etebarkala snappay
etebarkala snappay

راهنمای خرید گوشی شیائومی

4.7
(9)

برای خرید گوشی شیائومی به چه مواردی باید توجه کنیم؟

حسین رجب چالی
2 سال پیش
راهنمای خرید گوشی شیائومی

در برخی از کشورها، گوشی‌های شیائومی پرفروش‌ترین‌های بازار موبایل هستند؛ اما در بعضی از کشورها نیز بسیاری افراد حتی نام این برند را هم نشنیده‌اند (برخی حتی نمی‌توانند نام آن را تلفظ کنند). این مسئله باعث شده تا برخی کاربران دچار سردرگمی شوند. همچنین در مطالب منتشر شده در مجله اعتبارکالا با توجه به نتایج بازدید متوجه شدیم که بسیاری از کاربران به دنبال شناخت بیشتر این برند چینی و گوشی‌های آن هستند.

در مطلب پیش رو، راهنمای خرید گوشی شیائومی را برای شما آماده کرده‌ایم تا بتوانید با شناخت بیشتری برای خرید گوشی‌های شیائومی اقدام کنید. پس با مجله اعتبارکالا همراه باشید.

راهنمای خرید گوشی های مختلف شیائومی

صادقانه بگوییم که نام سری‌ها و گوشی‌های مختلف شیائومی به شدت گیج‌کننده است. هر سری معمولا یک دستگاه شماره‌دار دارد و آن دستگاه شماره‌دار هم معمولا چندین شاخه دارد که از نظر قیمتی کاهش یا افزایش پیدا می‌کند.

این مطلب را هم بخوانید: تاریخچه برند شیائومی (از ۲۰۱۰ تا امروز)

با این حال، اگر این موارد را نادیده بگیرید، شیائومی پنج سری اصلی گوشی موبایل دارد که برخی از آن‌ها خیلی وقت است که هیچ گوشی جدید به خود ندیده‌اند. در ادامه هر سری را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

سری می (Mi) یا شیائومی «Xiaomi»

سری می (Mi) یا شیائومی «Xiaomi»

سری می شیائومی را می‌توان سردم‌دار گوشی‌های شیائومی دانست. هر ساله مدل جدیدی از این سری معرفی می شود که جدیدترین آن‌ها نیز Mi 11 است که در تصویر بالا می‌بینید. قبل از ادامه باید عنوان کنیم که شیائومی به تازگی نام سری Mi خود حذف کرده است و گوشی‌های آینده این سری بدون هیچ پسوند و با نام شیائومی (Xiaomi) عرضه خواهند شد.

در آخرین سری خانواده «می» می‌توان گوشی‌های می ۱۱، می ۱۱ اولترا و می ۱۱ لایت را پیدا کرد و به تازگی و پس از حذف پسوند Mi از گوشی‌های این سری، شاهد معرفی دو گوشی خانواده 11T بودیم که ادامه دهنده مسیر سری می ۱۱ محسوب می‌شوند. این دو گوشی شیائومی ۱۱ تی و شیائومی ۱۱ تی پرو هستند.

به طور کلی، گوشی‌های پرچم‌دار سری «می» با پردازنده پرچمدار آن سال کوالکام و سیستم دوربین عالی عرضه می‌شوند. البته مدل‌های «Lite» این سری همانطور که از نام‌شان مشخص است، در رده گوشی‌های میان‌رده قرار می‌گیرند اما از نظر ظاهری و کیفیت ساخت، تفاوت چندانی با برادران پرچمدار خود ندارند.

سری می (Mi) یا شیائومی «Xiaomi»

آخرین سری از گوشی‌های «می» با پردازنده پرچمدار کوالکام یعنی اسنپدراگون ۸۸۸ عرضه می‌شوند و مدل می ۱۱ لایت هم با دو پردازنده میان رده اسنپدراگون 732G و 780G 5G به فروش می‌رسد. تمام گوشی‌های این سری به غیر از می ۱۱ لایت 4G، قابلیت پشتیبانی از 5G دارند.

این مطلب را هم بخوانید: پرچمدار آیفون بهتر است یا شیائومی؟ مقایسه شیائومی می ۱۱ و آیفون ۱۲

به تازگی نیز شیائومی نسخه‌ای به‌روز شده از می ۱۱ لایت با نام ۱۱ لایت 5G NE به بازار عرضه کرده که به‌روزرسانی‌های نسبت دو گوشی دیگر می ۱۱ لایت به خود دیده است.در هر حال، اگر به دنبال بهترین گوشی‌های شیائومی هستید، می‌توانید روی سری «می» و «شیائومی» حساب کنید. البته به غیر از مدل‌های «لایت». همانطور که گفتیم، شیائومی نام تجاری «می» را کنار گذاشته است و سری بعدی این گوشی‌ها با نام Xiaomi 12 عرضه خواهند شد نه Mi 12.

سری می نوت «Mi Note»

سری می نوت «Mi Note»

در دنیای سامسونگ، نام «نوت» به گوشی‌های پریمیوم متمرکز بر کارهای تجاری اطلاق می‌شود. با این حال، در شیائومی، سری «می نوت» در واقع یک کلاس پایین‌تر از سری پرچمدار «می» قرار می‌گیرد.

در سری «می نوت» گوشی‌های کمتری نسبت به سری «می» وجود دارد و جدیدترین گوشی‌های این سری، می نوت ۱۰ و می نوت ۱۰ پرو هستند که هر در اواخر سال ۲۰۱۹ عرضه شدند. این دو گوشی پردازنده اسنپدراگون 730G دارند که آن‌ها در زمان نگارش این مقاله، به گوشی‌هایی دسته میان‌رده رو به بالا تبدیل می‌کند.

به طور کلی، گوشی‌های سری «می نوت» از نظر مشخصات فنی در رتبه‌ای پایین‌تر از گوشی‌های مشابه در سری «می» تبدیل می‌کند. البته، با وجود گستردگی گوشی‌های شیائومی گاهی اوقات این مسئله نقض می‌شود. به عنوان مثال، شیائومی می ۱۰ لایت مشخصات ضعیف‌تری نسبت به می نوت ۱۰ لایت دارد. مانند چنین اتفاقی در گوشی‌های شیائومی زیاد پیش می‌آید. پس حتما هنگام خرید گوشی‌های شیائومی به مشخصات آن‌ها دقت زیادی داشته باشید.

سری‌های می مکس (Mi Max) و می میکس (Mi Mix)

سری‌های می مکس (Mi Max) و می میکس (Mi Mix)

سری «می مکس» شیائومی چند سالی است که گوشی جدیدی به بازار عرضه نکرده اما این گوشی‌ها دارای مشخصات نسبتا پایین و طراحی سنتی هستند. با این تفاوت که باتری‌های آن ها حجم بالایی دارد. به همین خاطر نام «مکس» برای آن‌ها انتخاب شده است. آخرین گوشی این سری، می مکس ۳، دارای باتری ۵۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی است؛ اما این دستگاه سال ۲۰۱۸ معرفی شده و شیائومی از آن زمان تاکنون جانشینی برای آن عرضه نکرده است.

برخلاف سری «می مکس»، سری «می میکس» اعضای جدیدی دارد که شامل شیائومی می میکس فولد، و میکس ۴ هستند. سری «میکس» جایی است که شیائومی فناوری‌های جدید و پیشرفته خود را در آن به کار می‌برد؛ بنابراین منطقی است که گوشی سردمدار آن از نوع تاشو باشد. می میکس فولد، تصویری از گوشی سامسونگ گلکسی Z فولد ۲ است؛ اما با قیمت پایین‌تری عرضه می‌شود. در طرف دیگر، «میکس ۴» اولین گوشی شیائومی است که دوربین سلفی زیر نمایشگر دارد.

البته در راهنمای خرید گوشی شیائومی باید به این مطلب اشاره کنیم که گوشی‌های میکس ۴ و می میکس فولد شیائومی در بازار ایران موجود نیستند.

سری Mi A

سری Mi A

یکی از بزرگ‌ترین مشکلات گوی‌های شیائومی، پوسته اندروید MIUI است. به زبان ساده‌تر، تجربه نرم افزاری گوشی‌های شیائومی برای کاربران، دو حالت بیشتر ندارد؛ یا آن را دوست دارند یا از آن متنفر هستند. اگر گوشی‌های شیائومی را دوست دارید اما رابط کاربری آن برای شما جالب نیست، به سراغ سری «A» این شرکت بروید که به جای MIUI، از پلتفرم اندروید وان (Android One) استفاده می‌کند. پلتفرم اندروید وان به شما تجربه‌ای نزدیک به اندروید در سخت‌افزار شیائومی می‌دهد که برای کسانی که MIUI را دوست ندارند بسیار مناسب است.

متاسفانه شیائومی گوشی‌هاس سری A خود را به خوبی عرضه نکرده است و آخرین گوشی این سری، شیائومی Mi A3 است که سال ۲۰۱۹ به بازار عرضه شد. این گوشی به لطف برنامه اندروید وان، حالا روی اندروید ۱۱ اجرا می‌شود؛ اما سخت‌افزار آن حتی در سال ۲۰۱۹ هم در سطح بالایی نبود و حالا، در اواخر سال ۲۰۲۱، در مقایسه با گوشی‌های امروزی بسیار ضعیف به نظر می‌رسد.

اگر گوشی‌های شیائومی را دوست دارید اما MIUI شما را راضی نمی‌کند، سری A شیائومی برای شما مناسب خواهد بود. امیدواریم شیائومی به زودی گوشی‌های جدیدی برای این سری معرفی کند.

چه چیزی گوشی‌های شیائومی را از دیگر رقبا متمایز می‌کند؟

چه چیزی گوشی‌های شیائومی را از دیگر رقبا متمایز می‌کند؟

همانطور که قبلا گفتیم، شیائومی شرکت جوانی است که حدود یک دهه از شروع فعالیت آن می‌گذرد. بی اغراق، واقعا جالب است که این شرکت توانسته در چنین مدت کوتاهی به این رشد بالا برسد و هزاران نفر در سراسر جهان علاقمند به خرید گوشی شیائومی باشند. در ادامه سه مورد از دلایل موفقیت شیائومی را مورد بررسی قرار می‌دهیم. 

قیمت‌های خیلی پایین

گوشی‌های شیائومی (و حتی دیگر محصولات آن) حاشیه سود بسیار کمی دارند. این شرکت معمولا محصولات خود را فقط با سود کمی نسبت به قیمت تولید به فروش می رساند و همین امر باعث می‌شود تا قیمت محصولاتش نسبت به رقبا گاهی تا چند صد دلار پایین‌تر باشد.

واقعیت این است که شیائومی خود را کاملا یک شرکت سخت‌افزاری نمی‌داند. در عوض، خود را شرکت داده‌ای می‌داند که اتفاقا سخت‌افزار هم ارائه می‌دهد. شیائومی از طریق تبلیغات گسترده در MIUI (کمی بیشتر از حد معمول) باشد، جمع‌آوری اطلاعات کاربر در انبوهی از اپلیکیشن‌ها، یا سایر امور داده محور، کسب درآمد می‌کند تا هزینه‌های تولید خود را جبران کند.

این جنبه از شیائومی ممکن است برای برخی آزاردهنده باشد؛ به خصوص اینکه خود شرکت و سرورهای آن در چین هستند. با این حال، اکثر مردم یا این مسئله را نمی‌دانند یا به جنبه‌های داده‌کاوی شیائومی اهمیتی نمی‌دهند و به اندازه کافی از صرفه‌جویی در هزینه‌های خود برای خرید گوشی‌های شیائومی راضی هستند.

در دسترس بودن محصولات

از آنجایی که حاشیه شیائومی خیلی کم است، نمی‌تواند سالانه چند ده گوشی به بازار عرضه کند؛ چون هزینه‌های تحقیق و توسعه، تبلیغات و خرده‌فروشی بسیار زیاد هستند. در عوض، این شرکت هرسال تعداد محدودی از گوشی‌های اصلی را به بازار عرضه می‌کند و آن‌ها را برای مدت طولانی (طولانی‌تر از باقی رقبا)، در دسترس نگه می‌دارد و تغییرات کوچکی روی این گوشی‌ها اعمال می‌کند تا همچنان تازه بمانند.

در دسترس بودن محصولات

به عنوان مثال، وان پلاس معمولا دو سری گوشی اصلی عرضه می‌کند: یکی ورودی جدید که در سری شماره‌گذاری اصلی و دیگری نیز مدل T از همان سری. این گوشی‌ها هرکدام برای چند ماه در دسترس هستند و پس از آن وان پلاس تولید آن‌ها را تمام می‌کند و آماده عرضه سری بعد می شود.

باید در راهنمای خرید گوشی شیائومی عنوان کنیم که شیائومی چنین کاری را انجام نمی‌دهد. در عوض، نسخه‌ای اصلی عرضه می‌کند و آن را برای مدت طولانی و گاهی اوقات سال‌ها در دسترس کاربران قرار می‌دهد. این به کار شیائومی اجازه می‌دهد تا هر دلار را از یک دستگاه بدوشد و شدت عرضه و تقاضا را کنترل کند.

تمرکز بر بازارهای نوظهور

منطقی است که شیائومی به دلیل قیمت‌های پایین، روی بازارهای موبایلی تمرکز کند که افراد بیشتر به دنبال گوشی‌های ارزان‌قیمت هستند. به همین دلیل است که در بازارهایی مثل چین و هند موفقیت زیادی کسب کرده است. این برند چینی در بازار کشور هند، پرفروش‌ترین برند گوشی موبایل است که به راحتی رقبای بزرگی مانند سامسونگ و اپل را کنار می‌زند.

مدل کسب‌وکار شیائومی به این گونه است که به جای تمرکز بر بازارهایی مانند اروپا و ایالات متحده، روی بازارهای نوظهور متمرکز می‌شود. این امر باعث می شود تا برند با مناطق نوظهور مرتبط باشد و هویتش تقویت شود. چنین واقعا هوشمندانه است؛ چون شرکت‌های دیگر (به ویژه سامسونگ و اپل) کشورهایی مانند هند را نادیده می‌گیرند و حالا با تماشای رشد شیائومی بهای خود را می‌پردازند.

مشکل پوسته اندروید MIUI چیست؟

مشکل پوسته اندروید MIUI چیست؟

اشتباه است اگر در راهنمای خرید گوشی شیائومی به پوسته آن اشاره نکنیم. MIUI که به صورت «می یو آی» خوانده می‌شود، پوسته اندروید این شرکت چینی است. شرکت‌های کمی گوشی‌های خود را با اندروید خام عرضه می‌کنند. در عوض، ظاهر و رابط کاربری آن را سفارشی می‌کنند و ویژگی‌های جدیدی به آن می‌افزایند. این کار به سازندگان کمک می‌کند تا گوشی‌های خود را از دیگر برندها متمایز کنند و MIUI هم هویت شیائومی در دنیای اندروید است.

متاسفانه، این رابط کاربری محبوبیت زیادی در جهان ندارد؛ چون به شدت تجربه اندروید را تغییر می‌دهد و همین بسیاری از کاربران را ناامید می‌کند. همچنین، تبلیغات زیادی در بخش‌های مختلف نرم‌افزار پراکنده شده‌ است که همانطور که بالا اشاره کردیم، منبع درآمدی برای شرکت سازنده محسوب می شوند. این اتفاق باعث می‌شود تا هنگام انجام کارها در سیستم‌عامل، مانند تغییر تنظیمات یا نصب و حذف اپلیکیشن، تبلیغات برای شما ظاهر شود.

رابط کاربری MIUI در روزهای اول، حتی برخی بخش‌های اصلی اندروید مانند اپ دراور (App Drawer) را هم نداشت. این موارد و برخی تغییرات طراحی رابط شیائومی باعث شد تا منتقدان MIUI را با iOS اپل مقایسه کنند.

با این حال، شیائومی اخیرا سعی کرده تا MIUI را بیشتر شبیه اندروید خام و کمتر مثل یک کپی از iOS کند. با اینکه چنین تغییری برای بسیاری از کاربران خوشایند بوده است، تبلیغات درون برنامه‌ای و به‌روزرسانی‌ای کند نرم‌افزاری هنوز هم باعث ناراحتی کاربران می‌شوند.

زیر برندهای شیائومی کدامند؟

ما در راهنمای خرید گوشی شیائومی قرار است به گوشی‌های این شرکت بپردازیم؛ اما به طور خلاصه باید بگوییم که این شرکت با وجود فعالیت گسترده در دنیای تکنولوژی، زیر برندهای در بازارهای مختلف دارد. برای بخش گوشی‌های موبایل، این شرکت اخیرا برخی از خطوط گوشی‌های زیر برندهایش را گسترش داده است.

برای روشن شدن موضوع، لازم است بگوییم که این شرکت‌ها همچنان زیر چتر شیائومی فعالیت می‌کنند و کارهایی مانند تحقیق و توسعه، تولید و دیگر موارد را از شیائومی قرض می‌گیرند. البته خود شیائومی به این برندها اجازه می‌دهد تا به تنهایی فعالیت‌های خود را پیش ببرند و به آن‌ها کمک می‌کند تا هویت خودشان را بسازند.

ردمی (Redmi)

ردمی (Redmi)

ردمی به عنوان سری گوشی‌های ارزان‌قیمت شیائومی شروع به کار کرد. به طور کلی، گوشی‌های ردمی ارزان‌ترین محصولات شیائومی را ارائه می‌کرد و برای کسانی مناسب بود که توان خرید دستگاهی از سری‌های Mi و Mi Note را نداشتند. سال ۲۰۱۹، ردمی تبدیل به یکی از برندهای شیائومی شد. این کار به ردمی اجازه داد تا به صورت جداگانه اقدام به فعالیت کند  (به نوعی) باعث شد تا گوشی‌های شیائومی هویت خود را داشته باشند و کمتر گیج‌کننده باشند.

اخیرا ردمی گوشی‌هایی با مشخصات پرچمدار نیز تولید کرده است. به عنوان مثال، ردمی K40 Pro Plus دارای همان پردازنده می ۱۱، یعنی اسنپدراگون ۸۸۸ است. با این حال، پرفروش‌ترین گوشی‌های ردمی، گوشی‌های مقرون‌به صرفه هستند که در دو دسته ارزان قیمت و میان‌رده قرار می‌گیرند.

این مطلب را هم بخوانید: مقایسه شیائومی ردمی نوت ۱۰ پرو و شیائومی ردمی نوت ۱۱ پرو

جدیدترین این گوشی‌های ردمی، سری ردمی نوت ۱۱ هستند که به تازگی معرفی شده‌اند. این سری شامل گوشی‌های ردمی نوت ۱۱، ردمی نوت ۱۱ پرو و ردمی نوت ۱۱ پرو پلاس است. هر سه این گوشی‌ها با پردازنده مدیاتک دایمنسیتی و با پشتیبانی از 5G عرضه می‌شوند. البته در آینده‌ای نزدیک، نسخه‌ای 4G از مدل پایه ردمی نوت ۱۱ نیز معرفی خواهد شد.

پوکو (Poco)

پوکو (Poco)

سال ۲۰۱۸ بود که شیائومی گوشی Poco F1 (یا Pocophone F1) را به بازار عرضه کرد. این سری از گوشی‌ها، پردازنده پرچمدار آن زمان (اسنپدراگون ۸۴۵) را در گوشی با قیمت حدود ۳۰۰  دلار در مدل پایه خود ارائه می‌کرد. این دستگاه نقدهای خوبی دریافت کرد و در سراسر جهان به محبوبیت بالایی دست یافت.

بنا به دلایلی، تا مدت طولانی این گوشی تنها چیزی بود که از برند پوکو در اختیار داشتیم. در نهایت، برند پوکو از شیائومی جدا شد و به دنبال پوکو اف ۱، پوکو اف ۲ وارد بازار شد. چند گوشی میان‌رده نیز برند پوکو در بازار موجود است که می‌توان از بین آن‌ها به پوکو X3 یا M4 Pro 5G اشاره کرد. 

هنوز کاملا مشخص نیست که پوکو چطور خود را از ردمی و شیائومی متمایز می‌کند. به عنوان مثال، پوکو F2 پرو، پوکو X2، پوکو M4 پرو و پوکو F3 همه گوشی‌های اصلاح شده ردمی هستند. با گذشت زمان خواهیم فهمید که پوکو چطور هویت خود را تقویت خواهد کرد؛ اما در حال حاضر به ساخت گوشی‌های با مشخصات بالا و قیمت‌های پایین و رها کردن آن‌ها رضایت داده است.

بلک شارک (Black Shark)

بلک شارک (Black Shark)

بلک شارک از نظر فنی زیرمجموعه شیائومی است؛ اما به نظر نمی‌رسد که به اندازه ردمی و پوکو مستقل باشد. با این حال، روی کاغذ، بلک شارک یک برند فرعی است که فقط روی گوشی‌های گیمینگ تمرکز می‌کند.

جدیدترین گوشی‌های بلک شارک، سری بلک شارک ۴ هستند که از پردازنده‌های اسنپدراگون ۸۷۰، ۸۸۸ و ۸۸۸ پلاس نیرو می‌گیرند. نمایشگر آن‌ها نرخ نوسازی بالا دارد و مشخصات سخت‌افزاری آن‌ها نیز عالی است؛ همچنین، از نظر طراحی نیز منحصربه‌فرد هستند و کاملا مشخص است که برای افراد گیمر طراحی شده‌اند. به عنوان مثال، این گوشی‌ها دکمه‌های فیزیکی روی بخش کناری خود دارند که به کاربران اجازه می‌دهند تا به جای لمس صفحه، از این دکمه‌ها استفاده کنند.

رقبای شیائومی در بازار گوشی کدامند؟

رقبای شیائومی در بازار گوشی کدامند؟

در راهنمای خرید گوشی شیائومی لازم است تا به رقبای این شرکت هم اشاره کنیم. با موفقیت شیائومی، برندهای جدیدی روی کار آمدند تا این شرکت را کنار بزنند. با این حال، اکثر این برندها به نوعی زیر برند یک شرکت بزرگ‌تر هستند نه شرکتی کاملا جدید.

قابل توجه‌ترین برند، ریلمی (Realme) است که به تازگی نیز برخی گوشی‌های آن وارد بازار کشورمان شده‌اند. این برند مانند شیائومی، گوشی‌های باکیفیت خود را با قیمت نسبتا پایینی ارائه می‌کند و تمرکز اصلی آن روی بازارهای هند و چین است. جالب اینجاست که نام ریلمی به طرز باورنکردنی شبیه ردمی شیائومی است.

برخلاف شیائومی، ریلمی برندی فرعی از شرکت اوپو (Oppo) است خود اوپو نیز زیرمجموعه شرکت BBK Electronics محسوب می‌شود. این پشتوانه به ریلمی کمک می‌کند تا به راحتی رشد و سایر برندها را در مدت کوتاهی کنار بزند.

رقبای شیائومی در بازار گوشی کدامند؟

یکی از جذاب‌ترین گوشی‌های ریلمی را می‌توان گوشی میان‌رده ریلمی ۸ پرو دانست که از دوربین چهارگانه و حسگر اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی، پردازنده مناسب اسنپدراگون 720G و ظاهر متمایز (اگر نوشته Dare To Leap برای شما جالب است) بهره می‌برد. این گوشی با قیمت رقابتی خود می‌تواند رقیبی برای ردمی نوت ۱۰ پرو (با همان دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی) و سامسونگ گلکسی A52 4G (با همان پردازنده اسنپدراگون 720G) باشد. البته فراموش نکنید که نمایشگر اولد این گوشی نرخ نوسازی استاندارد ۶۰ هرتز دارد و ممکن است حسگر اثر انگشت تعبیه شده در داخل آن در برخی مواقع عملکرد مناسبی نداشته باشد.

شیائومی به دلیل جاه‌طلبی‌اش با برندهای مطرح بازار مانند سامسونگ و اپل نیز رقابت می‌کند. با این حال، محصولات میان‌رده اپل بیشتر مناسب اپل دوستان است و سامسونگ هم در بخش میان‌رده عملکرد خوبی (در مقایسه با شیائومی) دارد. ممکن است روزی برسد که شیائومی در بازارهای رو به رشدی مانند هند و چین (و شاید ایران) تاج و تخت را به سامسونگ یا اپل واگذار کند؛ اما به نظر می‌رسد این اتفاق به این زودی‌ها رخ نخواهد داد.

حرف آخر

شاید چند سال گذشته اگر کسی نام شیائومی را می‌شنید با تمسخر به آن نگاه می‌کرد؛ اما حالا و با از دور خارج شدن هواوی در بازار ایران، در بخش گوشی‌های ارزان قیمت و میان‌رده این شیائومی است که می‌درخشد و نمی‌توان منکر این مسئله شد. تلاش کردیم تا در راهنمای خرید گوشی شیائومی تمام آن چیزی که برای آشنایی با این شرکت نیاز دارید را برای شما مورد بررسی قرار دهیم. چنانچه سوالی در مورد شیائومی دارید هم می‌توانید آن را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

سوالات متداول

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

4.7 / 5. تعداد رای دهندگان: 9

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید


دیدگاه خود را ارسال کنید :

زهرا نوروزی گفت:

از نظر قدرت در برابر هنگ کردن کدام گوشی بهتره؟ redminote 11pro 5G یا poco x4 pro 5G

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
بدون شک گوشی POCO X4 عملکرد روان‌تری ارائه می‌دهد

هادی زارعی گفت:

گوشی پوکوتاهفت میلیون چی بگیرم

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
ما به شما پوکو M4 Pro 4G نسخه 128 رم 6 را پیشنهاد می‌کنیم

علی گفت:

بهترین گوشی گیمینگ زیر ۱۰ میلیون تومان

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
گوشی پوکو X3 پرو شیائومی یک گزینه مناسب برای بودجه و کارایی مورد نظر شماست

ناشناس گفت:

قبول دارم