etebarkala snappay
etebarkala snappay

بهترین گوشی های پرچمدار سامسونگ ۲۰۲۳

4.9
(70)
عاطفه تاسا
1 سال پیش

آیا بهترین گوشی‌های هر برند را می‌شناسید؟ آیا برای شما مهم است که یک گوشی پرچمدار داشته باشید؟ سامسونگ یکی از قدرتمندترین شرکت‌های حوزه کالای دیجیتال است که هر سال مدل‌های متنوعی از گوشی‌های موبایل را در بازه‌های قیمتی متنوع به بازار عرضه می‌کند. گوشی های پرچمدار سامسونگ نیز از جمله گوشی‌های پرطرفدار و محبوب هستند.

گوشی پرچمدار به گوشی‌ موبایلی گفته می‌شود که در زمینه‌های مختلفی از جمله قدرت پردازنده، میزان رم و حافظه داخلی، کیفیت دوربین و نمایشگر جزو بهترین گوشی‌های بازار باشد. این گوشی‌ها قیمت بالایی دارند و بهترین امکانات را در اختیار کاربر قرار می‌دهند. اگر می‌‌خواهید با بهترین گوشی های پرچمدار سامسونگ ۲۰۲۳ آشنا شوید، تا پایان با ما همراه باشید.

گوشی سامسونگ گلکسی S23 Ultra

مشخصات فنی گلکسی S23 Ultra سامسونگ
ابعاد و وزنابعاد ۱۶۳.۴ در ۷۸.۱ در ۸.۹ میلی‌متر
وزن ۲۳۴ گرم
نمایشگرنمایشگر ۶.۸ اینچی Dynamic AMOLED 2X
نرخ نوسازی تطبیقی ۱۲۰ هرتز
وضوح تصویر ۱۴۴۰ در ۳۰۸۸ پیکسل
حداکثر روشنایی ۱۷۵۰ نیت
نمایشگر همیشه روشن
پردازندهQualcomm SM8550-AC Snapdragon 8 Gen 2
۴ نانومتری
۸ هسته‌ای
پردازنده گرافیکی Adreno 740
سیستم‌عاملاندروید ۱۳ عرضه با رابط کاربری One UI 5.1
حافظه رم۸ گیگابایت رم
۱۲ گیگابایت رم
حافظه داخلی۲۵۶ گیگابایت
۵۱۲ گیگابایت
۱ ترابایت
دوربین‌هادوربین اصلی ۲۰۰ مگاپیکسل از نوع عریض
لنز اولتراواید ۱۲ مگاپیکسل
لنز تله فوتو ۱۰ مگاپیکسل
دوربین سلفی ۱۲ مگاپیکسل
باتری و شارژباتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت
شارژر سریع ۴۵ وات پشتیبانی از شارژر سریع
پشتیبانی از شارژ بی‌سیم ۱۰ وات
۳۰ دقیقه مدت زمان شارژ برای ۶۰ درصد شارژ
حسگرهاحسگر اثرانگشت
شتاب‌سنج
ژیروسکوپ
حسگر مجاورت
قطب‌نما
فشارسنج هوا

گلکسی S23 Ultra سامسونگ دارای نمایشگر بزرگ ۶.۸ اینچی AMOLED با نرخ نوسازی تطبیقی ​​۱۲۰ هرتز و وضوح تصویر  ۳۰۸۸ در ۱۴۴۰ بوده که عالی به نظر می‌رسد؛ رنگ‌ها خیره کننده هستند و از حداکثر روشنایی ۱۷۵۰ نیت برخوردار است. از دیگر ویژگی‌های این گوشی می‌توان به ترکیبی زیبا از گوریلا گلس Victus 2 و آلومینیوم مقاوم سامسونگ اشاره کرد. گلکسی S23 اولترا در ابعاد ۱۶۳.۴ در ۷۸.۱ در ۸.۹ میلی‌متر و وزنی معادل ۲۳۴ گرم تولید شده که یک گوشی نسبتا بزرگ و سنگین وزن است.

گلکسی S23 Ultra دارای پردازنده اسنپدراگون ۸ نسل ۲ است که با همکاری کوالکام یک نسخه سفارشی از پردازنده را نیز فقط برای گوشی‌های پرچمدار گلکسی تولید کرده است. بنابراین شما شاهد سرعت بالا و اجرای روان برنامه‌ها و بازی‌ها در گلکسی S23 Ultra خواهید بود.

در آزمایشات، S23 Ultra نمرات چند هسته‌ای را در Geekbench 5 ارائه کرد که ۴۰ درصد بیشتر از امتیاز گلکسی S22 Ultra سال گذشته است. مدل پایه دارای ۸ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی است، اما اگر به سراغ خرید گزینه‌های ذخیره سازی ۵۱۲ یا ۱ ترابایتی بروید، ۱۲ گیگابایت حافظه رم در اختیار خواهید داشت.

بزرگترین ارتقا در S23 Ultra، سنسور اصلی ۲۰۰ مگاپیکسلی دوربین آن است. این گوشی به یک لنز ۱۲ مگاپیکسلی اولتراواید و یک لنز ۱۰ مگاپیکسلی تله فوتو مجهز شده که در مجموع تصاویری که با دوربین اصلی این گوشی ثبت می‌شوند بسیار با کیفیت و با جزئیات فراوانی همراه خواهد بود. وقتی صحبت از دوربین سلفی به میان می‌آید، این گوشی دارای یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی جدید با فوکوس خودکار دو پیکسل است و عکس‌های آن با وجود سنسوری که در واقع وضوح کمتری نسبت به مدل قبلی دارد، عالی به نظر می‌رسند.

پرچمدار سامسونگ همچنان به باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپری سال گذشته برای نسخه اولترا S23 بسنده کرده است. اما ظرفیت باتری همچنان خوب است. در تست‌های ویدیویی با فعال بودن نرخ نوسازی تطبیقی، S23 Ultra سامسونگ ۱۹ساعت و ۲۶ دقیقه دوام آورد.

گوشی سامسونگ گلکسی S22 Ultra

سامسونگ گلکسی S22 Ultra

مشخصات

مشخصات فنیسامسونگ گلکسی S22 Ultra
ابعاد۱۶۳.۳ در ۷۷.۹ در ۸.۹ میلی متر 
وزن۲۲۸ گرم
سیستم عامل اندروید ۱۲
نمایشگر۶.۸ اینچ
 Dynamic AMOLED 2X
رزولوشن ۱۴۴۰ در ۳۰۸۸ پیکسل
پردازنده اصلی ورژن اروپایی : Exynos 2200 
ورژن گلوبال: Snapdragon 8 gen 1
پردازنده گرافیکی ورژن اروپایی:  Xclipse 920
ورژن گلوبال:   Adreno 730
دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسل دوربین اصلی / ۱۰ مگاپیکسل پریسکوپ تله‌فوتو/ ۱۰ مگاپیکسل تله فوتو /  ۱۲ مگاپیکسل اولترا واید
دوربین سلفی ۴۰  مگاپیکسل
باتری باتری لیتیوم یونی با ظرفیت  ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت 
حافظه رم۸-۱۲ گیگابایت
حافظه داخلی ۱۲۸-۲۵۶-۵۱۲ گیگابایت / ۱ ترابایت

نهایت ظرافت، کیفیت و قدرت را می‌توانید در جدیدترین پرچمدار سری S سامسونگ، یعنی سامسونگ گلکسی S22 Ultra بیابید. این گوشی با مجهز بودن به قدرتمندترین پردازنده شرکت کوالکام، یعنی Snapdragon 8 Gen 1 قابلیت اجرای سنگین‌ترین بازی‌ها را دارد و برنامه‌های مختلف را به روان‌ترین حالت ممکن اجرا خواهد کرد. البته ورژن اروپایی این محصول، مجهز به پردازنده Exynos 2200  است که مانند پردازنده Snapdragon 8 Gen 1، از معماری ساخت ۴ نانومتری بهره می‌برد و از لحاظ قدرت و سرعت چیزی از این پردازنده کم ندارد.

هر دوی این پردازنده‌های قدرتمند، توانسته‌اند در تست‌های تک هسته‌ای و چند هسته‌ای گیک بنچ ۵، قدرت و برتری گلکسی S22 Ultra را بر گوشی گلکسی S21 Ultra ثابت کنند. ایگن گوش همچنین توانسته است پیشرفت قابل توجهی را در نتایج تست Antutu نسبت به مدل سال قبل از خود نشان دهد. 

پردازنده قدرتمند، تنها ویژگی مثبت این پرچمدار زیبا نیست. گوشی گلکسی S22 Ultra با بهره مندی از نمایشگری بزرگ، با اندازه ۶.۸ اینچ، رزولوشن ۱۴۴۰ در  ۳۰۸۸ پیکسل (QHD) و همچنین نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی، توانسته است مرزهای کیفیت را جابجا کند و به یکی از پرچمداران سال ۲۰۲۲ با بهترین نمایشگر تبدیل شود. 

 نمایشگر گوشی گلکسی S22 Ultra

رنگ‌ها در این نمایشگر بسیار طبیعی، زنده و درخشان به نظر می‌رسند و AMOLED بودن نمایشگر این گوشی، باعث شده است که عمق رنگ تیره در آن شما را مجذوب خود کند. از دیگر ویژگی‌های نمایشگر این محصول، می‌توان به قابلیت پشتیبانی از S-Pen ، نرخ نوسازی تطبیقی و حداکثر روشنایی ۱۷۵۰ نیت اشاره کرد.

شما با تهیه گوشی گلکسی S22 Ultra صاحب یک گوشی با دوربین‌های فوق‌العاده خواهید شد که قابلیت عکس برداری در شب آن قطعا شما را شگفت زده خواهد کرد. این گوشی مانند گوشی گلکسی S21 Ultra مجهز به ۴ دوربین است. یک دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی، یک دوربین پریسکوپ تله‌فوتوی ۱۰ مگاپیکسلی، دوربین تله‌فوتوی ۱۰ مگاپیکسلی و یک دوربین اولترا واید ۱۲ مگاپیکسلی. دوربین پریسکوپ تله‌فوتو، سال گذشته نیز در گوشی گلکسی S21 Ultra به کار گرفته شده بود.

شاید نام این دوربین برای شما نیز تازگی داشته باشد. دوربین‌های تله‌‌فوتوی معمولی، توانایی زوم اپتیکال ۲ یا ۳ برابری دارند. در حالیکه دوربین‌های پریسکوپ تله‌فوتو می‌توانند ۵ تا ۱۰ برابر زوم اپتیکال داشته باشند. همانطور که ما در گوشی گلکسی S22 Ultra  نیز دوربین تله‌فوتوی معمولی با زوم ۳ برابری اپتیکال و دوربین پریسکوپ تله‌فوتو با قابلیت زوم اپتیکال ۱۰ برابری را داریم و این یکی از برجسته‌ترین ویژگی‌های دوربین این محصول به حساب می‌آید.

دوربین گشوی گلکسی s22 Ultra

این گوشی با یک باتری  ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی از تست‌های انجام شده بر روی باتری نیز سربلند بیرون آمده است. این محصول توانسته است با ثبت ۱۸ ساعت عمر باتری برای تماشای ویدیو با نرخ نوسازی ۶۰ هرتز، ۱۶ ساعت و ۵۴ دقیقه وبگردی و ۳۲ ساعت تماس تلفنی، در کل، ۱۰۸ ساعت عمر مفید باتری را ثبت کند که برای یک گوشی با این ظرفیت باتری قابل قبول و خوب است. 

گوشی سامسونگ گلکسی S23 Plus

مشخصات فنی گلکسی S23 Plus سامسونگ
ابعاد و وزنابعاد ۱۵۷.۸ در ۷۶.۲ در ۷.۶ میلی‌متر
وزن ۱۹۶ گرم
نمایشگرنمایشگر ۶.۶ اینچی  Dynamic AMOLED 2X
نرخ نوسازی تطبیقی ۱۲۰ هرتز
وضوح تصویر ۱۰۸۰ در ۲۳۴۰ پیکسل
حداکثر روشنایی ۱۷۵۰ نیت
پردازندهQualcomm SM8550-AC Snapdragon 8 Gen 2
۴ نانومتری
۸ هسته‌ای
پردازنده گرافیکی  Adreno 740
سیستم‌عاملاندروید ۱۳ عرضه با رابط کاربری One UI 5.1
حافظه رم۸ گیگابایت رم
حافظه داخلی۲۵۶ گیگابایت
۵۱۲ گیگابایت
دوربین‌هادوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسل از نوع عریض
لنز اولتراواید ۱۲ مگاپیکسل
لنز تله فوتو ۱۰ مگاپیکسل
دوربین سلفی ۱۲ مگاپیکسل
باتری و شارژباتری ۴۷۰۰ میلی‌آمپر ساعت
شارژر سریع ۴۵ وات پشتیبانی از شارژر سریع
پشتیبانی از شارژ بی‌سیم ۱۰ وات
۳۰ دقیقه مدت زمان شارژ برای ۶۰ درصد شارژ
حسگرهاحسگر اثرانگشت
شتاب‌سنج
ژیروسکوپ
حسگر مجاورت
قطب‌نما
فشارسنج هوا

کیفیت ساخت گوشی‌های سری S سامسونگ بی‌نظیر است و پنل شیشه‌ای جلو و پشت S23 پلاس دقیقا مانند مدل اولترا به گوریلا گلس ویکتوس ۲ مجهز شده‌ که به‌گفته‌ی سامسونگ، نسبت به نسل قبل، ارتقای قابل‌توجهی را دربرابر ضربه پیدا کرده‌ است. دور گوشی‌ را نیز فریم آلومینیومی مقاومی دربرگفته و گواهی IP68 اجازه می‌دهد تا حداقل روی کاغذ، بتوانند به مدت نیم ساعت در آب با عمق ۱.۵ متر دوام بیاورد.

نرخ نوسازی گلکسی S23 پلاس روی ۱۲۰ هرتز تنظیم شده و وضوح تصویر نیز همچنان برابر با ۲۳۴۰ در ۱۰۸۰ پیکسل است. حاشیه‌های کم نمایشگر درکنار لبه‌های تخت، تجربه‌ای مشابه گوشی‌های آیفون را دراختیار کاربر می‌گذارد که در این زمینه نسبت نمایشگر به بدنه در گلکسی S23 معادل ۸۷ درصد و در S23 پلاس به ۸۸ درصد می‌رسد.

گلکسی S23 پلاس از ترکیب سه دوربین واید‌ اصلی و اولتراواید و تله‌فوتو برای عکاسی استفاده می‌کند که تمام ویژگی‌های آن‌ها مشابه نسل قبل است و فقط دوربین سلفی به‌جای حسگر ۱۰ مگاپیکسل از ماژول ۱۲ مگاپیکسل استفاده می‌کند؛ تغییری که تاثیر قابل‌توجهی در بهبود کیفیت عکس‌های سلفی داشته است.

گلکسی S23 پلاس نیز مانند S23 Ultra با پردازنده قدرتمند Snapdragon 8 Gen 2 عرضه می‌شود. گلکسی S23 پلاس در نسخه ۱۲۸ گیگابایت از حافظه‌ی ذخیره‌سازی UFS 3.1 استفاده می‌کند، اما در باقی نسخه‌ها شامل نسخه‌های ۲۵۶ و ۵۱۲ از ماژول UFS 4.0 استفاده شده است.

گوشی گلکسی S23 پلاس از یک باتری ۴۷۰۰ میلی‌آمپر ساعتی استفاده می‌کند که نسبت به سال گذشته، ۲۰۰ میلی‌آمپر ساعت ظرفیت بیشتری دریافت کرده است. توان شارژ باتری در این مدل به حداکثر ۴۵ وات می‌رسد که برای ۱۰۰ درصد شدن به یک ساعت زمان نیاز دارد.

گوشی سامسونگ گلکسی S22+ 5G

گوشی گلکسی S22+ 5G

مشخصات

مشخصات فنیسامسونگ گلکسی S22+ 5G
ابعاد۱۵۷.۴ در ۷۵.۸ در ۷.۶ میلی متر 
وزن  ۱۹۵ گرم
سیستم عامل اندروید ۱۲
نمایشگر  ۶.۶ اینچ
 Dynamic AMOLED 2X
رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۳۴۰ پیکسل 
پردازنده اصلی ورژن اروپایی : Exynos 2200
 ورژن گلوبال: Snapdragon 8 gen 1
پردازنده گرافیکی ورژن اروپایی:  Xclipse 920
ورژن گلوبال:   Adreno 730
دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسل دوربین اصلی/ ۱۰ مگاپیکسل تله فوتو /  ۱۲ مگاپیکسل اولترا واید
دوربین سلفی ۱۰ مگاپیکسل
باتری باتری لیتیوم یونی با ظرفیت ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعت 
حافظه رم  ۸ گیگابایت
حافظه داخلی ۱۲۸-۲۵۶ گیگابایت

یکی دیگر از پرچمداران سری S سامسونگ که طرفداران، مدت زیادی منتظر معرفی آن بودند، گوشی گلکسی S22+  5G است که با ویژگی‌هایی مثل عملکرد قدرتمند، دوربین‌های قدرتمند در شب و نمایشگر عالی، طرفداران بیشتری را نیز به سمت خود جلب کرده است.

این گوشی که در سال ۲۰۲۲به بازار معرفی شد، مانند برادر بزرگ‌تر خود، یعنی گوشی گلکسی s22 Ultra به یک نمایشگر زیبا و درخشان مجهز است که چشم‌ها را به سمت خود مجذوب می‌کند. نمایشگر این محصول به نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی مجهز است و از استاندارد+HDR10 نیز پشتیبانی می‌کند. علاوه بر اینها، این نمایشگر فوق العاده، به تکنولوژی «Vision Booster» مجهز است که وقتی شما نور نمایشگر را زیاد می‌کنید، کنتراست رنگ‌ها نیز تنظیم می‌شود تا رنگ‌ها با افزایش روشنایی نمایشگر، کیفیت خود را از دست ندهند.

نمایشگر گوشی گلکسی S22+ 5G

یکی دیگر از ویژگی‌های نمایشگر گوشی گلکسی S22+ 5G که باز هم به رنگ‌ها مربوط می‌شود این است که این نمایشگر می‌تواند به میزان ۱۱۰ درصد از طیف رنگی sRGB را نمایش دهد. این گوشی این بار به جای دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی که در گوشی گلکسی +S21 به کار رفته بود، به دوربین ۵۰ مگاپیکسلی ایزوسل GN5 مجهز است. سامسونگ از لحاظ سخت افزاری، دوربین‌های این گوشی را بهبود بخشیده است.

دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی این گوشی، از تکنولوژی لرزشگیر اپتیکال تصویر بهره می‌برد. این ویژگی باعث می‌شود که در ثبت تصاویر، لرزش دست شما روی کیفیت تصویر ثبت شده تاثیر کمی بگذارد و تصاویر تار نشوند. سامسونگ اندازه لنز دوربین اصلی این گوشی را نسبت به نسل قبلی، ۲۳ درصد افزایش داده است و این موجب جذب نور بیشتر و ثبت تصاویر با کیفیت‌تر مخصوصا در نور کم می‌شود. 

وجود فناوری Super Steady video در دوربین این محصول باعث می‌شود تجربه فیلمبرداری فوق‌العاده‌ای حتی با دوربین اولترا واید آن داشته باشید. این گوشی نیز مانند برادر بزرگ‌‌تر خود، از پردازنده Snapdragon 8 Gen 1 بهره می‌برد و ورژن اروپایی آن به پردازنده Exynos 2200 مجهز است. هر دوی این پردازنده‌ها عملکرد پایدار و قدرتمندی را از خود نشان می‌دهند. لازم به ذکر است، نسخه مجهز به پردازنده exynos این گوشی در بازار ایران موجود است.

این گوشی از همه جهات عملکردی فوق‌العاده دارد و تنها عیب آن را می‌توان ظرفیت پایین باتری آن دانست. ظرفیت باتری این محصول نسبت به گلکسی S21 Plus به میزان ۳۰۰ میلی آمپر ساعت کاهش یافته و به ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعت رسیده است. باتری گوشی گلکسی S22 Plus 5G با استفاده‌ای معمولی رو به سبک، تقریبا ۱ روز کامل دوام خواهد آورد.

گوشی سامسونگ گلکسی S22 5G

سامسونگ گلکسی s22 5G
مشخصات فنیسامسونگ گلکسی S22 5G
ابعاد۱۴۶ در ۷۰.۶ در ۷.۶ میلی متر 
وزن۱۶۸ گرم
سیستم عامل اندروید ۱۲
نمایشگر۶.۱  اینچ 
Dynamic AMOLED 2X
رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۳۴۰ پیکسل
پردازنده اصلی ورژن اروپایی : Exynos 2200
 ورژن گلوبال: Snapdragon 8 gen 1
پردازنده گرافیکی ورژن اروپایی:  Xclipse 920
ورژن گلوبال:   Adreno 730
دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسل دوربین اصلی/ ۱۰ مگاپیکسل تله فوتو /  ۱۲ مگاپیکسل اولترا واید
دوربین سلفی ۱۰ مگاپیکسل
باتری باتری لیتیوم یونی با ظرفیت  ۳۷۰۰ میلی آمپر ساعت 
حافظه رم  ۸ گیگابایت
حافظه داخلی ۱۲۸-۲۵۶ گیگابایت

گوشی سامسونگ گلکسی S22 نمایشگر کوچک‌تری نسبت به گلکسی S22 اولترا دارد. ولی مشخصات کلی این گوشی آن را به یک گزینه عالی برای گیمرها تبدیل کرده است. این گوشی مجهز به  قدرتمندترین پردازنده شرکت کوالکام یعنی اسنپدراگون ۸ Gen1 است که آن را قادر می‌کند تا سنگین‌ترین بازی‌ها را در روان‌ترین حالت ممکن اجرا کند. همچنین مجهز بودن این محصول به ۸ گیگابایت رم، سرعت عملکرد آن را بسیار بهبود می‌بخشد. 

نمایشگر این گوشی از نوع Dynamic AMOLED است و اندازه آن ۶.۱ اینچ است. نمایشگر گوشی گلکسی S22 از نرخ نمونه برداری لمسی ۲۴۰ هرتز بهره می‌برد که باعث می‌شود حتی از کوچکترین لمس انگشتان شما غافل نماند. این نمایشگر از استاندارد +HDR10 نیز پشتیبانی می‌کند. همه این ویژگی‌ها باعث می‌شوند که بازی روی این نمایشگر، عالی به نظر برسد.

تنها عیب بزرگ گوشی گلکسی S22 عمر باتری آن است. سامسونگ برای این گوشی از یک باتری با ظرفیت ۳۷۰۰ میلی آمپر ساعت استفاده کرده است که این عدد در مقایسه با گوشی‌های پرچم‌دار دیگر کم است. البته شاید سامسونگ گمان کرده که نرخ نوسازی تطبیقی نمایشگر این گوشی و قدرت پردازنده آن مصرف باتری را در گلکسی S22 کاهش دهد و به همین علت از ظرفیت باتری کاسته است. به هر حال معلوم شده که حساب و کتاب‌های سامونگ درست از آب در نیامده و باتری این گوشی نمی‌تواند به مدت یک روز کامل دوام بیاورد.

از دیگر ویژگی‌های مثبت گوشی سامسونگ گلکسی S22 دوربین‌های با کیفیت آن است. سامسونگ مثل همیشه، در این گوشی پرچم‌دار نیز از دوربین‌هایی فوق العاده استفاده کرده است که تجربه لذت بخشی را از عکاسی برای شما فراهم می‌کند. دوربین اصلی این گوشی عکس‌هایی شفاف، با رنگ‌های طبیعی و داینامیک رنج خوبی را ثبت می‌کند. همچنین این گوشی در ثبت تصاویر پرتره نیز عملکرد بسیار خوبی دارد.

گوشی گلکسی Z Fold 4 5G

مشخصات فنی گلکسی Z Fold 4 5G
ابعاددر حالت باز: ۱۵۵.۱ در ۱۳۰.۱ در ۶.۳ میلی‌متر

در حالت بسته: ۱۵۵.۱ در ۶۷.۱ در ۱۵.۸ میلی‌متر

وزن۲۶۳ گرم
سیستم‌عاملاندروید 12L عرضه با رابط کاربری One UI 4.1.1
نمایشگر۷.۶ اینچ

Foldable Dynamic AMOLED 2Xرزولوشن ۱۷۶۸ در ۲۲۰۸ پیکسل

نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز

نمایشگر بیرونی ۶.۲ اینچ Dynamic AMOLED 2X

رزولوشن ۱۸۱۲ در ۲۱۷۶ پیکسل
پردازنده اصلیSnapdragon 8+ Gen 1
پردازنده گرافیکیAdreno 730
دوربین اصلی۵۰+۱۲+۱۰ مگاپیکسل
دوربین سلفی۴ مگاپیکسل و ۱۰ مگاپیکسل
باتریلیتیوم-پلیمری ۴۴۰۰ میلی‌آمپرساعت
حافظه رم۱۲ گیگابایت
حافظه داخلی۲۵۶ گیگابایت

۵۱۲ گیگابایت

۱ ترابایت

گلکسی Z Fold 4 سه میلی‌متر کوتاه‌تر، دو میلی‌متر کم‌عرض‌تر و تنها ۰.۱ درصد باریک‌تر شده و با وزن ۲۶۳ گرم که فقط ۸ گرم سبک‌تر از نسل گذشته است و دستگاه نسبتا سنگینی به‌شمار می‌رود. نمایشگر اصلی زد فولد ۴ یک پنل ۷.۶ اینچی بوده که نسبت نمایشگر به بدنه ۹۰.۹ درصد است و حاشیه‌ها نسبت به نسل قبلی باریک‌تر شده‌اند. دوربین سلفی نیز که از نسل گذشته به زیر پنل منتقل شده، حالا به شکل بهتری استتار شده است. نمایشگر بیرونی نیز یک پنل ۶.۲ اینچی بوده و نسبت‌تصویر ۲۳.۱:۹ درصد است.

نمایشگری ۷.۶ اینچی این گوشی با نرخ‌نوسازی ۱۲۰ در داخل و نمایشگری ۶.۲ اینچی با نرخ‌نوسازی مشابه در پنل بیرونی دستگاه عرضه می‌شود. همچنین در مشخصات فنی دستگاه به بهره‌مندی آن از پنل LTPO و دامنه نرخ‌نوسازی ۱ تا ۱۲۰ هرتز اشاره شده است. حداکثر روشنایی نمایشگر داخلی گلکسی زد فولد ۴ به ۶۵۳ نیت می‌رسد؛ این عدد برای نمایشگر خارجی ۵۶۶ نیت خواهد بود.

بدنه‌ی گلکسی زد فولد ۴ از همان آلیاژ Armor Aluminium به کار رفته در نسل گذشته ساخته شده که سبک و مقاوم است، اما پنل پشتی و محافظ نمایشگر کاور از جنس گوریلا گلس ویکتوس پلاس با قدرت محافظتی بیشتر از نسخه‌ی معمولی است که در زد فولد ۳ به کار رفته است. همچنین به‌گفته‌ی سامسونگ، صفحه‌نمایش منعطف و سازگار با قلم S Pen زد فولد ۴ حالا ۴۵ درصد مقاوم‌تر از گذشته است و در بررسی ما،‌ ژست‌های حرکت با نرمی بسیار رضایت‌بخشی روی آن صورت گرفتند.

دوربین واید (اصلی) گلکسی Z Fold 4 از حسگر ۵۰ مگاپیکسلی GN3 ساخت سامسونگ بهره می‌برد. دوربین تله‌فوتو گلکسی زد فولد ۴ تفاوتی با گلکسی اس ۲۲ ندارد و از حسگر ۱۰ مگاپیکسلی S5K3K1 ساخت سامسونگ با ابعاد 1/3.94 اینچی و پیکسل‌های ۱٫۰ میکرومتری استفاده می‌کند. و در نهایت دوربین اولتراواید آن از حسگر قدیمی IMX258 سونی با وضوح ۱۳ مگاپیکسلی، ابعاد 1/3.06 اینچی و پیکسل‌های ۱.۱۲ میکرومتری استفاده می‌کند.

گلکسی زد فولد ۴ با پردازنده قدرتمند Snapdragon 8+ Gen 1 با ۱۲ گیگابایت رم و حافظه داخلی ۲۵۶ یا ۵۱۲ گیگابایت و یا ۱ ترابایت به فروش می‌رسد. برای پردازش‌های گرافیکی، ماژول Adreno 730 در تراشه‌ی کوالکام ایفای نقش می‌کند که نسبت به ماژول گرافیکی اسنپدراگون ۸ نسل ‍۱، ده درصد افزایش فرکانس را تجربه کرده است.

این گوشی از یک باتری باتری غیر قابل تعویض دوگانه از نوع لیتیوم پلیمری با ظرفیت ۴۴۰۰ میلی‌آمپر ساعت بهره برده که از شارژ سریع ۲۵ وات پشتیبانی می‌کند. باتری این دستگاه در ۳۰ دقیقه از صفر به ۵۰ درصد شارژ می‌رسد. همچنین از یک شارژ سریع بی‌سیم ۱۱ وات و شارژ معکوس بی‌سیم ۴.۵ وات نیز پشتیبانی می‌کند.

سخن آخر

سامسونگ یکی از برندهای پرفروش و محبوب در زمینه گوشی موبایل است و میلیون‌ها کاربر در سراسر دنیا دارد. به همین دلیل این شرکت محصولات متنوعی را به بازار عرضه می‌کند تا همه افراد با هر بودجه‌ای می توانند از بین این محصولات، گزینه مورد نظر خود را انتخاب کنند. این برند هر سال از گوشی‌های پرچمدار خود رونمایی می‌کند که این گوشی‌ها دارای قیمت بالا با امکانات فوق‌العاده و جذاب هستند. 

به نظر شما بهترین گوشی های پرچمدار سامسونگ ۲۰۲۳ می‌توانند با پرچمداران سایر برندها رقابت کنند؟ آیا این گوشی‌ها ارزش خرید دارند یا شما ترجیح می‌دهید گوشی‌های میان‌رده و به‌صرفه‌تر را خریداری کنید؟ پیش‌بینی شما از پرچمداران آینده سامسونگ چیست؟ نظرات خود را با مجله اعتبارکالا در میان بگذارید.

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

4.9 / 5. تعداد رای دهندگان: 70

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید


دیدگاه خود را ارسال کنید :

ندا علیزاده گفت:

نه خیر

جابر مکی ابادی گفت:

,,

گوشی سامسونک ۷۳

فرشاد گفت:

سلام روز شما بخیر وبساییتون پر فروش باشه. من میخواستم یه گوشی پرچمدار سامسونگ بخرم ولی بین سامسونگ و شیائومی موندم. به نظر شما شیائومی ۱۲ اوترا بهرت ه یا سامسونگ گلکسی اس ۲۲ اولترا بهتره ؟

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
گوشی پرچمدار 12S Ultra شیائومی نه تنها در بسیاری از موارد با گلکسی S22 Ultra برابری می‌کند، که در برخی از ویژگی‌ها مانند طول عمر باتری، از سامسونگ گلکسی S22 Ultra قوی‌تر عمل می‌کند. برای مطالعه کامل مقایسه این دو پرچمدار به لینک زیر مراجعه نمایید
https://etebarkala.com/blog/xiaomi-12s-ultra-vs-galaxy-s22-ultra/

میلاد گفت:

سلام وقتتون بخیر. آیا سامسونگ گلککسی زد فلیپ ۴ گوشی پرچمدار سامسونگ است؟

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
گلکسی Z Flip 4 پرچمدار نیست. در میان گوشی‌های تاشو پرچمدار می‌توان گلکسی Z Fold 4 را نام برد

آرزو گفت:

سلام من میخوام یه گوشی پرچم دار سامسونگ بخرم. از کجا بفهم اصله؟

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
شماره imei روی جعبه گوشی را استعلام بگیرید
از فروشگاه معتبر با گارانتی معتبر تهیه نمایید

علیرضا گفت:

سلام سامسونگ پرچمدار چی بخرم که بعد از چند سال هم افت عملکرد نداشته باشه ؟

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
گوشی‌های پرچمدار معمولا عمر بالایی دارند اما در نهایت همه چیز به نحوه نگهداری شما بستگی دارد
سامسونگ گلکسی S22 Ultra
شیائومی 12S Ultra
آیفون ۱۳ پرو مکس
همگی گوشی‌های پرچمدار با سخت افزار پرچمدار هستند

حسین گفت:

پرچمدار سامسونگ آیا ارزش خرید داره ؟

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
بدون شک گوشی های پرچمدار سامسونگ از ارزش خرید بالایی برخوردار هستند

حمید گفت:

از میون پرچمدار های سامسونگ کدومش نمایشگر بهتری داره که توش بشه بازی کرد؟

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
گوشی‌های پرچمدار به نمایشگر، پردازنده و باتری قدرتمندی مجهز هستند که هر سه فاکتور عمل تعیین کننده در اجرای روان بازی‌ها است. سامسونگ گلکسی S22 Ultra یک پرچمدار همه فن حریف بوده که اجرای بازی بسیار روانی را ارائه می‌دهد

مصیب گفت:

پرچم دار سامسونگ کدومش بهتره از همه ؟

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
گوشی‌های پرچمدار معمولا از سخت افزاری یکسان استفاده می‌کنند لذا نمی‌توان به طور قطع گفت که کدام یک بهتر است. معمولا این اختلاف بسیار اندک و قابل چشم پوشی است

مهرداد گفت:

سلام به نظر شما گلکسی فولد ۳ بخرم یا سامسونگ گلکسی اس ۲۲ پلاس ؟ کدومشون از بین گوشی های پرچمدار سامسونگ بهتر هستن ؟

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام گوشی گلکسی Z Fold 3 در یک کلاس دیگری از گوشی بوده و تاشو است. اگر نیاز به یک گوشی-تبلت دارید، گلکسی Z fold 3 انتخاب مناسبی است اما اگر صرفا یک گوشی هوشمند پرچمدار می‌خواهید، گلکسی S22 Ultra را پیشنهاد می‌کنیم

راضیه گفت:

گوشی پرچمدار سامسونگ چی بخرم ؟

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
این مطلب یک راهنمای کامل برای پاسخ به پرسش شما است. مطلب را مطالعه کنید و با توجه به سلیقه شخصی خود، یکی از این گوشی ها را خریداری نمایید

اردشیر گفت:

گوشیهای پرچمدار سامسونگ کدومشون بهتر هستن ؟

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
از آنجایی که هر نسل جدید از گوشی هوشمند، نسبت به نسل قبلی خود دارای بهبودهای سخت افزاری و نرم افزاری است، گوشی گلکسی S22 Ultra به عنوان آخرین پرچمدار سامسونگ تا کنون، بهترین پرچمدار این لیست است.

آزیتا گفت:

سلام به نظر شما از بین گوشی های پرچمدار سامسونگ، گوشی سامسونگ گلکسی اس ۲۲ اولترا بهتر هخست یا آیفون ۱۲؟ کدومو بخرم از نظر شما بهتره و ارزش بیشتری داره ؟

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
گوشی پرچمدار 12S Ultra شیائومی نه تنها در بسیاری از موارد با گلکسی S22 Ultra برابری می‌کند، که در برخی از ویژگی‌ها مانند طول عمر باتری، از سامسونگ گلکسی S22 Ultra قوی‌تر عمل می‌کند.
برای مطالعه کامل مقایسه به لینک زیر مراجعه نمایید
https://etebarkala.com/blog/xiaomi-12s-ultra-vs-galaxy-s22-ultra/

مینا حجتی گفت:

پرچمدار سامسونگ بخرم یا اپل به نظر شما ؟

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
کاملا به شخص شما بستگی دارد که از سیستم‌عامل اندروید استفاده می‌کنید یا iOS

غزاله گفت:

به نظر من پرچمداران شیائومی بهتر از پرچمدار سامسونگ هستش و ویژگی‌های فنیش هم بهتر هست از نظر من

اشکان گفت:

سلام وقتتون بخیر. از میون گوشی های پرچمدار سامسونگ کدومش عمر باتری بهتری داره و سریع تر هم شارژ میشه ؟

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
گوشی‌های پرچمدار سامسونگ همگی به باتری بزرگ و قدرتمند با طول عمر بالا مجهز هستند همچنین همگی از فست شارژ پشتیبانی می‌کنند

فاطمه رستمی گفت:

سلام من یه گوشی پرچمدار سامسونگ میخوام که عکسای عالی بندازه. چی بخرم بهتره ؟ بودجم هر در حد ۱۶ ۱۷ تومن هست؟

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
معمولا گوشی های پرچمدار سامسونگ رنج قیمت بالاتری دارند اما گلکسی اس۲۰ اف‌ای یک گوشی میان رده با مشخصات پرچمدار است که از دوربین خوبی برخوردار است

نغمه گفت:

سلام پرچمداران سامسونگ چه مزیتی بر شیائومی دارند؟

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
تنها مزیت پرچمدار سامسونگ بر پرچمدار شیائومی پشتیبانی ۵ ساله سامسونگ از اندروید و ۳ ساله امنیتی آن است

فرامرز گفت:

سلام پرچمدار سامسونگ گوشی اس ۲۲ 5G بخرم یا اس ۲۲ اولترا ؟ ممنون میشم راهنماییم کنید.

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
اگر محدودیتی در بودجه خود ندارید، گلکسی S22 Ultra از ویژگی‌های سخت افزاری به‌ویژه در نمایشگر بهتری نسبت به S22 5G دارد

آزاده گفت:

سلام ممننون از مطالب خوبی که داخل وبسایتتون میزارید. میخواستم بپرسم گوشی پرچم دار سامسونگ، کدومش از همش باتری بهتری داره ؟

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
سامسونگ گلکسی S22 Ultra به باتری بزرگتر و قدرتمندتری نسبت به سایر پرچمداران مجهز است

فائزه گفت:

سلام من یه دانش آموز هستمو میخوام پرچمدار سامسونگ داشته باشم. به نظر شما چی برام مناسب تره ؟

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
برای دانش‌آموزان یک میان رده کفایت می‌کند. اما اگر تمایل به خرید یک گوشی پرچمدار دارید، تمامی گوشی هایی که در این مطلب معرفی شدند، بهترین گوشی‌های پرچمدار سامسونگ هستند

زهرا گفت:

سلام روز شما بخیر. پرچمدار سامسونگ چی بخ رم که بروز باشه و دیر خراب بشه ؟ لطفا راهنماییم کنید.

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
گوشی هایی که در این مطلب معرفی شدند، همگی بهترین گوشی های پرچمدار سامسونگ هستند که از طولعمر بالایی برخوردارند. اما اگر به دنبال جدیدترین آن‌ها هستید، ما به شما گوشی سامسونگ گلکسی S22 Ultra‌ را پیشنهاد می‌کنیم

امیر حسین گفت:

سلام پرچمدار سامسونگ جدید چی اومده؟

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
فعلا گلکسی S22 Ultra‌ آخرین پرچمدار سامسونگ است

اعظم عابدینی گفت:

سلام روزتون بخیر. از بین گوشی های پرچم دار سامسونگ، گلکسی اس ۲۲ اولترا بهتره یا گلکسی زد فولد ۳ ؟

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
گلکسی Z Fold 3‌در ثیک کلاس دیگری از گوشی‌های هوشمند بوده و گوشی-تبلت است. گلکسی S22 Ultra‌ یک گوشی هوشمند است. لذا هر کدام در کلاس خود، بهترین هستند

عاطفه گفت:

سلام پرچمداران سامسونگ چه خاصیتی دارند؟

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
این گوشی ها از نظر پردازنده، نمایشگر، دوربین و باتری بسیار قدرتمند هستند و برای عکاسان، گیمرها و کاربرانی که قصد استفاده‌ای فراتر از یک گوشی ساده را دارند، مناسب است

افسانه گفت:

سلام روز شما بخیر. یه پرچمدار سامسونگ میخوام که وزن سبکی داشته باشه ؟ کدوم رو پیشنهاد میدید؟

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
گوشی سامسونگ گلکسی S22 5G در میان این لیست، از سایر پرچمداران سبک تر است

پرهام گفت:

سلام گوشی پرچم دار سامسونگ چه ویژگی هایی داره؟

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
این گوشی ها از نظر پردازنده، نمایشگر، دوربین و باتری بسیار قدرتمند هستند و برای عکاسان، گیمرها و کاربرانی که قصد استفاده‌ای فراتر از یک گوشی ساده را دارند، مناسب است

محمد تقی برهانی گفت:

سلام پرچمدار سامسونگ بهتره یا هواوی ؟ من تو یه دونه ویدیو دیده بودم که با دوربین گلکسی اس ۲۲ اولترا نمیشه زیاد زو کم کرد اما با هواوی میشد.

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
هوآوی یکی از بهترین پرچمداران را تولید می‌کند اما به دلیل تحریم‌هایی که علیه این کمپانی صورت گرفته از سیستم‌عامل هارمونی بجای اندروید استفاده می‌کند همچنین از سرویس های گوگل نیز پشتیبانی نمی‌کند. از آنجایی که همه چیز سخت افزار نیست و نرم افزار نیز از اهمیت بالایی برخوردار است، خرید گوشی های هوآوی در حال حاضر چندان مرسوم نیست

شایان گفت:

سلام وقتتون بخیر. من میخوام برای همسرم گوشی بخرم به نظر شما از بین گوشی های پرچمدار سامسونگ کدومو بخرم که دوربینش عالی باشه؟ البته به جز گلکسی اس ۲۲ اولترا .

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
ما به شما گوشی گلکسی نوت ۲۰ اولترا را پیشنهاد می‌کنیم

فرخ گفت:

پرچمدار سامسونگ چی بخرم که از همش بهتر باشه ؟

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
از آنجایی که آخرین نسل پرچمدار نسبت به سایرین به آخرین سخت افزارهای پرچمدار مجهز است، ما به شما گوشی گلکسی S22 Ultra را پیشنهاد می‌کنیم

الناز گفت:

سلام پرچمدار سامسونگ بهتره یا پرچمدار شیائومی ؟

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

گوشی پرچمدار 12S Ultra شیائومی نه تنها در بسیاری از موارد با گلکسی S22 Ultra برابری می‌کند، که در برخی از ویژگی‌ها مانند طول عمر باتری، از سامسونگ گلکسی S22 Ultra قوی‌تر عمل می‌کند.
برای مطالعه مقایسه این دو پرچمدار به لینک زیر مراجعه کنید
https://etebarkala.com/blog/xiaomi-12s-ultra-vs-galaxy-s22-ultra/

فریده گفت:

سلام پرچمدار سامسونگ کدومو بخرم که دوربین عالی داشته باشه؟

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
ما به شما گوشی گلکسی نوت ۲۰ اولترا و یا گلکسی S22 Ultra را پیشنهاد می‌کنیم

عباس ذادق آبادی گفت:

سلام روزتون بخیر. از بین گوشی های پرچمدار سامسونگ کدوم یکی توان رقابت با شیائومی ۱۲ اس اولترا رو داره ؟

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
تنها گوشی گلکسی S22 Ultra می‌تواند با این پرچمدار شیائومی رقابت کند