etebarkala snappay
etebarkala snappay

بررسی گوشی Mi 11i: قاتل پرچمدار شیائومی

5
(2)
طاهره محزون
2 سال پیش
بررسی گوشی Mi 11i

آیا تا به حال درباره گوشی‌‌های قاتل پرچمدار چیزی شنیده‌اید؟ آیا به گوشی‌های رده‌بالا با قیمت مقرون‌به‌صرفه علاقه دارید؟ شیائومی یکی از برندهایی است که تلاش می‌کند گوشی‌هایی با مشخصات قدرتمند و جذاب در کنار قیمت خیره‌کننده را به بازار عرضه کند. به این گوشی‌ها اصطلاحا گوشی‌های قاتل پرچمدار گفته می‌شود.

گوشی می 11i یکی از بهترین گوشی‌های شیائومی است که با مشخصات قدرتمند و نزدیک به گوشی‌های پرچمدار، با قیمت مناسب روانه بازار شده است. این گوشی در مارس ۲۰۲۱ معرفی شد و با مشخصات جذاب خود توانست طرفداران زیادی پیدا کند. اگر به گوشی‌های قدرتمند و جذاب شیائومی علاقه دارید، با بررسی گوشی Mi 11i با مجله اعتبارکالا همراه باشید.

مشخصات گوشی Mi 11i در یک نگاه

مشخصات
ابعاد۱۶۳.۷×۷۶.۴×۷.۸ میلی‌متر
وزن۱۹۶ گرم
سیستم‌عاملاندروید ۱۱
نمایشگر۶.۶۷ اینچ
Super AMOLED
رزولوشن ۱۰۸۰×۲۴۰۰ پیکسل
پردازنده اصلیSnapdragon 888 5G
پردازنده گرافیکیAdreno 660
دوربین اصلی۵+۸+۱۰۸ مگاپیکسل
دوربین سلفی۲۰ مگاپیکسل
باتریلیتیوم-پلیمری ۴۵۲۰ میلی‌آمپرساعت
حافظه رم۸ گیگابایت
حافظه داخلی۱۲۸ گیگابایت۲۵۶ گیگابایت

طراحی و ویژگی‌های گوشی Mi 11i

طراحی و ویژگی‌های گوشی Mi 11i

گوشی mi 11i یکی از اعضای خانواده می ۱۱ است که خانواده گوشی‌های رده‌بالا و پرچمدار شیائومی را تشکیل می‌دهند. خانواده می ۱۱ شامل می ۱۱، می ۱۱ اولترا، می ۱۱ لایت و می 11i است. مدارای طراحی ظریف و جذاب و ویژگی‌های قدرتمند هستند که به خوبی توانسته‌اند با گوشی‌های قدرتمند سایر برندها رقابت کنند. می ۱۱ و می ۱۱ اولترا گوشی‌های پرچمدار این خانواده هستند که با قیمت بالا و ویژگی‌های قدرتمند وارد بازار شده‌اند. می ۱۱ لایت ضعیف‌ترین عضو گروه است که یک گوشی میان‌رده به شمار می‌رود. اما گوشی mi 11i که یک گوشی با مشخصات قدرتمند و قیمت به‌صرفه است، بین این دو دسته جای می‌گیرد. گوشی Mi 11i را می‌توان بدون شک یک قاتل پرچمدار واقعی دانست که عملکردی نزدیک به می ۱۱ دارد. 

Mi 11i دارای ابعاد ۱۶۳.۷×۷۶.۴×۷.۸ میلی‌متر و وزن ۱۹۶ گرم است. این گوشی با گواهی IP53 در برابر گرد و غبار و پاشش آب مقاوم است. این گوشی از دو سیم‌کارت با ابعاد نانو پشتیبانی می‌کند اما از اسلات کارت حافظه ندارد. این گوشی از اسپیکرهای استریو، پورت USB Type-C 2.0 و حسگر اثر انگشت با سرعت بسیار خوب در کنار گوشی بهره می‌برد. Mi 11i جک ۳.۵ میلی‌متری ندارد به همین دلیل باید حتما به فکر یک هدفون بی‌سیم باشید. این گوشی در رنگ‌های نقره‌ای آسمانی (Celestial Silver)، سفید یخی (Frosty White) و مشکی کیهانی (Cosmic Black) به بازار عرضه شده است. گوشی می 11i از حسگرهایی مانند شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، مجاورت، قطب‌نما و فشارسنج برخوردار است.

نمایشگر گوشی Mi 11i

نمایشگر گوشی Mi 11i

یکی از نقاط مثبت می 11i را می‌توان نمایشگر با کیفیت و قدرتمند آن دانست. نمایشگر آن از نوع Super AMOLED است. ابعاد این نمایشگر ۶.۶۷ اینچ با نسبت ۸۵.۹ درصد به بدنه است که  از نمایشگرهای ۶.۸۱ اینچی برادران بزرگ‌تر خود جمع‌وجورتر است. نمایشگر mi11i از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی بهره می‌برد که تجربه بسیار جذابی را خصوصا هنگام بازی و مشاهده فیلم در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

این نمایشگر رزولوشن ۱۰۸۰×۲۴۰۰ پیکسلی با نسبت تصویر ۲۰:۹ دارد. تراکم پیکسلی ۳۹۵ پیکسل بر اینچ در کنار روشنایی ۹۰۰ تا ۱۳۰۰ نیت، باعث می‌شود که تصویر بسیار روشن، شفاف و با کیفیت باشند. فناوری HDR10+ نیز در تفکیک رنگ‌ها و جذابیت تصاویر نقش مهمی ایفا می‌کند. کیفیت نمایشگر با محافظ کورنینگ گوریلا گلس ۵ تکمیل می‌شود که پنل گوشی را از ضربه و خط و خش محافظت می‌کند.

این مطلب را هم بخوانید: بررسی گوشی گوگل پیکسل ۶ پرو

عملکرد سخت‌افزاری گوشی Mi 11i

عملکرد سخت‌افزاری گوشی Mi 11i

یکی دیگر از مزایای گوشی Mi 11i سخت‌افزار قدرتمند آن است که این گوشی را به پرچمداران قدرتمند نزدیک‌تر می‌کند. می 11i از پردازنده هشت هسته‌ای Snapdragon 888 5G با ابعاد ۵ نانومتر و پردازنده گرافیکی Adreno 660 بهره می‌برد. این پردازنده از یک هسته Kryo 680 با فرکانس ۲.۸۴ گیگاهرتز، سه هسته Kryo 680 با فرکانس ۲.۴۲ گیگاهرتز و چهار هسته Kryo 680 با پردازنده ۱.۸ گیگاهرتز برخوردار است. قدرت پردازنده این گوشی باعث می‌شود که شما بتوانید انواع برنامه‌ها و بازی‌ها را بدون نگرانی اجرا کنید و با مشکلی مواجه نشوید.

بنچ‌مارک پردازنده mi 11i- تک‌هسته‌ای
بنچ‌مارک پردازنده mi 11i- چندهسته‌ای

می 11i دارای رم ۸ گیگابایتی LPDDR5 با دو نسخه حافظه ۱۲۸ گیگابایت و ۲۵۶ گیگابایت است. بنابراین می‌بینیم که میزان رم و حافظه داخلی نیز برای انواع پردازش‌ها مناسب است و شما در اجرای انواع برنامه‌ها کاملا آزادی عمل دارید. البته یادتان باشد که حافظه داخلی این گوشی قابل افزایش نیست و می 11i از کارت حافظه پشتیبانی نمی‌کنند.

ما انتظار یک عملکرد کاملا روان را از یک گوشی با تراشه Snapdragon 888 داریم. و این دقیقا همان چیزی است که با Mi 11i به دست می‌آورید. به لطف قدرت پردازنده، نرخ به‌روزرسانی ۱۲۰ هرتز و نرخ نمونه‌برداری لمسی ۳۶۰ هرتز، این گوشی هر ورودی را فورا کنترل می‌کند و می‌تواند به راحتی در استفاده روزمره از آن استفاده کند. به راحتی می‌توان این واقعیت را نادیده گرفت که می ۱۱ نرخ نمونه‌برداری نمایشگر۴۸۰ هرتزی دارد، زیرا به سختی تفاوت واقعی را متوجه خواهید شد.

به لطف پردازنده گرافیکی Adreno 660 این گوشی می‌تواند بازی‌های روان را به خوبی ارائه دهد.

انواع بازی‌ها روی Mi 11i بدون مشکل اجرا می‌شوند. به نظر می رسد Mi 11i نرخ فریم را بیشتر از Mi 11 محدود می‌کند که تا ۶۰ فریم در ثانیه را در بازی PUBG Mobile و همچنین در بازی‌های دیگر مدیریت می‌کند.البته Mi 11i هنوز هم به خوبی به گیمرها خدمات می‌دهد، که تنها به دلیل پردازنده گرافیکی پیشرفته Adreno 660 آن نیست. نرخ نمونه برداری لمسی ۳۶۰ هرتز نیز کمک می‌کند، همچنین دو بلندگوی Dolby Atmos صدای خوبی را ارائه می‌دهند.

عملکرد نرم‌افزاری گوشی Mi 11i

عملکرد نرم‌افزاری گوشی Mi 11i

می 11i با نسخه سیستم‌عامل اندروید ۱۱ و رابط کاربری MIUI 12 روانه بازار شده است. البته این گوشی به‌روزرسانی‌های رابط کاربری را به سرعت دریافت کرد و کاربران توانستند با MIUI 12.5 با گوشی خود کار کنند. علاوه‌بر برنامه‌های گوگل، برنامه‌های دیگری مانند آمازون، فیس‌بوک و تیک‌تاک روی این گوشی نصب است که در صورت تمایل می‌توانید آن‌ها را حذف کنید.

عملکرد نرم‌افزاری گوشی Mi 11i-2

یکی از دلایل عملکرد خوب باتری می 11i، رابط کاربری MIUI شیائومی است. این پوسته گزینه‌های زیادی را برای انتخاب در اختیار شما قرار می‌دهد. همچنین هشدار پیشنهاد برای محدود کردن عملکردهای خاص برای حفظ باتری و تعداد زیادی از مجوزها برای هر برنامه که باید آن‌ها را اصلاح کنید تا مطمئن شوید همه چیز همان‌طور که می‌خواهید اجرا می‌شود.

دوربین گوشی Mi 11i

دوربین گوشی Mi 11i

از جذابیت‌های Mi 11i می‌توان به قدرت دوربین اشاره کرد. این گوشی از سه لنز دوربین در پنل پشتی خود بهره می‌برد. لنز اول از نوع عریض (Wide) با رزولوشن ۱۰۸ مگاپیکسل، دیافراگم f/1.8 و قابلیت PDAF است اما بر خلاف می ۱۱، لرزشگیر اپتیکال تصویر را ارائه نمی‌دهد. بجای سنسور HM3 سامسونگ که در Mi 11 و Mi 11 Ultra یافت می شود، Mi 11i از HM2 سامسونگ کم قدرت استفاده می کند.

 لنز دوم از نوع اولتراواید (Ultrawide) با رزولوشن ۸ مگاپیکسل و دریچه دیافراگم f/2.2 با میدان دید ۱۱۹ درجه است که این لنز از گوشی می ۱۱ ضعیف‌تر شده است. لنز سوم از نوع تله‌فوتو ماکرو (Telephoto macro) با رزولوشن ۵ مگاپیکسل و دریچه دیافراگم f/2.4 است. استفاده از تله ماکرو، که از تثبیت‌کننده برخوردار نیست، ممکن است کمی مشکل باشد. اما نتایج آن جالب به نظر می‌رسد. شما نماهای نزدیک بسیار خوبی خواهید داشت، اما وضوح یا جزئیات به اندازه لنز اصلی نیست. به دلیل کیفیت این لنز فقط ۵ مگاپیکسل است، همچنین فوکوس خودکار تا حدی محدود است. اما حداقل این یک گام بهتر از لنزهای ماکرو ۲ مگاپیکسلی است.

دوربین می 11i از فناوری HDR و قابلیت عکاسی پانوراما بهره می‌برد. این دوربین قابلیت فیلم‌برداری با کیفیت 8K با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه، کیفیت 4K با سرعت ۳۰ و ۶۰ فریم بر ثانیه، کیفیت 1080p با سرعت ۳۰، ۶۰، ۱۲۰، ۲۴۰ و ۹۶۰ فریم بر ثانیه دارد. 

گوشی mi 11i یک لنز ۲۰ مگاپیکسلی عریض با دریچه دیافراگم f/2.5 برای دوربین سلفی دارد. این دوربین دارای قابلیت HDR، فیلم‌برداری با کیفیت 1080p با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه و فیلم‌برداری با کیفیت 720p و سرعت ۱۲۰ فریم بر ثانیه است.

هنگامی که حالت شب فعال است، تصاویر در نور کم همچنان بسیار خوب به نظر می‌رسند. از سوی دیگر، دوربین اولتراواید، متوسط ​​است. اگرچه کیفیت تصویر قابل قبولی ارائه می‌دهد، اما مقداری تاری در لبه‌ها وجود دارد.

Mi 11i رنگ‌ها را به خوبی بازتولید می‌کند و حتی در نور کم محیط، نرم‌افزار دوربین می‌تواند اطمینان حاصل کند که انحراف از رنگ‌های مرجع خیلی زیاد نیستند. با این حال، این گوشی حتی با روشنایی کامل استودیو، نمی‌تواند نمودار تست را به وضوح ثبت کند. در مجموع، با وجود عدم وجود لنزهای زوم اپتیکال مناسب، دوربین Mi 11i برای این سطح مناسب است. اگرچه محدودیت‌هایی وجود دارد و زاویه باز در اینجا خیلی خوب نیست، اما از نظر یک اپتیک اصلی کامل و بدون حواس‌پرتی زیاد کار می‌کند.

مزایای دوربین می 11i

  • جزئیات خوب در نور روز و شرایط داخلی
  • رنگ پوست طبیعی و تعادل سفیدی خنثی در نور روز و داخل خانه
  • نویز به خوبی کنترل‌شده در شرایط داخلی و خارجی
  • طیف گسترده پویا
  • نوردهی خوب در ویدیو
  • رنگ خوب در ویدیوی فضای باز
  • جزئیات خوب در ویدیو در همه شرایط

معایب دوربین می 11i

  • نوردهی کم و فوکوس خودکار در نور کم
  • از دست دادن جزئیات در نور کم
  • میدان دید محدود در دوربین اولتراواید
  • سطح پایین جزئیات در اکثر محدوده‌های تله‌فوتو
  • فوکوس خودکار ویدیویی ناپایدار
  • فیلم‌برداری با لرزش هنگام راه رفتن

باتری گوشی Mi 11i

باتری گوشی Mi 11i

پردازنده‌های قدرتمند، مصرف باتری بهینه‌ای نسبت به پردازنده‌های معمولی‌تر دارند. به همین دلیل امروزه گوشی‌‌های پرچمدار شارژدهی مناسبی دارند. گوشی mi 11i نیز از یک باتری لیتیوم-پلیمری با ظرفیت ۴۵۲۰ میلی‌آمپرساعت بهره می‌برد. این باتری از شارژ سریع ۳۳ واتی پشتیبانی می‌کند و تنها در ۵۲ دقیقه می‌تواند ۱۰۰ درصد شارژ شود. این باتری همچنین دارای فناوری‌های Power Delivery 3.0 و Quick Charge 3+ است. البته توجه کنید که این گوشی برخلاف می ۱۱ از شارژ بی‌سیم پشتیبانی نمی‌کند. Mi 11i با ۱۱.۵ ساعت وب‌گردی شبیه‌سازی‌شده و تقریبا ۱۷ ساعت پخش ویدئو، به مدت زمان اجرای باتری خوبی دست می‌یابد که کمی بالاتر از می ۱۱ است.

قیمت گوشی گوشی Mi 11i

وقتی به مشخصات گوشی می 11i نگاه کنیم، متوجه می‌شویم که مزیت بزرگ این گوشی در کنار قدرت پردازنده، کیفیت دوربین و نمایشگر، قیمت مناسب و فوق‌العاده به‌صرفه آن است. این گوشی با قیمت پایه ۷۰۴ دلار و قیمت ۸۲۰ دلار برای نسخه بالاتر عرضه شده است.

این مطلب را هم بخوانید: بررسی گوشی شیائومی 11T پرو

سخن آخر

بررسی گوشی شیائومی می 11i

شیائومی با Mi 11i، فاصله نسبتا بزرگی را بین می ۱۱ لایت 5G و می ۱۱ کاهش می‌دهد. با این حال، عملکرد آن به لطف پردازنده قوی به طور قابل توجهی به Mi 11 نزدیک‌تر است. ویژگی‌های قدرتمند و جذاب می 11i ارزش خرید آن را بالا می‌برد. البته شاید بتوان نقاط ضعف کوچکی نیز در این گوشی یافت. از جمله اینکه بدنه پلاستیکی این گوشی طوری است که شاید وقتی آن را در دستتان می‌گیرید، حس گوشی پرچمدار و قدرتمندی را به شما القا نکند. همچنین در مقایسه با می ۱۱ ضعف‌هایی در دوربین مشاهده می‌شود. در کنار همه این مزایا و معایبی که بیان شد، این گوشی را می‌توان یک انتخاب خوب در میان گوشی‌های میان‌رده و بالارده دانست. 

در این مقاله بررسی گوشی Mi 11i را به طور کامل بیان کردیم. به نظر شما می 11i ارزش خرید دارد؟ از نظر شما مهم‌ترین نقاط ضعف و قوت این گوشی چیست؟ نظرات خود را با مجله اعتبارکالا در میان بگذارید.

سوالات متداول

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

5 / 5. تعداد رای دهندگان: 2

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید


دیدگاه خود را ارسال کنید :