etebarkala snappay
etebarkala snappay

بررسی ساعت هوشمند شیائومی S1 Active ویژه ورزشکاران

3.7
(6)
شکیبا گیلانی
2 سال پیش
ساعت هوشمند شیائومی S1 Active

ساعت هوشمند Xiaomi Watch S1 Active نسخه اسپورت‌تر ساعت هوشمند Xiaomi Watch S1 است. در حالی که هر دو مدل از نظر ظاهری تفاوت زیادی با یکدیگر دارند اما هر دو مدل ساعت هوشمند شیائومی ویژگی‌های تقریبا یکسانی دارد، اگرچه در Watch S1 Active این ویژگی‌ها هم در طراحی و هم در قابلیت‌هایی که ارائه می‌دهد مناسب ورزشکاران حرفه‌ای است تا افرادی با استفاده معمول روزمره.

این ساعت جدید شیائومی با ۴۰ پوند ارزان‌تر از نسخه Watch S1 با قیمت ۱۵۹ پوند به فروش می‌رسد. اما همچنان ویژگی‌های برجسته‌ای مانند برخورداری از GPS جدید چند سیستمی دو بانده برای ردیابی دقیق‌تر در فضای باز، NFC برای پرداخت‌های بدون تماس و ادغام آمازون الکسا را ​​ارائه می‌دهد. به این ترتیب، از میان دو ساعت جدید شیائومی، به نظر می‌رسد که S1 Active می‌تواند یکی از بهترین ساعت‌های شیائومی باشد.

مزایا ساعت هوشمند شیائومی S1 Active

  • طراحی سبک و مناسب برای تمرین
  • تناسب اندام و پشتیبانی از ردیابی خواب
  • عمر باتری خوب

معایب ساعت هوشمند شیائومی S1 Active

  • دقت سنجش ضربان قلب بالا نیست

بررسی طراحی و نمایشگر شیائومی S1 Active

  • سه رنگ مورد مختلف
  • طراحی سبک وزن
  • نمایشگر ۱.۴۳ اینچی AMOLED
  • ضد آب 5ATM

ساعت هوشمند Watch S1 مدل شیک و دو نسخه‌ای شیائومی است که نسخه Watch S1 Active ویژه تناسب اندام تولید شده است. این گوشی از جنس استیل ضد زنگ یا شیشه یاقوت کبود که در نسخه S1 استاندارد استفاده شده، برخوردار نیست اما شما یک قاب ساعت ۴۶ میلی‌متری با اندازه مشابه را دریافت می‌کنید که در رنگ‌های سفید، مشکی یا آبی با شش رنگ مختلف بند فلورو لاستیک موجود است.

شیائومی  S1 Active سبک‌تر از S1 است و وزن آن کمی بیش از ۳۶ گرم بوده و باعث می‌شود هنگام ورزش، استفاده از آن بسیار راحت‌تر باشد. اطراف نمایشگر، یک حاشیه باریک فلزی وجود دارد که جلوه زیبایی به آن داده است و طراحی آن را از نسخه استاندارد Watch S1 متمایز کرده است. دکمه‌های فیزیکی S1 Active در مقایسه با دکمه‌های Watch S1 صاف‌تر هستند، اما عملکرد آن‌ها مشابه یکدیگر است.

نمایشگر نیز مشابه نسخه استاندارد S1 است و شامل یک نمایشگر ۱.۴۳ اینچی AMOLED با تراکم پیکسلی 326ppi بوده و می‌توان آن‌را روی حالت همیشه روشن تنظیم کرد، اگرچه این به ضرر عمر باتری خواهد بود. فقدان شیشه یاقوت کبود به این معنی است که S1 Watch Active فاقد محافظت اضافی است، اما نمایشگر روشن است، دید خوبی را در داخل خانه و در زیر نور مستقیم خورشید ارائه می‌دهد و در هنگام کار کردن احساس تاخیر نمی‌کنید.

تا آنجایی که طراحی به یاد ماندنی‌تر و منحصربه‌فردتری نسبت به سایر ساعت‌های هوشمند تناسب اندام ارائه می‌کند، ویژگی‌هایی که ساعت S1 Active کمی بیشتر از Watch S1 است. مهم‌تر از همه، استفاده راحت و سبک وزن بودن آن است. همچنین دارای نمایشگر قدرتمند بوده که برای تمامی ورزش‌ها و حتی ورزش‌های آبی نیز مناسب است.

بررسی ویژگی‌ها و عملکرد شیائومی S1 Active

  • با اندروید و iOS کار می‌کند
  • ادغام آمازون الکسا
  • تماس بلوتوث
  • پرداخت‌های بدون تماس از طریق Mastercard

ساعت هوشمند شیائومی اس ۱ اکتیو تمام ویژگی‌های ساعت هوشمند S1 را ارائه می‌کند، و از شیائومی می واچ نیز بالاتر است. این ساعت هم با گوشی‌های اندرویدی و هم با آیفون‌ها سازگار است، و در هنگام سینک شدن با هیچ مشکل اساسی در جفت کردن آن با دستگاه اندرویدی و یا آیفون مواجه نخواهید شد.

توجه داشته باشید که برای راه اندازی به برنامه تلفن Mi Fitness نیاز دارید. رابط کاربری اطلاعات زیادی را به گونه‌ای به شما منتقل می‌کند که چندان خوشایند نیست، به خصوص اگر از Fitbit یا Apple Watch استفاده کرده باشید. در نتیجه بسیاری از اطلاعات مفیدتر در نگاه نخست به سختی قابل تشخیص است. خوشبختانه، پس از چند دقیقه دستکاری در تنظیمات ساعت، می‌توانید آن را به حالتی برسانید که کار مورد نظر شما را انجام دهد.

می‌توانید از صفحه اصلی ساعت برای پیمایش در صفحات آن، از کشیدن انگشت استفاده کنید. شیائومی به شما امکان می‌دهد صفحه منوی برنامه را تنظیم کنید، صفحه‌ها را با ویجت‌های متعدد مشاهده کنید، و البته می‌توانید صفحه ساعت را تغییر دهید. ترکیب خوبی از تصاویر دیجیتال و آنالوگ برای انتخاب وجود دارد، از جمله تصاویر پس زمینه متحرک، که بیشتر از طریق برنامه تلفن همراه در دسترس است.

پشتیبانی از اعلان‌ها به خوبی کار می‌کند، حتی اگر در اکثر ساعت‌های هوشمند با این قیمت، نتوانید به اعلان‌های دریافتی پاسخ دهید. خواندن آن‌ها آسان‌تر است و به وضوح می‌توانید ببینید که از کجا وارد می‌شوند. کنترل‌های موسیقی با استفاده آسان وجود دارد، اما پخش کننده موسیقی وجود ندارد، اگرچه با توجه به قیمت S1 Active دور از انتظار نیست.

ویژگی‌های سرفصل S1 Active شامل پشتیبانی از دستیار هوشمند آمازون الکسا، امکان برقراری تماس از طریق بلوتوث و پرداخت‌های بدون تماس از طریق Mastercard است. ادغام الکسا مشابه پیشنهادات Amazfit و Fitbit است و به شما امکان می‌دهد سوالات ساده را پرسیده و پاسخ خود را روی نمایشگر دریافت کنید. هنگامی که تماس بلوتوث را در برنامه همراه تنظیم کردید، تماس‌هایی با دستگاه دریافت خواهید کرد که کیفیت و بلندی تماس قابل قبولی دارند.

بررسی ردیابی تناسب اندام شیائومی S1 Active

  • تعداد زیادی حالت‌های ردیابی تناسب اندام
  • GPS چند سیستمی دو بانده
  • نظارت بر SpO2

از نظر سلامتی، تناسب اندام و ردیابی ورزشی، هر کاری که Xiaomi Watch S1 می‌تواند انجام دهد، Watch S1 Active نیز می‌تواند انجام دهد، اما در طراحی سبک‌تر و ورزش پسندتر. می‌توان گفت Watch S1 Active نسبت به ساعت‌های ورزشی دیگر، ردیاب تناسب اندام بهتری ارائه می‌دهد.

این ساعت به سنسورهای حرکتی شتاب‌سنج و ژیروسکوپ جهت ردیابی فعالیت‌های داخل ساختمان یا شنا، و همچنین نظارت مخفیانه بر انجام مراحل تمرین مجهز است. حسگرهای فشار هوا و مغناطیسی برای داده‌های اضافی در فضای باز و سنسور ضربان قلب PPG نیز وجود دارد که قادر به اندازه‌گیری سطح اکسیژن خون است.

شیائومی Watch S1 Active از پنج سیستم ماهواره‌ای بزرگ از جمله GPS، GLONASS و Galileo پشتیبانی می‌کند. شیائومی شامل GPS چند سیستمی دو بانده نیز می‌شود که به موجب آن دستگاه سیگنال‌های متعددی را از سیستم‌های پشتیبانی شده دریافت می‌کند تا ردیابی موقعیت مکانی دقیق‌تری را ارائه دهد.

بجز دویدن، این ساعت از بیش از ۱۰۰ فعالیت ورزشی دیگر نیز پشتیبانی می‌کند، همچنین برخی از پشتیبانی خودکار ردیابی تمرین را نیز ارائه می‌دهد. همچنین S1 Active برای شنا در استخر و مسابقات قایقرانی عملکرد خوبی دارد. اما از دقت کافی برای دویدن روی تردمیل برخوردار نیست اما قابل قبول است.

افرادی که به پیمایش ضربان قلب اهمیت می‌دهند، می‌توانند از این ویژگی S1 Active استفاده کنند. البته لازم به ذکر است که در هنگام اجرای تمرینات ورزشی که ضربان قلب بالا می‌رود، ساعت شروع به هشدار دادن می‌کند. در مجموع Watch S1 Active عملکرد بسیار چشم‌گیری در بخش ردیابی تناسب اندام و سلامت دارد.  

یک ویجت با طراحی زیبا، پیشرفت روزانه شما را در میزان کالری سوزانده شده و زمان صرف شده برای ورزش نمایش می‌دهد. همچنین گام‌شمار آن با Garmin و Oura Ring 3 مطابقت دارد. شیائومی S1 Active به سنسور ردیابی خواب مجهز است که مراحل خواب، مدت زمان خواب را پوشش می‌دهد و گزینه‌ای برای ردیابی ضربان قلب و اکسیژن خون در هنگام خواب نیز فراهم می‌کند.

شیائومی ردیابی سلامت زنان، نظارت بر استرس از طریق تغییر ضربان قلب و تمرینات تنفسی هدایت شده را نیز ارائه می‌دهد. اینها ویژگی‌هایی هستند که قبلا در ساعت‌های هوشمند دیگر مشاهده کرده‌ایم، و به ویژه برای نظارت بر استرس و تمرینات تنفسی، هیچ چیز جدید یا نوآورانه‌ای وجود ندارد.

بررسی عمر باتری شیائومی S1 Active

  • یک هفته عمر باتری
  • ۱۲ روز در حالت استاندارد
  • ۲۴ روز در حالت صرفه جویی در باتری

شیائومی S1 Active ظرفیت باتری یکسانی با نسخه S1 استاندارد ارائه می‌دهد و بنابراین عملکرد مشابهی را برای عمر باتری وعده و ارائه می‌دهد. باتری با ظرفیت ۴۷۰ میلی‌آمپر ساعت S1 Active به گونه‌ای طراحی شده است که ۱۲ روز در حالت استاندارد و ۲۴ روز در حالت صرفه جویی دوام می‌آورد که حالت صرفه جویی ویژگی‌هایی را که در اختیار دارید محدود می‌کند.

همانطور که گفته شد، Watch S1 Active هیچ چیز متفاوتی نسبت به Watch S1 ارائه نمی‌دهد تا باعث طول عمر باتری شود، بنابراین با استفاده از ویژگی‌های پیشرفته نظارت بر خواب و استفاده منظم از GPS، یک هفته دوام می‌آورد. برای ردیابی در فضای باز توجه داشته باشید که اگر صفحه را در حالت همیشه روشن قرار دهید، این زمان کاهش می‌یابد.

حالت استاندارد دوازده روز قابل دستیابی است، اما برای دستیابی به آن باید از برخی از ویژگی‌های نظارت مداوم، چشم پوشی کنید. همچنین، شیائومی از سبک متفاوتی از پایه دیسک شارژ برای روشن کردن دستگاه استفاده می‌کند، بنابراین برخلاف S1 از شارژ بی‌سیم پشتیبانی نمی‌کند.

سخن پایانی

پیش‌تر با مچ‌بندهای هوشمند شیائومی آشنا شده بودیم و اکنون با جدیدترین ساعت هوشمند این برند که هم‌زمان با گوشی هوشمند 12S Ultra معرفی شد آشنا شدیم. سری S1 در دو نسخه استاندارد و اکتیو تولید شده که نسخه اکتیو آن ویژه ورزشکاران است. این ساعت نسبت به قیمتی که دارد، ویژگی‌های ظاهری و عملکردی بسیار خوبی را ارائه می‌دهد.

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

3.7 / 5. تعداد رای دهندگان: 6

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید


دیدگاه خود را ارسال کنید :

رویا گفت:

سلام،ساعت هوشمند شیائومی s1 دارم،یک دفعه خاموش شد،شارژ هم داره،کدوم دکمشو باید بزنم تا روشن بشه؟
ممنون

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
اگر از شارژ بودن ساعت خود مطمئن هستید، احتمالا ساعت شما آسیب فیزیکی دیده و یا دکمه پاور آن خراب شده است. به یک تعمیر گاه معتبر جهت تعمیر مراجعه کنید

مهدی حفیظ الهی گفت:

عوض کردن و دانلود تن گوشی

مهرداد شایگان گفت:

سلام وقت بخیر
رنگ ساعت با بند قهوه‌ای با ساعت بند نقره‌ای فرق دارد ،؟

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
خیر. تنها رنگ خود بندها متفاوت است

رضا هستم از ساری گفت:

بین هواوی Gt3
شیامی S1 active
سامسونگ ۴ ۴۴
کدوم رو بخرم باتری برام مهمه

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
ما به شما ساعت هوشمند شیائومی S1 Active را پیشنهاد می‌کنیم