینیوم
نمایشگرنمایشگر ۶.۶۷ اینچی AMOLED
نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز
وضوح تصویر ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل
حداکثر روشنایی ۹۰۰ نیت
پردازندهMediaTek Dimensity 1080
فرایند ساخت ۶ نانومتری
تعداد هسته ۸ هسته‌ای
پردازنده گرافیکی Mali-G68 MC4
سیستم‌عاملاندروید ۱۲ عرضه با رابط کاربری MIUI 13
حافظه رم۸ گیگابایت
۱۲ گیگابایت
فضای ذخیره سازی۲۵۶ گیگابایت
دوربین‌هادوربین اصلی ۲۰۰ مگاپیکسل از نوع عریض
لنز اولتراواید ۸ مگاپیکسل
لنزر ماکرو ۲ مگاپیکسل دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسل
باتری و شارژباتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت
شارژ فوق سریع ۱۲۰ وات
حسگرهاحسگر اثرانگشت
شتاب‌سنج
ژیروسکوپ
حسگر مجاورت
قطب‌نما

مزایا

  • نمایشگر فوق‌العاده
  • طراحی و ساخت مینی‌مالیستی
  • عکاسی در نور کم بسیار عالی
  • شارژ فوق سریع

معایب

  • با اندروید ۱۲ عرضه شده

بررسی طراحی و نمایشگر شیائومی ردمی نوت ۱۲ پرو پلاس

ردمی نوت ۱۲ پرو پلاس یک گوشی نازک و سبک محسوب نمی‌شود و با وزن ۲۰۸.۴ گرم کمی سنگین به نظر می‌رسد؛ اما با کیفیت ساخت بالایی که دارد، تمام جنبه‌های منفی را جبران کرده است. این گوشی با ابعاد ۱۶۲.۹ در ۷۶ در ۹ میلی‌متر در رنگ‌های مشکی، سفید، سبز و مشکی-سبز عرضه می‌شود. جنی ردمی نوت ۱۲ پرو پلاس به ترتیب در بخش قاب پشتی، پنل جلویی و فریم شامل شیشه، شیشه و فلز آلومینیوم است.

در دو طرف محافظ گوریلا گلس ۵ وجود دارد و ماژول دوربین کمی از پشت بیرون می‌آید. مجموعه معمولی جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری و بلستر IR در بخش بالایی گوشی تعبیه شده است. در پایین نیز می‌توانید یک پورت USB Type-C و بلندگوها را مشاهده کنید، در حالی که در سمت چپ دکمه پاور با حسگر اثر انگشت یکپارچه شده است. در مجموع این گوشی با طراحی مینیمال و زیبا بوده که بدور از هر شلوغ کاری در طراحی، نظر هر کاربری را به خود جلب می‌کند.

نمایشگر Redmi Note 12 Pro Plus نیز برای یک تجربه بصری عالی تنظیم شده است. پنل نمایشگر آن از نوع AMOLED بوده و می‌تواند با فرکانس ۱۲۰ هرتز به‌روزرسانی شود و رزولوشن FHD+ نیز دارد. یک سوراخ پانچ در بالای نمایشگر وجود دارد و حاشیه‌هایی که پنل را احاطه کرده‌اند، بسیار باریک هستند. این نمایشگر با حداکثر روشنایی ۹۰۰ نیت، حتی در زیر نور آفتاب نیز کاملا روشن و واضح بوده و کار با آن بسیار راحت است.

سایر مشخصات نمایشگر نیز بسیار قابل توجه هستند، مانند توانایی نمایش ۱.۰۷ میلیارد رنگ و نسبت کنتراست ۱:۵۰۰۰۰۰۰ و توانایی نمایش محتوا در قالب HDR10 و Dolby Vision. در مجموع می‌توان گفت که نمایشگر ردمی نوت ۱۲ پرو پلاس برای نیازهای کلی نظیر مرور وب، تماشای ویدیو و نمایش بازی‌های معمولی بسیار واضح و کارآمد است. همچنین هرگز شاهد تاخیر در پخش محتوا توسط نمایشگر، حتی برای یک بار در برنامه‌هایی که از نرخ نوسازی بالایی برخوردار هستند، نخواهید بود.

بررسی دوربین شیائومی ردمی نوت ۱۲ پرو پلاس

دوربین گوشی Redmi Note 12 Pro Plus نقطه عطفی بوده که شیائومی پیش از عرضه نیز جهت تبلیغات، روی آن تمرکز کرده بود. طراحی دوربین سه‌گانه شامل یک سنسور ۲۰۰ مگاپیکسلی ISOCELL HPX سامسونگ است که توسط یک دوربین ۸ مگاپیکسلی فوق عریض و ۲ مگاپیکسلی ماکرو پشتیبانی می‌شود. قدرت عکاسی و فیلم‌برداری دوربین این دستگاه، تحت هر شرایط نوری، شما را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

تصاویر با جزئیات بسیار زیادی ثبت می‌شود با این حال، هنگام عکاسی از آسمان، رنگ‌های کمی به سردی تمایل پیدا می‌کنند. البته این مشکل با تصاویر کلوزآپ و شرایط عکاسی در فضای داخلی وجود ندارد و رنگ‌ها کاملا طبیعی هستند.

تصاویر معمولی با رزولوشن ۱۲.۵ مگاپیکسلی با کمی پیکسل‌های واضح گرفته می‌شوند و برای دسترسی به تمام قدرت سنسور ۲۰۰ مگاپیکسلی باید به تنظیمات دوربین بروید. حتی پس از آن، ابتدا با یک گزینه ۵۰ مگاپیکسلی مواجه می‌شوید و تنها پس از یک ضربه در گوشه، وضوح کامل فعال می‌شود. توصیه می‌کنیم هنگام گرفتن عکس‌های ۲۰۰ مگاپیکسلی همیشه نوردهی خوبی داشته باشید.

لنز ۸ مگاپیکسلی فوق عریض نیز دما رنگ و ثبت جزئیات خوبی دارد. اما دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی فاقد رزولوشن کافی برای گرفتن عکس‌های دقیق است، اما آن را با دقت رنگ بالا جبران می‌کند. می‌توان گفت Note 12 Pro+ یک گوشی دوربین با توانایی بسیار بالایی بوده که با برخی تنظیمات دقیق اضافی، می‌تواند با گوشی‌های پرچمدار شیائومی رقابت کند.

عکاسی در نور کم نیز کاملا واضح و خوب است و در بسیاری از مواقع نیازی به روشن کردن حالت شب نخواهید داشت. با این حال، حالت شب مبتنی بر هوش مصنوعی با سطح نوردهی و ISO که می‌تواند یک عکس معمولی در نور کم را روشن‌تر کند تا این طور به نظر برسد که در طول روز گرفته شده است. دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی نیز عکس‌هایی کمی صاف اما با رنگ‌های پوستی دقیق را ثبت می‌کند.

بررسی عملکرد و نرم افزار شیائومی ردمی نوت ۱۲ پرو پلاس

عملکرد ردمی نوت ۱۲ پرو پلاس به لطف استفاده از پردازنده MediaTek Dimensity 1080  کاملا روان و بدون تاخیر خواهد بود. مسلما این دستگاه سریع‌ترین دستگاه موجود در بخش پردازنده نیست، اما کارها را به خوبی انجام می‌دهد. شما می‌توانید تقریبا هر کاری را به راحتی با این گوشی انجام دهید، خواه یک بازی سنگین باشد، یا یک برنامه رسانه اجتماعی و یا فقط مرور کلی کروم، ردمی نوت ۱۲ پرو پلاس به راحتی از پس اجرای آن بر خواهد آمد.

اعداد بنچمارک پشتیبان این ادعا هستند و حتی در تست Throttle test پردازنده، Note 12 Pro+  حدود ۸۸ درصد از حداکثر عملکرد خود را حفظ کرده است. در برخی از کارهای سنگین‌تر، مانند CoD Mobile، گوشی کیفیت گرافیکی را در پایین قفل می‌کند تا حداکثر فریم در ثانیه را برای یک تجربه بازی پایدار و روان ارائه دهد. از نظر فضای ذخیره سازی، این گوشی تا ۸ گیگابایت رم LPDDR4X و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی UFS 2.2 ارائه می‌کند.

پشتیبانی از 5G بخشی از قابلیت‌های عملیاتی Note 12 Pro+ است و شیائومی می‌گوید که این دستگاه تا ۱۰ باند را پشتیبانی می‌کند که شامل کانالهای پرکاربرد n28 و n78 زیر ۶ گیگاهرتز است، اگرچه باند mmWave n258 با پهنای باند بالاتر وجود ندارد. جدای از این استاندارد، عملکرد 4G نیز در این تلفن هوشمند عالی است.

در بخش صوتی، یک تنظیم بلندگوی دوگانه با پشتیبانی از Dolby Atmos را دریافت می‌کنید که هنگام پخش در فضاهای بسته بسیار خوب به نظر می‌رسد. همچنین، یک جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری با قابلیت Hi-Res نیز وجود دارد. حسگر اثرانگشت نیز در فریم آن تعبیه شده است که به سرعت و دقت بالایی کار می‌کند.

در بخش سیستم‌عامل نیز، شیائومی از پوسته اختصاصی MIUI 13 خود استفاده می‌کند که مبتنی بر اندروید ۱۲ است. در زمانی که همه OEM های اصلی عمدتا به اندروید ۱۳ منتقل شده‌اند، شیائومی تمایلی به ارائه این نسخه خارج از جعبه خود ندارد. البته در به‌روزرسانی‌هایی که ارائه شده، این گوشی به اندروید ۱۳ قابل ارتقا خواهد بود. متاسفانه برخی از نرم افزارهای bloatware وجود دارد و جستجوی تنظیمات در رابط به این آسانی نیست.

بررسی باتری شیائومی ردمی نوت ۱۲ پرو پلاس

شیائومی برای گوشی Redmi Note 12 Pro Plus یک باتری لیتیوم پلیمری غیر قابل تعویض ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی در نظر گرفته است که به راحتی بیش از ۶ الی ۷ ساعت در استفاده سنگین با نمایشگری که روی نرخ نوسازی بالا تنظیم شده، دوام خواهد آورد. این گوشی با قابلیت شارژ فوق سریع ۱۲۰ واتی خود دارای یک ACE in the hole دیگر است و در کمتر از ۲۰ دقیقه گوشی شما را از ۰ به ۱۰۰ درصد شارژ می‌رساند.

سخن پایانی

گوشی هوشمند شیائومی Redmi Note 12 Pro Plus به عنوان یک گوشی میان رده از این کمپانی، از هر نظر بسیار خوب عمل می‌کند. از عکاسی در نور کم گرفته تا نمایشگر قدرتمند، رضایت کاربران را جلب خواهد کرد. صرف نظر از ویژگی‌های قدرتمند نمایشگر و دوربین، این گوشی همراه با شارژ سریع ۱۲۰ واتی، عملکرد نسبتا خوب و کیفیت ساخت قوی، می‌تواند یک خرید با ارزش محسوب شود.

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

3.5 / 5. تعداد رای دهندگان: 4

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید


دیدگاه خود را ارسال کنید :