etebarkala snappay
etebarkala snappay

ایرپاد چه کاربردهایی برای من دارد؟

4.7
(15)
حسین رجب چالی
2 سال پیش
ایرپاد چه کاربردهایی برای من دارد؟

ایرپاد اپل نحوه استفاده همه از هدفون را تغییر داد. این هدفون‌های کاملا بی‌سیم کیفیت صدایی به مراتب بهتر از بسیاری هدفون‌های سیمی دارند. در این مقاله قرار است قابلیت‌های کاربردی این هدفون بی‌سیم اپل را با هم مرور کنیم. با ما همراه باشید.

قابلیت‌های کاربردی ایرپاد

اتصال آسان

اتصال آسان ایرپاد

اگر قبلا از هدفون بلوتوثی استفاده کرده باشید حتما می‌دانید که گاهی اوقات اتصال این گجت‌ها به دیگر دستگاه‌ها با دردسر همراه است؛ اما از قابلیت‌های کاربردی هدفون اپل این است که هیچ موقع برای اتصال آن با مشکل مواجه نمی‌شوید. اپل برای ایرپاد تراشه اختصاصی توسعه داده که کاملا با استانداردهای بلوتوث همخوانی دارد و برقراری ارتباط و کارایی بهتر از سایر هدفون‌های بلوتوثی عمل می‌کند.

برای اتصال ایرپاد فقط باید دکمه روی قاب دستگاه خود را فشار دهید تا دستگاه به صورت خودکار آیفون شما متصل شود. از قابلیت‌های کاربردی دیگر این هدفون این است که می‌‌توانید آن را به راحتی آیفون، به دیگر دستگاه‌های قابل پشتیبانی اپل هم وصل کنید. هر بار که در کیس هدفون را باز می‌کنید و یکی از گوشی را داخل گوش خود قرار می دهید، این دستگاه اتوماتیک به گوشی شما متصل می‌شود.

همخوانی با تمام دستگاه‌های اپل

همخوانی ایرپاد با تمام دستگاه‌های اپل

از دیگر قابلیت‌های کاربردی ایرپاد این است اگر آن را به یکی از دستگاه‌های اپل وصل کنید، در تمام دستگاه‌هایی که به آی‌کلاود متصل هستند قابل استفاده خواهد بود.

هدفون مذکور یک دستگاه فوق‌العاده هوشمند است که به طور خودکار دیگر دستگاه‌ها را می‌شناسد و می‌تواند مثلا یک آهنگ از آیفون شما را پخش کند و سپس به طور خودکار به مک‌بوک پرو شما وصل شود. این قابلیت یکی از قابلیت‌های کاربردی اصلی ایرپاد است.

قابلیت اتصال ایرپاد به دستگاه اندرویدی

قابلیت اتصال ایرپاد به دستگاه اندرویدی

یکی از قابلیت‌های کاربردی جالب ایرپاد این است که می‌تواند فراتر از اتصال آی‌کلاود رفته و همانطور که در مطلب «گوشی من به چه وسایل الکترونیکی متصل می‌شود؟» گفته شد می‌تواند به دستگاه‌های اندرویدی هم متصل شود؛ هرچند اندروید از تمام قابلیت‌های ایرپاد پشتیبانی نمی‌کند. این هدفون کاملا بی‌سیم شامل اجزایی مثل باتری‌های کوچک، سنسورهای اپتیکال دوگانه، پردازنده اختصاصی، میکروفون و شتاب‌سنج است. شاهکار تکنولوژی اپل با استفاده از این اجزا تجربه‌ای فوق‌العاده و بی‌نقص برای شما به ارمغان خواهد آورد.

حسگرهای ایرپاد هر زمان که آن را توی گوش خود قرار می‌دهید دستگاه را تشخیص می‌دهد؛ سپس صدایی پخش می‌شود که نشان از وصل شدن ایرفون به دستگاه دوم است. این ویژگی می‌تواند یکی از قابلیت‌های کاربردی عالی ایرپاد باشد. حالا اگر هنگام گوش دادن به موسیقی شخصی وارد اتاق شود و بخواهید با او صحبت کنید چه کار باید بکنید؟

این مطلب را هم بخوانید: فواید اپل واچ برای من چیست؟

پاسخ سوال بالا این است که فقط کافی است تا ایرپاد را از گوش خود خارج کنید تا آهنگ متوقف شود؛ حالا می‌توانید با شخص مورد نظر صحبت کنید و دوباره ایرپاد را در گوش خود بگذارید تا دوباره آهنگ شروع شود.

درست است که این هدفون به دستگاه اندرویدی هم وصل می‌شود اما در نظر داشته باشید که برخی قابلیت‌هایی که در آیفون دارید را در اندروید نخواهید داشت.

هوش مصنوعی در گوش شما

هوش مصنوعی در گوش شما

قطعا همه ما هوش مصنوعی و یادگیری ماشین را دوست داریم و یکی از قابلیت‌های کاربردی ایرپاد هم این است که از هوش مصنوعی پشتیبانی می‌کند. هوش مصنوعی ایرپاد اینطور عمل می‌کند که می‌تواند کارهای مختلفی را بدون استفاده از گوش با دستیار صوتی سیری انجام دهد. از کنترل صدا گرفته تا چک کردن آب‌وهوا، تماس تلفنی برقرار کردن یا درخواست مسیر روی نقشه؛ همه این‌ها را می‌توان با این هدفون و فعال کردن سیری (Siri) انجام داد.

این مطلب را هم بخوانید: ایرپاد چیست؟

بنابراین هر کاری که با گوشی و به وسیله سیری انجام می‌دهید را می‌توانید با ایرپاد هم انجام دهید. این می‌تواند یکی از قابلیت‌های کاربردی مهم ایرپاد برای کسانی باشد که در دوران کرونا دورکاری می‌کنند. فقط کافی است هدفون را توی گوش‌تان قرار دهید تا دیگر نیاز نباشد همیشه گوشی به دست باشید.

عمر باتری

عمر باتری ایرپاد

ایرپاد با یک بار شارژ تا ۵ ساعت دوام خواهد آورد. بنابراین همین عمر باتری مناسب می‌تواند یکی دیگر از قابلیت‌های کاربردی ایرپاد برای کسانی که به مدت طولانی از دستگاه استفاده می‌کنند. به علاوه این هدفون با قاب شارژی عرضه می‌شود که هنگام شارژ کامل تا ۲۴ ساعت عمر می‌کند. از دیگر قابلیت‌های کاربردی ایرپاد این است که وقتی ایرفون را به مدت ۱۵ دقیقه داخل قاب قرار می‌دهید، تا ۳ ساعت می‌توانید از آن استفاده کنید. این دستگاه خیلی سریع شارژ می ‌شود.

از نظر ما این ۵ مورد می‌توانند قابلیت‌های کاربردی ایرپاد برای کاربران باشند. درست است که قیمت دستگاه زیاد است اما قطعا ارزش پولی که پرداخت می‌کنید را دارد. اگر از کاربران اپل هستید و می‌توانید با قیمت بالای آن کنار بیایید، این ایرفون بی‌سیم بهترین انتخاب شما خواهد بود. 


فراموش نکنید که این هدفون‌ها می‌توانند به راحتی گم شوند و یا بر اثر ضربه یا آب‌خوردی از کار بی‌افتند؛ پس اگر به خرید ایرپاد فکر می‌کنید، حتما به نگهداری از این گجت‌های زیر هم فکر کنید. البته اگر ایرپاد خود را گم کنید می‌توانید با استفاده از اپلیکیشن‌های مخصوص برای یافتن آنها، آن‌ها را پیدا کنید.

به نظر شما قابلیت‌های کاربردی دیگری برای ایرپاد وجود دارد که در این لیست نیامده باشد؟ نظرات خود را با ما و دیگر کاربران مجله اعتبارکالا به اشتراک بگذارید. 

سوالات متداول

منبع: techengage

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

4.7 / 5. تعداد رای دهندگان: 15

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید


دیدگاه خود را ارسال کنید :

نجمه راکی گفت:

آیا ارپاد فقط برای تماس است

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
خیر، شما می‌توانید به موزیک و رادیو گوشی خود نیز به کمک ایرپاد گوش دهید

علی خانزاده گفت:

آیا بعنوان سمعک هم میتوان استفاده نمود؟

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
خیر!

علی صالحی گفت:

سلام ایرباد چه کارایی هایی دارد

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
ایرپاد یک هندزفری بلوتوث بوده که به دستگاه آیفون شما وصل شده و می‌توانید با آن به موزیک، رادیو و صدای ویدیوی در حال پخش در گوشی آیفون خود گوش دهید