etebarkala snappay
etebarkala snappay

آموزش نصب اپلیکیشن روی گوشی های هواوی بدون گوگل پلی

3.9
(8)
شکیبا گیلانی
2 سال پیش
آموزش نصب اپلیکیشن روی گوشی های هواوی بدون گوگل پلی

کمپانی چینی هوآوی یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند در سراسر جهان است و رقابت سختی را با دیگر برندهای در سطح جهانی مانند اپل، سامسونگ و غیره دارد. اما جنگ تجاری ایالات متحده با چین باعث شده است که هواوی به غیر از ایالات متحده، بازار خود را در سایر کشورها نیز از دست بدهد چرا که از خدمات گوگل نیز محروم شده است. اگر یکی از کاربران دستگاه Huawei/Honor هستید، این سوال برایتان پیش می‌آید که چگونه می‌توان برنامه‌ها را در گوشی‌های هواوی بدون نیاز به گوگل پلی دانلود کرد؟

اپ استور هوآوی یا سرویس‌های موبایل هواوی (HMS) یک نقطه ضعف بزرگ دارد و آن تعداد محدود برنامه‌های کاربردی برای کاربران دستگاه‌های Huawei/Honor است. بیش از یک سال است که هواوی دستگاه‌های اندرویدی خود را بدون فروشگاه Google Play یا سرویس‌های Google Play و همچنین سرویس‌های موبایل Google (GMS) تولید می‌کند.

عدم دسترسی به گوگل پلی، اکثر کاربران دستگاه‌های Huawei/Honor را با مشکل مواجه کرده است و باید مرحله مختلفی را پشت سر بگذارند تا بتوانند برنامه‌ها یا بازی‌های مورد نظر خود را دانلود و نصب کنند. در حال حاضر، کاربران برای دانلود برنامه‌ها یا بازی‌های اندرویدی که در اپ گالری هواوی در دسترس نیستند، فقط باید به اپ‌گالری رسمی هواوی یا سایر فروشگاه‌های برنامه شخص ثالث اعتماد کنند. خوشبختانه، گزینه هایی برای جایگزین گوگل پلی وجود دارد. در این مطلب ما قصد داریم نحوه نصب اپلیکیشن روی گوشی‌های هواوی را بدون نیاز به گوگل پلی آموزش دهیم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

نحوه دانلود اپلیکیشن در گوشی های هواوی بدون فروشگاه پلی استور

اگر از دستگاه‌های Huawei/Honor استفاده می‌کنید، چند گزینه بهترین جایگزین برای فروشگاه Google Play وجود دارد. اما مطمئن شوید که گوشی هوشمند یا تبلت Huawei/Honor خود را به آخرین نسخه نرم‌افزار به روز کرده‌اید.

کافی است به تنظیمات (Settings) بروید > روی سیستم و به‌روزرسانی‌ها (System & updates) کلیک کرده > سپس روی به‌روزرسانی نرم‌افزار (Software update) ضربه بزنید > اکنون سیستم به‌روزرسانی را بررسی می‌کند. اگر به‌روزرسانی در دسترس است، آن را دانلود و نصب کنید. پس از اتمام، گوشی خود را مجددا راه اندازی کنید تا به‌روزرسانی نرم‌افزار اعمال شود. پس از به‌روزرسانی نرم‌افزار می‌توانید طبق مراحل زیر وارد عمل شوید.

روش نخست؛ از اپ رسمی گالری هواوی استفاده کنید

هواوی AppGallery  فروشگاه رسمی برنامه و بازی این کمپانی برای دستگاه‌های Huawei و Honor است که توسط هوآوی توسعه داده شده است. برنامه‌های Huawei AppGallery از قبل روی هر دستگاه Huawei/Honor نصب شده‌اند و به مدل‌های قدیمی نیز اضافه شده‌اند. فروشگاه رسمی هواوی، یک راه بهتر و رسمی برای دانلود آسان یا ایمن برنامه‌ها و بازی‌ها به‌طور مستقیم و بدون دردسر است.

  • کافیست برنامه را روی گوشی Huawei/Honor خود باز کنید.
  • نماد AppGallery (لوگوی کیف قرمز) را جستجو کرده و آن را باز کنید.
  • اکنون، بخش Featured را در صفحه اصلی دریافت خواهید کرد. برنامه یا بازی مورد نظر خود را برای نصب جستجو کنید.
  • اگر برنامه یا بازی مورد نظر خود را پیدا کردید، کافیست روی آن ضربه بزنید تا صفحه پیش‌نمایش باز شود و Install (دکمه آبی رنگی) را در پایین صفحه انتخاب کنید.
  • در نهایت، باید منتظر بمانید تا برنامه نصب شود، سپس روی Open ضربه بزنید تا شروع به استفاده از آن کنید.

روش دوم؛ از Huawei Petal Search استفاده کنید

هواوی Petal Search  یکی دیگر از سرویس‌های Huawei است که می‌تواند برای جستجوی آنلاین، اخبار، تصاویر و برنامه‌ها استفاده شود که تقریبا مانند برنامه Google عمل می‌کند. اگر از هواوی سری P40 یا میت 40 پرو استفاده می‌کنید، هواوی Petal Search از پیش نصب شده است. و اگر از یک دستگاه قدیمی مانند Huawei Mate 30 Pro یا هر مدل قدیمی دیگری استفاده می‌کنید، می‌توانید برنامه را از طریق Huawei AppGallery نصب کنید.

  • روی آیکون Petal Search  کلیک کنید تا برنامه باز شود، سپس روی نوار جستجو ضربه بزنید و نام برنامه‌ای را که می‌خواهید نصب کنید، تایپ کنید سپس کلید enter را فشار دهید.
  • هنگامی که نتیجه جستجو ظاهر شد، باید روی برگه Apps ضربه بزنید تا فقط برنامه‌ها را بررسی کنید.
  • اکنون روی برنامه مورد نظر خود که می‌خواهید نصب کنید ضربه بزنید. صفحه، برنامه را از AppGallery یا یک منبع شخص ثالث نمایش می‌دهد.
  • سپس گزینه Install را پیدا کرده و روی آن ضربه بزنید و پس از آن روی گزینه دانلود (Download) کلیک کنید.
  • منتظر بمانید تا دستگاه برنامه را به طور کامل نصب کند. برای باز کردن برنامه نصب شده، روی گزینه Open ضربه بزنید.

روش سوم؛ از Huawei Phone Clone استفاده کنید

برنامه Phone Clone هواوی فقط یک سرویس شبیه سازی است که چندین حساب یا حالت مهمان را در یک دستگاه ارائه می‌دهد و یک افزونه عالی برای نصب برنامه‌ها از Google Play خواهد بود. اگرچه این روش ممکن است قادر نباشد تمامی برنامه‌ها را دانلود و نصب کند، اما به اندازه کافی مفید و موثر است.

برنامه Phone Clone از پیش بر روی اکثر دستگاه‌های Huawei/Honor نصب شده است، بنابراین، اگر نمی‌خواهید از اپلیکیشن Huawei AppGallery استفاده کنید، نگران نباشید. فقط کافی است از برنامه Phone Clone استفاده کنید و همچنین به یک دستگاه اندرویدی با Google Play Store و Play Services نیاز دارید. اکنون، مراحل زیر را دنبال کنید تا برنامه‌ها را مستقیما از Play Store بر روی دستگاه Huawei خود نصب کنید.

  • برنامه Phone Clone را در دستگاه Huawei/Honor خود باز کنید.
  • اکنون، مطمئن شوید که به برنامه اجازه ذخیره سازی داده اید. اکنون اجازه انتقال داده را بدهید.
  • گزینه This is a new device را انتخاب کنید تا به گوشی هواوی اجازه دریافت داده‌ها داده شود.
  • سپس دستگاه Android دیگر (Other Android device) را انتخاب کنید
  • در مرحله بعد، برنامه فروشگاه Google Play را در گوشی ثانویه > جستجوی برنامه Phone Clone را باز کنید.
  • روی Install ضربه بزنید و سپس اجازه دهید گوشی شروع به نصب برنامه مورد نظر شما کند.
  • پس از نصب، روی Open ضربه بزنید و مجوزهای لازم را داده و در نهایت کد QR دستگاه Huawei را اسکن کنید.
  • اگر دستگاه Huawei شما در دستگاه ثانویه شناسایی شده است، روی اتصال (Connect) ضربه بزنید.
  • اکنون، می‌توانید فهرستی از برنامه‌ها و ابزارها را در دستگاه ثانویه ببینید.
  • فقط برنامه‌ای را که می‌خواهید روی گوشی هواوی خود نصب کنید، انتخاب کنید.
  • بنابراین، کادرها را علامت بزنید و OK > Transfer را در پایین صفحه انتخاب کنید.
  • منتظر بمانید تا فرآیند انتقال کامل شود. پس از انجام، مطمئن شوید که دستگاه Huawei اعلان انتقال کامل (Transfer complete) را نشان می‌دهد یا خیر.
  • در نهایت، روی OK و سپس دکمه Finish ضربه بزنید.  

روش چهارم؛ از یک APK مستقل استفاده کنید

راه مفید و مستقیم دیگری برای نصب برنامه‌های اندروید شخص ثالث یا حتی برنامه‌های موجود در خارج از برنامه AppGallery وجود دارد. کافی است نام برنامه را در اینترنت جستجو کنید و فایل APK را برای گوشی اندرویدی خود دانلود کنید. به این ترتیب می‌توانید به راحتی برنامه یا حتی بازی مورد نظر را چه نسخه قدیمی و چه نسخه جدید نصب کنید.

می‌توانید همین کار را در مرورگر موبایل خود یا از طریق مرورگر رایانه انجام دهید. کافی است مرورگر وب را در موبایل هواوی یا رایانه خود باز کنید و فایل APK برنامه/بازی را جستجو کنید تا مجموعه‌ای از سیستم عامل‌ها یا وب سایت‌هایی را مشاهده کنید که فایل‌های APK را برای دانلود ارائه می‌دهند. اما ما به شما توصیه می‌کنیم با یک وب سایت محبوب و قابل اعتماد مانند APKMirror یا APKPure یا Softonic استفاده کنید.

هنگامی که داخل وب سایت و در صفحه دانلود برنامه هستید، کافی است آخرین نسخه فایل APK برنامه/بازی خاص را بررسی کنید و سپس آن‌را در دستگاه دانلود کنید. اگر فایل APK را روی رایانه یا هر گوشی دیگری دانلود می‌کنید، مطمئن شوید که فایل APK را به دستگاه Huawei/Honor منتقل کرده‌اید.

سپس مستقیما روی فایل APK (apk.) ضربه بزنید > سپس آن‌را Install کرده و اجازه نصب برنامه‌ها از منابع ناشناس (install apps from unknown sources) را در دستگاه Huawei بدهید. پس از اتمام، دوباره روی install ضربه بزنید و منتظر بمانید. در نهایت، برای شروع استفاده از برنامه، روی دکمه Open ضربه بزنید.

به این ترتیب می‌توانید به راحتی برنامه‌ها یا بازی‌های اندروید را حتی بدون استفاده از سرویس AppGallery یا حتی داشتن فروشگاه Google Play بر روی تلفن‌های Huawei/Honor خود دانلود و نصب کنید.

سخن پایانی

کمپانی‌هواوی گوشی‌های قدرتمند و درخور توجه بسیاری تولید می‌کند که شاید تنها مشکل آن عدم دسترسی به برنامه‌های فروشگاه گوگل باشد. در این مطلب ما چهار روش برای نصب برنامه‌های مختلف بدون نیاز به گوگل پلی را آموزش دادیم و امیدواریم مفید واقع شود.

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

3.9 / 5. تعداد رای دهندگان: 8

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید


دیدگاه خود را ارسال کنید :

فاطمه مرادی گفت:

سلام گوشی من هواوی مدل قدیمی است و در زمان اعمال تحریم ها در باز کردن برنامه دیوار و بازار قبلا نصب شده روی آن مشکل ایجاد شد و من هر دو را پاک کردم. متاسفانه دیگر نمیتوانم این دو برنامه را دانلود و نصب کنم. امکان تهیه فیلتر شکن هم ندارم.
البته این را هم نمیدانم که برنامه app galery گوشی هوواوی را باید از کجا و چگونه باز کنم
لطفا کمکم کنید

آسیه. گرشاسبی گفت:

سلام گوشی من هواوی مدل قدیمی است و در زمان اعمال تحریم ها در باز کردن برنامه دیوار و بازار قبلا نصب شده روی آن مشکل ایجاد شد و من هر دو را پاک کردم. متاسفانه دیگر نمیتوانم این دو برنامه را دانلود و نصب کنم. امکان تهیه فیلتر شکن هم ندارم.
البته این را هم نمیدانم که برنامه app galery گوشی هوواوی را باید از کجا و چگونه باز کنم
لطفا کمکم کنید

آسیه. گ گفت:

سلام گوشی من هواوی مدل قدیمی است و در زمان اعمال تحریم ها در باز کردن برنامه دیوار و بازار قبلا نصب شده روی آن مشکل ایجاد شد و من هر دو را پاک کردم. متاسفانه دیگر نمیتوانم این دو برنامه را دانلود و نصب کنم. امکان تهیه فیلتر شکن هم ندارم.
البته این را هم نمیدانم که برنامه app galery گوشی هوواوی را باید از کجا و چگونه باز کنم
لطفا کمکم کنید

اضغر سلیمانی گفت:

نه

Amirali گفت:

سلام چرا هواوی با فیلترشکن به سایت متصل نمیشه هواوی نووا y70