etebarkala snappay
etebarkala snappay

بهترین لپ تاپ های ۲۰۲۳

4.6
(7)
حسین رجب چالی
12 ماه پیش
بهترین لپ تاپ های ۲۰۲۳

بهترین لپ تاپ های ۲۰۲۳ لزوما گران‌ترین‌های بازار نیستند. در فهرستی که در ادامه می‌آید علاوه بر مدل‌های گران‌قیمت، نمونه‌های ارزان‌ و میان‌رده هم وجود دارند. با اعتبارکالا همراه باشید.

با وجود اینکه مدل‌های گران‌قیمتی مانند ریزر بوک ۱۳ و مک بوک پرو ۱۶ اینچی واقعا ارزش هزینه‌ای که بابت‌شان صرف می‌کنید را دارند؛ مدل‌های ارزان‌قیمت‌ و میان‌رده‌ نیز، به نسبت قیمتی که دارند عملکرد فوق‌العاده‌ای ارائه می‌دهند.

مطلب ارائه شده بر پایه بهترین لپ‌تاپ‌ها در بازه‌های قیمتی متفاوت تنظیم نشده و محصولات به گونه‌ای انتخاب شده‌اند که بتوانید بهترین دستگاهی که مناسب شما است (اگر در بازار ایران موجود باشد) انتخاب کنید. دلیل اینکه نمونه‌های خارج از ایران نیز در این فهرست قرار دارند آشنایی شما با بهترین لپ‌تاپ‌های بازار جهانی است. با مجله اعتبارکالا همراه باشید.

فهرست مطالب

۱. لپ‌تاپ اپل مک‌بوک ایر M2

بهترین لپ تاپ حال حاضر بازار

مشخصات فنی 
نمایشگرنمایشگر ۱۳.۶ اینچی با وضوح تصویر ۲۵۶۰ در ۱۶۶۴
پردازندهApple M2
گرافیکگرافیک ۸ هسته‌ای و یا ۱۰ هسته‌ای
حافظه رم۸ گیگابایت ۲۴ گیگابایت
فضای ذخیره سازی۲۵۶ گیگابایت HHD ۲ ترابایت SSD
وزن۱.۲۲ کیلوگرم

مزایا

  • عملکرد سریع پردازنده M2
  • نمایشگر واضح و روشن
  • وب‌کم فوق‌العاده با وضوح ۱۰۸۰
  • عمرباتری طولانی

معایب

  • ناچ نمایشگر دید را مختل می‌کند
  • تنها از یک مانیتور پشتیبانی می‌کند

اپل MacBook Air M2 یک دستگاه همه کاره عالی است که به مراتب از نسل قبلی خود، مک بوک ایر M1 به لطف پردازنده جدیدتر و قدرتمندتر M2، عملکردی بهتر و سریع‎تر دارد. این مک بوک جدید ۲۰۲۲ علاوه‌بر قدرت پردازش بهتر، از طراحی نازک‌تر و سبک‌تری نیز برخوردار بوده که در نتیجه قابلیت حمل آن نیز آسان‌تر شده است.

مک بوک ایر M2 به قدری نازک است که در صورت بسته شدن به راحتی با آیپد اشتباه گرفته می‌شود. این نوت بوک با یک قلم Bic با ضخامت فقط ۱۱ میلی‌متر همراه شده است. به طور کلی، Air M2 از نظر حجم ۲۰٪ کوچکتر از نسل قبلی است، و با این حال شما یک نمایشگر ۱۳.۶ اینچی بزرگتر دریافت خواهید کرد.

این مطلب را هم بخوانید: نکات مهم در خرید لپ تاپ برای تازه‌کارها

متاسفانه اپل تعداد پورت کمی برای MacBook Air M2 در نظر گرفته است. دو پورت Thunderbolt 4/USB 4 در سمت چپ به همراه یک آداپتور برق MagSafe تنها پورت‌های این مک بوک هستند. همچنین از یک جک هدفون نیز برخوردار است.

مک بوک ایر M2 از نظر کیفیت نمایشگر به مک بوک پرو رسیده است و این پیشرفت بزرگی محسوب می‌شود. شما یک پنل ۱۳.۶ اینچی روشن با وضوح تصویر ۲۵۶۰ در ۱۶۶۴ پیکسل دریافت می‌کنید که برای تماشای ویدیو، ویرایش عکس و هر کار دیگری که می‌خواهید انجام دهید، مناسب خواهد بود. پنل مک بوک ایر M2 دارای میانگین روشنایی ۴۸۹ نیت بود و با محتوای HDR به حداکثر ۴۹۵ نیت می‌رسد.

در Geekbench 5.4 که عملکرد کلی را اندازه گیری می کند، MacBook Air M2 در تست CPU تک هسته ای به ۱۹۳۲ و در چند هسته ای ۸۹۱۹ رسید که سریع‌تر از مدل قبلی خود است. این لپ‌تاپ همچنین در تست‌های ویرایش ویدیو و فتوشاپ نیز تقریبا به سرعت Pro رسیده که قدرت تراشه M2 را نشان می‌دهد.

اپل MacBook Air M2 یکی از بالاترین عمرهای باتری را در بین لپ‌تاپ‌های ۲۰۲۳ دارد. در تست باتری، ایر جدید به طور میانگین ۱۴ ساعت و ۶ دقیقه دوام آورد.

۲. Dell XPS 15 نسخه ۲۰۲۰

بهترین لپ تاپ برای عاشقان ویندوز

Dell XPS 15 نسخه ۲۰۲۰

مشخصات کلی

پردازندهنسل دهم پردازنده‌های اینتل Core i5 – Core i7
کارت گرافیکIntel Iris Plus Graphics

Nvidia GeForce GTX 1650 Ti

حافظه رم۸ – ۶۴ گیگابایت
نمایشگر۱۵.۶ اینچی +FHD و +UHD از نوع IPS
حافظه داخلی۲۵۶ گیگابایت – ۱ ترابایت SSD

مزایا

  • عملکرد سریع
  • طراحی زیبا

معایب

  • گرافیک GTX 1650 Ti آن کمی ضعیف است
  • نمایشگر ۱۵ اینچی ممکن است برای برخی افراد خیلی بزرگ باشد

دل XPS 15 تقریبا تمام خواسته‌هایی که از یک لپ تاپ دارید را برآورده می‌کند. این لپ تاپ بهترین لپ‌تاپ ویندوزی و بهترین محصول ساخت شرکت دل تا به امروز است و تقریبا نمی‌توان هیچ ایرادی از آن گرفت. به همین خاطر رتبه دوم در فهرست بهترین لپ تاپ های ۲۰۲۳ را از آن خود کرده است.

این دستگاه فوق‌العاده برخی از جدیدترین و بهترین فناوری‌های روز را در خود جای داده و حتی امکان استفاده از پردازنده جداگانه دارد تا بتواند به انتخابی عالی برای ویرایش تصویر و ویدئو تبدیل شود و عمر باتری آن پاسخگوی نیازهای روزمره خواهد بود.

به تمام این‌ها طراحی فوق‌العاده را هم اضافه کنید تا متوجه شوید که با زیباترین لپ تاپ ویندوزی حال حاضر بازار طرف هستید. درست است که قیمت XPS 15 زیاد است اما چیزی که دریافت خواهید کرد ارزش چنین قیمتی را خواهد داشت.

۳. لپ تاپ اچ پی Victus 16

بهترین لپ تاپ گیمینگ میانرده

لپ تاپ اچ پی Victus 16

مشخصات کلی

پردازندهنسل دهم پردازنده‌های اینتل Core i7- 11800H
کارت گرافیک6GB Nvidia GeForce RTX 3060 graphics
حافظه رم16GB DDR4
نمایشگر۱۶.۱ اینچی FHD از نوع IPS LED با نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتز 
پشتیبانی از ۱۰۰ درصد طیف رنگی sRGB
حافظه داخلی
512GB SSD

مزایا

  • نمایشگر با کیفیت ۱۶.۱ اینچی
  • قدرتمند به نسبت قیمت

معایب

  • مقداری سنگین است.
  • نداشتن پورت Thunderbolt 4

لپ تاپ ارزشمند HP Victus 16 با قیمتی بسیار مناسب، ویژگی‌های قدرتمند و برجسته‌ای را ارئه می‌دهد که آن را به بهترین لپ تاپ گیمینگ در بازه قیمتی ۲۵ تا ۳۰ میلیون تومان تبدل می‌کند. شما می‌توانید آخرین و بروزترین بازی‌ها را روی این لپ تاپ اجرا کنید و از عملکرد روان آن لذت ببرید.

در کل سری لپ تاپ‌های Victus برند اچ پی، بیشتر تمرکز خود را روی ویژگی‌های گیمینگ گذاشته‌اند؛ اما این ویژگی‌ها را با قیمت بسیار مقرون به صرفه‌تری نسبت به لپ تاپ‌های رده بالاتر Omen ارائه می‌دهند. این لپ تاپ تمام درگاه‌هایی که شما از یک لپ تاپ گیمینگ انتظار دارید را داراست. این درگاه‌ها شامل یک پورت USB Type-C، دو پورت USB Type-A، یک پورت HDMI و یک پورت اختصاصی Ethernet هستند.

شما می‌توانید از پوت اترنت برای دانلود بازی‌های حجیم و یا بهره مندی از سرعت بالاتر برای بازی‌های آنلاین استفاده کنید. در کل، لپ تاپ Victus 16 اچ پی یک لپ تاپ ارزشمند و قدرتمند با قیمتی مناسب است که طیف وسیعی از افراد حتی برای استفاده‌های کاری نیز می‌توانند روی آن حساب کنند. این لپ تاپ عمر باتری مناسبی نیز دارد و اگر استفاده‌ای معمولی از آن داشته باشید بیشتر از ۵ ساعت شما را همراهی خواهد کرد

۴. ایسوس Zenbook 13 OLED

بهترین لپ‌تاپ با قیمت مناسب

مشخصات فنی 
نمایشگرنمایشگر ۱۳.۳ اینچی OLED با وضوح تصویر 1080p
پردازندهAMD Ryzen 7 5700U
گرافیکIntegrated Radeon graphics
حافظه رم۸ گیگابایت
فضای ذخیره سازی۵۱۲ گیگابایت
وزن۱.۱۳ کیلوگرم

مزایا

  • عمر باتری بسیار بالا
  • نمایشگر زیبای OLED با رزولوشن ۱۰۸۰ پیکسل
  • سخت‌افزار بسیار عالی

معایب

  • کیفیت صدا متوسط
  • عملکرد وب‌کم خوب نیست
  • بدون جک هدفون

لپ‌تاپ ایسوس Zenbook 13 OLED با توجه به عملکرد عالی، عمر باتری قابل توجه و نمایشگر OLED زیبا، ارزش خرید بالایی دارد.

اما متاسفانه همانند مک بوک ایر M2 تعداد پورت‌ها محدود بوده و حتی جک هدفون نیز ارائه نمی‌کند. همچنین این لپ‌تاپ در زمینه وب‌کم نیز ضعیف عمل کرده است. با این حال، سایر ویژگی‌های این لپ‌تاپ ایسوس، آن را به یک لپ‌تاپ ممتاز تبدیل کرده است. ایسوس Zenbook 13 OLED یک لپ‌تاپ با عملکرد سریع بوده که باتری آن تمام طول روز را دوام می‌آورد و وزن کم آن سبب شده تا حمل نقل راحتی داشته باشد.

همان طور که گفته شد، حمل Asus Zenbook 13 OLED آسانی داشته و روی میز نیز خوب به نظر می‌رسد، وزن آن ۱.۱۳ کیلوگرم و ابعاد آن فقط  ۳۰۴.۲۲ در ۲۰۲.۹۴ در ۱۳.۹۷ میلی‌متر است.

به جز درب که دارای روکش فلزی براق است، سرتاسر آن خاکستری و مات است. پورت‌ها نیز شامل جک‌های USB-C و USB-A، خروجی HDMI و کارت خوان microSD می‌شود. متاسفانه جک هدفون ندارید و اگر قصد داشته باشید که یک هدفون به آن متصل کنید باید از طریق یک آداپتور USB-C اقدام کنید.

نمایشگر ۱۳.۳ اینچی OLED با وضوح تصویر ۱۰۸۰ پیکسل یکی از مهمترین نقاط مثبت این Zenbook است که بسیار زیبا و پر جنب و جوش به نظر می‌رسد. پیدا کردن یک نمایشگر OLED در لپ‌تاپ‌هایی در سطح از قیمت بسیار نادر است. این پنل به برجسته کردن کنتراست‌ها کمک می‌کند و به رنگ‌های مشکی عمیق و همچنین رنگ‌های روشن و اشباع‌شده‌ای را نمایش می‌دهد.

به طور خلاصه، نمایشگر Zenbook 13 نسبت به بسیاری از لپ‌تاپ‌های رقیب روشن‌تر است و این اطمینان را می‌دهد که هنگام استفاده از آن در زیر نور مستقیم خورشید مشکلی نداشته باشید.

پردازنده AMD Ryzen 7 علاوه بر مصرف انرژی کاملا کارآمد، به اندازه کافی برای انجام کارهای محاسباتی روزانه بدون کاهش عملکرد در طول مدت استفاده، قدرتمند عمل می‌کند. این لپ‌تاپ ایسوس بدون پردازنده گرافیکی مجزا عرضه می‌شود و ۸ گیگابایت رم آن، این لپ‌تاپ کوچک را برای اجرای بازی‌هایی با گرافیک متوسط و برنامه‌های مختلف به اندازه کافی سریع و کارآمد کرده است.

پیدا کردن لپ‌تاپی با عمر باتری بهتر از آنچه که تبلیغ می‌شود، همیشه هیجان‌انگیز است. ایسوس Zenbook 13 مجهز به OLED یکی از این دستگاه‌ها است که ایسوس ادعا می‌کند که با یک بار شارژ باتری تا ۱۳ ساعت دوام می‌آورد، اما در آزمایش باتری صورت گرفته، این میزان حتی به ۱۵ ساعت نیز رسیده است. این عمر باتری فوق‌العاده تمام روز کاری شما را تضمین می‌کند. بنابراین می‌توانید Zenbook 13 را در تمام طول روز بدون نگرانی در مورد یافتن پریز برق حمل کنید.

۵. LG Gram 17

عملکرد عالی و فوق‌العاده سبک برای عاشقان سفر

LG Gram 17

مشخصات کلی

پردازندهIntel Core i7-1065G7
کارت گرافیکIntel Iris Plus
حافظه رم۱۶ گیگابایت
نمایشگر۱۷ اینچی 1600p
حافظه داخلی۲ عدد حافظه ۵۱۲ گیگابایتی SSD

مزایا

  • طراحی سبک
  • نمایشگر زیبا
  • عمر باتری بالا

معایب

  • پردازنده سری U
  • خیلی محکم نیست

معمولا وقتی به دنبال یک لپ تاپ ۱۷ اینچی هستید باید بیخیال وزن سبک شوید. در اغلب موارد این دستگاه‌ها اندازه بزرگی دارند و با توجه به سخت‌افزار قدرتمندشان برای جلب توجه حرفه‌ای‌ها عرضه می‌شوند. با این حال، با وجود اینکه LG Gram 17 از پردازنده سری H استفاده نمی‌کند اما به اندازه یک لپ‌تاپ ۱۳ اینچی سبک است. این بدان معنی است که می‌توانید یک لپ‌تاپ عالی ۱۷ اینچی با رزولوشن 1600p با وزن فقط ۱.۳۵ گرم داشته باشید.

وقتی چنین وزن سبکی را با باتری قوی که با یک بار شارژ تا ۱۳ ساعت دوام می‌آورد ترکیب می‌کنید، به لپ تاپ همه‌کاره و فوق‌العاده‌ای می‌رسید که مناسب تمام افرادی است که هنگام مسافرت به کارهای خود می‌پردازند. 

۶. Acer Swift 3

لپ‌تاپی با قیمت منصفانه برای عاشقان مطالعه و نویسندگی

Acer Swift 3

مشخصات کلی

پردازندهتا Intel Core i7-8565U
کارت گرافیکNvidia GeForce MX150

Intel HD Graphics 620 یا AMD Radeon Vega 8

حافظه رم۴ – ۸ گیگابایت
نمایشگر۱۴ اینچی FHD از نوع IPS

۱۵.۶ اینچی FHD

حافظه داخلی۱۲۸ گیگابایت – ۱ ترابایت HDD
۱۶ گیگابایت حافظه Intel Optane

مزایا

  • کیبورد و ترک‌پد عالی
  • عملکرد فوق‌العاده
  • قیمت مقرون‌به‌صرفه

معایب

  • کمی ساده به نظر می‌رسد

ورای نمای ساده‌ای که ایسر سوئیفت ۳ دارد، لپ‌تاپی خواهید داشت که قدرت کافی برای کار و مطالعه دارد. سوئیفت ۳ (با Switch 3 دیگر لپ تاپ ایسر اشتباه گرفته نشود) یک لپ‌تاپ ارزان‌قیمت است که شاسی کاملا آلومینیومی دارد و اجزای آن عالی هستند.

این دستگاه از نظر عملکرد تقریبا شبیه به «مایکروسافت سرفیس لپ‌تاپ» که قیمت خیلی زیادی دارد عمل می‌کند. به غیر از قیمت پایین‌تر و نمایشگر با رزولوشن کمتر، این دو دستگاه کاملا شبیه هم هستند.

استفاده از این لپ تاپ به دلیل صفحه‌کلید دارای نور پس‌زمینه و ترک‌پد بزرگ بسیار راحت است. اگر زمان زیادی به نوشتن می‌پردازید (چه در سفر و چه در دفتر کار) Acer Swift 3 یکی از بهترین انتخاب‌های شما در سال ۲۰۲۳ خواهد بود.

۷. مک بوک پرو (۱۶ اینچ، ۲۰۲۱)

فرزند اپل برای عاشقان موسیقی

مک بوک پرو ۱۶ اینچی

مشخصات کلی

پردازنده اپل M1 پرو یا ایپل M1 Max
کارت گرافیک

 

پردازنده گرافیکی یکپارچه ۱۶ هسته‌‌ای یا ۳۲ هسته‌ای
حافظه رم۱۶ گیگابایت
نمایشگرنمایشگر ۱۶ اینچی
Liquid Retina XDR display
حافظه داخلی۵۱۲ گیگابایت – ۸ ترابایت SSD

مزایا

  • نمایشگر ۱۶ اینچی فوق‌العاده
  • تعداد زیاد درگاه
  • عمر باتری فوق‌العاده

معایب

  • گران‌ قیمت

این لپ تاپ آخرین مدل لپ تاپ مک بوک پرو است که در سال ۲۰۲۱ به بازار معرفی شد. مک بوک پرو ۲۰۲۱ نسبت به نسل گذشته تغییرات زیادی داشته و به میزان زیادی بهبود یافته است. نمایشگر جدید و درخشان، طراحی جدید و افزایش تعداد درگاه‌ها از جمله مزایای این لپ تاپ خوش ساخت و قدرتمند هستند.

لپ تاپ مک بوک پرو ۱۶ اینچی ۲۰۲۱ بهترین مک بوک پرویی است که تا به حال پا به عرصه وجود گذاشته است. این لپ تاپ با بهره مندی از قدرتمندترین سخت افزار، حداکثر کارایی را از اجزا استخراج می‌کند و در عین حال، عمر باتری عالی را ارائه می‌دهد. این لپ تاپ مجهز به یک نمایشگر Mini-LED جذاب است که از رزولوشن بالایی برخوردار است و از جمله ویژگی‌های برجسته و مثبت این لپ تاپ به حساب می‌آید.

اگر به درگاه HDMI یا شیار کارت SD نیز نیاز داشته باشید، می‌توانید آن‌ها را در مک بوک پرو ۲۰۲۱ پیدا کنید. این لپ تاپ یک محصول سطح بالا به حساب می‌آید و قیمت بالایی دارد. اما اگر توان خریداری این لپ تاپ را داشته باشید، با خرید این محصول، صاحب یکی از بهترین‌های بازار خواهید شد.

این مطلب را هم بخوانید: ۱۰ مدل از جدیدترین لپ‌تاپ‌ها برای برنامه‌نویسان

۸. Asus ROG Zephyrus G14

سبک‌ترین و قوی‌ترین لپ تاپ سال برای عاشقان بازی

Asus ROG Zephyrus G14

مشخصات کلی

پردازنده مرکزیAMD Ryzen 7 4800HS – 9 4900HS
پردازنده گرافیکی NVIDIA GeForce RTX 2060
حافظه رم۱۶ گیگابایت – ۳۲ گیگابایت 
نمایشگر۱۴ اینچ فول اچ‌دی ۱۲۰ هرتز از نوع IPS
حافظه۵۱۲ گیگابایت – ۱ ترابایت SSD NVMe PCIe 3.0

مزایا

  • بهترین عمر باتری بین لپ‌تاپ‌های گیمینگ
  • عملکرد فوق‌العاده
  • باریک و سبک

معایب

  • وبکم ندارد
  • صدای بالای خنک‌کننده‌ها

همه به باریک‌ترین و قدرتمندترین لپ تاپ نیازی ندارند؛ گاهی اوقات وزن سبک و قدرت زیاد هم کافی است. Asus ROG Zephyrus G14 با وزن کمی که دارد و عملکرد فوق‌العاده‌ای که ارائه می‌دهد سبک‌ترین و قوی‌ترین لپ تاپ سال برای عاشقان بازی است.

تعادل بین قابلیت جابجایی، عملکرد و قیمت، ایسوس ROG Zephyrus G14 با پردازنده گرافیکی RTX 2060 Max-Q را به بهترین لپ‌تاپ گیمینگ تبدیل کرده است و جایگاه خوبی در فهرست بهترین لپ تاپ های ۲۰۲۳ به دست آورده است.

این لپ‌تاپ می‌تواند بازی Metro Exodus را با بالاترین تنظیمات، ری تریسینگ و نرخ فریم 40FPS به راحتی اجرا کند.

ایسوس ROG Zephyrus G14 یک لپ‌تاپ ۱۴ اینچی قابل اعتماد با گرافیک پیشرفته است که حتی برخی کامپیوترهای گیمینگ هم به چالش می‌کشد.

۹. Asus TUF A15

لپ‌تاپ گیمینگ ارزان و قوی برای عاشقان بازی

Asus TUF A15

مشخصات کلی

پردازنده مرکزیAMD Ryzen 5 4600H – 7 4800H
پردازنده گرافیکی NVIDIA GeForce RTX 2060 – GTX 1660TI
حافظه رمتا ۳۲ گیگابایت SDRAM
نمایشگر۱۴ اینچ فول اچ‌دی ۱۲۰ هرتز از نوع IPS
حافظه۵۱۲ گیگابایت – ۱ ترابایت SSD NVMe PCIe 3.0

مزایا

  • عملکرد عالی نمایشگر 1080p
  • پردازنده جدید AMD
  • عمر باتری خیلی خوب

معایب

  • خنک‌کننده پر سروصدا
  • قدرتمندترین لپ‌تاپ گیمینگ نیست
  • طراحی آن مناسب همه نیست

ASUS TUF A15 جدید به لطف قلب تپنده AMD Ryzen 7 4800H بهترین لپ تاپ گیمینگ ارزان‌قیمت محسوب می‌شود و قطعا در فهرست بهترین لپ تاپ های ۲۰۲۳ جا دارد.

گرافیک RTX 2060 و حافظه رم  ۱ ترابایتی NVMe SSD هم به این موارد اضافه می‌شود تا این دستگاه را به یک لپ‌تاپ پرقدرت تبدیل کند. عملکرد بازی، قدرت پردازنده و عمر باتری بالا این دستگاه را به یک لپ تاپ عالی برای کار و بازی تبدیل کرده است.

این لپ‌تاپ ایسوس حتی با قیمت فعلی هنوز هم نسبت به برخی لپ‌تاپ‌های گیمینگ میان‌رده و گران قیمت‌تر عملکرد بهتری دارد.

۱۰. HP Elite Dragonfly

بهترین لپ تاپ سیم‌کارت خور ۲ در ۱ برای کارهای اداری

HP Elite Dragonfly

مشخصات کلی

پردازنده مرکزینسل هشتم پردازنده Intel Core i5 – i7
پردازنده گرافیکیIntel UHD Graphics 620
حافظه رم۸ – ۱۶ گیگابایت
نمایشگر۱۳.۳ اینچی FHD لمسی
حافظه۲ گیگابایت SSD

مزایا

  • طراحی بی عیب و نقص
  • عمر باتری عالی

معایب

  • قیمت بالا

این دستگاه HP بهترین لپ تاپ کاری محسوب می‌شود و یکی از زیباترین و باریک‌ترین لپ‌تاپ‌هایی است که تاکنون دیده‌اید. همچنین برخی از بهترین ویژگی‌ها و اجزای قدرتمند را با خود به همراه دارد.

در حالی که «اچ‌پی الیت دراگون‌فلای» در اصل یک ایستگاه کاری است اما کاربردهای دیگری هم دارد. طراحی فوق‌العاده و نمایشگر زیبای آن باعث شده تا بهترین لپ تاپ برای هر کسی باشد که توان خرید آن را دارد.

عمر باتری بالا، صفحه‌کلید راحت و پشتیبانی از فناوری LTE از دیگر مشخصات این لپ تاپ خوش خط‌وخال هستند. این دستگاه امکان نصب یک سیم‌کارت را به شما می‌دهد تا هر وقت که خواستید به جای اتصال به هات‌اسپات وای‌فای، به اینترنت موبایل دسترسی داشته باشید.

درست است که قیمت دراگون‌فلای زیاد است اما اگر توانایی خرید آن را دارید می‌تواند یکی از بهترین لپ تاپ های ۲۰۲۳ باشد.

۱۱. HP Envy x360 13 مدل ۲۰۱۹

بهترین لپ تاپ ۲ در ۱ میان‌رده برای استفاده روزمره

HP Envy x360 13 مدل ۲۰۱۹

مشخصات کلی

پردازنده مرکزیAMD Ryzen 3 3300U

AMD Ryzen 7 3700U

پردازنده گرافیکیAMD Radeon Vega 6

Radeon Vega 10

حافظه رم۸ – ۱۶ گیگابایت
نمایشگر۱۳.۳ اینچی FHD لمسی از نوع IPS
حافظه۲۵۶ گیگابایت – ۱ ترابایت SSD

مزایا

  • اندازه باریک نسبت به دیگر لپ‌تاپ‌های ۲ در ۱
  • شاسی با کیفیت
  • عمر باتری بهبود یافته

معایب

  • عملکرد پردازنده معمولی است
  • عملکرد گرافیکی خیلی ضعیف است

این لپ تاپ ۲ در ۱ به لطف طراحی زیبا و نمایشگر ۱۳ اینچی، باریک‌تر از آنچه که انتظار دارید به نظر می‌رسد و وقتی به حالت تبلت درمی‌آید باریک بودن آن اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. دلایل دیگری هم به غیر از این‌ها وجود دارد که HP Envy x360 13 را به یکی از بهترین لپ تاپ های ۲۰۲۳ به خصوص در دسته لپ‌تاپ‌های ۲ در ۱ تبدیل می‌کند. این لپ تاپ زیبا کیفیت ساختی عالی به همراه ۹ ساعت شارژ باتری دارد و تقریبا تمام کارهای مدرسه و پروژه‌های شما را با قیمتی معقول انجام خواهد داد.

۱۲. لنوو Duet 3

بهترین کروم‌بوک

مشخصا فنی 
نمایشگرنمایشگر ۱۱ اینچی با وضوح تصویر ۲۰۰۰ در ۱۲۰۰ پیکسل
پردازندهQualcomm Snapdragon 7c Gen 2
حافظه رم۴ گیگابایت ۸ گیگابایت
فضای ذخیره سازی۶۴ گیگابایت ۱۲۸ گیگابایت SSD eMMC
ابعاد و وزن۱ کیلوگرم

مزایا

  • نمایشگر درخشان و روشن
  • عمر باتری ۱۰ ساعت
  • کیبورد عالی
  • صدای عالی

معایب

  • بدون جک هدفون
  • دوربین‌ها قوی نیستند

لنوو Chromebook Duet 3  بزرگ‌تر، روشن‌تر و قدرتمندتر از Duet اصلی است. البته گران‌تر نیز هست و با یک بار شارژ تا ۱۰ ساعت دوام خواهد آورد. این کروم بوک لنوو، یک تبلت کروم ارزان و کارآمد با صفحه‌کلید بسیار راحت بوده که در مجموع آن را به یک لپ‌تاپ ۲ در ۱ تبدیل می‌کند. لنوو Duet 3 هم به عنوان تبلت و هم به عنوان لپ تاپ عمل می‌کند و تطبیق پذیری قابل توجهی نسبت به قیمتی که دارد، به آن می‌دهد.

لنوو Duet 3 کمی بزرگتر از سلف خود Duet است، با نمایشگر ۱۱ اینچی و وضوح تصویر ۲۰۰۰ در ۱۲۰۰ پیکسل که در یک شاسی نازک آلومینیومی قرار گرفته است. با ابعاد ۲۸۵.۰۶ در ۷.۸۷ در ۱۶۴.۵۹ میلی‌متر و با وزنی که از ۰.۵۴ کیلوگرم شروع می‌شود، Duet 3 به اندازه کافی سبک و راحت بوده و در عین حال از استحکام کافی نیز برخوردار است.

نمایشگر ۱۱ اینچی 2K کروم بوک Duet 3 بسیار روشن است و دقت رنگ خوبی نیز دارد. همچنین به عناون یک نمایشگر لمسی به اندازه کافی پاسخگو است. این نمایشگردر نور مستقیم خورشید کمی بازتابنده می‌شود، اما همچنان قابل استفاده است.

لنوو Duet 3 دارای پردازنده Qualcomm Snapdragon 7c Gen 2 بوده که برای Chromebook بسیار جذاب است و تقریبا هنگام راه‌اندازی و جابجایی بین برنامه‌ها کاهش سرعت نخواهد داشت. باتری این لپ‌تاپ ۲ در ۱ ده ساعت دوام می‌آورد و در مدت زمان ۱ ساعت تا ۸۰ درصد شارژ می‌شود که عالی به نظر می‌رسد.

در آزمایشات صورت گرفته، گشت و گذار در وب از طریق Wi-Fi با نمایشگر ۱۵۰ نیتی، Duet 3 به طور متوسط ​​۱۰ ساعت و ۳۰ دقیقه دوام آورد.

۱۳. Asus Chromebook Flip C302

بهترین کروم‌بوک با قیمت ارزان برای دانش‌آموزان

Asus Chromebook Flip C302

مشخصات کلی

پردازنده مرکزیIntel Pentium

 Core m7

پردازنده گرافیکیIntel HD Graphics 510 – 515
حافظه رم۸ – ۴ گیگابایت
نمایشگر۱۲.۵ اینچی FHD از نوع LED ضد اشعه
حافظه۳۲ گیگابایت – ۱۲۸ گیگابایت eMMC

مزایا

  • حالت تبلت عالی
  • نمایشگر زیبا و پرنور

معایب

  • به صورت پیش‌فرض از اندروید پشتیبانی نمی‌کند
  • بلندگوهای معمولی

وقتی قرار باشد بهترین لپ‌تاپ‌های کروم‌بوک را انتخاب کنیم دو انتخاب بیشتر نخواهیم داشت؛ انتخاب اول نسخه گران‌قیمت‌تر گوگل پیکسل‌بوک گو است که در بالا به آن اشاره کردیم و انتخاب دوم هم قطعا ایسوس کروم‌بوک فلیپ C302 خواهد بود که قابلیت‌های یک کروم‌بوک عالی را با قیمتی پایین‌تر در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

برای بسیاری از افراد کروم‌بوک‌ها لپ‌تاپ‌های ارزان‌قیمت مناسب دانش‌آموزان هستند و ایسوس کروم‌بوک فلیپ یکی از بهترین لپ تاپ های ۲۰۲۳ و کروم‌بوک‌هایی است که می‌توان خرید. این دستگاه با پردازنده اینتل، نمایشگر 1080p لمسی، صفحه‌کلید با نور پس‌زمینه و درگاه USB-C عرضه می‌شود.

۱۴. Asus VivoBook S15

لپ تاپ ۱۵ اینچی برای عاشقان سرگرمی و امنیت

Asus VivoBook S15

مشخصات کلی

پردازنده مرکزیIntel Core i5 – i7
پردازنده گرافیکیIntel UHD Graphics
حافظه رم۸ گیگابایت DDR4
نمایشگر۱۵.۷ اینچی FHD
حافظه۵۱۲ گیگابایت SSD

مزایا

  • نمایشگر زیبای ۱۵.۶ اینچی
  • وزن ۱.۸ کیلوگرمی
  • پردازنده قدرتمند Core i7

معایب

  • عمر باتری نسبتا ضعیف
  • فقط رزولوشن 1080p دارد
  • اسکرین‌پد (ScreenPad) عجیب

ایسوس ویووبوک S15 لپ‌تاپی فوق‌العاده توانمند است که از پس بازی‌های سنگین برمی‌آید و شانه‌به‌شانه اپل مک‌بوک پرو ۱۶ اینچی حرکت می‌کند اما کوچک‌تر، سبک‌تر و به‌طور قابل توجهی ارزان‌تر از آن است. اگر به دنبال لپ تاپ قدرتمندی هستید که حساب بانکی شما را خیلی خالی نکند، این دستگاه از معدود انتخاب‌های شما خواهد بود.

به همه این موارد نمایشگر واضح، لولای ارگولیفت (ErgoLift) برای وضعیت تایپ بهتر و اسکرین‌پد افسانه‌ای را هم اضافه کنید. با خرید این لپ تاپ، دستگاهی با قابلیت‌های زیاد دریافت می‌کنید که قیمت کمی نسبت به باقی رقبا دارد.

۱۵. Microsoft Surface Laptop 3

بهترین لپ تاپ برای عاشقان مایکروسافت

Microsoft Surface Laptop 3

مشخصات کلی

پردازنده مرکزیاینتل Core i7/Core i5

AMD Ryzen 5/AMD Ryzen 7

پردازنده گرافیکیIntel Iris Plus Graphics

AMD Radeon Vega 9AMD Radeon RX Vega 11

حافظه رم۸ – ۱۶ گیگابایت
نمایشگر۱۳.۵ اینچی PixelSense
۱۵ اینچی PixelSense
حافظه داخلی۱۲۸، ۲۵۶، ۵۱۲ گیگابایت 

۵۱۲ گیگابایت یا ۱ ترابایت SSD

مزایا

  • عمر باتری عالی
  • انتخاب بین پردازنده اینتل یا AMD

معایب

  • پورت تاندربولت ۳ ندارد
  • پورت‌های کم نسبت به ابعاد

سرفیس لپ تاپ ۳ چون توسط مایکروسافت ساخته شده تجربه‌ای خالص از ویندوز ۱۰ ارائه می‌دهد و معیاری برای توسعه و آزمایش نرم‌افزارهای ویندوزی به شمار می‌رود. این دستگاه طراحی زیبا، بدنه‌ای آلومنیومی و صفحه‌کلیدی بسیار راحت دارد. سری جدید این لپ‌تاپ با رنگ مشکی مات عرضه می‌شود و مشخصاتی عالی دارد.

سرفیس لپ‌تاپ جدید از پردازنده اینتل Core i7، حافظه رم ۱۶ گیگابایتی، فضای ذخیره‌سازی ۱ ترابایتی SSD و نمایشگر ۱۳.۵ اینچی با وضوح بالا و قلم مایکروسافت پن سرفیس برخوردار است. این لپ تاپ نمونه‌های دیگر هم دارد و گزینه‌های متفاوتی برای انتخاب خواهید داشت. لپ‌تاپ سرفیس قیمت کمی ندارد؛ اما با خرید آن دستگاهی قوی خواهید داشت که پورت USB-C هم دارد.

۱۵. اپل مک بوک پرو ۱۳ اینچی (M2-2022)

بهترین مک بوک پرو حال حاضر بازار

لپ تاپ مک بوک پرو ۱۳ اینچی

مشخصات کلی

پردازندهپردازنده M2 اپل با پردازنده مرکزی ۸ هسته‌ای
کارت گرافیکپردازنده گرافیکی یکپارچه ۱۰ هسته‌ای
حافظه رم۸-۲۴ گیگابایت
نمایشگرنمایشگر ۱۳.۳ اینچی با تکنولومژی True tone و P3
حافظه داخلی۲۵۶ گیگابایت- ۲ ترابایت SSD
ابعاد۱.۵۶ در ۳۰.۴۱ در ۲۱.۲۴ سانتی متر

مزایا

  • قزدرت عملکرد عالی پردازنده M2
  • عمر باتری عالی
  • کم صدا بودن در هنگام استفاده

معایب

  • عدم استفاده اپل از طراحی جدید برای این لپ تاپ
  • بهره بردن از تنها ۲ پورت Thunderbolt

اگر یک لپ تاپ مک بوک پرو می‌خواهید که قیمت کم‌تر و نمایشگر کوچک‌تری نسبت به دو مدل مک بوک پرو ۱۴ اینچی و ۱۶ اینچی داشته باشد؛ ما به شما مک بوک پرو ۱۳ اینچی را پیشنهاد می‌دهیم. اپل این مک بوک پرو ۱۳ اینچی را به تازگی در سال ۲۰۲۳ به بازار معرفی کرده و تغییرات سخت افزاری عمده‌ای را روی آن اعمال کرده است.

این لپ تاپ، قطعا یکی از بهترین گزینه‌ها برای طراحان گرافیک است. این محصول به پردازنده M2 اپل که به تازگی تولید شده است مجهز است (این پردازنده جایگزین پردازنده قدیمی‌تر M1 در مدل ۲۰۲۰ این لپ تاپ شده است). این تغییر باعث شده است مک بوک پرو ۱۳ اینچی، عملکردی بسیار عالی را از خود نشان دهد. لپ تاپ مک بوک پرو ۱۳ اینچی، توانسته است عملکرد بسیار بهتری را در هر دو تست‌های چند هسته‌ای و تک هسته‌ای، نسبت به مک بوک پرو ۱۳ اینچی با پردازنده M1 از خود نشان دهد.

همه این‌ها منجر به عملکردی بهتر در کارهای گرافیکی، حتی دربالاترین رزولوشن می‌شوند. از دیگر ویژگی‌های مثبت این لپ تاپ، عمر باتری آن است. پس اگر جزء آن دسته از طراحان گرافیکی هستید که زیاد به سفر می‌روید؛ این لپ تاپ گزینه‌ای مناسب برای شما خواهد بود.

۱۶. Lenovo ThinkBook 14s Yoga

بهترین لپ تاپ کاری با قیمت مقرون‌به‌صرفه

Lenovo ThinkBook 14s Yoga

مشخصات کلی

پردازندهIntel Core i7-1165G7
کارت گرافیکIntel Iris Xe graphics
حافظه رم۱۶ گیگابایت
نمایشگر۱۴ اینچ، 1080p
حافظه داخلی۵۱۲ گیگابایت SSD
ابعاد۱۲.۶۱X۸.۵X ۰.۷ اینچ

مزایا

  • کیفیت ساخت بی‌نظیر
  • قلم هوشمند همراه دستگاه
  • قیمت مقرون‌به‌صرفه

معایب

  • اسپیکرهای کم‌صدا
  • بدنه قابلیت جذب اثر انگشت دارد

لپ تاپ لنوو ThinkBook 14s Yoga یکی از متفاوت‌ترین دستگاه‌های بازار است و جای آن در فهرست بهترین لپ تاپ های ۲۰۲۳ خالی بود که در به‌روزرسانی انجام شده به این مطلب اضافه شد.

این لپ‌تاپ که کاملا متمایز از تمام رقبایش در این بازه قیمتی است قابلیت ۲ در ۱ شدن دارد و مناسب ا فرادی است که قصد انجام کارهای اداری دارند و می‌خواهند از قلم استفاده کنند. کاربران می توانند به راحتی از قلم همراه دستگاه استفاده کنند بدون اینکه با مشکل مواجه شوند.

باتری لنوو hinkBook 14s Yoga طبق آزمایش Laptop Mag تا ۹ ساعت و ۵۵ دقیقه با یک‌بار شارژ عمر می‌کند.

البته در این لپ‌تاپ برای کمتر ششدن قیمت برخی ویژگی ضعیف‌تر هستند؛ مثلا صفحه‌کلید آن معمولی است. اما این لپ‌تاپ اداری نمایشگر 1080p روشن و زنده عملرد مطلوبی در اختیار کاربر خواهد گذاشت.

به طور کلی اگر کسی قصد ندارد برای خرید لپ‌تاپ پول زیادی خرج کند، می‌تواند با خرید لنوو ThinkBook 14s Yoga دستگاهی ۲ در ۱ با نمایشگر اینچی و قلم هوشمند فوق‌العاده داشته باشد.

مطلبی که مطالعه کردید فهرستی از بهترین لپ تاپ های ۲۰۲۳ بود که برخی مدل‌ها مانند کروم‌بوک‌ها در بازار ایران موجود نیستند. نظر شما در رابطه با این فهررست چیست؟ شما فکر می‌کنید جای کدام لپ تاپ در این فهرست خالی است؟ آیا به جواب سوال لپ تاپ چی بخرم رسیدید؟

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

4.6 / 5. تعداد رای دهندگان: 7

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید


دیدگاه خود را ارسال کنید :

اشکان گفت:

ایا مک بوک های مدل ۲۰۲۲ قابلیت استفاده از سیمکارت را دارند ؟

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
خیر

میجانی گفت:

دنبال لب تاپ خوبی هستم

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
کلیه لپ‌تاپ‌هایی که در این مطلب معرفی شده، بهترین لپ‌تاپ‌های موجود در بازار هستند

سید امیر فردی گفت:

ببخشید من یک لپ تاپ دل مدل xps دارم که از لولایی که باز و بسته میشه خراب شده و یه طرفش دو قسمت مانیتور و کیبورد کلا جدا شده یه ورش حالا سوال اینه که آیا میشود من شاسی یا همون بدنه مک بوک اپل را بگیرم و خلاصه بگم آیا میشود لپ تاپ دل را درون بدنه ی لپ تاپ اپل قرار بدیم در واقع لپ تاپ دل با روکش اپل شود؛ آیا میشه؟

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
خیر نمی‌توانید

رضا بختیاری گفت:

لب تاب های معرفی شده در مقاله “بهترین لپ تاپ های میان رده 2021” رو در اعتبارکالا موجود دارید؟

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام آقا رضا
کدوم لپ‌تاپ مد نظر شماست؟

بله، اغلب لپ‌تاپ‌ها در سایت موجود هستن.