etebarkala snappay
etebarkala snappay

مقایسه اپل واچ سری 7 و سامسونگ گلکسی واچ 4

4.1
(10)

اپل واچ سری ۷ بهتر است یا گلکسی واچ؟

حسین رجب چالی
2 سال پیش
مقایسه اپل واچ سری ۷ و سامسونگ گلکسی واچ ۴

اپل واچ سری ۷ در برابر سامسونگ گلکسی واچ ۴، سخت‌ترین رقابت بین ساعت‌های هوشمند امسال است. با توجه به اینکه هر دو این ساعت‌ها هم‌اکنون در بازار ایران موجود هستند، حتما به دنبال این هستید که ببینید گلکسی واچ ۴ بهتر است یا اپل واچ سری ۷. در این مطلب مقایسه اپل واچ سری ۷ و سامسونگ گلکسی واچ ۴ را برای شما آماده کرده‌ایم تا ببینیم کدام‌یک برنده این رقابت تنگاتنگ است.

اپل واچ و گلکسی واچ ۴، دو تا از بهترین ساعت‌های هوشمندی هستند که می‌توانید بخرید. درست است که هر دو کاربران مختلفی را هدف قرار داده‌اند (و اپل واچ تفاوت قیمت فاحشی در ایران نسبت به گلکسی واچ ۴ دارد) اما هر ویژگی جدیدی که از یک ساعت هوشمند نیاز دارید را این ساعت‌های اپل و سامسونگ در اختیار شما قرار می‌دهند.

مشخصات کلی اپل واچ سری ۷ و گلکسی واچ ۴

 گلکسی واچ ۴اپل واچ سری ۷
ابعاد۹.۸ × ۴۳.۳ × ۴۴.۴ میلی‌متر۱۰.۷ × ۳۸ × ۴۵ میلی‌متر
وزن۳۰.۳ گرم (نسخه ۴۴ میلی‌متری)

 

۲۵.۹ گرم (نسخه ۴۰ میلی‌متری)

۴۲.۳ گرم (نسخه ۴۱ میلی‌متری)

 

۵۱.۵ گرم (نسخه ۴۵ میلی‌متری)

نمایشگر۱.۴ اینچی Super AMOLED با رزولوشن ۴۵۰ × ۴۵۰ پیکسل

 

گوریلا گلس +DX

نمایشگر همیشه روشن (AOD)

۱.۹ اینچی رتینا LTPO OLED با رزولوشن ۳۹۶ × ۴۸۴ پیکسل

 

شیشه کریستال یاقوت کبود

نمایشگر همیشه روشن (AOD)

پردازندهاگزینوس W920 اپل S7
حافظه داخلی۱۶ گیگابایت ۳۲ گیگابایت
سیستم‌عاملAndroid Wear OS

 

One UI Watch 3

WatchOS 8.0

 

قابل به‌روزرسانی به 8.1

ارتباطاتوای‌فای 802.11 a/b/g/n، دو کاناله

 

بلوتوث ۵

GPS

NFC

وای‌فای 802.11 a/b/g/n، دو کاناله

 

بلوتوث ۵

GPS

NFC

سنسورهاشتاب‌سنج، ضربان قلب، ژیروسکوپ، فشارسنجشتاب‌سنج، ضربان قلب، ژیروسکوپ، فشارسنج، ارتفاع‌سنج همیشه روشن، قطب نما، SpO2، VO2max
باتری۳۶۱ میلی‌آمپر ساعت
شارژ وایرلس Qi
۳۰۹ میلی‌امپر ساعت

 

شارژ وایرلس

قابلیت‌های ویژهSamsung Pay

 

دریافت و اجرای دستورات صوتی

تا ۵۰ متر مقاومت در برابر آب (IP68)

دارای تاییدیه ECG (تشخیص و نظارات بر مشکلات قلبی)

مانیتور فشار خون

حاشیه‌های چرخشی

دریافت و اجرای دستورات صوتی (Talking Mode)

 

پشتیبانی از Ultra Wideband

دارای گواهی IP6X

تا متر مقاوم در برابر آب

دارای گواهینامه ECG

مقایسه قیمت و دسترسی اپل واچ سری ۷ با سامسونگ گلکسی واچ ۴

مقایسه قیمت و دسترسی اپل واچ سری ۷ با سامسونگ گلکسی واچ ۴-1

قیمت اپل واچ سری در بازار جهانی، از قیمت پایه ۳۹۹ دلار برای نسخه ۴۱ میلی‌متری دارای GPS آغاز می‌شود. یعنی دقیقا همان قیمتی اپل واچ سری ۶ نسخه ۴۰ میلی‌متری با GPS دارد. این ساعت هوشمند همراه با سری آیفون ۱۳ معرفی شد و هم‌اکنون در ایران و دیگر کشورها در دسترس است. گفتنی است که به دلیل پشتیبانی نکردن اپراتورهای کشور ما از eSIM، فقط مدل‌های GPS وارد ایران می‌شوند و قیمت تقریبی نسخه‌های مختلف این ساعت (در زمان نگارش این مطلب) بین ۱۵ تا ۱۸ میلیون تومان است.

سامسونگ گلکسی واچ ۴ هم مانند رقیبش در ایران و دیگر کشورها موجود است. قیمت جهانی ساعت هوشمند جدید سامسونگ از ۲۴۹.۹۹ دلار برای مدل بلوتوث ۴۰ میلی‌متری بلوتوث و ۲۹۹.۹۹ دلار مدل ۴۰ میلی‌متری LTE آغاز می‌شود.

شروع قیمت واچ ۴ کلاسیک با متریال عالی نیز برای مدل ۴۲ میلی‌متری بلوتوث، ۳۴۹.۹۹ دلار و برای مدل ۴۲ میلی‌متری LTE نیز از ۳۹۹.۹۹ دلار آغاز می‌شود. این ساعت هوشمند به همراه گلکسی Z فول ۳ و گلکسی Z فلیپ ۳ به جهانیان معرفی شد. گلکسی واچ هم مانند اپل واچ، فقط در مدل‌های بلوتوث وارد بازار ایران می‌شود و قیمت‌های آن برای نسخه‌های مختلف تقریبا بین ۶ تا ۸ میلیون تومان است.

مقایسه طراحی اپل واچ سری ۷ و گلکسی واچ ۴

مقایسه طراحی اپل واچ سری ۷ و گلکسی واچ ۴

طراحی اپل واچ، آنطور که شایعه شده بود، مسطح نشد و در مقایسه با نسل‌های قبلی منحنی‌تر شده است. البته این انحنا خیلی واضح نیست؛ مگر اپل واچ ۷ و ۶ را کنار یکدیگر مورد مقایسه قرار دهید. بزرگ‌ترین تغییر طراحی اپل واچ ۷ نسبت به نسل قبل، همین نمایشگر است. اپل چندین سال است که حاشیه‌های نمایشگر ساعت‌های خود را تغییر نداده است؛ اما این بار نمایشگر اپل واچ سری ۷، نسبت به نسل قبلی ۲۰ درصد بزرگ‌تر شده است و با حاشیه‌های ۱.۷ میلی‌متری (حتی اگر شاسی آن بدون تغییر مانده باشد)، بسیار بزرگ‌تر از اپل واچ ۶ به نظر می‌رسد. نمایشگر اپل واچ سری ۷، در برابر گلکسی واچ ۴ مطمئنا محتوای بهتر و بیشتری را نمایش می‌دهد.

این مطلب را هم بخوانید: بررسی گلکسی واچ 4

مقایسه طراحی اپل واچ سری ۷ و گلکسی واچ ۴-1

سامسونگ گلکسی واچ دو نوع طراحی دارد. نسخه اول، گلکسی واچ ۴ با ظاهری اسپرت به عنوان پرچمدار این شرکت و دنباله‌روی گلکسی واچ اکتیو ۲ و نسخه دوم نیز که ویژگی‌های لوکس گلکسی واچ ۳ سال گذشته را با خود به همراه دارد. مدل کلاسیک، بیشتر شبیه یک ساعت سنتی است و تعادل خوبی بین مد و عملکرد برقرار می‌کند. همچنین، قاب چرخان فیزیکی نیز فقط در نسخه کلاسیک در دسترس است و می‌توانید با این قاب، بین منوها پیمایش کنید.

قابلیت‌های جدید و نرم‌افزار گلکسی واچ ۴ و اپل واچ ۷

قابلیت‌های جدید و نرم‌افزار گلکسی واچ ۴ و اپل واچ ۷

گلکسی واچ ۴ نسبت به اپل واچ سری ۷ چندین ویژگی منحصر‌به‌فرد دارد. این ویژگی‌ها شامل تجزیه و تحلیل ساختار بدن از طریق BIA، به علاوه ردیابی خوب بهتر با خواندن مکرر اکسیژن خون در طول شب است.

به‌روزرسانی‌های اضافی هر دو ساعت هوشمند از طریق نرم‌افزار انجام می‌شود. اپل واچ ۷ با سیستم‌عامل watchOS 8 عرضه می‌شود که گزینه‌های پیام رسانی جدید، تایمرهای متعدد و اپلیکیشن Mindfulness را در اختیار شما قرار می‌دهد. اپل واچ سری ۷ با بهره‌گیری از نمایشگر بزرگ‌تر، یک کیبورد کامل برای تایپ پیام‌ها خواهد داشت. این کیبورد قبلا در گلکسی واچ موجود بود و خوشحالیم که به اپل واچ نیز اضافه شده است.

این مطلب را هم بخوانید: چطور اپل واچ سری ۷ را به سرعت شارژ کنیم؟

قابلیت‌های جدید و نرم‌افزار گلکسی واچ ۴ و اپل واچ ۷-1

گلکسی واچ اولین ساعت هوشمندی است که از سیستم‌عامل جدید Wear OS با نام Wear OS 3 استفاده می‌کند. البته سامسونگ تجربه کاربری را با Onu UI Watch خودش تا حدودی شخصی‌سازی کرده است؛ بنابراین ساعت مذکور، تجربه‌ای نزدیک به تایزن (Tizen) در اختیار کاربر خواهد گذاشت. اگر این سیستم‌عامل ترکیبی بتواند به وعده‌هایی که داده عمل کند، می‌تواند به جدی‌ترین رقیب اپل واچ تبدیل شود.

مقایسه باتری گلکسی واچ ۴ با اپل واچ سری ۷

مقایسه باتری گلکسی واچ ۴ با اپل واچ سری ۷

نسخه قبلی ساعت سامسونگ یعنی گلکسی واچ ۳، با نمایشگر همیشه روشن و ردیابی مکرر فعالیت‌های ورزشی، کمی بیش از یک روز دوام می‌آورد و گلکسی واچ ۴ نیز به همین مقدار دوام خواهد آورد؛ البته می‌توان عمر باتری آن را تا دو روز نیز افزایش داد.

اپل واچ سری ۷ نیز می‌تواند تا دو روز بدون شارژ کردن کار کند؛ اما در صورتی که قابلیت‌های محبوب آن را خاموش کنید. اگر تمام قابلیت‌ها فعال باشد، فعالیت‌های روزانه را کنترل کنید و چند تماس صوتی را با آن پاسخ دهید، عمر باتری تا ۱۸ ساعت کاهش خواهد یافت. سری ۷ اپل واچ با شارژر جدید مغناطیسی به USB-C عرضه می‌شود که طبق گفته اپل، ۳۳ درصد سریع‌تر از اپل واچ ۶ شارژ می‌شود.

گلکسی واچ ۴ بهتر است یا اپل واچ سری ۷؟

مقایسه اپل واچ سری ۷ و گلکسی واچ ۴ برنده مشخصی دارد. اپل واچ سری ۷ بهترین انتخاب برای کاربران آیفون است؛ در حالی گلکسی واچ ۴ بهترین انتخاب برای صاحبان دستگاه‌های اندرویدی است. البته حالا که سامسونگ با گوگل همکاری کرده است، می‌تواند کاربران فیت‌بیت (Fitbit) را هم به سمت جذب کند.

نظر شما چیست؟ گلکسی واچ ۴ بهتر است یا اپل واچ سری ۷؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

سوالات متداول

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

4.1 / 5. تعداد رای دهندگان: 10

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید


دیدگاه خود را ارسال کنید :