etebarkala snappay
etebarkala snappay

مقایسه گوشی هوشمند شیائومی 12S Ultra با گلکسی S22 Ultra

4
(4)
شکیبا گیلانی
2 سال پیش
مقایسه گوشی هوشمند شیائومی 12S Ultra با گلکسی S22 Ultra

گوشی‌های پرچمدار همواره در رقابتی تنگاتنگ با یکدیگر هستند و هر کمپانی سعی دارد با ارائه ویژگی‌های جدید و قوی‌تر، گوشی خود را نسبت به برند رقیب، بهتر جلوه دهد. این روزها شیائومی نیز در حال رقابت با سایر برندهای اندرویدی بوده و این‌بار با سامسونگ رقابت می‌کند. شیائومی 12S Ultra گوشی هوشمند پرچمدار این کمپانی بوده که ادعای رقابت با گوشی هوشمند S22 Ultra سامسونگ دارد. در این مقاله سعی کرده‌ایم این دو گوشی را از تمام جوانب با یکدیگر مقایسه کنیم تا دریابیم این ادعای شیائومی تا چه میزان به حقیقت نزدیک است. اگر از طرفداران برند شیائومی هستید، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

مقایسه طراحی گوشی هوشمند شیائومی 12S Ultra با گلکسی S22 Ultra

شیائومی 12 اس اولترا در قسمت جلویی از شیشه گوریلا گلس ویکتوس، قسمت پشت چرم اکو و فریم آلومینیومی ساخته شده است. این گوشی ضد آب و گرد و غبار است که این ویژگی آن را به یک دستگاه بسیار بادوام تبدیل می‌کند. پنل پشتی دارای یک روکش مات است که اثر انگشت روی آن باقی نمی‌ماند و از سویی دیگر در دست راحت‌تر قرار می‌گیرد. شیائومی 12S Ultra دارای طراحی بسیار زیبا بوده و از مواد بادوام ساخته شده است. مسلماً این یکی از جذاب‌ترین گوشی‌های سال ۲۰۲۲ از نظر طراحی بدنه است که در رنگ‌های مشکی و سبز تیره به فروش می‌رسد. ابعاد آن ۱۶۳.۲ در ۷۵ در ۹.۱ بوده و وزنی معادل ۲۲۵ گرم دارد که کمی نسبت به سایر پرچمداران رقیب، سنگین به نظر می‌رسد.

از طرفی، سامسونگ گلکسی S22 Ultra با دوربین برجسته‌ای که در پشت آن قرار دارد؛ از شیشه مقاوم کورنینگ گوریلا گلس ویکتوس در بخش عقب و جلو و فریم Armor Aluminium ساخته شده است. این گوشی پرچمدار سامسونگ از 12S Ultra شیائومی بزرگتر بوده و دارای ابعاد ۱۶۳.۳ در ۷۷.۹ در ۸.۹ میلی‌متر و وزن ۲۲۸ گرم است که با توجه به ابعاد بزرگتر، وزن بیشتری نیز نسبت به 12S Ultra شیائومی دارد. این گوشی در رنگ‌های سفید، مشکی، آبی و قرمز Burgundy به فروش می‌رسد و رنگ سبز آن نیز از جمله رنگ‌های خاص این گوشی هوشمند است. یکی از ویژگی‌های مثبت S22 Ultra گواهی رسمی IP68 بوده که در برابر نفوذ آب و گرد و غبار مقاوم است.

برنده: هر دو گوشی هوشمند شیائومی و سامسونگ

مقایسه نمایشگر گوشی هوشمند شیائومی 12S Ultra با گلکسی S22 Ultra

شیائومی 12 اس اولترا دارای نمایشگر ۶.۷۳ اینچی LTPO AMOLED با وضوح تصویر ۱۴۴۰ در ۳۲۰۰ پیکسل است. این نمایشگر Dolby Vision، HDR10+ از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و پشتیبانی می کند و حداکثر روشنایی آن ۱۵۰۰ نیت است. نمایشگر نه تنها سریع و روان است، بلکه به‌روزرسانی خودکار بین ۱ هرتز تا ۱۲۰ هرتز نیز برای صرفه‌جویی در مصرف باتری در حالت بی‌کار بودن تلفن همراه است. در نهایت این نمایشگر توسط شیشه گوریلا گلس ویکتوس محافظت می‌شود.

از سویی دیگر سامسونگ گلکسی S22 Ultra از یک نمایشگر بزرگ ۶.۸ اینچی با گوشه‌های مورب برخوردار بوده و به فناوری M11 Dynamic AMOLED مجهز است. این نمایشگر حاشیه‌های کوچکی داشته و نرخ نوسازی تطبیقی آن همانند 12S شیائومی بین ​​۱ هرتز تا ۱۲۰ هرتز است. همچنین نمایشگر آن با شیشه محافظ گوریلا گلس ویکتوس محافظت می شود و حداکثر روشنایی آن ۱۷۵۰ نیت بوده که از شیائومی S12 حدود ۲۵۰ نیت بیشتر است و در نتیجه کار کردن با آن در زیر نور آفتاب بسیار راحت است.

برنده: سامسونگ گلکسی S22 Ultra

مقایسه عملکرد گوشی هوشمند شیائومی 12S Ultra با گلکسی S22 Ultra

شیائومی 12s Ultra، به پردازنده قدرتمند کوالکام سنپدراگون ۸ نسل ۱ مجهز است. این پردازنده بر اساس فناوری پردازش جدید ۴ نانومتری TSMC ساخته شده و دارای چهار هسته قدرت و چهار هسته بازده است. هسته Cortex-X2 دارای سرعت ۳.۱۹ گیگاهرتز و چهار هسته بازده Cortex-A510 دارای سرعت ۱.۸۰ گیگاهرتز هستند.

این پردازنده نه تنها سریع است، بلکه مدیریت حرارت خوبی نیز دارد. به همین دلیل است که Xiaomi 12S Ultra عملکرد مطلوبی برای مدت زمان طولانی دارد. گوشی تحت استفاده زیاد داغ نمی‌شود و عملکرد آن برای مدت زمان طولانی ثابت است.

طبق گفته شیائومی، عملکرد پردازنده Xiaomi 12S Ultra حدود ۱۰ درصد بهتر از گوشی‌هایی است که از تراشه قبلی اسنپدراگون ۸ نسل ۱ استفاده می‌کنند. همچنین عملکرد پردازنده گرافیکی Xiaomi 12S Ultra حدود ۲۰ درصد بهتر از رقبا است.

شیائومی 12S Ultra در مدیریت گرما بسیار خوب عمل می‌کند. هنگام انجام بازی‌ها، اغلب نرخ فریم را کاهش نمی‌دهد و می‌تواند برای مدت طولانی به طور مداوم اجرا شود.

شیائومی ۱۲ اس اولترا با ۸ گیگابایت و یا ۱۲ گیگابایت رم و ۲۵۶ یا ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی به فروش می‌رسد. اما فضایی برای افزایش فضای ذخیره سازی از طریق اسلات کارت microSD نداشته و درگاه جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون نیز ندارد.

شیائومی 12S Ultra با اندروید ۱۲ و رابط کاربری MIUI 13 اجرا می‌شود و به مدت ۳ سال به‌روزرسانی اندروید و چهار سال به‌روزرسانی امنیتی دارد.

از طرفی گلکسی اس ۲۲ اولترا در ایالات متحده به پردازنده اسنپدراگون ۸ نسل ۱ مجهز است اما در سایر کشورها با پردازنده Exynos 2200 به فروش می‌رسد که از نظر کارایی ضعیف‌تر از اسنپدراگون ۸ نسل ۱ است. یردازنده این گوشی سرعت بالایی دارد اما اگر از نسخه Exynos 2200 استفاده می‌کنید، سرعت آن از شیائومی 12S Ultra کمتر بوده و در هنگام بازی‌های سنگین با کمی تاخیر همراه است. یکی دیگر از مشکلاتی که پردازنده Exynos 2200 برای سامسونگ گلکسی اس ۲۲ اولترا ایجاد می‌کند، بروز کمی لرزش نمایشگر در هنگام اسکرول صفحه است. اما اگر از پردازنده اسنپدراگون ۸ نسل ۱ استفاده می‌کنید، هیچ توفیری با شیائومی ۱۲ اس اولترا نخواهد داشت.

برنده: در صورت استفاده از نسخه اسنپدراگون ۸ نسل ۱، هر دو گوشی با هم برابر هستند و در غیر این صورت، برنده شیائومی ۱۲ اس اولترا

مقایسه دوربین گوشی هوشمند شیائومی 12S Ultra با گلکسی S22 Ultra

عکاسی و فیلم‌برداری بخش مهمی از یک گوشی هوشمند را به خود اختصاص می‌دهد و شیائومی ۱۲ اس اولترا بدون شک یکی از بهترین دوربین‌های تلفن همراه را ارائه می‌دهد. شیائومی با همکاری LEICA توانسته است کیفیت عکس و ویدیوهای Xiaomi 12S Ultra را افزایش دهد.

گوشی هوشمند Xiaomi 12S Ultra دارای دوربین اصلی ۵۰.۳ مگاپیکسلی بوده که دارای ویژگی های PDAF چند جهته، لیزر AF و OIS است. این دوربین توسط یک لنز پریسکوپ ۴۸ مگاپیکسلی پشتیبانی می شود که دارای ویژگی های PDAF و OIS است و می‌تواند زوم اپتیکال ۵ برابری انجام دهد. همچنین از یک دوربین فوق عریض ۴۸ مگاپیکسلی و یک دوربین سه بعدی TOF برای سنسورهای عمق برای تکمیل دوربین‌های چهارگانه عقب برخوردار است. در قسمت جلویی نیز یک دوربین ۳۲ مگاپیکسلی برای عکس‌های سلفی تعبیه شده است.

دوربین جلو فقط می‌تواند با وضوح 1080p فیلمبرداری کند اما دوربین عقب می‌تواند با وضوح 8K فیلمبرداری کند. از ویژگی‌های عکس و فیلم موجود می‌توان به لنزهای لایکا، فلاش دوگانه LED، HDR، پانوراما، gyro-EIS و Dolby Vision HDR 10 بیتی اشاره کرد. (4K، 1080p) یکی از ویژگی‌های چشمگیر دوربین در این گوشی حالت MultiCam است که به شما امکان می دهد ۶ نمای مختلف دوربین را به طور همزمان مشاهده کنید.

شیائومی ۱۲ اس اولترا یکی از معدود گوشی‌هایی است که از سنسور دوربین ۱ اینچی استفاده می‌کند و همچنین اولین تلفنی است که از سنسور دوربین جدید سونی IMX989 بهره می‌برد. شیائومی 12S Ultra همچنین دارای ویژگی HyperOIS است که به آن در هنگام فیلم‌برداری ثبات می‌دهد.

گوشی هوشمند سامسونگ گلکسی S22 Ultra با دوربین همه کاره خود و به ویژه با لنز زوم پریسکوپ 10X باورنکردنی و با کیفیت بالا شما تحت تاثیر قرار خواهد داد. سامسونگ می‌گوید دوربین اصلی دارای نسخه بهبودیافته‌ای از سنسور نسبت به S21 Ultra است و حتی با لنز ۲۴ میلی‌متری عریض‌تر همراه شده است. از بهترین‌ویژگی‌های سامسونگ گلکسی اس ۲۲ اولترا، عکاسی در شب آن است که تصاویری با کیفیت خیره کننده ارائه می‌دهد. اگرچه دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی اصلی تصاویر خوبی ثبت می‌کند اما لنز واید آن جزئیات تصاویر را کمی از بین می‌برد. دوربین S22 Ultra سایه‌ها را به شدت بیشتر کرده و رنگ‌ها اغلب تیره و فاقد اشباع رنگ هستند، و به نظر می‌رسد که عکس‌های S21 Ultra برای چشم زنده‌تر و دلپذیرتر باشد.

از ویژگی‌های برجسته دوربین S22 Ultra زوم 10X آن است که قادر است تصاویر واضح با جزئیات کاملی را ثبت کند. یکی دیگر از ویژگی های قابل ذکر، حالت جدید Adaptive Pixel است. برای استفاده از آن باید به حالت رزولوشن کامل ۱۰۸ مگاپیکسلی بروید که اساساً عکس ۱۰۸ مگاپیکسلی با وضوح کامل را با یک عکس پیکسل‌بندی شده که به طور معمولروشنایی بالاتری دارد، برای یک نتیجه نهایی برتر، همراه می‌کند. فقط به خاطر داشته باشید که آن عکس ها هر کدام حدود ۲۰ تا ۳۰ مگابایت حجم دارند

سامسونگ همچنین وعده کیفیت عالی حالت پرتره را داده است، که می‌تواند حتی تک تک تارهای مو را تشخیص دهد و آنها را از پس‌زمینه تار در یک عکس پرتره جدا کند. گلکسی S22 Ultra دقیق‌ترین گوشی در میان تمامی گوشی‌های هوشمندی است که برای جدا کردن سوژه از پس‌زمینه وجود دارد.

این گوشی دارای یک دوربین سلفی ۴۰ مگاپیکسلی بوده که عکس‌های سلفی مناسبی را ثبت می‌کند. سامسونگ گلکسی S22 Ultra می‌تواند تصاویر را با وضوح 8K و همچنین 4K ضبط کند.

برنده: هر دو گوشی سامسونگ و شیائومی

باتری و شارژ گوشی هوشمند شیائومی 12S Ultra با گلکسی S22 Ultra

گوشی شیائومی 12S Ultra از یک باتری ۴۸۰۰ میلی آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع سیمی ۶۷ واتی، شارژ سریع بی‌سیم ۵۰ واتی و شارژ بی‌سیم معکوس ۱۰ واتی تغذیه می‌کند. در صورت شارژ کامل، Xiaomi1 2S Ultra می‌تواند ۷ ساعت در استفاده سنگین و ۲۴ ساعت برای کاربران سبک دوام بیاورد.

با شارژ سریع، می‌توانید باتری را نیز در کمترین زمان شارژ کنید. با استفاده از شارژ سریع سیمی ۶۷ واتی می‌توانید گوشی را در حدود ۱۸ دقیقه از ۰ تا ۵۰ درصد و در حدود ۴۰ دقیقه از ۰ تا ۱۰۰ درصد شارژ کنید.

سامسنونگ گلکسی S22 Ultra نیز از یک باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی برخوردار است با این تفاوت که به سرعت شارژ آن تمام می‌شود!‌ برای مثال در استفاده معمولی کمتر از ۱۰ ساعت دوام می‌ورد و در استفاده سنگین حدود ۶ ساعت. این گوشی به یک شارژر سریع ۴۵ واتی مجهز بوده که از شیائومی 12S Ultra سرعت کمتری دارد.

برنده: شیائومی 12S Ultra

سخن پایانی

در مقایسه صورت گرفته در یافتیم که گوشی پرچمدار 12S Ultra شیائومی نه تنها در بسیاری از موارد با گلکسی S22 Ultra برابری می‌کند، که در برخی از ویژگی‌ها مانند طول عمر باتری، از سامسونگ گلکسی S22 Ultra قوی‌تر عمل می‌کند. بنابراین می‌توان این گوشی 12S Ultra رقیب جدی گلکسی S22 Ultra‌ دانست.

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

4 / 5. تعداد رای دهندگان: 4

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید


دیدگاه خود را ارسال کنید :