etebarkala snappay
etebarkala snappay

روش پاک کردن کامل اطلاعات گوشی هواوی

5
(3)
عاطفه تاسا
2 سال پیش
روش پاک کردن کامل اطلاعات گوشی هواوی

هواوی تا سال ۲۰۱۹ یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند در دنیا بود و محصولات آن طرفداران زیادی داشتند. اما در سال ۲۰۱۹ به دنبال تحریم‌های آمریکا علیه این شرکت چینی، شرکت‌های دیگری از جمله گوگل نیز هواوی را تحریم کردند. از آن پس این شرکت دیگر حق نداشت از محصولات گوگل از جمله Google play روی گوشی‌های جدید خود استفاده کند. 

به همین دلیل از محبوبیت گوشی‌های هواوی کاسته شد و بسیاری از افراد تصمیم گرفتند گوشی هواوی خود را فروخته و گوشی جدیدی تهیه کنند. اگر شما هم قصد فروختن گوشی هواوی خود را داشته باشید، حتما می‌خواهید قبل از این کار اطلاعات خود را از روی این گوشی پاک کنید. با مجله اعتبارکالا همراه باشید تا روش پاک کردن کامل اطلاعات گوشی هواوی را به شما آموزش دهیم.

این مطلب را هم بخوانید: آموزش نصب اپلیکیشن روی گوشی‌های هواوی بدون نیاز به گوگل پلی

چگونه اطلاعات را به طور کامل از روی گوشی هواوی پاک کنیم؟ 

روش پاک کردن کامل اطلاعات گوشی هواوی

برای پاک کردن کامل اطلاعات از روی گوشی هواوی روش‌های مختلفی وجود دارد که ما در این مقاله بهترین آن‌ها را به شما آموزش خواهیم داد.

پاک کردن اطلاعات گوشی هواوی با استفاده از برنامه FoneMoz Droid Erase

برنامه FoneMoz Droid Erase یک برنامه کامل برای پاک کردن اطلاعات گوشی اندرویدی است. این برنامه یک سری ویژگی‌های پیشرفته را برای پاک کردن اطلاعات از روی گوشی هواوی، با خود به همراه دارد. رابط کاربری آن نیز به گونه‌ای طراحی شده است که استفاده از آن را آسان کرده است. برای استفاده از این نرم افزار، باید یک کامپیوتر داشته باشید. سپس گام‌های زیر را بپیمایید: 

۱. ابتدا برنامه FoneMoz Droid Erase را دانلود کنید و بر روی کامپیوتر خود نصب کنید. کامپیوتر شما می‌تواند مک یا ویندوزی باشد. می‌توانید این برنامه را از اینجا دانلود کنید.

روش پاک کردن کامل اطلاعات گوشی هواوی

۲. پس از نصب برنامه، گوشی هواوی خود را به وسیله یک کابل به کامپیوتر متصل کنید. سپس برنامه را در کامپیوتر باز کنید. اگر برنامه، گوشی شما را تشخیص داده باشد و آن را شناسایی کند، در گوشه بالا سمت چپ پنجره باز شده، نماد گوشی را مشاهده خواهید کرد.

روش پاک کردن کامل اطلاعات گوشی هواوی

۳. در پنجره اصلی برنامه FoneMoz Droid Erase تعداد ۳ گزینه را مشاهده می‌کنید. از میان این گزینه‌ها، روی گزینه «Erase All Data» کلیک کنید. سپس برنامه از شما در مورد سطوح امنیتی خواهد پرسید. این گزینه اجباری نیست و شما می‌توانید با مقادیر پیش فرض برنامه پیش بروید. پس از آن، روی گزینه «Erase Now» کلیک کنید. پروسه پاک کردن اطلاعات، کم‌تر از ۱۰ دقیقه طول خواهد کشید. پس از اتمام پروسه، پیام موفقیت آمیز بودن را روی صفحه مشاهده خواهید کرد. 

روش پاک کردن کامل اطلاعات گوشی هواوی

این مطلب را هم بخوانید: حسگر مغناطیسی چیست، کدام گوشی‌ها حسگر مغناطیسی دارند؟

پاک کردن اطلاعات گوشی هواوی از طریق ریست کردن گوشی

هر گوشی هواوی داخل خود یک گزینه reset دارد که از طریق آن می‌توانید کلیه اطلاعات گوشی را پاک کنید. این کار را اصطلاحا «Soft Reset» می‌نامند. نکته مهم در مورد این روش آن است که اطلاعات حذف شده در این روش می‌توانند از طریق برنامه Data Recovery اندروید بازیابی شوند. پس این روش به اندازه روش قبل امن نیست. اگر اطلاعات مهمی روی گوشی ندارید، این روش می‌تواند برای شما مناسب باشد. برای پاک کردن کامل اطلاعات گوشی هواوی، گام‌های زیر را بپیمایید:

این مطلب را هم بخوانید: چگونه مصرف اینترنت در اندروید را کم کنیم؟

۱. ابتدا برنامه settings یا تنظیمات گوشی را باز کنید. 

۲. سپس منو را به سمت پایین اسکرول کنید و روی گزینه «System» ضربه بزنید. شما در این صفحه، گزینه «Reset» را خواهید یافت. 

روش پاک کردن کامل اطلاعات گوشی هواوی

۳. روی گزینه Reset  کلیک کنید. با این کار یک هشدار دریافت خواهید کرد که تمام اطلاعات گوشی پاک خواهد شد. روی گزینه «Reset Phone» کلیک کنید. 

۴. با اتمام این فرآیند و پاک شدن اطلاعات گوشی،  گوشی شما restart خواهد شد. 

استفاده از Soft Reset برای پاک کردن اطلاعات گوشی هواوی روش خوب و آسانی است؛ اما با این روش اطلاعات به طور کامل پاک نخواهند شد و برخی از داده‌ها در حافظه داخلی، دست نخورده باقی می‌مانند. 

این مطلب را هم بخوانید: نویز کنسلینگ چیست و چگونه کار می‌کند؟

پاک کردن اطلاعات گوشی هواوی از طریق ریکاوری سیستم اندروید

روش پاک کردن کامل اطلاعات گوشی هواوی

این کار که اغلب با نام «Hard Reset» شناخته می‌شود یکی دیگر از روش‌ها برای پاک کردن اطلاعات است. این روش نسبت به دو روش قبلی سخت‌تر است و باید آن را با دقت انجام دهید زیرا خطرناک است. این روش تمامی اطلاعات شخصی شما و همچنین داده‌های کش شده را حذف می‌کند. باید در انجام این روش بسیار مراقب باشید؛ زیرا هر قدم اشتباهی ممکن است به دستگاه آسیب وارد کند. 

۱. گوشی هواوی را خاموش کنید و برای ۱۵ دقیقه صبر کنید و گوشی را خاموش نگه دارید. 

۲. سپس کلیدهای کم کردن صدای گوشی و پاور را با هم نگه دارید و فشار دهید تا وارد محیط «Android recovery mode» شوید. 

۳. وقتی وارد بخش Android recovery mode شدید، کلیدها را رها کنید. در این بخش گزینه‌های زیادی را می‌بینید. با استفاده از دکمه‌های بالا و پایین بین گزینه‌ها جابجا شوید و گزینه «Wipe data/factory Reset» را انتخاب کنید. برای انتخاب این گزینه، دکمه پاور را بفشارید.

 

روش پاک کردن کامل اطلاعات گوشی هواوی

۴. در این مرحله به پنجره‌ای دیگر هدایت خواهید شد. این بار رابط کاربری متفاوت را با گزینه‌های کم‌تر مشاهده خواهید کرد. سپس با استفاده از کلیدها روی گزینه «Wipe data/factory reset» بایستید و با فشردن دکمه پاور آن را انتخاب کنید. 

به همین راحتی گوشی هواوی شما ریبوت و تمامی اطلاعات آن پاک می‌شود. 

این مطلب را هم بخوانید: تفاوت فست شارژ و شارژ معمولی

سخن آخر 

ما در این مقاله ۳ روش را برای پاک کردن اطلاعات گوشی هواوی به شما آموزش دادیم. اگر کامپیوتر دارید، بهترین روش از نظر ما استفاده از برنامه FoneMoz Droid Erase است. این برنامه اطلاعات گوشی هواوی را به طور کامل پاک می‌کند و استفاده از آن بسیار آسان است. 

دو روش دیگر، Soft Reset و Hard Reset هستند. روش Soft reset همان ریست کردن گوشی است. این روش اطلاعات گوشی را به طور کامل پاک نمی‌کند و برخی داده‌ها در حافظه داخلی باقی می‌مانند. پس اگر اطلاعات مهمی داخل گوشی ندارید و قصد فروش گوشی به شخص دیگری را ندارید، این روش مناسب است. 

روش Hard reset همان ریبوت کردن گوشی است. با این کار تمامی اطلاعات گوشی هواوی شما پاک خواهد شد. اما این روش را باید با دقت زیادی انجام دهید. زیرا اگر دقت نکنید ممکن است به گوشی شما آسیب جدی وارد شود. از اینکه تا انتهای این مقاله همراه ما بودید از شما متشکریم. نظرات خود را با مجله اعتبارکالا در میان بگذارید.

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

5 / 5. تعداد رای دهندگان: 3

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید


دیدگاه خود را ارسال کنید :

علی بیات گفت:

عکس ماه اومده رو گوشیم زنگ نمیخوره گوشی هواوی

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
گوشی شما در حالت Do not Disturb قرار گرفته است. به تنظیمات گوشی خود بروید و آن را غیر فعال کنید