etebarkala snappay
etebarkala snappay

بررسی گوشی هوشمند شیائومی Poco M4 5G

5
(1)
شکیبا گیلانی
2 سال پیش
بررسی گوشی هوشمند شیائومی Poco M4 5G

گوشی هوشمند Poco M4 5G  یکی از جدیدترین گوشی‌های هوشمند میان‌رده شیائومی بوده و جانشین Poco M3 Pro 5G است. این گوشی شباهت زیادی به گوشی هوشمند شیائومی Redmi Note 11 5G دارد که در مقایسه با آن، M4 کمی بزرگ‌تر و سنگین‌تر است، زیرا صفحه نمایش بزرگتری دارد. گوشی Poco M4 5G  همچنین دارای یک پردازنده جدیدتر و قوی‌تر، یک اسپیکر قدرتمندتر و دوربین حرفه‌ای‌تر است. گوشی‌های هوشمند سری پوکو شیائومی همواره علیرغم قیمت مناسبی که دارند، از کیفیت ساخت بالایی برخوردار بوده و Poco M4 5G  نیز از این قاعده مستثنی نیست. اگر به دنبال خرید یک گوشی با کیفیت و با قیمتی مناسب هستید، گوشی هوشمند Poco M4 5G  را پیشنهاد می‌کنیم. تا انتهای این بلاگ با ما همراه باشید تا اطلاعات کاملی از این گوشی میان‌رده شیائومی در اختیار شما قرار بدهیم.

جدول مشخصات گوشی هوشمند گوشی Poco M4 5G

Poco M4 5G 
طراحی و کیفیت ساخت بدنهقاب پشتی و فریم پلاستیکی و پنل جلویی از جنس شیشه/ ابعاد ۱۶۴ در ۷۶.۱ در ۸.۹ میلی‌متر/ وزن ۲۰۰ گرم
نمایشگرنمایشگر ۶.۵۸ اینچی/ IPS LCD/ نرخ نوسازی ۹۰ هرتز/ وضوح تصویر ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰/ شیشه محافظ کورنینگ گوریلا گلس ۳
پردازندهمدیاتک دایمنسیتی ۷۰۰/ فناوری ۷ نانومتری
دوربیندوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسل/ دوربین سلفی ۸ مگاپیکسل
رمرم ۶ و ۴ گیگابایتی
حافظه داخلی۱۲۸ گیگابایت
باتری۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت/ شارژر ۱۸ واتی
سیستم‌عاملاندروید ۱۱ با رابط کاربری MIUI 13
اتصالاتUSB Type-C 2.0, USB On-The-Go

بررسی طراحی منحصر به فرد گوشی Poco M4 5G  

  • طراحی مد روز و جذاب
  • بزرگ و کمی سنگین
  • رنگ بندی درخشان
  • بدنه پلاستیکی و مقاوم

گوشی‌های هوشمند پوکو به طراحی جالب و منحصر به فرد خود شناخته می‌شوند و Poco M4 5G  نیز دارای طراحی بسیار جذابی است. این گوشی در سه رنگ خاکستری، نقره‌ای و آبی به فروش می‌رسد و پنل پشتی آن از جنس پلی کربنات است و دارای بافت ریزی بوده تا در دست به خوبی قرار بگیرد. ماژول دوربین پشتی آن نیز برجسته بوده و از قاب آن فاصله دارد. شاید تنها ایراد طراحی آن مستعد لک بودن ماژول دوربین باشد. اما سایر بخش‌ها مانند یک گوشی گران قیمت به نظر می‌رسد.

فریم گوشی هوشمند Poco M4 5G نیز از جنس پلاستیک بوده که دکمه‌های پاور، کنترل صدا، جک هدفون، اسلات سیم‌کارت و پورت شارژ USB-C در این فریم پلاستیکی جای گرفته است. حسگر اثر انگشت نیز در پایین دکمه پاور آن قرار دارد که از حساسیت و دقت کافی برخوردار است. به طور کلی این گوشی طراحی مد روز داشته و برای اغلب کسانی که ظاهر گوشی برایشان اهمیت زیادی دارد، می‌تواند چشمگیر باشد.

ابعاد این گوشی ۱۶۴ در ۷۶.۱ در ۸.۹ میلی‌متر بوده و وزن آن ۲۰۰ گرم است که کمی بزرگ و سنگین به نظر می‌رسد. پنل جلویی نیز از جنس شیشه بوده و توسط شیشه محافظ کورنینگ گوریلا گلس ۳ محافظت می‌شود.

بررسی نمایشگر استاندارد گوشی Poco M4 5G

نمایشگر ال‌سی‌دی ۶.۵۸ اینچی فول‌اچ‌دی پلاس

  • نرخ نوسازی ۹۰ هرتز
  • نمایشگر کاملا روشن
  • مناسب برای تماشای ویدیو و انیمیشن

نمایشگر Poco M4 5G کاملا استاندارد بوده و هیچ ایرادی به آن وارد نیست. این گوشی دارای نمایشگر ال‌سی‌دی ۶.۵۸ اینچی با کیفیت فول‌اچ‌دی پلاس و رزولوشن ۲۴۰۰ در ۱۰۸۰ پیکسل است. این پنل دارای نرخ نوسازی ۹۰ هرتز و شیشه محافظ کورنینگ گوریلا گلس ۳ است.

این نمایشگر کاملا روشن و درخشان بوده و نرخ نمونه برداری لمسی آن ۲۴۰ هرتز است. با این حال در هنگام اجرای برخی از برنامه‌ها با کمی تاخیر مواجه می‌شود. گوشی Poco M4 5G برای تماشای ویدیو و انیمیشن کاملا مناسب بوده ولی برای اجرای بازی‌هایی که نیاز به نرخ نوسازی بالا دارد، چندان مناسب نیست. همچنین به دلیل روشنایی بالای این نمایشگر، شما می‌توانید در فضای باز و در زیر نور آفتاب نیز به خوبی با آن کار کنید.

بررسی دوربین گوشی Poco M4 5G

  • دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی
  • دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی
  • عملکرد ضعیف دوربین
  • عدم حضور لنزهای مختلف دوربین

دوربین گوشی Poco M4 5G چندان قوی نیست و خلاف انتظار عمل کرده است. این گوشی دارای یک دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی بوده و همه چیز به همین دوربین ختم می‌شود و هیچ گزینه‌ی دیگری برای صحبت کردن ندارد!‌ پوکو حتی از سنسور زاویه فوق عریض نیز صرف نظر کرده است که البته این اولین بار نیست که این کمپانی با گوشی‌های سری M خود چنین کاری می‌کند. تنها سنسوری که دوربین اصلی از آن برخوردار است، سنسور ۲ مگاپیکسلی عمیق بوده که در عمل تقریبا هیچ کار خاصی انجام نمی‌دهد.

در هر صورت، دوربین اصلی در نور روز با کنترل نور و رنگ‌ها تصاویر خوب و قابل قبولی ثبت می‌کند. اما اگر نورپردازی مناسبی وجود نداشته باشد، تصاویر کیفیت خوبی نداشته و تار و کدر به نظر می‌رسند. از سویی دیگر تصاویری که در حالت پرتره ثبت می‌شوند، بسیار خوب بوده و تمام جزئیات را ثبت می‌کند.

این دوربین از حالت عکاسی در شب پشتیبانی می‌کند، بنابراین تصاویر ثبت شده در نور شب تا حد زیادی قابل قبول هستند؛ اما توجه داشته باشید نباید انتظار تصاویری گوشی‌های پرچمدار را از دوربین Poco M4 5G داشته باشید. دوربین جلویی نیز ۸ مگاپیکسلی بوده که آن نیز در نور روز تصاویر خوبی ارائه می‌دهد اما در نور کم قادر به ثبت تصاویری با کیفیت بالا نیست. همچنین از حالت عکاسی در شب پشتیبانی نمی‌کند.

بررسی عملکرد پردازنده و سخت‌افزار گوشی Poco M4 5G

  • پردازنده دایمنسیتی ۷۰۰
  • دارای رم ۶ گیگابایتی با ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی
  • عملکرد خوب در اجرای برنامه‌ها و بازی‌های روزمره و ساده
  • پشتیبانی از باند 5G 

گوشی هوشمند Poco M4 5G به پردازنده هشت هسته‌ای MediaTek Dimensity 700 با حداکثر ۶ گیگابایت رم LPDDR4X و حداکثر ۱۲۸ گیگابایت حافظه UFS2.2 مجهز است. باز هم یادآوری این نکته ضروری است که این یک گوشی میان‌رده است، بنابراین انتظار عملکرد گوشی‌های پرچمدار را نداشته باشید. این گوشی از باند 5G پشتیبانی می‌کند که در هیچ گوشی دیگری با این قیمت نمی‌توانید چنین ویژگی را مشاهده کنید.

این گوشی هوشمند قادر است کارهای روزمره از قبیل وب گردی و گشت و کذار در شبکه‌های اجتماعی را به خوبی و بدون تاخیر یا هنگ کردن، انجام دهد. هنگام تماشای فیلم و انیمیشن نیز هیچ مشکلی پیش نمی‌آید و کاملا روان پخش می‌شود. این گوشی هوشمند به راحتی می‌تواند از ۶ الی ۷ برنامه درحال اجرا پشتیبانی کند بدون آنکه دچار مشکل شود. همچنین به لطف پردازنده دایمنسیتی ۷۰۰ قادر است بازی‌های ساده را به خوبی اجرا کند اما هنگام اجرای بازی‌های سنگین، تاخیر دارد، بنابراین برای گیمرهای حرفه‌ای گوشی مناسبی نیست. در نهایت اینکه گوشی هوشمند شیائومی Poco M4 5G اندروید ۱۱ را با رابط کاربری MIUI 13 اجرا می‌کند.

بررسی طول عمر باتری قدرتمند گوشی Poco M4 5G

  • باتری بزرگ ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی
  • پشتیبانی از شارژ ۱۸ واتی

گوشی هوشمند گوشی Poco M4 5G به یک باتری بزرگ ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی مجهز بوده و با یک شارژر ۱۸ واتی به فروش می‌رسد. این باتری در صورت استفاده متوسط از گوشی، به راحتی برای یک روز دوام می‌آورد و در صورت مدیریت استفاده از آن، بیش از یک روز نیز روشن خواهد ماند. با این حال سرعت شارژر بسیار پایین است. پوکو یک شارژر ۲۲.۵ واتی در داخل جعبه ارائه می‌کند، اما این گوشی تنها از ۱۸ وات پشتیبانی می‌کند و بنابراین حدود ۲ ساعت طول می‌کشد تا شارژر باتری آن به ۱۰۰ درصد برسد.

سخن پایانی

اگر قصد خرید یک گوشی با کارایی مناسب برای کارهای روزمره و بازی‌های ساده را دارید که از قیمتی مناسب برخوردار باشد، گوشی هوشمند گوشی Poco M4 5G یک انتخاب ایده‌آل است. این گوشی با طراحی جذاب و منحصر به فرد، نمایشگر با کیفیت و عالی، پردازنده‌ای با عملکرد متوسط و در نهایت دوربین اصلی که تا حد زیادی نیازهای یک کاربر معمولی را تامین می‌کند، یک انتخاب مناسب بوده و ارزش خرید بالایی دارد.

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

5 / 5. تعداد رای دهندگان: 1

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید


دیدگاه خود را ارسال کنید :

ششم گفت:

ایا این گوشی یعنی پوکو m4 پرو بدرد بازی های سنگینی مثل کالاف و پابجی یا اسفالت میخوره و بدون لگ و کندی اجرا میکنه

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
خیر. با توجه به نمایشگر ۹۰ هرتزی و پردازنده میان رده‌ای که دارد، این گوشی برای بازی‌های روزمره و ساده مناسب است