etebarkala snappay
etebarkala snappay

بررسی گوشی شیائومی ردمی Note 10S

4.1
(8)
عاطفه تاسا
2 سال پیش

مقدمه

 گوشی شیائومی ردمی نوت ۱۰ اس یکی از گوشی‌های باکیفیت و خوب از میان خانواده پر جمعیت گوشی‌های خانواده نوت ۱۰ شیائومی است. در کل، از سری گوشی‌های شیائومی ردمی نوت ۱۰ در جهان استقبال خوبی شده بود. به همین دلیل شیائومی تصمیم گرفت مدل‌های مختلفی از این خانواده را تولید و به بازار جهانی عرضه کند. این گوشی به همراه سه گوشی دیگر از سری گوشی‌های ردمی نوت ۱۰  در تاریخ ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ در هندوستان معرفی شد. 

 این محصول شیائومی از لحاظ مشخصات، چیزی بین دو گوشی ردمی نوت ۱۰ و ردمی نوت ۱۰ پرو است. البته این گوشی، بسیار شبیه به گوشی ردمی نوت ۱۰ است. با این تفاوت که دوربین‌های بهتر و پردازنده بهتری دارد. قیمت این محصول، بیشتر نزدیک به قیمت شیائومی ردمی نوت ۱۰ پرو است. با مجله اعتبار کالا در بررسی ویژگی‌های این گوشی اقتصادی شیائومی همراه باشید.     

بررسی اجمالی

بدنه۱۶۰.۵ در  ۷۴.۵ در  ۸.۳ میلی متر
جلو شیشه‌ای گوریلا گلس ۳
پشت  پلاستیکی
فریم پلاستیکی
دارای گواهینامه IP53 مقاوم در برابر گردوغبار و آب
نمایشگراندازه نمایشگر۶.۴۳ اینچ
نرخ نوسازی ۶۰ هرتز 
AMOLED
روشنایی به طور میانگین ۴۵۰ نیت و حداکثر ۱۱۰۰ نیت
رزولوشن ۱۰۸۰ در  ۲۴۰۰ پیکسل
پردازندهMediatek Helio G95 (۱۲ نانومتر)
فضای ذخیره سازی / قابلیت افزایش۱۲۸ و۶۴ گیگابایت / بله
حافظه رم۴-۶-۸ گیگابایت
دوربین اصلی۶۴ مگاپیکسل واید، ۲ مگاپیکسل تشخیص عمق،  ۸ مگاپیکسل  اولترا واید، ۲ مگاپیکسل ماکرو
دوربین سلفی۱۳ مگاپیکسل 
باتریظرفیت  ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت
قابلیت شارژ سریع  ۳۳ واتی
وزن۱۷۸.۸ گرم

طراحی گوشی شیائومی ردمی نوت 10S

این گوشی طراحی بسیار زیبایی دارد. بدنه‌ پلاستیکی و سبک آن، این گوشی را بسیار خوش‌دست کرده است. و باعث شده است که از کار کردن با این گوشی لذت ببرید. این محصول مانند برادر بزرگ‌ترش  گواهینامه IP53 را دارد که این گوشی را در برابر پاشش آب و گردوغبار مقاوم می‌کند. این گوشی از معدود گوشی‌های سری ردمی است که این گواهینامه را دارد. البته نباید انتظار داشته باشید که آن را در آب غوطه ور کنید و گوشی سالم بماند. 

طراحی گوشی شیائومی ردمی نوت 10 اس

این گوشی برخلاف گوشی شیائومی ردمی نوت ۱۰ پرو از گوریلا گلس ۳ به جای گوریلا گلس ۵ بر روی پنل جلویی خود بهره می‌برد. همچنین جنس پشت این گوشی نیز برخلاف ردمی نوت ۱۰ پرو از جنس پلاستیک است. قطر این محصول شیائومی ۸.۳ میلی متر است. حسگر اثر انگشت، در این گوشی بر روی دکمه پاور که در لبه سمت راستی این گوشی تعبیه شده قرار دارد. در قسمت زیری این محصول نیز جک هندزفری، درگاه شارژ (type-c)، اسپیکر و میکروفون مکالمه را خواهید دید. 

لبه‌های کناری بدنه این گوشی مقداری از حد معمول گردتر به نظر می‌رسند. این باعث شده است که ردمی نوت 10 اس مقداری باریک‌تر به نظر برسد و در عین حال خوش دست‌تر شود. وقتی که این گوشی را در دست خود می‌گیریم متوجه می‌شویم که قاب آن در اندازه مناسبی طراحی شده است. البته قسمت پایینی قاب آن کمی ضخیم‌تر است که قابل قبول است.

پردازنده گوشی شیائومی ردمی نوت 10S

گوشی شیائومی ردمی نوت ۱۰ اس از پردازنده Helio G95 شرکت مدیاتک استفاده می‌کند. این پردازنده در بسیاری از جنبه‌ها عملکردی شبیه به اسنپدراگون ۶۷۸ دارد که بر روی شیائومی ردمی نوت ۱۰ نصب است. هر دوی این پردازنده‌ها ساختاری مشابه و هسته‌های CPU یکسانی دارند. همچنین سرعت ساعت پردازنده نیز در این دو  گوشی، یکسان است. ولی پردازنده گرافیکی Helio G95 از پردازنده اسنپدراگون ۶۷۸ قوی‌تر است. 

 پردازنده این گوشی در عملکرد چند وظیفه‌ای، باز و بسته کردن برنامه‌ها و اسکرول کردن عالی عمل می‌کند. این پردازنده در بنچمارک‌های مختلف نمره خوبی را کسب کرده است. پردازنده این گوشی در اجرای بازی‌های سنگینی مثل کال آف دیوتی خوب عمل می‌کند. ولی اگر زیاد اهل بازی کردن هستید باید به فکر خریدن گوشی گران‌ قیمت‌تری باشید.

ئردازنده گوشی شیائومی ردمی نووت 10 اس

یکی از مشکلاتی که سخت افزار گوشی شیائومی ردمی نوت 10 اس دارد داغ کردن آن در مکان‌های گرم‌تر است. فرقی نمی‌کند که شما در حال بازی کردن باشید و یا در حال عکس گرفتن. به هر حال این گوشی، زود داغ می‌شود. داغ شدن گوشی به خودی خود مشکلی ندارد. ولی وقتی که تلفن همراه شما داغ می‌کند عملکرد آن به میزان قابل ملاحظه‌ای کاهش می‌‌یابد.

نمایشگر و اسپیکرهای گوشی شیائومی ردمی نوت 10S

 نمایشگر گوشی شیائومی ردمی نوت ۱۰ اس کاملا شبیه به نمایشگر ردمی نوت ۱۰ است. این گوشی یک نمایشگر AMOLED ۶.۴۳ اینچی دارد که نرخ نوسازی آن ۶۰ هرتز است. نسبت اندازه نمایشگر به بدنه  نیز در این گوشی ۸۳.۵ درصد است. 

با توجه به اینکه شیائومی در این محصول از نمایشگر AMOLED استفاده کرده است کیفیت رنگ‌ها و تفکیک رنگ‌ها در این نمایشگر به خوبی نمایش داده می‌شوند. در کل کیفیت تصاویر در این بازه قیمتی خوب و رضایت بخش است.  البته این نمایشگر با وجود AMOLED بودن، در زیر نور مستقیم خورشید عملکرد چندان رضایت بخشی ندارد و روشنایی آن کم است. 

شیائومی ادعا کرده است که در نمایشگر این گوشی از دامنه رنگی DCI-P3 استفاده کرده است. این طیف رنگ نسبت به sRGB گسترده تر است و رنگ‌های بیشتری را شامل می‌شود. در واقع این ویژگی در نمایشگر این گوشی باعث می‌شود که رنگ‌ها خالص‌تر و واقعی‌تر به نظر برسند.

نمایشگر گوشی شیائومی ردمی نوت 10 اس

 شیائومی در تبلیغات خود اعلام نکرده است که نمایشگر ردمی نوت ۱۰ اس  HDR  است. اما در نرم افزار این گوشی آپشن نشان دادن محتوای HDR را خاموش نکرده است. این باعث شده که برنامه‌هایی مثل یوتیوب به اشتباه بیفتند و گمان کنند که نمایشگر این گوشی هوشمند HDR است و در صورت وجود، نسخه HDR ویدیو را ارائه می‌دهد. همچنین نرخ نوسازی نمایشگر این محصول شیائومی نسبت به رقبای هم‌قیمت آن کم است و این نقطه ضعفی برای این گوشی محسوب می‌شود. 

گوشی شیائومی ردمی نوت ۱۰ اس دو عدد اسپیکر استریو دارد. یکی از این اسپیکرها در قسمت پایینی بدنه گوشی قرار دارد و صدا را مستقیما به سمت پایین پخش می‌کند. در حالی که اسپیکر قسمتی که در برابر گوش قرار می‌گیرد صدا را از طریق توری که در جلوی آن قرار دارد و نیز از طریق یک توری دیگر که در بالای گوشی قرار دارد پخش می‌کند. اسپیکرها در این محصول از کیفیت متوسطی برخوردار هستند.

 صدای آن‌‌ها کمی توخالی است و انرژی پایین و یا بیس متوسطی ندارد که تونالیته را به طور کامل نشان دهد. همچنین در بیشتر مواقع بلندگوی پایین از بلندگوی قسمت گوش صدای بلندتری دارد. البته همه این موارد برای گوشی در این بازه قیمتی کاملا قابل قبول است. در واقع اسپیکرهایی که در گوشی ردمی نوت ۱۰ اس به کار رفته اند برای این قیمت بسیار خوب هستند. 

این گوشی یه جک هدفون ۳.۵ میلی متری نیز دارد. همچنین این محصول یک درایور داخلی HiRes Direct نیز دارد. این یعنی برنامه‌هایی مثل پخش کننده صوتی USB از این درایور به جای درایور صوتی پیش فرض اندرویدی استفاده می‌کنند. این ویژگی باعث می‌شود که این گوشی به صورت بالقوه بتواند کیفیت صوتی بهتری را ارائه دهد.  

باتری گوشی شیائومی ردمی 10S

 گوشی شیائومی ردمی نوت ۱۰ اس یک گوشی هوشمند بسیار کم‌مصرف است. در واقع این گوشی در مقایسه با رقبای هم قیمتش کم‌ترین مصرف انرژی را دارد. در تست‌های بنچمارک Geekbench توان مصرفی این گوشی ۸ وات بوده است. در صورت شارژ کردن این گوشی تا ۱۰۰ درصد باتری آن ۱۸ ساعت دوام می‌آورد. اگر بخواهید این گوشی را به طور کامل شارژ کنید تقریبا ۱و نیم ساعت زمان می‌برد. در کل، این گوشی عمر باتری خوبی را به شما ارائه خواهد داد و ظرفیت باتری آن قابل قبول است. 

ظرفیت باتری گوشی شیائومی ردمی نوت 10 اس

دوربین گوشی شیائومی ردمی نوت 10S

این گوشی 4 دوربین در پشت خود دارد. دوربین اصلی آن ۶۴ مگاپیکسل است. همچنین یک دوربین اولترا واید ۸ مگاپیکسلی، یک دوربین ۲ مگاپیکسلی ماکرو و یک دوربین ۲ مگاپیکسلی تشخیص عمق دارد. دوربین این محصول شیائومی لرزشگیر اپتیکال ندارد و قابلیت لرزش گیری در نرم افزار دوربین این گوشی پیاده سازی شده است. 

دوربین گوشی شیائومی ردمی نوت 10 اس

در یک نگاه، اینطور به نظر می‌آید که لنز 64 مگاپیکسلی به کار رفته در دوربین اصلی این گوشی عملکردی مشابه لنز GW3 سامسونگ دارد که در گوشی ردمی نوت 10 پرو به کار رفته است. مدل لنز دوربین اصلی این گوشی OminiVision OV64B است. دوربین اولترا واید ۸ مگاپیکسلی این گوشی از لنز Sony IMX355 و دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی آن از لنز OminiVision OV02B استفاده می‌کند. همچنین دوربین ۲ مگاپیکسلی تشخیص عمق این گوشی از لنز GalaxyCore GC02M1 بهره می‌برد.

در کل عملکرد دوربین اصلی این گوشی در این بازه قیمتی خوب و قابل قبول است و کیفیت دوربین اصلی آن نسبت به ردمی نوت ۱۰ افزایش پیدا کرده است. عملکرد دوربین اولترا واید این گوشی کاملا به نور بستگی دارد و در صورت زیاد بودن نور، شما می‌توانید عکس‌های بسیار خوبی را بگیرید. ولی اگر نور مناسب نباشد میزان نویز عکس افزایش می‌یابد. 

دوربین گوشی شیائومی ردمی نوت 10 اس

سنسور ۲ مگاپیکسلی تشخیص عمق این گوشی توانایی ثبت عکس‌های پرتره خوبی را دارد. همچنین این دوربین در نشان دادن جزئیات به خوبی عمل می‌کند. دوربین این گوشی توانایی فیلم‌برداری با کیفیت 4K و با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه را دارد. در واقع این یکی از مزیت‌های دوربین این گوشی نسبت به دوربین گوشی‌های هم‌قیمت آن است. همچنین این دوربین در تغییر فوکوس و لرزشگیری در هنگام فیلم‌برداری عملکرد فوق‌العاده ای را در این بازه قیمتی از خود نشان می‌دهد.

عملکرد دوربین سلفی این گوشی چندان قابل قبول نیست و عکس‌های گرفته شده با آن مقداری نویز دارند.

سخن آخر

در کل شیائومی ردمی نوت ۱۰ اس گوشی خوبی است که به عنوان یک محصول اقتصادی با قیمت پایین خدمات و قابلیت‌های قابل قبول و رضایت‌ بخشی را به کاربر ارائه می‌دهد. این گوشی طراحی جذاب و زیبایی دارد و  وزن آن به نسبت رقبا سبک است. نمایشگر AMOLED ردمی نوت 10 اس عملکرد قابل قبول و خوبی از خود نشان می‌دهد. 

همچنین شما می‌توانید تجربه کاربری خوبی را با رابط کاربری این گوشی داشته باشید. کیفیت تصاویر گرفته شده با دوربین این گوشی نیز برای این بازه قیمتی خوب است. ولی عملکرد دوربین اولترا واید آن چندان قابل قبول نیست و نقطه ضعف این گوشی محسوب می‌شود. نظر شما در مورد گوشی شیائومی ردمی نوت 10 اس چیست؟ آیا ویژگی دیگری از این گوشی می‌دانید که در این مقاله ذکر نشده است؟ نظرات خود را با مجله اعتبار کالا در میان بگذارید.

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

4.1 / 5. تعداد رای دهندگان: 8

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید


دیدگاه خود را ارسال کنید :

علی عابدینی گفت:

سلام وقت بخیر.
گوشی من نوت۱۰ اسه. هربار روشن میکردم ی تصویر زمینه جدیدرو صفحه بود.تصاویر مال خود گوشی نبودن هرنوع تصویری میومد. هنری رزمی انیمیشن فیلم وهرچیز دیگه.
الان اون طوری نیس.
ن دلیل بودنشون ومیدونستم نه دلیل نبودنشون.
ومیخام ک باشن ولی راهشو نمیدونم.
لطفا راهنمایی کنید.

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
ابتدا باید وارد تنظیمات شوید و با کلیک به روی additional settings گزینه region را انتخاب کنید تا نام تمام مناطق نمایش داده شود، حالا کافیست از سرچ بالای صفحه نام هند (در صورت استفاده از زبان انگلیسی india) را جستجو کرده و آن را انتخاب کنید. حالا با ورود به برنامه تم تمام والپیپرها و تم‌ها قابل دسترسی هستند. زمانی که به روی یک تم کلیک می‌کنید صفحه مرتبط با آن باز می‌شود که شامل اطلاعاتی از جمله حجم، نمره کاربران، تصاویر قسمت‌های مختلف و … می‌باشد. ا کلیک به روی آن تم مورد نظر دانلود شده و آماده استفاده می‌شود که می‌توانید با انتخاب my page از نوار پایین و سپس انتخاب Themes به آن دسترسی پیدا کنید. قسمت والپیپر این برنامه هم دقیقا مثل همین بخش دسته‌بندی‌های مختلف دارد که می‌توانید از بین آن‌ها تصویر مورد نظر را پیدا کرده و از آن استفاده کنید

نرگس گفت:

قیمت گوشی چنده؟ چهل بار درمورد قیمتش حرف زدین ولی نگفتین قیمتش چنده!

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
معمولا در مقالات به دلیل نوسان شدید بازار ارز و متغیر بودن قیمت روزانه گوشی موبایل، قیمت را ذکر نمی‌کنیم اما در حال حاضر قیمت ۴,۹۸۹,۰۰۰ تومان است
برای مطالعه مشخصات و خرید از اعتبارکالا به لینک زیر مراجعه کنید
https://etebarkala.com/products/xiaomi-redmi-note-10s-m2101k7bny-dual-sim-64gb-6gb-mobile-phone/