etebarkala snappay
etebarkala snappay

روش تبدیل ویس به متن + معرفی ابزار

4.7
(3)
عاطفه تاسا
2 سال پیش
چگونه ویس را به متن تبدیل کنیم

امروزه سرعت در بسیاری از امور حرف اول را می‌زند. برخی از افراد ترجیح می‌دهند به جای اینکه وقت خود را صرف تایپ کردن متنی بکنند، آن را به صورت ویس تحویل کامپیوتر دهند تا آن را سریعا به متن تبدیل کند. خوشبختانه این کار ممکن است و تعدادی نرم افزار وجود دارند که ویس را به متن تبدیل می‌کند. با مجله اعتبارکالا همراه باشید تا این ابزارهای کاربردی را به شما معرفی کنیم.  

۱. استفاده از ربات تبدیل ویس به متن  

تلگرام پیام رسان محبوبی در میان ما ایرانیان است. شما می‌توانید از ربات‌های توسعه داده شده در این پیام رسان برای تبدیل ویس به متن، استفاده کنید. یکی از این ربات‌ها، ربات Voicy است. استفاده از این ربات بسیار آسان است. در ادامه روش تبدیل ویس به متن با استفاده از ربات voicy را به شما آموزش خواهیم داد:

۱. وارد تلگرام شوید و کلمه «Voicybot@» را در قسمت جستجوی تلگرام که در بالای صفحه اصلی تلگرام قرار گرفته است، وارد کنید. 

۲. با وارد کردن این کلمه، تلگرام تعدادی ربات را به شما معرفی می‌کند. از میان نتایج موجود، روی گزینه اول که با کلمه «Voicy» نشان داده شده است کلیک کنید. 

چگونه ویس را به متن تبدیل کنیم

۳. پس از وارد شدن به ربات، روی گزینه «Start» که در پایین صفحه قرار گرفته است، کلیک کنید. 

چگونه ویس را به متن تبدیل کنیم

۴. روی گزینه «menu» که  رنگ آن آبی است و در پایین گوشه سمت چپ صفحه قرار دارد کلیک کنید.

چگونه ویس را به متن تبدیل کنیم

۵. با انتخاب این گزینه پیامی به نام «Get list of commands»  در پایین صفحه نمایش داده می‌‍شود. روی آن کلیک کنید. 

۶. با کلیک روی این گزینه، یک پیام طولانی نمایش داده می‌شود که شام گزینه‌های مختلفی است. در متن پیام به دنبال گزینه «language/» بگردید و روی آن ضربه بزنید. 

چگونه ویس را به متن تبدیل کنیم

۷. با ضربه زدن روی این گزینه، زبان‌های مختلف نمایش داده می‌شوند. اگر زبان فارسی را از میان زبان‌های موجود پیدا نکردید، روی گزینه فلش که با رنگ آبی نشان داده شده است کلیک کنید تا زبان‌های بیشتری برای انتخاب نمایش داده شوند. این کار را تا جایی ادامه دهید که به Persian برسید. پس از آنکه گزینه Persian را یافتید، روی آن کلیک کنید. 

چگونه ویس را به متن تبدیل کنیم

۸ حالا ربات آماده دریافت ویس برای تبدیل آن به متن است. دکمه ویس را نگه دارید و عبارت مد نظر خود را با صدایی واضح بیان کنید. اگر مفهوم ویس برای ربات مشخص نباشد، از شما می‌خواهد که دوباره آن را ارسال کنید. 

۲. تبدیل ویس به متن از طریق Google Docs 

چگونه ویس را به متن تبدیل کنیم

یکی دیگر از روش‌ها برای تبدیل ویس به متن فارسی، استفاده از سرویس رایگان و کاملا امن گوگل داکس است. این روش یکی از بهترین روش‌ها برای تبدیل ویس به متن است. زیرا دقت Google Docs در تشخیص کلمات، بسیار بالاست و پایگاه داده کلمات آن نیز جزء بهترین و کامل‌ترین پایگاه داده‌هاست. 

برای استفاده از این روش باید به نکات زیر توجه کنید: 

  • حتما باید از گوگل کروم برای وارد شدن به Google Docs استفاده کنید. 
  • باید حتما حساب Gmail داشته باشید تا به وسیله آن بتوانید وارد حساب کاربری گوگل خود شوید. 

برای تبدیل متن به ویس گام‌های زیر را بپیمایید: 

۱. اگر حساب Google Docs ندارید، یک حساب گوگل داکس بسازید. برای ساختن حساب google docs، کروم را باز کنید. در گوشه بالا سمت چپ صفحه، یک گزینه به نام  «Apps» وجود دارد. روی آن کلیک کنید. سپس گزینه «docs» را انتخاب کنید. 

۲. پس از وارد شدن به صفحه اصلی Google docs، روی گزینه Tools که در بالای صفحه قرار دارد کلیک کنید. با این کار یک منو باز خواهد شد. از منوی باز شده، گزینه Voice typing را انتخاب کنید. حالا ‌می‌توانید متن مورد نظر خود را بخوانید تا گوگل داکس آن را به Text تبدیل کند. 

چگونه ویس را به متن تبدیل کنیم

۳. تبدیل ویس به متن از طریق وبسایت Typeo

چگونه ویس را به متن تبدیل کنیم

دقت و سرعت این وبسایت به اندازه Google docs نیست اما می‌تواند ویس مورد نظر شما را با دقت قابل قبولی به متن تبدیل کند. استفاده از این ابزار برای تایپ چند صفحه رایگان است. اما اگر بخواهید بیشتر تایپ کنید، باید هزینه پرداخت کنید. بهتر است برای استفاده از این وبسایت، از نسخه ۲۵ به بالا مرورگر کروم استفاده کنید. 

این وب سایت از رابط کاربری خوبی بهره مند است و به همین دلیل تبدیل ویس به متن با استفاده از آن، آسان است. همچنین دستوراتی نیز برای این ابزار در نظر گرفته شده است که با استفاده از آن‌ها می‌توانید علائم نگارشی مورد نظر خود را در متن به کار ببرید. برای مثال: دستور « خط بعدی» برای رفتن به خط جدید و دستور «نقطه» برای علامت نگارشی «.». 

سخن آخر  

ما در این مقاله ۳ روش را برای تبدیل ویس به متن به شما آموزش دادیم. استفاده از این روش‌ها بسیار آسان است. اگر می‌خواهید  متن مورد نظر شما با دقت خوبی تایپ شود و سرعت بالایی در تبدیل ویس به متن داشته باشد، استفاده از Google Docs بهترین گزینه است. سایت ایرانی typeo در درجه دوم قرار دارد و می‌تواند با دقت و سرعت نسبتا قابل قبولی ویس مورد نظر شما را به متن تبدیل کند. از اینکه تا انتهای این مقاله همراه ما بودید از شما متشکریم. نظرات خود را با مجله اعتبارکالا در میان بگذارید.   

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

4.7 / 5. تعداد رای دهندگان: 3

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید


دیدگاه خود را ارسال کنید :

محبوبه داوری گفت:

من تعدادی ویس دارم تو گوشیم
امکان داره بع متن تبدیل بشن؟