etebarkala snappay
etebarkala snappay

بهترین گوشی های میان رده سامسونگ ۲۰۲۳

4.6
(15)
عاطفه تاسا
1 سال پیش
بهترین گوشی های میان رده سامسونگ ۲۰۲۳

همه ما برای خرید گوشی موبایل گزینه‌های زیادی را بررسی می‌کنیم تا بتوانیم بهترین انتخاب را داشته باشیم. بسیاری از افراد علاقه ندارند که برای خرید گوشی موبایل مبلغ زیادی را پرداخت کنند و مایل هستند تا با هزینه معقولی بتوانند امکانات خوبی دریافت کنند. به همین دلیل گوشی‌های میان‌رده به بازار آمدند تا علاوه‌بر قیمت مناسب، ویژگی‌های جذابی را به کاربر ارائه دهند. 

برند سامسونگ یکی از پرطرفدارترین برندهای تولید کننده گوشی موبایل است. تنوع گوشی‌های سامسونگ بسیار زیاد است و شما با هر بودجه‌ای می‌توانید یک انتخاب کاملا خوب داشته باشید. در این مقاله قصد داریم بهترین گوشی های میان رده سامسونگ ۲۰۲۳ را بررسی کنیم. پس با مجله اعتبارکالا همراه باشید.

۱.سامسونگ گلکسی S21 FE 5G

گوشی سامسونگ گلکسی S21 FE

مشخصات

مشخصات فنیگلکسی S21 FE 5G
ابعاد۱۵۵.۷ در ۷۴.۵ در ۷.۹ میلی متر 
وزن۱۷۷ گرم
سیستم عامل اندروید ۱۲
نمایشگر۶.۴ اینچ 
Dynamic AMOLED
رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل
پردازنده اصلی ورژن ۱: Snapdragon 888 5G
 ورژن ۲: Exynos 2100 
پردازنده گرافیکی ورژن ۱: Adreno 660
ورژن ۲:   Mali-G78
دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسل دوربین اصلی / ۸ مگاپیکسل تله‌فوتو/ ۱۲ مگاپیکسل اولترا واید
دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسل
باتری باتری لیتیوم یونی با ظرفیت ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعت 
حافظه رم۶-۸ گیگابایت
حافظه داخلی ۱۲۸- ۲۵۶ گیگابایت 

قبل از اینکه گوشی گلکسی S22 توجهات را به خود جلب کند؛ سامسونگ آخرین عضو از خانواده گوشی‌های پر طرفدار گلکسی S21 را به بازار عرضه کرد. این گوشی قطعا یکی از بهترین انتخا‌ب‌ها در بازه قیمتی خودش است و همه ملزومات و ویژگی‌های مثبت گلکسی S21  را در یک گوشی هوشمند قدرتمند جمع کرده است. FE مخفف Fan Edition به معنی نسخه طرفداران است. شاید از خود بپرسید که چرا سامسونگ این نسخه را روانه بازار کرده است.

سامسونگ در این گوشی عمده توجه خود را بر روی ویژگی‌هایی گذاشته است که بیشتر مورد توجه و علاقه طرفداران این گوشی بوده. این ویژگی‌ها عبارت‌اند از: نمایشگر، دوربین و قدرت عملکرد. این برند سعی کرده است این ۳ ویژگی و جنبه از این گوشی را ارتقاء ببخشد و در عین حال قیمت را افزایش ندهد. این محصول به یک نمایشگر ۶.۴ اینچی از نوع Dynamic AMOLED مجهز است که از نرخ نوسازی فوق‌العاده ۱۲۰ هرتزی بهر می‌برد. 

مقایسه صفحه نمایش Galaxy S21 FE با آیفون SE 2022

این نمایشگر از استاندارد +HDR10 نیز پشتیبانی می‌کند. این ویژگی باعث می‌شود که نمایشگر این محصول، نور پس زمینه را بهتر کنترل کند و رنگ‌های خیره کننده آن شما را مجذوب خود کند. نمایشگر این محصول به دلیل بهره مندی از تراکم پیکسلی ۴۰۱ پیکسل در هر اینچ، در نمایش جزئیات به میزان قابل توجهی، موفق عمل می‌کند.

عمر باتری این گوشی نیز رضایت بخش است. اما در این بازه قیمتی، گوشی‌های دیگری را می‌توانید پیدا کنید که  ظرفیت باتری آن‌ها و نیز سرعت شارژ شدنشان بیشتر از این گوشی است. شاید این مورد را بتوان بزرگ‌ترین نقطه ضعف گوشی گلکسی S21 FE دانست. متاسفانه سامسونگ اکثر گوشی‌های خود را به توان بالا برای شارژ مجهز نمی‌کند و برای این گوشی نیز قابلیت شارژ سریع ۲۵ واتی را درنظر گرفته است. شما برای فول شارژ شدن این گوشی با آداپتور ۲۵ واتی باید حدود ۱ ساعت و ۲۰ دقیقه صبر کنید. 

عملکرد دوربین‌ها در گوشی گلکسی S21 FE خوب و رضایت‌بخش است و مانند تمام گوشی‌های سامسونگ، از این بخش نمی‌توان ایراد گرفت. زیرا شارپنس، گستره دینامیکی و جزئیات در تصاویر ثبت شده با این گوشی در بازه قیمتی خود حرف اول را می‌زنند. شما می‌توانید در ثبت تصاویر پرتره نیز روی دوربین این گوشی حساب باز کنید. در تصاویر پرتره ثبت شده با دوربین گوشی گلکسی S21 FE، سوژه از بک گراند به خوبی تشخیص داده می‌شود و جزئیات به تصویر کشیده شده دراین تصاویر، قدرت دوربین این گوشی را به رخ کاربر می‌کشند.

۲. سامسونگ گلکسی A53 5G

سامسونگ گلکسی A53 5G

مشخصات

مشخصات فنیگلکسی A53 5G
ابعاد۱۵۹.۶ در ۷۴.۸ در ۸.۱ میلی متر 
وزن۱۸۹ گرم
سیستم عامل اندروید ۱۲
نمایشگر۶.۵ اینچ
  Super AMOLED
رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل
پردازنده اصلی Exynos 1280 (5nm)
پردازنده گرافیکی Mali-G68
دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسل دوربین اصلی / ۱۲ مگاپیکسل اولترا واید/ ۵ مگاپیکسل ماکرو /۵ مگاپیکسل تشخیص عمق 
دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسل
باتری باتری لیتیوم پلیمری با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت 
حافظه رم۴-۶-۸ گیگابایت
حافظه داخلی ۱۲۸- ۲۵۶ گیگابایت 

یکی از به صرفه‌ترین گوشی‌هایی که در این مقاله به شما معرفی شده است، گوشی سامسونگ گلکسی A53 5G است. این گوشی سامسونگ طراحی زیبایی دارد و به دلیل وزن سبک آن بسیار خوش دست است. این محصول مجهز به یک نمایشگر ۶.۵ اینچی Super AMOLED است که نرخ نوسازی آن به میزان ۱۲۰ هرتز است. رنگ‌ها در نمایشگر این گوشی پرجنب و جوش و درخشان به نمایش درمی‌آیند و بازی و تماشای ویدیو را در این گوشی، بسیار لذت بخش می‌کنند. این نمایشگر همچنین سرعت واکنش خوبی دارد و این باعث می‌شود که بازی در این گوشی برای شما خسته کننده نباشد.

گوشی گلکسی A53 5G به پردازنده Exynos 1280  مجهز است. این پردازنده به اندازه پردازنده های پرچم‌دار قدرتمند و پرسرعت نیست. ولی در این گوشی میان رده با این قیمت عملکرد بسیار خوب و قابل قبولی دارد. حافظه داخلی گوشی گلکسی A53 5G را می‌توانید با کارت میکرو SD افزایش دهید. سامسونگ در این گوشی به شما این اجازه را نیز داده است که تا ۶ گیگابایت از فضای ذخیره سازی خود را به عنوان رم مجازی اختصاص دهید. شما با این کار می‌توانید سرعت عملکرد گوشی را به میزان خوبی افزایش دهید.

گوشی گلکسی A53 5G

پردازنده این گوشی از فناوری ساخت ۵ نانومتری بهره می‌برد که نکته بسیار مثبتی است. تا چند سال پیش، سامسونگ فقط در گوشی‌های پرچم‌دار خود از پردازنده‌هایی با این معماری ساخت استفاده می‌کرد. پردازنده این محصول قابلیت اجرای بروزترین بازی‌های اندروید را دارد. ولی در هنگام اجرای بازی مثل  Genshin Impact فریم ریت، کمی افت می‌کند.

گوشی گلکسی A53 5G مجهز به باتری با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت است و به راحتی شما را یک روز کامل همراهی خواهد کرد. دوربین‌های این گوشی نیز در این بازه قیمتی عملکرد خوبی دارند و می‌توانند با رقبای آن رقابت کنند. یکی از ویژگی‌های مثبت دوربین این گوشی ثبت تصاویر پرتره با کیفیت است. همچنین عکاسی در شب نیز به میزان قابل توجهی خوب و رضایت بخش است و میزان نویز در تصاویر ثبت شده در شب بسیار کم است. تنها ایرادی که می‌توان به دوربین این گوشی گرفت، رگ‌های اغراق شده و غیر طبیعی در تصاویر ثبت شده با آن هستند.

۳. سامسونگ گلکسی A33 5G

گوشی ساسمسونگ گلکسی A33 5G
مشخصات فنیگلکسی A33 5G
ابعاد ۱۵۹.۷ در ۷۴ در ۸.۱ میلی متر  
وزن۱۸۶ گرم 
سیستم عامل اندروید ۱۲
نمایشگر ۶.۴ اینچ 
Super AMOLED
رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل 
پردازنده اصلیExynos 1280 (5nm)
پردازنده گرافیکی Mali-G68
دوربین اصلی ۴۸  مگاپیکسل اصلی /   ۸ مگاپیکسل اولترا واید/  ۵ مگاپیکسل ماکرو / ۲ مگاپیکسل تشخیص عمق 
دوربین سلفی ۱۳ مگاپیکسل سلفی 
باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت
حافظه رم ۴-۶-۸ گیگابایت رم 
حافظه داخلی   ۱۲۸-۲۵۶ گیگابایت

سامسونگ در ماه آوریل سال ۲۰۲۲ یکی دیگر از گوشی‌های با کیفیت و خوش ساخت خود را به خانواده سری A خود اضافه کرد. این گوشی مزایای بسیار زیادی را به نسب قیمت ارزان آن عرضه می‌کند. از جمله این مزایا می‌توان به نمایشگری با کیفیت، بهره مندی از گواهینامه IP67، پردازنده‌ای قدرتمند و دوربین‌های با کیفیت اشاره کرد.

این گوشی به یک نمایشگر ۶.۴ اینچی از نوع Super AMOLED مجهز است که نرخ نوسازی آن به میزان ۹۰ هرتز است. این نمایشگر پاسخگوی تمام انتظارات شما از یک نمایشگر در این بازه قیمتی است. این نمایشگر رنگ‌ها را به صورت درخشان و زنده به نمایش درمی‌‌‌آورد و عمق رنگ‌های تیره در آن زیاد است. شیشه محافظ گوریلا گلس ۵ نیز درجه محافظت خوبی را برای نمایشگر این گوشی ارائه می‌دهد. 

عمر باتری این گوشی نیز اگرچه به اندازه گوشی‌های قبلی‌، بالا نیست؛ اما در حد و اندازه خودش قابل قبول و خوب است. متاسفانه سامسونگ اکثر گوشی‌های میان رده و اقتصادی خود را به قابلیت شارژ با توان پایینی مجهز کرده است و مانند شیائومی از توان‌های بالا برای آداپتور شارژر گوشی‌ها استفاده نمی‌کند. گوشی گلکسی A33 5G نیز از این قاعده مستثنی نیست و مانند گوشی قبلی حاضر در این لیست از قابلیت شارژ سریع ۲۵ واتی بهره می‌برد.

این شارژر می‌تواند این گوشی را در مدت زمان ۱ ساعت و ۱۵ دقیقه به طور کامل شارژ کند که قابل قبول است. سامسونگ در این گوشی، پردازنده قدرتمند Exynos 1280  را جایگزین Helio G80 کرده است  که گوشی سامسونگ گلکسی A32 به آن مجهز بود. یکی از نکات مثبت این پردازنده، فناوری ساخت ۵ نانومتری آن است که باعث می‌شود قدرت و سرعت آن افزایش یابد. این گوشی توانسته است در تست‌ چند هسته‌ای بنچمارک Geekbench 5 امتیاز ۱۹۰۰ را کسب کند و در جایگاهی بالاتر از گوشی گلکسی A53 5G قرار بگیرد. 

۴. سامسونگ گلکسی A54

مشخصات فنیگلکسی A54
ابعاد۱۵۸.۲ در ۷۶.۷ در ۸.۲ میلی‌متر
وزن۲۰۲گرم
سیستم عامل اندروید ۱۳ عرضه با رابط کاربری One UI 5.1
نمایشگر۶.۴ اینچ 
 Super AMOLED
رزولوشن ۱۰۸۰ در  ۲۳۴۰ پیکسل
پردازنده اصلی Samsung Exynos 1380
۵ نانومتری
پردازنده گرافیکی Mali-G68 MP5
دوربین اصلی ۵۰مگاپیکسل دوربین اصلی /  ۱۲ مگاپیکسل اولترا واید/  ۵ مگاپیکسل ماکرو
دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسل
باتری باتری لیتیوم یونی با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت 
حافظه رم  ۶-۸ گیگابایت
حافظه داخلی ۱۲۸- ۲۵۶ گیگابایت 

اولین ویژگی چشمگیر گلکسی A54 در طراحی آن است. این گوشی با شیشه محافظ گوریلا گلس ۵ در پنل پشتی و جلویی عرضه می‌شود که درست مانند S22 آن را به یک گوشی ممتاز تبدیل می‌کند. طراحی قاب پشتی گلکسی A54 بسیار شبیه به مدل استاندارد گلکسی S23 بوده و دارای گواهی IP67 برای مقاومت در برابر آب و گرد و غبار است. این گوشی با ابعاد ۱۵۸.۲  در ۷۶.۷ در ۸.۲ میلی‌متر و وزنی معادل ۲۰۲ گرم نسبتا سنگین و بزرگ است.

نمایشگر این گوشی یک پنل Super AMOLED است. همچنین سامسونگ ویژگی Vision Booster گلکسی S22 را نیز به گلکسی A54 اضافه کرده است که سطح روشنایی را در شرایط نوری روشن ارتقا می‌دهد. نمایشگر گلکسی A53 5G حداکثر تا ۸۰۰ نیت روشنایی دارد، اما با ویژگی Vision Booster، گلکسی A54 5G می‌تواند تا ۱۰۰۰ نیت افزایش یابد. همانطور که انتظار می‌رفت، نمایشگر گلکسی A54 سامسونگ دارای نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی است و مانند A53 انیمیشن‌ها و اسکرول روانی را ایجاد می‌کند.

دوربین ۵۰ مگاپیکسلی اصلی دارای لرزش‌گیر اپتیکال است که به راحتی قادر است از اشیا و سوژه‌های در حال حرکت عکس گرفته یا فیلم‌برداری کند. همچنین درست مانند گلکسی اس ۲۳، گلکسی A54 5G دارای زاویه OIS وسیع تری است، بنابراین می‌تواند صحنه یا سوژه‌ای را که در حال عکاسی هستید، تثبیت کند. گلکسی A54 در هنگام استفاده از حالت شب، عکس‌های کمی روشن‌تر و واضح‌تر می‌گیرد.

دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی فوق عریض همراه است، و در اینجا همان داستان دوربین‌های فوق عریض که در اکثر گوشی‌های میان رده سامسونگ وجود دارد را شاهد هستیم. گلکسی A54 5G از ویژگی هایپرلپس astro که در سری گلکسی اس ۲۳ عرضه شد، پشتیبانی می‌کند. در نهایت برای سلفی و تماس‌های ویدیویی، گلکسی A54 5G مانند A53 دارای دوربین جلویی ۳۲ مگاپیکسلی است.

گلکسی A54‌سامسونگ به پردازنده اگزینوس ۱۳۸۰ مجهز شده که در زمینه بازی عملکرد خوبی دارد. عناوین گرافیکی فشرده مانند Call of Duty عملکرد خوبی دارند، اگرچه عملکرد ممکن است پس از دوره های طولانی بازی کاهش یابد. تقریبا مانند هر دستگاه میان‌رده دیگری از این شرکت، می‌توانید یک روز کامل را بدون نیاز به شارژ کردن A54 5G سپری کنید، حتی زمانی که از آن برای کارهایی استفاده می‌کنید که به عنوان تخلیه باتری در نظر گرفته می‌شوند، مانند مرور، عکس‌برداری و بازی، که بسیار عالی است.

۵. سامسونگ گلکسی M33

گوشی سامسونگ گلکسی M33
مشخصات فنیگلکسی M33
ابعاد۱۶۵.۴ در ۷۶.۹ در ۹.۴ میلی متر   
وزن۱۹۸ گرم
سیستم عامل اندروید ۱۲
نمایشگر۶.۶ اینچ
 TFT LCD
رزولوشن ۱۰۸۰ در  ۲۴۰۸ پیکسل
پردازنده اصلی Exynos 1280 (5nm)
پردازنده گرافیکی Mali-G68
دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسل دوربین اصلی / ۵ مگاپیکسل اولترا واید/  ۲ مگاپیکسل ماکرو / ۲ مگاپیکسل تشخیص عمق 
دوربین سلفی ۸ مگاپیکسل
باتری باتری لیتیوم یونی با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت 
حافظه رم  ۶-۸ گیگابایت
حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت 

گوشی‌های سری M ویژگی‌های گوشی‌های سری A سامسونگ را با قیمتی پایین‌تر ارائه می‌کنند. گوشی سامسونگ گلکسی M33 یکی از جدیدترین گوشی‌های سری M سامسونگ است که بسیاری از ویژگی‌های آن، شبیه به گوشی گلکسی A33 این برند است با این تفاوت که قیمت کم‌تری دارد. طراحی این گوشی نیز شبیه به گوشی گلکسی M53 سامسونگ است و رنگ پشت آن مانند این گوشی براق است.

در کل، می‌توان گفت که سامسونگ سری گوشی‌های A خود را زیباتر طراحی کرده است و رنگ مات پشت این گوشی‌ها باعث می‌شود که کم‌تر لک و کثیفی انگشتان را به خود بگیرد. سامسونگ برای دوربین سلفی این گوشی، از طراحی ناچ قطره‌ای بهره برده است. یکی از نکات مثبت گلکسی M33 عملکرد حرارتی آن است. حتی در استفاده‌های سنگین نیز دمای این گوشی از ۳۵ درجه سلسیوس بالاتر نمی‌رود. این دما کم‌تر از دمایی است که برخی گوشی‌های میان رده به آن می‌رسند. 

گوشی سامسونگ گلکسی M33

عملکرد اسپیکرهای این گوشی نیز بسیار خوب و مطلوب است و صدایی واضح و بلند را تولید می‌کند. با اینکه میزان رزولوشن دوربین اولترا واید این گوشی نسبت به نسل قبل کاهش یافته است؛ تصاویر اولترا واید ثبت شده با این دوربین همچنان کیفیت خوب و مطلوبی دارند. در کل، کیفیت دوربین‌های این گوشی در حد مطلوبی است و می‌توانید با آن‌ها تصاویری با رنگ‌های درخشان، با کیفیت و با جزئیات خوبی را ثبت کنید.

سامسونگ برای گوشی گلکسی M33 از یک از جدیدترین پردازنده‌های خود یعنی Exynozs 1280 استفاده کرده است. این پردازنده، پردازنده‌ای قدرتمند است که سامسونگ گوشی گلکسی A53 خود را نیز به آن مجهز کرده است. اما در عوض برای کم کردن هزینه‌ها، در نمایشگر این گوشی از پنل  AMOLED استفاده نکرده است و نمایشگر این محصول از نوع TFT LCD است. سامسونگ اولین کمپانی بود که گوشی‌های میان رده خود را به نمایشگر AMOLED مجهز می‌کرد. اما اخیرا رویکرد خود را عوض کرده و در بسیاری از گوشی‌های اقتصادی و میان رده خود به استفاده از نمایشگرهای LCD روی آورده است.

البته ناگفته نماند که این نمایشگر، در کنار ضعف‌ها، به مزایایی نیز مانند نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی و تراکم پیکسلی ۴۰۰ پیکسل در هر اینچ نیز مجهز است.  

۶. سامسونگ گلکسی A73

مشخصات فنیگلکسی A73
ابعاد۱۶۳.۷ در ۷۶.۱ در ۷.۶ میلی‌متر
وزن۱۸۱ گرم
سیستم عامل اندروید ۱۲ عرضه با رابط کاربری One UI 4.1
نمایشگر۶.۷ اینچ
Super AMOLED Plus
رزولوشن ۱۰۸۰ در  ۲۴۰۰ پیکسل
پردازنده اصلی Snapdragon 778G 5G
۶ نانومتری
پردازنده گرافیکی Adreno 642L
دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسل دوربین اصلی / ۱۲ مگاپیکسل اولترا واید/  ۵ مگاپیکسل ماکرو / ۵ مگاپیکسل تشخیص عمق 
دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسل
باتری باتری لیتیوم یونی با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت 
حافظه رم  ۶-۸ گیگابایت
حافظه داخلی ۱۲۸- ۲۵۶ گیگابایت 

گوشی هوشمند گلکسی A73 سامسونگ ۱۸۱ گرم وزن داشته و ضخامت آن فقط ۷.۶ میلی‌متر است. ک اثر انگشت بر روی بدنه پلاستیکی باقی نمی‌ماند و این یکی از ویژگی‌های مثبت کیفیت ساخت این گوشی هوشمند میان‌رده است. گلکسی A73 دارای گواهی استاندارد IP67 است؛ به این معنی که قادر است به مدت ۳۰ دقیقه تا عمق یک متری آب دوام بیاورد.

سامسونگ گلکسی A73 از یک نمایشگر ۶.۷ اینچی Full HD+ Super AMOLED+ Infinity-O برخوردار است. نرخ نو‌سازی که سامسونگ آن را Motion smoothness می‌نامد را می‌توان به صورت دستی روی ۶۰ یا ۱۲۰ هرتز پیکربندی کرد. این نمایشگر بسیار درخشان بوده و تصاویر واضحی با اشباع رنگی عالی ارائه می‌دهد. همچنین دارای محافظ کورنینگ گوریلا گلس ۵ است.

دوربین‌های سه‌گانه واقع در پشت گوشی شامل لنزهای ۱۲ مگاپیکسلی فوق عریض، ۵ مگاپیکسلی عمیق و ماکرو هستند. لنز ۱۲ مگاپیکسلی فوق عریض به شما امکان را می‌دهد که فضای بیشتری را وارد کادر دوربین کرده و عکس آن را ثبت کنید که باید در نظر داشته باشید برخی از جزئیات اطراف عکس ثبت نخواهد شد. حالت ماکرو قادر است تصاویر با کیفیتی از سوژه‌هایی که نزدیک هستند، ثبت کند؛ در نظر داشته باشید اگر گوشی را به سوژه نزدیک کنید، دوربین به صورت خودکار به حالت ماکرو تغییر نمی‌کند.

همچنین دوربین ۳۲ مگاپیکسلی سلفی، زمانی که شرایط نوری خوب باشد، قادر است سلفی‌ها و پرتره‌های مناسبی را ثبت کند.

گوشی هوشمند سامسونگ گلکسی A73 در زمانی رونمایی شد که چیپست هشت هسته ای اسنپدراگون 778G که به آن مجهز است نسبتا قدیمی شده بود، اما پردازنده مبتنی بر ساخت ۶ نانومتری عملکرد قابل اعتمادی را ارائه می‌دهد. این دستگاه که با پردازنده گرافیکی Adreno 642L، رم ۸ گیگابایتی و حافظه ۱۲۸/۲۵۶ گیگابایتی به فروش می‌رسد که امکان وبگردی، گشت و گذار در شبکه‌های اجتماعی، انجام هم‌زمان چند کار، پخش ویدیو و موارد دیگر را به راحتی فراهم می‌سازد و در انجام هر یک از این فعالیت‌ها هیچ تاخیر یا مکثی وجود ندارد.

سامسونگ گلکسی A73 به یک باتری بزرگ و قدرتمند ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی مجهز بوده که در شرایط استفاده نرمال از این گوشی، می‌تواند برای یک روز دوام بیاورد. اگر نرخ نوسازی را روی ۶۰ هرتز تنظیم کنید باتری این گوشی حتی بیش از یک روز نیز دوام آورده و نیازی به شارژ ندارد.

۷. سامسونگ گلکسی A34

مشخصات فنیگلکسی A34
ابعاد۱۶۱.۳ در ۷۸.۱ در ۸.۲ میلی‌متر
وزن۱۹۹ گرم
سیستم عامل اندروید ۱۳ عرضه با رابط کاربری One UI 5.1
نمایشگر۶.۶ اینچ
Super AMOLED
رزولوشن ۱۰۸۰ در  ۲۳۴۰ پیکسل
پردازنده اصلی Dimensity 1080 ۶ نانومتری
پردازنده گرافیکی Mali-G68 MC4
دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسل دوربین اصلی / ۸ مگاپیکسل اولترا واید/  ۵ مگاپیکسل ماکرو
دوربین سلفی ۱۳ مگاپیکسل
باتری باتری لیتیوم یونی با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت 
حافظه رم  ۶-۸ گیگابایت
حافظه داخلی ۱۲۸- ۲۵۶ گیگابایت 

گلکسی A34 در ابعاد ۱۶۱.۳ در ۷۸.۱ در ۸.۲ میلی‌متر و وزن ۱۹۹ گرم با متریال پلاستیک سخت یا همان Glastic برای فریم و قاب پشتی تولید و عرضه شده است. سامسونگ برای این گوشی هوشمند میان رده خود رتبه حفاظتی IP67 را در نظر گرفته است، بنابراین با وجود اینکه کاملاً در رده میانی قرار دارد، تلفنی تهیه می‌کنید که از غوطه ور شدن در آب یا یک روز در ساحل جان سالم به در می‌برد.

نمایشگر با پنل ۶.۶ اینچی Super AMOLED یکی از ویژگی‌های برجسته گلکسی A34 5G است. نمایشگر AMOLED با آن اشباع مشخصه سامسونگ کیفیت خوبی دارد و باید برای تماشای فیلم و سریال در گوشی عالی باشد. نمایشگر A34 وضوح تصویر ۲۳۴۰ در ۱۰۸۰ پیکسل با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز را ارائه می‌دهد. اما این نرخ نوسازی مانند مدل‌های گلکسی اس تطبیق‌پذیر نیست، اما به این معنی است که شما می‌توانید به راحتی محتوای خود را اسکرول کنید.

در طراحی گلکسی A34 سامسونگ یک دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی وجود دارد که توسط یک سنسور ماکرو ۸ مگاپیکسلی فوق عریض و ۵ مگاپیکسلی پشتیبانی می‌شود. از میان این‌ها، دوربین‌های اصلی و فوق عریض، دوربین‌هایی هستند که احتمالا بیشتر از آن‌ها استفاده می‌‎کنید. اما ما همچنین گمان می‌کنیم که این دوربین‌ها عملکردی مشابه گلکسی A33 5G داشته باشند، زیرا دارای مشخصات مشابه هستند.

این دستگاه از سخت‌افزار ۶ نانومتری مدیاتک Dimensity 1080 در مقایسه با ۵ نانومتری اگزینوس ۱۳۸۰ در گلکسی A54 استفاده می‌کند، اما همچنان کم و بیش معادل سخت‌افزار سری Snapdragon 7 است. با این حال، این یک به‌روزرسانی نسبت به گلکسی A33 از سال ۲۰۲۲ است که سامسونگ ادعا می‌کند که ۱۷ درصد CPU و ۱۴ درصد GPU تقویت شده است. بنابراین کمی افزایش عملکرد وجود دارد.

یک باتری بزرگ ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی برای A34 در نظر گرفته شده که برای چند روز استفاده با شارژ ۲۵ واتی باید خوب باشد. به‌خاطر داشته باشید که این سریع‌ترین شارژی نیست که در گوشی‌های میان رده در سایر برندها استفاده می‌شود.

سخن آخر

بهترین گوشی های میان رده سامسونگ ۲۰۲۱ -2

برای انتخاب بهترین گوشی میان رده سامسونگ باید به نکات مهمی توجه کنید. قدرت پردازنده، میزان حافظه رم و کیفیت نمایشگر برای افرادی که با گوشی خود بازی می‌کنند بسیار مهم است. همچنین اگر با گوشی خود فیلم مشاهده می‌کنید باید به کیفیت نمایشگر توجه کنید. اگر می‌خواهید با گوشی خود عکاسی کنید، به حافظه داخلی و کیفیت دوربین دقت کنید. توجه کنید که گوشی‌های میان‌رده بسیار ارزان‌تر از گوشی‌های پرچمدار هستند به همین دلیل بدیهی است که تمامی ویژگی‌‌های آن‌ها قدرتمند نباشد. بنابراین شما باید با توجه به اولویت‌های خود گزینه مناسب خود را پیدا کنید.

در این مقاله سعی کردیم تا بهترین گوشی های میان رده سامسونگ ۲۰۲۳ را معرفی و بررسی کنیم. بنظر شما چه گوشی‌های دیگری می‌توانند در این لیست جای بگیرند؟ آیا گزینه‌های بهتر و به‌صرفه‌تری نیز وجود دارند؟ نظرات خود را با مجله اعتبارکالا در میان بگذارید.

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

4.6 / 5. تعداد رای دهندگان: 15

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید


دیدگاه خود را ارسال کنید :

حمید شیروی گفت:

گوشیهای دست دوم یاکارکرده سامسونگ سریaارزش خریدانها چقدرهست

Karina گفت:

گوشی a23 چطوره؟

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
از هر نظر یک گوشی میان رده با عملکردی عالی است

پژمان نظری گفت:

گوشی حدود ۱۰ تومن تا ۱۲ سامسونگ یا شیاومی

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
از برند سامسونگ ما به شما گوشی سامسونگ گلکسی A53 را پیشنهاد می‌کنیم و از برند شیائومی، گوشی شیائومی 11T را پیشنهاد می‌کنیم. جهت مشاهده محصول و خرید به لینک زیر مراجعه نمایید
https://etebarkala.com/products/samsung-galaxy-a53-5g–dual-sim-128-gb-8gb-mobile-phone

نیما گفت:

گوشی ارزون سری s فقط s20fe خوبه

امیر گفت:

سلام بهترین انتخابی که میشه بین برند شیائومی و یا سامسونگ در بازه 10 میلیون داشت کدومه؟ممنون

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
برای گوشی سامسونگ ما گلکسی A52s 5G و شیائومی گوشی POCO F3 5G را پیشنهاد می‌کنیم
برای مشاهده قیمت و نحوه خرید به لینک های زیر مراجعه نمایید
https://etebarkala.com/products/xiaomi-poco-f3-5g-m2012k11ag-dual-sim-128gb-6gb-mobile-phone/
https://etebarkala.com/products/samsung-galaxy-a52s-5g-sm-a528b-ds-dual-sim-128gb-8gb-mobile-phone/

پرویز گفت:

سلام روزتون بخیر. بهترین گوشی میان رده سامسونگ از نظر من سامسونگ گلکسی A72 هست.

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
از اینکه نظر خود را با ما به اشتراک گذاشته‌اید سپاسگذاریم

ابولفضل گفت:

گوشی سامسونگ میان رده چی بخرم ؟

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
تمامی گوشی‌هایی که در این مطلب معرفی شدند، بهترین گوشی‌های میان رده سامسونگ بوده که بنا به سلیقه خود می‌توانید یکی را انتخاب و خریداری نمایید

بایزید گفت:

سلام قیمت گوشی S21 FE چنده؟ موجود دارید توی فروشگاه؟

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام در حال حاضر در فروشگاه اعتبارکالا موجود نبوده اما شما می‌توانید از سایر فروشگاه‌ها با قیمت تقریبی ۱۹ میلیون خریداری نمایید

نسا گفت:

سلام بهترین میانرده های سامسونگ اینا هستن؟ بهترین میانرده های شیائومی رو ندارین؟ ؟

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
برای آشنایی با بهترین میان رده های شیائومی در ۲۰۲۲ به لینک زیر مراجعه نمایید
https://etebarkala.com/blog/best-xiaomi-mid-range-phone/

الینا گفت:

دوربین برای من خیلی مهمه. یعنی اگه دوربین نباشه اصلا گوشی ارزش نداره. من ازتون یه راهنمایی میخواستم. از بین بهترین گوشی های میان رده
سامسونگ دوربین کدومش لرزشگیر داره؟ کدومشون عکاسای ماکروی بهتر میندازه ؟

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
بهترین گوشی از نظر دوربین که هم لرزشگیر اپتیکال دارد و هم تصاویر ماکرو بسیار خوبی را ثبت می‌کند در این لیست، سامسونگ گلکسی S21 FE 5G است

امیر عباس گفت:

سلام ازتون ممنونم. بهترین گوشی میان رده سامسونگ از نظر نمایشگر کدومه ؟ من فیلم و سریال زیاد میبینم با گوشی

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
سامسونگ بیشترین تمرکز خود را در گوشی‌های میان رده بر روی نمایشگر و باتری آن قرار می‌دهد. بنابراین تمامی گوشی‌های هوشمندی که در این مطلب معرفی شدند، از نظر نمایشگر بسیار حرفه‌ای و قدرتمند هستند

فتانه گفت:

یهترن گوشی میان رده سامسونگ از نظر باتری کدوم رو پیشنهاد میدید؟ میخوام دوروز عمر باتری داشته باشه

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام. سامسونگ در گوشی‌های نمیان رده خود از باتری‌های قدرتمندی استفاده می‌کند تا ارزش خرید آن را به عنوان یک گوشی میان رده بالا ببرد. بنابراین تمامی گوشی‌هایی که در این مطلب معرفی شدند، از باتری قدرتمندی برخوردار هستند

احمد گفت:

سلام فکر نمیکنم گوشی سامسونگ میان رده ارزش خرید داشته باشه. وقتی شیائومی هست چرا دیگه باید به فکر بهترین گوشی میان رده سامسونگ باشیم؟

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
پشتیبانی اصلی و امنیتی که سامسونگ برای گوشی‌های میان رده خود ارائه می‌دهد معمولا بین ۴ الی ۵ سال است و از طرفی برخی از میان رده های آن در قیاس با میان رده های شائومی از قدرت بالاتری برخوردار است. همچنین برخی از کاربران موبایل، به برندی که استفاده می‌کنند وفادار هستند!‌ بنابراین میان رده های سامسونگ نیز حائز اهمیت است

پرهام گفت:

سلام از بین بهترین گوشی های میان رده سامسونگ کدوش برای بازی بهتره ؟ میخوام کال آف دیوتی بازی کنم.

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
ما به شما گوشی‌های سامسونگ گلکسی S21 FE 5G و گلکسی S20 FE و گلکسی A52s 5G را از این لیست به شما پیشنهاد می‌کنیم

عارفه گفت:

سلام ممنون از مطالب خوبتون. بهترین گوشی میان رده سامسونگ که موقع کار کردن هنگ نکنه کدومه؟ چه گوشی رو پیشنهاد میدید؟

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
از آنجایی که پردازنده یکی از اصلی عوامل تعیین کننده در عملکرد روان یک گوشی است، ما به شما گوشی‌های سامسونگ گلکسی S21 FE 5G و گلکسی S20 FE و گلکسی A52s 5G را از این لیست پیشنهاد می‌کنیم

علی گفت:

سلام گوشی میان رده سامسونگ چی بخرم که ارزش داشته باشه سرم کلاه نره؟

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
دوست عزیز در این بلاگ ما گوشی‌های میان رده‌ای از این برند معرفی کرده‌ایم که ارزش خرید بالایی دارند.

حامد گفت:

سلام بهترین گوشی میان رده سامسونگ از نظر دوربین کدومه؟

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
ما به شما گوشی گلکسی A53 5G را پیشنهاد می‌کنیم

غزاله گفت:

سلام بهترین گوشی میان رده سامسونگ برای تولید محتوا کدومه؟ لطفا راهنماییم کنید.

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
برای تولید محتوا سه فاکتور مهم را باید در نظر داشته باشید: نمایشگر، باتری و کیفیت دوربین. بنابراین ما به شما گوشی‌های گلکسی A53 5G و گلکسی M53 را پیشنهاد می‌کنیم

حمید رضوانی گفت:

سلام روزتون بخر . من قصد خرید یک گوشی میان رده رو برای همسرم دارم. به نظر شما از بین بهترین گوشی های میانرده سامسونگ، سامسونگ گلکسی S21 FE رو بخرم یا شیائومی 11T پرو؟

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام علیرغم قیمت پایین تر شیائومی، گوشی شیائومی 11T پرو را پیشنهاد می‌کنیم که در اغلب موارد بهتر از گلکسی S21 FE‌عمل می‌کند

مصیب گفت:

سلام روز شما بخیر. گوشی میان رده سامسونگ میخوام بخرم به نظر شما چی بخرم که هم پردازنده خوبی داشته باشه و هم دوربین های خوب ؟

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
ما به شما گوشی‌های گلکسی A53 5G و گلکسی M53 را پیشنهاد می‌کنیم

یگانه گفت:

سلام در کل گوشی های میان رده سامسونگ بهت هستن یا میانرده شیائومی ؟ راهنماییم کنید میخوم یه گوشی با ارزش بخرم.

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
هیچ نظر کلی نمی‌توان داد. بلکه باید مدل‌های مختلف از دو برند رابا یکدیگر مقایسه کرد و نتیجه گرفت کدام مدل نسبت به دیگری برتر است. برخی از میان‌رده‌های شیائومی عالی هستند و برخی از میان رده‌های سامسونگ.

فریده گفت:

سلام بهترین گوشی میانرده سامسونگ کدومه؟ کدوم رو پیشنهاد میدید؟

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
تمامی گوشی‌هایی که در این مطلب معرفی شدند، بهترین گوشی‌های میان رده سامسونگ بوده و شما می‌توانید با توجه به سلیقه خود، یکی را انتخاب کنید

مایا رستمی گفت:

گوشی سامسونگ میان رده خوب هست آیا؟

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
بله. مسلما ارزش خرید بالایی دارند

سعید گفت:

سلام یه سوال داشتم از خدمتتون به نظر شما گوشی سامسونگ میان رده بخرم یا گوشی شیائومی میان رده ؟

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
کاملا به بودجه شما و علاقه شما به نوع رابط کاربری بستگی دارد. هر دو برند گوشی‌های میان رده با ارزش خرید بالایی را تولید می‌کنند

آرمان آبسالان گفت:

بهترین گوشی میان رده سامسونگ که بشه باهاش بازی کرد ؟

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
از آنجایی که پردازنده در اجرای روان یک بازی حرف اول را می‌زند ما گوشی‌های گلکسی M53 و گلکسی A53 5G را پیشنهاد می‌کنیم

اکرم پور مسلمیان گفت:

سلام جدیدترین میان رده سامسونگ کدومه؟ شما کدوم رو پیشنهاد میدید؟

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
ما گوشی‌های گلکسی M53 و گلکسی A53 5G را پیشنهاد می‌کنیم

پیمان گفت:

سلام بهترین میان رده سامسونگ که عمر باتری عالی داشته باشه و در حد ۱۰ یا ۱۱ تومن قیمتش باشه از نظر شما کدومه ؟

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
سامسونگ برای گوشی‌های میان رده خود از باتری‌های بزرگ و قدرتمند استفاده می‌کند تا ارزش خرید آن را بالا ببرد. در بازه قیمتی مورد نظر شما ما گوشی A53 5G و A33 5G و M53 را پیشنهاد میکنیم. برای خرید گوشی گلکسی A53 5G به لینک زیر مراجعه نمایید
https://etebarkala.com/products/samsung-galaxy-a53-dual-sim-5g-256gb-8gb-mobile-phone/

نگین گفت:

سلام و عرض ادب. از میون گوشی های میان رده سامسونگ گوش گلکسی A53 نظرم رو جلب کرد به نظر شما گوشی سامسونگ گلکسی A53 بهتره یا گلکسی A52 ?

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
پیشنهاد ما نیز گلکسی A53‌است. برای اطلاع از مشخصات و قیمت و نحوه خرید به لینک زیر مراجعه نمایید
https://etebarkala.com/products/samsung-galaxy-a53-dual-sim-5g-256gb-8gb-mobile-phone/

مهسا گفت:

سلام از بین بهترین گوشی های میان رده سامسونگ کدومش قدرت پردازشی بهتری داره و موقع بازی داغ نیمکنه ؟ خیلی برام مهمه ؟ آیا اگزینوس بودن یا اسنپدارگون بودن پردازنده مهمه؟ لطفا راهنماییم کنید ممنونم.

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
بله فرق زیادی دارند. پردازنده‌های اگزینوس به مراتب عملکرد ضعیف‌تری نسبت به اسنپدراگون دارند. از آنجا که اغلب میان رده هایی که در این مطلب معرفی شدند، نسخه اسنپدراگون آن‌ها به سختی پیدا می‌شود، ما گوشی گلکسی M53 را پیشنهاد می‌کنیم که از پردازنده دایمنستی ۹۰۰ برخوردار بوده که عملکردی مشابه اسنپدراگون دارد

نسرین حجتی گفت:

سلام وقتتون بخیر ممنون بابت وبسایت خوبتون. میخواستم بپرسم گوشی M33 بهتره یا A33. اخه میخوام یه گوشی سامسونگ میان رده خوب بخرم. شما کدومو پیشنهاد میدید که قیمت مناسبی هم داشته باشه؟

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
هر دو گوشی از نظر مقایسه عملکرد و غیره با هم برابر بوده و شما می‌توانید بر اساس سلیقه خود، یکی از این دو گوشی را انتخاب کنید

امیر حسین نعمتی گفت:

سلام میخواستم بپرسم گوشی سامسونگ میان رده خوب چی بخرم که عمر خوبی داشته باشه و هنگ نکنه ؟

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
گوشی‌هایی که در این مطلب به آن اشاره شده، همگی از بهترین گوشی‌های میان رده سامسونگ هستند و از عمر بالایی برخوردارند

سارا گفت:

سلام گوشی میان رده سامسونگ، گلکسی A53 خوبه یا A33‌؟

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
مسلما گوشی گلکسی A53 از قدرت و بهره‌وری بالاتری برخوردار است

محمد تقی گفت:

سلام و وقت بخیر. بهترین گوشی میان رده سامسونگ که مقاوت خوبی داشته باشه و بدنه محکمی داشته بالشه کدومه ؟ من توی میانرده های سامسونگ بدنه و طراحی قوی ندیدم میشه راهنماییم کنید.

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
گوشی سامسونگ گلکسی S21 FE 5G از شیشه گوریلاگلس ویکتوس برای پنل جلو و عقب استفاده کرده همچنین فریم آن آلومینیومی است. دارای گواهی IP68‌بوده که آخرین گواهی مقاومت دربرابر آب و گرد و غبار است

مرتضی یاوری گفت:

سلام من یه سوال داشتم میشه راهنماییم کنید. من یمخوام یه گوشی میانرده بخرم به نظر شما گوشی میان رده سامسونگ بهتره یا گوشی میان رده شیائومی ؟ کدومشون دوام بیشتری دارن؟

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
هر دو برند گوشی های میان رده مناسبی تولید می‌کنند. دوام یک گوشی کاملا بستگی به نحوه کار شما با گوشی همراه دارد

عباس گفت:

سلام گوشی سامسونگ میان رده خوب چی بخرم؟ شما چی پیشنهاد میدید؟

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
دوست عزیز. مطلبی که پیش روی شما قرار دارد پیشنهاد ما برای خرید یک میان رده مناسب از برند سامسونگ است. شما میتوانید با توجه به بودجه و سلیقه خود، یکی را انتخاب کنید

آرزو گفت:

سلام وقتتون بخیر. از بین بهترین گوشی‌های میان رده سامسونگ کدومش دوربین بهتری داره؟ ممنون میشم راهنماییم کنید.

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
ما به شما گوشی گلکسی A53 5G را پیشنهاد می‌کنیم

بهاره عشاقی گفت:

سلام بهترین گوشی میان رده سامسونگ کدومه ؟

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
تمامی گوشی هایی که در این مطلب معرفی شدند، بهترین گوشی میان رده سامسونگ هستند

بهرنگ گفت:

یه گوشی میانرده که بارطری و کیفیت صفحه خوب داشته باشه.رنج۸تومن معرفی کنید

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
تمامی گوشی هایی که در این مقاله فهرست شده‌اند، همگی از میان رده های مناسب و با کیفیت هستند که می‌توانید یکی را بسته به سلیقه خود انتخاب کنید

ناشناس گفت:

قیمت گوشی رابفرماعید

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
گوشی‌های میان‌رده در بازه قیمتی ۹ میلیون تومان تا ۱۵ میلیون تومان قرار دارند

ایپک گفت:

گوشی خوب ۱۰ ۱۲ میلیون عملکرد خوب سرعت خوب حافظه ۱۲۸ به بالا دوربین خوب سراغ دارید؟؟ گوشی خودمa51

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام روز شما بخیر.
ما به شما در این بازه قیمیتی گوشی سامسونگ گلکسی A72 رو پیشنهاد می‌دیم. موفق و پیروز باشید.