etebarkala snappay
etebarkala snappay

مقایسه گلکسی A52s با شیائومی ۱۱ لایت NE 5G

5
(4)
طاهره محزون
2 سال پیش
مقایسه گلکسی A52s با شیائومی ۱۱ لایت NE 5G

آیا برای انتخاب بین بهترین گوشی‌های میان‌رده شک دارید؟ آیا تمایل ندارید هزینه زیادی برای داشتن یک گوشی هوشمند مصرف کنید؟ سامسونگ و شیائومی مدل‌هایی را به بازار عرضه کرده‌اند که با مشخصات جذاب و امکانات مطلوب، قیمت مناسبی دارند. بنابراین این گوشی‌ها برای افرادی مناسب هستند که تمایل دارند با پرداخت قیمت مناسب، یک گوشی هوشمند عالی داشته باشند. اگر به گوشی‌های میان‌رده قدرتمند علاقه دارید، پیشنهاد می‌کنیم مقایسه گلکسی A52s و شیائومی می ۱۱ لایت NE را از دست ندهید.

گلکسی  A52s و شیائومی ۱۱ لایت 5G NE در یک نگاه

مشخصاتGalaxy A52sXiaomi 11 Lite NE 5G
ابعاد۱۵۹.۹×۷۵.۱×۸.۴ میلی‌متر۱۶۰.۵×۷۵.۷×۶.۸ میلی‌متر
وزن۱۸۹ گرم۱۵۸ گرم
سیستم‌عاملاندروید ۱۱اندروید ۱۱
نمایشگر۶.۵ اینچ
Super AMOLED
رزولوشن ۱۰۸۰×۲۴۰۰ پیکسل
۶.۵۵ اینچ
AMOLED
۱۰۸۰×۲۴۰۰ پیکسل
پردازنده اصلیSnapdragon 778G 5GSnapdragon 778G 5G
پردازنده گرافیکیAdreno 642LAdreno 642L
دوربین اصلی۶۴+۱۲+۵+۵ مگاپیکسل۶۴+۸+۵ مگاپیکسل
دوربین سلفی۳۲ مگاپیکسل۲۰ مگاپیکسل
باتری۴۵۰۰ میلی‌آمپرساعت۴۲۵۰ میلی‌آمپرساعت
حافظه رم۶ گیگابایت
۸ گیگابایت
۶ گیگابایت
۸ گیگابایت
حافظه داخلی۱۲۸ گیگابایت
۲۵۶ گیگابایت
۱۲۸ گیگابایت
۲۵۶ گیگابایت

طراحی و بدنه گلکسی  A52s و شیائومی ۱۱ لایت NE 5G

طراحی و بدنه گلکسی  A52s و شیائومی ۱۱ لایت NE 5G

گوشی A52s که در آگوست ۲۰۲۱ معرفی شد، دارای ابعاد ۱۵۹.۹×۷۵.۱×۸.۴ میلی‌متر و وزن ۱۸۹ گرم است. این گوشی دارای پنل جلویی شیشه‌ای با محافظ گوریلا گلس ۵ و بدنه پلاستیکی است. A52s با گواهی IP67 دارای مقاومت مناسبی در برابر آب و گرد و غبار است. این گوشی می‌تواند تا عمق ۱ متری حدود ۳۰ دقیقه مقاومت کند. A52s دارای اسپیکرهای استریو، جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون، حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر، اسلات مشترک کارت حافظه با سیم‌کارت و پورت USB Type-C 2.0 است. این گوشی در رنگ‌های مشکی، سفید، فیروزه‌ای و بنفش به فروش می‌رسد.

گوشی شیائومی ۱۱ لایت NE در سپتامبر ۲۰۲۱ معرفی شد که از ابعاد ۱۶۰.۵×۷۵.۷×۶.۸ میلی‌متر و وزن ۱۵۸ گرم بهره می‌برد. این گوشی با گواهی IP53  در برابر گرد و غبار و پاشش آب مقاوم است. ۱۱ لایت NE از اسپیکرهای دوگانه، حسگر اثر انگشت کنار گوشی، اسلات مشترک کارت حافظه با سیم‌کارت و پورت  USB Type-C 2.0 برخوردار است. این گوشی در رنگ‌های مشکی، سفید، آبی و رزگلد عرضه شده است.

با نگاهی به بدنه هر دو گوشی متوجه می‌شویم که A52s به مقدار قابل توجهی سنگین‌تر است و علیرغم طول و عرض تقریبا مشابه، حدود ۲ میلی‌متر قطر بیشتری نسبت به ۱۱ لایت NE دارد. همچنین A52s مقاومت بیشتری در برابر آب دارد اما ۱۱ لایت NE فقط در برابر پاشش آب مقاوم است که از این نظر برتری با A52s است. شیائومی ۱۱ لایت NE از جک ۳.۵ میلی‌متری محروم است، بنابراین اگر می‌خواهید از هدفون‌های سیم‌دار استفاده کنید، A52s گزینه بهتری است.

هر دو گوشی از بدنه پلاستیکی ساخته شده‌اند. پنل جلویی هر دو دارای یک حفره پانچ برای دوربین سلفی است. این سوراخ پانچ در شیائومی ۱۱ لایت 5G NE در بالا گوشه سمت چپ قرار دارد در حالی‌که این حفره در A52s درست در وسط پنل طراحی شده است.

نمایشگر گلکسی  A52s و شیائومی ۱۱ لایت 5G NE

نمایشگر گلکسی  A52s و شیائومی ۱۱ لایت NE

گوشی A52s از نمایشگر Super AMOLED با ابعاد ۶.۵ اینچ بهره می‌برد. این گوشی دارای رزولوشن ۱۰۸۰×۲۴۰۰ پیکسل است. از جمله ویژگی‌های نمایشگر A52s می‌توان به نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی، روشنایی ۸۰۰ نیت، نسبت نمایشگر به بدنه ۸۴.۹ درصد، تراکم پیکسلی ۴۰۹ پیکسل بر اینچ، نسبت تصویر ۲۰:۹ و محافظ کورنینگ گوریلا گلس ۵ اشاره کرد.

گوشی شیائومی ۱۱ لایت NE از نمایشگر AMOLED با ابعاد ۶.۵۵ اینچ بهره می‌برد. این نمایشگر رزولوشنی معادل ۱۰۸۰×۲۴۰۰ پیکسل دارد. نمایشگر ۱۱ لایت NE از ویژگی‌هایی مانند نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی، فناوری HDR10+، روشنایی ۵۰۰ تا ۸۰۰ نیت، نسبت نمایشگر به بدنه ۸۵.۳ درصد، تراکم پیکسلی ۴۰۲ پیکسل بر اینچ، نسبت تصویر ۲۰:۹، فناوری Dolby Vision و محافظ نمایشگر گوریلا گلس ۵ بهره می‌برد.

نمایشگر هر دو گوشی بسیار با کیفیت طراحی شده است. نمایشگر A52s نوع بهتری نسبت به ۱۱ لایت NE دارد و نمایشگر آن Super AMOLED است.  مهم‌ترین مزیت نمایشگر گوشی A52s نسبت به ۱۱ لایت 5G NE آن است که نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی دارد. نسبت نمایشگر به بدنه ۱۱ لایت NE بیشتر است بنابراین این گوشی حاشیه‌های کمتری نسبت به A52s دارد. تراکم پیکسلی نمایشگر هر دو گوشی بسیار نزدیک به هم است اما این مقدار برای A52s کمی بهتر است. از طرف دیگر ۱۱ لایت NE از فناوری‌های نمایشگر بیشتری بهره می‌برد. در هر حال هر دو گوشی دارای تصویر با کیفیت، روشن و روان در زمان مشاهده فیلم و بازی هستند و تجربه جذابی را برای کاربر به ارمغان می‌آورند.

این مطلب را هم بخوانید: گوشی موبایل شیائومی بخرم یا سامسونگ؟

سخت‌افزار گلکسی  A52s و شیائومی ۱۱ لایت 5G NE 

سخت‌افزار گلکسی  A52s و شیائومی ۱۱ لایت NE 

گلکسی A52s از پردازنده قدرتمندی برخوردار است. این گوشی از پردازنده هشت هسته‌ای Snapdragon 778G 5G با ابعاد ۶ نانومتر و پردازنده گرافیکی Adreno 642L بهره می‌برد. A52s دارای پنج نسخه مختلف با میزان حافظه داخلی و رم متنوع است. نسخه ۱۲۸ گیگابایتی با رم ۶ و ۸ گیگابایتی عرضه شده‌اند. همچنین نسخه ۲۵۶ گیگابایتی دارای حافظه رم‌ ۶ و ۸ گیگابایت است. این گوشی با سیستم‌عامل اندروید ۱۱ عرضه شده است که قابلیت ارتقا به اندروید ۱۲ را دارد. رابط کاربری این گوشی One UI متعلق به سامسونگ است.

شیائومی ۱۱ لایت NE با پردازنده Snapdragon 778G 5G و پردازنده گرافیکی Adreno 642L عرضه شده است که دقیقا مشابه پردازنده A52s است. این گوشی دارای سه نسخه با حافظه و رم متنوع است. ۱۱ لایت NE دارای حافظه ۱۲۸ گیگابایت با رم ۶ و ۸ گیگابایت است.این گوشی همچنین از حافظه ۲۵۶ گیگابایت با رم ۸ گیگابایت بهره می‌برد. می ۱۱ لایت 5G NE از سیستم‌عامل اندروید ۱۱ بهره می‌برد. رابط کاربری این گوشی MIUI است که به شیائومی اختصاص دارد.

با نگاهی به سخت‌افزار هر دو گوشی متوجه می‌شویم که پردازنده‌ها و پردازنده‌های گرافیکی مشابهی در این دو گوشی به کار رفته است. از نظر میزان حافظه داخلی نیز هر دو گوشی از حافظه ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت بهره می‌برند. این گوشی‌ها هر دو از فناوری 5G  پشتیبانی می‌کنند.

دوربین گلکسی  A52s و شیائومی ۱۱ لایت 5G NE

دوربین گلکسی  A52s و شیائومی ۱۱ لایت NE

گوشی گلکسی A52s از چهار لنز دوربین بهره می‌برد. دوربین اول یک لنز ۶۴ مگاپیکسلی از نوع عریض با دریچه دیافراگم f/1.8، فناوری PDAF و لرزشگیر OIS دارد. دوربین دوم یک لنز ۱۲ مگاپیکسلی اولتراواید با دریچه دیافراگم f/2.2 و زاویه دید ۱۲۳ درجه است. دوربین سوم از یک لنز ۵ مگاپیکسلی ماکرو با دریچه دیافراگم f/2.4 بهره می‌برد. دوربین چهارم یک لنز ۵ مگاپیکسلی تشخیص عمق با دریچه دیافراگم f/2.4 است. این دوربین دارای فلش LED، عکاسی پانوراما و فناوری HDR است. دوربین A52s قابلیت فیلم‌برداری با کیفیت 4K با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه و کیفیت 1080p با سرعت ۳ و ۶۰ فریم بر ثانیه دارد.

این گوشی برای دوربین سلفی از یک لنز ۳۲ مگاپیکسلی عریض با دریچه دیافراگم f/2.2 با فناوری HDR، قابلیت فیلم‌برداری با کیفیت 4K با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه و قابلیت فیلم‌برداری با کیفیت 1080p با سرعت ۳۰ و ۶۰ فریم بر ثانیه است.

گوشی شیائومی ۱۱ لایت NE از سه لنز دوربین برخوردار است. دوربین اول یک لنز ۶۴ مگاپیکسلی عریض با دریچه دیافراگم f/1.8 با فناوری PDAF است. دوربین دوم یک لنز ۸ مگاپیکسلی اولتراواید با دریچه دیافراگم f/2.2 با زاویه دید ۱۱۹ درجه دارد. دوربین سوم از یک لنز ۵ مگاپیکسلی تله‌فوتو ماکرو با دریچه دیافراگم f/2.4 با فناوری AF بهره می‌برد. از دیگر ویژگی‌های این دوربین می‌توان به فلش دوگانه dual-tone flash، فناوری HDR و قابلیت عکاسی پانوراما اشاره کرد. دوربین ۱۱ لایت NE توانایی فیلم‌برداری با کیفیت 4K با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه، کیفیت 1080p با سرعت ۳۰، ۶۰، ۱۲۰ فریم بر ثانیه و کیفیت 720p با سرعت ۹۶۰ فریم بر ثانیه دارد.

دوربین سلفی ۱۱ لایت NE یک لنز ۲۰ مگاپیکسلی عریض با دریچه دیافراگم f/2.2 با قابلیت HDR، فیلم‌برداری با کیفیت ۳۰ و ۶۰ فریم بر ثانیه وفیلم‌برداری با کیفیت 720p با سرعت ۱۲۰ فریم بر ثانیه دارد.

همان‌طور که دیدید گلکسی A52s یک لنز تشخیص عمق بیشتر از ۱۱ لایت NE دارد. این گوشی همچنین از دوربین سلفی باکیفیت‌تری نسبت به رقیب خود برخوردار است. همچنین لنز اولتراواید A52s کیفیت بالاتری نسبت به لنز اولتراواید ۱۱ لایت 5G NE دارد.

باتری گلکسی  A52s و شیائومی ۱۱ لایت 5G NE

باتری گلکسی  A52s و شیائومی ۱۱ لایت NE

باتری A52s از نوع لیتیوم-پلیمری با ظرفیت ۴۵۰۰ میلی‌آمپرساعت است. این باتری از شارژ سریع ۲۵ واتی بهره می‌برد. باتری ۱۱ لایت NE ظرفیتی نزدیک به A52s ولی کمتر از آن دارد. این گوشی از یک باتری لیتیوم-پلیمری با ظرفیت ۴۲۵۰ میلی‌آمپرساعت بهره می‌برد. این باتری از شارژ سریع ۳۳ واتی پشتیبانی می‌کند. بنابراین بدیهی است که ۱۱ لایت NE با سرعت بیشتر و در مدت زمان کمتری شارژ شود. 

مقایسه قیمت گلکسی  A52s و شیائومی ۱۱ لایت NE 

وقتی درباره قیمت A52s و قیمت شیائومی ۱۱ لایت 5G NE صحبت می‌کنیم، متوجه می‌شویم که هر دو برند سامسونگ و شیائومی گوشی‌های میان‌رده قدرتمندی را با قیمت بسیار مناسب به بازار عرضه کرده‌اند. این گوشی‌ها را می‌توان جزو بهترین گوشی ها تا ۱۵ میلیون تومان به شمار آورد. قیمت شیائومی ۱۱ لایت 5G NE قیمتی حدود ۴۰۰ یورو دارد . A52s کمی از آن گران‌تر است. بنابراین اگر قیمت برای شما مهم‌تر است، ۱۱ لایت NE گزینه ارزان‌تری است.

سخن آخر

مقایسه گلکسی  A52s و شیائومی ۱۱ لایت NE 

گوشی گلکسی A52s و شیائومی ۱۱لایت 5G NE را می‌توان جزو بهترین گوشی‌‌های میان‌رده بازار دانست. این گوشی‌ها با نمایشگر با کیفیت، دوربین قوی، طراحی زیبا و پردازنده قوی کاملا می‌توانند برای شما یک گوشی میان‌رده جذاب باشند. شیائومی ۱۱ لایت NE قیمت کمتری دارد اما در عوض A52s مزایایی مانند نرخ نوسازی ۱۲۹ هرتزی، دوربین تشخیص عمق، گواهی IP67 و جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری دارد. بنابراین انتخاب بین این دو گوشی کاملا به شما بستگی دارد.

در این مقاله به مقایسه گلکسی A52s با شیائومی ۱۱ لایت پرداختیم. به نظر شما کدام گوشی ارزش خرید بیشتری دارد؟ شما خرید کدام گوشی را ترجیح می‌دهید؟ آیا طرفدار برند شیائومی هستید یا سامسونگ؟ نظرات خود را با مجله اعتبارکالا در میان بگذارید.

سوالات متداول

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

5 / 5. تعداد رای دهندگان: 4

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید


دیدگاه خود را ارسال کنید :