etebarkala snappay
etebarkala snappay

بررسی گوشی هوشمند گلکسی A54 سامسونگ

4.5
(17)
شکیبا گیلانی
1 سال پیش
بررسی گوشی هوشمند گلکسی A54 سامسونگ

سرانجام سامسونگ با تاخیر از گوشی جدید خود، گلکسی A54 رونمایی کرد. این گوشی ویژگی‌های چشمگیری را ارائه می‌دهد که بیشتر شبیه به یک گوشی پرچمدار است تا میان‌رده‌ای با قیمتی بسیار کم‌تر از سری S سامسونگ. اما این ویژگی‌ها چیست و سامسونگ با این گوشی جدید خود چه ویژگی‌هایی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد؟ ما در این مطلب از مجله اعتبارکالا به بررسی همه جانبه این گوشی پرداخته‌ایم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

بررسی طراحی گوشی هوشمند گلکسی A54 سامسونگ

اولین ویژگی چشمگیر گلکسی A54 در طراحی آن است. این گوشی با شیشه محافظ گوریلا گلس ۵ در پنل پشتی و جلویی عرضه می‌شود که درست مانند S22 آن را به یک گوشی ممتاز تبدیل می‌کند. بنابراین، در دست گرفتن این گوشی بسیار دلپذیر‌تر نسل قبلی است.

تا به امروز نقدهای بسیار زیادی به گوشی‌های سامسونگ وارد بود که از پلاستیک برای پنل پشتی استفاده می‌کند در حالی که شیائومی برای گوشی‌های میان رده خود از شیشه و یا سرامیک استفاده می‌کند. اما اکنون سامسونگ نیز برای A54 خود از شیشه گوریلا گلس ۵ در پنل پشتی استفاده کرده تا به این انتقادها پایان دهد.

طراحی قاب پشتی گلکسی A54 بسیار شبیه به مدل استاندارد گلکسی S23 بوده و دارای گواهی IP67 برای مقاومت در برابر آب و گرد و غبار است. این گوشی با ابعاد ۱۵۸.۲  در ۷۶.۷ در ۸.۲ میلی‌متر و وزنی معادل ۲۰۲ گرم نسبتا سنگین و بزرگ است که البته در مقایسه با سایر گوشی‌های میان رده ابعاد و وزن عجیبی به نظر نمی‌رسد. گلکسی A54 در رنگ‌های سفید، بنفش، سبز لیمویی و خاکستری به فروش می‌رسد.

بررسی نمایشگر گوشی هوشمند گلکسی A54 سامسونگ

کیفیت نمایشگر گلکسی A54 5G چیزی است که هیچ کس از آن شکایت نخواهد کرد. نمایشگر این گوشی یک پنل Super AMOLED است، بنابراین تمام انتظارات شما، مانند رنگ‌های زنده، مشکی عمیق، و زاویه دید گسترده را براورده می‌سازد. همچنین سامسونگ ویژگی Vision Booster گلکسی S22 را نیز به گلکسی A54 اضافه کرده است که سطح روشنایی را در شرایط نوری روشن ارتقا می‌دهد. نمایشگر گلکسی A53 5G حداکثر تا ۸۰۰ نیت روشنایی دارد، اما با ویژگی Vision Booster، گلکسی A54 5G می‌تواند تا ۱۰۰۰ نیت افزایش یابد.

همانطور که انتظار می‌رفت، نمایشگر گلکسی A54 سامسونگ دارای نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی است و مانند A53 انیمیشن‌ها و اسکرول روانی را ایجاد می‌کند. در نهایت، A54 5G قادر است انتشار نور آبی را تا ۶.۵٪ کاهش دهد که تقریبا ۲ برابر بهتر از A53 5G است که می‌تواند سطح نور آبی را به ۱۲.۵٪ کاهش دهد.

این نمایشگر با یک تنظیم عالی بلندگوی استریو به همان خوبی که در گوشی‌های پرچمدار سامسونگ می‌بینید، تکمیل می‌شود. طبق معمول، یک بلندگوی اختصاصی وجود دارد که یک کانال استریو را کنترل می‌کند در حالی که هدفون در سمت دیگر قرار می‌گیرد.

با این وجود، صدای فوق‌العاده‌ای دریافت می‌کنید که هم فرکانس‌های پایین (بیس) و هم فرکانس‌های بالا (سه‌گانه) را به خوبی کنترل می‌کند و در عین حال بلندی قابل توجهی نیز دارد. متاسفانه، برای استفاده از هندزفری سیمی یا به یک مبدل ۳.۵ میلی‌متری به USB-C نیاز دارید، زیرا سامسونگ یک بار دیگر تصمیم گرفته است که پورت ۳.۵ میلی‌متری را در این سری از گوشی‌های میان رده خود حذف کند.

ویژگی‌های بیومتریک A54 5G شامل حسگر اثر انگشت اپتیکال درون نمایشگر علاوه بر تشخیص چهره و گزینه‌های پین، رمز عبور و الگوی استاندارد است. و حسگر اثر انگشت با دقت بالا و سرعت تشخیص بالا عالی کار می‌کند. سامسونگ در طول سال‌ها به طور مداوم حسگر اثر انگشت را در گوشی‌های میان رده خود بهبود بخشیده است و اکنون نیز گلکسی A54 به یک حسگر اثر انگشت بسیار دقیق و سریع مجهز شده است.

بررسی دوربین گوشی هوشمند گلکسی A54 سامسونگ

یکی از بهترین ارتقا هایی که گلکسی A54 5G نسبت به نسل‌های قبلی خود به ارمغان می‌آورد، توانایی دوربین اصلی برای استفاده از تمام پیکسل‌ها برای فوکوس بر روی سوژه است که منجر به فوکوس خودکار سریع در همه شرایط نوری می‌شود، چیزی که معمولا در گوشی‌های میان رده وجود ندارد اما A54 این ویژگی را ارائه می‌دهد.

دوربین اصلی همچنین دارای لرزش‌گیر اپتیکال است که به راحتی قادر است از اشیا و سوژه‌های در حال حرکت عکس گرفته یا فیلم‌برداری کند. همچنین درست مانند گلکسی اس ۲۳، گلکسی A54 5G دارای زاویه OIS وسیع تری است، بنابراین می‌تواند صحنه یا سوژه‌ای را که در حال عکاسی هستید، تثبیت کند، بنابراین مشخصات دوربین مطمئنا به روزرسانی‌های جدیدی دریافت کرده است.

اما از نظر کیفیت تصویر، به نظر می‌رسد تفاوت کمی بین A53 و A54 وجود داشته باشد. گلکسی A54 در هنگام استفاده از حالت شب، عکس‌های کمی روشن‌تر و واضح‌تر می‌گیرد، اما در غیر این صورت کیفیت تصویر تغییر نکرده است.

دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی جزئیات زیادی را هم در عکس‌های پیش‌فرض ۱۲ مگاپیکسلی که با استفاده از binning پیکسل ثبت می‌شود و هم در وضوح کامل ۵۰ مگاپیکسلی ثبت می‌کند. دامنه دینامیکی نیز در بیشتر مواقع قوی است، اگرچه در برخی از عکس‌های کم نور متوجه نویزهایی در مناطق تاریک‌تر خواهید شد.

حالت پرتره، می‌تواند نتایج شگفت‌انگیزی را هنگام گرفتن عکس‌های بوکه به شما بدهد، اما مانند اکثر گوشی‌ها، میزان تار شدن پس‌زمینه به موضوع بستگی دارد.

دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی فوق عریض همراه است، و در اینجا همان داستان دوربین‌های فوق عریض که در اکثر گوشی‌های میان رده سامسونگ وجود دارد را شاهد هستیم. در حالی که عکس‌ها در نور روز مقدار خوبی از جزئیات و بهتر از محدوده دینامیکی متوسط ​​را نشان می‌دهند، تصاویر در نور کم و شب چندان قابل قبول نیست.

سومین دوربین عقب برای گرفتن عکس‌های ماکرو بوده و باید بگوییم که تصاویر ثبت شده عالی نیستند. این یک موضوع تکراری در تمام گوشی‌های سامسونگ است که دارای دوربین ماکرو هستند. تعداد مگاپیکسل پایین آن‌ها منجر به تصاویری نه چندان واضح می‌شود.

برای سلفی و تماس‌های ویدیویی، گلکسی A54 5G مانند A53 دارای دوربین جلویی ۳۲ مگاپیکسلی است. عکس‌های سلفی در طول روز در فضای باز به اندازه کافی واضح هستند و در بیشتر موارد رنگ پوست را به درستی ثبت می‌کند. در داخل خانه، با نور کافی، دوربین سلفی همچنان می‌تواند تصاویر واضحی بگیرد، اما اگر در مناطقی مانند کافه‌ها که نور اغلب بسیار کم است باشید، نباید از دوربین سلفی این گوشی توقع معجزه داشته باشید.

با کمال تعجب، گلکسی A54 5G از ویژگی هایپرلپس astro که در سری گلکسی اس ۲۳ عرضه شد، پشتیبانی می‌کند. ویدیوهای هایپرلپس Astro با نوردهی طولانی گرفته می‌شوند تا آسمان و ستاره‌ها را به تصویر بکشند.

گلکسی A54 5G علاوه‌بر ویدیوهای هایپرلپس astro، دارای یک حالت Pro با ویژگی‌های کامل است که به شما این امکان را می‌دهد قبل از گرفتن عکس، سرعت شاتر و پارامترهای مختلف دیگر را کنترل کنید. حتی حالت ویدیوی Pro در A54 5G موجود است. اما ویژگی‌هایی مانند عکاسی نجومی پشتیبانی نمی‌شوند، زیرا A54 از برنامه Expert RAW سامسونگ پشتیبانی نمی‌کند، چیزی که برای هر گوشی گلکسی جهت گرفتن عکس‌های نجومی مورد نیاز است.

در مورد ویدیوهای معمولی، گلکسی A54 5G می‌تواند ویدیوهای 4K با سرعت ۳۰ فریم در ثانیه یا فیلم‌های Full HD با سرعت ۶۰ فریم در ثانیه فیلم‌برداری کند. جزئیات بسیار دقیقی در ویدیوهای گرفته شده در روز روشن و حتی در محیط‌های داخلی با نور خوب ثبت می‌شود.

بررسی نرم‌افزار گوشی هوشمند گلکسی A54 سامسونگ

برگ برنده گلکسی A54 5G، مانند اکثر گوشی‌های سامسونگ این روزها، نرم افزار آن است. گلکسی A54 5G تقریبا همان ویژگی‌هایی را دارد که در گلکسی S23 شاهد آن هستید، به جز چند ویژگی سطح بالا مانند Samsung DeX، و با Android 13 و One UI 5.1 از پیش بارگذاری شده است.

همچنین به لطف وعده سامسونگ برای چهار ارتقای سیستم عامل اصلی و پنج سال به روز رسانی امنیتی، گلکسی A54 5G برای مدت طولانی پشتیبانی خواهد شد.

بررسی عملکرد گوشی هوشمند گلکسی A54 سامسونگ

صادقانه بگوییم که برند اگزینوس سامسونگ قابل اعتماد نیست، چه در مورد تراشه‌های میان رده و چه تراشه‌های پرچمدار. اگزینوس ۱۳۸۰، بر روی کاغذ، یک ارتقا نسبت به اگزینوس ۱۲۸۰ در گلکسی A53 است، اما با توجه به قیمت پیشنهادی، به نظر نمی‌رسد که ارتقا کافی داشته باشد. یا بهتر است بگوییم، مهارت‌های بهینه‌سازی سامسونگ در هنگام استفاده از تراشه‌های ساخته شده توسط بخش نیمه‌هادی خود همچنان ناکافی است.

گلکسی A54 5G، مانند گلکسی A53 5G، دارای لگ و تاخیر در استفاده عمومی است، مانند پیمایش در رابط کاربری یا انیمیشن‌ها هنگام انجام کارهایی مانند جابجایی بین برنامه‌ها. مشکلات عملکرد گلکسی A53 5G کمابیش با به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری برطرف شده و مطمئنا A54 5G نیز با به‌روزرسانی‌ها بهتر خواهد شد.

گلکسی A52 که از تراشه اسنپدراگون پشتیبانی می‌کند، هیچ مشکلی در اجرای برنامه‌ها نداشت. همچنین گلکسی A34 5G که در کنار A54 5G عرضه شده و با چیپست مدیاتک Dimensity 1080 عرضه شده است، چنین مشکلی ندارد.

سامسونگ هم‌اکنون در حال بررسی حذف تراشه‌های اگزینوس، حداقل برای آینده‌ای نزدیک، از پرچم‌داران خود است، اما سامسونگ باید استفاده دائمی از اگزینوس را متوقف کند. این شرکت نمی‌تواند انتظار داشته باشد که مشتریان برای همیشه ایرادات گوشی‌های مجهز به اگزینوس را بپذیرند.

خوشبختانه، Exynos 1380 در زمینه بازی عملکرد خوبی دارد. عناوین گرافیکی فشرده مانند Call of Duty عملکرد خوبی دارند، اگرچه عملکرد ممکن است پس از دوره های طولانی بازی کاهش یابد. گوشی همچنین کمی داغ می‌شود، مخصوصا در ناحیه اطراف دوربین‌ها.

پردازنده Exynos 1380 نیز با ویژگی‌های اتصال خود تحت تاثیر قرار می دهد. همانطور که از هر چیپ مدرن موبایلی انتظار دارید، پشتیبانی از 5G وجود دارد، اما همچنین دارای ویژگی هایی مانند Wi-Fi 6 است که از زمان معرفی آن‌ها عمدتا در انحصار پرچمداران سامسونگ باقی مانده است.

بررسی باتری و شارژ گوشی هوشمند گلکسی A54 سامسونگ

عمر باتری گلکسی A54 5G نیز مانند عملکرد آن بسیار ضعیف است. سامسونگ آن را به عنوان تلفنی که با یک بار شارژ می‌تواند بیش از ۲ روز کار کند بازاریابی می‌کند، اما این ادعا صادقانه نیست. تقریبا مانند هر دستگاه میان‌رده دیگری از این شرکت، می‌توانید یک روز کامل را بدون نیاز به شارژ کردن A54 5G سپری کنید، حتی زمانی که از آن برای کارهایی استفاده می‌کنید که به عنوان تخلیه باتری در نظر گرفته می‌شوند، مانند مرور، عکس‌برداری و بازی، که بسیار عالی است.

شارژ سریع ۲۵ واتی در A54 نیز تا حدودی کند عمل می‌کند. با نیم ساعت شارژ، درصد باتری آن به حدود ۳۹ درصد می‌رسد و پس از ۶۰ دقیقه حدود ۷۵ درصد شارژ می‌شود که چندان چشمگیر نیست. شارژ کامل این گوشی تقریبا یک ساعت و ۲۰ دقیقه طول می‌کشد، که باز هم رقم قابل توجهی نیست.

سخن پایانی

سامسونگ برای توجیه افزایش قیمت گلکسی A54 5G به‌روزرسانی‌های زیادی انجام داده است، مانند پشت شیشه‌ای، فوکوس خودکار سطح پرچمدار در دوربین عقب، نمایشگر روشن‌تر، و حداقل روی کاغذ، تراشه قدرتمندتر اگزینوس. اما شکست سامسونگ در بهینه‌سازی نرم‌افزار برای استفاده از تراشه جدید، و شکست آن در رفع لگ متناوب و تاخیر در عملکرد گوشی که سال گذشته در گلکسی A53 5G شاهد بودیم، تصمیم برای خرید Galaxy A54 5G را در حال حاضر بسیار سخت می‌کند.

اما در مجموع خرید آن با توجه به اینکه سامسونگ در آینده به‌روزرسانی‌هایی جهت بهبود عملکرد و عمر باتری ارائه می‌دهد، همچنان منطقی به نظر می‌رسد.

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

4.5 / 5. تعداد رای دهندگان: 17

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید


دیدگاه خود را ارسال کنید :

جاسم نیسی گفت:

گوشی خوبییه

علی.صفایی گفت:

قیمت.ا۵۴.حافطه.۱۲۸

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
برای مشاهده قیمت و یا خرید از فروشگاه اعتبارکالا به لینک زیر مراجعه نمایید
https://etebarkala.com/products/samsung-galaxy-a54-smartphone-128-gb-and-8-gb-ram

محمد طاها دستان گفت:

سلام وقت بخیر گوشیa34 گوشی خوبیه

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
بله، برای بررسی دقیق این گوشی به لینک زیر از مجله اعتبارکالا مراجعه نمایید
https://etebarkala.com/blog/galaxy-a34-5g-review/

حسنی گفت:

قیمتش چنده؟؟