etebarkala snappay
etebarkala snappay

مقایسه گوشی Redmi Note 11T Pro با سامسونگ Galaxy M62

5
(2)
شکیبا گیلانی
2 سال پیش
مقایسه گوشی Redmi Note 11T Pro با سامسونگ Galaxy M62

سامسونگ و شیائومی مدتی است که در زمینه گوشی‌های اقتصادی و میان‌رده به رقیب سرسخت یکدیگر تبدیل شده‌اند و روز به روز انتخاب بین گوشی‌های این دو کمپانی برای کاربران اندروید، سخت‌تر می‌شود. در این مطلب به مقایسه دو میان رده از این دو کمپانی پرداخته‌ایم و قصد داریم در نهایت به این نتیجه برسیم که Redmi Note 11T Pro عملکردی بهتر دارد یا گلکسی M62‌ سامسونگ؟ برای آنکه بیشتر با این دو گوشی میان رده از دو غول چینی و کره‌ای آشنا شوید، با ما در مجله اعتبارکالا همراه باشید.

جدول مقایسه گوشی Redmi Note 11T Pro با سامسونگ Galaxy M62

مشخصات فنیRedmi Note 11T ProGalaxy M62
بدنه و طراحی۱۶۳.۶ در ۷۴.۳ در ۸.۹ میلی‌متر۲۰۰ گرمجلو شیشه‌ای، پشت شیشه‌ای، فریم آلومینیومی۱۶۳.۹ در ۷۶.۳ در ۹.۵ میلی‌متر۲۱۸ گرمجلوی شیشه‌ای، پشت پلاستیکی، فریم پلاستیکی
نمایشگر۶.۷ اینچی IPS LCD (~85.1% نسبت نمایشگر به بدنه)۱۰۸۰ در ۲۴۶۰ پیکسل (~۴۰۷ پیکسل در اینچ تراکم پیکسلی)روشنایی ۱۲۰۰ نیت
۱۴۴هرتز
۶.۷ اینچ (~86.7% نسبت نمایشگر به بدنه)۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل، ۲۰:۹ (~۳۹۳ پیکسل در اینچ تراکم پیکسلی)روشنایی ۴۲۰ نیت۶۰ هرتز
پردازندهMediaTek Dimensity 8100۸ هسته‌ای (چهار هسته‌ی ۲.۸۵ گیگاهرتز Cortex-A78 و چهار هسته‌ی ۲.۰ گیگاهرتز Cortex-A55)پردازنده گرافیکی Mali-G610 MC6Exynos 9825 (هفت نانومتری)۸ هسته‌ای (دو هسته‌ی ۲.۷۳ گیگاهرتز Exynos M4 و دو هسته‌ی ۲.۴۰ گیگاهرتز Cortex-A75 و چهار هسته‌ی ۱.۹۵ گیگاهرتز Cortex-A55)پردازنده گرافیکی Mali-G76 MP12
رم و فضای ذخیره سازی۱۲۸ گیگابایت با ۶ گیگابایت رم۱۲۸ گیگابایت با ۸ گیگابایت رم۲۵۶ گیگابایت با ۸ گیگابایت رم۱۲۸ گیگابایت با ۸ گیگابایت رم۲۵۶ گیگابایت با ۸ گیگابایت رم
دوربین۶۴ مگاپیکسل (لنز واید، فوکوس خودکار با تشخیص فاز، 1/1.72 اینچ سایز سنسور، 0.8 میکرومتر سایز پیکسل)۸ مگاپیکسل (لنز اولتراواید با پوشش 120 درجه)۲ مگاپیکسل (لنز ماکرو، f/2.4)سلفی ۱۶ مگاپیکسل (لنز واید)۶۴ مگاپیکسل (لنز واید 26 میلی‌متری، 1/1.73 اینچ سایز سنسور، 0.8 میکرومتر سایز پیکسل، فوکوس خودکار با تشخیص فاز، f/1.8)۱۲ مگاپیکسل (لنز اولتراواید با پوشش 123 درجه، f/2.2)۵ مگاپیکسل (لنز ماکرو، f/2.4)۵ مگاپیکسل (سنسور تشخیص عمق، f/2.4)سلفی ۳۲ مگاپیکسل (لنز واید 26 میلی‌متری، 1/2.8 اینچ سایز سنسور، 0.8 میکرومتر سایز پیکسل، f/2.2)
باتریباتری غیرقابل تعویض لیتیوم پلیمری ۵۰۸۰ میلی‌آمپر ساعتشارژ سریع ۶۷ واتپشتیبانی از Power Delivery 3.0باتری غیرقابل تعویض لیتیوم پلیمری ۷۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتشارژ سریع ۲۵ واتشارژ معکوس
حسگر حسگر اثر انگشت (کنار گوشی)/ شتاب‌سنج/ سنسور مجاورت/ ژیروسکوپ/ قطب نما/ طیف رنگحسگر اثر انگشت (کنار گوشی)/ شتاب سنج/ ژیروسکوپ/ سنسور مجاورت/ قطب نما
رنگ آبی/ مشکی/ نقره‌ایسبز/ خاکستری/ آبی
سیستم‌عامل اندروید ۱۱/ MIUI 13اندروید ۱۱/ One UI 3.1
اتصالات Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac/6، دو بانده، Wi-Fi Direct، هات‌اسپات
بلوتوث 5.3، A2DP، LE
Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac، دو بانده، Wi-Fi Direct، هات‌اسپاتبلوتوث 5.0، A2DP، LE 

مقایسه طراحی شیائومی Redmi Note 11T Pro با سامسونگ Galaxy M62

طراحی گوشی هوشمند شیائومی Redmi Note 11 Pro شیشه‌ای بوده و دارای روکش مات است. این در حالی است که سامسونگ از پلاستیک برای ساخت بدنه و فریم گلکسی M62 بهره برده است. پشت مات Redmi Note 11 Pro  برخلاف گوشی‌های براق، لک نمی‌شود و به راحتی پاک می‌شود.

ردمی نوت ۱۱ تی پرو علیرغم ابعاد بزرگ ۱۶۴.۲ در ۷۶.۱ در ۸.۱ میلی‌متر، در دست بسیار خوب قرار می‌گرد و استفاده از آن راحت است. اما سامسونگ گلکسی M62 دارای ابعاد ۱۶۳.۹ در ۷۶.۳ در ۹.۵ میلی‌متر بوده که یک گوشی بزرگ با وزن بیش از ۲۰۰ گرم است. در نتیجه، استفاده از آن برای ساعات طولانی خیلی راحت نیست.

از نظر رنگ‌بندی نیز شیائومی ۱۱ تی پرو نیز در سه رنگ خاکستری، آبی و برنز عرضه می‌شود و گلکسی M62 نیز در رنگ‌های خاکستری، آبی و سبز به فروش می‌رسد که با توجه به بدنه شیشه‌ای ردمی نوت ۱۱ تی پرو،‌ جلوه رنگ بدنه به مراتب بیشتر از سامسونگ گلکسی M62 است.

برنده: شیائومی Redmi Note 11T Pro

مقایسه نمایشگر شیائومی Redmi Note 11T Pro با سامسونگ Galaxy M62

نمایشگر شیائومی Redmi Note 11 Pro نسبت به قیمت آن بسیار عالی است. پنل این گوشی هوشمند شیائومی از نوع AMOLED  بوده و نرخ نوسازی آن ۱۴۴ هرتز است. از سویی دیگر اگرچه گلکسی M62 به نمایشگر AMOLED Plus مجهز است اما از نرخ نوسازی ۶۰ هرتزی بهره می‌برد که به مراتب بسیار ضعیف‌تر از ردمی نوت ۱۱ تی پرو است.

 شیائومی  Redmi Note 11 Pro با نمایشگر ۶.۶۷ اینچی بزرگ و با وضوح تصویر فول اچ‌دی ، تصاویری شفاف و زنده‌ای را ارائه می‌دهد بنابراین Redmi Note 11 Pro یک گوشی عالی برای تماشای فیلم است و افرادی که به یک پخش‌کننده رسانه از طریق گوشی همراه خود نیاز دارند، یک انتخاب ایده‌آل به حساب می‌آید. نمایشگر ۶.۷ اینچی گلکسی M62 سامسونگ نیز علیرغم اینکه نرخ نوسازی پایینی دارد، کیفیت مناسبی دارد. طبق معمول، پر جنب و جوش است و می‌تواند بسیار روشن نیز باشد. جزئیات در سایه روشن‌ها بسیار واضح بوده و رنگ‌ها کاملا درخشان و طبیعی است و از سویی در هنگام کار با نمایشگر، هیچ تاخیر و یا پرشی را احساس نمی‌کنید.

وضوح تصویر نمایشگر ردمی نوت ۱۱ پرو برابر ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل است و شدت روشنایی آن  در حالت استاندارد ۷۰۰ نیت بوده که شیائومی ادعا می‌کند می‌تواند تا ۱۲۰۰ نیت برسد. همچنین پنل این نمایشگر توسط شیشه محافظ کورنینگ گوریلاگلس ۵ محافظت می‌شود. اگرچه نمایشگر گلکسی M62 سامسونگ نیز دارای وضوح تصویر ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ است اما شدت روشنایی آن ۴۲۰ نیت بوده که به مراتب بسیار پایین‌تر از Redmi Note 11 Pro و خبری از شیشه محافظ کورنینگ گوریلاگلس ۵ که Redmi Note 11 Pro به آن مجهز است، در M62 نیست.

برنده: شیائومی Redmi Note 11 Pro

مقایسه دوربین شیائومی Redmi Note 11T Pro با سامسونگ Galaxy M62

شیائومی Redmi Note 11T Pro دارای دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی با لنز f/1.9 بوده و عکس‌های گرفته‌شده توسط این دوربین به صورت پیشفرض ۱۲ مگاپیکسل است. از سویی دیگر سامسونگ گلکسی M62 دارای تنظیمات دوربین چهارگانه مشابه M51 است که شامل یک لنز اصلی ۶۴ مگاپیکسلی، یک لنز ۱۲ مگاپیکسلی فوق عریض در لنز پرتره ۵ مگاپیکسلی و سنسورهای ماکرو است. این دوربین‌ها عملکرد بسیار خوبی را در مقایسه با سایر میان‌رده‌ها در این بازه قیمتی ارائه می‌دهند و تصاویری با جزئیات زیادی ثبت می‌کند.

کیفیت فیلمبرداری ردمی نوت ۱۱ تی پرو ۱۰۸۰ پیکسل است و گلکسی M62 می‌تواند در حالت  4 K‌تا ۳۰ فریم در ثانیه را ضبط کند، اما فاقد گزینه ۶۰ فریم در ثانیه در تمامی رزولوشن‌ها است.

در قسمت پنل جلویی Redmi Note 11T Pro ، دوربین سلفی با یک سنسور کوچک ۱۶ مگاپیکسلی OmniVision با اندازه ۱/۳.۰۶ قرار دارد که با لنز f/2.4 مطابقت دارد. در حالی که شما می‌توانید با دوربین ۳۲ مگاپیکسلی M62عکس‌هایی به مراتب با کیفیت‌تری را ثبت کنید.

حالت‌های مختلف عکاسی توسط دوربین‌های Redmi Note 11T Pro فراتر از حالت‌های استاندارد عکس، پرتره و حالت شب بوده و شامل حالت‌های ۱۰۸ مگاپیکسلی، فیلم کوتاه، پانوراما، حرکت آهسته، تایم لپس و غیره می‌شود. این گوشی قادر به ثبت عکس‌های شفاف و با جزئیات بوده و کنتراست و شفافیت بالایی دارد. از سویی دیگر، بهینه سازی خلوص رنگ‌های تصاویر فوق عریض ثبت شده M62 نیز بسیار عالی بوده و هیچ ایرادی نمی‌توان به آن وارد ساخت. همچنین تصاویر آن، میدان دید وسیع‌تری دارند و دامنه دینامیکی بهتری در مقایسه با Mi 10i دارند. تصاویر پرتره نیز بسیار واضح و با جزئیات بوده و با تار کردن پس زمینه، این تصاویر از وضوح بیشتری برخوردار هستند. سلفی‌های با کیفیتی نیز می‌توانید با دوربین ۳۲ مگاپیکسلی M62 ثبت کنید اما کمی قرمزی تصاویر ثبت شده در حالت سلفی زیاد است.

برنده: هر دو گوشی Redmi Note 11T Pro و سامسونگ Galaxy M62

مقایسه عملکرد شیائومی Redmi Note 11T Pro با سامسونگ Galaxy M62

گوشی هوشمند شیائومی Redmi Note 11 Pro  به پردازنده MediaTek Dimensity 8100 مجهز بوده که پردازنده قدرتمندتری نیست. پردازنده Dimensity 8100 دارای هشت هسته معمولی و چهار هسته Cortex-A76 با کارایی بالا با فرکانس ۲.۸۵ گیگاهرتز و چهار هسته کم مصرف Corext-A55 با فرکانس ۲.۰ گیگاهرتز است. از سویی دیگر سامسونگ گوشی گلکسی M62‌خود را به پردازنده اگزینوس ۹۸۲۵ مجهز کرده که عملکردی برابر با پردازنده Mediatek Helio G96 شیائومی ردمی نوت ۱۱ تی پرو دارد.

پردازنده Helio G96 دارای پردازنده گرافیکی Mali-G57 دو هسته ای بوده که دارای یپیکربندی دو هسته‌ای است. این پردازنده گرافیکی از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز پشتیبانی می‌کند. شیائومی Redmi Note 11 Pro  در سه پیکربندی، رم ۶ گیگابایتی با ۶۴ گیگابایت فضای ذخیره سازی، ۶ گیگابایت رم با ۱۲۸ گیگابایت فضای ذخیره سازی و ۸ گیگابایت رم با ۱۲۸ گیگابایت فضای ذخیره سازی موجود است و سامسونگ گلکسی M62 ‌در دو پیکربندی، رم ۸ گیگابایتی با ۱۲۸ گیگابایت فضای ذخیره سازی و رم ۸ گیگابایتی با ۲۵۶ گیگابایت فضای ذخیره سازی به فروش می‌رسد.

شیائومی Redmi Note 11 Pro با نسخه MIUI 13 مبتنی بر اندروید ۱۱ اجرا می‌شود و هیچ یک از ویژگی‌های اندروید ۱۲ مانند ویجت‌های اصلاح‌شده و صفحه ویجت جدید را شامل نمی‌شود. هیچ فضایی برای حریم خصوصی پیشرفته وجود ندارد. برنامه File Manager و ساعت به روز شده با حالت Bedtime نیز در هیچ کجا یافت نمی شود. سامسونگ گلکسی M62 از رابط کاربری One UI سامسونگ استفاده می‌کند. همچنین، این گوشی مانند گوشی شیائومی با اندروید ۱۱ عرضه می‌شود اما سامسونگ وعده ۴ سال به‌روزرسانی امنیتی را می‌دهد که در این برند چینی مشاهده نمی‌کنید.

برنده: هر دو گوشی شیائومی Redmi Note 11T Pro و سامسونگ Galaxy M62

مقایسه باتری و شارژر شیائومی Redmi Note 11T Pro با سامسونگ Galaxy M62

شیائومی ردمی نوت ۱۱ پرو، مانند مدل‌های قبلی نوت، از یک باتری بزرگ ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی تغذیه می‌کند و شارژر آن از ۳۳ وات در Note 10 Pro به 67 W در اNote 11 Pro ارتقا یافته است. این باتری به راحتی یک روز کامل دوام می‌آورد و در صورت استفاده معمولی، پس از یک روز همچنان بین ۳۰ الی ۴۰ درصد از باتری همچنان باقی مانده است. اما سامسونگ گلکسی M62 از یک باتری بزرگ ۷۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی استفاده کرده که به این راحتی تمام نمی‌شود. این گوشی به راحتی حدود ۲ روز با استفاده معمولی دوام خواهد آورد و نیازی به شارژ مجدد در این بازه زمانی نخواهد داشت.

شارژ سریع  ۶۷ واتی Redmi Note 11T Pro باعث می‌شود که کل تجربه شارژ شبیه به یک گوشی پرچم‌دار باشد. باتری این گوشی توسط یک آداپتور برق ۶۷ واتی قادر است تنها ظرف مدت ۱۵ دقیقه از صفر درصد شارژ به ۴۵ درصد رسیده و در مدت زمان ۳۰ دقیقه به ۷۸ درصد شارژ خواهد رسید.

اما متاسفانه، شارژ شدن مجدد گلکسی M62 چندان سریع نیست و کمی وقت‌گیر است، زیرا برای شارژ کامل باید ۲ ساعت به آن فرصت دهید تا با شارژر سریع ۲۵ واتی اختصاصی خود کاملاً شارژ شود. این باعث می شود گلکسی M62 یکی از آن دستگاه‌هایی باشد که آن‌را در طول روز شارژ نکرده و شارژ آن‌را به ساعات پایانی شب و هنگامی که دیگر قرار نیست با آن کاری انجام دهید، موکول کنید.

برنده: هر دو گوشی شیائومی Redmi Note 11T Pro و سامسونگ Galaxy M62

سخن پایانی

شیائومی Redmi Note 11T Pro به عنوان یک میان رده قیمت مناسب‌تری را نسبت به گلکسی M62‌ ارائه می‌دهد. این در حالی است که در بسیاری از جنبه‌هایی که در این مطلب مقایسه کردیم، عملکرد بهتر و یا برابری نسبت به گلکسی M62 سامسونگ نیز دارد. در هر صورت شاید در این مقایسه Redmi Note 11T Pro برنده نهایی باشد اما سامسونگ گلکسی M62‌ نیز ویژگی‌های بسیار خوبی به‌ویژه در بخش دوربین و باتری ارائه می‌کند که ارزش خرید آن را بالا برده است.

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

5 / 5. تعداد رای دهندگان: 2

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید


دیدگاه خود را ارسال کنید :