etebarkala snappay
etebarkala snappay

مقایسه مج‌بند شیائومی Mi Band 6 و شیائومی Mi Band 7

5
(1)
شکیبا گیلانی
2 سال پیش
مقایسه مج‌بند شیائومی Mi Band 6 و شیائومی Mi Band 7

مچ‌بند هوشمند در میان ورزشکاران طرفدار زیادی دارد، چرا که علاوه‌بر قیمت مناسب، قادر است گزارش کاملی از وضعیت سلامتی و میزان ورزش مفیدی که در طول روز انجام می‌دهند، ارائه دهد. مچ بندهای هوشمند شیائومی توانسته است نظر بسیاری از ورزشکاران و کاربرانی که تمایل دارند به طور روزانه سلامت خود را مورد بررسی و کنترل قرار دهد، به خود جلب کند. شائومی تا کنون ۷ مدل از این مچ‌بندها را معرفی کرده که Mi Band 7 جدیدترین مدل این ردیاب‌های سلامتی است. مچ‌بند Mi Band 7 از ویژگی‌های ارتقا یافته‌ای نسبت به نسل قبلی خود، Mi Band6 برخوردار بوده که در این بلاگ به مقایسه این دو مچ‌بند هوشمند پرداخته‌ایم. در این بلاگ با ما همراه باشید تا با مقایسه این دو مچ‌بند هوشمند، دریابید که این پیشرفت‌ها شامل کدام بخش از Mi Band شیائومی شده است.

مقایسه طراحی شیائومی Mi Band6 و شیائومی Mi Band7

شیائومی Smart Band 6 از ارزش خرید بالایی برخوردار است و ویژگی‌های بسیار خوبی ارائه می‌دهد که در با توجه به قیمتی که دارد، در مقایسه با برندهای رقیب خود، خریدی بسیار منطقی به نظر می‌رسد. طراحی آن همانند تمام می‌بندهایی بوده که تا کنون شیائومی تولید کرده و دارای بندی با قابلیت تنظیم است.

از سویی دیگر شیائومی Mi Band 7 برای آن دسته از افرادی که به دنبال یک پوشیدنی با قابلیت ردیابی هوشمند برای ورزش خود هستند، بسیار جذاب خواهد بود. می‌بند ۷ دارای طراحی مشابه سری ۶ بوده و دارای وزنی معادل ۱۳.۵ گرم است. هر سری از مدل‌های جدیدی که ارائه می‌شود دارای وزنی کمی بیش از سری قبلی است و Mi Band 7 نیز از این قاعده مستثنا نبوده و با وزن ۱۳.۵ گرم تولید شده است. این درحالی است که Mi Band 6 دارای وزنی معادل ۱۲.۸ گرم است.

جنس هر دو مچ‌بند هوشمند شیائومی سلیکونی بوده و تا عمق ۵۰ متری در برابر نفوذ و فشار آب مقاوم است. در نهایت بندهای شیائومی Mi Band7 و شیائومی Mi Band6 قابل تنظیم بوده و در رنگ‌های متنوعی معرفی شده‌اند.

مقایسه نمایشگر شیائومی Mi Band 6 و شیائومی Mi Band 7

نمایشگر ۱.۵۶ اینچی شیائومی Mi Band 6 از فناوری AMOLED  بهره می‌برد که از نسل‌های قبلی بزرگ‌تر بوده و دارای وضوح تصویر ۱۵۲ در ۴۸۶ پیکسل در اینچ است. پنل این مچ‌بند هوشمند شیائومی با یک شیشه سکوریت محافظت می‌شود و از پوشش محافظت از لک اثر انگشت بهره می‌برد. نمایشگر Mi Band 7 نیز از پنل AMILED برخوردار است و از نظر ابعاد از نسل ۶ کمی بزرگتر بوده و ۱.۶۲ اینچ است. نمایشگر شیائومی Mi Band 7 دارای وضوح تصویر ۱۹۲ در ۴۹۰ پیکسل در اینچ بوده که یک ارتقا چشم‌گیر در نمایشگر به حساب می‌آید.

ابعاد نمایشگر Mi Band 7 نسبت به Mi Band6 افزایش داشته که با توجه به افزایش ابعاد نمایشگر، بدیهی به نظر می‌رسد. ابعاد Mi Band 7 شیائومی ۴۶.۵ در ۲۰.۷ در ۱۲.۲۵ میلی‌متر و ابعاد نمایشگر Mi Band 6 شیائومی ۴۷.۴ در ۱۸.۶ در ۱۲.۷ میلی‌متر است. اگرچه این افزایش ابعاد کمی زیاد به نظر می‌رسد اما همچنان مچ‌بند هوشمند Mi Band 7 بر روی مچ دست به خوبی قرار می‌گیرد و مشکلی ایجاد نمی‌کند.

مقایسه قابلیت‌ها و حسگرهای شیائومی Mi Band6 و شیائومی Mi Band7

شیائومی Smart Band 6 از ۳۰ حالت تناسب اندام از جمله، تردمیل، قدم زدن، دویدن در فضای باز، دوچرخه سواری، پیاده روی، شنا، قایقرانی، یوگا، طناب زدن، رقص، تناسب اندام داخل سالن، ژیمناستیک، رقص خیابانی و کشش، و همچنین برخی از حالت های ردیابی ورزشی خاص مانند کریکت، بولینگ، بدمینتون، بوکس، بسکتبال، والیبال، تنیس روی میز، اسکیت روی یخ و پشتیبانی کیک بوکسینگ، پشتیبانی می‌کند.

شیائومی Mi Band 7  از NFC و کپی کردن اطلاعات کارت بانکی جهت پرداخت‌های آنلاین پشتیبانی می‌کند و تمامی پایش‌های ورزشی و سلامتی Mi Band 6 پشتیبانی کرده و حالت‌های ورزشی جدید نیز به آن اضافه شده است. برای مثال، از ۱۲۰ حالت ردیابی ورزشی، ردیابی خواب و شنا با گواهی ضد آب 5ATM پشتیبانی می‌کند.

شیائومی Mi Band 6 دارای حسگرهایی از قبیل حسگر ضربان قلب PPG، شتاب سنج سه محوره، ژیروسکوپ ۳ه محوره و محاسبه سطح اکسیژن خون است. از سویی دیگر Mi Band 7 با یک ارتقا چشمگیر، دارای حسگرهای ضربان قلب PPG، شتاب سنج ۶ محوره، ژیروسکوپ ۶ محوره و محاسبه سطح اکسیژن خون است.

برای بخش ردیابی ضربان قلب در مچ‌بند Mi Band 7، کاربران می توانند فرکانس طبیعی بدن را تنظیم کرده تا در صورت غیر طبیعی بودن ضربان قلب، هشدار لازم را بدهد. در نهایت هر دو مچ‌بند شیائومی مجهز به قطب نما هستند.

مقایسه طول عمر باتری شیائومی Mi Band 6 و شیائومی Mi Band 7

مچ‌بند Mi Band 6 به یک باتری ۱۲۵ میلی‌آمپری مجهز شده است که در صورت استفاده معمولی می‌تواند تا ۱۴ روز دوام بیاورد. این در حالی است که شیائومی Mi Band 7 به یک باتری ۱۸۰ میلی‌آمپر ساعتی مجهز بوده که در صورت استفاده سنگین، تا ۹ روز و در صورت استفاده معمولی تا ۱۵ روز دوام می‌آورد.

مقایسه سایر ویژگی‌های شیائومی Mi Band 6 و شیائومی Mi Band 7

از دیگر وییژگی‌های شیائومی Mi Band 6 می‌توان به ۶ حالت تشخیص خودکار، ردیابی SpO2، ردیابی خواب،‌ تمرینات تنفسی، نظارت بر استرس، ردیابی سلامت بانوان، مجهز شدن به هوش مصنوعی و شاتر از راه دور دوربین اشاره کرد. این در حالی است که مچ‌بند هوشمند Mi Band 7 از ویژگی‌های بیشتری مانند، ردیابی مداوم SpO2، هشدارهای اکسیژن خون، ردیابی خواب،‌ تمرینات تنفسی و نظارت بر استرس، ردیابی سلامت بانوان، تجهیز به هوش مصنوعی، محاسبات، هشدارهای تمرین‌های هوازی، زمان بهبود تمرینات ورزشی و شاتر از راه دور دوربین برخوردار است.

مچ‌بند شیائومی Mi Band 6 در رنگ‌های مشکی، نارنجی، زرد، سبز، سفید و آبی معرفی شده است و شیائومی Mi Band 7 با کمی تغییر در تنوع در رنگ‌های مشکی، سبز، کرم، صورتی، سبز و آبی آسمانی به فروش می‌رسد که رنگ صورتی آن جلوه زیبایی به مچ‌بند می‌دهد.

شیائومی Mi Band 6 از سیستم عامل‌های اندروید ۵.۰ و بالاتر پشتیبانی می‌کند اما شیائومی Mi Band 7 از اندروید بالای ۶.۰ پشتیبانی می‌کند که همین امر موجب می‌شود تا تعداد کاربران شیائومی Mi Band6 بیش‌تر از Mi Band 7 باشد. البته هر دو مچ‌بند هوشمند از سیستم عامل iOS 10 و بالاتر پشتیبانی می‌کنند.

در نهایت مچ‌بند Mi Band 6 به بلوتوث ۵.۰ مجهز بوده و دارای قیمت حدودی ۹۵۰،۰۰۰ تومان و مچ‌بند Mi Band 7 به بلوتوث ۵.۲ مجهز بوده و دارای قیمت حدودی ۱،۵۰۰،۰۰۰ تومان است که این اختلاف قیمت در برابر افزایش حسگرها و قابلیت‌های ردیابی افزایش یافته و ارتقا نمایشگر در شیائومی Mi Band 7 کاملا منطقی به نظر می‌رسد.

سخن پایانی

با معرفی هر مدل جدید مچ‌بندهای شیائومی شاهد بهبودهایی در نمایشگر، حسگرها و سایر قابلیت‌های این ردیاب‌های سلامتی هستیم. شیائومی علیرغم تولید مچ‌بندهای هوشمند ارزان قیمت، قابلیت‌های ویژه‌ای ارائه می‌دهد که ارزش خرید آن را بالا می‌برد. شیائومی Mi Band 7 آخرین مدل معرفی شده از مچ‌بندهای شیائومی بوده که از هر نظر برتر از Mi Band 6‌است. با این حال مچ‌بند Mi Band 6 شیائومی همچنان از ارزش خرید بالایی برخوردار است.

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

5 / 5. تعداد رای دهندگان: 1

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید


دیدگاه خود را ارسال کنید :

سبنا گفت:

آیا می‌بند 7 قطب نما دارد؟

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
بله، این مچ‌بند هوشمند دارای حسگر اپتیکال ضربان قلب با قابلیت محاسبه سطح اکسیژن خون (SpO2)، شتاب‌سنج 6 محوره و قطب‌نما است