etebarkala snappay
etebarkala snappay

بررسی گوشی هوشمند پوکو F4

3
(3)
شکیبا گیلانی
2 سال پیش
بررسی گوشی هوشمند پوکو F4

گوشی هوشمند Poco F4 بسیار مشابه گوشی Poco F1 بوده که در سال ۲۰۱۸ برای نخستین بار وارد دنیای گوشی‌های هوشمند شد و با ویژگی‌های منحصر به فرد و عملکرد عالی با قیمتی باور نکردنی، همه دنیا را شگفت زده کرد. از آن زمان، خط تلفن های هوشمند این شرکت به طور پیوسته رشد داشته است و اکنون نیز Poco F4 خارق‌العاده با مشخصات یک گوشی  پرچم‌دار وارد بازار شد. در این مطلب قصد داریم به بررسی کامل طراحی، نمایشگر، کارایی، دوربین و سایر ویژگی‌های برجسته این گوشی هوشمند بپردازیم. اگر قصد خرید یک گوشی با قیمتی مناسب اما با عملکرد یک گوشی پرچمدار را دارید با ما همراه باشید تا با Poco F4 بیشتر آشنا شوید.

جدول مشخصات گوشی هوشمند Poco F4 

 Poco F4 5G
طراحی بدنه۱۶۳ در ۷۶ در ۷.۷ میلی‌متر/ ۱۹۵ گرم/ پنل پشتی شیشه‌ای/ پنل جلویی شیشه کورنینگ گوریلا گلس ۵/ دو سیم‌کارتی
نمایشگرنمایشگر ۶.۶۷ اینچی AMOLED/ نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز/ وضوح تصویر ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل/ روشنایی بین ۹۰۰ تا ۱۳۰۰ نیت
پردازنده و نرم‌افزارکوالکام اسنپدراگون ۸۷۰
دوربین‌هادوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسل/ دوربین سلفی ۲۰ مگاپیکسل
رم و حافظه داخلیرم ۶ و ۸ و ۱۲ گیگابایتی با حافظه داخلی ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت
طول عمر باتریباتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی/ شارژر ۶۷ واتی
اتصالاتUSB Type-C 2.0, USB On-The-Go

ویژگی‌های مثبت گوشی هوشمند Poco F4 

  • نمایشگر فوق العاده
  • عملکرد خوب
  • عمر باتری عالی

ویژگی‌های منفی گوشی هوشمند Poco F4 

  • طراحی ظاهری ساده
  • عکاسی ضعیف در نور کم
  • نرم افزار دارای bloatware از پیش نصب شده است

بررسی طراحی ساده گوشی هوشمند Poco F4 

گوشی Poco F4 برخلاف سایر گوشی‌های این برند از طراحی ساده‌ای بهره‌می‌برد، و هیچ گونه تغییر مثبت جدیدی در طراحی آن صورت نگرفته است. پنل جلویی و پشتی آن از شیشه مقاوم Corning Gorilla Glass 5 ساخته شده است. گوشی پوکو F4 دارای وزنی معادل ۱۹۵ گرم بوده و ضخامت ۷.۷ میلی‌متری آن از ویژگی‌های مثبت این گوشی هوشمند به حساب می‌آید که استفاده از آن را با یک دست آسان می‌سازد. همچنین گوشی F4 دارای گواهی مقاومت IP53‌ بوده که در برابر گرد و غبار و پاشش آب کاملا مقاوم است.  

از ویژگی‌های دیگر طراحی این گوشی هوشمند می‌توان به پشتیبانی آن از دو سیم‌کارت، برخورداری از یک بلستر IR و یک اسکنر اثر انگشت بسیار دقیق اشاره کرد. با توجه به اینکه Poco F4 یک گوشی هوشمند زیر پرچمدار بوده، مواردی را از این گوشی حذف کرده است که شامل جک هدفون ۳ میلی‌متری می‌شود. این گوشی در ابعاد ۱۶۳ در ۷۶ در ۷.۷ میلی‌متر و در رنگ‌های نقره‌ای، مشکی و سبز به فروش می‌رسد. 

امتیاز طراحی ۳ از ۵

بررسی نمایشگر فوق‌العاده گوشی هوشمند Poco F4 

نمایشگر گوشی پوکو F4 دارای یک پنل تخت ۶.۶۷ اینچی AMOLED با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز بوده و از HDR10+ پشتیبانی می‌کند. همچنین این گوشی هوشمند پوکو دارای حداکثر روشنایی ۱۳۰۰ نیت بوده که کار کردن با آن در زیر نور خورشید و فضای آزاد بسیار راحت است. به جرات می‌توان گفت که کارایی نمایشگر این گوشی نسبت به قیمت آن بسیار عالی است و تجربه کاری چندرسانه‌ای بی‌نظیری را به خصوص به لطف پشتیبانی از Dolby Vision و بلندگوهای استریو ارائه می‌دهد. این پنل در هنگام تماشای ویدیوها یا فیلم‌هایی با رنگ‌های تیره و یا رنگ‌های تند، بسیار عالی عمل می‌کند.

کیفیت نمایشگر پوکو F4 به اندازه‌ای عالی است که چنانچه از این گوشی در حالت‌های مختلف نظیر مطالعه در زیر نور مستقیم خورشید و یا در فضای بسته برای تماشای فیلم استفاده کنید، هیچ‌گاه تصور نخواهید کرد که از یک گوشی هوشمند زیر پرچمدار استفاده می‌کنید. نسبت تصویر ۲۰:۹ با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ ترکیبی عالی از طراحی و کیفیت را ارائه می‌دهد، اما ستایش از این نمایشگر به همین جا ختم نمی‌شود.

نمایشگر Poco F4 با نرخ نوسازی بالا، تجربه استفاده رضایت بخشی را ارائه می‌دهد. تصاویری که این نمایشگر ارائه می‌کند، صاف، بدون پرش و تاخیر هستند و این ویژگی صرفا متعلق به گوشی‌های پرچمدار بوده که ما در این رده از گوشی‌های پوکو شاهد آن هستیم. در مجموع نمایشگر Poco F4 از هر نظر عالی عمل می‌کند و هیچ ایرادی به آن وارد نیست.

امتیاز نمایشگر ۵ از ۵

بررسی کارایی بالای گوشی هوشمند Poco F4 

عملکرد عالی نمایشگر گوشی هوشمند همواره بستگی به پردازنده آن دارد. گوشی هوشمند Poco F4 دارای پردازنده Qualcomm Snapdragon 870 5G است که عملکرد و کارایی بالایی را به ارمغان می‌آورد و از سویی دیگر از طول عمر باتری کم نمی‌کند. این پردازنده با ۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت فضای ذخیره سازی غیر قابل ارتقا همراه است.

از ویژگی‌های تحسین برانگیز پردازنده این گوشی هوشمند، تولید کمترین سطح از حرارت است، به‌گونه‌ای که در هنگام اجرای بازی‌های سنگین و تماشای ویدیو، گوشی کاملا خنک باقی می‌ماند. همچنین بازی‌هایی با گرافیک سنگین را به خوبی و کاملا روان اجرا می‌کند و شما در حین استفاده از شبکه‌های اجتماعی و یا تماشای ویدیو به هیچ عنوان تاخیری را احساس نمی‌کنید، حتی وقتی نوبت به برنامه‌هایی مانند Google Maps می‌رسد گوشی Poco F4 آن را به خوبی مدیریت و اجرا می‌کند.

با تمام این اوصاف، این پردازنده بدون ایراد نیست. جی‌پی‌اس این گوشی کمی ضعیف عمل می‌کند. به عنوان مثال اگر در گوگل مپ باشید و با تلفن شما تماس گرفته شود، با افت سیگنال روبه‌رو خواهید شد. برخی از کاربران چنین مقوله‌ای را طبیعی می‌دانند و معتقدند که ضعف به حساب نمی‌اید.

گوشی هوشمند Poco F4  بازی هایی مانند PUBG: Mobile، Apex Legends Mobile یا Call of Duty: Mobile را نسبتا روان و خوب اجرا می‌کند و حتی در هنگام بازی طولانی و به مدت ۴۵ دقیقه، گوشی به هیچ عنوان داغ نشده و مشکلی در کارایی و عملکرد آن ایجاد نمی‌شود..

امتیاز عملکرد ۴ از ۵

بررسی نرم افزار گوشی هوشمند Poco F4 

گوشی هوشمند Poco F4 در حالی که اندروید ۱۲ را اجرا می‌کند، نسخه‌ای با پوسته سنگین بوده که با MIUI 13 پوشانده شده است. این پوسته نرم‌افزاری برای همه کاربران مفید و قابل استفاده نبوده چرا که حاوی نرم‌افزارهای زیادی است و اغلب کاربران آن را اضافی می‌دانند. خوشبختانه، بسیاری از این برنامه‌های از پیش نصب شده را می توان روی گوشی هوشمند حذف نصب کرد و بر عملکرد روزانه دستگاه تاثیری ندارند.

امتیاز نرم افزار ۳.۵ از ۵

بررسی دوربین گوشی هوشمند Poco F4 مناسب برای شبکه‌های اجتماعی

پوکو F4 دارای دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی با لرزشگیر اپتیکال تصویر (OIS)، سنسور ۸ مگاپیکسلی فوق عریض و دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی است. در نور ایده‌آل، سنسور اصلی توانایی گرفتن تصاویر منقطع را دارد. اگر تمایل دارید که عکس‌هایتان در رسانه‌های اجتماعی متمایز باشد، دوربین این گوشی هوشمند برای هدف شما کاملا مناسب است.

البته گاهی تصاویر ثبت شده اغراق آمیز به نظر می‌رسد. برای مثال، رنگ‌های بیش از حد تندی که ثبت می‌شود منجر به از بین رفتن جزئیات تصاویر شده و گاهی نیز این رنگ‌ها با رنگ‌های حقیقی تفاوت زیادی دارد. البته هنگام استفاده از لنز فوق عریض، چنین مشکلی نخواهید داشت.

یکی دیگر از ضعف‌های دوربین گوشی پوکو F4 عدم کیفیت تصاویر ثبت شده در شب است. در واقع دوربین این گوشی برای عکاسی در شب مناسب نیست اما با کمی صبر و نور کافی، می‌توانید تصاویر نسبتا خوبی را با استفاده از حالت شب، ثبت کنید. همچنین می‌توانید با دوربین اصلی با سرعت 604K فریم بر ثانیه فیلم برداری کنید که نتیجه مناسبی ارائه می‌دهد.

این گوشی دارای دوربین سلفی ۲۰ مگاپیکسلی است. در حالی که تصاویر به طور کلی واضح هستند، سلفی‌ها به شدت پردازش می‌شوند و هنگام استفاده از حالت پرتره، تاری پس‌زمینه و محدوده دینامیکی، تصاویر ثبت شده چندان عالی نیست.

امتیاز دوربین ۳ از ۵

بررسی باتری قدرتمند گوشی هوشمند Poco F4 5G

گوشی هوشمند Poco F4 دارای یک باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی است که طول عمر بالایی دارد. این گوشی همچنین با یک بار شارژ، می‌تواند به راحتی دو روز با استفاده متوسط ​​دوام بیاورد. در شرایط حداکثر استفاده از گوشی، باتری آن همچنان قادر است یک روز کامل بین ۱۰ الی ۱۲ ساعت دوام بیاورد.

چنانچه باتری گوشی شما به صفر برسد، به لطف شارژر ۶۷ واتی موجود در جعبه این گوشی هوشمند می‌توانید ظرف مدت ۳۰ دقیقه باتری را به ۵۰ درصد شارژ برسانید و برای آنکه به صد در صد شارژ برسید، به یک ساعت زمان نیاز خواهید داشت.

امتیاز طول عمر باتری ۴ از ۵

سخن پایانی

اگرچه طراحی گوشی هوشمند Poco F4 مانند نسل اولیه خود بوده و کاملا ساده است اما با توجه به ویژگی‌هایی نظیر شیشه محافظ کورنینگ گوریلا گلس ۵ و گواهی مقاومت IPS53 می‌توان آن را به عنوان یک گوشی مناسب از نظر ظاهری به حساب آورد. همچنین پنل AMOLED با وضوح تصویر ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی آن از دیگر ویژگی‌هایی بوده که ارزش خرید این گوشی هوشمند را بالا برده است. در نهایت اینکه پوکو F4 به پردازنده اسنپدراگون ۸۷۰ مجهز بوده و عملکرد و کارایی مناسبی دارد. بنابراین گوشی هوشمند Poco F4 به عنوان یک گوشی زیر پرچمدار، ارزش خرید بالایی دارد. اگر تجربه استفاده از این گوشی هوشمند پوکو را دارید، نظر خود را با ما درمیان بگذارید.

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

3 / 5. تعداد رای دهندگان: 3

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید


دیدگاه خود را ارسال کنید :